Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Jakým způsobem zrychlit výstavbu dálnic? Řešením má být zákon o liniových stavbách

40 komentářů

coolio
Takže úředníci (nebo bývalí stavbaři ze Skansky?) zjistili, že ačkoli se v minulosti zavedlo vyvlastňování, tak oni pořád nejsou schopni stavět dost rychle (viz opožděné rekonstrukce D1) a kvalitně (viz. zvlněná dálnice do Ostravy nebo ujetý svah na D11 či D8), takže teď budou moci přijít ke komukoli na zahradu, pole nebo statek, a srovnat mu to tam se zemí, aniž by mu co řekli a pak možná někdy po mnoha soudech dají dotyčnému odpustek jehož výši si vycucají z prstu? A tohle navrhuje ministr který rozdává kontrakty na mýtný systém v neděli? Ministerstvo které roky osočovalo Havránkovou, aby se pak zjistilo že průtahy byla jejich chyba.
Toto je veliké pošlapání vlastnického práva, a za chvilku bude za důležitou stavbu označena kdejaká cyklostezka.
kesumb
Jenže ono to asi jinak nejde. Vem si, že tak zásadní stavbu, jako je D0 reálně blokují jednotlivci už téměř 10 let od vydání územního rozhodnutí (Suchdol). A jestli je tohle možný, tak je nutný práva jednotlivce asi opravdu omezit. Ikdyž v rukou ANO se toho co jsem napsal vážně bojím.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Možná by nebylo od věci zvýšit investice do dálnic = aspoň na úroveň před deseti lety když byla světová krize = to je zhruba o polovinu kam sme došli když má 5tym rokem ministerstvo dopravy i financí hnutí ANO >:D
kesumb
Jenže problém ani tak nejsou investice jako spíš nepřipravenost, respektive fakt, že většina důležitých staveb nemá ani územní rozhodnutí. Teda vyjjímkou je úsek D3 od Třebonína na hranice, která má územko roky a dodneska nebyli schopní vykoupit pozemky.
Osobně si myslím, že z 60% za neschopnost zajistit legislativní stránku staveb může řekněme malá motivace těch, co to mají zajišťovat a ze 40 stavající zákonné prostředí, kde se může každý donekonečna odvolávat. Viz napadení zásad územního rozvoje Prahy převážně obcí Chabry poslední den tří-leté lhůty v naprosto stejný věci jako už rozhodl kasační soud v rámci téhož sporu ale se Suchdolem.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne to ti tvrděj politici = nemaj důvod tlačit = když desítky miliard odkláněj jinam ;-)

Okamžitě navýšit na to co bylo před 10 lety = a to pak z2 z3 ze4-5ti násobit = beze srandy :-)

To že pražskej okruh dálnice D0 neni ani 55 let poté co byl prohlášen za prioritní stavbu státu hotovej = je dokonce zhruba jen v polovině = to je bez komentáře :no: ;-\
kesumb
Zkus si něco projednat na stavebním úřadě..
Podívej se na Libeňák, to je přesně ukázka. Je vydaný platný stavební povolení na rekonstrukci a rozšíření (tedy na stavbu nového). A když si toho Praha 7 všimla, začly obstrukce. Teď to už rok visí na památkářích. A přitom je naprosto jasný, že ten most se zachránit nedá. Nebo respektive pouze jeho jedna část (přes Vltavu) za cenu vysokých nákladů a hlavně zásadních změn v nosné konstrukci, takže památková hodnota tím klesne stejnak na nulu.
Co tím chci říct je, že to lze aktivně roky a roky zdržovat. Takže jen o penězích to fakt není.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale já souhlasim že úřednictvo je šílený = teda šíleně neproduktivní :-)

Viz výstavba bytů = která se kvůli nim téměř zastavila. Na co je u sousedů v Německu potřeba 3 povolení a max. rok = u nás 27 a 7-9 let :yes: >:D

Mám rád černej humor ale ne když Ťokova parta = dálniční mafie = která to do stávajícího stavu dovedla = ohlašuje že to z něj teď zase vyvede >:-[]
kesumb
Tak výstavba bytů je kapitola sama pro sebe. Aspoň že stávající magistrát udělal co nejvíc proto, aby byly odstraněny stavební uzávěry v Bubenském, Zižkovském a Smíchovském nádraží a nebo pak třešničkou na dortu je uzávěra na Proseku jěště od metra, který již 10 let jezdí... Asi makají na něčem jiným...
Avatar - praděda7
praděda7
No jo, ale co potom s chudáky památkáři? Přece je nepošleme někde do práce? Mohli by si ublížit, že? A to zase ne. Ať raději dělají obstrukce. Bude to tak lepší... >:-[]
IPace
zivotnost Libenskeho mostu mela bejt 100 let (ted je tu 90 let) a to podle tehdejsich dopravnich pozadavku, pritom dnes je vyuzivanej i tezkyma tramvajema, takze pamatkari at si rikaj co chtej, ale tomu mostu by stejne za 10 let koncila zivotnost tak jako tak, a rekonstrukci by se posunula mozna tak na dalsich 30 let, pamatkare ktery podepise ze je to pamatka a musi se jen rekonstruovat by meli povesit na ten most za "koule" a pockat par dni az odumre
Avatar - praděda7
praděda7
Jaké zvyšovýní investic a okrádání daňových poplatníků.?.......kdyby politici nechali stavbu dálnic na soukromnícich, tak už máme dálnici i s Horní do Dolní.......ale já vím že to nejde, protože jak by k tomu přišla chudák korupce........ach jo.... ;-\
Avatar - JDM
JDM
Jo kdyby dálnice byli soukromý dalo by se po nich jezdit a bylo by to i levnější...
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Dokud je u moci velkozloděj Andrej a na dopravě jeho neschopná loutka Ťok, dálnice nebudou ! Max hnusný řepkový benál z Agrofertu forever 8-s
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ja len rozmyslam preco sa to na zapad od nas da a v byvalom ostbloku furt nejaky problem. Zacinam mat pocit, ze ked sa chce tak sa sposob najde. A v nasich koncinach sa ocividne nechce tak sa sposob ani nehlada.
Avatar - praděda7
praděda7
Nedivil bych se, kdyby hned potom co někde někomu srovnají barák se zemí zjistí, že někdo někde udělal administrativní chybu a že dálnice vede jinudy....... ;-)
Avatar - Fána
Fána
Na co nový zákon? V tomto zkorumpovaném zlodějském státě jsou jakékoli nové zákony k ničemu. Stačí když se budou striktně dodržovat ty stávající. Zatím se nám zloději a podvodníci jen vysmívají.
Avatar - praděda7
praděda7
Česko má nejvíc zákonů a nařízení na světě! Je jich před 2 miliony..... >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Co to je Česko? Ta mexická limonáda? [odkaz]
Avatar - beibej
beibej
česko, to je jako italsko nebo francouzsko >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To je jako kanadsko, brazilsko a spojené státsko... :no:
Avatar - praděda7
praděda7
Česko jsou Čechy bez Moravy a Slezska...... ;-)
Avatar - white label
white label
Naopak, Čechy jsou Česko bez Moravy, Slezska... a Valašského království... >:-[]
Avatar - praděda7
praděda7
To by pak mělo být Čechsko a nebo Češsko, ale ne Česko..... >:D Valašské království je součást Markrabství moravského stejně jako Moravské slovácko a Slovenské záhoří.... >:D
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Liniovou stavbou je i výstavba internetové přípojky. :-!
icetiger
U nás je 1 obrovský problém. A to ten, že např. 1 (nebo pár osob) brzdí výstavbu staveb, které jsou ve veřejném zájmu a není zájem toto změnit. Jedná se mi např. o stavbu Prodloužené Rudné na I/11, obchvat Frýdku-Místku a známý problém s farmářkou u Hradce Králové, který se už bohudík dořešil. Je asi neskutečně složité vymyslet zákon, který toto zruší - za sebe jsem pro tento - braň výstavbě (pokud uznáš za vhodné), pokud se, ale prokáže, že to děláš pouze za účelem svého zisku - uhradíš veškeré náklady zdržené výstavby, újmy na zdraví dotčených lidí (tzn. nehody na objízdných trasách např.) a veškeré soudní náklády za celou dobu tvého "podnikání". Takto by se podle mě vyřešil min. problém Prodloužené Rudné (výstavba je v územním plánu od 60. let, ale místní 3 potížistvi v tzv. Spolku Skalka tvrdí, že v době výstavby domů v 90. letech o tom nevěděli) a obchvat Frýdku-Místku
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Potížisti státní úředníci tý farmářce vydali po revoluci pozemek = plán na dálnici je z roku 1938 >:-[]

Stavba o který nevěděli od roku 1978 >:D

Chtělo by to spíš brutální čistku mezi státníma úředníkama ;-)

A příště NE volit ANO >:-[]
kesumb
Tak hlavně si myslím, že by větší část různých záminek pro bránění hlavním důležitým stavbám neměla mít odkladný účinek. Tedy stavbu zahájit a řešit "drobné nedostatky, jako jsou třeba dílčí stavební povolení" za běhu. To se třeba osvědčilo na Blance. Kde je teď SOS Břevnov a podobný šílený organizace, který bránily jak Mrázovce tak Blance s nesmyslnejma argumentama, který se vůbec nepotvrdily.
icetiger
psal jsem, že farmářka je bohudík vyřešená nakonec, ale Prodloužená Rudná a např. obchvat Frýdku-Místku ne. A min. v případě PR stavbu sice povolil nějaký úředník, ale kdo dnes vydělává a neustále zvyšuje požadavky (i nepochopitelné) - 3 členové spolku, kteří PRÝ chrání zájmy občanů a přitom je většina z městské části Ostrava-Poruba nemusí

Požadavky - 6 m PH stěna (zbytečnost=střed silnice je 93 m od nejbližšího RD, 2 - 3 m v zářezu, stačí podle mne bohatě 4,5 PHS), tichý asfalt, v 12/2016 chtěli 7 mega, od 1/2017 chtějí 20 mega,...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Smutný že hned v 90. letech sme docela bleskovou dostavbou D5 až do Německa ukázali že to de i u nás. PPP projekt na D47 taky vypadal nadějně = no pak už to převzala Ťokova parta a monopol držej dodnes. Teď už maj svýho člověka roky i ministrem = sme v rejži :-)
spaleny6
Už to konečně pochopte. Z dálnic se dají peníze vytřískat jen pomalu a obtížně. Není v zájmu současného vedení cokoli stavět. Navíc nejsou schopni ani opravovat stávající silnice. Priorita je měření rychlosti a vybírání pokut.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: :-!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ale kdepak. Výnos z vybírání pokut jde do státního rozpočtu. Mnohem zajímavější jsou výběrová řízení na dodavatele. Betonová lobby úplatky do státního rozpočtu neplatí...
Avatar - praděda7
praděda7
kdyby pracoval soukromý sektor, tak tu budeme všichni nazí, budeme se schovávat v jeskyních a žrát trávu.... >:-[]
IPace
tak si to shrneme

Tok coby ministr dopravy pod Andrejem stopnul vetsinu liniovych staveb na ktere jiz bylo vse potrebne, aby se o to nakonec muselo u nekterych zazadat znova a znova tak podstoupit kolecko s uredniky, Andrej se ale mohl v jednom cvrtleti honosit ze mel prebitkovej rozpocet, coz bylo pro jeho volice suprove gesto a ikdys zadnej rok nemel celkove prebytkovej, tak jedno ctvrtleti ano, v to ctvrtleti se mu navic sesli prachy z EU a zaroven nulove vydaje na stavby >:D

Tok to je ten bejvalej reditel Skansky, ktera na D11 mela az 2x drazsi prace nez konkurencni firmy na tezsich usecich, navic v usecich ktere nasledne vykazovali jiste problemy, a kde se reklamace resila prez 2 roky >:D ostatne je to videt i na planovanych financich na dalsi casti D11

a tenhle clovek chce do ruky neco jako zakon o liniovych stavbach? no tak to "buh s nami"
kesumb
A to ještě pořád není porovnatelný s tím, co ANO provedlo v Praze. Nejdřív avizují, že prosadí regionální variantu pražskýho okruhu. Pak utečou 3 roky a Krnáčová oficiálně přizná, že to nebyl dobrej nápad (respektive, že předvolební sliby se dodržet nemusí) a zpět vrátí do hry normální trasování starý desetiletí. Takže 3 roky možný přípravy vniveč.
A to vůbec nemluvím o tom, že po více než 3 letech na magoši prosazovali "rychlodráhu" na Kladno, aby nakonec zadali DP prověřit možnost pokračování metra na Letiště. S tím se počítalo (a mělo to studie proveditelnosti) už v rámci přípravy metra 5A do Motola před více než 15 lety.
Roky a roky utekly a nic z toho.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Na druhej strane oproti Bratislavskemu metru a peniazom co do toho isli su ti vasi skoro amateri. :-)
Ficus
Stát si sám vymyslel překážky ke stavbám, povolení, předložení, vyjádření ujištění... Buzeraci sám zařídil, a teď se diví, že nejde nic postavit, a že kdejakej zapálenej broučkař zvrátí stavbu za miliardy.
Co sis Státe zpráskal, to si vyžer, a nenech to zaplatit zas nás blbce obyvatele, jo? Jsem za to, ať si to zaplatěj úředníci kteří tam v těch palácích na teplý židličce dřepěj.
Jako příklad lze použít zůžení na D3 u Tábora, kde úředník s podnikatelem "upekli" zapsání dočasné stavby na trvalou, a tak všichni ostatní pěkně objíždíme jejich korupční pomník asi pět let, a ještě dlouho tomu tak bude. Nikdo samozřejmě nemá žádnou odpovědnost. Hnus.
Avatar - praděda7
praděda7
To víš, když oni si teď schválili zákon o státní službě....jinými slovy...vy nevyhodíte naše kámoše a my nevyhodíme ty vaše....a tak se bude státní správa nabalovat a nabalovat až stát zkolabuje jako starý Řím a nebo před pár léty Řecko, kde pro státní sektor před kolapsem pracovalo 70% všech pracujících....
fahrenaufderautobahn
ťok nesl zákon o liniových stavbách na vládu poprvé tuším na začátku roku 2015. tedy před třema rokama. to mu ale řekli, že to jen opsal z německa a nejde to použít. zbytek roku 2015 a během roku 2016 o tom hodně mluvil. aby pak začal řikat, že už se to asi nestihne. teďka to s velkou slávou dal jako ministr v demisi na vládu v demisi.

cca odhaduju, že zákon by mohl začít platit do někdy kolem roku 2025, pak se bude párkrát měnit.. každopádně by mohl reálně urychlit výstavbu rychlodráhy z prahy do brně někdy v druhý polovině století.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Nejde to. Muselo by se změnit víc jak 20 ostatních zákonů. :no: