Vůbec se nám nelámejte do bratříčka evropského auta roku! Stojí sice za *, ale jezdí na elektriku a tomu teď fandíme! Po Priusu a Ampéru zvítězí Elektrolux Eco 2013. Už se těším až se svezu!
Vcera som kupil Autotip a je tam specialna priloha o 100tkm testoch. Je tam zopar dieslov, benzinov a 2x Prius (II a III). Redaktori toho casopisu s autami jazdia zostra, pretoze priemer u dieslov je tam 8l a benzinov 10l. A kolko ma Prius? 6.9 (II) resp 6.3 (III)
A mimochodom, je to najspolahlivejsie auto. ale tiez ukazuje, ze downsizing celkom nefunguje, lebo 1.8cka ma mensiu spotrebu ako 1.6ka. Takze zmysel urcite ma ;-)
Toyota moc dobre vi kde je budoucnost, a je si vedoma toho, ze hybridy jsou jen mezikrok. Ale taky vi, ze si na hybridech muze lecos vyzkouset, ziskat dulezite know-how a na ciste elektro jeste neprisel cas (baterky). A taky je jasne videt, ze je na mile vzdalena konkurenci. Vsichni ted zacinaji a predvadi jeden paskvil za druhym (neberu prototypy se super papirovymi udaji), toyota jiz ma prodane miliony hybridu a porad silne tlaci na pilu.
Downsizing zmiňuješ na nevhodném místě. Downsizing znamená, že větší motor nahradíš menším se stejným nebo větším výkonem. Starý systém měl prostě příliš malý výkon v otáčkách, kde dosahoval nejvyšší účinnosti. Byl stavěný na město a lidé od něj chtěli víc. Tak dostal větší objem. To je jako divit se, že litrový prcek na dálnici na doraz žere víc než šestiválec s trojnásobným výkonem jedoucí stejnou rychlostí. To nemá s downsizingem nic společného. To je prostě klasický případ špatně zvoleného nástroje pro danou práci.
On nebyl tak uplne spatne zvoleny, byl jen puvodne staveny na rychlosti bezne v Japonsku nebo USA (pri neprekracovani povolene rychlosti). A na Evropu to nestacilo.
Tak za mě teda rozhodně Volt/Ampera. Každý den do práce do 50 km čistě na elektřinu a o víkendu delší cesta s dobíjením z benzínu. Tak dlouhou čistě elektrickou jízdu Prius prostě nedá.
Problémem je samozřejmě v obou případech cena, ale hlavně nulová podpora naší vlády zlodějů... :'-(
Proc by to vlada mela podporovat? Chapal bych podporu ze strany mest formou moznosti jizdy v pruhu pro autobusy atd. (motivace k nizsimu znecisteni), ale proc vlada?
Tak jdi a za milion si ji kup. Při dnešních úrovni bateriových technologií nemají pořád elektromobily moc velký smysl. A čím víc baterií do hybridu dáš, tím víc na něj negativa baterií přenášíš. Na papíře to sice vypadá dobře, ale v reálném světě prostě narážíš na základní ekonomické principy. Proto se mi víc líbí Prius. A když už někdo (jako autor článku) mluví o tom, jak je Volt jiný, tak se podívejte na převodovku Priusu III a Voltu. Dnes už jsou o ní dostupné informace, dříve byla utajovaná - vzhledem k tvrzení, že motor je jen generátor, by člověk čekal, že tam ani nebude. Ta auta jsou víc podobná, než se GM hodí do krámu. Odlišné zapojení převodovky Voltu nemá jen výhody, jak je někdy prezentováno. Ani Prius plug-in nedojede po nabití tak daleko jako Volt, nicméně jako hybrid funguje skvěle, takže ve skutečnosti na elektřinu ujedeš mnohem víc kilometrů, než pohled na kapacitu baterií napovídá. Volt je optimalizovaný na časté dobíjení, nikoli na šetření při provozu na benzín. V určitém slova smyslu skutečně neklamali, chová se jako elektromobil s generátorem - postrádá tu inteligenci moderního hybridu, jakým je třeba zmíněný Prius.
Auto roku se vyrabi 10x mene nez se planovalo :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
:-):-):-):-)
Konecne snad GM zkrachuje, to oddluzeni americkou vladou platime i my z vlastni kapsy, USA je nejvyssim dluznikem EU a kdyby splatilo sve zavazky, nebyly by zeme jako Spanelsko, Portugalsko , Italie a Francie na pokraji ekonomickeho kolapsu. Recko je kritizovano za svoje financni hospodareni, ale hospodareni USA je totez, v blede modrem, akorat v mnohem vetsim meritku.
proč to není nejlepší nápad? S dojezdem cca 60 km je to ideální řešení do města. Máš-li kde nabíjet, není co řešit. Jediný a zásadní problém je cena. 42.000 € je na základní model strašně moc.
Taky souhlasím, že Volt (Ampera) není nejlepší nápad. Je to hrozně složité! Oproti Priusu jsou tam navíc 3 spojky, které nic nepřináší!! Srovnej si koncepci pohonu třeba zde a popřemýšlej o tom! Vím Volt ujede víc na elektriku, ale to teď neřeším (u Priusu lze baterku snadno zvětšit), jde mi o koncepci pohonu a ta je od začátku nešťastná. Asi to má Toyota patentované... nevím.
Odkaz:
:yes: >:-[] koně v tom nepřevezeš a holku na zadních sedačkách neohneš, to snad aby zakázali provozovat na pozemních komunikacích, kluci prezidentský umí pobavit
Když sem čet článek , hned mi to došlo. Dnes může mediální svět zaujmout jen člověk (politik , celebrita ) který něco uráží pomlouvá a td. Takavá informace se dá líp pochopit a je prostě přitažlivější pro lid který nemá zájem uvažovat globálně (čas , prostor = evoluce ) ale emociálně zaujatě (hloupě, rychleji). Proč by měl politik hodnotit konkrétní výrobek? At to nechá na lidech , novinářích . Duch doby ;-\
Copak? Někdo z nich řekl o Voltu něco, co není pravda? >:D Ne. Pravda zůstane pravdou, i když je nepohodlná. Pokud někdo vlastní auto 5 let, tak by musel jezdit jako blázen, aby se mu na úspoře benzínu zaplatila mnohem vyšší pořizovací cena auta (mimochodem cena velmi dobře kopíruje náročnost na výrobu, tedy i ekologičnost! - drahé jsou tam například ty baterie a jejich likvidace rozhodně moc ekologická ani levná nebude). Takže opravdu pro auta na elektriku zatím nepřišla doba (Romney) a držák na zbraně se tam nevejde (Gingrich). Ale chápu, jako levičák byste radši slyšel nějakou líbivou lež než nepříjemnou pravdu. >:D:no:
Neroste na stromech, ale válí se ve formě ropy pod zemským povrchem, proto je to nejlevnější forma energie. A dokud budou nejlevnější fosilní paliva, lidi je budou používat. Je to lidská podstata a na tom stojí celá ekonomie. Chceš my snad namluvit, že ty si schválně ze dvou stejných věcí vybereš tu dražší?
Jenomže to je právě to!ona se tam válí,ale musíš ji vytěžit,distribuovat,rafinovat na ben./naftu a zase distribuovat ke konečnému spotřebiteli(velmi-velmi zjednodušený popis)a to je ve finále mnohem energeticky-tedy i ekologicky náročnější proces,než čerpat energii přímo z rozvodné sítě.
Samozřejmě,nás(spotřebitele)zajímá přímá ekonomická otázka co za své peníze dostanu a tady zatím elektrická/hybridní auta prohrávají.
Made in USA: No, podla vacsiny americanov zatial neprisla doba ani na stvorvalcove motory. A Gringrich (juzansky rasista) - si bez brokovnice ani neuprdne. A ze vraj je to aj futurolog!!!
Narodil se na jihu USA, takže je to rasista >:D Mám podezření, zda rasismus není právě to, co předvádíš ty: přisuzování vlastností lidem na základě původu >:D:no::no::no: