a LandRover taky, dobré zprávy. Je pravda že z ničeho se roste dobře, ale růst je zatím trvalý už asi 3 roky, takže to je jednozančně pozitivní. Jen tak dál :yes:
Pokaždé, když potkám v Praze Jaga XJ, XF, XKR-S a F-Type (olala) nebo Range a Evoque prostě si neodpustím nahlas si pro sebe ty skvělý auta pochválit a při průjezdu tuctových plechovek od Audi, BMW nebo VW se nezbývá nic jinýho než se jen pousmát... :-)
Jaguar a Land Rover (+Maserati) jsou ozdobou silnic oproti německým plechovkám, plné charakteru a reprezentativnosti s adekvátními zpěvnými motory a nejvyspělejším jízdním projevem v rámci třídy a jsem nesmírně rád, že se jim daří. :yes:
"adekvátní zpěvné motory" >:D Když čtu komenty tobě podobných patnáctiletých "petrolheadů" vždycky mi cukají koutky, ty vymezovačky se vůči nudným plechovkám opěvováním jízdních vlastností a motorů něčeho, cos maximálně viděl na té ulici... fakt hlína. ;-)
Netušil jsem, že se uživatelé Auto.cz dali na posudky psychologického profilu ostatních plus věštbu z křišťálové koule >:D Aneb by mě zajímalo, jak můžeš někoho soudit na základě slušně napsaného příspěvku, taky bych řekl, že podle toho co píšeš musíš být zaujatý hňup, ale vím, že tomu tak ve skutečnosti nebude ;-) Já ti nevím, ale kde bereš jistotu, že máš nárok psát povýšeně, aniž bys měl pro to nějaké podklady? Co ty víš, s čím jsem jezdil a jaké zkušenosti mám za sebou? Že jsi třináctiletý plakátový odborník umím napsat taky, ale už mám narozdíl od tebe takový věk a respekt k ostatním, že to neudělám.
A vyjádření preferencí je snad něco špatného? Tohle čecháčské odsuzování druhých za názor se mi hnusí...
>:D Tak kolik, sedmnáct?
Ano, je to hnus, to čecháčkovské plácání, a hlavně "jasný názor" na něco, o čem nemáš evidentně potuchy, zpěvný motore. ;-) (asi jsi myslel třeba ten čtyřválcový dýzl v Evoque, který má lví podíl na nárůstu prodejů jag-LR, o kterém je tento článek)
To, že německé limuzíny a grandturisma jsou uniformní (teda hlavně ty od Audi) je holý fakt (jen se zeptej běžných lidí, jak moc rozlišují rozdíl mezi A8, A7 A6... mezi Allroadem A4 a A6...atd..) ... A že jsou někomu blíže spíše exotičtější vozy? No a? Mne taky více osloví Maserati, než Audi v tomto segmentu a je mi jedno, jestli je Audi precizněji zpracované, a má více high-tech blbostí, Maserati se mi jednoduše líbí víc a to třeba u toho grandturisma hraje dost velkou roli, nemyslíš?.
edit: Jen dodám, že to srovnání Audin zepředu sem někdo před časem dával a osobně sem měl problém některé rozlišit :)Proto on nemusí být hned náctiletej plakát, jako třeba ti teoretici, kteří tu jen plácají a nikdy v ničem neseděli.
Je to náctiletý plakát, a ty to víš stejně dobře jako já, vůbec nejde o to, jestli nějaká auta vypadají zepředu stejně, to víš stejně dobře také. Jde o to se vymezit, německé nudné plechovky vs. cokoliv jiného, což jsou charakterní a šarmem překypující káry. O tom je ten jeho příspěvek. Jestli se s tímto ztotožňuješ, pak o.k....ale seriozně se na něco takového reagovat nedá. :-!
A k těm předkům audin, jsi si stoprocentně jistý, že bys v zrcátku poznal, jesti za tebou jede XF nebo XJ? A co design rangeů, opravdu nelze pár vteřin znejistět při pohledu na evoque, že se nedíváš na sporta? Rozeznáš Ghibli od Qporte na drc? A jestli ano, pak se zeptej běžných lidí. ;-)
Já mluvil o Maserati... k Rangeům a Jagům se nevyjadřuji, ti už zas taková rarita nejsou. I když se mi tato auta taky líbí.
Neztotožňuju se s tím, že se chci za každou cenu vymezit, nýbrž se mi v dané konkurenci čistě esteticky více zamlouvají jiné vozy a to ty neněmecké, protože mají jistý nádech exotičnosti, sportovnosti a podobně ( vyjímku tvoří pro mne BMW). To máš třeba i jako slavnej trojlístek Oktávka/Leon/Golf . přikloním se k vždy k Seatu, protože z nich má nejsportovnější náturu a dám jí přednost před elegancí. Stejně tak je to v případě třeba Quattroporte vs A8 :-)
Možná si přečti ten jeho původní příspěvek, ať se tu zbytečně nemlátíme po hlavách. O exkluzivitě mase vs. audi asi pochybovat nikdo nebude, ale toho se netýkal ani ten plakátův příspěvek ani můj následný komentář. ;-)
Já ho četl, možná sem ho pochopil trochu jinak než ty :-) A to, když psal, že se vždy rád za takovým otočí mezi cituji "koncernovými plechovkami"... proto sem to pochopil tak jak píšu... třeba se nám autor vyjádří :-)
P.S. Exkluzivnější mi přijde i Phaeton oproti Audinám :-) Škoda, že ho tu jezdí málo.
Paradoxem je, že člověk, který ty jagy reálně jezdí, prostě bláboly typu "...oproti německým plechovkám, plné charakteru a reprezentativnosti s adekvátními zpěvnými motory a nejvyspělejším jízdním projevem..." nenapíše, že webpajo. :-) Prostě proto, že ví a zná.
Ono je to jak s ruskými válečnými filmy, tam taky ukazovali Němce jako tupé stádo zbabělců prchajících před mighty rudou armádou, než jim došlo, že pokud ukážou a docení kvality soupeře, význam jejich vítězství se tím ještě zvětší.
Jinými slovy, německá D3, která je pro Jag-LR největším soupeřem je špička, a pokud dokáže Jag-LR růst i na úkor těchto konkurentů, je to na potlesk o moc větší, než za předpokladu, že poráží nudné bezpohlavní a řidičsky nezáživné plechovky, bez adekvátně zpěvných motorů (ten výraz se mi extrémně líbí >:D )
Jen se tu předváděj dál a ukazuj svůj ''přehled'', zřejmě to prospívá tvému egu a tvým komplexům >:D Ty jeden odborníku, '''plakát'', '''náctiletý''...ani netušíš, jak střílíš vedle ;-)
Teda co se prohání u nás na vesnici, za to by se ani Pražák nesytděl :-) Murcielago, Ferrari 612, 458, 2 Panamery, Mustang, Challenger. . dokonce tam jeden čas jezdilo vzácné Porsche GT ve stříbrné barvě :-)
Také bydlím na vesnici (kousek za Kladnem) a také je tu neobyčejná koncentrace extraordinérních strojů :-) 458 Italia (tu mi známý na pár hodin půjčil, dodnes nepřekonaný zážitek), F430, 911 GT3 (v té jsem jel jako spolujezdec), Gallardo, 2x Bentley Continental a kdysi když měl Pergl ještě Enzo, viděl jsem ho u nás na dálnici směrem na Prahu. Poprvé a naposledy, ani nevím, kam přesně ho následně prodal.
No vidiš, tak to sme skoro sousedi taky sem kousek od Kladna... tak si aspoň Dinar nemusí myslet, že se to tady jen krade, ale že tu máme vysokej životní standard :D:D:D škoda, že jen někteří >:D
Co je špatně na tom, že při každodenním proplétání se Prahou to tak cítím co se těch plechovek týče? >:D Vyjadřuju se k auře aut, která je obklopuje a mezi britskou/italskou a německou produkcí je propastný rozdíl. Nebavím se teď o technické vyspělosti, která je u všech Němců na skvělý úrovni, co si budeme povídat, ''plechovkou'' označuju auto, který postrádá duši, je sterilní a neprobudí emoce. Perfektně slouží k rozmazlení posádky, ale nikoliv už tak k rozmazlení nadšenýho řidiče, který očekává tu přidanou hodnotu v podobě (použiju to pro tvé pobavení znovu) zpěvného motoru, podvozkové vybavenosti a nenucené chuti ke sportování.
Já se zas směji tvé rádoby nezaujatosti a rádoby pokusům působit povýšeně, každý si najde něco ;-)
Kde přesně to neuhraju? V mysli Dinara maximálně a s tím se smířit dokážu ;-)
Jinak tohle obracení výrazů proti druhému je typickým znakem komunikace náctiletého jedince, jen tak mimochodem >:D Nad koho jsem se tu povyšoval konkrétně? Napsal jsem můj postoj a pak jsi přišel ty se svým povýšeným příspěvkem, to že mi to obratem vrátíš opravdu vypovídá o tom, že potrefená husa se vždycky ozve.
Ano, svůj povýšenecký postoj vůči těm nudným plechovkám. Je to povýšenecké už jen tím zobecněním na německé. A směšné tím, že to píšeš pod nickem Petrolhead, protože žádný skutečný petrolhead, někdo pro koho jsou auta vášní a nutně musí mít znalosti a zkušenosti, podobný "názor" nepředvede.
Německé není zobecňování, ale jen obyčejná deskripce (psal jsem o Audi, BMW a VW, kde to až na opravdu malé vyjímky platí bezezbytku). Nikde nepíšu, že to platí na všechny německé vozy/značky. Takový MB s AMG patří k tomu nejlepšímu. Takže nějak nechápu tvé opovržení?
Dinar má obrovskou pravdu…jen dodám, abysme nezaměňovali exkluzivitu danou malým počtem aut na silnici za exkluzivitu technickou. Tam právě JLR a Mase muselo setsakra zatlačit, aby se dostali na úroveň vypilovaný D3. A skutečnost, že se tomu tak stalo dokládají zvyšující se prodeje.
Napíšeš tu nesmysl a ještě se ho snažíš obhajovat. Copak německá prémiová produkce jsou nějaké plechovky? Ani Jaguar, ani LR ovšem ani BMW, MB či AUDI nejsou žádné plechovky, tyhle charakteristiky tu přenech těm úvahově jednodušším, když už se tu snažíš přesvědčit okolí o tom, že jsi už po záběhu.
Přál bych ti se nudit třeba v RS7, jedna taková mi tu už pár minut bublá pod oknem a ježto znám majitele, tak jsem si jistej, že ten tuctovej motor bez charakteru bude po jeho odjezdu kolemjdoucím znít v uších minimálně do dalšího dílu ajrobiku s expertem Pepou.
Bez diskuze velkej potlesk. Portfolio LR je moc pěkný a ke konci roku přijde novej Freelander, tam ještě nějakej přírůstek bude. RR a RRS se nestíhají vyrábět a Evoque teprve letos dokázal snížit dodací lhůty.
Jag si výrazně pomohl hlavně nabídkou 4x4 v NA. Přínos F-Type v celkových prodejích přijde až s nástupem kupé. Letos ale žádná novinka vyjma FL XJ…tudíž čekat podobnej růst by bylo lichý.
Zajímavej bude rok 2015 s XS a crossoverem a rok nato nový XF. Věřím obecně v novej infotainment a širší nabídku individualizace, pak to může klapat s víc než 100kks/ročně.
Přesně tak, 2014 potáhne RR a RRS, f-type v celk. prodejních číslech moc nepomůže, na to je přílišný okraj nabídky, takže posun k půlmilionu bude stát až na tom, jak se podaří nový XF, konkurent pro 3er a ten crossover. Vytřešinkovat to pak můžou novým XJ. Každopádně, jak říkáš, do 2015 nelze čekat výrazný růst prodejů, takový skok jako loni už letos nebude. ;-)
Souhlas, jen s těmi smysluplnějšími penězi si nejsem jist :-) , ale třeba jen větší barevná paleta u Sporta je jedním z důvodů, proč u mně dostal v aktuálním výběru příštího SUV přednost před X5 nebo cayennem, v červené firenze na titatových kolech je prostě k sežrání. ;-)
tento rok by mohol byt este lepsi, jednak jag rozsiruje svoje posobenie stale do viac zemi a jednak F-type je uz aj vo verzii kupe, RR tiez ma vsetky taziskove modely fakticky nove ( akurat treba nastupcu freelandera a disscovery ) a mozu dalej rast, nebol by som prekvapeny keby v r 2014 to bolo okolo 450 tisic na konci roka, je to skvele , velmi sa mi pacia tieto britske znacky , maju charizmu styl eleganciu. Su to auta z ktorych srdce plesa, dokonale zhmotnuju to co povazujem v automobilovom svete za umenie hodnotu charizmu a noblesu :yes:
to je mozne ale stejne som rad ze tie predaje su ake su, ono to podstatne zlepsenie predajov jaguarov pride az po rozbehu SUV a toho noveho jagu v strednej triede, je jasne ze s doterajsou ponukou uz jag nema velmi kam rast, chce to nove modely ale tie su uz na ceste a tak za neajke 3 roky verim tomu ze jag bude predavat dvojnasobok toho co dnes, teda bude uz kdesi na hodnote vyse 150 tisic aut , drzim palce, maju to perfektne nasliapnute
Viděno střízlivýma očima Land-rover ok a je super, že Jaguar roste. Ale dokud nebude dělat alespoň pětinnásobek aut v porovnání s dneškem, tak je to pořád adept na zavření. Uživit vývoj 3-4 řad při výrobě řádově desetitisíců aut asi nelze. Musí být někde k půlmilionu. To i porsche dělá dnes víc aut než Jaguar, a navíc má trochu jiný marže. Takhle Jaguaru hrozí cesta Lancie či alfy.
pride cas , na ceste je novy freelander , novy mensi land rover landy, chysta sa novy jag SUV aj nieco v strednej triede, dam ruku do ohna ze v r 2017 uz budu predaje spolu kdesi na urovni 700 tisic minimalne, neboj ono to porastie, nejde to hned ;-)