Je mi z toho smutno, když číňané se brání proti nekvalitě a silné společnosti donutí k nápravě, omluvě, prodloužení záruky atd., a to se často jedná o řádově kvalitnější výrobky než jejich.
No a Evropa drží ústa a krok a nechá si sem dovážet jakýkoliv šmejd.
Můžeme si pogratulovat, za chvíli nás koupí asiaté a budou nás popravovat radikálové a ovečky budou jen bečet, ale kousat ne....
Re: Cinan se proti smejdu brani, evropan drzi h..u
V mnohom ma pravdu...
Zober si, ze cinske media tlacia automobilky do zvolavaciek po problemoch, ktore media v Europe akoby nechceli vidiet - primarny priklad, ktory tu casto riesime, je VAG a jeho znacky.
Jednym z rozdielov je, ze cinske media nevisia na snurke gati najvacsieho inzerenta ci rovno sponzora - byvaly kolega z inzertneho oddelenia nemenovaneho SK dennika mi svojho casu priamo povedal, ze keby Koncern stopol inzerciu, dennik to za par tyzdnov polozi.
Aj to je sucast kapitalizmu. Ci je to dobre alebo zle, nech si odpovie kazdy sam.
Re: Cinan se proti smejdu brani, evropan drzi h..u
Ja pozoruju, ze problem mas posledni dobou spis ty. Do vsech se jen navazis, urazis a napadas. Zrejme bys mel nejake prasky, ktere tu vsem vytrvale doporucujes, zkusit ty sam.
Re: Cinan se proti smejdu brani, evropan drzi h..u
Heeeeej, uz stacilo... :-!
So mnou mal debatu slusnu, aj ked sme k spolocnemu zaveru nedosli.
Nedokazes si dat pauzu aspom v Nedelu ? ;-)
Inac - ten "ja a ja" - myslim, ze moja skratka "MMI" je vtipnejsia >:-[]
Re: Cinan se proti smejdu brani, evropan drzi h..u
A8 ani tak ne, ale " já a já" se plete v tom, že je to atribut kapitalismu... právě naopak.
Kapitalismus by se bránil asi tak, jak to dělají Číňani... ale Evropa propadla socialismu.
Proto se EU začala tak nápadně podobat RVHP... a proto má ekonomické problémy, jaké má. :-(
V Číně je feudalismus... a docela drsnej. Jen s tím drobným rozdílem, že místo císařského dvora mají ústřední výbor - ale na principu to nemění vůbec nic.
Re: Cinan se proti smejdu brani, evropan drzi h..u
Já a já? Dobrý :yes::-)
Evropa těžce zabloudila a nejkomičtější je že obyvatelum eště přijde že tu je socialismu málo. A tim nemyslim jen totálně vymatlaný Řeky
Jj čínskej brutální kapitalismus pod komunistickym vedenim nebo jak tomu správně řikat je děsnej nicméně funguje. Zato evropa ne a bojim se že do dna eště daleko
Myslel jsem, že je jasné, že jde o ZF 9HP. ;-) Na druhou stranu, nevyrábí ji FCA v licenci? Navíc software, což je to, co mění, je do nějaké míry záležitostí automobilky. I případný konstrukční nedostatek by mohl padnout na hlavu automobilky (například mohla o takové vlastnosti dobře vědět a akceptovat ji). Je tedy otázka, jestli ZF něco platí.
ano, nicméně to nejde srovnávat - ZF 8st je pro auta typu Audi A8 a spol, zatímco ZF 9st pro malé SUV typu Renegade nebo ten Range.... čili to že má více stupňů nelze brát tak, že to je sofistikovanější převodovka než ta 8st...
má to stejného výrobce a defacto stejný počet převodových stupňů, ale je to pro zcela jiné typy aut a výkony....
Mozes mi vysvetlit toto ? :
"...Proto je lepší si "Iksko" koupit v manuálu... a když už někdo nutně potřebuje neřadit, tak s dvouspojkou... "
Aku dvojspojku pouziva BMW vo svojich X-kach, ak si mal tie na mysli ?
Lebo klasicke HDM-ka su tam 8° a tie su povazovane za to najlepsie, co automaticke mozes dnes kupit.
Ale ak si myslel Fiat 500XL, potom je to ine...
Sam som z toho prekvapeny - aj tu som pocul 2 rozne nazory na tu prevodovku - 1 - ze bola na prd ( cerstve auto ) 2. - ze bola vcelku OK ( cerstvo zabehnute auto )
Na SK som sa stretol s 2ma ludmi, co ju maju v Evoque-och ( riadna krkolomnost >:-[] ) a nestazovali si... :-|
no, nevím jak Range, ale FCA si ty slavné 9st.převodovky bouchá samo.... každopádně jak už jsem psal na toto téma dřív, jestli to špatně ZF nadesignovalo a ten design je prostě fail, který se kaká z podstaty, mohlo by to mít poměrně zajímavé právní a finanční důsledky....
kdo by to byl čekal.... laik když slyší "automat od ZF" tak se těší na nejvyšší kvalitu... a... prd.... ;-\
Nejde o to, že by se ta převodovka nějak mechanicky rozpadala, ale všichni tři výrobci bojují především s odladěním svého motoru/ů s převodovkou. Ta je konstruována s ohledem na malý prostor při příčné zástavbě a s ohledem mít možnost 9 stupňů. To vedlo k úsporným opatřením v konstrukci, kdy mezi 4 a 5 stupněm a mezi 7 a 8 stupněm je řazení prováděno nikoliv přes hydrodynamické měniče, ale přes dvě z boku přidané zubové spojky, které tím, že jsou zboku převodovky nezabírají cenný příčný zástavbový prostor. Ovšem přeřazení mezi těmito stupni vyžaduje přesné vyrovnání otáček mezi motorem a převodovkou a to je jádro pudla. Když je na to vyrovnání dost času, tak řídící elektronika ideálně srovná otáčky motoru a převodovky a přeřazení je hladké. Ale když je na něj dost času tak si zákazníci stěžují, že převodovka je logicky zoufale pomalá. Když SW proces urychlí, tak dochází k rázům. Prostě to tam elektromechanika prdne natvrdo a výsledkem jsou stížnosti na cukavé projevy převodovky a z dlouhodobého hlediska je pak otázka jak dlouho takové pecky vydrží ozubení spojek. Výsledkem je, že všichni ladí SW a hledají jeho optimální nastavení pro daný motor a převodovku. Zdá se, že určitou výhodu mají maloobjemové motory, které díky malému momentu setrvačnosti dokáží rychle srovnat otáčky a nedochází tak k prodlevám ani k rázům.
Jestli to chápu správně tak při nějakym velmi přesnym naladění funguje dobře ale relativně nepatrná odchylka od teoretickýho optima vede k problémum. To bych jako arbitr fakt rozhodovat nechtěl. Já bych se teoreticky klonil k tý chybě u ZF ale..
Spíše bych řekl, že když motor dokáže rychle přeběhnout z jedněch otáček na druhé, tak je řazení rychlé i hladké. Když to motor neumí, tak je řazení buď A) hladké, ale pomalé, nebo B) cukavé a akceptovatelně rychlé. Tato převodovka je prostě životně závislá na schopnosti motoru rychle zregulovat otáčky, protože jak jsem psal u řazení 4-5 a 7-8 je na této vlastnosti životně závislá její rychlost/hladkost. A víme, že s touto vlastností mají dnešní motory díky nutnosti plnit EU 6 a limity CO2 často problém, viz třeba pomalý pád otáček při prudkém ubrání plynu u některých motorů, což je jev který lze pozorovat i běžným prošlápnutím plynu a následným ubráním při zařazeném neutrálu.
Tato převodovka je prostě hodně závislá na přeběhových charakteristikách motoru (a ty se navíc mění třeba s ohřátím motoru a v závislosti na dalších okolnostech) na rozdíl od klasického HDM, třeba té diskutované ZF8, které se o motor nestarají a veškeré rozdíly otáček při libovolném přeřazení si srovnají v hydroměniči.
Ak sa mozem spytat, lebo dufam, ze ty by si mohol mat aj nejake to info od "nasich" tajnostkarov:
Nedavno sa to objavili "planovane motorizacie" pre novu A4, a pri nej sa mi zdalo kopec nezmyslov a vymyslov. Okrem ineho ako planovana automaticka prevodovka, pri vsetkych figurovala 9° S-Tronnic. - takze 9° DSG pre MLB - Evo ?
Tie moje zdroju su zatial skupe na slovo, takze overenu informaciu nemam... :-!
Vies nieco ty ?
Podle mě VW/Audi dělá v současnosti na dvou nových převodovkách:
10 st. DSG u VW pro příčnou zástavbu, která by měla nahradit dnešní 6st. mokrou DSG třeba v Passatu BiTDI nebo bude použita v novém velkém SUV od VW ve spojení s "odbrzděním" 2.0 BiTDI na plný výkon a především krouťák, který by měl mít cca 200kW a 600Nm, což je hodnota, kterou současné 6 st. DSG nezvládá (končí na 500Nm).
9 st. S-tronicu, který se objeví jako jediný automat se všemi motorizacemi nové A4 pro evropské trhy (pro USA a Čínu by měl pokračovat 8ZF, který dávají do současné generace).
Co to teda ale znamena ?
7°DSG do 600 Nm uz je.
to nove 10° bude do kolko Nm ?
a ta nova 9° pre MLB-Evo bude do kolko Nm ? - bude stacit aj na pripadnu 3.0 BiTDi s vyse 700 Nm s E-Laderom ked bude ten motor hotovy pre seriu ? ......atd.......
Řekl bych, že v první řadě chtějí více stupňů. I když u Audi může hrát významnou roli i točivý moment, protože DL501 nezvládá silnější 4,0 TFSI, ani dvoustupňově přeplňovaný 3,0 TDI a DL800, která by je měla zvládnout, nebyla konstruovaná pro zástavbu na MLB.
Design je o kompromisech a pokud o tom odběratel dobře ví, nebo si to dokonce vyžádal, tak není chybou dodavatele, že to v praxi zákazníci neakceptují. Pochybuji, že by automobilky na tuto vlastnost nepřišly při vývoji a testování aut s touto převodovkou.
Díky Gvickovi alespoň člověk rozumí problému a je paradoxní, že se nejvíce ozvali zákazníci ze státu, kterej dokáže ve světě šířit nebezpečný, či jedovatý hračky pro nejmenší.
Nicméně každej zákazník si zaslouží dostat za svý peníze naprosto funkční produkt, tohle je velká chyba.
Paradoxní? Ani bych neřekl. Evropská korektnost je za bodem návratu, na problémy se už nepoukazuje. Maximálně se vymýšlí zástupné problémy, jako přílišná velikost a síla googlu...
Někdy mi přijde, že lidé sice zvládají fňukání, ale využívání svých práv jim už tolik nejde. I tady podle mne platí "use it or lose it." Nástroje máme. Jedním z rozdílů oproti USA je absence hromadných žalob v jejich stylu (tzv. class action).
Nepamatuju si, že bych o jakékoli svolávačce četl, u takové značky se vždycky provalí. Naopak, jiní neřeší ani zdraví nebezpečné věci (airbagy Roomsteru).
Hromadné žaloby u nás bohužel vůbec nemají tradici, v ČR jsou navíc hořce okořeněny tím, že se obvykle obrátily proti žalujícím.
o té už sem ztratil iluze dávno, když někdo neumí ani vyrobit blbou vanu převodovky tak, aby netekla po měsíci a o 40% levnější neorigo je kvalitnější, tak je to hodně smutné a něčem to svědčí :no::no:
Ty jsi si kupoval nový auto a po měsíci tekla vana převodovky? Fakt? Se ZF problém nebude...ten podle mě je ve sladění s motorem. Tedy na straně výrobce aut...
Ne já sem kupoval origo vanu ZF na BMW, měnil jí mechnik co mi jí měnil na Jagu, stejná převodovka a Jag ani kapka a BMW niagáry >:D
Dala sem tam neoriog, stejně mechoš a netekla nai kapka.
Ono taky není nikde nepsané, že více stupňů znamená automaticky "vyšší" sofistikovanost (konstrukce) převodovky, viz srovnání příčné 9st. ZF s podélnou 8st. ZF.
Myslel jsem sofistikovanost s prioritou (uživatelského) komfortu, ne prioritou co nejmenších rozměrů a nízké hmotnosti. Pokud mám prioritu v rozměrech/hmotnosti a počtu převodových stupňů k tomu, těžko můžu dát zároveň přednost složitějším metodám/konstrukčním řešením apod.