Hyundai chce zanedlouho v Evropě prodávat 90 % vozů, vyráběných na tomto kontinentu. Chystá se snad rozšíření výroby v Nošovicích? Nikoli, v Turecku. Odkdy je ale Turecko Evropa?
Takovej kohout na víně zůstane klasikou francouzský kuchyně, i když se uvaří kompletně tady. Stejně tak korejský auto zůstane Korejcem. Pan generální to zřejmě hraje na city >:-[]
City jsou city a obchod je obchod. Korejčíci to hrajou na všechny strany - cena, záruka, "český" původ. A celkem jim to vychází. Kromě koncernu VW prodeje rostou akorát jim (a tu a tam ještě Dacii).
Jůndai posouvá lži PR marketingu na stále vyšší úrovně. Evropský bude na Jůndai stále spocený dělník z vesniček na nezaměstnaném Karvinsku a tutlané pracovní úrazy. Nic víc, co taky? Drtivá většina dodavatelů je stejně z korey a jezdí to sem lodí přes Itálii. Popř. jsou nadělány spřízněné korejské firmy v okolí. (sejongy, plakory, sangwa ...) Kde vládne takový sajgon, že se i personální bojí jít sama přes halu, aby ji tam nějaký zkérovaný pracovník neznásilnil. V Nošovicích vždy platilo a platí, na bráně vypni mozek, od teď je z tebe bílá cvičená opice. Kdo myšlenku nepřijal, byl za pár měsíců venku. Tak jůndaj jako české auto se může prezentovat leda tak zákazníkům a ohebným rádoby manažerům typu pan Vaněk. ... Že asiatům splývá Turecko a Česko, v tom bych problém neviděl. Většina našinců taky nerozliší Inčeon od Pekingu.
A je to tak důležité? Na co si tu hrajete? Jsme všichni na jedné planetě a jednou budeme všichni svorně bojovat o přežití jako živočišný druh. Asi se vás netýká hladomor v Africe, záplavy v Asii nebo tornáda v Americe, hlavně že máte svoje "evropská" autíčka a zbytek světa ať se po..re, že? Nejlépe tak zabednit si "velkou evropskou říši" - to už jsem někde od nějakého pána s knírkem slyšel ...
Hladomor v Africe se mne tyka, protoze kdo umre jako dite hlady nebude v dospelosti delat bordel v Evrope. Zaplavy v Asii jsou mi uplne ukradene, holt za ten disk si priplatim, to neni velka polozka. Svorne bojovat o preziti nikdy nebudem, budeme se rezat jeden s druhym jako vzdycky, ted jde jen o to, abychom my byli ti co preziji.
Držím Hyundai moc palce. Je jedno jak moc ji lidé považují za Evropskou. Vždy to bude jihokorejský výrobce velice dobrých automobilů, ale modely navrhnuté a vyrobené v Evropě s evropských dílů, považuji za čistokrevné Evropské auto. Ať chceme nebo ne, Hyundai je na vzestupu a stále roste, v ČR prodeje neustále rostou, v západní Evropě, jako v Německu či Británii rovněž. Vždyť některé evropské značky již nelze považovat za Made in EU, ale jejich modely jsou slátaniny kdo ví čeho.
možná víc, než většina balkánských států na čele s Rumusnkem a Bulharskem. Kdo byl v nějaké fabrice v Burse okolí nebo v Istambulu, tak ví o čem mluvím. Netahal bych sem turistické destinace, s těmi zkušenost nemám. V Turecku se nevyrábí jenom Hyundaie, Fiaty, Renaulty, ale také Toyoty a Hondy. Japonci by nešli nikam do rizika, že jejich produkty budou "horší" a ponesou nálepku "nekvality".
Hyundai i20 z Turecka je nejen stejně evropský jako Hyundai z Nošovic, ale připomíná mně ryze španělské Toledo, ryze české Citigo či ryze (německý nebo dokonce americký?) Ford....
Měli bychom umět rozslišit mezi stupidní reklamou a ještě stupidnějšími výlevy pana Vošického a těmi auty jako takovými. Jak píše někdo výše, i30 je ryze evropské auto, o KII ani nemluvě. A komu se nelíbí koreksjý Hyundai z Turecka, může si koupit Japonce - Yarise z Francie, Toyotu, Hondu nebo Nissan, ale musí si vybrat, jestli ze Velké Británie, Španělska nebo dokonce od nás či s polským motorem.......
Diskuze je tom, jestli ej Turecko Evropa. A já tvrdím, že pokud nikdo jako Evropu nezpochybňuje Řecko, Rumunsko, Bulharsko nebo Moldavsko, Ukrajinu či Gruzii, tak ať nezpochybňuje Turecko. Izrael je taky "Evropa" a nemá ani ten kousek kontinentu a totéž platí třeba pro Kypr.
A nevím, jestli je turecký dělník až zas tak levný, když jsem měl možnost to nahrubo porovnat, tak byl dražší než v Rumunsku. A výroba aut zdaleka není jenom o nekvalifikovaných dělnících, jak si tady leckteří "chytří" myslí a jak tady kdekdo píše. nejmíň 40% zaměstnanců v automobilce musí mít střední a vyšší odborné vzdělání.
JInak máš pravdu i20 je typicky asijská a bez toho šmrcu, co má třeba aktuální Yaris. Ale ostatní většina modelů H/K je evropská, KIA kompletně......
Klidně ať se to montuje v továrně vedle mýho baráku i kdybych tam pracoval. Ale pořád je to Korejský auto a pořád bych si ho nikdy nekoupil protože je prostě korejský... Proč, proč , proč?
U všeho. Sem ten typ co nesnáší když se sem cpe všechno z Koreje, Japoska a zachvíli bude všechno čínský. Ano mám Forda, mobil od Nokie a televizi od Phillipsu a sem na to hrdej >:D >:D nikdy sem s ničím neměl problém a se vším sem spokojenej nechápu tu potřebu kupovat Korejský auta nebo bejt posra** ze Samsungu apod...
Já neříkám že by se neměly vůbec kupovat. To ne, ale zase podle mě se to moc přehání. Já sem v hodně věcech moc velkej patriot a prostě pokud to de, beru Evropský zboží. Já nechci jednou žít v Evropě kde všechno bude čínský a to nemluvím o tom že je to tam vyrobený to už je neska všechno, ale že to Čínani všechno vlastní. A když vidím jak tu klasický automobilky co tu žily stovky let krachujou a nebo už zkrachovaly zatímco lidi vesele kupujou Hyundaie a Kie (bůh jim žehnej) tak se mi chce brečet. Ale lepší už to nebude.
Nokia a Phillips sou zatím EU a snad to i zůstane, moje Nokia je dokonce vyrobená v Rumunsku, to je vzácnost že to není Made in china >:D