Diskuse

Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?

10.12.2016

Trojku jsme vždy považovali za výborný kompakt, a tak nás zajímalo, jak ji Mazda ještě vylepšila.

 

  • 00 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 10.12.2016  11:40

    Mazda

    Tohle je zrovna auto, kde souhlasím se zbytečností dieselu, obzvlášť pak 2,2D.
    Změny zaplaťpánbůh nejsou na sílu, za každou cenu, takže pořád stejně pěkná a v interiéru určitě lepší. Arese si holt zapláče nad elektrickou ručkou.
    Zajímalo by mě, jestli se zlepšilo odhlučnění.
    Ten nově vyhřívaný volant mi byl čert dlužen. Teď abych zjišťoval, jestli nepůjde dodělat do před fl modelu, páč je to jediný prvek výbavy, na kterém manželka trvá, a já před třemi roky odmítl kvůli němu koupit Hyundai nebo Opel.
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 10.12.2016  11:47

      « Re: Mazda

      Jak myslíš tu 1. větu? Nejde až tak o model jako o to kde to auto je = v centru velkoměsta je to blbě ať je to 1.6 nebo 4.2 a na silnici dálnici je to víceméně no problem = ať je to 1.6 nebo 4.2

      Jinak povedený auto :yes: :yes:
      • 10 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 10.12.2016  11:52

        « Re: Re: Mazda

        Myslím to tak, že tyhle malý auta nejsou typicky dálniční stíhačky, a rozdíl ve spotřebě benzín/diesel je dost malý na to, aby to mělo smysl. Ještě to pochopím u nějakých fleetových i-30 nebo oktávek, kde s tím obchoďáci musí lítat denně po celé republice a při jejich nájezdu to možná ekonomický smysl má.
        Já vidím smysl nafty od minimálně třední třídy, níž jen v ojedinělých případech.
        Navíc jsem to myslel i technicky- třeba u Civica 2,2D je rozdíl ve váze na předních kolech 90kg oproti 1,8i, který žere téměř totéž.

        Edit: Mmch, ten titulek je opět spíš k smíchu, moc jízdních dojmů v článku není.
        • 11 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 10.12.2016  11:55

          « Re: Re: Re: Mazda

          To souhlasim = nižší střední je ale v Evropě taková univerzální velikost do města i na delší trasy

          Třeba Okta bez nafty by působila divně = i když i na to možná jednou dojde ;-)

          Nad titulkama ACZ sem dávno zlomil hůl = a od tý doby co tomu všemu šéfuje Šmuclerka co ešte tejden po 17. listopadu 1989 držela basu s režimem se to nezlepšilo :yes: >:D
          A nezlepší >:-[]
          • 10 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 10.12.2016  12:03

            « Re: Re: Re: Re: Mazda

            Co je to "na delší trasy"? 2xročně na dovolenou? To nic moc neovlivní.
            I u Okty vidím pro soukromé použití nejsmysluplnější nějaký 1,4TSI. Ale nemám potřebu někomu diesel v Oktě zakazovat, nebo ho nazývat kolenovrtem a pod.
            • 40 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 10.12.2016  12:15

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mazda

              Nižší střední je kategorie schopna zvládat i delší trasy = jakýkoliv. Jak kdo ty auta používá je už spíš souhra okolnosti = ale slušně zvládá i větší nájezdy km

              Do menších aut je nafta už úplná blbost ale Golfů a Oktávek tady bude víc v naftě než benzínu. I když lepší je benzín jak řikáš = s čimž souhlasim :-)

              Zákaz nebo omezení v megapolích má smysl = viz Paříž tenhle tejden

              • 10 Reagovat !

                foto praptak

                praptak 11.12.2016  11:38

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda

                Golfu se u nás prodá více benzínových. U osobních aut vidím naftový pohon jako všeobecný nesmysl.
          • 12 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 10.12.2016  12:12

            « Re: Re: Re: Re: Mazda

            To by ta soudružka musela šéfovat všem autoperiodikům v ČR, stejně hloupé a údernické nápisy zdobí i ostatní.
            Podle textů třeba Káni pak možná funguje jen Šmuclerová, která píše vše po různými přezdívkami.
            • 22 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 10.12.2016  12:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mazda

              Ona ale Leoši Kaňovi a Světu Motorů šéfuje ;-)

              A je furt stejná = tehdy byla proti přenosum z demonstrací, dneska blokuje odkazy na jiný autoweby

              No není úplně stejná = dneska má větší vliv na lidi :yes: >:D
              • 22 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 10.12.2016  13:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda

                Vím, vím...a měl jsem tu čest. Nebudu se vyjadřovat, to by nebylo fér.
  • 40 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 10.12.2016  12:09

    Povinný text

    Mazda 3 je skvělý recept, na který můj oblíbený odborník p. Káňa odjel dle textu z povinnosti. Jak jinak si vysvětlit nezáživně sepsaných pár vět, nikterak korespondujících se závěrečnou tabulkou.

    Naštěstí většina lidí, kteří nemají vztah k autům, pracují v Autotipu nebo SM a člověk hned ví co ho čeká.
  • 30 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 10.12.2016  12:46

    facelift

    O mazdě 3 jsem uvažoval před 3 lety ale nakonec to nedopadlo. Rozhodovaly možná pro někoho prkotiny ale tak to prostě je.
    1) Příšerná loketní opěrka - na fotkách zmizela ale vypadá že bez náhrady nebo se mýlím?
    2) Krátký sedák u předních sedadel, ty po faceliftu budu muset osobně vyzkoušet.
    3) konfigurace, versus cena, tak tam se nezměnilo téměř nic.
    Jinak M3 v podstatě není co vytknout, Nejhezčí a nejlépe jezdicí japonské auto do 0,5 mega.
    • 10 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 10.12.2016  13:11

      « Re: facelift

      Mě přijde, že změnil sklon středového tunelu a jeho konec je teď opěrkou.
      [odkaz]
      [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 10.12.2016  13:31

        « Re: Re: facelift

        No to nevím, to mi přijde, že je moc vzadu... navíc bez polohování. Ale nedokážu si to úplně prostorově představit bez toho, že bych seděl v autě.
        • 11 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 10.12.2016  13:41

          « Re: Re: Re: facelift

          Tak polohování- to je sci-fi. V příslušenství jsem opěrku nenašel, buď je to jak říkám, nebo na ni rezignovali, což se mi moc nezdá.
          Pokud to opěrka je, mohla by stačit dlouhánům, pro mě je moc vzadu.
          Edit: u šestky je to stejný, takže mám zřejmě pravdu. [odkaz]
          Tady u trojky to moc funkčně nevypadá ;-\

          Edit podruhé: Foktovy jízdní dojmy a Káňovy jízdní dojmy,...sakra, proč ten Káňa dělá práci, kterou dělá?
          • 00 Reagovat !

            foto shawt

            shawt 10.12.2016  14:51

            « Re: Re: Re: Re: facelift

            Ta operka je soucasti toho tunelu.
            youtube.com/watch?v=cqKvu4zVluM
    • 11 Reagovat !

      foto maca02

      maca02 10.12.2016  16:31

      « Re: facelift

      ad 1) zcela souhlasím, je to ostuda u jinak řidičsky orientovanýho auta
      ad 2) taky se mi zdálo, ale přežil bych to
      ad 3) ani se nic nezmění

      Kapsy ve dveřích ti nevadily? Nesnáším flašky uprostřed palubky.

      4) v přístrojích jako ukazatel paliva není normální budík s rafičkou, ale nějakých pár čárek. Proč to nejde normální rafičkou?? grrr To samý bylo myslím vlevo od hlavního budíku - taky nějaký podivný omalovánky. Poslední, kdo opravdu podporuje rafičky, je BMW. To nejhorší, co jsem v poslední době viděl, že virtual kokpit od VW.
      • 20 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 10.12.2016  17:06

        « Re: Re: facelift

        Nic proti, ale u "řidičsky orientovaného auta" bych jako problém viděl jiné atributy, než loketní opěrku. Předpokládám, že kdo chce řidičsky orientované auto, jezdí s oběma rukama na volantu. Alepsoň já si představuji pod tím pojmem auto na sportovnější jízdu.

        Kapsy ve dveřích jsou u před fl trága, stejně jako výplně dveří, naopak v budících žádný problém nevidím, to je jen věc vkusu, funkčně ok.
        • 01 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 10.12.2016  20:27

          « Re: Re: Re: facelift

          Jj, loketka tak nějak nemá s ostřejší/sportovnější jízdou nic společného. Leda by měla prediktivní funkci kombinovanou se schopností levitace. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 10.12.2016  20:39

            « Re: Re: Re: Re: facelift

            ?? Nepsal jsi scénář ke Star treku? >:D
        • 10 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 10.12.2016  23:23

          « Re: Re: Re: facelift

          Tomu rozumím ale já najedu s autem tak asi 25 000Km ročně, ano většinou s oběma rukama na volantu. Ale jsou situace u mě je to tak asi 1/2 naježděných km, kdy i s řidičsky orientovaným autem se přesouváš např na dálnici o 500 Km a tam ta loketka ve správné pozici přijde celkem vhod. Totéž platí o správné délce a tvaru sedáku i opěradla.
          • 00 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 10.12.2016  23:34

            « Re: Re: Re: Re: facelift

            To mi vysvětlovat nemusíš, já mám na opěrce ruku skoro pořád. Jen jsem polemizoval s tím, že je to špatné "zvlášť u řidičského auta". Podle mě to vadí spíš u "neřidičského auta".
            Mě naštěstí ta opěrka sedí a vadí mi spíš úzký opěrák sedadla. Resp. mi přišel v pohodě dokud jsem nepoznal o dost pohodlnější.
        • 00 Reagovat !

          foto praptak

          praptak 11.12.2016  11:45

          « Re: Re: Re: facelift

          Koukám, že "řidičsky orientované auto" přišlo o ruční brzdu.
          • 10 Reagovat !

            foto Arese

            Arese 11.12.2016  16:43

            « Re: Re: Re: Re: facelift

            Tak to už mě ani nijak nepřekvapuje, tento debilní vynález raději neměl nikdy vzniknout! Teď se to šíří jako rakovina!!! Jedinou jistotou už v tomto směru zůstává jen Octavia, Tipo a 3er!
    • 10 Reagovat !

      foto Wolfsteen

      Wolfsteen 10.12.2016  18:32

      « Re: facelift

      Tak to já jsem o ní uvažoval taky a teď mi stojí v garáži :-)
      Takže:
      1) není vůbec problém. Měřím 180 cm a mám ji přesně tam, kde potřebuju
      2) sedák je tak akorát, takže taky v pohodě
      3) konfigurace je pevně daná, ale mě tam nic nechybí. I když jo, ten vyhřívaný volant by se teď v zimě hodil :-)
  • 11 Reagovat !

    foto Varlamow25242

    Varlamow25242 10.12.2016  18:16

    Cenový rozdíl

    Škoda, že si člověk musí připlatit 100k, aby měl jen silnější benzin (165 koní). Nebo je v ceně i bohatší výbava?
    • 10 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 10.12.2016  18:33

      « Re: Cenový rozdíl

      Čistě za motor (+45koní) si připlácíš 25t, zbytek je za výbavu.
      • 01 Reagovat !

        foto halleck

        halleck 10.12.2016  19:02

        « Re: Re: Cenový rozdíl

        No skoda. Asi jedine kupit slabsi a chip.
        Akurat tam je asi to dost dlhe sprevodovanie.
        • 00 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 10.12.2016  19:27

          « Re: Re: Re: Cenový rozdíl

          Pro běžnou jízdu mi zpřevodování přijde ok, ale v kopci holt někdy musím podřadit. Manželka si taky nestěžuje. Na dálnici s plným autem chybí spíš výkon, než převody.
          • 00 Reagovat !

            foto milic

            milic 10.12.2016  20:03

            « Re: Re: Re: Re: Cenový rozdíl

            Jak je na tom M3 s odhlučněním ? Motor, podběhy ... ?
            • 00 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 10.12.2016  20:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: Cenový rozdíl

              Před fl bídně. Vadí mi to na dálnici, mimo dálnice ne. Možná to spravili, v jízdních dojmech nové šestky M.Fokt chválí zlepšení.
  • 51 Reagovat !

    foto mariachi

    mariachi 10.12.2016  21:52

    Takze jsme si zajeli do Barcelony...

    ...nic jsme nezjistili, a uz zas letime domu a nez pristanem, musim sesmolit par nejakejch kecu pro ACZ. Delat redaktora autowebu je holt nuda a votrava.

    Priste se na to, pane Kano, radeji vykaslete, nez psat tohle. 8-s :no:
  • 10 Reagovat !

    foto Machyrek

    Machýrek 10.12.2016  22:27

    A co sedan?

    By me zajimalo, proc ten 165k benzin jde koupit jen v HB a v sedanu ne.. :no:
    • 00 Reagovat !

      foto parafin

      parafin 10.12.2016  22:36

      « A co sedan?

      Však ten 3ojkovy sedan je len taký sedan-nesedan s veľmi krátkym zadom. Keď chceš normálny sedan, tak jedine 6. V trojke stačí hatchback.
  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 11.12.2016  16:52

    Pár poznámek a dotazů

    Že je současná trojka super auto, na tom se tady asi shodneme. Přesto v jejím případě evropský zákazník musí polknout několik hodně hořškých pilulek_
    1) V nabídce chybí šmrcovní sportovní kombík - obrovská škoda! (Jasně že vím, že by o něj mimo Evropu nebyl zájem)
    2) Pevná nabídka výbav a jejich sepětí z motorizacemi je velmi nešťasná
    3) Přístrojovému štítu by to slušela mnohem, mnohem víc, kdyby měl otáčkoměr trochu stranou a vedle něj stejně řešený ručičkový otáčkoměr! Proč to proboha něudělali?!
    4) Loketní opěra byla u předfaceliftu opravdu strašná, ale nová středová konzola s el. P brzdou tomutp autu dala definitvní K.O....
    5) Předni sedačky měli u předfaceliftu opěrky hlavy příliš skloněné dopředu, takže z nich vyšším řidičům bolelo za krkem - bohužel jsme se nedozvěděli, jestli to bylo odstraněno...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Lyžařská sezóna startuje: 9 rad, jak na kopci zaválet

Lyžařská sezóna startuje: 9 rad, jak na kopci zaválet

Mnohá lyžařská střediska už otevřela, sezona se rozběhla. Pokud zrovna uvažujete, jak vybavit na lyže nejen sebe…

Policie žádá novou Sněmovnu o vydání Babiše a Faltýnka. Kvůli Čapímu hnízdu

Policie žádá novou Sněmovnu o vydání Babiše a…

Policie v úterý zaslala do Sněmovny novou žádost o vydání předsedy hnutí ANO Andreje Babiše a místopředsedy…

 

iSport.cz

Problém pro Herthu. Darida musí na operaci, letos už hrát nebude

Problém pro Herthu. Darida musí na operaci, letos už…

Záložník Herthy Berlín a české reprezentace Vladimír Darida musí na operaci zraněného kolena a už si v letošním…

Slzy pro Novotnou. Nemám slov, řekla Navrátilová. Děkuji, Jani, píše Kvitová

Slzy pro Novotnou. Nemám slov, řekla Navrátilová.…

Obrovský šok. Zpráva o smrti české tenisové legendy Jany Novotné (†49) zarmoutila celý svět. Hráčka s…

 

Reflex.cz

Policie znovu požádala Sněmovnu o vydání Babiše a Faltýnka kvůli Čapímu hnízdu

Policie znovu požádala Sněmovnu o vydání Babiše a…

Policie dnes podle informací ČTK zaslala do Sněmovny novou žádost o vydání předsedy hnutí ANO Andreje Babiše a…

Czech Press Photo: Od králičích dostihů až k svatbě jako řemen, tedy vlastně na řemenu

Czech Press Photo: Od králičích dostihů až k svatbě…

V kategorii lifestyle byly nominováni fotografové někdy za velmi netradiční náměty. Těmi jsou třeba králičí…