Diskuse

Jaguar může nahradit V6 řadovými motory

10.9.2014

Britská značka se může vrátit ke své slavné tradici řadových šestiválcových motorů.

 

  • 12 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 10.09.2014  15:46

    R6

    Ano, řadové motory maj samé výhody a proto už je prakticky nikdo nedělá a i slavné BMW je postupně utlumuje....

    A všichni dělaj V6ky >:D
    • 30 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 10.09.2014  15:51

      « Re: R6

      Mercedes připravuje R6, BMW na ně sází taky. Modulárně se dají řešit z R4, co je za problém?
      • 13 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 10.09.2014  15:57

        « Re: Re: R6

        Problém je, že motor se špatně umístuje, musí být motorový prostor větší a zejména u vozů kde sou jen 4válce a šestiválce to musí být větší, než by nezbytně muselo. problém s crashtesty, je to zbytečně jiná cesta než jde většina trhu a ten přínos je hodně, ale hodně spelkulativní.....

        Na dobře udělané V6 se nic nekazí a nižší spotřeba? By mě zajímalo, kolik to dělá v praxi. Ten rozdíl.
        • 11 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 10.09.2014  16:32

          « Re: Re: Re: R6

          Spotřeba mě nezajímá jinak ale je řadovej šestiválec prostě lepší než dvě R3 spojený krátkou klikovou hřídelí
          • 01 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 10.09.2014  19:44

            « Re: Re: Re: Re: R6

            Dobre udelana atmosfericka V6 je nesmrtelnej motor, coz se teda o novych R6 Bmw neda rict, procital sem fora a nazory motoraru a bmw podle nich ma u nekerych motoru r6 silne problemy s karbonizaci motoru a to i pri pouzivani predepsaneho oleje a dodrzeni predepsanych intervalu. Nevim, sem stara konzerva a v tomhle na V6 nedam dopustit.
            • 10 Reagovat !

              foto XTad

              XTad 10.09.2014  19:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: R6

              Americani delaji vidlicove motory, takze jsou automaticky to nejlepsi na svete. Trochu jednoduchy pohled na svet, nemyslis?
              • 00 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 11.09.2014  09:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: R6

                Oni je dělaj i japonci, britové, korejci, a někteří evropani

                Měl sem dva vidlicové šestiválce, jeden japonský od Mitsubishi a jeden americký a oba byly OK.
                • 00 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 11.09.2014  10:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R6

                  Ty jsi prostě komik, a jinak to nebude. >:D
            • 00 Reagovat !

              foto pargi

              pargi 11.09.2014  09:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: R6

              Srovnávej ty nesmrtelné atmo V6 s řaďáky té doby, ne současnými.
              • 00 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 12.09.2014  09:39

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: R6

                Ty nesmrtelné atmo V6 se pořád ještě dělaj, je už málo výrobců co je dělá, ale jsou. Jedním z nich je třeba Pentastar od Chrysleru.
    • 21 Reagovat !

      foto RS

      RS 10.09.2014  15:52

      « Re: R6

      V zásadě by mi bylo jedno zda V nebo R. Hlavně když to nebude 4, 3 a nebo dokonce 2 ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 10.09.2014  16:32

        « Re: Re: R6

        To samozřejmě jo ale když už šestiválec s krátší klikovkou tak B6 :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Dzakobo

          Dzakobo 10.09.2014  16:46

          « Re: Re: Re: R6

          Boxery jsou fajn, ale jejich achylovou patou je právě klikový mechanismus, kde vše musí být užší (větší namáhání ložisek, i když mají větší průměr než u ostatních motorů), aby se to vešlo. A u přeplňovaných motorů zvlášť, klasický řadový motor má vše bytelné, ale boxer? Zatím u Subaru i 911 Turbo dobrý, ale nechtěl bych, je to o pocitu.
        • 00 Reagovat !

          foto Pekelna-Micinka

          Pekelná Micinka 10.09.2014  17:03

          « Re: Re: Re: R6

          Boxer se k Jagu nehodí.
    • 20 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 10.09.2014  16:30

      « Re: R6

      R6 je samozřejmě jednoznačně lepší a celkově je to s V6 jednodušší a hlavně levnější, takže k nim bohužel všichni krom BMW přešli 8-s
      A u BMW nejde vo žádnej útlum R6, prostě na výkon co eště nedávno byl potřeba šestiválec se dnes používaj levnější 4válce nebo dokonce 3válce - i8 R3 1,5 má 170 kW. Naopak v M3/4 je zase R6 výkonově silnější než V8 4.0
      Jestli se k R6 vrátí Jaguar a možná i Mercedes tak jednoznačně :yes:
      • 20 Reagovat !

        foto Dzakobo

        Dzakobo 10.09.2014  16:55

        « Re: Re: R6

        Z konstrukčního hlediska je R6 lepší než V6, ale pokud jde o zástavbu do os. auta, tak při podélném umístění V6 zabírá cca stejně místa jako R4. Takže pokud není plánované nasazení V8, mohou konstruktéři zkracovat motorový prostor a auto bude stejně bezpečné a přitom bude lépe manévrovatelné a nebo naopak bude moci být zvětšena kabina a kufr.
        Takový M-B 350CGI - ten motor má maximum Nm už od cca 2500 ot/min, krásný zvuk a spotřeba snová. Co by na tom kdo, krom CO2 úředníků, chtěl měnit?
      • 00 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 11.09.2014  10:35

        « Re: Re: R6

        Přesně tak, R6 zažije renesanci, je to logické vzhledem ke snahám o modulární stavby motorů. Jak se dívám na poslední jaguary, viz. právě představený XE, tak vzhledem k délce přední části jsem přesvědčen o tom, že se s R6 už počítá. První půjdou do XF, jistě, musí mít jako nový model třídy, ve které jsou šestiválce standard, nějaký trumf při uvedení, ale pak je dostane i XE, crossover a nové XJ. A je to dobře, u MB to dopadne stejně. Za sebe říkám, jen houšť, není lepší motor než R6. (V12 vynechávám záměrně, to je jiná dimenze) ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 11.09.2014  14:56

          « Re: Re: Re: R6

          Tohle dává smysl ve chvíli, kdy plánuješ ukončit vývoj a výrobu osmiválců. Ty dnes nikdo řadové dělat nebude. Pokud plánuješ pokračovat s osmiválci, můžeš udělat modulární řešení pro V6 a V8 (podobně jako u R3 a R4). Nic proti návratu R6, jen v téhle argumentaci vidím konec V8.
          • 00 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 11.09.2014  15:13

            « Re: Re: Re: R6

            A já souhlasím, bude to konec osmiválců, vyráběné generace dožijí, a pak nastoupí R6 jako standard a místo V8 verzí budou R6 s elektromotory, ve čtyřkolkách. Tak mi to ukázala koule. :-) ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 11.09.2014  15:21

              « Re: R6

              Takže je to fakt pravda, že už máš jen jednu? :-O >:D ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 12.09.2014  09:41

              « Re: Re: Re: Re: R6

              Jaguar bez V8? No nevím kdo je tu komik >:D Ale když ti to ukazuje koule, tak to ptom jooo >:D >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 12.09.2014  10:34

                « Re: Re: Re: Re: R6

                Jo, smajlíky jsou fajn, jenže bohužel, bariku, současný V8 kompresor nástupce nedostane, stávající poslouží v ještě v této dekádě, posl. kdo jej dostane jsou XE R a příští XJ, pak finito. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto fOE

      fOE 11.09.2014  13:12

      « Re: R6

      Pobavils >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Pekelna-Micinka

    Pekelná Micinka 10.09.2014  17:02

    Jaghurá

    Vzhledem k tomu, jak krásně zní R6 v XK120 jsem z toho nadšen, byť je mi jasné, že takový zvuk to už mít nebude.
  • 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 15.09.2014  10:22

    Tak BMW nám testuje V6

    vida,co jsem říkal [odkaz]

    :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…