Nove prichozi motory lehce svymi parametry valcuji koncernovy prumer. Myslim ze Hyundai/Kia ma hodne dobre naslapnuto a to po celem svete :yes: Vzpominam na nedavny clanek o nove pripravovanem koncernovem motoru 1,8 125kW, kdepak je ten naskok diky technice >:D
Máš značně zkrácený rozhled. Parametry motoru jsou super, o tom žádná. Ale proč by měl koncern rvát do aut 200KW dvoulitr, když do passata je k dispozici 3,6 220KW a do Superbu 3,6 191 KW. Do Audi A4 mají 3,2 FSI 195KW.
Tak proč by honili motor, když mají jiný větší.
A k tomu 1,8TSI: Do audi jde v tuto chvíli objednat :
1,8 TFSI 88 KW
1,8 TFSI 118 KW (později oněch 125KW)
2,0 TFSI 132 KW
2,0 TFSI 155 KW
3,2 TFSI 195 KW
popřípadě S4 3,0 TFSI 245 KW
U Passatu máš k dispozici:
1,4 TSI 90 KW
1,4 TSI 110 KW
1,8 TSI 118 KW
2,0 TSI 155 KW
3,6 V6 FSI 220KW
Nevidím tam jediný důvod nahonit tam dvoulitr. Nebo ti připadá to spektrum malé?
Len 2 poznámky: 3,2 nie je TFSI, ale atmosféra FSI.
A môžeš staviť svoj mesačný plat na to, že v budúcej generácii A4 ten 3,2 V6 nebude, ale bude tam práve nejaký fúkaný štvorvalec, obdobne ani 3,6 VR6 v Passate. ;-)
jj to jsem se jen ukliknul mezi těmi všemi TFSI.
Jinak nikde nepopírám, že šestiválce nahradí čtyřválce. Jenom jsem reagoval na výkřiky korejcofilů, kteří se tu rozplývají a staví to hned nad Audi. Jediná podstata mého sdělení je ta, že v součastné době mají motory postavené jinak a nemají důvod mít silnější dvoulitr v nabídce. To že v přístí generaci to bude nejspíše jinak, je prostě fakt.
Nějak jsem tě nepochopil...Ty říkáš: "VW se nemusí momentálně honit za dvoulitrovým turbem, když má svojí 3.6 FSI", tak mi ale odpověz, proč se teda za ním honil Hyundai, když má v nabídce 3.8??
to, nebo mám vlčí mlhu - jako nedesignér a prostý uživatel vidím na některých fotkách náznaky designu mercedesu........... Jinak k dvoulitrovému turbu - paráda.... jen prosím do manuálu pro řidiče napsat, jak se k turbu chovat......jinak bude spousty rozladěných uživatelů..... Takže soudruzi - povím Vám to asi takhle... Hned po startu to pořádně ohulit - nejlíp do červených a každý rozjezd do plnejch - otáčkoměr se musí prolítnout, jak splašená japonská studentka při návštěvě Justina Bobra na letišti. Na teplotu chladiva a oleje se vykašlete - je jejich povinností chladit a mazat, takže co je Vám po nich. Jak si někde takhle zařádíte a budete chtít zastavit - dupněte na brzdy a ještě ve smyku, kterým to stavíte před barák, vypněte klíček - ušetříte decku paliva......
Takze, nedavno prisla na trh A6...
A ked si porovname parametre motorov, je jasne kto ma naskok vdaka technike >:-[]
2,8 FSI (150kW)
3,0 TFSI (220kW)
a to su oba motory 6 valce...
vs
Hyundai 2,0T (202 KW)
nehovoriac o tom, ze Sonata je kategorie A4 a najsilnejsi benzinovy dvojliter je o vykone 155kW.
Sonata bude v Koreji nově nabízena s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 202 kW (271 k) při 6000 ot./min, točivý moment 365 Nm je k dispozici mezi 1700 a 4500 ot./min.
Plochý krouťák a špička výkonu o 1500-2000ot/min výše než u nafty, co je špatně?
Já tomu prostě nevěřím, zatím ani jeden motor od korejců, co jsem zkoušel, nejel tak, jak vypadaly parametry. Nemám důvod se domnívat, že teď to bude jiné. ;-)
Ono to může být spřevodováním, které pak ty parametry zabijou ;-\ Nemám zkušenost. Myslim, že nastávaj časy kdy se další šikmooký národ začne trochu pousmávat nad náskokem díky technice ;-)
Narážel jsem na to, že než někdo sesadí Passata, tak bude muset rozdupat všechny ostatní, a to včetně Audi, a jak ti možná dojde, k tomu si napsal "Audí možná, ale Shitwagen jistě ne", čož právě postrádá byť jen náznak logiky.
Vím, že asi potřebuješ napsat něco hodně vyhraněného a použít několikrát ve spojení s VW slovo "šit", tímto si ale respekt ani úctu nezískáš...
Nevíte vůbec nic o tom, co jsem chtěl napsat, stále jste to nepochopil a už vůbec nepotřebuji získávat respekt někoho, kdo pomlouvá vše, co není od fxfágenu. K té zmíněné automobilce to slovo celkem sedí vzhledem ke kvalitě její produkce, kterou mimochodem přiznává sama délkou záruky na své "produkty" (jejda, to se tu nesmí říkat ;-)), ale to je vedlejší.
Extrémně vyhraněné názory tady padly první z Vaší strany, pouze vyrovnávám účet. Ale hlavně - bylo to bez urážek Vaší osoby, Vy jste se bez nich neobešel :-)
Papírově vypadají parametry hvězdně. Uvidí se v reálu, jaký bude projev motoru. Hodnota kroutícího momentu ve vztahu k uváděnému rozsahu je až neuvěřitelná.
A dáva ju do áut strednej triedy? ;-)
Pokiaľ viem, iba do športových derivátov kompaktov (Golf, Rocco, Leon, S3). Teda Sonata s týmto motorom v strednej triede nemá priameho konkurenta.
hoši, jmenuje se to DOWNSIZING a právě "koncern je jedním z jeho průkopníků
doufám, že si kladete stejné otázky když čtete o 1.4TSI 110kw - proč tak honit ubohou jedna štyrku, když stejný výkon dostanu z atmosferického dvoulitru ;-)
Přesně tak, jen to otoč, plkání o nemožnosti 1,2tsi přežít 20 tkm jsme si tu početli dost a dost, doufám, že plkači teď budou pokračovat ve stejném duchu i o tomto hyundai 2,0t. ;-)
Tak z hlediska výdrže,možná i ekonomiky (ony i ty TSI docela žerou) bude v Sonatě třeba lepší toto:[odkaz]
Osobně se mi ten hybrid zamlouvá více.Ale na to v koncernu těžko budeš hledat odpověď.
Navíc když dělají dva stejnou věc,nemusí to vždy být totéž,proto uvidíme.
Nejsem zastáncem 1,4 TSI o takových výkonech. Navíc určitě ne ve střední třídě. Maximálně tak nižší střední by se to dalo ještě pochopit. Jediné opodstatnění vidím třeba v POLO GTI, Fabia RS, IBIZA CUPRA, kam se malý motor hodí. To že například v A4 je portfolio motorů nádherně odstupňovaný bez použití drastických šroubování motorů do výkonu je bezesporu. (viz můj příspěvek ve 12:28)
Jinak proti tomu korejskýmu motoru nic nemám. Parametry má super a pokud to dobře sladí s převodovkou, tak to určitě bude pěkně svižné auto. Ta reakce o tom, že německá konkurence používá na tyto výkony větší motory vzikla jako reakce na příspěvky KoreaFans, kteří hned tvrdí, jak na ten motor nemá koncern odpověď. Takže jsem je jen obeznámil, že nepotřebuje dvoulitrovou odpověď, když má na tyto výkony jiné motory.
Chester to mas marne - tychto karilaznikov a dalsich nikdy nepresvedcis - ja len sledujem, ze v poslednej dobe vidam na cestach stale viac novych Hyundaiov najma ix20, ix35 a more i30. Uz to neni len sama Fabia, Octavia.
Hyundai davno dosiahol v motoroch konkurenciu - ma vsak stale co dohanat vo vlastnej prezentacii svojej techniky. Koncern je aj preto taky popularny, lebo ma skvele PR.
Napr. teraz Genesis s 500 konmi a special s cca 800 konmi dosiahle vitazstvo a druhe miesto celkovo na kopci Pikes Pike a horko tazko o tom najdes jedno malu spravicku.
Asi to chce dalsich 10-20 rokov kym konzervativna europa zacne korejcov naplno akceptovat.
vysledky hyundai na pikes peak som spominal len ako priklad stale nedostatocnej propagacie znacky v EU - ked vyhra Peugeot alebo VW akekolvek preteky hned su toho plne serveri, casopisy, TV.
Neporovnaval som special na Pikes Peak so seriovymi motormi. Tam ma Hyundai v USA pre Genesis a Equus skvelu 4,6 V8 2 krat po sebe ohodnotenu ako jeden z 10 najlepsich motorov na svete a teraz prichadza dalsia evolucia s 5,0 V8 GDI so 429 konmi a 8.stupnovym automatom Hyundai.
Nahoneny dvojliter nemci do strednej triedy nenasadzuju preto lebo tam nasadzuju nahonenu 1,4 TSI, 1,8 TSI atd. To co pri VW vsetci vynasaju do nebies ako pokrokove technologie a downsizing je u Hyundai zbytocne honenie malych motorov.
Ja sa drzim faktov a tie hovoria jasne: z 12 miesta v roku 2001 sa Hyundai za 9 rokov dostal na 5. miesto na svete medzi vsetkymi znackami - takyto rast nema na svete nikto. Naviac hodnota znacky Hyundai v bilionoch dolarov je dnes vacsia ako Porsche alebo Ferrari a medzi vsetkymi znackami je 8.najvacsia.
[odkaz]
Hyundai si ide extremne cielavedome za svojim cielom a najblizsich 5 rokov bude zaujimave sledovat kde to skonci.
Mna by len zaujimalo ci si Ty v nejakom novom Hyundaii z poslednych 3-4 rokov jazdil - nie sedel ale jazdil! Ak nie tak sa prekonaj a chod sa previezt do novej i40 (ze vraj v priebehu augusta maju dostat prve kusy) a potom sa odvez v 508 alebo v Passate. Budem zvedavy na Tvoj nazor.
Já nikde neporovnávám šestiválce se čtyřválci. Já ti jen píšu, že nemají zapotřebí používat vyhoněný dvoulitr v této kategorii, když na podobné výkony mají šetiválce. Jenže ty nejsi schopný pochopit, že v koncernu mají motorové portfolium nastaveno prostě jinak. Až budou ekologické tlaky stoupat, tak holt budou muset nahradit šestiválce podobně výkonnými foukanými čtyřválci. Zatím to evidentně jde i bez toho.
To je síce teoreticky správna otázka, ale v dnešnej eko dobe mierne mimo. Aj BMW má k dispozícii i väčšie motory a predsa nahrádza svoje famózne šesťvalce fúkanými štvorvalcami a desaťvalec s formulovým pôvodom fúkanou V8. ;-)
Popravdě, vůbec nechápu, o čem je tato diskuse. Matlají se tu obecné otázky downsizingu dohromady s údajnou "nakládačkou", kterou dává jeden konkrétní motor konkurenci. Guláš! :-O
A co to znamená? Že udělali dvoulitr se slušným výkonem. To je jediné co to znamená. V koncernu mají podobné motory taky. A že je nepoužívají ve střední třídě? Proč by to dělali, když prozatím mají portfolio motorů postavené jinak. Jestli se tlaky ekologů budou stupňovat, tak se brzy dočkáme něčeho podobného i u nich, ale prozatím to mají nastavené jinak.
Tak tak, skrátka treba sa na to pozerať aj tak, že predsa len kvôli tomu že príde jeden výrobca s takým motorom sa všetci posrú a okamžite začnú aj oni montovať niečo podobné. Aj z 1,4 sa dá vydolovať cca 400 koní ale načo, nehovoriac o životnosti... Hyundai ide, a čo je chválihodné vedia sami postaviť veľmi schopné motory no to ešte neznamená, že bude taký mega koncern ako je VW rýchlo opakovať. Skôr by sa Hyundai mohol ešte raz zamyslieť nad skladbou motorov v i40.
Kolikátý v řadě jsi byl, když vw přišel s 1,2tsi a strhl se pokřik, jak "vyhoněné" turbo nemůže konkurovat atmosféře, zlatý hyundai s 1,6 atmo.?? >:D Druhý nebo třetí mudrlant? Teď tu jásáš nad dvoulitrem s 202 kW, tj. s parametry odpovídající průměrné tříapůllitrové atmosféře. Kde jsou argumenty o spolehlivosti typu, "to ten motor nemůže vydržet"?
Prostota tvého ducha musí být nekonečná, jsi-li schopen uvažovat způsobem, že hyundai přijde s motorem o parametrech, kterých audi nebo kdokoliv jiný ze špičkových evropských výrobců (jež mají na kontě iks motorů roku, a iksletý vývoj turbomotorů) není schopen dosáhnout. Chápu, že na dílně v Nošovicích vám tahle informace asi způsobila důvod k oslavě, ale my ostatní počkáme, až co ten motor skutečně předvede. ;-)
nj__byt to od vw group tady jasas ty >:D
preco nad tymito parametrami nevdzas hold???
Uvidime ake budu jazdne vlastnosti, no sam musis uznat ze sa jedna o spickove hodnoty!
A k tej zivotnosti...tento motor bude ponukany aj v usa a tam Hyundai poskytuje 10 rokov zaruku na vozidlo__takze predpokladam, ze s tou zivotnostou a spolahlivostou to nebude az tak zle :-!
A pochybujem o tom, ze by Korejci vypustili nieco poruchove (ako 1,4TSi) na trh__ved by sa im ***a reputacia spolahliveho vyrobcu...
Pohled v tom smyslu, že bych já jásal nad něčím od vw vyplývá možná z toho, že se ozývám pokaždé, když se tu dočtu nějaký blábol na konto vw, ovšem, že bych já sám o sobě psal cokoliv oslavného o volkswagenu resp. koncernu vw, to bys dlouho hledal... a nenašel. Tedy ve vztahu mém k vw a tvém k hyundai/kia je rozdíl velmi zásadní.
K motoru samotnému, parametry jsou hezké, ale opět, pokud hodláš diskutovat způsobem "ze by Korejci vypustili nieco poruchove (ako 1,4TSi) na trh", pak budeš muset hledat partnera k diskusi jinde. ;-)
A ja myslel, ze budes narazet na bocni profil oken a jeho podobnost s A6. ..Design predku se mi vubec nelibi, mozna to chtelo jeste vic zduraznit linie a protahnout svetla >:D celkove to auto pusobi bantamovym dojmem, jako jiny korejci a japonci. Zatukej na plech a bude to zvonit.
Ten motor s twin scroll bude urcite dobrej :yes:
Zde se ve mne střídají skepse, uznání a očekávání reality. Skepse z toho důvodu, jak se tento motor bude reálně projevovat. Udávané hodnoty, rozsah kroutícího momentu a jeho hodnota jsou hvězdné. Realita sladění s autem, převodovkou a hlavně pocit při řízení může být ale za očekáváními, která mhou vzbuzovat papírové parametry. Uznání patří Hyundaii za takovéto vyladění v této objemové kategorii. A skepse. Ta už částěčně pramení z právě až podezřele výborných parametrů. Navíc v době, kdy automobilky "bojují" se škrcením motorů z důvodů tabulkových spotřeb a emisí. Další věcí bude sledovat celou motorovou paletu pro dané vozidlo. Již posměšně zmíněný (ne)náskok díky technice Audi, které nemá v tomto objemu a výkonu co nabídnout (mimochodem to samé lze aplikovat i na další výrobce) je dán právě šestiválci, které pokrývají tyto výkony, ale lépe podtrhují charakter této třídy vozidel (opět lze aplikovat i na další).
Všetko fajn no to škrtenie motorov som nepochopil. Veď preto Hyundai ten motor spravil, aby nemusel dávať V6 atmosféru cca podobných parametrov kde by spotrebu (tabuľkovú) nedostali hádam ani pod 9 litrov, tu sa môžu chváliť (a zároveň znižovať CO) spotrebou 6,9... To, že reálna spotreba turbo motorov je niekde inde je druhá vec, ide tu predsa o plnenie noriem CO. ;-\
Ak sa pozrieš na iné príklady napr. koncernový 1,4TSI vs 2,0 tak zistíš, že padla za obeť "iba" spoľahlivosť lebo parametre sa dajú (hlavne krivka krútiaceho momentu) prekonať. Skrátka na atmosfére sa "nemá" čo pokaziť, ale doba a predpisy si pýtajú svoje... ;-\
Mám předchozí model Sonaty r.v. 4/2010 ve výbavě Premium s benzínovým motorem 2.0 DCVVT 121kW. Mé předchozí auto bylo Ford Mondeo TDCi 96kW r.v. 2005, které bylo pro mě zklamáním ohledně spolehlivosti. Po třech letech provozu šlo z domu a přemýšlel jsem jaké nové auto opět střední třídy si pořídím. Po všech možných předváděčkách v salonech a zkušebních jízdách s auty střední třídy jsem co by zhýčkaný řidič pro mnohé zvolil překvapivě Sonátu. Ke korejským vozům jsem prve jako mnozí z vás příliš důvěry neměl. Pak jsem si začal kupovat různé moto časopisy a četl články o korejských motorech, hlavně benzínových, dále spolehlivost atd. Své budoucí auto jsem vybíral pečlivě a precizně tak, abych nemusel následujících min. 10 let řešit výměnu auta. Sonáta u mě ze střední třídy a s rozpočtem do 600 tis.Kč vyhrála, neboť jako jedinému autu mi na předváděcí jízdě nic nevadilo a padla mi jak se říká jako poklice na hrnec Vše bylo příjemné a na dosah ruky. Po více jak ročním provozu absolutně bez problémů ku spokojenosti. Každý zarputivec kterého jsem svezl, pak rychle změnil své pochybnosti o korejských autech. A ti největší zarputivci z mého okolí radši ani svézt nechtěli :-)