Takže úředníci (nebo bývalí stavbaři ze Skansky?) zjistili, že ačkoli se v minulosti zavedlo vyvlastňování, tak oni pořád nejsou schopni stavět dost rychle (viz opožděné rekonstrukce D1) a kvalitně (viz. zvlněná dálnice do Ostravy nebo ujetý svah na D11 či D8), takže teď budou moci přijít ke komukoli na zahradu, pole nebo statek, a srovnat mu to tam se zemí, aniž by mu co řekli a pak možná někdy po mnoha soudech dají dotyčnému odpustek jehož výši si vycucají z prstu? A tohle navrhuje ministr který rozdává kontrakty na mýtný systém v neděli? Ministerstvo které roky osočovalo Havránkovou, aby se pak zjistilo že průtahy byla jejich chyba.
Toto je veliké pošlapání vlastnického práva, a za chvilku bude za důležitou stavbu označena kdejaká cyklostezka.
Jenže ono to asi jinak nejde. Vem si, že tak zásadní stavbu, jako je D0 reálně blokují jednotlivci už téměř 10 let od vydání územního rozhodnutí (Suchdol). A jestli je tohle možný, tak je nutný práva jednotlivce asi opravdu omezit. Ikdyž v rukou ANO se toho co jsem napsal vážně bojím.
Možná by nebylo od věci zvýšit investice do dálnic = aspoň na úroveň před deseti lety když byla světová krize = to je zhruba o polovinu kam sme došli když má 5tym rokem ministerstvo dopravy i financí hnutí ANO >:D
Jenže problém ani tak nejsou investice jako spíš nepřipravenost, respektive fakt, že většina důležitých staveb nemá ani územní rozhodnutí. Teda vyjjímkou je úsek D3 od Třebonína na hranice, která má územko roky a dodneska nebyli schopní vykoupit pozemky.
Osobně si myslím, že z 60% za neschopnost zajistit legislativní stránku staveb může řekněme malá motivace těch, co to mají zajišťovat a ze 40 stavající zákonné prostředí, kde se může každý donekonečna odvolávat. Viz napadení zásad územního rozvoje Prahy převážně obcí Chabry poslední den tří-leté lhůty v naprosto stejný věci jako už rozhodl kasační soud v rámci téhož sporu ale se Suchdolem.
Ne to ti tvrděj politici = nemaj důvod tlačit = když desítky miliard odkláněj jinam ;-)
Okamžitě navýšit na to co bylo před 10 lety = a to pak z2 z3 ze4-5ti násobit = beze srandy :-)
To že pražskej okruh dálnice D0 neni ani 55 let poté co byl prohlášen za prioritní stavbu státu hotovej = je dokonce zhruba jen v polovině = to je bez komentáře :no: ;-\
Zkus si něco projednat na stavebním úřadě..
Podívej se na Libeňák, to je přesně ukázka. Je vydaný platný stavební povolení na rekonstrukci a rozšíření (tedy na stavbu nového). A když si toho Praha 7 všimla, začly obstrukce. Teď to už rok visí na památkářích. A přitom je naprosto jasný, že ten most se zachránit nedá. Nebo respektive pouze jeho jedna část (přes Vltavu) za cenu vysokých nákladů a hlavně zásadních změn v nosné konstrukci, takže památková hodnota tím klesne stejnak na nulu.
Co tím chci říct je, že to lze aktivně roky a roky zdržovat. Takže jen o penězích to fakt není.
Tak výstavba bytů je kapitola sama pro sebe. Aspoň že stávající magistrát udělal co nejvíc proto, aby byly odstraněny stavební uzávěry v Bubenském, Zižkovském a Smíchovském nádraží a nebo pak třešničkou na dortu je uzávěra na Proseku jěště od metra, který již 10 let jezdí... Asi makají na něčem jiným...
No jo, ale co potom s chudáky památkáři? Přece je nepošleme někde do práce? Mohli by si ublížit, že? A to zase ne. Ať raději dělají obstrukce. Bude to tak lepší... >:-[]
zivotnost Libenskeho mostu mela bejt 100 let (ted je tu 90 let) a to podle tehdejsich dopravnich pozadavku, pritom dnes je vyuzivanej i tezkyma tramvajema, takze pamatkari at si rikaj co chtej, ale tomu mostu by stejne za 10 let koncila zivotnost tak jako tak, a rekonstrukci by se posunula mozna tak na dalsich 30 let, pamatkare ktery podepise ze je to pamatka a musi se jen rekonstruovat by meli povesit na ten most za "koule" a pockat par dni az odumre
Jaké zvyšovýní investic a okrádání daňových poplatníků.?.......kdyby politici nechali stavbu dálnic na soukromnícich, tak už máme dálnici i s Horní do Dolní.......ale já vím že to nejde, protože jak by k tomu přišla chudák korupce........ach jo.... ;-\
Ja len rozmyslam preco sa to na zapad od nas da a v byvalom ostbloku furt nejaky problem. Zacinam mat pocit, ze ked sa chce tak sa sposob najde. A v nasich koncinach sa ocividne nechce tak sa sposob ani nehlada.
Nedivil bych se, kdyby hned potom co někde někomu srovnají barák se zemí zjistí, že někdo někde udělal administrativní chybu a že dálnice vede jinudy....... ;-)
Na co nový zákon? V tomto zkorumpovaném zlodějském státě jsou jakékoli nové zákony k ničemu. Stačí když se budou striktně dodržovat ty stávající. Zatím se nám zloději a podvodníci jen vysmívají.
To by pak mělo být Čechsko a nebo Češsko, ale ne Česko..... >:D Valašské království je součást Markrabství moravského stejně jako Moravské slovácko a Slovenské záhoří.... >:D
U nás je 1 obrovský problém. A to ten, že např. 1 (nebo pár osob) brzdí výstavbu staveb, které jsou ve veřejném zájmu a není zájem toto změnit. Jedná se mi např. o stavbu Prodloužené Rudné na I/11, obchvat Frýdku-Místku a známý problém s farmářkou u Hradce Králové, který se už bohudík dořešil. Je asi neskutečně složité vymyslet zákon, který toto zruší - za sebe jsem pro tento - braň výstavbě (pokud uznáš za vhodné), pokud se, ale prokáže, že to děláš pouze za účelem svého zisku - uhradíš veškeré náklady zdržené výstavby, újmy na zdraví dotčených lidí (tzn. nehody na objízdných trasách např.) a veškeré soudní náklády za celou dobu tvého "podnikání". Takto by se podle mě vyřešil min. problém Prodloužené Rudné (výstavba je v územním plánu od 60. let, ale místní 3 potížistvi v tzv. Spolku Skalka tvrdí, že v době výstavby domů v 90. letech o tom nevěděli) a obchvat Frýdku-Místku
Tak hlavně si myslím, že by větší část různých záminek pro bránění hlavním důležitým stavbám neměla mít odkladný účinek. Tedy stavbu zahájit a řešit "drobné nedostatky, jako jsou třeba dílčí stavební povolení" za běhu. To se třeba osvědčilo na Blance. Kde je teď SOS Břevnov a podobný šílený organizace, který bránily jak Mrázovce tak Blance s nesmyslnejma argumentama, který se vůbec nepotvrdily.
psal jsem, že farmářka je bohudík vyřešená nakonec, ale Prodloužená Rudná a např. obchvat Frýdku-Místku ne. A min. v případě PR stavbu sice povolil nějaký úředník, ale kdo dnes vydělává a neustále zvyšuje požadavky (i nepochopitelné) - 3 členové spolku, kteří PRÝ chrání zájmy občanů a přitom je většina z městské části Ostrava-Poruba nemusí
Požadavky - 6 m PH stěna (zbytečnost=střed silnice je 93 m od nejbližšího RD, 2 - 3 m v zářezu, stačí podle mne bohatě 4,5 PHS), tichý asfalt, v 12/2016 chtěli 7 mega, od 1/2017 chtějí 20 mega,...
Smutný že hned v 90. letech sme docela bleskovou dostavbou D5 až do Německa ukázali že to de i u nás. PPP projekt na D47 taky vypadal nadějně = no pak už to převzala Ťokova parta a monopol držej dodnes. Teď už maj svýho člověka roky i ministrem = sme v rejži :-)
Už to konečně pochopte. Z dálnic se dají peníze vytřískat jen pomalu a obtížně. Není v zájmu současného vedení cokoli stavět. Navíc nejsou schopni ani opravovat stávající silnice. Priorita je měření rychlosti a vybírání pokut.
Ale kdepak. Výnos z vybírání pokut jde do státního rozpočtu. Mnohem zajímavější jsou výběrová řízení na dodavatele. Betonová lobby úplatky do státního rozpočtu neplatí...
Tok coby ministr dopravy pod Andrejem stopnul vetsinu liniovych staveb na ktere jiz bylo vse potrebne, aby se o to nakonec muselo u nekterych zazadat znova a znova tak podstoupit kolecko s uredniky, Andrej se ale mohl v jednom cvrtleti honosit ze mel prebitkovej rozpocet, coz bylo pro jeho volice suprove gesto a ikdys zadnej rok nemel celkove prebytkovej, tak jedno ctvrtleti ano, v to ctvrtleti se mu navic sesli prachy z EU a zaroven nulove vydaje na stavby >:D
Tok to je ten bejvalej reditel Skansky, ktera na D11 mela az 2x drazsi prace nez konkurencni firmy na tezsich usecich, navic v usecich ktere nasledne vykazovali jiste problemy, a kde se reklamace resila prez 2 roky >:D ostatne je to videt i na planovanych financich na dalsi casti D11
a tenhle clovek chce do ruky neco jako zakon o liniovych stavbach? no tak to "buh s nami"
A to ještě pořád není porovnatelný s tím, co ANO provedlo v Praze. Nejdřív avizují, že prosadí regionální variantu pražskýho okruhu. Pak utečou 3 roky a Krnáčová oficiálně přizná, že to nebyl dobrej nápad (respektive, že předvolební sliby se dodržet nemusí) a zpět vrátí do hry normální trasování starý desetiletí. Takže 3 roky možný přípravy vniveč.
A to vůbec nemluvím o tom, že po více než 3 letech na magoši prosazovali "rychlodráhu" na Kladno, aby nakonec zadali DP prověřit možnost pokračování metra na Letiště. S tím se počítalo (a mělo to studie proveditelnosti) už v rámci přípravy metra 5A do Motola před více než 15 lety.
Roky a roky utekly a nic z toho.
Stát si sám vymyslel překážky ke stavbám, povolení, předložení, vyjádření ujištění... Buzeraci sám zařídil, a teď se diví, že nejde nic postavit, a že kdejakej zapálenej broučkař zvrátí stavbu za miliardy.
Co sis Státe zpráskal, to si vyžer, a nenech to zaplatit zas nás blbce obyvatele, jo? Jsem za to, ať si to zaplatěj úředníci kteří tam v těch palácích na teplý židličce dřepěj.
Jako příklad lze použít zůžení na D3 u Tábora, kde úředník s podnikatelem "upekli" zapsání dočasné stavby na trvalou, a tak všichni ostatní pěkně objíždíme jejich korupční pomník asi pět let, a ještě dlouho tomu tak bude. Nikdo samozřejmě nemá žádnou odpovědnost. Hnus.
To víš, když oni si teď schválili zákon o státní službě....jinými slovy...vy nevyhodíte naše kámoše a my nevyhodíme ty vaše....a tak se bude státní správa nabalovat a nabalovat až stát zkolabuje jako starý Řím a nebo před pár léty Řecko, kde pro státní sektor před kolapsem pracovalo 70% všech pracujících....
ťok nesl zákon o liniových stavbách na vládu poprvé tuším na začátku roku 2015. tedy před třema rokama. to mu ale řekli, že to jen opsal z německa a nejde to použít. zbytek roku 2015 a během roku 2016 o tom hodně mluvil. aby pak začal řikat, že už se to asi nestihne. teďka to s velkou slávou dal jako ministr v demisi na vládu v demisi.
cca odhaduju, že zákon by mohl začít platit do někdy kolem roku 2025, pak se bude párkrát měnit.. každopádně by mohl reálně urychlit výstavbu rychlodráhy z prahy do brně někdy v druhý polovině století.