Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Volt je trnem v oku republikánských kandidátů na prezidenta USA

David Bureš
Diskuze (33)
V USA se blíží prezidentské volby, a tak kandidáti hledají různé způsoby, jak získat voliče, třeba tím, že kritizují problémový Chevrolet Volt.

Chevrolet Volt zažívá těžké měsíce. Nejdříve se přišlo na to, že jeho baterie mohou během dopravní nehody vzplanout, což automobilka řešila dodatečnými úpravami auta. Následně Chevrolet uvedl, že kvůli slabé poptávce zastaví na přelomu března a dubna výrobu tohoto vozu. Na tyto trable nyní zareagovali kandidáti na amerického prezidenta.

Volt je kritizován konzervativci. Republikánský kandidát Newt Gingrich si na automobil postěžoval ryze americky, vadí mu, že v něm není prostor na stojan na zbraně. Další republikán, Mitt Romney zase tvrdí, že je Volt myšlenkou, jejíž čas ještě nepřišel. Konzervativní skupina American Tradition Partnership Inc. pak tento vůz popsala jako „explodující obamamobil.“

Opozice si tento automobil spojila se současnou vládou i díky tomu, že Barack Obama, současný prezident Spojených států o Voltu prohlásil, že si jej pořídí, až jednou nebude prezidentem. To je jedním z důvodů, proč je Volt zmiňován v předvolební kampani. Americká vláda navíc i nadále vlastní 32 % akcií General Motors, v minulosti tomuto koncernu půjčila na jeho záchranu.

Chevrolet je přitom tradiční značkou pro republikány. Americký výzkum zjistil, že se 37 % zákazníků této značky označilo za republikány, 22 % za demokraty a zbytek za nezávislé. Volt je však výjimkou, preferují ho demokraté, 53 % dotázaných zákazníků tohoto vozu se totiž označilo za demokraty. Republikáni na druhou stranu upřednostňují velké Chevrolety, například pickup Silverado.

Vedení Chevroletu už prohlásilo, že prodeje Voltu byly ovlivněny kritikou z řad amerických politiků. I znalci trhu tvrdí, že pravicoví voliči nebudou kupovat to, co je spojené se současnou americkou státní správou. V USA se během roku 2011 prodalo 7.671 Voltů, cílem přitom bylo prodat 10 tisíc exemplářů tohoto automobilu.

Během prvních dvou měsíců letošního roku se v USA prodalo asi 1.600 Voltů. Vedení automobilky už dříve prohlásilo, že letos vyrobí tolik Voltů, kolik si zákazníci budou přát. Chevrolet se tak nebude snažit splnit dříve vyřčený plán, podle kterého se mělo v roce 2012 vyrobit 60.000 exemplářů tohoto vozu, přičemž 45.000 z nich mělo být určeno pro domácí, americký trh.

Chevrolet Volt (a sesterský Opel Ampera) se od konvenčních hybridních automobilů liší tím, že není poháněn spalovací jednotkou podporovanou elektromotorem, ale že k jeho pohonu slouží výhradně elektromotor. Samotný zážehový spalovací motor totiž u Voltu plní pouze funkci generátoru elektřiny.

David Bureš
Diskuze (33)
16. 3. 2012 09:33
Re: Auto roku
Auto roku se vyrabi 10x mene nez se planovalo :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

:-) :-) :-) :-)

Konecne snad GM zkrachuje, to oddluzeni americkou vladou platime i my z vlastni kapsy, USA je nejvyssim dluznikem EU a kdyby splatilo sve zavazky, nebyly by zeme jako Spanelsko, Portugalsko , Italie a Francie na pokraji ekonomickeho kolapsu. Recko je kritizovano za svoje financni hospodareni, ale hospodareni USA je totez, v blede modrem, akorat v mnohem vetsim meritku.
14. 3. 2012 23:47
Re: klídek
Jenomže to je právě to!ona se tam válí,ale musíš ji vytěžit,distribuovat,rafinovat na ben./naftu a zase distribuovat ke konečnému spotřebiteli(velmi-velmi zjednodušený popis)a to je ve finále mnohem energeticky-tedy i ekologicky náročnější proces,než čerpat energii přímo z rozvodné sítě.
Samozřejmě,nás(spotřebitele)zajímá přímá ekonomická otázka co za své peníze dostanu a tady zatím elektrická/hybridní auta prohrávají.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 3. 2012 22:13
Re: Auto roku
Mea culpa, to je tak, kdyz clovek uz kouka 12. hodinu do monitoru ;-)
14. 3. 2012 22:11
Re: Auto roku
Ta poslední věta patřila k té mé hyperbole s jednolitrem na doraz. :-)
Avatar - JirkaVejrazka
14. 3. 2012 21:44
Re: Auto roku
On nebyl tak uplne spatne zvoleny, byl jen puvodne staveny na rychlosti bezne v Japonsku nebo USA (pri neprekracovani povolene rychlosti). A na Evropu to nestacilo.

Ta novejsi 1.8 uz zvlada evropske rychlosti lepe.