Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Sonata: První modernizace nové generace a motor 2,0 Turbo (202 kW, 365 Nm)

David Bureš David Bureš 21. 7. 2011
33
64
Zobrazit náhledy (33)
Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata
V lehce modernizovaném Hyundaii Sonata pro Jižní Koreu se nově objevuje dvoulitrový čtyřválec o výkonu 202 kW.

V Jižní Koreji se začíná prodávat lehce modernizovaný Hyundai Sonata. Vedle jemných retuší vzhledu je vůz k dispozici s novým přeplňovaným motorem. Automobilka se nezmiňuje, kdy se začne faceliftovaný sedan prodávat mimo Koreu.

Sonata bude v Koreji nově nabízena s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 202 kW (271 k) při 6000 ot./min, točivý moment 365 Nm je k dispozici mezi 1700 a 4500 ot./min. Spotřeba v kombinovaném cyklu má být podle Hyundaie 6,9 l/100 km. Stejný přeplňovaný dvoulitr Theta II už mohou objednávat američtí zákazníci.

Tento agregát je vybaven turbodmychadlem typu twin-scroll, které je rozděleno na dvě komory. Dvojice válců plní každou z nich zvlášť. Svody na straně turbíny jsou tedy odděleny a spojují se až těsně před ní. Tento způsob přeplňování má několik výhod. Lopatky turbodmychadla se roztáčejí rychleji, motor je tedy účinnější v nízkých otáčkách, palivo se lépe spaluje a válce i výfukové plyny mají nižší teplotu. Systém přeplňovaní pak může spaliny využívat ve větší míře, jejich kinetická energie tak nepřijde vniveč.

Dvoulitrový motor v Koreji nahradí dosud nabízenou přímovstřikovou jednotku 2,4 GDI s výkonem 148 kW při 6300 min-1. Nejvyšší točivý moment má hodnotu 250 Nm a je dosahován při 4250 min-1.

Vedle nově nabízeného dvoulitru mohou korejští zákazníci pro Sonatu nadále objednávat i slabší dvoulitrový čtyřválec s výkonem 123 kW. Ten je v základní verzi kombinován s šestistupňovým manuálem, automat se stejným počtem stupňů se objevuje ve vyšších stupních výbavy.

Pro USA je ještě určena hybridní varianta Sonata Hybrid s motorem 2,4 CVVT a elektromotorem na místě hydrodynamického měniče točivého momentu. Celkový výkon hybridního systému Hybrid Blue Drive je 154 kW.

Modernizovaná Sonata pro Jižní Koreu dostala vedle nově nabízeného motoru také decentní úpravy vzhledu, které však odhalí jen opravdový znalec tohoto automobilu. Tvary přední masky chladiče byly jemně pozměněny, má tu být použito více chromování. Zadní světlomety jsou nově tvořeny diodami, vnější zpětná zrcátka byla lehce upravena. Nový design dostala i 18palcová kola.

Změny zasáhly i výbavu. Novinkou je systém Blue Link, který sleduje aktuální informace o dopravě a počasí, v případě nehody informuje záchranné složky. Navíc je ho možné synchronizovat se smartphonem. Řidič tak může sledovat, kde se automobil nachází, například když ho nemůže najít na parkovišti, nebo když ho někomu půjčí.

První cena faceliftované Sonaty na jihokorejském trhu je 20.200.000 wonů (v přepočtu cca 330 tisíc korun) za základní dvoulitr (123 kW) se šestistupňovou převodovkou. Výbava zahrnuje vyhřívaná přední sedadla, šest airbagů, manuální klimatizaci, zadní parkovací senzory, Bluetooth handsfree palubní počítač a klimatizovanou přihrádku před spolujezdcem.

Sonata se silnějším dvoulitrem (202 kW) začíná na částce 28.500.000 wonů (zhruba 465.700,- Kč). Vůz v tomto případě nabízí větší brzdy a zadní parkovací kameru.

Aktuální – šestá – generace Sonaty se prodává od roku 2009. Ve většině Evropy je však Hyundai ve střední třídě zastoupen modelem i40.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - GM.rja
A6
| 26. 7. 2011
Nevíte vůbec nic o tom, co jsem chtěl napsat, stále jste to nepochopil a už vůbec nepotřebuji získávat respekt někoho, kdo pomlouvá vše, co není od fxfágenu. K té zmíněné automobilce to slovo celkem sedí vzhledem ke kvalitě její produkce, kterou mimochodem přiznává sama délkou záruky na své "produkty" (jejda, to se tu nesmí říkat ;-)), ale to je vedlejší.
Extrémně vyhraněné názory tady padly první z Vaší strany, pouze vyrovnávám účet. Ale hlavně - bylo to bez urážek Vaší osoby, Vy jste se bez nich neobešel :-)
A6
| 23. 7. 2011
vysledky hyundai na pikes peak som spominal len ako priklad stale nedostatocnej propagacie znacky v EU - ked vyhra Peugeot alebo VW akekolvek preteky hned su toho plne serveri, casopisy, TV.

Neporovnaval som special na Pikes Peak so seriovymi motormi. Tam ma Hyundai v USA pre Genesis a Equus skvelu 4,6 V8 2 krat po sebe ohodnotenu ako jeden z 10 najlepsich motorov na svete a teraz prichadza dalsia evolucia s 5,0 V8 GDI so 429 konmi a 8.stupnovym automatom Hyundai.

Nahoneny dvojliter nemci do strednej triedy nenasadzuju preto lebo tam nasadzuju nahonenu 1,4 TSI, 1,8 TSI atd. To co pri VW vsetci vynasaju do nebies ako pokrokove technologie a downsizing je u Hyundai zbytocne honenie malych motorov.

Ja sa drzim faktov a tie hovoria jasne: z 12 miesta v roku 2001 sa Hyundai za 9 rokov dostal na 5. miesto na svete medzi vsetkymi znackami - takyto rast nema na svete nikto. Naviac hodnota znacky Hyundai v bilionoch dolarov je dnes vacsia ako Porsche alebo Ferrari a medzi vsetkymi znackami je 8.najvacsia.

[odkaz]

Hyundai si ide extremne cielavedome za svojim cielom a najblizsich 5 rokov bude zaujimave sledovat kde to skonci.

Mna by len zaujimalo ci si Ty v nejakom novom Hyundaii z poslednych 3-4 rokov jazdil - nie sedel ale jazdil! Ak nie tak sa prekonaj a chod sa previezt do novej i40 (ze vraj v priebehu augusta maju dostat prve kusy) a potom sa odvez v 508 alebo v Passate. Budem zvedavy na Tvoj nazor.

Hyundai
| 22. 7. 2011
Nějak jsem tě nepochopil...Ty říkáš: "VW se nemusí momentálně honit za dvoulitrovým turbem, když má svojí 3.6 FSI", tak mi ale odpověz, proč se teda za ním honil Hyundai, když má v nabídce 3.8??
A6
| 22. 7. 2011
Narážel jsem na to, že než někdo sesadí Passata, tak bude muset rozdupat všechny ostatní, a to včetně Audi, a jak ti možná dojde, k tomu si napsal "Audí možná, ale Shitwagen jistě ne", čož právě postrádá byť jen náznak logiky.

Vím, že asi potřebuješ napsat něco hodně vyhraněného a použít několikrát ve spojení s VW slovo "šit", tímto si ale respekt ani úctu nezískáš...
Avatar - kari.laz
Hyundai
| 22. 7. 2011
já jsem ho nikde nevzpomínal schválně. Předpokládám, že v Sonatě ani nebude.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku