Americký deník USA Today přinesl znepokojivou zprávu o zvyšování cen karbonu způsobeném leteckými výrobci. Materiál, který je oblíbený i u výrobců sportovních automobilů a jejich úpravců se zaslouží o zvýšení cen jejich produktů.
ze by Saleen pouzil na auto vic jak 600 kilo karbonu? No nevim ;)
Kazdopadne, s cenou je to trochu slozitejsi. Delat dily z karbonovejch kompozitu je do urcityho poctu vyrobenejch aut podstatne levnejsi, nez to bouchat z plechu (zelezo, hlinik, slitiny...). Udelat nastroje na plech je radove drazsi, nez udelat nastroje na kompozity. Jasne, marketingove je supr rict, ze "nizsi hmotnost, vyssi tuhost...", ale faktem je, ze vysledkem jsou nizsi naklady. Jedinej zadrhel u kompozitu je, ze cyklus vyroby kompozitu je pekne dlouhej, viz. limitovana kapacita Audi R8 (10 kousku za den)