Takže falšování bude ještě lehčí, udělám si falešnou spz někoho kdo to má zaplacené a nebudu nic platit?Nebo rovnou přední spz vyhodím a když mně policajti chytnou tak jim řeknu že mně upadla?
§ 125c/1a) 1.
Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že v provozu na pozemních komunikacích řídí vozidlo, na němž v rozporu s jiným právním předpisem 38b) není umístěna tabulka státní poznávací značky (dále jen „registrační značka“) nebo je umístěna tabulka registrační značky, která nebyla vozidlu přidělena.
Za přestupek se uloží pokuta od 5000 Kč do 10000 Kč a zákaz činnosti od šesti měsíců do jednoho roku.
To dá rozum, že si musíš "půjčit" značku ze stejného modelu a barvy. Snad by nikoho nenapadlo něco jiného. :-) To by neprošel ani tou nejzákladnější kontrolou. Pořád budeš v háji, když tě zastaví, protože si zkontrolují osvědčení o registraci, které sedět nebude. Nejjednodušší a nejlevnější je prostě zaplatit.
"Známku" koupím rychle a pohodlně na internetu, než tam jedu... jen nahlásím typ vozu a SPZ. Pokud bych byl Maďar, tak si můžu koupít známku i přes SMS a jedu.
Na dálnici vidím každou chvíli kontrolní vozidlo nebo kamery, tak si myslím, že to mají ohlídané.
Podle mého názoru je to ideální a jednoduchý systém. Samozřejmě asi půjde oj.bat... ale to jde skoro vše. Za sebe dávám velký :yes:
Bohužel se mi nechce věřit, že by v našem českém Kocourkově mohlo projít něco rozumného... raději se budou platit těžké prachy za známky, krabičky nebo jiné nesmysly.
...je dobré!!! pardón ale když vidím ty policajty zastavovat auta na vnější části oblouku sjezdu z dálnice a leckdy ještě v bezprostřední blízkosti jízdního pruhu dálnice bych nejraději zastavil vedle nich na těch šrafech a ***al je do idiotů... ale je mi jasné že kdybych to udělal okamžitě bych dostal pokutu za to kde stojím... vis. sjezd z R4 na dobříš směr praha... popřípadě r4 sjezd na pražský okruh- kde naprosto eliminovali význam těch "pohlcovačů" nárazu když před ním zastavili a ještě k tomu za sebe navedli kontrolované auto... další věc je že dost často nevidím ta jejich auta ani blikat.... no toť asi vše, k článku to moc není ale aspoň jsem se podělil
ja bych uvital hlavne neco, co se da prenaset z vozu do vozu. jenze to se nehodi do kramu nasim "zakonodarcum". stat tu totiz neni pro nas, ale mi pro nej, proto se pred vyhodnosti pro obcany, uprednostnuje vetsi vyber do statni kasy (u ktere uz stoji fronta s natazenyma rucickama) :no:
Presne! Co mam delat kdyz mam vicero aut. A samozrejme dokazu ridit naraz jen jedno...za kazdy platit? To uz se mi vice libil napad s prenosnou krabickou....Koupi se jedna a dam ji do auta kterym na dalnici vyjedu....proc platit za rozmlaceny dalnice kdyz vlastne po ni zrovna delsi dobu nepojedu....kupovani 10 dennich znamek nekolikrat za rok to jen prodrazi...
Každá elektronizace do budoucna skončí platbou za km. .. ha? A kolik si asi tak představujete ze to bude? ... (kdyžkoukam na nejnižzsi cenu ted u autobusu, tak to at si cestovatel praha-brno spočítá na kolik jízda mu vystačí roční cena známky....)
Doufám, že dodavatelem daného SW bude stejná firma, která má na starosti registr aut :-)
Docela by mě zajímalo kolik by stálo vytvoření a provoz tohoto systému ve srovnání s "tiskem" nálepek.
no určitě to bude stát vic než dost (pro všechny). vždyť už teď se nás snaží přesvědčit, jak složité by to bylo, a proč to teď nejde. >:D
zatím jsem se ale dověděl, že problém má být v tom že se po záznamu na bráně, údaj o značce maže... takže, brana vyfoti kamion, pozna jeho značku, nevím co s tím pak dělá, a pak udaj o fotce smaže.... ahaaaa, no to by byla šíleně složitá úprava softu, aby soft, vyfotil značku, v databázi zjistil zda je zaplacená "známka", a pak tento údaj smazal a nebo když nebude zapalceno, tento údaj nemazal... no to je nejmíň změna za miliardy......
Ty náklady na tisk a distribuci jsou "neskutečných" 250 milionů Kč...na známkách se vybralo skoro 4 miliardy. Systém je jednoduchy, funguje, žádný prostředník ani firma co peníze dále přerozděluje. Známku si koupím jednou za rok ne benzince, vylepím a je klid.
Tak proč to neudělat složitě, zaměstnat armádu lidí, firmy, výberové řízení, sledovat pohyb lidí přes SPZ, dále investovat do systému, který se buď přestane za pár let používat, nebo se po dostavění bude hned modernizovat stále a stále. A na správě a IT službách si někdo napakuje...
A jakými argumenty přesvědšíme voliče? Zcela se odstraní neplatíči = vybereme více >:D . Každý si zaplatí jen co projede, platby za km = spravedlivé, všichni si budem rovní >:D .
Pravda. I tak bych se fyzických známek celkem rád zbavil.
Pro toho umělce, který se neumí zeptat proč, ale umí dát palec: Někteří z nás cestují. Když bude každý stát vyžadovat kdo ví kolik nálepek (jednu na dálnici, jednu pro vjezd do center [emise] atd.), tak budeme mít akorát oblepená celá skla. A naprosto zbytečně. Hlavně když pak nějaký chytrák napíše do zákona, že nemáš mít na skle nic jiného (to aby policista snadněji identifikoval auto bez známky).
Aktuálně mám tři dálniční známky, emise a nálepku informující o tom, že mám v autě kartu záchranáře (aby věděli, jak auto rozřezat). Naštěstí jsou dálniční známky specialitou spíš východnější části EU (známky má sedm států, ze starých jen Rakousko). Plus Švýcarsko, to je osmý stát, ale není v EU. Jinak bych si hodil mašli. Měl bych jich snad čtrnáct. Asi ne všechny najednou, ale i tak. Nemám zájem.
Jestli jsem to z článku dobře pochopil, tak distribuce jednoho milionu známek stojí 250 mil Kč?! 250 Kč na jednu známku?! NTVL! Asi se přihlásím, vzládnu to za polovinu a ještě mi polovina zbyde..
Velký bratr má oči všude. Nikoho neděsí, že face recognition napíše zkušenější student čvut? Všechny ty dohledové systémy ulehčují práci, jenže za cenu absolutní ztráty soukromí.
Centrem Prahy už člověk neprojede/neprojde aniž by ho nezachytila alespoň jedna kamera. Analytika vašeho osobního života může být poměrně jednoduchá.
To samé je, když řídíte. A teď to budou mít i s vašima kompletníma nájezdama.
Jedinou útěchou zatím je ten fakt, že ve státní správě pracuje hodně idiotů. Jenže to může jednoho dne skončit... tenhle informační systém je dobrý sluha, ale velmi špatný pán :no:
Ono to není tak jednoduché. Rozpoznávání obličejů potřebuje rozumný úhel, osvětlení a rozlišení. My jsme například experimentovali s plenoptickými kamerami. V praxi zase tak dobré výsledky podobné systémy nepodávají.
Se základní myšlenkou souhlasím, ale dnes to nefunguje. Pravda je, že kamery jsou všude a spíš jich bude přibývat. Jediný rozdíl je, že lidé by takový objem dat zpracovali jen těžko. Počítač to v budoucnu zvládne. Zatímco lidem chybí propustnost, počítači inteligence.
S množstvím techniky, kterou má policie (policie?) dostupnou, je ta analýza dost dobře možná - přecejen např. při průjezdu centrem tě zabere 6 dopravních kamer? To k poskládání ideálního obrazu stačí
Tak je pravda, že podobný systém by měl na pomoc poznávací značku, takže se může snažit zkombinovat více záběrů. Tak či tak, mně stačí už sledování pohybu auta a to v dnešní době žádný problém není. Kdo ho řídil, může pak případně vyhodnotit člověk. Osobně bych se na tohle vykašlal a zkoumal spíš cestu citlivých RFID bran. Dnes jsou tyhle čipy ve všem. A v čem nejsou, v tom budou. Platební karty, doklady atd. Mobilní telefonní a datové sítě také dobře poslouží.
Fakticky to odpovídá situaci, kdy je policista na každém rohu. A kolik lidí po něčem takovém volá. Jen to nebude člověk, který vyžaduje plat, přehlíží a zapomíná.
Tak mě napadá, mají kamery používané v ČR IR filtry? Popřípadě jsou to IR kamery? >:-[]
Jsem překvapen tím, že si někdo na ministerstvu všiml, že jsme v 21. století. A že by začaly uvažovat ekonomicky??? Přece jenom nalepovací kupony, zde měli být na začátku 90. let. Bohužel se opět potvrzuje opět to, že jsme za Evropou pozadu několik let (cca 10 - 15). Ale nedivím se tomuto stavu, když na tzv. vedoucích místech jsou lez ***ky, laici a lidé kteří umí počítat od 0 - 10. (není myšleno v mil.) :'-(
Hlavne znamky by meli byt prenosne. Mam doma dve auta koupim jednu vignetu a je to.
je jedno ktery auto z nich na dalnici pojede. Takhle mam koupenou stejne jednu znamku.
sežere jen na provoz polovinu peněz vybraných na mýtném. Je to příklad extrémně neefektivního systému který se státu ani uživatelům nevyplatí, profituje z něj pouze provozovatel. A to nemluvím o nemožnosti jeho rychlého rozšíření jako to nabízely levnější a modernější GPS systémy. Ale ty nebyly vybrány, protože korupce. Podobně to dopadne teď. Zruší se nálepky a za jinou formu výběru potom zaplatíme násobně více. Jen studie proveditelnosti bude stát tolik, kolik stojí ročně tisk všech známek. Ale aspoň bude na politické kampaně...
Btw. u nás městská část zadala podobnou studii - jediná otázka byla, jestli má obec postavit místo bývalého fotbalového hřiště tenisové kurty. Cena studie? 1,5 milionu korun! Ale na opravu šíleně rozbitých chodníků a cest peníze nejsou. Neuvěřitelné jak se dnes hospodaří.