Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Jízdní dojmy Lexus RX: Luxusně a hybridně

Čtvrtá generace velkého japonského SUV přiváží více prostoru i pohodlí, dorovnává krok s konkurencí po stránce bezpečnostních i multimediálních technologií a jak jsme si už u Lexusu zvykli, má zase o něco větší masku a agresivnější rysy.
Zpět na článek
8. 12. 2015 13:37
8. 12. 2015 14:22
8. 12. 2015 15:09
8. 12. 2015 18:30
8. 12. 2015 18:42
8. 12. 2015 23:08
8. 12. 2015 18:14
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
8. 12. 2015 14:23
8. 12. 2015 14:33
8. 12. 2015 22:50
8. 12. 2015 15:24
8. 12. 2015 18:35
8. 12. 2015 16:28
8. 12. 2015 18:13
8. 12. 2015 18:15
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
Avatar - Loptos
8. 12. 2015 13:37
Lexus
Asi som mal dnes malo kavy, ale mne sa to auto proste paci. :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rimow11
8. 12. 2015 14:22
Re: Lexus
aj mne po Volve je to najkrajšie auto v triede..
Avatar - Sumi2000
8. 12. 2015 18:30
Re: Lexus
Toto je prémiové SUV..Volvo si na to neúspěšně jen hraje!
LEXUS....fakt dobrý ! :yes: :yes:
Avatar - rimow11
8. 12. 2015 18:42
Re: Lexus
Myslel som hlavne design, samozrejme dal by som prednost technike od Lexusu
8. 12. 2015 23:08
Re: Lexus
mně taky, z profilu je nádherné :yes:
8. 12. 2015 13:43
Dojezd na baterie v reálu?
To je u hybridu poměrně důležitý údaj a nic jsme se o něm nedozvěděli...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Individualita
8. 12. 2015 13:53
Re: Dojezd na baterie v reálu?
Připojuji se. Velmi důležitý "detail".
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
8. 12. 2015 18:14
Re: Dojezd na baterie v reálu?
Toto nie je plug-in hybrid, takze jazda cisto na elektrinu je sekundarny ukazovatel.

Primarnou ulohou elektrickej casti pohonnej jednotky je asistovat spalovaciemu motoru.

Tomu je prisposobena aj kapacita baterie, obmedzenie max. rychlosti atd.

Dojazd v elektrickom rezime je primarnym ukazovatelom elektromobilov (samozrejme) a plug-in hybridov typu Chevrolet Volt.

Predpkladam, ze rozdiely medzi jednotlivymi typmi 'hybridov' su ti jasne a v konstrukcii si doma ako vo vlastnej obyvacke.
Avatar - Ham.
8. 12. 2015 18:41
Re: Dojezd na baterie v reálu?
Pohon zůstal prakticky stejný jako u minulé generace (trochu se zvýšil výkon šestiválce), takže i kapacita NiMH baterií je stejná (2kWh). Dojezd na baterie pokud jsou dobité předchozí jízdou (není to plug-in) bude také stejný, pokud rychlost nepřesáhne 40 km/h bude to někde mezi 4-8 km.
Avatar - Individualita
8. 12. 2015 13:52
"Sametově vrnící naftový šestiválec"
zákazníci Lexusu určitě postrádat nebudou. Naopak si užijí vpravdě prémiové svezení netuctovým vozem na úrovni :-!
Rozbalit vlákno
18
Avatar - KANKUNEN
8. 12. 2015 14:27
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
6V nafta by pozvedla v Evropě prodeje 10x.
Avatar - Hittman
8. 12. 2015 14:36
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
To auto je primárně pro USA, což odpovídá i stylu a kvalitě, nikoliv pro Evropu, kde se Lexus potácí kdesi "dole"...
Avatar - Individualita
8. 12. 2015 14:45
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
Souhlasím. Američané po Japoncích vyžadují pořádná auta s vyspělou technikou i designem, což Evropané neocení >:D
Avatar - _Karel_
8. 12. 2015 20:44
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
>:D :yes:
Avatar - white label
9. 12. 2015 00:09
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
Trefně napsáno... a smát se tomu klidně mohou nejen Japonci a Amíci, ale pochopitelně i ti "skromní" Evropané. ;-)
Avatar - Lonestarstate
8. 12. 2015 15:15
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
Jasně. Kvalitou doufám myslíš nejspolehlivější značku na světě už déle jak dekádu. Pro Evropu stačí "luxusní kvalita" alá VW, aneb zaměříme se jen na tenký spáry na povrchu. >:-[]
Avatar - Individualita
8. 12. 2015 14:43
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
Možné to je. Každopádně smutné.
Avatar - Hittman
8. 12. 2015 14:44
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
No tak v Evropě je vícero veselých zákazníků tohoto typu vozu, kteří si raději připlatí a berou naftu než levnější benzín....
Avatar - Individualita
8. 12. 2015 14:50
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
Chytří Japonci už dávno pochopili, že budoucnost není v naftě, nýbrž v benzínovém hybridu. To jen my tady žijeme v jakémsi naftovém skanzenu :no:
Avatar - 3_diamanty
8. 12. 2015 15:04
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
je to tak... :yes:

dizel bude do 10 rokov kompletne nahradeny benzinmi s elektromotormi... napriec vsetkymi triedami modelmi znackami... ;-) ...

toyota je tak 20 rokov nad okolitym automobilovym svetom a tak 30 rokov nad tym nasim europskym ... takze nie je sa comu divit ze je tam kde je .... my v eu sme tu ozaj ako taky zvlastny automobilovy endemit ( dizlovy endemit ) ... aky inde vo svete nenajdeme... je najvyssi cas uz konecne aj v eu dizlom zamavat ... :yes:
8. 12. 2015 18:11
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
ten skanzen pomalu konci :-) nektere evropske automobilky jiz jasne zdelili ze nafta tu bude v jejich zastoupeni ubyvat a ubyvat az ji zariznou uplne, ostatne totez zdelili tusim i u VW, ze pocitaji dobudoucna hvalne s plug-in hybridni technikou spojenou s benzinem, obdobne Renault, Mercedes, BMW a Volvo, a zbytek se prida as zjisti ze s naftakama proste jen stracej cas a finance a skrz nove limity stejne neprojdou :-)
8. 12. 2015 14:55
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
To ano, bezesporu. Zde jde vsak o image. S V6 dieselem by sla rapidne dolu.
Avatar - Individualita
8. 12. 2015 14:59
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
Ano, v mnoha zemích je takový motor odpad pod úroveň :-!
8. 12. 2015 15:02
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
To skoro vsude, krome zaostale stredni Evropy.
8. 12. 2015 16:20
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
Pak do té vaší zaostalé střední Evropy musíte ale započítat třeba i Francii nebo Německo... :-)
Avatar - Individualita
8. 12. 2015 17:04
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
Však ano...
Avatar - Sumi2000
8. 12. 2015 18:33
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
Lexusu hybrid sluší a očakávám ho tam.
Nafta by měla býr v 6 válci alternativou , pro pohon 4*4 je to jasná volba.
Nemáme tady benzín na galony levný jako v USA...
Avatar - twistedTSD
8. 12. 2015 18:40
Re: "Sametově vrnící naftový šestiválec"
Tak určitě, nafta letí jen v tom zlém zaostalém Česko-Slovensku a všude okolo by do ničeho než benzínového plug-in hybridu ani nesedli...
8. 12. 2015 13:55
Řidič gentleman
Tohle je vůz pro člověka, který se chce dostat z bodu A do bodu B pohodlně, tiše, spolehlivě. Před garáží navíc dá majiteli image gentlemana vymykajícímu se státu. :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
8. 12. 2015 14:38
Re: Řidič gentleman
toto je skratka vyssi level premiestnovania sa :yes:

za vsetkych okolnosti ake mozu nastat... budes s tymto autickom od lexusu vzdy posobit maximalne solventne moderne a stylovo.... :yes: a ani cas tu moc nehra rolu... ;-) :yes:
8. 12. 2015 22:39
Re: Řidič gentleman
Benzinovy dvoulitr jezdi v testech NX za deset az dvanact, tady s dvoutunovym SUV za osm. RX ma jednu techniku uz nekolik generaci, "vyjici prevodovku", ctyrkolku tvorenou pohonem kazde napravy jinym druhem motoru, coz samozrejme znamena, ze nejde o plnohodnotny AWD. Benzinove verze mely Torsen, plati to porad? To aspon davalo trochu smysl.
Avatar - Sumi2000
8. 12. 2015 18:34
Re: Řidič gentleman
S tím bych ovšem souhlasil.. :-)
8. 12. 2015 20:44
Re: Řidič gentleman
jojo, majitelé lexusu spoléhají na své auto jako imagemakera...chudáci :-)
8. 12. 2015 23:29
Re: Řidič gentleman
Ridic hybridniho RX ma zajiste jinou image nez ridic Q7 TDI.
Avatar - white label
9. 12. 2015 00:40
Re: Řidič gentleman
No..., opět si nás svým názorem doslova šokoval..., to tu snad od tebe nemohl čekat vůbec nikdo. >:-[]
Avatar - _Karel_
8. 12. 2015 20:47
Re: Řidič gentleman
Vymykajícímu se státu? Myslíš státo volů? >:-[]
8. 12. 2015 23:27
Re: Řidič gentleman
To melo byt stadu (volu, chces-li). Zatraceny autocorrect.
Avatar - white label
8. 12. 2015 23:58
Re: Řidič gentleman
On si marianek běžně plete např. imise s emisemi, takže tohle už je proti tomu v podstatě jen prkotina. ;-)
Avatar - 3_diamanty
8. 12. 2015 14:33
pecka
tak toto uz ano :yes: velmi napadite a atraktivne auto :yes:

inak vcelku ma prekvapil pri zakladnom benzine priplatok za 4kolku 50 tisic .. co je v premiovych vodach vcelku prijemna sumicka ..... nie je nicim vynimocnym ze aj daleko lacnejsie a "nizsie polozene" SUVecka maju tento "priplatok" vacsi..... s tym benzinom v 4x4 jednoducho idealne auto ... moc sa mi pozdava takto zatial ... a vcelku to moze byt zaujimave porovnanie s novym jaguarom F-pace 2.0t 177kw :yes:
Rozbalit vlákno
1
8. 12. 2015 22:50
Re: pecka
Napadite a atraktivne auto, co vypada jak hranatejsi X6:(
Avatar - Lonestarstate
8. 12. 2015 15:17
Velké SUV?
Pro mě vždycky bylo RX malé SUV od Lexusu. Jasně pod GX a LX. ;-) Samozřejmě od té doby nastalo povinné rozšiřování modelové nabídky směrem dolů do tříd šlapacích autíček a autíček na klíček. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - donPedro
8. 12. 2015 15:24
Technická
Tož jak na tu novou technickou lexusí fíčuru s otvíráním kufru odpoví třeba takový Renault?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Armin Tamzarian
8. 12. 2015 16:16
To chci
:-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sumi2000
8. 12. 2015 18:35
Re: To chci
Pokud na to máš...kupuj >:D
8. 12. 2015 16:28
Desing
Mě se tyhle nové generace Lexusů nelíbi, ale je to pouze můj názor.

Ovšem: V proskleném zadním sloupku vidím jednoznačně Opel Adam nebo Astru K :-D, tam to všichni haněli, ohavná chromová linka atd. a zde zatím ticho po pěšině.

Jinak spojení hybrid a velký atmo benzín je pro mě velmi dobrá kombinace. V6 se netrápí s autem na dálnici a ve městě se dá dobře skákat pomocí elektromotoru. :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
8. 12. 2015 18:15
Zaujatost hned na zaciatku
"dorovnává krok s konkurencí…"

Mate na to, pan redaktor, nejake rukolapne data? Viete svoje tvrdenie podporit inak ako len svojimi predsudkami?
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Sumi2000
8. 12. 2015 18:36
Re: Zaujatost hned na zaciatku
Myslím , že to tak je , stará generace zaostávala.
Nová je opět konkurence schopná.
8. 12. 2015 18:59
Re: Zaujatost hned na zaciatku
tú starú generáciu mám, rv 2013, úplne pohodové auto, v komforte neporovnateľne lepšie ako moja predchádzajúca A7 na vzduchu. A to mám "pritvrdenú" verziu f-sport.
8. 12. 2015 19:11
Re: Zaujatost hned na zaciatku
podobne, jen ne f-sport

4 generace se me libi a tajne doufam ze se za jejiho zivota dockame i plug-in hybridni verze :-)
8. 12. 2015 19:25
Re: Zaujatost hned na zaciatku
Je mi líto, ale právě neschopnost filtrovat běžný městský nerovnosti mě odradila od cca ročního používání auta. Taky ne zrovna nejlepší jízdní vlastnosti a pro mě neakceptovatelný řízení. Tolik k předchozí generaci.
A to jsem přesedal z mojí tehdejší A4 na velkých kolech...
8. 12. 2015 21:34
Re: Zaujatost hned na zaciatku
zaujímavé, predchádzajúcu a7 som mal na 19, rovnako ako terajšie RX a u mňa to je presne opačne, rx v pohode v porovnaní s a7 na vzduchu a nastavení komfort. aj v meste aj mimo. a to som mal v audine aj príplatkové sedačky. jazdné vlastnosti f sportu mi prídu o máličko lepšie ako u ostatných verzií, samozrejme na zábavu to ani s riadením nie je. možno preto mám potrebu si k rx kúpiť aj nejaké zábavnejšie auto;-)
Avatar - white label
9. 12. 2015 00:57
Re: Zaujatost hned na zaciatku
elado11, nenapadlo tě někdy, že auto nejezdí po discích, nýbrž po pneumatikách obutých na discích, a že samotný průměr disku říká o použité pneumatice pouze její vnitřní průměr a nic víc? Víš o tom, že SUV/Crossovery mají obvykle logicky větší vnější obvod pneumatik, než běžné "nízké" osobní vozy? Zatímco LRX má na 19"kách obuté pneumatiky o rozměru 235/55, AA7 má na stejně velkém (19") disku rozměr 255/40.
U přepočtených hodnot v mm dělá rozdíl výšky profilu těchto pneumatik 27,25 mm, tedy téměř 3 cm ve prospěch LRX. Takže už snad nevidíš takovou logiku v tom, přímo srovnávat komfort odpružení těchto dvou (navíc zcela odlišně zaměřených) vozů na průměrem stejně velkých discích.

P.S. Víš jaké "balóny" by měl na 19"kách třeba takový Range Rover? ;-)
9. 12. 2015 01:18
Re: Zaujatost hned na zaciatku
AMEN :yes: ;-)
9. 12. 2015 07:16
Re: Zaujatost hned na zaciatku
Subjektivní porovnání je věc neměřitelná, LRX na mě působilo zhruba stejně jako první dojmy z XC90. Tedy primární problém odtlumit větší ostrý nerovnosti při současně houpavým podvozku.
9. 12. 2015 12:56
Re: Zaujatost hned na zaciatku
a čítaš pozorne? pretože to bolo porovnanie RX na vyššom profilovom čísle a normálnych pružinách a A7 na vzduchovom podvozku v nastavení komfort, teda najmäkšom. Takže logiku tam vidím presne takú akú som zamýšľal, že napriamo porovnám dve rozdielne autá na pneu rozdielneho profilového čísla a na dvoch typoch podvozkov. Ako ich vnímam v meste z hľadiska komfortu. To je celé, to porovnanie nebolo pre všetky možné typy pneu a podvozkov uvedených dvoch vozidiel, ale pre konkrétne dve, ktoré som vlastnil resp. vlastním.
Avatar - white label
9. 12. 2015 13:07
Re: Zaujatost hned na zaciatku
Čtu pozorně a nikde jsem od tebe podrobnější info k podvozku dané RX nenašel.
Nehledě na to, že "vzduchový podvozek" nebývá všelék. Např. na "bouchání" kol na příčných nerovnostech bývá účinnější právě vyšší profil pneumatik.
Každopádně obecně platí, že měřítkem schopnosti tlumit u daného rozměru pneumatiky není hodnota vnitřního průměru, ale výška profilu pneumatiky.
9. 12. 2015 07:15
Re: Zaujatost hned na zaciatku
Tenkrát jsem měl možnost výhodnýho operáku na rok, ale auto mi jednoduše nesedlo. Pravda, šlo ještě o preFL verzi a nezpochybňuju, že v rámci inovace mohlo dojít k úpravám.
9. 12. 2015 09:18
Re: Zaujatost hned na zaciatku
a jakej tam byl podvozek? rozdil mezi pruzinama a pneumatickym je celkem velkej, sice se musei ozelet panorama-okno, ale svezeni s pneumatickym podvozkem je u RX podstatne jine
9. 12. 2015 12:58
Re: Zaujatost hned na zaciatku
áno, súčasná verzia má podvozok určite modifikovaný, miernejšie náklony, lepšie filtrovanie nerovností a inak nastavené riadenie vo verzii f-sport. Porovnávam s ročníkom 2009 čo som mal predtým.
Ešte jeden detail, obidve verzie som mal benzínové 350, neviem ako je na tom hybrid, ktorý je asi ťažší a tým pádom je možné aj iné naladenie podvozku.
8. 12. 2015 18:53
Gilgit a Lexus
Podle Gilgita je Lexus špatný, možná tak v USA, Japonsku nebo Rusku a dalších. Každý si ho všimne a je těžké dělat sledovačky a špiclování.
Rozbalit vlákno
5
Re: Gilgit a Lexus
Vítej zamindrákovaný vypatlance z Frýdecko-Místecka. Zdá se, ze jako primitiv který sám nedovede sesmolit nekolik kloudných vet neumís nic jieho nez strefovat se do jiných. Zrejme v tom hraje roli i nadmerná konzumace kukuricných výrobku, a to uz odpoledne. Ale bavís, ani nevís jak. >:D >:D >:D

Jinak Lexus je OK. Kdekoliv.
8. 12. 2015 20:25
Re: Gilgit a Lexus
To jsi vázne takový vypatlanec? >:D >:D >:D
8. 12. 2015 21:06
Re: Gilgit a Lexus
Zdáš sa byť ...
8. 12. 2015 21:41
Re: Gilgit a Lexus
Vítej odpade. >:D >:D >:D
8. 12. 2015 23:11
Re: Gilgit a Lexus
Vitej primitivni lhari, ale ja neumim ridit !!! Volant sladit s pedaly, to není jak nekomu dat stenici do kvetinace nebo zaznamenávat jeho aktivitu. K cemu by mi tedy lexus byl? Ale se spiclovanim mas pravdu.

V2
Avatar - Dinar
9. 12. 2015 07:52
Spousta vzletných vět
o individualismu a výjimečnosti, bohužel jsou jen snahou o zakrytí designové bezradnosti u lexusů. Dříve nijaká auta zvenku i zevnitř, nenápaditá změť konkávních a konvexních křivek, se změnou designové řeči dospěla k naprosto skvěle vypadajícím a kvalitním interierům, bohužel u exteriéru vedla změna až do křeče, nejoblíbenějším autem šéfdesignéra musí být nějaký autobot, jinak se vysvětlit naprostý designový nesoulad klidně a ladně působících interierů s exteriery autíček ze stavebnice pro malé "bojovníky" nedá vysvětlit. No a "no plug-in" hybrid je už jen ozvěnou minulosti, bude to mít nový RX těžké.
Rozbalit vlákno
1
9. 12. 2015 08:53
Re: Spousta vzletných vět
Je fascinující, že už od roku 2005 používají tutéž techniku, bez nějaké větší inovace. Pokud nové hybridy (activehybrid BMW, MB S400h) dokážou spolupracovat s klasickou převodovkou, pak nechápu, proč to v Toyotě nezkusí taky. O "vyjícím" automatu se píše od začátku.
A designový jazyk - to co vypadá skvěle třeba na modelu IS
[odkaz]
podle mého vůbec nefunguje na velkém LS a teď na RX...