ziadne strachy, motorova ponuka sa rozsiri uz coskoro,
nechapem tvojmu odkazu , takych odkazov na VW, skodu, fiat a ine znacky najdem stovky takze zbytocne machrujes ;-) ak ti ide o to kydat na hyundai a kiu.
Dej sem linky, kde majitelé "VW, skodu, fiat a ine znacky" jsou nuceni vážně zasahovat do konstrukce podvozku, aby docílili aspoň nějakých jízdních vlastností. :-!
Ozvy na poddimenzovanost 1,7 CRDi v i40 jsou denním chlebem. Koho znám a byl se projet s i40, tak byl zklamán motorem. Naposledy kamarád, který má v současnosti Mondeo II 2,0 TDCi, takže srovnatelný papírový výkon... a ejhle, s tímhle motorem by si to nekoupil... U konkurence má lepší volby
Korejci představují typicky starý asijský příklad toho, jakým stylem dosahují papírových výkonů.
Žel bohu, nějak zapomínají, že turbomotor o menším objemu je třeba ladit jiným způsobem, než objemnější alternativu.
Jejich filozofie je jasná, má li turbomotor malý objem a chtějí li dohnat výkonově konkurenci při stálém plnění emisních limitů, aby ukázali, že "my to umíme i s menším objemem", udělají přesně tohle:
Vezmou motor, naladí slušný papírový výkon do nesmyslných otáček a střední pásmo otáček, tedy to nejpoužívanější, nechají mrtvé - kvůli emisím a papírové spotřebě. Co na tom, že ladí turbodýzl. Je zajímá papírový výkon a papírová spotřeba to vše zabalené do emisní normy.
Až přijdou jejich nové turbobenzínové motory, kterým na svůj objem proklamují (pro nás) extrémní výkony, bude to lautr to samé.
Vysoký výkon, reálně dostupný až ve vysokých otáčkách (podstatně vyšších než evropská konkurence) a střední pásmo dýchavičné kvůli pěkné papírové spotřebě. Asi každému je jasné, jak se ten motor v reálu bude chovat. Nepojede tak, jako by měl ten výkon a pokud ho už člověk vytočí, bude žrát i trávu kolem cesty. Základní fyzikální principy neoblafnou ani Korejci. :-!
Ufuněná nafta má 100 kW, nejčastější motorizace střední třídy je meti 103- 120kW, v čem je problém? Kromě toho je důzežité spektrum využití maximálního výkonu, což u toho motoru je právě optimálních 2000-2500ot/min.
Je mi dost na houno motor, který má třeba 150kW, ale dosahuje ho například ve vysokých otáčkách, které v běžném provozu nedám.
Vaše nadšení pro kW nechápu, důležitejší je pro mne průběh výkovu a točivého momentu.
Vidíš, tak to netuším proč velebíš tenhle motor a kde na ta čísla chodíš. Nejvyšší výkon 100 kW je dostupný v 4000 ot. výše než u konkurenčního výkonnějšího Mondea nebo dokonce Laguny s menší hmotností. Točivý moment taky není nejníže ze všech a největší ze všech.
nevelebím, jen neberu 100kW jako slabý motor, a že už jsem se něco najezdil! Mimochodem, tahače mají 330-400KW a tahají 43 tun, a jezdí. Takže, opakuji, nejde jen o výkon!
Proč nesmyslné?Nesmyslné je to,čeho nelze dosáhnout,či co může být nepříjemné.Pokud to tak není,tak je jedno zda 3800,4000,4200ot/min.
A co může být nepříjemné u jednoho motoru,může být u jiného silně návykové.
Tvoj príspevok je nezmyselný. Vychvaľovať motor Mondea kvôli tomu, že maximálny výkon dosahuje v 3750 ot. a haniť motor Optimy za to, že tá ho má až v 4000 je nezmyselné.
Ach pardon. Ty si vlastne Mondeo nespomínal. Ty si len odsúdil úplne všetky motory, ktoré majú najvyšší výkon v otáčkach 4000 a viac. ...teda prakticky všetky motory. Jazdíš na bicykli alebo kolobežke?
To hej. Ale ak ide o dynamiku (a nie o to kolko uvezies, ako pri nakladakoch), tak proste ide o vykon a kw. Priaznivy priebeh momentu a vykonu je len bonus na prijemnejie ovladanie auta :-)
Jsem rad, ze se tato Kia bude dovazet i k nam, vzhledove jde podle meho nazoru o hodne pekne auto. :yes: Celkove posledni dobou jsou korejske auta vzhledove hezka. Tak doufam, ze nasadi i rozumnou cenu. :-)
To zase bude keců, že to není dvoulitr a tudíž to nemá šanci na úspěch...
Já za sebe říkám dobrá práce, jak interiér tak exteriér...pokud k tomu přidá KIA slušné ceny tak není co řešit...
Nesmis to brat vazne, to jenom par mistnich vtipalku tady dokola omyla jak je ten motor slaby a pritom objektivne je ta 1.7ka lepsi nebo minimalne srovnatelna s vetsinou podobne vykonnych dvoulitru. Nemeckych srovnavacich testu tohoto motoru v i40 bylo zverejneno nekolik a vsechny ptovrduji, ze ten motor se povedl. 80 procent aut ve stredni tride se proda s motorem o vykonu kolem 100kW, tkaz enasazeni tohoto motoru je logicke. Otazkou zustava, jak se KIA podari sladit s motorem prevodovku, budeme muset pockat na plnohodnotny test.
Komu by vsak tech 100kW nestacilo, muze se poohlidnout u jinych znacek nebo pockat na dvoulitr 135kW. Pro ty, kterym nechutna nafta tady bude 1.6 T-GDI se 154kW.
Jo, výkon má, ale v jakých otáčkách, stejně tak točivý moment. Naftu si kvůli vysokým otáčkám rozhodně nekupuju.
Byl jsi se svézt?
A máš pravdu, komu je málo, podívá se jinde, ale to tedy není plus pro auto, které se tu kasá na evroskou špičku.
Motorove i40 s timto motorem porazila Mondeo, C5 i Lagunu s dvoulitrama. Takze to az tak spatne s tim motorem zrejme nebude ;-)
O, tom ze by moznost poohlidnout se jinde byla plus pro KTEREKOLI auto tady nepadlo ani slovo. Kazdopadne je to plus pro zakaznika - muze si vybrat co se mu libi a co mu vyhovuje... :yes:
Kde porazila Lagunu? Předveď?
Lagunu s 110 kW, která je lehčí, nemluvě o tom, že za dané peníze, co stojí 1,7 CRDi v i40 můžeme směle srovnávat s 131 kW 2,0 dCi...
Ale pokud chceš čísla, tak i40 s 1,7 CRDi má jako jediná zrychlení nad 10s, oproti konkurenci včetně Mondea je to o vteřinu méně. Výkon položený výše. Nejnižší max. rychlost a spolu s Mondeem nejnižší točivý moment.
[odkaz]
A možná by si se měl jít svézt. Až příjde 2,0 CRDi, sníží se cena na úroveň kunkurence - Laguna, C5, 508 a pod Mondeo a Passat, tak pak se pobavíme o tom, jak je i40 dobrá koupě. Dnes, stejně jako při uvedení na trh, je to pořád volba o ničem. A dokládá to i pouze 20 prodaných kusů za listopad (Mondeo 141, Laguna 36, 508 46, C5 28, Avensis 27, Insignia 63, Legacy 24), čili propadák.
A na který převodový stupeň tam píšou? Protože evidentně ta pružnost je vykoupená nejhorším výsledkem spotřeby, zřejmě od nutného vytáčení, takže udáváná nijnižší tabulková spotřeba i40 zůstane v říší vlhkých snů ;-)
"Der 1.7 CRDi des i40 läuft nicht nur leise und kultiviert, sondern gefällt auch mit einem kräftigen Antritt ab 1500 Touren. Zwar fällt der Koreaner bei der Beschleunigung etwas ab, doch dafür überzeugt er mit besten Elastizitätswerten – die er jedoch der kürzeren Übersetzung des tadellos schaltbaren Getriebes verdankt. Schon im Stadtverkehr lässt sich der große Kombi lässig im sechsten Gang bewegen, was einen Testverbrauch von sehr respektablen 5,9 Litern je 100 km ergibt. Mit der optional erhältlichen Start-Stopp-Automatik (400 Euro) soll der Konsum um weitere 0,2 Liter sinken."
Za spotrebu ma nejvic bodu kdyz se podivas do te tabulky poradne ;-)
V podstatě tam píší, že to auto se nemá problém pohybovat na šestku po městě, motor je kultivovaný a nijak mu to nevadí. Srovnávají to s konkurencí, která má s tím toproblémy.
Ale asi myslícímu a zkušenému člověku dojde, že je to díky poskládané převodovce. A ty Ronaulte, víš jak poskládané. ;-)
Dík, není to problém hodit do překladače, ale překlad je to kostrbatý... Inu měl jsem fráninu na střední, takže němčina (teď už říkám BOHUŽEL) mě minula.
Je to přesně ukázka toho, jak uplést z guvna bič. I když celková dynamika auta stojí za zlámanou grešli, tak se najde jedna disciplína, kde to bude excelovat. Co na tom, že zrovna tato situace se v běžném užití vyskytuje velmi pomálu.
Ja zatim i40 zkouknul jenom staticky, v nejvyssi vybave. Byla s 1.7kou ale uz byla pripravena pro majitele, takze se mi nepovedlo se svezt. Kazdopadne se na to chystam.
Ad clanek - motor bezi tise a kultivovane a silne zabira uz od 1500 otacek. Sice je malinko horsi ve zrychleni, ale diky kratsimu poskladani ukazkove presne prevodovky ziskava nejlepsi hodnoty v elesticite. V mestskem provozu umoznuje prevodovka jizdu na 6. prevodovy stupen, i diky cemu byla celkova spotreba v testu respektuhodnych 5.9l/100km.
Takže žádný zázrak, celkově to ocení hlavně taxikáři, na dálniční přesuny pro tuhle třídu typické to evidentně nebude... ;-)
Ne, nejel, viděl, seděl, na svezení se chystám, ale docela dost lidí v mém okolí, kteří tuhle třídu jezdí, se už byli svézt a všichni se určitě ne náhodně shodli ;-) A za dané peníze je to od Hyundaie leda vtip.
Katikakusi sorry, ael never vsem psanym blabolum. Fakt si to projed a uvidis.
Zejmena klasicke klise o zatahu uz od 1500 otacek - to je OPRAVDU schopny splnit tak dvaapullitr minimalne. Zazehovy, samozrejme. U dieselu - a cim mensi objemove, tim hure - se da za slusne tahnouci povazovat pasmo od 2000 - 3600 otacek, nekdy - vyjimecne - tesne pred 4000. Odvozuji ze skutecne projeych: 1.7 CRDI, 1.6 TDI, 1.5 DCI, v ruznych vykonech, nektere jsem projel pred chipnutim i po nem.
Uz jsem ti to psal. Bohuzel nejsi pro me vetsi autorita nez nemecky novinar, ktery se testovanim aut zivi a ma moznost primeho srovnani za stejnych podminek. U nej dostanu objektivnejsi hodnoceni nez u anonymniho mariachiho.Takze budu spis verit jemu, alespon do doby nez se projedu.
Nemej mi to za zle, jiste by jsi v me situaci postupoval stejne.
Samozrejme...
Ja ti to nemam za zle, jen ti davam jiny pohled.
Osobni zkusenost je nad tisic testu - a s tim jiste budes souhlasit.
Projed to a uvidis sam :yes:
Auto-zeitung to je akože čo? Z nemeckých automobilových plátkov čítam akurát autobild ten je niekedy objektívny. Hyundai asi dobre zaplatil za takýto test. Inak k tej Kii, exteriér je super, ale ten plastový interiér sa moc nepodaril. A k tomu asi nie moc vydarený 1,7CDRi, Kia by musela byť lacná čo určite nebude, u nás je kia predražená takže :no:
To je tak specifický auto, že na něj člověk musí dát každej den aspoň kilo šneků, dobrou bagetu, solidní sýr a zalejt půllitrem dobrýho burgundskýho, aby se v něm opravdu cítil.
Ne vážně, C5 je specifický auto (netvrdím, že apriori špatný) , ale osobně jsem na jiný straně řeky.
To je bohuzel problem katikakuse.
Ma nacteny vsechny testy, ale praxe veskera zadna. Muj dojem z I40 je presne stejny, jako od vsech ostatnich - to auto je zoufale line a pri jizde po meste je ten motor zdaleka nejhorsi co jsem v posledni dobe jel. Turbodira a nepouzitelne nizke a stredni pasmo. S libovolnym dvoulitrem nesnese srovnani.
Kazdopadne Optima vypada dobre (az na detaily) a interierove a hlavne pridi zadupava I40 do zeme. To auto ma az nepochopitelne jizanskej smrnc (tedy - na korejce, aby bylo jasno).
Nez najakej Avensis, tak rozhodne radeji Optimu... Tedy az nekdy ve vzdalene budoucnosti budou lepsi motory, slibujou uz pomalu jako italove.
To je bohuzel problem mariachiho - tezko se dostane k primemu srovnani s presnou merici technikou a jinym neveri. Tak hodnoti na zaklade subjektivnich dojmu, navic pokroucenych odporem k te konkretni znacce.
Co je objektivnejsiho nez prime srovani nekolika vozu s presne meritelnymi parametry hodnoceni? Jedine snad mariachiho dojmy - on rekl, ze to nejede, tak to nejede i kdyby se nemecti novnari postavili na hlavu ;-)
Vzdyt jsem to napsal uz asi trikrat ze se projet pujdu. Pred mesicem, kdyz jsem se u prodejce stavoval to nevyslo kvuli tomu, ze auto uz bylo na znackach nachystano pro majitele.
Ano, a to je prave problem subjektivniho dojmu - merenim pak zjistis, ze subjektivne pomalejsi auto jede lip, nez jine, subjektivne rychlejsi - typicky priklad byly motory TDI PD, ktere diky kopanci pusobili strasne hbite a pritom v realu byla auta s nima pomalejsi, nez podobne vykonne CR, ktere tahne v omnoho sirsim spektru otacek, ale chybi mu ten turbo kopanec.
Jo, tu kopanec aferku si pamatuju, neni to tak davno. Je fakt, ze merenim se dostanes nekam jinam, ale ja prave dam na ty sve subjektivni dojmy.
Ber to tak - k cemu ti je vedomi, ze tvoje auto zrychluje 0-100 o tri desetiny lepe a zere o dve deci mene, kdyz realne prakticky nikdy to plne zrychleni nevyuzijes a na spotrebu jezdit nebudes?
Když s autem pár set kilometrů najedeš, tak moc exaktní techniky nepotřebuješ. Při předjíždění poznáš, jestli se ti předjíždí pohodlně, nebo jestli máš pocit, že co nevidět narazíš do protijedoucího auta. To žádné zaražení do sedaček nezamaskuje. Já se třeba koukám, kolik rychlosti jsem nabral, když míjím zhruba B sloupek. To mi dává jakési měřítko pružného zrychlení. Když to jde, tak i ze zvědavosti sleduji, jak dlouho mi předjíždění trvá. Není to s laboratorní přesností, ale stačí mi to.
To je jiste pravda, ale prave diky te presne technice, kterou to oni zmerili, budes uz dnes vedet, ze alespon mezi temi srovnavanymi vozy, bude i40 s 1.7kou dynamicky nejrychlejsi - tzn. ze tu rychlost podle B sloupku budes mit nejvyssi prave v ni ;-)
Dynamicky 10,3 sekundy, takže být řidičem nejsilnější dieselové motorizace v i40, tak si při předjíždění musím dávat bacha i na Fabii TSI, střed nabídky ve střední třídě je na tom taky lépe, ať už výkonem a jeho dostupností, ať už točivým momentem (i o nemalých 40 Nm méně)... a hlavně, když si teda řeknu při kupování třeba Mondea, že je to málo, nebo při kupování Laguny 2,0 dCi 110 kw, 508 HDI, tak si vemu silnější motorizaci... u C5 můžu mít i 3,0 HDI V6, ale to je už jen pro ruskou šlechtu >:-[] A tady? Nic... :-|
A jen tak mimochodem, viděl jsi Optimu na živo? Já jo, opticky pořádný kus auta a vrchol v něm má mít 100 kW? Vtip...? :-O
Taky se může stát, že než se 2,0 CRDi do i40 dostane, tak všichni ti, co by si za novinku i40 připlatili a nečekali na její pokles v ceně, tak budou mít jiná auta a v době příchodu té motorizace může být i40 už nezajímavá, což se dá čekat.
Proč třeba 508 přišla na trh rovnou s verzí GT a 2,2 HDI? ;-) A jaký o ty auta byl zájem ;-)
No tak Peugeot je v jiné situaci než Hyundai.Kdo znich má více vytížené továrny?No hádej.
Ono omezit modely (vzít jim část motorů),které se dobře prodávají na úkor nového,je dosti riskantní.S ohledem na už tak dlouhé čekací lhůty.
Ale to mě přece nezajímá, jestli kluci nemají kapacity, já chci auto takové a nemáte, nemáte, čus... je rok 2011, ne 1980... Vedle u 508 mi nabídnou silnější motor a nemusím čekat až Hyundai zjistí, že promeškal šanci.
Ano, v tom mas pravdu, a pisu to tady od zacatku. Komu nestaci 1.7ka a nechce cekat, musi holt jinam. A KIA to vi taky moc dobre, nemysli si, ze to nemaji dobre spoctene.
Na Sportage s 2.0 CRDI 135 kW jsou cekacky pre 9 mesicu. Proc by meli ted nabizet motor, ktery stejne nejsou schopni dodat? Za par mesicu spusti dve nove motorarny a silnejsi motory se objevi, az je budou schopni vyrabet v dostatecnem mnozstvi.
V cem se pletou? Ze nenabizeji motory, ktere stejne nejsou schopni dodat v rozumne dobe, protoze jsou proste na rok dopredu vyprodane? ;-)
H/K rostli v poslednich peti letech velmi rychle a museji zklidnit situaci, protoze nestihaji rozsirovat vyrobni kapacity tak, aby rostli jako roste poptavka.
Psal jsem to už výše a dříve. Pletou se tím, že naivestují peníze do nové i40 a nakonec jich díky neschopnosti dodat širokou nabídku motorů, neprodají tolik, kolik by měli vydělat. Tohle není kompakt, kde vrchol s 1,6 k prodejům stačí.
Je to presne naopak. Diky omezene palete motoru tech aut maji sanci prodat vic. Pokud by totiz nabizeli i motory, ktere nejsou schopni dodat uz ted, cast potencialnich kupcu by se rozhodla pro silnejsi verzi a cekali by skoro rok, nekteri by mozna nevydrzeli a zrusili objednavky atd.
Cast z techto lidi se radsi uspokoji s nizsim vykonem a veme to co je dostupne hned a to je pro H/K to podstatne - prodavat to co maji dostupne. Ano, najdou se i taci, kteri odejdou ke konkurenci. To by ovsem hrozilo i kdyby nabizeli motory, kterych nemaji dost. A kdyz nekdo chce i40/Optimu, tak je vetsi pravdepodobnost, ze se uspokoji s nizsim vykonem, nez ze bude cekat skoro rok na silnejsi motor.
Ano je nemile, ze nestihaji vyrabet, ale holt situace je takova, ze rostli moc rychle, tak musi na to adekvatne reagovat.
PS: co by nektere jine automobilky daly za to, aby mohly resit takoveto problemy s vytizenosti... ;-)
Aha, tak tou první větou jsi tomu dal korunu >:D A kolik je těch, co chtějí i40 za každou cenu? Minulý měsíc jich bylo u nás 20.
To je ale falešně pozitivní pohled na věc. Co je pro tebe radost nad vytíženosti motorárny může být pro Hyundai pláč nad nevytíženosti celé továrny na i40... a ještě lépe řečeno, je to pouhá nedostatečná kapacita.
Nedivej se na problematiku ocima maleho ceskeho clovicka. Cesko opravdu neni pupkem sveta. Ani Evropa jako takova neni z pohledu H/K u modelu i40/Optima tim nejdulezitejsim trhem. Kazdopadne, celoevropska cisla neznam a zajimala by me, pokud je mas, hod je do placu.
Navic nizsi prodeje u nas ted maji diky vyssi cene, ne kvuli motorum. Proc ji nastavili tak vysoko, nevim - bud prehnany optimizmus, nebo cilene rizeni poptavky prostrednictvim ceny. To uz ale vi opravdu jenom v H/K.
Měření jsou hezká, ale lepší je to zažít na vlastní kůži při mém stylu jízdy. Jsem člověk, který subjektivní dojmy většinou vynechává, ale, ač to nerad říkám, auto také musí na člověka dobře působit. Neměl by na vzdušných zámcích stát celý nákup vozu, ale člověk by se v něm měl cítit dobře. Takže to musí nejen dobře zvládnout, ale musím se v něm také cítit, jako že to zvládne. Zkrátka, objektivní schopnosti musí být podpořené subjektivními dojmy.
Ja osobne bych kupoval naftu jedine kvuli spotrebe, a jestli ma ve vyssich otackach stejny vykon a porad lepsi spotrebu jak dvoulitr tak nechapu diskuzi ;-)
No tak to asi nejsi běžný kupec dieselů, podívej se na Ádu, i když trochu vyšinutý, tak ten obraz vystihuje zcela jasně. Diesel kupuješ kvůli spotřebě, ta je lepší pro neoddiskutovatelnou větší účinnost vznětového motoru a také díky tomu, že máš výkon a hlavně točivý moment dostupný v nižších otáčkách, což tě nenutí vytáčet motor, tím si nezvyšuješ dále spotřebu a nerušíš si zvukovou pohodu za jízdy. Takže vlastnosti pro střední třídu jak dělané.
Pokud 1,7 CRDi potřebuje k ukázáni 100 kW vyšší otáčky a totéž i v případě Nm, tak je někde chyba a pak běžný kupec střední třídy, který měl do teď třeba TDCi nebo TDI ve dvoulitru, bude logicky zklamán a zůstane u své zavedené značky...
Takže dle tebe s vyššími otáčkami klesá spotřeba a klesá hlučnost motoru. To jsou mi novinky. A já vždycky na dálnici tak zbytečně nadávám, že mé auto nemá šestikvalt, přitom mám podřadit... >:D
Při 1500ot./min i při 2000ot/min může být spotřeba naprosto stejná,ovšem při 250nm a 300nm bude úplně jiná.Spotřeba závisí od požadované a vydané síly.
Proto i když pojedeš se stejnýma otáčkama z kopce a do kopce,tak máš pokaždé jinou spotřebu.
I když ty asi ne.Ty ji máš závislou čistě na otáčkách.
Hlučnost motorů také není vždy stejná,některý je tišší a jiný hlučnější (nepříjemné frekvence).Některý je nepříjemný třeba ve 3000ot,jiný až 5000ot.
No to je vše krásné, ale jaký je ten točivý moment reálně [odkaz] Patří k těm nižším a současně ve vyšších otáčkách, třeba pro 2,0 dCi v Laguně je to propastný rozdíl. A to jsou prosím středy nabídek, nebo nižší středy, i40 vrchol.
S tou hlučností si odporuješ, možná tak kolem 1000 ot. má každý motor trochu slabší chvilky, ale někde mezi 3-5t ot. už je to nesmysl, u každého motoru, popravdě jsem ještě neslyšel motor, který bych chtěl 4h na dálnici poslouchat v 5000 otáčkách. Ty jo? :-O
A v jak velkém rozsahu má Laguna vyšší točiví moment?Kolik má v 1700,kolik 2500.Otáčky o 250ot.více,No to je garda.Napadá mě,že francouzi mají menší krouták a slbší koně než ostaní.Jinak to není možné.
Křivku najdeš v PDFku v brožuře na stránkách renaultu. Od 1750 do 2750 máš točivý moment v přímce, možná by bylo lepší jej uvádět v tomto rozmezí než jen ty 2000, v 3000 ot/min máš těch 325 Nm ;-) Jj, určitě mají, zajímavé ale je, že reálně tady spíše všichni pociťují korejské poníky a brambory ve výfuku i40. Akdyž už tam budeš, tak se podívej, co si můžeš i koupit - 131 kW a 4C. ;-) A to je Laguna před koncem výroby.... a levnější... Co teprve Mondeo... Insignia! ;-)
Ronaulte, ted jsi ale napsal malinko nesmysl - i40 dosahuje nejvyssi kroutak ve stejnych otackach jako Laguna - ve 2000. Akorat, ze zatimco u Laguny nad 2000 zacina klesat, i40 ho dokaze udrzet na stejne urovni az do 2500 ;-)
To same plati pro 508, jenom Mondeo je na tom lepe - maximum drzi v sirsim rozsahu otacek - az do 2750.
Ale to nepopiram, ma vyssi maximalni kroutak, to tady snad nikdo nebude zpochybnovat.
Ja spis reagoval na to, co pises nahore - ze k ukazani maximalniho vykonu i kroutaku potrebuje vyssi otacky, coz neni pravda. Navic maximalni kroutak ma i40 vyssi nez 508 i Mondeo.
O cenach a co by za stejnou cenu mohlo byt ted neni rec - uz nahore jsem psal, ze ceny i40 povazuji za vysoke.
Bavim se o srovnani konkretnich 4 motoru. Ano o 5 Nm vyssi kroutak, pri o 15 procent nizsim objemu. Ty tady argumentujes nizsim kroutakem pri vyssich otackach, ja jenom poukazuji na to, ze to neni pravda.
Argumentuju přesně naopak, nižším krouťákem při nízkých otáčkách. Ale tak Hyundai tvrdí, že je to plnohodnotná konkurecne pro dvoulitry, tak z jejich tvrzení vycházím... ;-)
Ty tady argumentujes nizsim kroutakem dosahovanym ve vyssich otackach, ja jenom poukazuji na to, ze to neni pravda. Nema ani nizsi kroutak, ani k dosahnuti maxima nepotrebuje vyssich otacek.
Ale ta věta, co jsi překopíroval, říká něco jiného než sis ji vyložil. Buď nečteš důkladně nebo je někde problém s chápáním. A mrkni do tabulky... a běž se svézt. ;-)
Jedno z najkrajsich aut na trhu! Nadhera! Stale len neviem pochopit, preco Hy/Kia nepostavi este jeden zavod na vyrobu motorov. Nestihaju ich vyrabat, ale tym trpi tak Veloster, ako i i40 tak i urcite v Europe i Optima. Nechapem. Domnievam sa, ze i prichadzajuca kriza koncern Hy/Kia az tak nepoznaci-aspon to tak bolo pri poslednej krize-, takze tam asi dovod nebude. Vybera motorov je naozaj najväcsia slabost tohto koncernu.
Neboj, na podkladě TSI předvedu, že i TCe je dobré >:-[];-)
PS: Nedávno jsem tak přemýšlel, co by případně nahradilo stávající auto (pokud bude ještědlouho zlobit) a po prozkoumání ceníků, předváděček a při volbě zážehového motoru v kompaktu mi vyšel Golf TSI u Hellera za 320t s pakety All in a Comfort + 2 sady Alu kol jako nejlepší volba ;-) U diesela by to bylo trochu jinak...
Je, to bezpochyb. Až je mi skoro líto, že jsem tohle netušil před rokem, hlavně dle té SZ... zřejmě by to byl velký hráč proti tomu, co se nakonec koupilo a možná bych otce na ten benzín i přesvědčil.
No a ne?! >:-[] >:D Však první otcova reakce byla "A na LPG se to předělat dá"? >:D No a nedá, teda dá, ale zatím se to nevyplatí, takže chtěl nakonec naftu a tam už byla volba docela omezená ;-) Ale je nadšený a spokojený, popravdě se z něj stává takový naftový Áda: "táhne to, málo to žere" >:D
Počítej s tím, že pokud jezdíš dálnice, tak bude papkat víc než je zdrávo. Kupoval jsem do rodiny ještě Jetynu a s 1,2 to umí jezdit po městě a okreskách slušně a skvěle, ale nad 110 umře motor a začne žrát i z nádrže ostatních aut.
Po dálnici toho najezdím docela hodně, proto bych rád odzkoušel tu spotřebu na ní. Z druhé strany Yeti se bude s 1,2 TSI více prát s čelní plochou, to by měla být pro Golfa výhoda.
Další možností je pak diesel a v tom případě je bohužel Golf už značně drahý a asi bych se musel porozhlídnout někde jinde, nejspíše 308 nebo C4, v nejhorším i30.
No tak samozřejmě i Megane by přišel na výběr. Ale tam je trochu problém, který tvrdím už delší dobu. 1,6 16V už je malinko za zenitem, jediná 1,4 TCe je drahá asi jako 1,4 TSI u Golfu. Ve skladovkách je Golf nepřekonatelný i cenově. Jediné, co by mohlo Megane někam posunout, je 1,2 TCe, jestli bude.
Jinak je to v dieselech, tam by už za zvážení stál, to nepopírám. Jen teda ne v Generation a to je opět cena už na hladině Golfu a možná i výš ;-) A hlavně, když já si nějak neumím představit Megana jinak než v kombíku a to je zase cena výš... ;-)
Právě, skladovky u PSA jsou v dieselu za dobré ceny, taky jsme jednu takovou (ve skutečnosti předváděčku) loni koupili a 308 byla s 1,6 HDI (stačí i 68kW) za pěkných 320t.
TSI jede velmi slušně. Teď je tu jenom otázka dražšího servisu a trochu bych se bál nižší životnosti. Ale mít ho jako služebáka, kde tyhle věci vyřeší za mě firma, budu spokojen...
Výjimečně s tebou v něčem souhlasím - design Optimy je velmi pěkný (i když zádní část je možná trošku překomplikovaná). Zato interiér se pro změnu nepovedl.
Podarene auto, nedavno som ho videl ist okolo a nevedel co to zac, presne aj bielej farby bolo, len som sa tak za nim otocil a rozmyslal co to zac. Zvonku to auto velmi pekne, podarene, na tom interieri mohli troska popracovat, nech nevyzera tak moc plastovo ako vo sportidzi. Tiez mi volvo ten interier pripomina.
Som zvedavy na ceny.
presne, skoda tych plastov, bo mozno na fotkach to nevyzera nejako zle, ale ked sa clovek v skutocnosti pozrie ako to vyzera vo vnutri, tak to je dost take plastove. U sportidza to tak je, na fotkach je to ok, ziaden problem, ale ked si clovek sadne za volant, tak interier na neho posobi az moc oplastovane a vsetok plast taky na jeden sposob.
Mě jen na živo na autosalonu v Brně přišla Optima strašně mohutná, totéž ale i i40. Nemám nic proti velkým autům, ale tohle je... těžkopádné. :-| Taková Laguna nevypadá jako monstrum na kolech... i 508 docela elegantně skrývá ne malou velikost.
A víš proč? Já v tom vidím trochu patriotismu, ne že ne... A taky jsem se koukal, že i30 výjde levněji než C´eed, ne o moc, ale pár tisícovek to je. ;-)
No je to mozne, kazdopadne jak jsou pro mne Hyundaie nestravitelne, za Kiu bych se nestydel.
Nicmene i zde jsem bychar jak vysity, ja uz se ohlizim trochu vyse (hlavne vykonove).
A taky jsem patriot a do asijske produkce nepujdu.
Tak to je dosť, takú spotrebu by som tipoval benzínom. A to som si myslel, že dnešné diesle sú modernú a spotrebou budú max. do 5 L. Za 7 L budem jazdiť aj z 2,0 benzínom.
To hodně závisí na stylu jízdy, nepředpokládám, že by některý z firemních řidičů byl u mě ekojezdec a v zásadě to mají všichni stejný jak u TDI, tak u TDCi.
Benzín, aby jel stejně pružně, tak atmo 2 litry nestačí a pokud chce stačit, je to o vytáčení a řádově dalších 2 litrech navíc.
Opravdu záleží hodně na stylu jízdy, ale střední třída za 4 (což byla představa) [jen tak] jezdit nebude. Takové BMW 320d ED se do těch 5 litrů dostane, když bude řidič chtít. Na 4 (což je udávaná kombinace) se nejspíš podívá s eko-jezdcem.
V kombinovaném cyklu? O tom mám své pochybnosti. Nicméně 320d je sofistikovaností úplně jinde než Optima, takže očekávat takovéto výkony zde je velmi optimistické.
Vždy sa dá jazdiť s vyššou spotrebou ale aj nižšou ako udáva výrobca. Mal som niekoľko aut a vždy sa mi darilo jazdiť s rovnakou spotrebou ako udáva výrobca, alebo nižšou.
Nauč ma to. Myslím, že jazdiť úsporne viem a na spritmonitore som mal spomedzi áut svojej kategórie najnižšiu spotrebu, ale i tá bola o 0,3 l vyššia, ako papierová v TP. Ak nejazdíš 99% mimomesto, pod papierový priemer sa s novým autom (Euro IV/V) nemôžeš nijako dostať. ;-)
Mestu sa autom vyhýbam veľkým oblúkom, prikláňam sa k názoru, že v meste je najlepšia MHD. Ale ak už do mesta, tak najpohodlnejšie a najúspornejšie sa mi jazdí s hybridom, tam sa dá bez probémov jazdiť medzi 3,5 - 4,5 litrami. Ak budem jazdiť len v meste tak sa na výrobcom udávanú spotrebu dostanem, samozrejme nesmie byť tá jazda z 99 % tvorená zápchami, ale aj tam sa dá. Ale ak to rozdelím 50 % mesto a 50 % mimo mesta, tak bezproblémov spotrebu výrobcu dosiahnem
V meste sa dá jazdiť úsporne aj s benzínovým motorom, s Aurisom 1,6 VALVEMATIC 5,5 podľa palubného PC, samozrejme, že som nestál v kolóne. S Yarisom 1,0 podľa palubného PC 3,7 ale to už bol extrém a je to malé auto.
Ale Golf je o triedu ľahší ako 3008 a hlavne o polovicu slabší. Za 7l sa dá jazdiť s väčšinou kompaktov so 100k motorom. Pingi ale uvádzal MPV so 156k turbobenzínom, ktorý jazdí pod 7l, to je trošku rozdiel.
asi som moc sikovny, ale s naftou (euro IV) sa dostanem pod papierovu spotrebu..ale teraz vplyvom chladu atakujem zo spodnej strany papierove hodnoty >:D
zdravím.již při oficiálním představení tohoto SKVOSTu jsem byl sražen k zemi neotřelým a velice kreativním přístupem koncernu KIA,skutečně,tento vuz pokropí střední třídu "živou vodou" a to velice ocenuji.snad se dočkáme i limitované serie v podobě kupé......tvar karoserie Optimy k tomuto ztvárnění doslova svádí. :yes::yes::yes:
Problém je, že Kia už nejaký ten rok nie je lowend. ;-) Je to plnohodnotný mainstream, plne porovnateľný so zabehanými príslušníkmi mainstreamu ako Peugeot, Mazda či Škoda. Ak mohla Škoda spojiť v reklame Superb a Adrianu Sklenaříkovú, prečo nie Optima a Gucci?
Odkedy je Adriana Sklenaříková Češka? Alebo je Banská Bystrica v Čechách? ;-) >:-[]
A tie prímery sú obdobné. Je jasné, že topmodelka nebude jazdiť v konvenčnom sedane strednej triedy, rovnako ako majiteľ Kie asi nebude typickým zákazníkom Gucciho.
>:D Já se schválně podíval na její profil, jak jsem reakci odeslal, a co jsem nenašel: "Ale protože se narodila ve slovenském městě Brezno, všichni fanoušci ze Slovenska ji jasně berou jako „jejich Adrianu“, přičemž jakékoli debaty na téma „československé“ modelky nebo dokonce „Adriany Sklenaříkové“ jsou již předem vyloučeny." >:D
Já nevidím problém v tom, že by osobnost nemohla propagovat automobil, proč ne? Takovej Sly Stallone když dělal reklamu na VW Gol, tak mi to jako nevhodné ani nepřišlo.
Problém je vždy srovnávání/přirovnávání značek. A jak vidíš, chápe to jako přešlap více lidí.
Např. takové Bentley a Breitling, tam je to vše v pořádku. ;-)
Ahá, takže posledný žijúci zástanca teórie československého národa. >:D A nevedel som, že štátna príslušnosť sa určuje podľa toho, ako znie priezvisko. Chudák Sarkozy. >:-[]
Low end není otázka objemu prodejů, ale nabízené techniky. Představuji si středoproudou značku v evropském kontextu trochu jinak. Stejně tak není střední třída ze sociologického hlediska medián společnosti.
Ano, to si neodporujeme. Kvalita zpracování, služeb, techniky. Pro mě u auta hlavně techniky. Někdy skloubit kvalitu z více oblastí je očividně nadlidský úkon.
A čo podstatné nemá Kia v ponuke, čo taká Mazda/Opel/Škoda má? Kia má portfólio od mini po strednú triedu (4 triedy), dve triedy SUV, dve triedy MPV. Nemá zastúpenie vo vyššej strednej triede, to ale nemá ani Škoda/Mazda/Opel/Ford/Peugeot..., nemá športiak, ale to nemá ani Škoda/Opel/Ford... (onedlho bude sesterský model Hyundaiu Coupé). Ponúka hybrid, čo nemá Škoda/Mazda/Opel... Motoricky siaha od R3 po V6 (v USA, nie u nás). Skrátka v porovnaní s jednotlivými typickými zástupcami mainstreamu jej nič výrazné nechýba, čo by ju degradovalo. Oproti skutočnému lowendu (Dacia a pod.) je bezpochyby vo všetkom (kvalitatívne, kvantitatívne, technologicky) vyššie.
Chybí ji historie a jméno.
Ano, nejezdí se na to, ale ta hrdost, když při koupi Mercedesu si kupuješ více jak sto let tradice... [odkaz] [odkaz]
Co si představíš pod slovy Kia a Ford? Henry, který dal světu pásovou výrobu auta a plechovou Lízinku skoro pro každého. (Trochu po americku kýčovité, ale do Texasu by se to hodilo: [odkaz]
atd. ;-) Jen je škoda, že se to až tolik nezdůrazňuje, jak by mělo, alespoň ten Mercedes to umí ;-)
Ještě že jsem psal v evropském kontextu. i40 má mainstreamu celkem blízko, ale motory jsou výsměch (nezajímá mě, co se kupuje nejčastěji, já mám rád ve střední třídě šestiválec a za minimum považuji mít špičku v podobě rozumně výkonného čtyřválce - to je u mě zhruba 150 kW). Chybí mi kontrola mrtvého úhlu, detekce omezení rychlosti se soft omezovačem, nezávislé topení (to se dá naštěstí dodělat, ale je to nepříjemnost), vyhřívání trysek ostřikovačů, adaptivní tempomat, pokročilé asistenční služby (také se dá dodělat). Teď nebudu zkoumat, co z toho má nebo nemá konkurence, chybělo by mi toho víc, ale tohle je ukázka z toho, co považuji za mainstreamovou nabídku. Seznam se mění, jak se postupně technologie posunují z prémie níž. Popřípadě, jak dochází k inovacím přímo v mainstreamu - jde o významný zdroj.
Tady nejde o pokrytí tříd (můžeš být klidně high end mezi malými auty), ale o to, na jaké úrovni jsou jejich vozy. i40 je dost vysoko, možná že do mainstreamu už i patří (nejsem v pozici tohle určit), ale co zbytek portfolia? Podle mě to je povětšinou low end, což celou automobilku dělá low end. Jeden nebo dva modely to nespasí. Jejich přístup chápu, ale to nic na stavu věci nemění. Uvidíme, jaká bude i30. Veloster třeba vůbec nepřesvědčil - pro mě propadák (hlavně po všech těch sebevědomých prohlášeních). Projev jejich motorů mě také zrovna nenadchl. Vyspělost jejich podvozků je diskutabilní. Inovace? Z hlavy mě nic nenapadá.
Ad Dacia: Někde tu hranici udělat musíš. Vždy bys mohl dělit dál (pokud nemáš množinu o jednom prvku).
povedlo...Myslím si,že spousta značek s mnohem zvučnějšími jmény takovou fantazii v designu nemají...Nikdy by mě nenapadlo,že Kia stvoří takhle pěkný auto a to mám hodně vyhraněnej názor na většinu mimoevropskejch,natož asijskejch automobilek...
Tedy ta přístrojovka, to je zlej sen. Čím se jako ovládají ta tlačítka na spodním ramenu volantu, ztopořeným pyjem? Nebo to jako máš udělat křížovej podhmat a vykloubenejma palcema lovit tlačítka? Ona vůbec celá konfigurace přístrojové desky bere dech. Nesymetrické středové výdechy, tak to je dílo... 8-s
Pravda o karoserii je zde - [odkaz] Tragický přední spojler, tragický tvar bočních oken a tragická záď... No, eurojezdci mohou klidně spát, že by se snad měla, ausgerechnet na předmětné motorizaci, snad třást pětsetosma, cepětka či mondeo, tomu tu snad nevěří ani Kapitán 8-s8-s
No jo, to jje ta moderní snaha nacpat vše na volant, i věci, které nepoužíváš, třeba vynulování pal. pc. viz tuším Elantra. 8-s Já tedy raději tlačítka za volantem a la Peugeot, ergonomicky se mi to ovlíádá lépe,
Ale více mi vadí, že si nedají záležet na detailech. Dle fotek soudě vyberou pěkné materiály, třeba pěkné dřevo (plast), kůži a nacpou tam ohyzdné levně vypadající tlačítka ze snad 30 let starého Asijského auta [odkaz] a nebo tahle řadící páka je snad vtip z Kie Carens [odkaz] a nebo tyhle uni páčky taky nevypadají vábně [odkaz]
Přesně, dělá to na mně dojem, že na tom pracovaly dokonale nezávisle týmy, a to i na kabině, třeba některé detaily výplně dveří jsou pěkné, ale pak to další, jak uvádíš, to dokonale odradí. Nemá to jednotný šmrnc, přesně jsi si toho všiml. S volantem také souhlas.
A zejmena bych rekl, ze se ty nezavisle tymy setkaly na zadi. Jedni navrhovali boky a bocni okna, dalsi ten chromovany dekot kolem oken a posledni tym delal na strese. A potkali se na C sloupku a zadnej nechtel ustoupit:
[odkaz]
To jsou ty rozporuplne pocity: i40 je se svym fluidnim designem fluidni kompletne vsude a nepusobi tak rozharane, ale predek je promne to nejodpornejsi, co se dnes nabizi.
Optima pusobi drave a sportovne a jak uz jsem psal - ma jizansky temperament, ale zase je ze vsech stran nedodelana...
Jistě, neboť pokud by chtěla kia ve střední třídě vypadat tak, jako vypadá ve třídě své CITI, pak by musela vypadat přinejmenším jako... trojkovej bavorák >:D
Nezlob se na mně, umím ocenit karoserii například nového Kia Rio, uměl bych definovat i to, co Rio ztrácí a na svou konkurenci z Evropy (P208 např.) ztrácet bude. A samozřejmě vidím i to, jak vypadá třeba P508 a jak vypadá horní kia 8-s
Anglicky sice nerozumiem, ale Kia dostala ocenenie za najlepsi dizajn aj [odkaz] . Zacina to na case 14:00 (skoro na konci). Ak vie niekto po anglicky, moze uviest presne o co sa jeedna, ide len o par viet.
Ta věc má svou hodnotu v čase, mezigeneračně se Kia vybarvila do krásy, ano, toto je předmětem ocenění, avšak v realistickém garážovém eurokontextu holt vypadá jak vypadá, a zase třeba P508 také vypadá jak vypadá... :-)
Pane GTI,jakou že to máte Dg-307? To je z lékařského hlediska dosti závažný problém.
Vaše vize garáže z plakátů je roztomilá,leč stále se opakující.Onanovat nad jakýmkoliv automobilem je přinejmenší pozoruhodné;zvláště když v plakátu na garáž máte vložený svůj penys. :-!
Jo, kdyby se změnil znak na kapotě, tak by to jistě pomohlo, ono by se změnou znaku určitě přišel i trochu silnější dieselový motor hned a ne za pár let ;-)
GTI, jeslit máš stejně nudnej a šedivej život jako vyrábí auta koncern ke kterýmu tak vzhlížíš, tak tě celkem lituju. Laciný plasty? aspoň se neloupou jak ve VW, to by mi asi štvalo víc, vzít za madlo dveří a mít pogumovanou ruku,hmm. K čemu pak super hyper oslyntávací plast, když stojí za h..... A to že je něco nesymetrické, snad neznamená že je to špatné. Už si s tím fakt dost nudnej, možná se na tebe ten vir VW přenesl úplně a ty si jak ta tvoje garáž....Jen jdi a podívej se na sebe.
nevim, půjdu po ulici, kolem mě projede ten jeho tzv. ,,bůh passat,, a se mnou to ani nehne, to i ta kia aspoň vyluzuje nějaký pocity. Nejvíc ho musí trápit to že to vždy bude jen ten mainstream, nic víc.
kia je přesně ten stejnej mainstream, sice ještě stále níže ale to jak se prodírá konkurencí je znát. Ta reakce měla jinou úvahu ;-)
Auta se dělají i pro ty co se na ně dívají zvenku, protože to můžou být potencionální kupci, případně i majitelé ;-)
posuzuješ kvality aut podle prodeje? a dokonce tady v čechách? ale ronaulte....
To že ty prodeje nejsou tak vysoké je dáno tím že hyundai se snaží zvýšením ceny zvednout i mínění o značce, ale to tak jednoduché nebude.
o něco ano, stále je to celkem dost změna, z automobilek KIA a Hyundai se stávají rovnocení soupeři, a to si spousta lidí nechce připustit, kde sou ty časy kdy to byly jen levná auta s nevalnou kvalitou a parametry které neuchvátily...
Hele, jenže ty tady opěvuješ to, že se auto odlišuje, to je ale málo. Odlišuje se kdejaké auto od jakéhokoliv jiného, třeba Mondeo vypadá jinak než Passat a ten jinak než Laguna. Optima má z některých pohledů šmrnc, ano, předek a předobok paráda, pak to začneš obcházet a nastává zklamání v těžkopádné zádi.
A hlavně, to není vše. Kde je solidní paleta motorů pro tohle auto. Možná by trh oželel benzíny, hlavně evropský, ale jedna nafta se 100 kw na auto, které by dle rozměrů ještě před 10 lety bylo ve vyšší střední? To má být i v evropě nějaké zlepšování image? :-O
Kdyby měli reálně, tak dají... Zatímco cpou do ix35 2,0 CRDi, tak tam, kam by se hodil jak * na hrnec, tak není 8-s A takhle, máš cca 600t na auto střední třídy, bral bys i 40? Teda asi by za to ani pořádná nebyla? A nebo 800t? ;-) Já ne ;-) Je to o racionalitě a ta ještě trochu pokulhává.
Chovej se tu slušně, a piš slušně! Pokud něčemu nerozumíš, slušně se zeptej. Už předem ti ale píši, že v tvém případě to nerozumění bude tím, že nemáš nic, čím bys rozumět mohl...
Dobrá...když dochází argumenty,přejdeme na urážky...Prostě s 99% názorů co tady píšete nesouhlsiím,protože jsou to rádoby překrásně a snad i "vtipně" napsané bláboly...A ještě něco...Netykejte mi,volkswageny jsme spolu nepásli...
Nějak mi nedochází, proč mi předhazuješ Volkswagen. Pokud přesto bys měl zájem, porovnej si třídní konkurenci, Passata. Nechceš mi doufám tvrdit, že Kia je povedenější, než Passat? To bys dojal nejen mně, ale jistě i Petera Schreiera :-)
Já přece nemohu za to, že nemáš voko, že nemáš vkus, že to nevidíš. Souhlasím s tebou, že nesymetrie nemusí být nutně ošklivá, ale rozhodně trvám na tom, že přístrojová deska nešahá eurokonkurenci ani po kotník - [odkaz]
ani se nedivim že si sem dal fotku zrovna téhle přístrojovky, je pěkná, zajímavá a tvárná. A co ta passatí? Koukl si se do té garáže na sebe? cos tam viděl?
Nemám tam Passata, ale pokud jde o jeho kabinu, ta je referencí ergonomie, například v sedadlech je to absolutní třídní špice. Seděl jsi v nich, co jim říkáš?
P.S. Ty se nedivíš přístrojovce a přitom se ti líbí Kia? 8-s
dobře, má dobrá sedadla a ergonomii, to je klasika u německé školy. Ale co to v tobě probudí za pocity když ho řídíš? nic....prostě jedeš z A do B
Co si v té garáži tedy viděl ?
To co vidět chci. A to jako horní kia v tobě probouzí závratě, či co? >:D Člověče, vždyť jde o mainstream, uznávám, v případě Apoštola supermainstream.
To co vidět chceš? stále tak tajemně, máš obavy že by to tu podrylo tu tvou VW víru ?
no tak....neboj se s tím vejít na světlo.
Název ,,supermainstream,, není nic, jen tvoje snaha posunout passata výše nad tyto značky, ale on na to nemá.
tu dvojspojku bych sem radši netahal....zas tak dobrá není a životnost žádný zázrak, o škubání ani nemluvě, ty turbobenzíny? uvidíme....některé typy měly krapet problémy s životností, budiš...chybama se asi učí...a 4x4? ne má haldex, Jen málo automobilek má skutečnou 4x4
Však aspirují s OPC na nové dálniční policejní stíhačky ;-) [odkaz] A tady je s 2,0 Turbo. Popravdě je ta Insignia u nás docela nedoceněné auto, paleta motorů, pohonů i výbavy není nikterak špatná, není se co divit, že v Evropě se ji nedaří vůbec špatně ;-)
No, a je po srandě. Už to nejde zobrazit. 8-s Buď to smázl admin (jestli tady nějakej je) nebo to sebekriticky stáhl sám. Jen doufám, že jsme neranili city nějakého začínajícího testéra. :-| >:D
A co v tobe probudi za pocity Kia?
Budes se citit jak na lentilkovym mejdanu?
Vychutnas si to krupnuti?
Co to je, sakra, furt za kecy o zabavnosti/nude u aut?!
Zavlekl to tu nejakej redaktor a banda, co zna auta jen z PSX se tu porad opici a kdyz uz nemaj argumenty, tak prohlasi, ze A je nudne k uzoufani, zatimco B je zabavne brko...A ja se tomu musim smat >:D
I kdyz se mi ta Optima libi, tak designove Passatu nesaha ani...po ten prislovecny ventilek.
neřekl sem že se mi líbí ale myslel sem to spíše tak že má osobitý styl. Veskrze to auto vypadá dobře. Stačí se podívat třeba na superb - nevyvážené proporce a nudné tvary...
No, to už je lepší. To víš, v tak "tradicionalistické" třídě, jako je střední mainstream těžko uchvacovat osobitostí, zde se více cení právě ta uměřenost. Třeba Superba. Osobně tedy sedana napovažuji za velkej designovej úspěch, ale v kombíku je to krásný vůz.
Tu osobitost bych vyhledával ve střední prémii, tam už je to i o jistém odvazu.
prémie je někde jinde, stále na míle vzdálená těm nejlepším z mainstreamu, ne v prostoru ale v celkovém dojmu z vozu.
Tak co ta garáž GTI, povídej a nezakecávej.. ;-)
Moje ódy tu jsou bez toho s čím jezdíš ty, já, kolegové. Nezapopmínej, že smyslem diskusí tu není dělat z vlastního auta letadlo a z ostatních aut šrot, smyslem diskusí je tu psát o autech pokud možno objektivně.
tentokrat sa zhodneme...uchadza mi dovod preco uprednostnit tento tuningovy vytvor pred konkurenciou z europy a to v akejkolvek podobe (passat, mondeo, C5, laguna, 508). Ale kolko ludi tolko chuti
Ak odpochoduje na 4 ročnom Superbe po 100 tis. km napríklad DSG - je to dosť drahá "sranda" ..... reálny príklad ... u Kie je to problém pre značkový servis a problémy majiteľ má, ale aspoň nie finančné ...
Za 1. čtyřletní superb má už často tou dobou druhého majitele a za druhé si k Superbu, stejně jako k čemukoliv jinému, může připlatit za docela rozumný příplatek záruku klidně na 5 let ;-)
Auto podarene, taky vcelku technicisticko - dynamicky dizajn alebo ako to nazvat.
Co by som ale vytkol:
-zadne svetla - viem si tam celkom predstavit nie skosene ale skor jednoduchsie horizontalne linky - vlastne, naco vymyslat nieco davno vymyslene - [odkaz] , trosku pretiahnut konce, ktore zabiehaju do karoserie aby zostal zachovany nejaky ten azijsky duch...no proste vo fantazii to mam... >:-[]
-dizajn diskov sa mi moc nepaci ale to nie je nic, co by sa nedalo zmenit
Co mi vadi u vsetkych KI-jí (?) je logo automobilky, s autami to nema nic spolocne ale proste na tom logu neni jedina pekna vec, jediny napad, hodi sa mi skor na vysavace alebo rychlovarne kanvice ale urcite nie na auta 8-s:no:
Edit: este k interieru - volant tragedia, ostatok, no neviem...skor NIE ale zive dojmy su tu smerodajne - tie nemam, takze zostanem neutralny
;-) >:D >:D >:D KIA Vision-Mission K >:D >:D > Ladný profil s dlouhými převisy a záď s vysoce posazenými LED světlomety dává trochu vzpomenout na Jaguar XF. V tomto případě je to spíše dojem pozitivní, než abychom chtěli Kii obviňovat z kopírování.:D:-!
Prepacte,ale ked niekto zo Citi robi drahokam medzi vsetkym co ma 4kolesa a na vsetkom mimo koncvernu - teraz Optima, hlada iba negativa,pricom su to trapošiny...cisty zufalec... :no:
:yes::yes::yes: Dávam palce nahoru,ale diskuse s těmito uživateli je naprosto zbytečná...Například,kdyá někdo argumentuje tím,že jsou na volantu nepřehledná tlačítka,tak musí být dement,protože takřka stejné řešení už mívali BMW ke konci 90. let a nikdo si na to nikdy nestěžoval...
Ale měl sem E36,mám E39,jezdil sem v E46...všude jedno a to samý,ikdyž se přiznám že v E36 sem multifunkční volant neměl,nicménně vím,že ta koncepce tam byla stejná jako u E46
Jenže ono není multifunkční volant jako multifunkční volant. Jsou extrémy, třeba Citroen a jeho vše na volantu, zajímavá koncepce, někteří to chválí. To je dnes móda. Ale z druhé strany jsou jisté limity, jako proč cpát tlačítko na nulování pal. PC na volant? :-O A hlavně to bych jako hlavní výtku GTIho nebral.
K "diskusii" ohladne volantu...tak zrovna tam je to podla mojho nazoru Ronalte trefa vedla...pises,ze Kia/Hyu ma tazko nepraktický...no ten pežoťácky je v niečom iný?? Vidis dobre?...Ovladanie palubneho na volante? Nic lepsie som v zivote nevidel! Je lepsie ho mat strcene v palubnej doske? >:D Pises radsej pod volantom...no prosim ta skorej mi pride rozlozenie na Optima/i40 lepsie ako 508 a to sa mi to auto takisto velmi páči...na druhu stranu spravis v oboch pripadoch presne ten istý pohyb ruky!
[odkaz]
[odkaz]
Co sa týka funkcíí...je presne taký istý...a neboj,ten od Hyu/Kia sa drží vyborne a je to otazka krátkeho zvyku,par km a skuseny vodic to musi mat v ruke!
Ked sme pri tých volantoch,tak práve vyspevované Fordy sa nemaju cim chvalit...ale uprimne,z vnutra sa mi nikdy moc nepacili,co je ale iba moj problem :-)
Zial diskusiou to ani nemozno nazvat...pretoze zvacsa ide z jednej strany len o onanistické pretlacanie si svojej pravdy,vacsinou bez akejkolvek sebareflexie,ci vobec vedomia,co vlastne obhajuje,kedze nikdy nedokaze si nazriet do svojho inak ako len cez ruzove okuliare a samozrejme,ze potom Citi posobi ako Aston Martin a samozrejme 1,2TSI sa dáva aj do lamborghini gallardo a samozrejme ziadne z tych aut do sevisu nepojde,preto len dva roky garancie! A tak prirodzene ked sa niečo podozrivé na trhu objaví,tak najlepsou zbranou je tvrda kritika na vsetko cudzie!
Mluvíš o nějákém konkurenčním autě stejné třídy? Do čeho se dnes dává 2.8 s 92kw? nerozumím kontextu s dýzlovou optimou...
Ale jistě,narážíš na Buick. Tak když zajdeme hluboko, v roce 88 měli General Motors atmosférický čtyřválec s výkonem 190 HP, je už ti to více po chuti?
Ford měl v těch letech čtyřválcový 2.3 turbo s 200 HP
A pětkové BMW z téhož roku, tedy 1988 mělo v americké verzi úplně stejných 127 koní
Není na tok nic divnýho,nesmíš taky zapomínat na to,že američani maj jiný a přísnější emisní normy.
Takže tu máme BMW 5 2.7 I6 127HP a Buick 2.8 V6 s 127HP - pořád ti to přijde málo? Kde mělo v roce 88 BMW nějáký 190HP atmosférický čtyřválec? Nemělo? Jak je to možné? Že mělo šestiválce? GM mělo osmiválce!
Opravdu by bylo na místě uvědomit si, že 1988 v USA není evropa v roce 2012,dokonce ani v roce 2000 a ani v roce 95...
Jediné tvé ospravedlnění by bylo,že jsi BLB,karifole!
V textu čteme, že se Optima v Evropě začne prodávat na přelomu roku, ale v ČR si ještě celkem dost počkáme, a to do dubna (teoreticky snad "už" v březnu) :'-(. Pokud si projdete starší články, tak Optima (dle těchto článků) by v Evropě měla jezdit už od půlky roku 2011 ;-\
K tomu C-sloupku (pro tlachaly v diskusi "nahoře"): jde o perfektní sladění linií ale i lehce novátorské prvky. Jinak na designu Optimy se skutečně pracovalo ve dvou týmech - exteriér je z Evropy (velký podíl má P.Schreyer - narozdíl např. od Picanta či Ria, kde dal prostor jiným kolegům), interiér z Kalifornie. To není nic výjimečného.