Krone: Plachtové návěsy - Jediné výrobní místo

Krone: Plachtové návěsy - Jediné výrobní místo

 
 

Německá firma Krone dlouhodobě patří k největším výrobcům návěsů a přívěsů v Evropě.

Veškeré plachtové návěsy produkuje společnost Krone pouze v severoněmeckém Werlte v závodě, který prošel začátkem roku 2008 rozšířením. Současná kapacita činí 40 000 kusů ročně. Roku 1995 firma získala certifikát kvality pro své výrobky podle ISO 9001.

Profi Liner

Nejprodávanější typ v modelovém programu Krone tvoří plachtový návěs Profi Liner, který se nabízí v provedení s třístrannou shrnovací plachtou s bočnicemi i bez nich. Druhou variantou se stává celoshrnovací plachta v provedení splňujícím normu TIR. Pro speciální aplikace lze objednat i variantu s pevnou střechou. Krone dodává Profi Liner i jako valníkový návěs v provedení otevřené plato bez bočnic osazené předním čelem nebo coby valník s bočnicemi o výšce 550 nebo 750 mm.

Každý Profi Liner je v základním provedení vybaven obvodovým lemem Multilock, který přináší variabilní možnost uchycení nákladu díky množství otvorů v celé délce návěsu. Ty lze využít i v případě návěsu s bočnicemi, aniž by je bylo nutné při „kurtování“ nákladu bočnice otevírat. Plachtové návěsy Krone se obecně vyznačují velmi nízkou pohotovostní hmotností. Profi Liner s třístrannou shrnovací plachtou pro výšku točny 1150 mm na nápravách BPW s brzdovými kotouči o průměru 430 mm váží 6400 kg včetně rezervního kola, dvojitého držáku rezervy, zvedací nápravy a schránky na nářadí. Mega Liner v obdobné výbavě a s vnitřní výškou 3000 mm má pouhých 6750 kg. Charakteristickým znakem plachtových návěsů Krone je nástavba zhotovená z oceli. Přední stěna, zadní vrata i zadní sloupky se vyrábějí z kvalitní oceli, což umožňuje snadné opravy v případě jejich poškození, k nimž při provozu návěsu nevyhnutelně dochází. Podlahu tvoří 30 mm silné desky z dvaadvacetivrstvé překližky.

Velkou výhodu znamená vysoká pevnost nástavby, dosažená díky chytrému řešení spojení předního čela a rámu návěsu, který v přední části zvýšený a čelo se montuje na tuto jeho část.

Speciály

Další produkty z rodiny plachtových návěsů představují Paper Liner na přepravu papírových rolí se speciálními kolejnicemi pro snazší manipulaci s rolemi, odlehčený Light Liner s pohotovostní hmotností začínající na 5200 kg a City Liner. Ten zůstává díky jednonápravovému provedené perfektní volbou pro zákazníky zajišťující zásobování provozoven uvnitř měst a na stísněném prostoru. Pro opravdu špičkové manévrovací schopnosti používá City Liner řiditelnou nápravou.

Novinka prezentovaná na IAA 2008 v Hannoveru nese název Eco Liner. Jedná se plachtový návěs kombinující nízké provozní náklady dosažené aerodynamickým paketem s rychlou obsluhou vozidla. Té se dosahuje použitím novinky v zajištění bočních plachet, jež se zajišťují pneumaticky ovládanými háky. Doba nutná k otevření návěsu pro boční nakládku či vykládku se tudíž snižuje na nezbytné minimum.

Návěsy lze na přání vybavit množstvím doplňků, mimo jiné samořiditelnou zadní nápravou zjednodušující manévrování soupravy, ráfky z lehkých slitin, paletovými boxy, oky pro zajištění návěsu během přepravy na trajektu, úchyty pro přepravu kontejnerů, systémy sledování opotřebení brzdových segmentů nebo dalšími úložnými prostory v podobě přídavných schránek na nářadí. Krone nabízí Profi Liner rovněž ve „dvoupatrovém“ provedení, kdy se do speciálně zesílené nástavby namontuje odnímatelné patro umožňující přepravu dalších 33 europalet. V tomto případě jsou na návěsu připraveny úložné prostory pro příčníky druhé podlahy. Pokud nejsou pro daný typ přepravy třeba, lze je z ložného prostoru odstranit. Plachtové návěsy Profi Liner může výrobce v případě požadavků zákazníka snadno dovybavit tak, aby možnost vznikla možnost dosažení některého z uznávaných certifikátů DCE 9.5, VDI 2700, EN 12.642 Code XL nebo osvědčení pro přepravu nápojů v lahvích.

Důraz na povrchovou úpravu

Každý rám návěsu Krone je napřed očištěn ocelovými kuličkami a ošetřen ferrofosfátováním. Další krok znamená nanesení základové barvy metodou KTL, jež díky vícefázové ponorné lázni zajišťuje aplikaci kapaliny do všech rohů a dutin rámu. Každý rám návěsu i přívěsu je na závěr lakován práškovou barvou. Ta se následně vypálí v peci, což firmu Krone odlišuje od jiných značek, které z důvody úspory nákladů toto opatření často neaplikují. Metoda KTL ve spojení s práškovým lakováním zajišťuje jednu z nejlepších antikorozních ochran dostupných na trhu návěsů a přívěsů. Ke každému plachtovému návěsu lze získat certifikát, že jeho nástavba odpovídá normě EN 12.642 Code XL pro zabezpečení nákladu (viz níže).

Důležitý rys Krone tvoří osazování všech produktů pouze vyzkoušenými komponenty osvědčených dodavatelů. Proto u Krone naleznete výhradně značkové nápravy největších výrobců BPW, SAF, DCA a Gigant. Vzhledem k tomu, že se jedná o celoevropsky působící dodavatele, není problém zakoupit náhradní díly po celém kontinentu. A to nejen u zmíněných dodavatelů, ale i v servisech značky Krone.

V poprodejní péči společnost na svých webových stránkách spustila bezplatný Servisní lokátor. Díky němu si každý uživatel vozidla může v případě nutnosti vyhledat nejbližší servisní místo a prodejnu náhradních dílů. Aplikace obsahuje více než 11 000 servisních míst.

Zabezpečení

Základním prvkem, jenž na návěsech slouží k zabezpečení nákladu, se stal perforovaný obvodový lem Multi Lock (standardní výbava valníkových a plachtových návěsů, rovněž u provedení s bočnicemi). Rozteče otvorů činí 100 mm a najdete je v celé délce návěsu. Výjimku tvoří prostory, kde jsou uchyceny boční sloupky. Díky tomuto řešení nepotřebuje návěs žádná oka pro uchycení napínacích popruhů v podlaze a řidič může zajistit náklad uložený na kterémkoli místě ložné plochy. V případě, kdy je tento prostor zaplněn nákladem pouze částečně, lze pro zabezpečení nákladu proti pohybu využít systém Multi Block. Ten se skládá z komponentů tvořených ocelovým profilem uloženým napříč ložnou plochou a patkami pro jeho uchycení v obvodovém lemu. Tento prvek navíc obsahuje v horní části další otvory, jimiž je možné napínat popruhy. Kombinací Multi Locku a Blocku získáme až 3000 vázacích míst!

Pro zajištění speciálních druhů nákladů Krone nabízí rozšíření systému Multi Block. V případě papírových rolí převážených na standardních plachtových návěsech slouží navíc ocelové klíny. Podobný systém, tzv. Multi Reel, dodává výrobce pro přepravu kabelových cívek v návěsech Paper Liner.

K zabezpečení ocelových trubek slouží Multi Fix. Systém zahrnuje nástavce, jež řidič nasadí na speciální příčný nosník a náklad umístí mezi ně. Tím zamezí jeho stranovému pohybu a zajištění zadního konce obstará speciální síť zhotovená z velmi pevného materiálu.

Další ochranný systém představuje Multi Wall, zahrnující nástavce a hliníkové profily pro rozdělení ložné plochy návěsu na dvě. K dispozici jsou i šroubované paletové zarážky Multi Screw, jež se používají proti stranovému posuvu palet nebo klecí. Lze je namontovat dodatečně na starší návěsy.

Nástavby valníkových návěsů Krone splňují normy EN 12642 XL, VDI 2700 a DCE 9.5 - přední čelo se testuje na zatížení 13,5 tuny, zadní vrata 8,1 t a boky návěsu na 10,8 tuny.

Značku Krone zastupuje na českém trhu společnost Hesti-Trailer.

Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky Profi

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Online: Kvalifikace na GP Monaka 2017

Räikkönen získal po devíti letech pole position. Ferrari ovládlo první řadu!

Dnes 13:49

Poprvé od Velké ceny Francie 2008 a po 128 závodech získal Kimi Räikkönen pole position.




Blesk.cz

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě zemřelo 29 křesťanů

ISIS se přihlásil k teroru, při kterém v Egyptě…

Radikální organizace Islámský stát (ISIS) se v sobotu přihlásila k pátečnímu útoku na koptské křesťany v…

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce. Injustice 2 je přesto super bojovka

Zlý Superman není takové peklo jako mikrotransakce.…

Superhrdinové a padouši spolu v komiksech bojují od samotného vzniku bublinkového čtiva. Postavit je proti sobě…

 

iSport.cz

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je i zlínský Páník

Trenérská rošáda v Jihlavě. Jinoch končí, ve hře je…

Na další trenérskou rošádu se chystá Jihlava. Klub sice v lize zachránil Josef Jinoch, ale jeho krátká mise dnes…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…

Dojede trutnovský festival na chaos?

Dojede trutnovský festival na chaos?

Trutnovský festival, nazývaný často „český Woodstock“, byl a snad dosud i je symbolem svobody. Vždyť za…