Všechna čest, co dokázal, ALE Loprais je přesně ten typ člověka, kterej neví, kdy skončit. Prostě v nejlepším přestat - to je umění. Na vrcholu slávy s tím seknout. Odejdeš jako král středem a se vztyčenou hlavou. A ne bočním vchodem s kapucou na hlavě, shrbenej a zbitej jako pes. Neumí si přiznat, že už je starej. To je jeho problém...
Asi je v tvém příspěvku něco ravdy. ale zároveň je nutno si kriticky přiznat, že z našich pilotů je pořád právě Karel Loprais ten nejlepší a i když asi nemá na celkové vítězství tak si myslím, že pořád má šanci pokud by se mu podařilo dokončit dojet na medailovém umístění. Je škoda, že musel odstoupit, ale na druhou stranu je třeba dodat, že problém se zády má už skoro deset let a až teprve letos to pro něj byl důvod k odstoupení, takže bych možná řekl že jsi volil možná až příliš ostrá slova.
Už se to taky dneska jednou psal. I přes obrovký zkušenosti proti Kamazům stejně neměl nárok. Výkonovej handicap je prostě obrovskej. Ale přesto bravo Karle :yes::yes:
pokud se vzájemně nespojí lopraisovci s tomečkovci a dalšími, ale budou si navzájem dále konkurovat, tak to příště ani nemusí zkoušet ( teda pokud se nechtějí pouze zúčastnit )... ;-\
Souhlas, ty Kamazy sou šíleně silný, měly by zakázat motory z tanků nebo aspoň udělat víc výkonovejch kategorií, myslím že Kamazy mají dva motory, ne? Jinak Mister Dakar, jak se říká Lopraisovi, je titul zasloužený, je nejlepší
Prostě bych tam narval restriktory, nebo omezovač na 160km/h. S těmi motory jsem to neslyšel, ale jetli je má Kamaz doopravdy dva tak je to pěkná prasárna - to by se mělo zakázat
no ak sa nemylim tento rok je rychlostny limit 150km/h neviem ale ci to neplati len pre motorky , vykonovo su tie dve auta cca na rovnakej urovni takze v tom to asi nebude...Viem ze 2 motory mal v 90rokoch Daf De Rooya a ten prasil 200/hod...stalo to vtedy zivot jedneho pilota ked v plnej rychlosti nabehol na nejaku vlnu a dal niekolko salt...vtedy sa DAF-y stiahli na dlhe roky...
Ja bych tam zadny restriktory nedaval. Pro ty kategorie spis. Kdyz si Rusove umej postavit dobry auto, proc je za to penalizovat? Kdyz my to neumime, je asi prirozeny, ze pojedeme v nizsi vykonostni kategorii - na kterou je tak ovsem take (popravu) nahlizeno.
Podle toho co uvádí Loprais a kamaz by měla Tatra na Kamaze ztrácet skoro 200 koní, takže lépe na tom je Kamaz a to o docela dost. (už posledních několik let má Kamaz nejvýkonnější a také objemově největší motory)
Jasně. Když na to ostatní nemáme, tak je zakážeme. Nebo omezíme. Tak to je teda fakt proti mýmu gustu. Když uměj postavit auťák a vyhrávat s ním, tak ať to dělají. Ať si klidně Loprais narve do Tatry motor z Discovery. Pokud je to v rámci pravidel, tak ať každej jezdí s čím chce. Vytvářet umělé kategorie, třídy a divize je humus! Koho např. ve WRC zajímá, kdo vyhrál pohár ve třídě do 1600ccm. NIKOHO. Protože vítěz je jen jeden. :yes: Tak BRAVO CITROËN (díky GTImu za půjčení jeho oslavného hesla) ;-) >:-[]
Pokud mi je znamo, tak je zakazano zavodit specialum (prave kvuli dvoumotorovym DAFum). Ted muzou jezdit Darkar jenom "produkcni" auta, takze kamazy a i ostatni kamiony maji pouze jeden motor. Problem je v tom, ze Kamaz master ma silene moc penez. Auto je proste vykony a hlavne ho muzou na konci kazdy etapy postavit cely znovu, takze s tim muzou vyhravat i rusaci. Letos ma Macik jako doprovod stejny auto jako Lopre, takze pristi rok by z nich mohl byt uz jeden tym. Tomecek se asi tezko bude spojovat, kdyz ma za zady Andreho. Karel je borec. Zavodi s 2x maldsima borcema a jde mu to. Klobouk dolu.
presne tak, dalsi veci jsou opet penize...Loprais s sebou veze nejnutnejsi veci na opravu, kdezto rusove tahaji na doprovodnejch autech nahradni prevodovky, napravy, apod. (cerpano opet z Lopraisovy knihy)
A kdo Lopraisovi brání sehnat sponzory? Kdo mu brání po etapě auťák celej přestavět? Vy tady furt brečíte a hledáte omluvy toho, že na to prostě už nemá... ;-\
Promiň, já to nemyslel tak útočně, jak to vyznělo. Přečetl jsem to teď po sobě ještě jednou. Nebyl to na tebe žádnej útok. Spíš obecnej názor na to, co tu čtu...
no Lopraisovi asi nebrání nikdo, ale právě to že se po každý etapě na autě vymění skoro všechno tak jak to dělá např. Kamaz (ale i někteří jiní) je v rozporu s původní folizofíí Dakaru jako vytrvalostní Rally, kde se ukáže co daná technika opravdu vydrží. To je podobné, jako kdyby se jelo 24h LeMans a někdo měnil motor každé dvě hodiny zatímco jiní jeli celý závod s jedním motorem. Dříve bylo v pravidlech, že se během celého závodu nesmí vyměnit šasi a motor s převodovkou.
Souhlasím, že už Dakar není, co býval. Taky mu už já ani nikdo z mého okolí nevěnuje tolik pozornosti, co dříve. Pravidla jsem nečetl, ale pokud se KAMAZ a jiné týmy chovají v souladu s nimi, tak nemám problém. O tom, jestli jsou ta pravidla špatná nebo ne, asi nemá cenu diskutovat. Asi to nebude daleko od akcí s pravidly v F1. ;-\
Dva motory jsou už hodně dlouho zuakázané, ale když jsi na to narazil tak v dobách kdy kamionům vládl DeRoy starší tak to bylo právě s dvoumotorovým speciálem DAF. Karel Loprais ho sice dokázal porazit ale bylo to jen když měl problémy s technikou zatímco Tatra šlapala spolehlivě.
motor to ma sice jeden, ale poradnej: 17,25 litru V8 turbodiesel, 730HP(pri 2500ot), 2700Nm mezi 1300-1400ot, 0-100kmh za 16sec, maximalka 165kmh, 16stup prevodovka, vaha 12tun.... Lopraisova Tatra puma evo III: mootor 15,7 litru, turbodiesel, cca 750HP pri 2100ot, 3150Nm pri 1200ot, max rychlost 155khm, vaha 11 tun
Já jsem cca před dvěmi lety četl, že Kamaz má výkon kolem 1000 koní a kroutící moment někde u 4000 Nm a maximální rychlost 185km/h, tak nevím do jaké míry jsou tvoje údaje aktuální
Nechápu to úsílí být veteránem Dakaru. Veni, vidi ,vici... Jednou, vyhrát a dost... Tohle není Matějská pouť... tam mužeš lítat na kolotoči každej rok do omrzení...
Nesouhlasim. To mas jako s F1 - zkusis a kdyz te to chytne, proste te to BAVI. Na nektery filmy jdes taky vickrat. (A to jsem ten Dakar jeste hodne srazil. :o) Proste si myslim, ze to je droga.
Ne, GTI, sorry, ale nepises. Slova pises, ale nic v nich neni. Dakar je na jednotlivce vetsi zahul nez F1 (i fyzicky). Proc je teda OK vyhrat v F1 vic titulu a v Dakaru ne? (Ja si myslim, ze je naprosto OK oboji.)
Vyhrál si někdy nějakou soutěž? Myslim, že 99% lidí by si to chtělo zopakovat. Touha po vítězství nekončí první výhrou, naopak roste ... chápu, že do toho jde dál a dál. Dokud na to bude fyzicky stačit, neměl by vzdát. Stále má obrovskou motivaci.
no je to proste droga , ktorej clovek prepadol, zlakany vonou benzinu a oslahany mrazivym ranajsim pustnym vetrom..dobrodruzstvo,prekonavanie hranic a sameho seba...
btw: tvoja myslienka znamena ze Vas hokejovy team kedze uz v 98 vyhral sa tohto roku nezucastni olympiady? ;-) a otazku 1-ci 4 rokov pokladam za bezpredmetnu... :-)
Blbost. Vyhrat jednou a dost je srabactvi. Karlos vyhral vickrat a ne jednou, chtel ukazat ze ma na rusaky,zdravi je prednejsi pred vsim. To ze uz je starej sjou kecy. Kdyz se cejti at jezdi, proc ne.
ty ,hele, a neni to nahodou jeho vec?? ja mit tu moznost tak jezdim taky stale dokola.Dakar neni ani tak o vitezstvi,vitez muze byt jen jeden,ale spise o vyzve... :*)
Jaká výzva?... když vyhraješ... žádná další výzva už není... jen touha vyhrát znova... tu touhu ovšem nechápu. Neboť Dakar... to je jen jedna cesta... dokud nevyhraješ... pak ti hrozí, že jsi za otravu...
predpokladam,ze vis aspon trochu,jak je Dakar tezky,narocny a nebezpecny.Na zacatku nevis,jestli dojedes.Jestli prezijes.Musis slozit zalohu (oficialne na spravni vydaje atd.),neoficialne si tim platis vlastni rakev... Nevim,jak pro tebe,ale pro mne je to teda velka vyzva. A jestli ti staci vyhrat jen jednou a pak konec,tak to radeji ani nezkousej... ;-)8-s:no:
vyhrat neni nejtezsi, nejtezsi je titul obhajit...v tom je ta nadhera byt na vrcholu. Jak jiz nekdo psal, jednou a dost je pro sraby, ne pro zavodniky, ktery milujou adrenalin v krvi. Kdyz uz jednou neco vyhrajes, tak se budes porad snazit dokazat to znova. A vo tom to je, bracho ;-)
Právě, že ne... Dakar je pojem... ale pokud jedu a vyhraju... má to tím skončit... Tohle není svět F1... tohle je vyjímečnost... obrovsky náročnej závod... něco mimo běžný pomyšlení... A také tak má zůstat ta účast... Jedu... vyhraju... a tím to hasne...
nevim, jestli si nekdy delal nejakej sport zavodne, ale ze svy zkusenosti, vim, ze kdyz vyhraju 1x, budu to chtit zkusit i podruhy, potreti, atd. Kdyby se vsichni ridili pravdidlem 1x a dost, tak tu mame XX vitezu Dakaru - jednoho jako druhyho, takle tu mame Lopraise, kterej dokazal vyhrat 6x a tim se odlisit od tech, ktery to vickrat nedokazali. Prave tim je vyjimecnej. Druha otazka je jestli to ma ted, v jeho letech, cenu jeste zkouset a nerict si dost - dokazal sem toho hodne a nemam zapotrebi se jeste na "stary" kolena trapit. Proste dokazat prestat v nejlepsim, odejit jako vitez... Holt mam na tohle, jakozto dlouholety sportovec, asi trochujinej nazor
starej uz mozna je, ale kdo rika, zena to jeste nema... se podivej na C. Sainze...nemyslim ted v Dakaru, ale v prubehu sezony, kdy zaskakoval za F. Duvala. A jak dokazal prohanet mlady. A nebo ted v Jänner Rally. Dva veterani Baumschlager a Stig Blomquist (59 let !!!) se rvali o dve prvni mista. Mozna nemaji uz takovy postrehy, ale oproti mladejm maj nekolikanasobne vice zkusenosti, ktere jsou pri takovymhle podniku k nezaplaceni ;-)
:-) To je všechno OK starší mají víc citu, předvídavosti..jenže Dakar
je z velké části taky o fyzičce a tou mesjé Lopré nikdy neoplýval. Možná kdyby se důsledně věnoval fyzické přípravě stejně jako Tatře měl
by ještě do svý šedesátky šanci. Takhle už na zlato nemá. Nicméně je to stejně frajer - 6 vítězství ! :-!:-!:-!
ANO-mel odejit na vrcholu, ale na to je uz asi pozde. ANO-myslim, ze vitezstvi nekolikrat obhajene ma mnohem vetsi cenu nez jeden uspech, ale nesmi to skoncit trapnymi pokusy.ANO-dokud se najdou sponzori, kteri nevi jak vyhodit prachy do poustniho prachu jinak nez skrze K.L., tak at si za jejich penize jezdi. Ja bych do toho nedal ani 1,-Kc. :no:
Dakar, to je autoeverest... každej normální touží ho jet. Každej chce vyhrát... ale když vyhraješ... máš to sbalit. Nebo myslíš, brácho, že Messner si udělal z Everestu dolu klouzačku a jezdí a jezdí a jezdí?
Ten zásadní rozdíl je v tom, co píšu někde nahoře... Dakar není ruleta F1, Dakar je jeden závod. A nic dál. Tak proto - jedu, vyhraju... a pak případně se motám kolem organizace...
Dakar je taky rozdelenej na nekolik etap, jako je F1 rozdelena na nekolik zavodu. Navic Dakar je urcite o dost promenlivejsi nez F1. V cem je Dakar min ruleta nez F1? A proc by ta (IMO pochybna) ruletovost mela znamenat "jednou vyhraju a dost"? To vypada spis na dalsi vatu. :o)) (Doufam, ze se dockam neceho jako "tohle nejde vysvetlit, to musis mit v [kdekoli]". :o))
Vždyť si na to sám odpovídáš... je to jeden závod a šlus. V Dakaru jde o to dojet do Dakaru... ne stokrát jako první, abys sbíral body. Prostě vyhrát... jednou a dost.
Kde a jak si odpovidam? Hrals' nekdy s nekym treba nejakou obycejnou strilecku na PC? Kdyz nekoho rozsekas v deathmatchi, na dalsi vyzvu mu uz odpovis "ne sorry, s tebou uz jsem vyhral"? Nebo v pincesu, v cemkoli? Nehrajes se to taky nahodou proto, ze to cloveka bavi? Ze nektery aktivity (ani to nemusej bejt sporty) pumpujou do krve adrenalin?
Ale to s tím přece nesouvisí... Koneckonců, ty si to jako představuješ, že Loprais sedí doma krbu a řekne si - to je výzva, to musím podstoupit? Nebuď bláhovej... Myslím, že D a F1 jsou nepoměřitelné závody... v každém je akcent na něco jiného, co když nemáš, propadneš.
A proc vyzva "vyhrat titul v F1" legitmni je a "vyhrat Dakar" neni? (Kdyz je navic kazdej Dakar UPLNE JINEJ, zatimco "jinakost" F1 se pomeruje spise desetiletimi a lidsky faktor tam ma podle nekterych stale mensi vahu.)
Ty to nechápeš - tak to chápu já... bych jezdil stále dokola F1 a Dakar bych jel jen do první výhry... To je můj postoj... P.S. Ta jinakost každého Dakaru... dobraj postřeh... tady jde ale o systém. Účast či neúčast. Hele, jdu spát. Pokračujem zejtra pod další etapou :yes:
No... to jsou přesně ti trapáci, co nikdy nevynikli jinde, tak hledaj cestu jak na sebe upozornit... třeba tím, že za jeden den doskáčou po jedný noze do Košic a tam skočej po hlavě z paneláku na gumový kšandě... trapák roku...
Jo,jo, tihle bigmacmani, skatemani, flašinetmani a podobní neuspokojení savci... no to jsou přesně ty typy - v běžném životě nula... tak po nocích slejzaj Nuselskej most s jednou rukou v podpáždí...
Vím to poměrně přesně... proto můžu na takový týpky mít názor... Tuším, že IronMan skáče po uších, pak jede na tříkolce a plave v chaluhách... dokonalej guláš... Borci Yaroukhu, borci dělaj atletiku... na to mrkni... za jak dlouho uplazíš 100 metrů... to je disciplína hodná chlapa... štrikování svetrů na visutý hrazdě se špagetou obtočenou kolem... ;-) to pro mě není žádnej sport... to je než zábava zoufalejch.
Teď ti nerozumím... umíš si představit analogii k tomu ironu... kdyby na Dakaru současně plachtili na rogalu a stavěli sto hradů z písku? P.S. Asi tu není prostor na rozbor motivací k soutěžím iron apod... ale bylo by o čem psát... to mi věř. Jinak doufám, že souhlasíš, že jestli je něco krásného, pak je to atletika... P.S. Taky miluju ty trapáky co sjížděj v nafukovací vestě bystřiny v Alpách... to musí bejt opravdu povznášející...
Tyhle bagatelizujici blbiny ("100 hradu z pisku"), co tu pises, se daj napsat uplne na vsechno. Motivace k soutezim je jasna: zjistit, jestli na to mam, jestli nahodou nejsem nejlepsi, jestli uz nahodou neni nekdo lepsi, s nekym si to rozdat.
>:D >:D . Vtipné, leč přesto nesouhlasím. Být mistrem světa jednou je skvělý výkon. Být mistrem světa šestkrát z vás dělá legendu. Jako vícemistr evropy o tom něco vím... ;-)
Něco jiného je tvoje disciplína a něco jiného je skákat po dunách... navíc nahoře ti to píše Lowkick... je to z 99% jen o prachách... půl procenta je štěstí a zbytek tvý ruce... kdo se tam cpe po padesátý (ačkoliv už nejednou vyhrál) není podle mě soudnej.
...nad tím, co tu píšete. Kluci, sakra, přečet jsem každej příspěvek, jeden po druhým, a čím níž jsem šel, tím víc jsem se cejtil trapně. Za vás. Zkuste si to po sobě přečíst. Proč odepisujete člověka, kterej toho tolik dokázal?! Kdyby letos vyhrál, budete ho plácat po ramenou a svatořečit, jakej to není kanec ve svým věku. Nevyhrál. Nedojel. No a? O tom je přece každej sport. Jak můžete zasvěceně mluvit o tom, kdy měl odejít a dál to nepokoušet? Jak víte, že je za vrcholem sil? Kdo z vás ví, co to znamená sehnat sponzory pro TAKOVOU akci? Kdo z vás ví, jakou přípravou musí projít auto, posádka, celej tým? Mudrujete zasvěceně, to jo. Ale zameťte si před vlastním prahem. I kdyby Loprais už nikdy neměl vyhrát, i kdyby ty prachy, co se do toho vrazily, vzal čert - nemyslíte, že si to ten člověk zaslouží už jen proto, co v životě dokázal..? Jet závod, kterýmu se upsal na celej život. On totiž dělá všechno proto, aby mohl. Jet. Nic víc. Smekám...
Aby bylo jasno... nepíši o Lopraisovi... ten je mi zcela ukradnej a je mi jedno, jestli vyhrál Dakar nebo čáru nich na dílně. Já píši o svém pohledu na Dakar. A současně jsem si nevšiml, že by tu kolegové psali o Lopraisovi hanlivě... Možná sis spojil mé texty s příspěvkama o L. a bráníš ho. Myslím není třeba... dokázal strašně moc. Za sebe říkám, že mě to ovšem vůbec nedojímá. ;-)
Taky nejsem nijak odvázanej z Lopraise. Dakar nesleduju, jde to mimo mě. Jen mě lehce hnulo žlučí, jak ho jistí nejmenovaní pasovali do role stařečka, co už je trochu mimo realitu. A nemůžu se ubránit pocitu jistýho znechucení nad tím, jak jsou jistí lidé "přejícní". Kluci, dochází vám, že to prostě může takovýho postaršího pána, jakým je Loprais, prostě bavit? Sežene si peníze, postaví tým, připraví auto. Protože ho to baví. Nic víc. Nejede za mě. Ani za moje prachy. Já mu na ten jeho africkej vehikl nedal ani halíř. A tak to chápu celý jako jeho věc. Snad mě chápete.
To jsem vážně rád. Víš, nějak se nemůžu srovnat s tou naší mentalitou. Plácáme po zádech kdejakýho "známýho", co si v garáži staví sen ze svý škůdky, držíme mu pěsti - ale jen vocaď pocaď. Jakmile na sobě někdo dělá tak, že si jednoho dne bude moct splnit svůj klukovskej sen, ať už to má vzpínajícího se koníka ve znaku nebo číslici 911 na zadku, najednou se koukáme skrz prsty. Těmhle lidem už netleskáme. Závidíme a trpknou nám ksichty. Přál bych si, aby to tak nebylo. Přál bych si, aby pan Loprais jezdil Dakar tak dlouho, jak bude schopen udžet volant a snýst písek mezi zubama. Protože u mě je to chlap, kterej šel za svým cílem tak dlouho, až si ho dokázal splnit. A tohle ja přeju každýmu. Přejte mi to taky. Třeba ten svůj sen pak nenajdu na parkovišti vojetej klíčem...
:-) Píšeš to pěkně... raději bych takto filosofoval s tebou ovšem pod jiným článkem. Myslím, že L. fakt nikdo soudnej neodsuzuje... závistivců je tu už staletí nadúroda... to vyřeší jen pozvolná kultivace.
Proc to videt tak cerne? :-O Zavist existuje vsude na svete, Cesko neni velkou vyjimkou ani do plusu ani do minusu. ;-) Staci si zamest pred vlastnim prahem, jak jsi spravne psal vyse. Ostatni tahneme prikladem, ne na provaze... :-)
Po dlouhé době s tebou naprosto souhlasím. :yes: Taky mě ty reakce typu "no co von tam ještě dělá?" pěkně hnuly žlučí. A to jak jsem psal pod starším článkem mě Dakar ani Loprais nezajímají. Ale z čistě lidského hlediska. Dokud jel, tak se to hemžilo palcema nahoru. Teď musel odstoupit a pomalu se tu už tvoří pořadník na šroubky z Tatry. :-|
Je to jasný... Loprais dojel a neměl... zato máme novýho adepta na Dakar 2007 - YAROUKHa. Ten při tom ještě střihne jednoho ironmana - na korbě poveze hrazdu a cestou bude cvicit prostná. Před Dakarem bude prej posledních 10 kilometru tlačit. Teda svou Tatru. >:D Tak já Yaroukhovi držím palce už teď. Já Dakar nejedu, já už ho jednou vyhrál... v pexesu. Pánové dobrou... a kdyby vás v noci budilo nějaký burácení... klid... To je příprava jezdců na Dakar 2007. Dobrou :yes: