Krone: Plachtové návěsy - Jediné výrobní místo

Krone: Plachtové návěsy - Jediné výrobní místo

 
 

Německá firma Krone dlouhodobě patří k největším výrobcům návěsů a přívěsů v Evropě.

Veškeré plachtové návěsy produkuje společnost Krone pouze v severoněmeckém Werlte v závodě, který prošel začátkem roku 2008 rozšířením. Současná kapacita činí 40 000 kusů ročně. Roku 1995 firma získala certifikát kvality pro své výrobky podle ISO 9001.

Profi Liner

Nejprodávanější typ v modelovém programu Krone tvoří plachtový návěs Profi Liner, který se nabízí v provedení s třístrannou shrnovací plachtou s bočnicemi i bez nich. Druhou variantou se stává celoshrnovací plachta v provedení splňujícím normu TIR. Pro speciální aplikace lze objednat i variantu s pevnou střechou. Krone dodává Profi Liner i jako valníkový návěs v provedení otevřené plato bez bočnic osazené předním čelem nebo coby valník s bočnicemi o výšce 550 nebo 750 mm.

Každý Profi Liner je v základním provedení vybaven obvodovým lemem Multilock, který přináší variabilní možnost uchycení nákladu díky množství otvorů v celé délce návěsu. Ty lze využít i v případě návěsu s bočnicemi, aniž by je bylo nutné při „kurtování“ nákladu bočnice otevírat. Plachtové návěsy Krone se obecně vyznačují velmi nízkou pohotovostní hmotností. Profi Liner s třístrannou shrnovací plachtou pro výšku točny 1150 mm na nápravách BPW s brzdovými kotouči o průměru 430 mm váží 6400 kg včetně rezervního kola, dvojitého držáku rezervy, zvedací nápravy a schránky na nářadí. Mega Liner v obdobné výbavě a s vnitřní výškou 3000 mm má pouhých 6750 kg. Charakteristickým znakem plachtových návěsů Krone je nástavba zhotovená z oceli. Přední stěna, zadní vrata i zadní sloupky se vyrábějí z kvalitní oceli, což umožňuje snadné opravy v případě jejich poškození, k nimž při provozu návěsu nevyhnutelně dochází. Podlahu tvoří 30 mm silné desky z dvaadvacetivrstvé překližky.

Velkou výhodu znamená vysoká pevnost nástavby, dosažená díky chytrému řešení spojení předního čela a rámu návěsu, který v přední části zvýšený a čelo se montuje na tuto jeho část.

Speciály

Další produkty z rodiny plachtových návěsů představují Paper Liner na přepravu papírových rolí se speciálními kolejnicemi pro snazší manipulaci s rolemi, odlehčený Light Liner s pohotovostní hmotností začínající na 5200 kg a City Liner. Ten zůstává díky jednonápravovému provedené perfektní volbou pro zákazníky zajišťující zásobování provozoven uvnitř měst a na stísněném prostoru. Pro opravdu špičkové manévrovací schopnosti používá City Liner řiditelnou nápravou.

Novinka prezentovaná na IAA 2008 v Hannoveru nese název Eco Liner. Jedná se plachtový návěs kombinující nízké provozní náklady dosažené aerodynamickým paketem s rychlou obsluhou vozidla. Té se dosahuje použitím novinky v zajištění bočních plachet, jež se zajišťují pneumaticky ovládanými háky. Doba nutná k otevření návěsu pro boční nakládku či vykládku se tudíž snižuje na nezbytné minimum.

Návěsy lze na přání vybavit množstvím doplňků, mimo jiné samořiditelnou zadní nápravou zjednodušující manévrování soupravy, ráfky z lehkých slitin, paletovými boxy, oky pro zajištění návěsu během přepravy na trajektu, úchyty pro přepravu kontejnerů, systémy sledování opotřebení brzdových segmentů nebo dalšími úložnými prostory v podobě přídavných schránek na nářadí. Krone nabízí Profi Liner rovněž ve „dvoupatrovém“ provedení, kdy se do speciálně zesílené nástavby namontuje odnímatelné patro umožňující přepravu dalších 33 europalet. V tomto případě jsou na návěsu připraveny úložné prostory pro příčníky druhé podlahy. Pokud nejsou pro daný typ přepravy třeba, lze je z ložného prostoru odstranit. Plachtové návěsy Profi Liner může výrobce v případě požadavků zákazníka snadno dovybavit tak, aby možnost vznikla možnost dosažení některého z uznávaných certifikátů DCE 9.5, VDI 2700, EN 12.642 Code XL nebo osvědčení pro přepravu nápojů v lahvích.

Důraz na povrchovou úpravu

Každý rám návěsu Krone je napřed očištěn ocelovými kuličkami a ošetřen ferrofosfátováním. Další krok znamená nanesení základové barvy metodou KTL, jež díky vícefázové ponorné lázni zajišťuje aplikaci kapaliny do všech rohů a dutin rámu. Každý rám návěsu i přívěsu je na závěr lakován práškovou barvou. Ta se následně vypálí v peci, což firmu Krone odlišuje od jiných značek, které z důvody úspory nákladů toto opatření často neaplikují. Metoda KTL ve spojení s práškovým lakováním zajišťuje jednu z nejlepších antikorozních ochran dostupných na trhu návěsů a přívěsů. Ke každému plachtovému návěsu lze získat certifikát, že jeho nástavba odpovídá normě EN 12.642 Code XL pro zabezpečení nákladu (viz níže).

Důležitý rys Krone tvoří osazování všech produktů pouze vyzkoušenými komponenty osvědčených dodavatelů. Proto u Krone naleznete výhradně značkové nápravy největších výrobců BPW, SAF, DCA a Gigant. Vzhledem k tomu, že se jedná o celoevropsky působící dodavatele, není problém zakoupit náhradní díly po celém kontinentu. A to nejen u zmíněných dodavatelů, ale i v servisech značky Krone.

V poprodejní péči společnost na svých webových stránkách spustila bezplatný Servisní lokátor. Díky němu si každý uživatel vozidla může v případě nutnosti vyhledat nejbližší servisní místo a prodejnu náhradních dílů. Aplikace obsahuje více než 11 000 servisních míst.

Zabezpečení

Základním prvkem, jenž na návěsech slouží k zabezpečení nákladu, se stal perforovaný obvodový lem Multi Lock (standardní výbava valníkových a plachtových návěsů, rovněž u provedení s bočnicemi). Rozteče otvorů činí 100 mm a najdete je v celé délce návěsu. Výjimku tvoří prostory, kde jsou uchyceny boční sloupky. Díky tomuto řešení nepotřebuje návěs žádná oka pro uchycení napínacích popruhů v podlaze a řidič může zajistit náklad uložený na kterémkoli místě ložné plochy. V případě, kdy je tento prostor zaplněn nákladem pouze částečně, lze pro zabezpečení nákladu proti pohybu využít systém Multi Block. Ten se skládá z komponentů tvořených ocelovým profilem uloženým napříč ložnou plochou a patkami pro jeho uchycení v obvodovém lemu. Tento prvek navíc obsahuje v horní části další otvory, jimiž je možné napínat popruhy. Kombinací Multi Locku a Blocku získáme až 3000 vázacích míst!

Pro zajištění speciálních druhů nákladů Krone nabízí rozšíření systému Multi Block. V případě papírových rolí převážených na standardních plachtových návěsech slouží navíc ocelové klíny. Podobný systém, tzv. Multi Reel, dodává výrobce pro přepravu kabelových cívek v návěsech Paper Liner.

K zabezpečení ocelových trubek slouží Multi Fix. Systém zahrnuje nástavce, jež řidič nasadí na speciální příčný nosník a náklad umístí mezi ně. Tím zamezí jeho stranovému pohybu a zajištění zadního konce obstará speciální síť zhotovená z velmi pevného materiálu.

Další ochranný systém představuje Multi Wall, zahrnující nástavce a hliníkové profily pro rozdělení ložné plochy návěsu na dvě. K dispozici jsou i šroubované paletové zarážky Multi Screw, jež se používají proti stranovému posuvu palet nebo klecí. Lze je namontovat dodatečně na starší návěsy.

Nástavby valníkových návěsů Krone splňují normy EN 12642 XL, VDI 2700 a DCE 9.5 - přední čelo se testuje na zatížení 13,5 tuny, zadní vrata 8,1 t a boky návěsu na 10,8 tuny.

Značku Krone zastupuje na českém trhu společnost Hesti-Trailer.

Spolupracujeme s TipCars.com
Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…