Krone: Plachtové návěsy - Jediné výrobní místo

Krone: Plachtové návěsy - Jediné výrobní místo

 
 

Německá firma Krone dlouhodobě patří k největším výrobcům návěsů a přívěsů v Evropě.

Veškeré plachtové návěsy produkuje společnost Krone pouze v severoněmeckém Werlte v závodě, který prošel začátkem roku 2008 rozšířením. Současná kapacita činí 40 000 kusů ročně. Roku 1995 firma získala certifikát kvality pro své výrobky podle ISO 9001.

Profi Liner

Nejprodávanější typ v modelovém programu Krone tvoří plachtový návěs Profi Liner, který se nabízí v provedení s třístrannou shrnovací plachtou s bočnicemi i bez nich. Druhou variantou se stává celoshrnovací plachta v provedení splňujícím normu TIR. Pro speciální aplikace lze objednat i variantu s pevnou střechou. Krone dodává Profi Liner i jako valníkový návěs v provedení otevřené plato bez bočnic osazené předním čelem nebo coby valník s bočnicemi o výšce 550 nebo 750 mm.

Každý Profi Liner je v základním provedení vybaven obvodovým lemem Multilock, který přináší variabilní možnost uchycení nákladu díky množství otvorů v celé délce návěsu. Ty lze využít i v případě návěsu s bočnicemi, aniž by je bylo nutné při „kurtování“ nákladu bočnice otevírat. Plachtové návěsy Krone se obecně vyznačují velmi nízkou pohotovostní hmotností. Profi Liner s třístrannou shrnovací plachtou pro výšku točny 1150 mm na nápravách BPW s brzdovými kotouči o průměru 430 mm váží 6400 kg včetně rezervního kola, dvojitého držáku rezervy, zvedací nápravy a schránky na nářadí. Mega Liner v obdobné výbavě a s vnitřní výškou 3000 mm má pouhých 6750 kg. Charakteristickým znakem plachtových návěsů Krone je nástavba zhotovená z oceli. Přední stěna, zadní vrata i zadní sloupky se vyrábějí z kvalitní oceli, což umožňuje snadné opravy v případě jejich poškození, k nimž při provozu návěsu nevyhnutelně dochází. Podlahu tvoří 30 mm silné desky z dvaadvacetivrstvé překližky.

Velkou výhodu znamená vysoká pevnost nástavby, dosažená díky chytrému řešení spojení předního čela a rámu návěsu, který v přední části zvýšený a čelo se montuje na tuto jeho část.

Speciály

Další produkty z rodiny plachtových návěsů představují Paper Liner na přepravu papírových rolí se speciálními kolejnicemi pro snazší manipulaci s rolemi, odlehčený Light Liner s pohotovostní hmotností začínající na 5200 kg a City Liner. Ten zůstává díky jednonápravovému provedené perfektní volbou pro zákazníky zajišťující zásobování provozoven uvnitř měst a na stísněném prostoru. Pro opravdu špičkové manévrovací schopnosti používá City Liner řiditelnou nápravou.

Novinka prezentovaná na IAA 2008 v Hannoveru nese název Eco Liner. Jedná se plachtový návěs kombinující nízké provozní náklady dosažené aerodynamickým paketem s rychlou obsluhou vozidla. Té se dosahuje použitím novinky v zajištění bočních plachet, jež se zajišťují pneumaticky ovládanými háky. Doba nutná k otevření návěsu pro boční nakládku či vykládku se tudíž snižuje na nezbytné minimum.

Návěsy lze na přání vybavit množstvím doplňků, mimo jiné samořiditelnou zadní nápravou zjednodušující manévrování soupravy, ráfky z lehkých slitin, paletovými boxy, oky pro zajištění návěsu během přepravy na trajektu, úchyty pro přepravu kontejnerů, systémy sledování opotřebení brzdových segmentů nebo dalšími úložnými prostory v podobě přídavných schránek na nářadí. Krone nabízí Profi Liner rovněž ve „dvoupatrovém“ provedení, kdy se do speciálně zesílené nástavby namontuje odnímatelné patro umožňující přepravu dalších 33 europalet. V tomto případě jsou na návěsu připraveny úložné prostory pro příčníky druhé podlahy. Pokud nejsou pro daný typ přepravy třeba, lze je z ložného prostoru odstranit. Plachtové návěsy Profi Liner může výrobce v případě požadavků zákazníka snadno dovybavit tak, aby možnost vznikla možnost dosažení některého z uznávaných certifikátů DCE 9.5, VDI 2700, EN 12.642 Code XL nebo osvědčení pro přepravu nápojů v lahvích.

Důraz na povrchovou úpravu

Každý rám návěsu Krone je napřed očištěn ocelovými kuličkami a ošetřen ferrofosfátováním. Další krok znamená nanesení základové barvy metodou KTL, jež díky vícefázové ponorné lázni zajišťuje aplikaci kapaliny do všech rohů a dutin rámu. Každý rám návěsu i přívěsu je na závěr lakován práškovou barvou. Ta se následně vypálí v peci, což firmu Krone odlišuje od jiných značek, které z důvody úspory nákladů toto opatření často neaplikují. Metoda KTL ve spojení s práškovým lakováním zajišťuje jednu z nejlepších antikorozních ochran dostupných na trhu návěsů a přívěsů. Ke každému plachtovému návěsu lze získat certifikát, že jeho nástavba odpovídá normě EN 12.642 Code XL pro zabezpečení nákladu (viz níže).

Důležitý rys Krone tvoří osazování všech produktů pouze vyzkoušenými komponenty osvědčených dodavatelů. Proto u Krone naleznete výhradně značkové nápravy největších výrobců BPW, SAF, DCA a Gigant. Vzhledem k tomu, že se jedná o celoevropsky působící dodavatele, není problém zakoupit náhradní díly po celém kontinentu. A to nejen u zmíněných dodavatelů, ale i v servisech značky Krone.

V poprodejní péči společnost na svých webových stránkách spustila bezplatný Servisní lokátor. Díky němu si každý uživatel vozidla může v případě nutnosti vyhledat nejbližší servisní místo a prodejnu náhradních dílů. Aplikace obsahuje více než 11 000 servisních míst.

Zabezpečení

Základním prvkem, jenž na návěsech slouží k zabezpečení nákladu, se stal perforovaný obvodový lem Multi Lock (standardní výbava valníkových a plachtových návěsů, rovněž u provedení s bočnicemi). Rozteče otvorů činí 100 mm a najdete je v celé délce návěsu. Výjimku tvoří prostory, kde jsou uchyceny boční sloupky. Díky tomuto řešení nepotřebuje návěs žádná oka pro uchycení napínacích popruhů v podlaze a řidič může zajistit náklad uložený na kterémkoli místě ložné plochy. V případě, kdy je tento prostor zaplněn nákladem pouze částečně, lze pro zabezpečení nákladu proti pohybu využít systém Multi Block. Ten se skládá z komponentů tvořených ocelovým profilem uloženým napříč ložnou plochou a patkami pro jeho uchycení v obvodovém lemu. Tento prvek navíc obsahuje v horní části další otvory, jimiž je možné napínat popruhy. Kombinací Multi Locku a Blocku získáme až 3000 vázacích míst!

Pro zajištění speciálních druhů nákladů Krone nabízí rozšíření systému Multi Block. V případě papírových rolí převážených na standardních plachtových návěsech slouží navíc ocelové klíny. Podobný systém, tzv. Multi Reel, dodává výrobce pro přepravu kabelových cívek v návěsech Paper Liner.

K zabezpečení ocelových trubek slouží Multi Fix. Systém zahrnuje nástavce, jež řidič nasadí na speciální příčný nosník a náklad umístí mezi ně. Tím zamezí jeho stranovému pohybu a zajištění zadního konce obstará speciální síť zhotovená z velmi pevného materiálu.

Další ochranný systém představuje Multi Wall, zahrnující nástavce a hliníkové profily pro rozdělení ložné plochy návěsu na dvě. K dispozici jsou i šroubované paletové zarážky Multi Screw, jež se používají proti stranovému posuvu palet nebo klecí. Lze je namontovat dodatečně na starší návěsy.

Nástavby valníkových návěsů Krone splňují normy EN 12642 XL, VDI 2700 a DCE 9.5 - přední čelo se testuje na zatížení 13,5 tuny, zadní vrata 8,1 t a boky návěsu na 10,8 tuny.

Značku Krone zastupuje na českém trhu společnost Hesti-Trailer.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Niki Lauda znovu získá svou leteckou společnost Niki Lauda znovu získá svou leteckou společnost

Bývalý závodník Formule 1 Niki Lauda znovu získá…

Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu

Mrazivé ráno na uzavřeném Libeňském mostě je vlastně…

Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát

Analytik pracující pro J&T Michal Šnobr investoval do…

Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

 

Štítky Profi

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 





 
Vadné silentbloky: Jak je poznat?  A co hrozí, když zanedbáme údržbu?

Vadné silentbloky: Jak je poznat? Co hrozí, když zanedbáme údržbu?

Dnes 08:00

Jede si vaše auto na nerovnostech, kam chce a současně vyluzuje jeho podvozek klepavé zvuky? Pak zřejmě nadešel čas na výměnu silentbloků jeho zavěšení kol.




Blesk.cz

Červená »Havlova« lavička za 850 tisíc dobyla internet: Lidé o ní vtipkují, jiní ji kritizují a chtějí po Praze 6 vysvětlení

Červená »Havlova« lavička za 850 tisíc dobyla…

Poté, co Blesk.cz informoval o lavičce Ferdinanda Vaňka věnované odkazu bývalého prezidenta Václava Havla (†75),…

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní manévry, kandidáti budou na vodě

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní…

Už v sobotu odpoledne budeme vědět, kdo bude příštích pět let českým prezidentem. Miloš Zeman, nebo Jiří Drahoš.…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

CHAT: Odpovídají beachvolejbalistky Kolocová a Kvapilová

CHAT: Odpovídají beachvolejbalistky Kolocová a Kvapilová

Beachvolejbalistky Kristýna Hoidarová Kolocová (29) a Michala Kvapilová (27) zažily famózní loňský rok. Stříbro…

 

Reflex.cz

Revoluce v létání: Norsko chce používat na krátké lety pouze stroje s elektrickým pohonem

Revoluce v létání: Norsko chce používat na krátké…

V letecké dopravě, alespoň v Norsku, se schyluje k velké revoluci. Všechna letadla na krátké lety by měla mít…

Fenomén jménem Kuba: Guantánamo, zátoka bezpráví

Fenomén jménem Kuba: Guantánamo, zátoka bezpráví

Guantanamera, Bahía Guantanamera… Chytlavá písnička složená Joseítem Fernándezem na text básně kubánského…