Diskuse

Jaguar XJ a XF AWD: První jízdní dojmy

14.2.2013

Anglické kočky zase umí hrabat všemi čtyřmi! Takovou událost jsme si nemohli nechat ujít.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 14.02.2013  09:57

    Koukám

    že do Rakouska pozvali snad všechny autoweby a autočasopisy v zemi, protože článek ve velmi podbném duchu sem četl už asi na 7mi místěch >:D >:D

    Ale k tématu - jě pěkná že ač AWD, chová se to svým způsobem jako zadokolka a že s tím jde i zablbnout.

    V případě XJ se to až tolik nehodí, ale u XF proč ne.
    • 00 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 14.02.2013  10:18

      « Re: Koukám

      AWD výborná volba, jen v benzínu to není pro Evropu.
      • 00 Reagovat !

        foto cuoresportivo

        cuoresportivo 14.02.2013  16:19

        « Re: Re: Koukám

        Proč by nemohl být pro Evropu? Jen to není pro socky co nemají na benzín.
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 14.02.2013  10:20

      « Re: Koukám

      Ano v Rakousku je MOC hezky a AWD tohoto typu je (když už musí být) "ok" :-)
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 14.02.2013  10:30

      « Re: Koukám

      Na sněhu lze blbnout s většinou čtyřkolek. Na suchu je to horší, ale tahle pro to má dobré předpoklady.
      • 00 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 14.02.2013  12:26

        « Re: Re: Koukám

        To by mě zajímalo, co si představuješ pod pojmem blbnout se čtyřkolkou na suchu. :-)
        Možná pokud bys měl nějaké topgeaří letiště a sadu gum na hodinu, pak o.k., jinak nereálné. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 14.02.2013  13:21

          « Re: Re: Re: Koukám

          Nemyslím v běžném provozu. A to ani na sněhu. :-) Zase tolik si v něm nemůžeš dovolit. Takže okruh, volné prostranství, uzavřený areál. Na takové blbnutí to však nejsou zrovna ideální vozy. A zadokolky žerou gumy také. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 14.02.2013  16:22

            « Re: Re: Re: Re: Koukám

            Utrhnout v nějaké vracečce na suchu, a udělat malý driftík, můžeš i třeba se 114i, ale s tímhle awd xf, xj to prostě nejde, rychlosti ve kterých u podobné čtyřkolky přemůžeš grip, jsou mimo realitu silnic. A při takovém "týrání" na letišti bys gumy odepsal násobně rychleji než u rwd, taky proto je rwd řidičsky nejzajímavější pohon.
            Ale včera jsem si s 530xd na sněhu zablbnul až se mi orosilo pozadí. ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 14.02.2013  18:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: Koukám

              Ano, ale blbnutí si představuji jinak než jako malý driftík. Celá pointa čtyřkolek je, že snesou víc. Také záleží, jak konkrétní systém funguje. Při blbnutí odrovnáš sadu pneumatik raz dva i se zadokolkou. Záleží, jak velký jsi magor, ale co ti mohou vydržet - hodinu, dvě? Čtyřkolka je na tohle celkově dražší hračka, neměl bys zapomínat na diferenciál/ spojku, které v podobných autech nebývají na blbnutí dimenzované. Tedy blbnout s nimi jde, voda/ sníh jen šetří auto a peněženku.

              To o řidičsky nejzajímavějším pohonu jsou silná slova. :-) V běžném provozu bych s tebou souhlasil, ale jinak se to podle mne nedá takhle jednoduše říct. A na sněhu/ ledu mám hlavně rád, že vyžaduje velký cit. Pro automobilový balet mám tedy naopak rád zadokolky.
              • 00 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 14.02.2013  18:57

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koukám

                To o pohonu se říct dá, s klidem, a budeš-li jezdit intenzivně se všemi druhy, tak se klidně vsadím, že kolem půlmilionu mi to podepíšeš. ;-)

                Blbnutí s rwd není problém ani na suchu a na normální silnici, stačí nějaký pěkný úsek do kopce se zatáčkami a vracečkami, zadokolku pošleš dveřma v každé druhé zatáčce a nepotřebuješ ani 200 koní, a když si to v brzkém nedělním ránu dáš dvakrát třikrát, budeš vyblbnutej na týden. A gumy? Já pro tento účel kupuju bazarové, něco tak s půlkou vzorku, vydrží pár měsíců, ročně je to za desítku?! Na okruh mám samo jinou sadu kol a tam už je pneu za desítku kus. Pointa je v tom, že čtyřkolku na stejné silnici neurveš. Ono stačí se zeptat někoho s sti například, jak je těžké najít někde "prostor" na vyblbnutí se s podobným autem.
                • 00 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 15.02.2013  11:10

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koukám

                  Jak říkám, záleží, jak ta čtyřkolka funguje. Tedy, jak moc se jako čtyřkolka chová, kolik momentu kam pošle. Třeba Carreru 4S nemám problém poslat do zatáčky dveřmi napřed. Se čtyřkolkami se dá driftovat a také se to dělá, byť pro začátečníky jsou zadokolky lepší. ;-) STi na tohle není stavěné, to má jezdit rychle. Bez úprav to není nejvhodnější náčiní na driftování. Ale chápu, o co ti jde, bavili jsme se o tom u Toyoty a souhlasím. Čtyřkolky jdou proti tomu, obecně se drží silnice lépe, tedy musíš mít víc síly/ větší rychlost.

                  Za 500 tisíc moc zadokolek nekoupíš, napadá mne jen prakticky základní 1er, ale myslím si, že se do nějakého milionu dá s tebou souhlasit. Na vyblbnutí se s STi potřebuješ více méně jeho domácí prostředí. Ideálně s hydraulickou ručkou. :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Dinar

                    Dinar 15.02.2013  12:32

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koukám

                    O.K., nechme to.
                    P.S. Těch 500tis. jsem myslel tvých najetých km. :-) ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto -MT-

                      _MT_ 15.02.2013  12:41

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koukám

                      :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto figurka

                  figurka 15.02.2013  13:27

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koukám

                  :yes: Podepisuji. S STi ti potvrdím, že je blbnout a blbnout. Největší síla toho auta je v absurdní rychlosti a efektivitě na absolutně nepochopitelných místech -> čim horší silnice tím více ční nad ostatní auta. Představa driftování je spíše úsměvná. Utrhnout to auto dá sakra práce a vzhledem k rychlostem ve kterých k tomu dochází je to s ohledem na nějaký safety factor v běžném provozu na 99% nereálné. Lehké vybočení na výjezdech z vraceček velký problém není. A navíc, není STi, jako STi.
                  • 00 Reagovat !

                    foto -MT-

                    _MT_ 15.02.2013  14:33

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koukám

                    :yes: Také záleží, čemu říkáš driftování. Pokud si vezmeme kroužení smykem kolem kruhového objezdu (nepřetržité, pokud možno), tak to STi zvládá. Neříkám, že každé. Jak už bylo několikrát řečeno, není na to stavěné a kromě předvádění se to asi nemá moc smysl. Jsou čtyřkolky, které to zvládají s menším úsilím. Stejně tak se to dá s GT86, byť nejeden člověk tvrdí, že na powerslidy nemá dost síly.

                    Pokud jde o běžný provoz, jezdím po tak úzkých okreskách, že si nedovolím pouštět zadek na špacír ani se zadokolkou. Maximálně radostí zavrtět zadkem na výjezdech. :-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto figurka

                      figurka 15.02.2013  14:56

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Koukám

                      :yes: Přesně, ty úzké okresky je to teritorium, kde je STi doma a tam na to není prostor. Ano, zavrtět zadkem.
  • 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 14.02.2013  10:47

    Technika

    Mozna by neskodilo venovat technice 4x4 aspon par dalsich vet. Predpokladam, ze se bude jednat o stejny typ konstrukce jako u iXdrive - tedy v podstate na vystup na kardanku ozubene soukoli (nebo retez???) a pres spojku "zpet" k predni naprave. A nebo takhle, kdyby byl obrazek, to by byla krasa...
    • 00 Reagovat !

      foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

      Aleš Jungmann (Auto.cz) 14.02.2013  10:50

      « Re: Technika

      Děkuji za upozornění! zapomněl jsem na odkaz, vše potřebné najdete zde: [odkaz]

      Děkuji!
      • 00 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 14.02.2013  12:27

        « Re: Re: Technika

        Škoda, že šlo jen o tohle dovádění, docela by mě zajímala spotřeba XFka s tím V6 kompresorem, nemáte v tomto směru nějaké info?
        • 00 Reagovat !

          foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

          Aleš Jungmann (Auto.cz) 14.02.2013  12:47

          « Re: Re: Re: Technika

          Jestli vám něco řekne informace, že jsme po okreskách jezdili za 14 litrů, tak ano. Hlubší měření spotřeby nabídnout nemohu, počkejme na regulérní test.
          • 00 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 14.02.2013  16:31

            « Re: Re: Re: Re: Technika

            Jasně, ale svižná jízda za 14, to vypadá dobře.
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 15.02.2013  13:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Technika

              Ale ale! :-)
              "Svižná jízda za 14" NEní problém, zatímco "při zátěži 13" je DRAMATICKY špatné? ;-)
              PS: Nicméně HLAVNĚ se těžím na vaše "osvětlení" CO se vám NE"zdá" na mém textu z 11:43 :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 14.02.2013  13:12

          « Re: Re: Technika

          Redaktoři na této SALZBURGské předváděcí akci dosahovali o něco lepší spotřeby než Aleš. Při "zátěži" spíš průměr 13 a při klidné jízdě není problém dostat se těsně pod 10 l na 100 km (realita běžného provozu bude tak 11, "dravější" povahy 12 :-)
          PS: A ten motor (snad bez výjímky) všichni hodnotí až HODNĚ dobře :yes: ;-)
          PPS: Věnovala jsem mu totiž "zvýšenou pozornost", neb se mi TAKÉ "líbí" a to až TAK, že bych o něm do nějakého vozu "uvažovala" - málem mi "zlomilo srdce" když jsem se dozvěděla že do Evoque se nakonec dávat NEbude 8-s :-)
          PPPS: Ach a v článku "Nová Škoda Octavia RS pojede 250 km/h" jsem vám (nejen) na vaše "rodinné problémy" již odpověděla ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 14.02.2013  16:30

            « Re: Re: Re: Technika

            Pokud by při zátěži ten motor bral v xf 13 litrů, musel by nutně získat cenu motor roku, v téhle kubatuře foukaných je to při zátěži tak kolem dvaceti.

            Achch, ta ors a tvé trollení v diskusi, je to auto Koncernu, je mi jasné, že v takovém případě nejsi schopna se dopustit nějakého inteligentního názoru. ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto pargi

              pargi 14.02.2013  17:21

              « Re: Re: Re: Technika

              Jenomže tohle je přeplňované mechanickým kompresorem, zdá si mi to, nebo pod zátěží mají motory s výfukovým turbem tendenci papat víc?
              • 00 Reagovat !

                foto Ham-

                Ham. 14.02.2013  17:54

                « Re: Re: Re: Re: Technika

                Přesně naopak, kompresor žere víc i když řidičsky je lepší, naopak turbo papá méně.
                • 00 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 14.02.2013  17:56

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                  Já bych řekl, že pod zátěži to může být velmi podobné, ale lehká noha se mnohem víc projeví u turba, dá se sním jezdit úsporněji.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ham-

                    Ham. 14.02.2013  18:21

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                    rozdíl bude 0,5-1 litr nahoře i dole, i v průměru, mechanický kompresor odebírá výkon dole jako nahoře, turbo jede na odpadní energii výfukových plynů. Ano litr rozdílu při odběru 18 nebo 19 litrů je jen něco přes 5% rozdílu ve spotřebě, při lochtačce 8-9 je to už rozdíl 12%.
                    • 00 Reagovat !

                      foto -MT-

                      _MT_ 14.02.2013  18:45

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                      Problém je, že turbína nevydrží všechno. Aby ji výfukové plyny neroztavily, motory často spalují bohatou směs, což ti zvyšuje spotřebu.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Hammunasakra

                        Hammunasakra 14.02.2013  19:20

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                        SPRÁVNĚ :yes: :-)
                        A kdo by u TAKOVÉHOHLE motoru řešil "decilitry spotřeby" - kompresor je (dle mne) LEPŠÍ :yes: ;-)
                        Jsem zvědavá jak se (V6 3.0 kompressor 250 kW) bude chovat v RANGE ROVERu a Range Rover Sport - kam má být také "nasazen"
                        • 00 Reagovat !

                          foto Dinar

                          Dinar 15.02.2013  09:30

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                          Jistě je lepší, vždyť o tom jsi určitě psala v pochvalných ódách na motor 3,0 TFSI od Audi. Nebo se pletu? >:D ;-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto Hammunasakra

                            Hammunasakra 15.02.2013  11:25

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                            PLETETE - ale je fakt že v jedné z reportáží byl 3.0 TFSi (jako takový "opak" 3.0 kompressor) zmíněn >:-[]
                            • 00 Reagovat !

                              foto pargi

                              pargi 15.02.2013  11:29

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                              Proč jako opak? 3,0 TFSI je taky přeplňován kompresorem.
                              • 00 Reagovat !

                                foto Hammunasakra

                                Hammunasakra 15.02.2013  11:43

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                                "..bál jsem se že motor nebude mít dostatečný charakter, dobře si vzpomínám na motor 3.0 TFSi, který se mi v audi A6 vůbec nelíbil" - nebo tak nějak (přečtu toho "strašně moc" ;-)
                                PS: Prostě V6 3.0 kompressor od Jaguar (Land/Range Rover) je fakt HODNĚ chválen = (m.j.) PROTO se mi také tak "zalílbil" a PROTO o něm relativně VÁŽNĚ uvažuji (a že nakonec NEbude ve sportovní variantě RR Evoque mne opravdu mrzí :-)
                                • 00 Reagovat !

                                  foto Dinar

                                  Dinar 15.02.2013  12:42

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                                  Klasická Kylie klička... >:D
                                  P.S. Všichni víme, že pindat o čemkoliv s čím máš nulovou zkušenost ti jde dokonale, hlavní je mít jasný názor. ;-)
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto Hammunasakra

                                    Hammunasakra 15.02.2013  12:56

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                                    Již se moc Moc MOC těším na vaše vysvětlení CO (konkrétně) máte na mysli slovy: "Klasická Kylie klička..." :-)
                                    Co konkrétně COpak CO se vám NE"zdá" na mém textu z 11:43?
                                    KONKRÉTNĚ prosím - jste-li toho tedy schopen.. ;-)
                                    ad PS: Ano MÍVÁM "jasný názor" (to je ta výhoda, když umíte zpracovat informace :-)
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto Dinar

                                      Dinar 15.02.2013  13:17

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                                      Netušilas, že 3,0 TFSI je kompresor, po upozornění pargim klička k větě p. Jungmanna z tohoto textu. Průhledná jako studánka, jste, teti. ;-)
                                      A sorry, mě už to nebaví, o věcech, jako je projev motoru, raději podebatuju s někým, kdo zpracovává vlastní informace. Užívej si jasného názoru. :-!
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto Hammunasakra

                                        Hammunasakra 15.02.2013  13:22

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                                        Svou rodinu (tetu) sem už NETAHEJTE! Svým nekonečným opakováním je NAPSOTO TRAPNÉ. A pokud mi chcete připomenout VULGARITY kvůli kterým jsem sem přestala psát - tak se vám to docela "daří" :yes:
                                        PS: U vás v kraji máte asi HODNĚ zakalené studánky - už dokonce vím odkud přsně byl ten citát..
                                        Sbohem navždy :no: 8-s
                                        • 00 Reagovat !

                                          foto figurka

                                          figurka 15.02.2013  13:31

                                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                                          Navždy navždy, nebo jen navždy...... >:D
                                          • 00 Reagovat !

                                            foto Hammunasakra

                                            Hammunasakra 15.02.2013  14:47

                                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                                            Figura, Mig_35, Dinar - TO je "uskupeníčko" - s vámi opravdu NE :-|
                                            PS: Ještě byste se mohl připojit k whitovi a v SZ také "drsně naléhat/tlačit" abych sem už NEpsala (VW a fanoušky maximálně unifikoVWané výroby a konstrukce aut kritizovat si už NE"dovolovala" :-)
                                            • 00 Reagovat !

                                              foto figurka

                                              figurka 15.02.2013  15:19

                                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                                              Stihomam VW a každý, kdo s tebou nesouhlasí, musí být automaticky fanouškem koncernu. Koukám, hlavu sis v pauze nevyvětrala.
                                              • 00 Reagovat !

                                                foto Hammunasakra

                                                Hammunasakra 15.02.2013  15:40

                                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                                                Tu "partu" ale spojuje něco ZCELA jiného než "láska k VW" (i když to možná také, to NEvím ;-)
                                                PS: Já JEN říkám, že vnímáníní koncernu VW a jeho výrobků je "přehnané" nadsazené atp. - a že to se děje i v jiných oborech a oblastech - howgh :-)
                                                PPS: Docela to ŠLO "vydedukovat" z toho PS ;-)
                                        • 00 Reagovat !

                                          foto Dinar

                                          Dinar 15.02.2013  13:33

                                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                                          Takže, nevěděla. :-!
                                          • 00 Reagovat !

                                            foto Hammunasakra

                                            Hammunasakra 15.02.2013  14:55

                                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                                            Takže CO (zase - když jste STÁLE NEkonkretizoval) jako "nevěděla"? :-|
                                            Že 3.0 kompressor od Jaguar je LEPŠÍ (a má i "lepší charakter") než 3.0 TFSi jsem C-I-T-O-V-A-L-A - a už i vím koho = jde o "solidní zdroj" = VĚŘÍM tomu
                                            Ostatně 3.0 TFSi se NEní ani ve finálové 6tici své kategorie v EOTY (narozdíl od čtyř (!) 6tiválců BMW - a docela věřím že příští rok i "jednoho Jaguar, Land/Range ROVERu :yes: :-)
                                            KOHO tak zajímá... když je TOLIK lepších..
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ham-

                        Ham. 14.02.2013  20:40

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                        Jo, ale praktická měření srovnatelných šestiválcových turbo a kompresor motorů říkají, že kompresor žere o něco víc nahoře i dole, piáno na rovné okresce 8 vs 8,5, průměrný řidič v mixu 12 vs 13, trvale 200km/h po dálnici 19 vs 20 litrů, agresivní blbnutí pod plnou zátěží klidně 25-30 vs 26-31 litrů, Nardo full throttle s odstraněným omezovačem 42 vs 43 litrů na sto. :-)
                        Jo a Barik, na toho jsem málem zapomněl, by to dával kolem 7 l. ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto MariAchi

                          MariAchi 15.02.2013  08:03

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                          ...plynu.
                        • 00 Reagovat !

                          foto -MT-

                          _MT_ 15.02.2013  11:17

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                          Pointa je, že hodně záleží na konstrukci motoru. Výfukové turbodmychadlo má potenciál. Osobně mám radši kompresory pro jejich charakter, i když moderní soft-turba jezdí opravdu dobře.
                        • 00 Reagovat !

                          foto pargi

                          pargi 15.02.2013  11:44

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                          :-) oukej
                        • 00 Reagovat !

                          foto Barrichello

                          Barrichello 15.02.2013  15:07

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                          12,5 na sto, 4,2 V8 kompresor, trasa 130 Km, z toho 80 km dálnice, zbytek město. Na dálnici rychlsot 120-160 km dle provozu.

                          Pokud někdo pojede stejnou trasu za 12 s V6 kou, jedno zda kompresor nebo turbo, tak bude je závada mezi sedačkou a volantem, nebo je daný vůz užraná plečka

                          >:D
                          • 00 Reagovat !

                            foto Hammunasakra

                            Hammunasakra 15.02.2013  15:46

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                            :-)
                            PS: Bubé je, že tahle závada bývá "NEodstranitelná/NEopravitelná" ;-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto Ham-

                            Ham. 15.02.2013  18:36

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                            Pokud někdo jezdí trvale za 12-13 litrů s V6 kompresor/turbo tak si evidentně koupil takovou motorizaci, kterou standardně využívá.
                            Pokud někdo jezdí trvale za 8-10 litrů s V6 kompresor/turbo tak si evidentně koupil auto, které využívá na 20% výkonu a mohl si klidně koupit tříválec. Mělo by to několik výhod, jednak by nemusel mít sedačku tak daleko, že nedosáhne na plyn a ušetřil by jak při pořízení tak na provozu, což by jej jako evidentního šetřílka zahřálo na srdci hned dvakrát.
                            >:-[]
                            • 00 Reagovat !

                              foto Hammunasakra

                              Hammunasakra 15.02.2013  20:43

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                              Děkuji SOUHLASÍM.. ;-)
                              ..já totiž ten motor (opravdu) CHCI - a spotřebu 12,5 litru AKCEPTUJI :-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto Barrichello

                              Barrichello 15.02.2013  21:03

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                              20% výkonu, jo,jasně.
                              Při 160ti využívám 20% pontecionálu motoru....hmm...zkus si příště koupit lepší kalkulačku >:D

                              Tříválec, jasně.....akorát v něm budu trpět skrčeninou, posluchat zvuk vysvače kříženej s mixérem, zrychlení bude mít lepší i 1987 Moskvič Aleko......a výbava bude tak třetinová.
                              Děkuju, nemam zájem.

                              Takže i kdybych využíval motor na 5%, tak pořád jasná volba pro mě.

                              Šetřit se musí vždy na správným místě.

                              Dneska na D1 sem byl opět naprostá brzda provozu, předjelo mě 10 aut, já jich přejdel aspon 30.....

                              A nebyla sobota. Byl pátek odpoledne, dopravní špička.

                              Takže mi těch tvých 20 procent evidetně stačí na většinu vozového parku co se pohybuje v čr

                              >:D
                              • 00 Reagovat !

                                foto Ham-

                                Ham. 15.02.2013  21:19

                                « Re: Technika

                                No jestli při 160km/h potřebuješ 70% výkonu a máš 250kW motor tak nejspíš táhneš kamion na kouli.
                                Na 200 km/h ti stačí nějakých 90 kW, Na 160 ti stačí 50kW (no ať nežeru tak 60kW stačí i Skladě). Tys mluvil o 120-160km/h. Když auto které má 250kw používá 50kW tak používá kolik procent výkonu? No přece dvacet, max. pětadvacet. :-)
                                • 00 Reagovat !

                                  foto Barrichello

                                  Barrichello 15.02.2013  21:48

                                  « Re: Re: Technika

                                  50 Kw měla šáde 120, ale při 160ti ten motor připomínal něco mezi raketou a žentourem >:D

                                  Než na těch 160 km/h zrychlím, využiju taky těch 20 procent vid....
                                  Vy všichni jezdíte pořád ustálenou rychlostí? jak to na těch našich dálnicích děláte??
                                  Věčně do pruhů někdo vjíždí nebo sou v létě kolony i na dálnicích a pak se to azs rozjede.

                                  Mě je šumák zda to jede 200 nebo 300 nebo třeba milion km za hodinu, kvůli tomu si to nekupuju.

                                  Kupuju si to proto že se mi to líbí, že k nevyšší motorizaci je vždy nej výbava a taky že to má nádhernej zvuk a perfetní zrychlení.

                                  To když z 80ti zadupneš plyn a vystřelíš dopředu ti žádnej třílávec nedá....

                                  A hlavně mam rád klasický motory, ne dowsizingový prdítka. Dopovaný fénem z polatkama z kafemlejnku >:D
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto Ham-

                                    Ham. 15.02.2013  22:15

                                    « Re: Technika

                                    Hele 160 jede i blbý Cigo a víš dobře ze zdejších testů, že to jede "kopec nekopec" a to má kolik, 45kW nebo tak nějak. Myslím, že by pro tebe, jako pro věrného zákazníka, Jag jistě rád udělal vyjimku. Fiknou motor V6 na půl, šoupnou ti tam tři hrnky s objemem 1.5 litru, kompresor vyhodí, kamionů předjedeš kolik budeš chtít, výbavu budeš mít jak si budeš přát, do repráků ti pustí zvuk osmiválu a garantuji ti, že nic nepoznáš. >:-[]
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto -MT-

                                      _MT_ 16.02.2013  00:30

                                      « Re: Re: Technika

                                      To mi připomíná Bentley. Na čtyřlitru mají vypínání válců a jak se při testování ukázalo, při běžné jízdě to auto na osm ani nejede, vystačí si se čtyřmi. V sériovém kusu žádná indikace není (na rozdíl od VW) a po sluchu to nepoznáš.
                • 00 Reagovat !

                  foto pargi

                  pargi 14.02.2013  21:46

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                  Právěže při klidné jízdě dokážou být foukané motory (výfukovým turbem) překvapivě úsporné, jak jedeš pilu, žerou nesmyslně moc, což se mi u kompresorových motorů nezdá, ty pod zátěží žerou tak nějak přiměřeně. Žádné měření, které by něco potvrdilo popř. vyvrátilo nemám, je to jen takový pocit z letmého pozorování :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 14.02.2013  19:17

              « Re: Re: Re: Re: Technika

              Nejprve: viz Aleš 12:47 a VAŠE vlastní reakce 16:31 - no a teď tedy "polopatičtěji" :-)
              PRŮMĚRNOU spotřebu 13 litrů (okamžitá při plné zátěži LOGICKY musí být jiná - na co si "to hrajeme"?) - po části "ostřejšího" testování. Reálná pro "normální" ježdění bude těch 11-12 litrů (což MI příjde zcela "ok" ;-)
              Achchch - moc jasno v tom tedy NEmáte :-)
              PS: Koncern (máte-li na mysli Volkswagen - ono těch automobilových koncernů je docela DOST, že ;-) ) je vnímáním "davu" DĚSNĚ PŘEceňovaný a dělá jako povedené (těch zas tak moc není) věci, tak docela NEpovedené. Klidně pochválí "koncernoVWé" motory R5 2,5 nebo V6 3.0 Bi-TDi a zajímavý bude i nový V8 4.8 bi-turbo :yes: :-)
              NEchtějte ale po někom kdo má rád autí(čka) aby byl nadšen z nové Octavie, či PASSATu nebo motoru 2.0 Tdi ;-)
              PPS: Já jsem se svou inteligencí docela "spokojena" - a váš názor na tom fakt nic nezmění.. :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

                Aleš Jungmann (Auto.cz) 14.02.2013  21:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                Jistě, reálná bude o několik litrů níž. Tady jsme to prostě občas vyzkoušeli :-)

                PS: vítejte zpět ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 15.02.2013  08:32

                « Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                Hm, zase vaříš guláš. Píšeš zátěž, tedy mluvím o zátěži, a jistěže o průměrné spotřebě, opakuji, při zátěži bude s takovým motorem průměrná spotřeba 20 litrů, okamžitá závisí spíš na tom, co je v daný moment ochoten ukázat BC, u některých aut ti neukáže víc než 40litrů například, jak má v bc toto nastaveno jaguar, jsem nezkoumal.

                Ano, koncernem myslím koncern VW, tvého největšího nepřítele, a proto jsem ho napsal s velkým "K".
                Octavie je auto na pochvalu, že nejsi schopna se psychicky srovnat s úspěchem golfu nebo octavie jinak než blábolením o davu a přeceňování, to je jen tvůj mentální boj, a na ten narážím i poznámkou o neschopnosti inteligentního komentáře na toto téma. ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 15.02.2013  11:16

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                  MRZÍ mne, že to byl pro vás příliš složitý "guláš" informací - příště to zkusím (ještě) "zjednodušit" :-)
                  Ta "logika" že ze všech (automobilových) koncernů zrovna Volkswagen budete psát s velkým "K" - to asi NEchápu ;-)
                  Zrovna s úspěchem GOLFu se "srovnávám" asi "nejsnáze" - na hlavu mi příjde HYPERúspěch motoru 2.0 TDi (nezaujme ani charakterem, ani spolehlivostí, ani výkonem - je "výjímečný" snad jen tou TOTÁLNÍ masoVWostí výroby :-)
                  No a podobné je to s PASSATem - velmi Velmi VELMI přeceňovaný "běžný" vůz střední třídy..
                  ..a jestli NEjste schopen "zpracovat" (pochopit) že slovo PŘECEŇOVÁNÍ (či "DAVové vnímání") jsou tady ZCELA na místě, tak..
                  ..tak(že) "sorry" (že jsem vás tak přeceňovala) - PARDON :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Dinar

                    Dinar 15.02.2013  12:33

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Technika

                    Velký nepřítel, velké K... zbytek ani nestojí za komentář. :-!
  • 00 Reagovat !

    foto 4bytelnykola

    4bytelnýkola 14.02.2013  11:58

    moc příjemné

    počteníčko, čtivě napsané :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Dinar

    Dinar 14.02.2013  12:28

    OT

    Ta červená na XJ je fantastická. :-) :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Lucaslegend

    Lucaslegend 14.02.2013  14:06

    nešťastné nastavení omezeného stupně ESP

    Tak ako to je stou zabavnostou ked esp vlastne nejde uplne vypnut???
    Mne ide esp vypnut fakt uplne , je to fajn potom ked mi nic nezasahuje ked chcem dat plny vykon aj pri uplne vytocenych kolesach ked napriklad rucnou rozhodim zadok ked sa chcem vyblaznit.... lebo je to fakt otravne ked zasiahne elektronika a nedovoli poslat skoro ziadny vykon koli tomu... skoda ze ja nemam ciastocne vypnutie esp , ze by neobmedzovalo az tak moc vykon dakedy, ale stacilo by len pribrzdit jedno predne koleso aby sa lahsie vyberala zakruta a neobmedzovalo ma to pridat.
  • 00 Reagovat !

    foto GTI

    GTI 14.02.2013  16:02

    JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

    Brilantní snímky :yes: a brilantní text :yes: No jo, garážový obrozenec Aleš... ten umí. Jo a abych nezapomněl, brilantní káry. Ne tedy, že bych pohon 4x4 považoval (na rozdíl od Volva) u Jaguaru za takřka automatickou nutnost, ale potěší to.

    Tak jak? No jednoznačná volba. V našich krajinách navíc právě tato volba naplňuje i zdejší zaklínadlový evergreen prosťáčků, kteří "jezdí" vyhradně originalitu a vizuální jedinečnost, přičemž tento postoj především vymezují proti německého prémiovému triumvirátu. Co na tom, že jejich modlou je tradičně ičtyřicítka. případně cee´d...

    Ponechme však prosťáčky jejich vlastnímu chatrnému osudu a pohleďmne na Jaguara očima dospělého středoevropana. Tak tedy ano, Jaguar je v našich končinách (a nejen v nich) stále tou špičkovou alternativou, zvláště, když jsi schopen vztah ke svému Jaguaru umocnit jistým druhem gentlemanství, jistou stopou aristokratické nonšalance, prostě když "máš" na to mít Jaguara na... úrovni.

    Hele, pár majitelů Jaguarů znám osobně. Nedávno jsem s jedním trávil večer ve sklípku. Ne ve sklepě, ve vinném sklípku. A proč to píšu, no protože člověku dělá radost, když se mu potvrdí, že jistá správná auta kupují jistí správní lidé...

    BRAVO JAGUAR :yes: :-!
    • 00 Reagovat !

      foto RADEK1

      RADEK1 14.02.2013  17:46

      « Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

      Hezky napsané. :yes:
      Skoro mám chuť tě do toho sklípku pozvat. >:D
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 14.02.2013  18:57

        « Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

        :-) :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Ham-

      Ham. 14.02.2013  18:34

      « Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

      :yes: :-)
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 14.02.2013  18:58

        « Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

        :-) :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 14.02.2013  19:01

      « Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

      Ani ses nezmínil, že jste byli s Barikem popít. >:D ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 14.02.2013  19:30

        « Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

        8-s >:D >:D ;-) :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto MariAchi

          MariAchi 15.02.2013  07:59

          « Re: Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

          Aha, tak proto ty Barikové sudy...
          • 00 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 15.02.2013  15:03

            « Re: Re: Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

            Ve sklepě sudy válej
            Dinar na to kouká
            V Jaguaru válej
            a Dinar jenom kouká
      • 00 Reagovat !

        foto 4bytelnykola

        4bytelnýkola 15.02.2013  08:53

        « Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

        ty voe, vy mu toho jaga vážně závidíte :no:
        • 00 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 15.02.2013  10:23

          « Re: Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

          Poposedni! >:D
          • 00 Reagovat !

            foto 4bytelnykola

            4bytelnýkola 15.02.2013  10:45

            « Re: Re: Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

            furt stejně :-!
            • 00 Reagovat !

              foto Dinar

              Dinar 15.02.2013  12:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

              tak nic. :-!
              • 00 Reagovat !

                foto 4bytelnykola

                4bytelnýkola 15.02.2013  13:33

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

                koukám tady se jeden nachechtá
                • 00 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 15.02.2013  13:35

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

                  kolikrát i dva
                  • 00 Reagovat !

                    foto 4bytelnykola

                    4bytelnýkola 15.02.2013  14:37

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

                    klid srďíčko
                    • 00 Reagovat !

                      foto Barrichello

                      Barrichello 15.02.2013  14:59

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

                      S dinarem je vždycky zábava, tos nevěděles? >:D
                      • 00 Reagovat !

                        foto 4bytelnykola

                        4bytelnýkola 15.02.2013  19:27

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

                        píšu si ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto Barrichello

                          Barrichello 15.02.2013  20:53

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

                          Ale Dinar není sám, sou tu i další varietní umělci, s kterejma je děsná sranda >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 15.02.2013  11:44

        « Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

        To víš, dali sme Bechtolsheimer Petersberg 1921 a pokecali sme o tom jak GTI už nudí VW a Volva že prý si taky musí koupit Jaguara nebo aspon nějakou ameriku >:D >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 15.02.2013  12:35

          « Re: Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

          >:D Zkus začít s nějakým obyčejným rieslingem, aby z tebe nebyl podobný "znalec" vína jako aut. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto figurka

        figurka 15.02.2013  13:33

        « Re: Re: JISTOTA 4X4 NÁSOBKU

        >:D >:D >:D
  • 00 Reagovat !

    foto nope

    nope 14.02.2013  17:16

    Jag

    Krasne auto, skutecne moc krasne auto! :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 14.02.2013  21:04

    XF v stvorkolke

    to je sen :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto 4bytelnykola

      4bytelnýkola 15.02.2013  08:57

      « Re: XF v stvorkolke

      neříkej, že v červené, jako ta majitelka moulin rouge ve znojmě >:D když jag, tak ber xj, nebudeš litovat :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Jamie

    Jamie 15.02.2013  10:45

    Děkuju za super článek x)

    Moc hezky napsaný :-) člověka to až vtáhne do děje x):yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

      Aleš Jungmann (Auto.cz) 15.02.2013  10:56

      « Re: Děkuju za super článek x)

      Děkuju, děkuju :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 15.02.2013  15:54

        « Re: Re: Děkuju za super článek x)

        Není zač - ten(to) text si to ZASLOUŽÍ :yes: :-)
        PS:: O povedených autech (CDčkách) se píše prostě "dobře" ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Masová sebevražda sekty Chrám lidu: 918 lidí vypilo limonádu s kyanidem a ulehlo ke smrti

Masová sebevražda sekty Chrám lidu: 918 lidí vypilo…

Snad nejděsivější událost spojená s existencí nebezpečných sekt se odehrála už před 40 lety. Sektář Jim Jones…

Nubia X je hit. První várka „celodisplejového“ smartphonu se vyprodala za minutu

Nubia X je hit. První várka „celodisplejového“…

Nubia X je další z novodobých smartphonů, které se snaží od konkurence odlišit atypickou konstrukcí. V případě…

 

iSport.cz

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal poprvé mistrem světa

Skvělý úspěch Šonky! Český akrobatický pilot se stal…

Akrobatický pilot Martin Šonka vyhrál poprvé sérii Red Bull Air Race. Celkové vítězství si čtyřicetiletý rodák z…

Šilhavého asistent otevřeně o svém handicapu. Proč odmítl klub z ligy?

Šilhavého asistent otevřeně o svém handicapu. Proč…

O svém handicapu se nezdráhá mluvit, svou celoživotní překážku v podobě chybějící části předloktí umí i humorem…

 

Reflex.cz

Světově proslulý jazzový chameleón Emil Viklický vyráží na narozeninové turné

Světově proslulý jazzový chameleón Emil Viklický…

Emil Viklický je hudební pojem, který by jistě vystačil na samostatnou knihu. Moravský rodák z Olomouce, kde…

Svědectví ženy o svobodě a demokracii penisů. Jaká je Výstava skutečně nahých mužů?

Svědectví ženy o svobodě a demokracii penisů. Jaká…

Co s načatým 17. listopadem? Jít demonstrovat, poslechnout si koncert nebo se zúčastnit satirického průvodu? To…