Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaké nové úseky dálnic budeme využívat v letech 2008-2010?

Ondřej Láník
Diskuze (21)
Největší počet nových kilometrů čeká především dálnici D47, která se po dokončení stane součástí D1. V roce 2009 dojde k propojení Ostravy, o rok později má být hotový hraniční úsek spolu s navazující částí polské A1.

Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních silnic, pouze za uplynulé dva roky (2006 - 2007) to bylo 129 kilometrů. V aktuálním období 2006 - 2010 by se mělo celkově jednat až o 313 kilometrů. Nebývalý boom výstavby komunikací dálničního typu je znát prakticky po celé republice.

"313 kilometrů během pěti let je situace, která tu od začátku výstavby v roce 1967 ještě nenastala," říká generální ředitel ŘSD ČR Alfred Brunclík. Rekordní byl rok 2006, kdy bylo zprovozněno nových 79 kilometrů. V období 2008 až 2010 je plánováno 184 kilometrů nových dálnic a rychlostních silnic.

Největší počet nových kilometrů čeká především dálnici D47, která se po dokončení stane součástí D1. V roce 2009 dojde k propojení Ostravy, o rok později má být hotový hraniční úsek spolu s navazující částí polské A1. Další desítky kilometrů mají přibýt na rychlostní silnici R7 u Loun a Chomutova. Do roku 2010 zbývá také dokončit poslední úsek dálnice D8 z Lovosic do Řehlovic.

Mezi dopravní komunikace, které mohou očekávat významný posun kupředu, patří kromě dálnic D47, D8 a rychlostní komunikace R7 také Pražský okruh. V roce 2010 mají být dokončeny úseky z dálnice D1 do Vestce, z Vestce do Lahovic a z Lahovic do Slivence, tedy jižní část Okruhu, která odvede z města tranzit mezi Plzní a Brnem.

Posledními dopravními komunikacemi, které jsou významné s ohledem na zprovoznění nových úseků do roku 2010, patří rychlostní silnice R6 u Karlových Varů a v úseku Praha - Pavlov, nebo dálnice D1 u Kroměříže.

"Už nyní víme, že ani po roce 2010 nebudeme co do počtu nově zprovozněných úseků dálnic a rychlostních silnic nějak pozadu," říká Alfred Brunclík. Po roce 2010 čekají na zprovoznění dálnice D3 České Budějovice, Zlín na systém propojení D1, R49 a R55, na dokončení severní části Pražského okruhu bude čekat hlavní město. Dále budou dokončeny rychlostní silnice R4, R6, R48, R52 a další. "Výrazně se chceme posunout také u rychlostní silnice R35, která by měla být alternativou dálnice D1," doplňuje Alfred Bruclík. Tuto rychlostní silnici zmiňuje především v návaznosti na rozhodnutí zastupitelstva v Pardubickém kraji o trase R35 na svém území.

Ondřej Láník
Diskuze (21)
Avatar - Blue Sun
3. 3. 2008 08:24
Re: Přečíst
Pro stavbu dálnice není vytíženost jediným parametrem. Zřejmě jsi nikdy nebyl mimo Prahu, natož právě v místech jako jsou jižní Čechy nebo v oblastí Brno-Svitavy. Vezmu za příklad tu poslední. Z Brna vychází klasická rychlostka, která končí před Kuřimí (cca 10 km). Dalších asi 10 km je sice široká cesta, jenže vede přes čtyři vesničky - zrychlit, zpomalit, zrychlit, zpomalit... atd. Dalších 10 km je cesta už užší, navíc celkem zatáčkovitá a s několika ne zrovna příjemnými úseky. Celkem často se tam v horších podmínkách něco stane. To jsme v Letovicích. Z Letovic je to 20 km klikatinou, kde nelze předjet náklaďák. A až posledních 10 km před Svitavami je to jakžtakž schopná cesta. Dál se napojuje na spojku Olomouc-Hradec, ale pořád je tam příliš moc vesnic.
Když vezmu jižní Čechy a cesty tam, je to dost často podobné. Účelem rychlostních silnic v téhle oblasti není maximální vytíženost, ale bezpečnější doprava při zachování rozumné rychlosti. Současné cesty nemají ani jedno.
JE pravda, že dálnice by nemusely na mnoha místech být, kdyby ŘSD nevládlo státu. Je plno silnic, jejichž povrch by zasloužil opravu nebo kompletní renovaci. Některé úseky byly už opraveny v listopadu, ale vzhledem k podmínkám, ve kterých se dělaly povrchy, to moc dlouho nevydrží.
Je hezké, že se stát chlubí tím, kolik dálnic má, ale už mlčí o tom, že na tahu Strakonice-Písek-Tábor-Pelhřimov-Humpole… (mimochodem hlavní spojka z jihu Čech k D1 a na Moravu) je dost úseků v dezolátním stavu a některé mosty drží pohromadě silou vůle.
Myslím si, že důležitější by bylo uvést současnou síť do provozuschopného stavu a teprve poté se hnát do budování dálnic a rychlostních silnic. Je mi ovšem jasné, že z toho nekápne dost peněz do kapes příslušným osobám...
3. 3. 2008 07:05
Re: R43
Tomu moc neverim, ze by byla nevytizena, teda pokud to neni porovnani s D1, mas nejaky konkretni odkaz na tu studii?
Avatar - T613
2. 3. 2008 21:48
Re: Jižní Čechy
Ostrava a dálnice? kde? >:D >:D
2. 3. 2008 19:30
Jižní Čechy
Koukám, že na jihu zase ostrouháme - máme dva kousky - u Tábora a u Písku, ale jinak se jede docela mizerně