Diskuse

Euro NCAP 2011: Jaguar XF – Budou stačit čtyři hvězdy?

26.11.2011

Jaguar XF po modernizaci sice nabízí velmi dobrou ochranu chodců, ale stále je co zlepšovat v ochraně dospělých a dětí.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Ham-

    Ham. 26.11.2011  11:09

    Jag zaváhal

    4* nezdobí ani mini auta, ve vyšší střední může tato skutečnost hodně pokazit na sympatické snaze plnohodnotně se začlenit do prémiové společnosti. Tohle si měli hoši od Jagu ošéfovat, proboha to je takový problém si to vyzkoušet doma a lézt do NCAP až když jsem ready?
    • 00 Reagovat !

      foto ybalgin

      ybalgin 26.11.2011  13:41

      « Re: Jag zaváhal

      ...takový problém vyzkoušet doma... Ty si myslíš, že se tím při vývoji nezabývali a že se netestovaly prototypy? Každý má pocit, že udělat pět hvězd je samozřejmost.
      Málokdo si uvědomuje, že EuroNCAP nezohledňuje hmotnost auta, která je v realitě jedním z hlavních faktorů bezpečnosti při střetu dvou aut. Hlavně nemít pocit, že pět hvězd v Up! tě při střetu s Jagem ochrání. Člověk v mini autě bude na padrť.
      • 00 Reagovat !

        foto gld

        gld 26.11.2011  13:52

        « Re: Re: Jag zaváhal

        To je šumafuk, konkurencia dokáže spraviť 5 hviezd s prehľadom. Ďalšia rana pre jag ktorý to v súboji s nemcami už teraz nemá ľahké..
      • 00 Reagovat !

        foto Dusan10

        Dušan10 26.11.2011  14:25

        « Hmotnosť neznamená automaticky vyššiu bezpečnosť ...

        Pri strete dvoch aút je to určite plus ... ale pri náraze do betónu to je jedno ....a pri aktívnej bezpečnosti je to jasná nevýhoda ....
      • 00 Reagovat !

        foto Ham-

        Ham. 26.11.2011  15:08

        « Re: Re: Jag zaváhal

        Velké automobilky jedou na testy s tím, že vědí, co jejich konstrukce dokáže nebo nedokáže. 5* ochrání posádku Upu při nárazu do betonového pilíře nebo svodidel lépe než posádku Jagu, to je bohužel smutná pravda o Jagu. Střety velkých aut s malými je nesmysl hodnotit, to bychom mohli namítat, že když XF narazí do Range tak posádka Range bude vysmátá a ta když narazí do kamionu tak zase kamion bude vysmátý. Tohle prostě Jag podělal, protože ve vyšší střední nebo střední je 5* absolutní must a nikoho nezajímá střet s Upem, ale porovnání s třídní konkurencí, která prostě dopadla lépe.
        • 00 Reagovat !

          foto ybalgin

          ybalgin 26.11.2011  21:10

          « Re: Re: Re: Jag zaváhal

          reakce s Up!em byla protože si psal o miniautech. Porovnání s třídní konkurencí je dobré při koupi, ale při střetu na silnici je rozhodně lepší mít těžší auto a přiznejme si, že náraz do betonového sloupu asi není nejčastější kolizní situací... .
          Ono všichni vidí crashtesty dost jednoduše. Ačkoliv je EuroNCAP definován do posledního puntíku, tak při stejné konfiguraci může auto dopadnout při opakování testu výrazně jinak. Každé vývojové centrum se modlí při oficiálním crashtestu...
          Samozřejmě nerozporuju, že německá třídní konkurence je na tom lépe. Jenom rozporuju suveréní pohled na problematiku, která je opravdu zatraceně složitá.
      • 00 Reagovat !

        foto Wartburg-353W

        Wartburg 353W 27.11.2011  00:59

        « Re: Re: Jag zaváhal

        • 00 Reagovat !

          foto Ham-

          Ham. 27.11.2011  01:14

          « Re: Re: Re: Jag zaváhal

          :yes: hezký příklad
          • 00 Reagovat !

            foto Katikakus

            Katikakus 27.11.2011  07:36

            « Re: Re: Re: Re: Jag zaváhal

            No, jenomze tady rozhodujici roli sehral vek aut, resp. jejich rozdil...
          • 00 Reagovat !

            foto Beekey

            Beekey 27.11.2011  12:45

            « Re: Re: Re: Re: Jag zaváhal

            Hezky priklad to neni... Je to priklad maleho auta vyvinuteho specialne pro zvladani crashtestu, a auto z pred-NCAPove doby... Porovnej rozdily crashtestu 4*koveho a 5*koveho auta... jsou vazne minimalni.
            • 00 Reagovat !

              foto lukas13

              lukas13 27.11.2011  14:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jag zaváhal

              Vyvinutého specielně pro zvládání crashtestu? Zvláštní obrat... Nicméně tento příklad demonstruje obrovský skok ve vývoji automobilů. A EuroNCAP na tom má nezanedbatelný podíl.

              U 4* a 5* je ten rozdíl v tom, že když např. s Nissanem Kaškaj (plný počet bodů) narazíš v rychlosti cca. 65km/h do zdi, vylezeš po svých, pouze v šoku. Když se to to samé stane např. v OII, budeš mít patrně poraněnou horní část dolních končetin. Možná také kolena. Asi tě budou muset z vozu vynést. Jestli je toto pro tebe minimální rozdíl, pro mě tedy ne.
              • 00 Reagovat !

                foto Beekey

                Beekey 27.11.2011  20:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jag zaváhal

                A jak vidis, vsichni si kupujou to ksajkasjaakaja, vid?
                Pro tebe jo, pro nekoho treba ne, navic, nikdo se pri narazu nechova stejne jako tam ten panak, nebo jses jinak stejne vysokev, nebo mas stejnou vahu? A hned cele bodovani je v cudu...
                Tad se podivej, ze Jagu chybelo jedno procento k dosazeni 5* ve vyslednem hodnoceni, tak rozdil te jedne hvezdy je tohle a ne ty bludy, co pises...
                • 00 Reagovat !

                  foto lukas13

                  lukas13 27.11.2011  22:09

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jag zaváhal

                  Kaškaj je suverénně nejprodávanější SUV (crossover, chceš-li) v Evropě.
                  Tvůj druhý odstavec je naprostá kravina. Pohlcení energie nárazu, pohyb palubní desky, řízení, atd, atd. - to zůstává neměnné. Každý standartizovaný test má i své mouchy, to je snad každému jasné. Ale to, že by o autě nic nevypovídal - to je na pohádku pro malé děti.

                  Jaguár je prémiová značka. Toto faux-pas je v této třídě prostě neomluvitelné. Že ty to neřešíš, fajn. Většina ponetciálních kupců to však řešit bude.
    • 00 Reagovat !

      foto Petrko

      Petrko 26.11.2011  15:07

      « Re: Jag zaváhal

      Jag má sympatickou snahu se plnohodnotně začlenit do prémiové společnosti? A kde je podle tebe teď? >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Ham-

        Ham. 26.11.2011  15:17

        « Re: Re: Jag zaváhal

        Na okraji prémie, stále nemá dostatečně široké portfolio, stále nedrží dostatečně dlouho vysokou kvalitu etc. Ano v poslední době má některé dobré modely. Ale prémie je o dlouhodobém vnímání značky a ne o jednom nebo dvou modelech byť sebelepších. Jag je historická ikona, to ale neznamená, že po letech tápání a vyložených přešlapů si tuto pozici udržel, nikoliv, dnes o ní musí tvrdě bojovat, je sice jeden z posledních konkurentů, který je schopen atakovat D3 protože ostatní už dávno naházeli ručníky do ringu, ale na plnohodnotnou bitvu ještě nemá dost sil.
        • 00 Reagovat !

          foto Beekey

          Beekey 27.11.2011  12:43

          « Re: Re: Re: Jag zaváhal

          Akorat jde o to, ze ani dostatecne dlouho vysoka kvalita, ani siroke portfolio neni ukazovatelem premie...
          Kolik generaci E-klasse bylo primo vzorem pro poruchovost, hlevne v predfaceliftovych modelech... to same u prvni generaci ML... takze jsi vedle, Jag je premie, a premii byla jeste driv nez BMW a Audi.
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 28.11.2011  17:37

            « Re: Re: Re: Re: Jag zaváhal

            Umíš pobavit, Audi jako automobilka je o 13 let starší než Jaguar. Horch, což byla původní automobilka (Audi je inspirováno latinským překladem Horch), je o dalších 10 let starší, ale zakladatel z ní byl vyhozen, tak si založil novou. Byla pojmenována Audi poté, co prohrál soudní spor o obchodní značku Horch. A později byly obě dvě spolu s DKW a Wanderer spojeny pod Auto Union (odtud jsou čtyři kruhy - každý za jednu značku). Radši nechtěj ani vědět, co tehdy Jaguar vyráběl a co vyrábělo Audi. Asi by jsi spadl ze židle. Podobně asi nemáš ani tušení, že Audi má historii i ve výrobě motocyklů (díky značkám Wanderer a DKW). Ve své době to byla druhá největší automobilka.

            Pak přišlo rozdělení Německa, zestátnění továren komunisty, znovuzaložení firmy v Západním Německu, následné odkoupení Daimlerem. Ten však nebyl ochoten investovat do vývoje čtyřdobých motorů pro Auto Union, tak značku prodal VW. Byl to právě Daimler, kdo roku 1959 ukončil výrobu motocyklů.

            Prémie je hlavně o schopnosti prodat drahé auto. Už se to tu několikrát probíralo. Vyrobit luxusní auto je mnohem jednodušší než ho prodat.

            Všichni zelenáči a neználkové by si měli zapamatovat, že historie je něco, čeho má Audi na rozdávání. Měli jen smůlu, že všechny jejich továrny byly v Sasku. To je všechno.
      • 00 Reagovat !

        foto Beekey

        Beekey 27.11.2011  20:25

        « Re: Re: Jag zaváhal

    • 00 Reagovat !

      foto Slavek-TDM

      Slavek-TDM 26.11.2011  17:01

      « Re: Jag zaváhal

      Pred nedavnem jsem pochyboval tusim u VW Passat, ze jeho 5* bylo "nahodou" na limitu u 3 kategorii (a to presne na jedno procento). Stejne pochybuji i zde u 1% pod limit 5*a to hned u 2 kategorii. Evidentne Nemci Indiany moc radi nemaji...
      • 00 Reagovat !

        foto Ham-

        Ham. 26.11.2011  17:58

        « Re: Re: Jag zaváhal

        NCAP byl založen v UK (Transport Research Laboratory) a postupně zapojil i organizace z ostatních evropských zemí (Francie, Německo, Švédsko, Holandsko, Španělsko, Itálie). Takže kde vidíš nějaké ovlivnění ze strany Němců? Jsou jen jeden z členů v organizaci kterou založili Britové a ti mají Indiány naopak rádi a Jag berou za svou značku byť jim dnes nepatří. Tvoje konspirační teorie je dost vzdálená reálnému stavu.
        • 00 Reagovat !

          foto Slavek-TDM

          Slavek-TDM 26.11.2011  20:07

          « Re: Re: Jag zaváhal

          Zapojeni 7mi evropskych vlad a 2 autoklubu (jeden z nich je ADAC) do sponzoringu NCAP vyvola pochybnosti proste vzdy. Zvlast kdyz propojeni VW s risskou vladou je jiste. Nejvetsi evropske automobilky patri k nejvetsim firmam ve svych zemich a ikdyz nebudeme spekulovat s moznosti korupce (coz by ostatne mohl delat uplne kazdy), tak i oficialnejsi financni tlaky vedou jasne k ochrane mistnich. Proc trochu nepodporit domaci vyrobce a naopak neosolit dovozce / majitele ze zahranici. Nedelam si iluze. A Britove ze maji Indiany radi? >:D Jo jiste, kdo by se zlobil, ze jim jejich byvala kolonie a jeji otroci prevzali automobilovy klenot >:D Byl jsem nekolikrat v UK a byl jsem i v Indii. Prestoze se Britove chovali temer vzdy profesionalne a nikdy ani nenaznacili nejakou averzi, nektere obliceje by vydaly za tisic slov...
          • 00 Reagovat !

            foto 4hill

            4hill 26.11.2011  20:27

            « Re: Re: Re: Jag zaváhal

            Přes tvé paranoidní představy založené evidentně na pár výletech v Londýně to Jaguar hodně podělal.I kdyby byli vůči němu Němci zaujatí tak taková značka stejně musí projít s přehledem..
            Mimochodem..po deseti letech v UK musím podotknout že si svých indiánských taxikářů a fast food prodejců váží a mají k nim vřelý vztah..kupodivu.. :-!
            • 00 Reagovat !

              foto Slavek-TDM

              Slavek-TDM 27.11.2011  14:13

              « Re: Re: Re: Re: Jag zaváhal

              V UK jsem byl asi 20x a zdaleka ne jen v Londyne a zadny paranoidni predstavy nemam. A tvoje pochvala taxikaru a kuchtiku z Indie / Pakistanu jen potvrzuje moje slova. TOHLE jsou totiz role, kterou Britove prideluji "nizsim kastam". Pokud je Ind ve vedeni, musi byt budto mimoradne schopnej a nebo lidi pracujici pod nim jsou bud rovnez cizinci nebo mistni povl. Ale nahlas to samozrejme nikdo nerekne.
              Jestli jsi v UK deset let, tak si nemuzes nevsimnout, kdo dela podradne prace treba na draze a na ulici a kdo jezdi v autech s ridicem.
              EDIT> jeste to mozna upravim. Asi bych o Anglicanech (nebo Britech obecne) nerekl, ze jsou rasisti. Ale pomerne nedavna kolonialni minulost proste JE videt. Pred nejakymi 10ti lety kdyz jsem tam byl poprve, jsem mel moznost diskutovat s lidmi, kteri kolonii jeste zazili. Ale to uz jsme dost OT.
          • 00 Reagovat !

            foto Ham-

            Ham. 26.11.2011  20:47

            « Re: Re: Re: Jag zaváhal

            Jo, tak Britové zmanipulovali NCAP a raději pomohli Němcům, které mají raději než Indy, proti značce kterou berou za vlastní. Jako fór dost dobrý >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Slavek-TDM

              Slavek-TDM 27.11.2011  14:04

              « Re: Re: Re: Re: Jag zaváhal

              Ale to jsem ja prece vubec nikde nenapsal >:D Jen pisu, ze VW model ziskal 5* diky 3x minimalnimu poctu budu, kdezto znacka, kterou vlastni cizinci ziska 2x 1% pod limit. Nahoda? Neverim...
  • 00 Reagovat !

    foto vecernicek2

    vecernicek2 27.11.2011  02:03

    Ať jdou do háje

    Tohle je ostuda, nic jiného. Nejhorší recentní výsledek evropského auta ve vyšší střední třídě. O prodejích je rozhodnuto.
    • 00 Reagovat !

      foto Beekey

      Beekey 27.11.2011  12:41

      « Re: Ať jdou do háje

      O prodejich je rozhodnuto leda tak v pripade lidi jako ty. Jen se zeptam, jestli si kupujes auto v kategorii XF, nebo v podobne cenove relaci...
      A kolikrat se kouknes na podrobny vysledek crash-testu daneho auta? A mas odpoved, proste te ten titulek dostal, stejne tak, jako marketingova masz by te dostala, ale to neni nekvalitnosti daneho auta... ;)
  • 00 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 27.11.2011  07:04

    Reakce a křiklouni

    Pánové, těch 4* bude příští rok víc...

    Ale hlavně: PROČ JE NA VIDEU TESTOVÁN PŘEDFACELIFTOVÝ MODEL???

    Vážený pane Ham.e rád bych se proti tobě rozjel v XF, ty ve svém milovaném Upu ;-) Trochu logiky by se v tvém věku při vyjádření mohlo objevit.
    • 00 Reagovat !

      foto Ham-

      Ham. 27.11.2011  09:15

      « Re: Reakce a křiklouni

      V xf se rozjížděj proti čemu chceš, hlavně ne do zdi, to bys mohl mít smolíka (koukám, že patříš do vzorku agresivních diskutérů/řidičů, kteří neumí nic jiného než se proti něčemu rozjet a řešit tak svou zakomplexovanost). Nikde netvrdím, že srážka velkého auta s malým dopadne dobře pro to malé. Srovnávám xf s konkurencí a to není určitě up ani kamion.
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 27.11.2011  15:23

      « Re: Reakce a křiklouni

      Tentokrát s tvou obhajobou nesouhlasím, tohle JE průšvih... v prémiovém světě by se to stát nemělo.
  • 00 Reagovat !

    foto Beekey

    Beekey 27.11.2011  12:37

    Bodovy fetisizmus

    Ano, 5 je skoro samozrejmost, ale kdo u z kupoval auto dle toho, jestli ma 5, nebo 4 hvezdicek, nebo takhle, kolik lidi se vubec podiva na crashtesty auta pri vyberu auta?
    O tom, ze mnohdy o hvezdicce rozhoduje jeden bod pri posuzovani bezpecnosti chodcu, ale i v jakekoli jine casti hodnoceni, takze bych v tom nevidel az takovy problem. 4-5 hvezd, je to porovnatelne vicemene, kdyz uz nekdo chce porovnavat, at se koukne na podrobnejsi hodnoceni. Samozrejme, tohle dokaze PR a marketing hodne zvetsit, takze problem je jen u jedincu lehce se podlehajicim medialni masazi.
    Pouzivejte zdravej rozum, ani od 5er, ani E-klasse, ani A6ka by vas neodradila, kdyz se vam libi a znate jejich kvality, absence jedne hvezdicky.
    • 00 Reagovat !

      foto lukas13

      lukas13 27.11.2011  15:03

      « Re: Bodovy fetisizmus

      Já.

      A nedívám se jen na hvězdy, ale i na výslednou zprávu a počet bodů. Zajímá mě to jako zákazníka i jako člověka s technickým vzděláním. A rozdíly mezi nejlepšími a těmi čtyřhvezdičkovými již jsou poměrně zásadní. Auto se 4* bych v dnešní době již nekoupil, stejně tak auto, které má 5* "vo fous" - právě proto, že 5* je dnes již samozřejmost.

      • 00 Reagovat !

        foto Beekey

        Beekey 27.11.2011  20:27

        « Re: Re: Bodovy fetisizmus

        ok, tak si kup petihvezdickovou 500ku...
        • 00 Reagovat !

          foto lukas13

          lukas13 27.11.2011  22:10

          « Re: Re: Re: Bodovy fetisizmus

          Tak tomuhle se říká "výkřik do tmy". Buď diskutuj, argumentuj, nebo raději neodpovídej...
      • 00 Reagovat !

        foto salamoon

        salamoon 27.11.2011  23:12

        « Re: Re: Bodovy fetisizmus

        hmmm,ja by som nemal problem ani so 4* autom.je kopec takych,ktore nedostali piatu hviezdicku len pre pripominac nezapnutych pasov atd,ale percentualne mali ocgranu posadky lepisu,ako tie,ktore 5* dostali.
        takze nie vzdy je 5* viac ako 4*..... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto lukas13

          lukas13 28.11.2011  01:44

          « Re: Re: Re: Bodovy fetisizmus

          to máš samozřejmně pravdu. Proto uvádím, že beru v potaz i výslednou zprávu a počet bodů. Je také pravda, že loňská (alespoň myslím, že loňská) změna hodnocení tím docela zamíchala a je třeba číst mezi řádky. Takže jak říkáš - primárně hledím na výsledky čelního a bočního nárazu. Faktem ale zůstává, že jsou vozy naprosto bez těchto problémů - např. výše zmíněný Kaškaj, M-B C klasse, VW Golf VI, Megane III. I na tomto výčtu je vidět, že špičkové výsledky crashtestů nejsou přímo úměrné ceně vozu (4* Audi Q7, nebo právě XF). A to uvádím právě vozy s maximálním počtem bodů (ne jen hvězd) za čelní a boční náraz, až na ten MB, ten ztratil 1 bod za čelní náraz, ale to už je vážně marginální problém ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto salamoon

      salamoon 27.11.2011  23:11

      « Re: Bodovy fetisizmus

      absolutne nejde o pocet hviezdiciek,ale o vysledky narazu na figurinach...a tam je v tomto pripade na tom vodic nie najlepsie...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Paznaun: Největší párty Alp i lyžařský ráj pro rodiny s dětmi od sebe dělí pár kilometrů

Paznaun: Největší párty Alp i lyžařský ráj pro…

Pod názvem Paznaunské údolí si něco představí jen opravdoví znalci. Stačí ale jmenovat největší z místních…

Nemrtví vás budou chtít roztrhat i v autobuse! Recenze Resident Evil Revelations 2 pro Switch

Nemrtví vás budou chtít roztrhat i v autobuse!…

Zatímco první díl Resident Evil Revelations byl původně exkluzivním titulem pro Nintendo 3DS a později byl…

 

iSport.cz

Sáblíková na SP v Salt Lake City skončila druhá, Erbanová devátá

Sáblíková na SP v Salt Lake City skončila druhá,…

Rychlobruslařka Martina Sáblíková obsadila na Světovém poháru v Salt Lake City druhé místo v závodu na 3000…

VIDEO: Mountfield smetl Plzeň 6:0! Sparta znovu padla, Chomutov zabral

VIDEO: Mountfield smetl Plzeň 6:0! Sparta znovu…

Nedělní šlágr 30. kola hokejové Tisport extraligy měl nabídnout vyrovnanou bitvu, ale stal se jednoznačnou…

 

Reflex.cz

Vodní hrátky s arcibiskupem: Na unikátní zámek v Hellbrunnu si nezapomeňte vzít pláštěnku

Vodní hrátky s arcibiskupem: Na unikátní zámek v…

Jestliže se řadíte k milovníkům vody a architektury, vydejte se do Hellbrunnu. Zámek na jižním okraji Salcburku…

Smutná tvář klimatických změn. Fotograf natočil umírajícího medvěda

Smutná tvář klimatických změn. Fotograf natočil…

Fotograf známého listu National Geographic včera zveřejnil smutné záběry, na nichž je na kost vyhublý lední…