Jaguar Land Rover loni prodal více než 400.000 vozů
Loňská prodejní čísla Jaguar Land Roveru vyvolala nadšení. Společnost ve srovnání s rokem 2012 celkově vykázala devatenáctiprocentní nárůst, konkrétně se bavíme o 425.006 vozech. Navýšení prodejů bylo dosaženo ve všech větších regionech z celkově 42 světových trhů včetně USA, Velké Británie, Indie či Brazílie. Hlavním tahounem se stal Range Rover Evoque, nezaostal však ani velký Range Rover nebo jeho verze Sport.
Land Rover si na celkové bilanci připsal největší zásluhu. Jeho vozy si loni pořídilo 348.338 zákazníků, což je o 15 % více než v roce 2012. Dařilo se však i Jaguaru – se 76.668 prodanými automobily si připisuje nárůst o 42 % a řadí se mezi jedny z nejrychleji rostoucích značek v USA, Německu a Indii. Nejvíce zákazníků přilákaly modely XJ a XF, roadster F-Type za nimi ani s pozdějším datem uvedení o moc nezaostal.
Generální ředitel společnosti Dr. Ralf Speth se v souvislosti s úspěšným loňským rokem nebránil nadšení. Je to prý hlavně obrovský důraz na design, technologie, inovace a kvalitu, které k rekordním výsledkům dopomohly. Příští rok se díky doplnění modelů o Jaguar F-Type Coupé pravděpodobně dočkáme dalšího nárůstu.