To statistiky tolik nezkreslí, auta registrovaná jako předváděcí přímo na dealery nakonec v ČR zůstanou a je to jen pár měsíců mezi reagistrací dealera a prodejem "konečnému uživateli".
Zajímavější posun ale udělalo to, co HYUNDAI MOTOR CZECH udělalo loni v říjnu, kdy pod záminkou zapůjčování i30 zákazníkům na týden "postavilo" na značky několik stovek i30. Rázem se z tohoto vozu stala dovozová jednička a HYUNDAI překonal v konečném součtu 10.000 registrací za rok 2010. Ale tahle auta prodávaly dealeři ještě v březnu 2011 :-) .
Sakra, co mi to jenom připomíná >:-[] První místo je v nedohlednu, konkurence nás drtí, masážní články a oslavné tesy zabírají jenom částečně, tak vydáme tiskovou zprávu... Tedy, kdyby se nedělo toto, tak by to bylo takto. Dohnat a předehnat, soudruzi :no:
No počkej... pokud dejme tomu Ford přihlásí v ČR auto a následně ho vyexportuje a přihlásí třeba v Rakousku (a třeba ještě jednou na Slovensko), tak to opravdu nemá v prodejní statistice co dělat. Mě by statistika očištěná o podobné kousky zajímala... bez ohledu na to v čí prospěch nebo neprospěch. Ty prostě vidíš Hyundai a nezajímá tě, jestli na tom třeba není něco pravdy... :no:
Hyundai má za letošek +60% prodejů, takže to s tím drcením konkurencí nebude tak žhavé... málokdo může být tak vysmátý a nad věcí.
Jenže tady jde o specifický případ - vozidlo, které tu dovozce přihlásil a následně reexportoval, aniž by ho vůbec kdy prodal. Ta tvá statistika je podle mě celkový počet všech vyvezených a vyřazených aut, včetně ojetin. Bylo by potřeba dát to nějak dohromady.
Vošický není žádné máslo zelené, ale starý mazák, v autobyznysu je od r. 85 a do Hyundaie připutoval přes dlouhou kariéru u Fordu doma (GŘ) i v zahr., naposled s epizodou u Peugeotu. Dá se tudíž předpokládat, že přesně ví, co říká a proč to říká. Jestli zrovna on potřebuje udělat ramena a přetahovat se o pořadí značek v ČR, to nevím, může jít i o odpověď na něco nebo někomu, o čem se tady nepíše. Jinak Hyundai si opravdu nemůže naříkat na nějaké odbytové potíže - stačí pouhý pohled na Nošovice, které celkem nedávno spouštěly druhou směnu a dnes už napevno plánují spuštění třetí směny, aby mohly jet na plnou kapacitu kolem 300k vozů ročně.
Pravdou také je, že Vošický opakuje stále stejnou strategii. Nesmyslný plán, obrovský tlak na dealerskou síť a fiktivní registrace. Tedy fiktivní, registrace jsou reálné, ale registrovaná auta leží na skladech dealerů a nemají zákazníka. Jen se honí čísla do tabulek a pak se tady "kdosi" plácá po ramenou za 60% růst. Nevím na co si pan Vošický vlastně stěžuje, sám je propagátorem akce "vyrážení klínu klínem" a "po nás potopa". Prodejní úspěchy Hyundaie nejsou zdaleka tak růžové jak ukazují statistiky, ale je fakt, že pan V. sází na stádo efekt a doufá, že lidi zareagují na uměle vytvořené statistiky a pod dojmem "úspěšné značky" budou více kupovat... 8-s
Pan Vošický má pravdu, reexporty představují u některých značek velký podíl na českých registracích.
Ale trošičku by si Hyundai možná měl nejdříve zamést před vlastním prahem, než tohle začne hlásat. :-)