Korejské automobilky začínají v segmentu luxusních aut ztrácet na domácím trhu svoje výsadní postavení. Korejci i kvůli výhodnějším cenám přesedají do vozů německé prémie.
Chudak si akurat ty, keď hodnotíš koho ani zdaleka nepoznáš!!! A prave že o automobilovom priemysle niečo viem a viem čo je Huyndai a KIA za šity z najlacnejších materialov jedov a iných srač*k!!! A spolahlivosťou či výkonosťou su tiež niekde inde!!!
Korejský rejže auto si koupí jen cvok. To je to samé jako s televizemi, kde si podřadnej Samsung koupí jen člověk co skočí na reklamu a nerozumí tomu.
Jsou to jen kopírovači od všeho až po auta.
O tom že Korejci začali vyrábět auta kopírováním snad nemůže nikdo pochybovat. A jak je to vidět nejen z úvodního obrázku, dělají to v řadě případů do dnes. :no:
Samsung sice kopírováním začínal, ale dnes je to jedna z firem, která tento segment vede a nejen pokud jde o objem a kvalitu výroby ale i v oblasti aplikace nových technologií (viz např AMOLED).
Sice bych tohle raději psal o nějaké evropské firmě, ale občas je dobré podívat se pravdě do očí.
...ale i takhle může vypadat bezcelní zóna EU-Jižní Korea. Někdo na tom vydělá, někdo na to doplatí. Když se tady někteří jedinci rozčilovali nad "nekalými" korejskými exporty do Evropy a souhlasně přikyvovali zemi, jejíž představitelé nejvíc vyváděli - Francii, nedohlédli dál, než k Hyundai, Kie a možná tak ještě Samsungu (samozřejmě elektronice, ne součásti francouzského koncernu Renault....). A že by to nemuselo být tak nevýhodné i třeba pro některé výrobce, to nikdo neřešil. A že elektronika a auta netvoří většinu objemu v tomhle obchodě asi nechápe už skoro nikdo. Němci moudře mlčeli (protože vědí své...), nakonec mají svoje zkušenosti i třeba z celně "uzavřeného" Japonska - tam jsou jejich auta z těch, co se tam podaří dovézt taky nejpočetnější a nejoblíbenější a značkou skutečně bohatého Japonce není Toyota nebo dokonce Lexus, ale Mercedes, BMW nebo Porsche......
Nic mimoradneho, o vsem obvykle rozhoduje fakt, jak hluboko mas do penezenky a postupne snizovani dovoznich cel jen odkryva obecne zname pravdy ;-)
Kontrolni otazka: Vite, proc jsou korejske telefony tak velke?
Za první čtvrtletí 2013 prodal Hyundai 31,444 aut s hodnotou nad 36000$. Audi BMW a Mercedes dohromady prodaly 18114 aut.
To jsou fakta ;-) [odkaz]
V článku jsem neviděl žádná čísla ani zdroj jak německá prémie válcuje domácí. Ale podle mě byl zdroj zpráva VDA stará dva měsíce: [odkaz]
Hezkej večír
PS Při shlédnutí prvního odkazu se můžete dočíst, jak znějí články seriózních webů:
''Korejští kupci zvyšují zájem o luxusní auta z dovozu''
Na rozdíl od tohoto :-) ''Korejské značky začínají doma ztrácet, válcuje je německá prémie'' Bohužel to válcování byla asi jediná invence auto.cz. A ještě blbě
>:D
"V prvním čtvrtletí letošního roku vzrostly korejské prodeje automobilek Audi, BMW a Mercedes-Benz minimálně o 25 procent, zatímco prodeje luxusních Hyundai klesly o 4,7 procenta."
Ale je to nicnehovoriaca veta, pretoze nevieme realne cisla. Uvedene percenta su medzirocna miera. Keby Nemci predali vlani v Q1 iba 4 auta, a tento rok 5, tak je to narast o 25%....
Takze suhlas, titulok je bombasticky a neodraza realitu.
Uvažujou podobně jako my. Automobilka z jejich pohledu zlevní celé portfolio (v daném případě sníží cenu snížením cla), přičemž s kvalitou se nic k horšímu nestane. Takže si ji v tuhle chvíli (tj. v následujících řekněme třech měsících) koupí o něco víc lidí, kteří možná vyčkávali. A nárůst to bude celkem znatelný, ale nejspíš zase nijak drastický.
U nás taky Korejci neprodávali moc i40, dokud na ně nedali zajímavou cenu...
A teď si vezměte, že Korejců je několikrát víc než Čechů a pokud mluvíme o Jižní Koreji, jsou i v průměru o něco bohatší. Takže třeba na BMW tam může mít zálusk víc lidí, než u nás... Takže tam trh luxusních vozítek bude o něco zajímavější, než ten náš. Zvlášť když vezmeme v potaz, že Japonce nemají moc rádi, zatímco Němci nejsou pro ně "ti neoblíbení sousedi".
Ale nějaké válcování? S těmi silnými slovy bych si počkal na prodejní čísla.
O něco bohatší? Při absolutním srovnání o dost, stejně jako třeba Japonci. Nejdražší dělník v automobilce je v Japonsku a ten korejský za ním moc nezaostává. A oba jsou v absolutním přepočtu dražší i než Američan a dokonce i Němec.
Druhý problém je, co si za ty peníze mohou koupit.....kousek pozemku třeba v Japonsku stojí stonásobek toho, co u nás. Německou prémii kupují lidé z "vyšších" pater společenského a ekonomického žebříčku a i přes často okázalé vlastenectví zde funguje ona forma snobizmu, která v rámci sebeprezentace nutí jít do tradičně vnímaných špičkových (a že takové jsou....) německých značek.
Ani já s tím bombastickým titulkem nesouhlasím, uvidíme tak do tři čtyř let.....a pak se můžeme dohadovat, jestli to byl chvilkový výkyv, nebo dlouhodobý trend.
Myslím,že konečně se jen asijské zboží nevozí do Evropy..
Pro náš trh je jistě zajímavé něco z EU vyvážet do Koreje a Japonska.
.A moc kvalitnějších výrobků než taková auta tady nemáme!
I když asi Škodovka se tam prodávat tolik nikdy nebude..v Číně je ale lidí taky dost.. ;-)