Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jaguar Land Rover loni prodal více než 400.000 vozů

Jaguar Land Rover může jásat. V loňském roce navýšil prodeje u všech značek.
Zpět na článek
23. 1. 2014 14:19
23. 1. 2014 14:25
23. 1. 2014 14:24
23. 1. 2014 12:06
23. 1. 2014 14:13
23. 1. 2014 14:21
23. 1. 2014 14:26
23. 1. 2014 14:37
23. 1. 2014 14:43
23. 1. 2014 14:46
23. 1. 2014 15:02
Avatar - Barrichello
23. 1. 2014 11:13
Jaguar šlape
a LandRover taky, dobré zprávy. Je pravda že z ničeho se roste dobře, ale růst je zatím trvalý už asi 3 roky, takže to je jednozančně pozitivní. Jen tak dál :yes:
Rozbalit vlákno
34
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2014 11:22
Re: Jaguar šlape
krasne vysledky ;-) , pripajam sa :yes:

[odkaz]

este rozbehnut SUV od jaguara aj nieco mensie ako konkurenta BMW 3 a takisto mensi Landy od land roveru a daju za 3 roky aj dvojnasobok :yes:

PS: nieco z historie tychto fantastickych znaciek [odkaz] [odkaz]
Avatar - Petrolhead_CZ
23. 1. 2014 11:58
Re: Jaguar šlape
Obrovská gratulace, hrozně jim to přeju :yes:

Pokaždé, když potkám v Praze Jaga XJ, XF, XKR-S a F-Type (olala) nebo Range a Evoque prostě si neodpustím nahlas si pro sebe ty skvělý auta pochválit a při průjezdu tuctových plechovek od Audi, BMW nebo VW se nezbývá nic jinýho než se jen pousmát... :-)

Jaguar a Land Rover (+Maserati) jsou ozdobou silnic oproti německým plechovkám, plné charakteru a reprezentativnosti s adekvátními zpěvnými motory a nejvyspělejším jízdním projevem v rámci třídy a jsem nesmírně rád, že se jim daří. :yes:
Avatar - Dinar
23. 1. 2014 12:18
Re: Jaguar šlape
"adekvátní zpěvné motory" >:D Když čtu komenty tobě podobných patnáctiletých "petrolheadů" vždycky mi cukají koutky, ty vymezovačky se vůči nudným plechovkám opěvováním jízdních vlastností a motorů něčeho, cos maximálně viděl na té ulici... fakt hlína. ;-)
Avatar - Petrolhead_CZ
23. 1. 2014 13:04
Re: Jaguar šlape
Netušil jsem, že se uživatelé Auto.cz dali na posudky psychologického profilu ostatních plus věštbu z křišťálové koule >:D Aneb by mě zajímalo, jak můžeš někoho soudit na základě slušně napsaného příspěvku, taky bych řekl, že podle toho co píšeš musíš být zaujatý hňup, ale vím, že tomu tak ve skutečnosti nebude ;-) Já ti nevím, ale kde bereš jistotu, že máš nárok psát povýšeně, aniž bys měl pro to nějaké podklady? Co ty víš, s čím jsem jezdil a jaké zkušenosti mám za sebou? Že jsi třináctiletý plakátový odborník umím napsat taky, ale už mám narozdíl od tebe takový věk a respekt k ostatním, že to neudělám.

A vyjádření preferencí je snad něco špatného? Tohle čecháčské odsuzování druhých za názor se mi hnusí...
Avatar - Dinar
23. 1. 2014 13:23
Re: Jaguar šlape
>:D Tak kolik, sedmnáct?
Ano, je to hnus, to čecháčkovské plácání, a hlavně "jasný názor" na něco, o čem nemáš evidentně potuchy, zpěvný motore. ;-) (asi jsi myslel třeba ten čtyřválcový dýzl v Evoque, který má lví podíl na nárůstu prodejů jag-LR, o kterém je tento článek)
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 13:36
Re: Jaguar šlape
To, že německé limuzíny a grandturisma jsou uniformní (teda hlavně ty od Audi) je holý fakt (jen se zeptej běžných lidí, jak moc rozlišují rozdíl mezi A8, A7 A6... mezi Allroadem A4 a A6...atd..) ... A že jsou někomu blíže spíše exotičtější vozy? No a? Mne taky více osloví Maserati, než Audi v tomto segmentu a je mi jedno, jestli je Audi precizněji zpracované, a má více high-tech blbostí, Maserati se mi jednoduše líbí víc a to třeba u toho grandturisma hraje dost velkou roli, nemyslíš?.

edit: Jen dodám, že to srovnání Audin zepředu sem někdo před časem dával a osobně sem měl problém některé rozlišit :)Proto on nemusí být hned náctiletej plakát, jako třeba ti teoretici, kteří tu jen plácají a nikdy v ničem neseděli.
Avatar - Dinar
23. 1. 2014 13:49
Re: Jaguar šlape
Je to náctiletý plakát, a ty to víš stejně dobře jako já, vůbec nejde o to, jestli nějaká auta vypadají zepředu stejně, to víš stejně dobře také. Jde o to se vymezit, německé nudné plechovky vs. cokoliv jiného, což jsou charakterní a šarmem překypující káry. O tom je ten jeho příspěvek. Jestli se s tímto ztotožňuješ, pak o.k....ale seriozně se na něco takového reagovat nedá. :-!

A k těm předkům audin, jsi si stoprocentně jistý, že bys v zrcátku poznal, jesti za tebou jede XF nebo XJ? A co design rangeů, opravdu nelze pár vteřin znejistět při pohledu na evoque, že se nedíváš na sporta? Rozeznáš Ghibli od Qporte na drc? A jestli ano, pak se zeptej běžných lidí. ;-)
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 13:56
Re: Jaguar šlape
Já mluvil o Maserati... k Rangeům a Jagům se nevyjadřuji, ti už zas taková rarita nejsou. I když se mi tato auta taky líbí.
Neztotožňuju se s tím, že se chci za každou cenu vymezit, nýbrž se mi v dané konkurenci čistě esteticky více zamlouvají jiné vozy a to ty neněmecké, protože mají jistý nádech exotičnosti, sportovnosti a podobně ( vyjímku tvoří pro mne BMW). To máš třeba i jako slavnej trojlístek Oktávka/Leon/Golf . přikloním se k vždy k Seatu, protože z nich má nejsportovnější náturu a dám jí přednost před elegancí. Stejně tak je to v případě třeba Quattroporte vs A8 :-)
Avatar - Dinar
23. 1. 2014 14:02
Re: Jaguar šlape
Možná si přečti ten jeho původní příspěvek, ať se tu zbytečně nemlátíme po hlavách. O exkluzivitě mase vs. audi asi pochybovat nikdo nebude, ale toho se netýkal ani ten plakátův příspěvek ani můj následný komentář. ;-)
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 14:05
Re: Jaguar šlape
Já ho četl, možná sem ho pochopil trochu jinak než ty :-) A to, když psal, že se vždy rád za takovým otočí mezi cituji "koncernovými plechovkami"... proto sem to pochopil tak jak píšu... třeba se nám autor vyjádří :-)

P.S. Exkluzivnější mi přijde i Phaeton oproti Audinám :-) Škoda, že ho tu jezdí málo.

Jo a ty palce ti nedávám já, abys nemyslel :D
Avatar - Dinar
23. 1. 2014 14:27
Re: Jaguar šlape
Paradoxem je, že člověk, který ty jagy reálně jezdí, prostě bláboly typu "...oproti německým plechovkám, plné charakteru a reprezentativnosti s adekvátními zpěvnými motory a nejvyspělejším jízdním projevem..." nenapíše, že webpajo. :-) Prostě proto, že ví a zná.

Ono je to jak s ruskými válečnými filmy, tam taky ukazovali Němce jako tupé stádo zbabělců prchajících před mighty rudou armádou, než jim došlo, že pokud ukážou a docení kvality soupeře, význam jejich vítězství se tím ještě zvětší.
Jinými slovy, německá D3, která je pro Jag-LR největším soupeřem je špička, a pokud dokáže Jag-LR růst i na úkor těchto konkurentů, je to na potlesk o moc větší, než za předpokladu, že poráží nudné bezpohlavní a řidičsky nezáživné plechovky, bez adekvátně zpěvných motorů (ten výraz se mi extrémně líbí >:D )
Avatar - Petrolhead_CZ
23. 1. 2014 14:37
Re: Jaguar šlape
Dal jsem :yes: , s tímhle dokážu souhlasit ;-)
Avatar - Petrolhead_CZ
23. 1. 2014 14:06
Re: Jaguar šlape
Jen se tu předváděj dál a ukazuj svůj ''přehled'', zřejmě to prospívá tvému egu a tvým komplexům >:D Ty jeden odborníku, '''plakát'', '''náctiletý''...ani netušíš, jak střílíš vedle ;-)
Avatar - Dinar
23. 1. 2014 14:15
Re: Jaguar šlape
Já vůči automobilové produkci, jakékoliv, komplexy nemám, exkluzivitu maserati umím ocenit stejně jako charakter německého sporťáku.

Komplex chodníkáře vyjadřují věty typu, "při průjezdu tuctových plechovek od Audi, BMW nebo VW se nezbývá nic jinýho než se jen pousmát..."

Pousmát se, to píšu, a to dělám, když tě čtu. :-) ;-)
23. 1. 2014 14:19
Re: Jaguar šlape
Chodníkář >:D :yes:
23. 1. 2014 14:21
Re: Jaguar šlape
My kucí z vesnice pak spíš krajnicáři ;-)
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 14:24
Re: Jaguar šlape
Teda co se prohání u nás na vesnici, za to by se ani Pražák nesytděl :-) Murcielago, Ferrari 612, 458, 2 Panamery, Mustang, Challenger. . dokonce tam jeden čas jezdilo vzácné Porsche GT ve stříbrné barvě :-)
Avatar - Dinar
23. 1. 2014 14:29
Re: Jaguar šlape
Slušný výběr, nemáte tam náhodou někde v okolí nějakou stodolu a z ní občas nevyjede kontejner směr Klajpeda? Takový místní "60 seconds" kucí? >:D
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 14:34
Re: Jaguar šlape
To ne, ale jsme kousek od Prahy, takže bych řekl, že jsou to obyvatelé těch novejch vilek >:D
Avatar - Petrolhead_CZ
23. 1. 2014 14:49
Re: Jaguar šlape
Také bydlím na vesnici (kousek za Kladnem) a také je tu neobyčejná koncentrace extraordinérních strojů :-) 458 Italia (tu mi známý na pár hodin půjčil, dodnes nepřekonaný zážitek), F430, 911 GT3 (v té jsem jel jako spolujezdec), Gallardo, 2x Bentley Continental a kdysi když měl Pergl ještě Enzo, viděl jsem ho u nás na dálnici směrem na Prahu. Poprvé a naposledy, ani nevím, kam přesně ho následně prodal.
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 14:53
Re: Jaguar šlape
No vidiš, tak to sme skoro sousedi taky sem kousek od Kladna... tak si aspoň Dinar nemusí myslet, že se to tady jen krade, ale že tu máme vysokej životní standard :D:D:D škoda, že jen někteří >:D
23. 1. 2014 14:25
Re: Jaguar šlape
Pangejt-klub ;-)
Avatar - Petrolhead_CZ
23. 1. 2014 14:29
Re: Jaguar šlape
Co je špatně na tom, že při každodenním proplétání se Prahou to tak cítím co se těch plechovek týče? >:D Vyjadřuju se k auře aut, která je obklopuje a mezi britskou/italskou a německou produkcí je propastný rozdíl. Nebavím se teď o technické vyspělosti, která je u všech Němců na skvělý úrovni, co si budeme povídat, ''plechovkou'' označuju auto, který postrádá duši, je sterilní a neprobudí emoce. Perfektně slouží k rozmazlení posádky, ale nikoliv už tak k rozmazlení nadšenýho řidiče, který očekává tu přidanou hodnotu v podobě (použiju to pro tvé pobavení znovu) zpěvného motoru, podvozkové vybavenosti a nenucené chuti ke sportování.

Já se zas směji tvé rádoby nezaujatosti a rádoby pokusům působit povýšeně, každý si najde něco ;-)
Avatar - Dinar
23. 1. 2014 14:36
Re: Jaguar šlape
Povýšenost, přesně to jsi předvedl, a přesně proto jsem na tvůj původní příspěvek reagoval.

"...při průjezdu tuctových plechovek od Audi, BMW nebo VW se nezbývá nic jinýho než se jen pousmát..."

Plus ten druhý odstavec hloupé povýšenosti, tohle bláboly o auře neuhraješ.
Avatar - Petrolhead_CZ
23. 1. 2014 14:39
Re: Jaguar šlape
Kde přesně to neuhraju? V mysli Dinara maximálně a s tím se smířit dokážu ;-)

Jinak tohle obracení výrazů proti druhému je typickým znakem komunikace náctiletého jedince, jen tak mimochodem >:D Nad koho jsem se tu povyšoval konkrétně? Napsal jsem můj postoj a pak jsi přišel ty se svým povýšeným příspěvkem, to že mi to obratem vrátíš opravdu vypovídá o tom, že potrefená husa se vždycky ozve.
Avatar - Dinar
23. 1. 2014 14:47
Re: Jaguar šlape
Ano, svůj povýšenecký postoj vůči těm nudným plechovkám. Je to povýšenecké už jen tím zobecněním na německé. A směšné tím, že to píšeš pod nickem Petrolhead, protože žádný skutečný petrolhead, někdo pro koho jsou auta vášní a nutně musí mít znalosti a zkušenosti, podobný "názor" nepředvede.
Avatar - Petrolhead_CZ
23. 1. 2014 14:54
Re: Jaguar šlape
Německé není zobecňování, ale jen obyčejná deskripce (psal jsem o Audi, BMW a VW, kde to až na opravdu malé vyjímky platí bezezbytku). Nikde nepíšu, že to platí na všechny německé vozy/značky. Takový MB s AMG patří k tomu nejlepšímu. Takže nějak nechápu tvé opovržení?
23. 1. 2014 14:10
Re: Jaguar šlape
Audi se mi docela líbí ale jejich UNI style mě docela zklamal... naopak právě když se podíváš na masky a světlomety u RR tak vždy vidíš rozdíl ;-)
Avatar - Petrolhead_CZ
23. 1. 2014 14:08
Re: Jaguar šlape
Díky za rozumný příspěvek, konečně někdo, kdo to cítí jako já a někdo, kdo pochopil co jsem napsal ;-)
23. 1. 2014 14:19
Re: Jaguar šlape
Dinar má obrovskou pravdu…jen dodám, abysme nezaměňovali exkluzivitu danou malým počtem aut na silnici za exkluzivitu technickou. Tam právě JLR a Mase muselo setsakra zatlačit, aby se dostali na úroveň vypilovaný D3. A skutečnost, že se tomu tak stalo dokládají zvyšující se prodeje.
23. 1. 2014 14:24
Re: Jaguar šlape
Napíšeš tu nesmysl a ještě se ho snažíš obhajovat. Copak německá prémiová produkce jsou nějaké plechovky? Ani Jaguar, ani LR ovšem ani BMW, MB či AUDI nejsou žádné plechovky, tyhle charakteristiky tu přenech těm úvahově jednodušším, když už se tu snažíš přesvědčit okolí o tom, že jsi už po záběhu.
23. 1. 2014 14:10
Re: Jaguar šlape
Pokud bereš hlavně Evropu, tak si buď jistej, že většina prodanejch JLR chrochtá ;-)
23. 1. 2014 12:46
Re: Jaguar šlape
Přál bych ti se nudit třeba v RS7, jedna taková mi tu už pár minut bublá pod oknem a ježto znám majitele, tak jsem si jistej, že ten tuctovej motor bez charakteru bude po jeho odjezdu kolemjdoucím znít v uších minimálně do dalšího dílu ajrobiku s expertem Pepou.
23. 1. 2014 12:00
Letos žádný dramata
Bez diskuze velkej potlesk. Portfolio LR je moc pěkný a ke konci roku přijde novej Freelander, tam ještě nějakej přírůstek bude. RR a RRS se nestíhají vyrábět a Evoque teprve letos dokázal snížit dodací lhůty.
Jag si výrazně pomohl hlavně nabídkou 4x4 v NA. Přínos F-Type v celkových prodejích přijde až s nástupem kupé. Letos ale žádná novinka vyjma FL XJ…tudíž čekat podobnej růst by bylo lichý.
Zajímavej bude rok 2015 s XS a crossoverem a rok nato nový XF. Věřím obecně v novej infotainment a širší nabídku individualizace, pak to může klapat s víc než 100kks/ročně.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Bristol
23. 1. 2014 12:12
Re: Letos žádný dramata
pokud bude mít Jag portfólio typu: XS, XF, XJ, SUV plus sporťáky, tak můj optimistický odhad je někde na 150t kusech ročně...
Avatar - Dinar
23. 1. 2014 12:14
Re: Letos žádný dramata
Přesně tak, 2014 potáhne RR a RRS, f-type v celk. prodejních číslech moc nepomůže, na to je přílišný okraj nabídky, takže posun k půlmilionu bude stát až na tom, jak se podaří nový XF, konkurent pro 3er a ten crossover. Vytřešinkovat to pak můžou novým XJ. Každopádně, jak říkáš, do 2015 nelze čekat výrazný růst prodejů, takový skok jako loni už letos nebude. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
23. 1. 2014 14:36
Re: Letos žádný dramata
Větší míra individualizace (a za smylsuplnější peníz než u D3), to je myslím dobrá cesta, po které by se Jag měl vydat.
Avatar - Dinar
23. 1. 2014 14:52
Re: Letos žádný dramata
Souhlas, jen s těmi smysluplnějšími penězi si nejsem jist :-) , ale třeba jen větší barevná paleta u Sporta je jedním z důvodů, proč u mně dostal v aktuálním výběru příštího SUV přednost před X5 nebo cayennem, v červené firenze na titatových kolech je prostě k sežrání. ;-)
Avatar - Bristol
23. 1. 2014 12:06
JLR
gratulace do Anglie... necelý půl milion prodaných SUV a vozů prémiového segmentu neněmecké výroby je úspěch...bez diskuze
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2014 14:13
Re: JLR
tento rok by mohol byt este lepsi, jednak jag rozsiruje svoje posobenie stale do viac zemi a jednak F-type je uz aj vo verzii kupe, RR tiez ma vsetky taziskove modely fakticky nove ( akurat treba nastupcu freelandera a disscovery ) a mozu dalej rast, nebol by som prekvapeny keby v r 2014 to bolo okolo 450 tisic na konci roka, je to skvele , velmi sa mi pacia tieto britske znacky , maju charizmu styl eleganciu. Su to auta z ktorych srdce plesa, dokonale zhmotnuju to co povazujem v automobilovom svete za umenie hodnotu charizmu a noblesu :yes:
23. 1. 2014 14:21
Re: JLR
O co víc zvýší F-T prodeje o to nižší bude prodej řady XJ, kde všichni budou čekat na FL, novou navigaci, HUD a další fičury co si dnes neoibjednáš.
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2014 14:26
Re: JLR
to je mozne ale stejne som rad ze tie predaje su ake su, ono to podstatne zlepsenie predajov jaguarov pride az po rozbehu SUV a toho noveho jagu v strednej triede, je jasne ze s doterajsou ponukou uz jag nema velmi kam rast, chce to nove modely ale tie su uz na ceste a tak za neajke 3 roky verim tomu ze jag bude predavat dvojnasobok toho co dnes, teda bude uz kdesi na hodnote vyse 150 tisic aut , drzim palce, maju to perfektne nasliapnute
Avatar - Pekelná Micinka
23. 1. 2014 14:34
Re: JLR
Na fl XJ jsem obzvlášť zvědavý.
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2014 14:37
Re: JLR
mozna podoba spredu: [odkaz]

sucasna podoba: [odkaz]

zrejme len trosku doladia predny naraznik , zjemnia krivky vpredu vzadu, asi viac sa udeje v interieri a mozno aj pod kapotou
Avatar - Ozzman
23. 1. 2014 14:43
Re: JLR
A teď ten facelfit ještě >:D
23. 1. 2014 14:46
rozpaky
Viděno střízlivýma očima Land-rover ok a je super, že Jaguar roste. Ale dokud nebude dělat alespoň pětinnásobek aut v porovnání s dneškem, tak je to pořád adept na zavření. Uživit vývoj 3-4 řad při výrobě řádově desetitisíců aut asi nelze. Musí být někde k půlmilionu. To i porsche dělá dnes víc aut než Jaguar, a navíc má trochu jiný marže. Takhle Jaguaru hrozí cesta Lancie či alfy.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2014 15:02
Re: rozpaky
pride cas , na ceste je novy freelander , novy mensi land rover landy, chysta sa novy jag SUV aj nieco v strednej triede, dam ruku do ohna ze v r 2017 uz budu predaje spolu kdesi na urovni 700 tisic minimalne, neboj ono to porastie, nejde to hned ;-)