Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Jízdní dojmy Lexus RX: Luxusně a hybridně

70 komentářů

Avatar - Loptos
Loptos
Asi som mal dnes malo kavy, ale mne sa to auto proste paci. :yes:
Avatar - rimow11
rimow11
aj mne po Volve je to najkrajšie auto v triede..
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
aj mne :yes: :yes: 😄
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Toto je prémiové SUV..Volvo si na to neúspěšně jen hraje!
LEXUS....fakt dobrý ! :yes: :yes:
Avatar - rimow11
rimow11
Myslel som hlavne design, samozrejme dal by som prednost technike od Lexusu
mozgog
mně taky, z profilu je nádherné :yes:
webpaja
To je u hybridu poměrně důležitý údaj a nic jsme se o něm nedozvěděli...
Avatar - Individualita
Individualita
Připojuji se. Velmi důležitý "detail".
Toto nie je plug-in hybrid, takze jazda cisto na elektrinu je sekundarny ukazovatel.

Primarnou ulohou elektrickej casti pohonnej jednotky je asistovat spalovaciemu motoru.

Tomu je prisposobena aj kapacita baterie, obmedzenie max. rychlosti atd.

Dojazd v elektrickom rezime je primarnym ukazovatelom elektromobilov (samozrejme) a plug-in hybridov typu Chevrolet Volt.

Predpkladam, ze rozdiely medzi jednotlivymi typmi 'hybridov' su ti jasne a v konstrukcii si doma ako vo vlastnej obyvacke.
Avatar - Ham.
Ham.
Pohon zůstal prakticky stejný jako u minulé generace (trochu se zvýšil výkon šestiválce), takže i kapacita NiMH baterií je stejná (2kWh). Dojezd na baterie pokud jsou dobité předchozí jízdou (není to plug-in) bude také stejný, pokud rychlost nepřesáhne 40 km/h bude to někde mezi 4-8 km.
Avatar - Individualita
Individualita
zákazníci Lexusu určitě postrádat nebudou. Naopak si užijí vpravdě prémiové svezení netuctovým vozem na úrovni :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
6V nafta by pozvedla v Evropě prodeje 10x.
Avatar - Hittman
Hittman
To auto je primárně pro USA, což odpovídá i stylu a kvalitě, nikoliv pro Evropu, kde se Lexus potácí kdesi "dole"...
Avatar - Individualita
Individualita
Souhlasím. Američané po Japoncích vyžadují pořádná auta s vyspělou technikou i designem, což Evropané neocení >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😁 :yes:
Avatar - white label
white label
Trefně napsáno... a smát se tomu klidně mohou nejen Japonci a Amíci, ale pochopitelně i ti "skromní" Evropané. 😉
Avatar - Lonestarstate
Lonestarstate
Jasně. Kvalitou doufám myslíš nejspolehlivější značku na světě už déle jak dekádu. Pro Evropu stačí "luxusní kvalita" alá VW, aneb zaměříme se jen na tenký spáry na povrchu. >😒]
Avatar - Individualita
Individualita
Možné to je. Každopádně smutné.
Avatar - Hittman
Hittman
No tak v Evropě je vícero veselých zákazníků tohoto typu vozu, kteří si raději připlatí a berou naftu než levnější benzín....
Avatar - Individualita
Individualita
Chytří Japonci už dávno pochopili, že budoucnost není v naftě, nýbrž v benzínovém hybridu. To jen my tady žijeme v jakémsi naftovém skanzenu :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je to tak... :yes😒br />
dizel bude do 10 rokov kompletne nahradeny benzinmi s elektromotormi... napriec vsetkymi triedami modelmi znackami... 😉 ...

toyota je tak 20 rokov nad okolitym automobilovym svetom a tak 30 rokov nad tym nasim europskym ... takze nie je sa comu divit ze je tam kde je .... my v eu sme tu ozaj ako taky zvlastny automobilovy endemit ( dizlovy endemit ) ... aky inde vo svete nenajdeme... je najvyssi cas uz konecne aj v eu dizlom zamavat ... :yes:
IPace
ten skanzen pomalu konci 😄 nektere evropske automobilky jiz jasne zdelili ze nafta tu bude v jejich zastoupeni ubyvat a ubyvat az ji zariznou uplne, ostatne totez zdelili tusim i u VW, ze pocitaji dobudoucna hvalne s plug-in hybridni technikou spojenou s benzinem, obdobne Renault, Mercedes, BMW a Volvo, a zbytek se prida as zjisti ze s naftakama proste jen stracej cas a finance a skrz nove limity stejne neprojdou 😄
marianek
To ano, bezesporu. Zde jde vsak o image. S V6 dieselem by sla rapidne dolu.
Avatar - Individualita
Individualita
Ano, v mnoha zemích je takový motor odpad pod úroveň :-!
marianek
To skoro vsude, krome zaostale stredni Evropy.
Flajzi
Pak do té vaší zaostalé střední Evropy musíte ale započítat třeba i Francii nebo Německo... 😄
Avatar - Individualita
Individualita
Však ano...
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Lexusu hybrid sluší a očakávám ho tam.
Nafta by měla býr v 6 válci alternativou , pro pohon 4*4 je to jasná volba.
Nemáme tady benzín na galony levný jako v USA...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak určitě, nafta letí jen v tom zlém zaostalém Česko-Slovensku a všude okolo by do ničeho než benzínového plug-in hybridu ani nesedli...
marianek
Tohle je vůz pro člověka, který se chce dostat z bodu A do bodu B pohodlně, tiše, spolehlivě. Před garáží navíc dá majiteli image gentlemana vymykajícímu se státu. :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
toto je skratka vyssi level premiestnovania sa :yes😒br />
za vsetkych okolnosti ake mozu nastat... budes s tymto autickom od lexusu vzdy posobit maximalne solventne moderne a stylovo.... :yes: a ani cas tu moc nehra rolu... 😉 :yes:
Mig_35
Benzinovy dvoulitr jezdi v testech NX za deset az dvanact, tady s dvoutunovym SUV za osm. RX ma jednu techniku uz nekolik generaci, "vyjici prevodovku", ctyrkolku tvorenou pohonem kazde napravy jinym druhem motoru, coz samozrejme znamena, ze nejde o plnohodnotny AWD. Benzinove verze mely Torsen, plati to porad? To aspon davalo trochu smysl.
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
S tím bych ovšem souhlasil.. 😄
lowkick
jojo, majitelé lexusu spoléhají na své auto jako imagemakera...chudáci 😄
marianek
Ridic hybridniho RX ma zajiste jinou image nez ridic Q7 TDI.
Avatar - white label
white label
No..., opět si nás svým názorem doslova šokoval..., to tu snad od tebe nemohl čekat vůbec nikdo. >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Vymykajícímu se státu? Myslíš státo volů? >😒]
marianek
To melo byt stadu (volu, chces-li). Zatraceny autocorrect.
Avatar - white label
white label
On si marianek běžně plete např. imise s emisemi, takže tohle už je proti tomu v podstatě jen prkotina. 😉
Avatar - rimow11
rimow11
:yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak toto uz ano :yes: velmi napadite a atraktivne auto :yes😒br />
inak vcelku ma prekvapil pri zakladnom benzine priplatok za 4kolku 50 tisic .. co je v premiovych vodach vcelku prijemna sumicka ..... nie je nicim vynimocnym ze aj daleko lacnejsie a "nizsie polozene" SUVecka maju tento "priplatok" vacsi..... s tym benzinom v 4x4 jednoducho idealne auto ... moc sa mi pozdava takto zatial ... a vcelku to moze byt zaujimave porovnanie s novym jaguarom F-pace 2.0t 177kw :yes:
Mig_35
Napadite a atraktivne auto, co vypada jak hranatejsi X6😞
Avatar - Lonestarstate
Lonestarstate
Pro mě vždycky bylo RX malé SUV od Lexusu. Jasně pod GX a LX. 😉 Samozřejmě od té doby nastalo povinné rozšiřování modelové nabídky směrem dolů do tříd šlapacích autíček a autíček na klíček. 😄
Avatar - donPedro
donPedro
Tož jak na tu novou technickou lexusí fíčuru s otvíráním kufru odpoví třeba takový Renault?
Avatar - Armin Tamzarian
Armin Tamzarian
😄
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Pokud na to máš...kupuj >😁
Sup
Mě se tyhle nové generace Lexusů nelíbi, ale je to pouze můj názor.

Ovšem: V proskleném zadním sloupku vidím jednoznačně Opel Adam nebo Astru K 😁, tam to všichni haněli, ohavná chromová linka atd. a zde zatím ticho po pěšině.

Jinak spojení hybrid a velký atmo benzín je pro mě velmi dobrá kombinace. V6 se netrápí s autem na dálnici a ve městě se dá dobře skákat pomocí elektromotoru. :yes:
IPace
:yes:
"dorovnává krok s konkurencí…"

Mate na to, pan redaktor, nejake rukolapne data? Viete svoje tvrdenie podporit inak ako len svojimi predsudkami?
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Myslím , že to tak je , stará generace zaostávala.
Nová je opět konkurence schopná.
elado11
tú starú generáciu mám, rv 2013, úplne pohodové auto, v komforte neporovnateľne lepšie ako moja predchádzajúca A7 na vzduchu. A to mám "pritvrdenú" verziu f-sport.
IPace
podobne, jen ne f-sport

4 generace se me libi a tajne doufam ze se za jejiho zivota dockame i plug-in hybridni verze 😄
webpaja
Je mi líto, ale právě neschopnost filtrovat běžný městský nerovnosti mě odradila od cca ročního používání auta. Taky ne zrovna nejlepší jízdní vlastnosti a pro mě neakceptovatelný řízení. Tolik k předchozí generaci.
A to jsem přesedal z mojí tehdejší A4 na velkých kolech...
elado11
zaujímavé, predchádzajúcu a7 som mal na 19, rovnako ako terajšie RX a u mňa to je presne opačne, rx v pohode v porovnaní s a7 na vzduchu a nastavení komfort. aj v meste aj mimo. a to som mal v audine aj príplatkové sedačky. jazdné vlastnosti f sportu mi prídu o máličko lepšie ako u ostatných verzií, samozrejme na zábavu to ani s riadením nie je. možno preto mám potrebu si k rx kúpiť aj nejaké zábavnejšie auto😉
Avatar - white label
white label
elado11, nenapadlo tě někdy, že auto nejezdí po discích, nýbrž po pneumatikách obutých na discích, a že samotný průměr disku říká o použité pneumatice pouze její vnitřní průměr a nic víc? Víš o tom, že SUV/Crossovery mají obvykle logicky větší vnější obvod pneumatik, než běžné "nízké" osobní vozy? Zatímco LRX má na 19"kách obuté pneumatiky o rozměru 235/55, AA7 má na stejně velkém (19") disku rozměr 255/40.
U přepočtených hodnot v mm dělá rozdíl výšky profilu těchto pneumatik 27,25 mm, tedy téměř 3 cm ve prospěch LRX. Takže už snad nevidíš takovou logiku v tom, přímo srovnávat komfort odpružení těchto dvou (navíc zcela odlišně zaměřených) vozů na průměrem stejně velkých discích.

P.S. Víš jaké "balóny" by měl na 19"kách třeba takový Range Rover? 😉
lowkick
AMEN :yes: 😉
webpaja
Subjektivní porovnání je věc neměřitelná, LRX na mě působilo zhruba stejně jako první dojmy z XC90. Tedy primární problém odtlumit větší ostrý nerovnosti při současně houpavým podvozku.
elado11
a čítaš pozorne? pretože to bolo porovnanie RX na vyššom profilovom čísle a normálnych pružinách a A7 na vzduchovom podvozku v nastavení komfort, teda najmäkšom. Takže logiku tam vidím presne takú akú som zamýšľal, že napriamo porovnám dve rozdielne autá na pneu rozdielneho profilového čísla a na dvoch typoch podvozkov. Ako ich vnímam v meste z hľadiska komfortu. To je celé, to porovnanie nebolo pre všetky možné typy pneu a podvozkov uvedených dvoch vozidiel, ale pre konkrétne dve, ktoré som vlastnil resp. vlastním.
Avatar - white label
white label
Čtu pozorně a nikde jsem od tebe podrobnější info k podvozku dané RX nenašel.
Nehledě na to, že "vzduchový podvozek" nebývá všelék. Např. na "bouchání" kol na příčných nerovnostech bývá účinnější právě vyšší profil pneumatik.
Každopádně obecně platí, že měřítkem schopnosti tlumit u daného rozměru pneumatiky není hodnota vnitřního průměru, ale výška profilu pneumatiky.
webpaja
Tenkrát jsem měl možnost výhodnýho operáku na rok, ale auto mi jednoduše nesedlo. Pravda, šlo ještě o preFL verzi a nezpochybňuju, že v rámci inovace mohlo dojít k úpravám.
IPace
a jakej tam byl podvozek? rozdil mezi pruzinama a pneumatickym je celkem velkej, sice se musei ozelet panorama-okno, ale svezeni s pneumatickym podvozkem je u RX podstatne jine
elado11
áno, súčasná verzia má podvozok určite modifikovaný, miernejšie náklony, lepšie filtrovanie nerovností a inak nastavené riadenie vo verzii f-sport. Porovnávam s ročníkom 2009 čo som mal predtým.
Ešte jeden detail, obidve verzie som mal benzínové 350, neviem ako je na tom hybrid, ktorý je asi ťažší a tým pádom je možné aj iné naladenie podvozku.
Velkoodběratel_kukuřice
Podle Gilgita je Lexus špatný, možná tak v USA, Japonsku nebo Rusku a dalších. Každý si ho všimne a je těžké dělat sledovačky a špiclování.
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
Vítej zamindrákovaný vypatlance z Frýdecko-Místecka. Zdá se, ze jako primitiv který sám nedovede sesmolit nekolik kloudných vet neumís nic jieho nez strefovat se do jiných. Zrejme v tom hraje roli i nadmerná konzumace kukuricných výrobku, a to uz odpoledne. Ale bavís, ani nevís jak. >😁 >😁 >😁

Jinak Lexus je OK. Kdekoliv.
GiIgit
To jsi vázne takový vypatlanec? >😁 >😁 >😁
Lovap
Zdáš sa byť ...
GiIgit
Vítej odpade. >😁 >😁 >😁
GiIgit.
Vitej primitivni lhari, ale ja neumim ridit !!! Volant sladit s pedaly, to není jak nekomu dat stenici do kvetinace nebo zaznamenávat jeho aktivitu. K cemu by mi tedy lexus byl? Ale se spiclovanim mas pravdu.

V2
Avatar - Dinar
Dinar
o individualismu a výjimečnosti, bohužel jsou jen snahou o zakrytí designové bezradnosti u lexusů. Dříve nijaká auta zvenku i zevnitř, nenápaditá změť konkávních a konvexních křivek, se změnou designové řeči dospěla k naprosto skvěle vypadajícím a kvalitním interierům, bohužel u exteriéru vedla změna až do křeče, nejoblíbenějším autem šéfdesignéra musí být nějaký autobot, jinak se vysvětlit naprostý designový nesoulad klidně a ladně působících interierů s exteriery autíček ze stavebnice pro malé "bojovníky" nedá vysvětlit. No a "no plug-in" hybrid je už jen ozvěnou minulosti, bude to mít nový RX těžké.
Mig_35
Je fascinující, že už od roku 2005 používají tutéž techniku, bez nějaké větší inovace. Pokud nové hybridy (activehybrid BMW, MB S400h) dokážou spolupracovat s klasickou převodovkou, pak nechápu, proč to v Toyotě nezkusí taky. O "vyjícím" automatu se píše od začátku.
A designový jazyk - to co vypadá skvěle třeba na modelu IS
[odkaz]
podle mého vůbec nefunguje na velkém LS a teď na RX...