Dacia Logan první generace již v západní Evropě patří minulosti, v Rusku je tomu ale jinak. Largus VIP však není určen pro normální smrtelníky. Alespoň prozatím.
Článek mě opravdu velmi pobavil. Lada Largus VIP, prémiová Lada pro velké pohlaváře společnosti s výbavou přímo úměrnou západoevropskému průměru, pardon podprůměru. Aneb jak dokonale lze vylíčit něco tak exkluzivního a přesto úplný šmejd... >:D
Inu, už chápu ruskou hrozbu o zákazu dovozu evropských aut do země. Už je nepotřebují, mají vlastní luxusní značky. Tak schválně, kdy se stane Logan součástí flotily Vladimira Vladimiroviče? Mercedes není hoden vozit takovou ikonu! :yes:
Nechapu Vas, v prispevku neni ani nejmensi stopa nenavisti.... spis naprosty uzas nad tou tradicni absurditou.... se kterym se ztotoznuji. A to ze v clanku pisi, ze to autu vlastne sekne, to je jen tresnicka na dortu >:D
To myslis vazne? To auto je ztelesnenim absurdity. Auto cilene na nizkou porizovaci cenu upravene na luxusni dostavnik? Neznam nic absurdnejsiho, mozna jeste Mercedes Citan.
Pokud by to byl model jen pro lidi z managementu, proč to počítají do novinek pro následující rok a hodlají se s tím chlubit na autosalonu? Jistě. Manažeři ji dostanou dřív, ale prodávat se to bude, za to dám krk. A už jenom srovnání s Bentley je úlet hodný někoho silně omámeného vodkou... >:D
U nás taky spousta lidí slintá nad Fabií HTP v základu jako nad největším luxusem, protože pro ně to opravdu luxus je (hlavně za tu cenu), tak proč nedopřát východnímu velkonárodu trochu automobilového standartu. Kdo někdy jel novodobou Ladou, určitě pochopí.
Kde vidíš luxusný dostavník? Ja vidím lepšie vybavené auto, síce konštrukčne staršie, ale dokonale vyhovujúce menej kvalitným cestám a obyvateľstvu s nižšou nákupnou silou. Veď je to super správa, že to chcú predávať, prečo by si sa nemohol nechať trochu hýčkať aj v jednoduchom nezmare za neveľké peniaze?
Absurdný by bol interiér v koži za 3000,-€ alebo šesťvalec. Toto je naopak vcelku logická a dobrá ponuka.
Ad. Citan - evidentne nechápeš význam slova absurdita.
Zajímavé co kdo nevidí v takovém sarkastickém komentáři, který je brán jako rýpnutí do ruského centrálně plánovaného hospodářství. >:D Nenávist? No, inu dobrá. Pro ty, kteří nechápou sarkasmus, ironii a nadsázku, tak se omlouvám. Nenávistně to vyznít nemělo, kazí to pak tu švandu (možná proto je tam to "komické"). ;-)
Ono by to fungovalo, kdyby LADU nevlastnil už z nadpoloviční většiny Renault/Nissan, ty plánovaný hospodářství.
Nechtěli čekat na Vestu, tak dali managementu Prioru. Lada není výrobce luxusních limuzína nikdy nebyla, na to byl v rusku GAZ, než idiotský Gorbačov v roce 1988 zrušil projekt Čajka a pak hlavně ZIL, u kterého si ale moskevská vláda nic neobjednala už doobrých 17 let a když přeci jen (v roce 2010 3ks kabrioletů na přehlídku na rudém náměstí), tak zas zakázku bez udání důvodu zrušili a to poté, co ZIL vozy vyrobil.....
Tohle je absurdní, když už chceš hledat absurdity...
Smích? Přejde. To vždycky říkal jeden profesor na přednáškách a podobně to dopadne tady. Ono totíž i čínská ekonomika je centrálně plánovaná a díky tomu je tak rychle rostoucí. Pokud si 100 relativně malých firem hraje každá na svém písečku, globálně jsou kapka v moři. Ale když je centrálně zastřešuje stát a plánuje jim defakto budoucnost, je to jiná. Takhle třeba Čína ve velkém skupuje zdroje nerostných surovin po světě. Ale neprodává je, zásobuje jimi svoji ekonomiku. Pokud je něčeho málo pro domácí ekonomiku, dá na tuto surovinu Čína embargo a ostatní výrobci mimo čínu utřou nos. Čínští výrobci tak mají výhodu levnějších vstupů ve srovnání se světem. Stát taky dotuje dopravu zboží do světa, takže se Číňanům líp vyváží do zahraničí.
Jistě, pokud by byl centrálně řízená ekonomika řízena dobře a kvalitními manažery, má velkou řadu výhod. Ale museli by to dělat kvalitní lidi, ne důcodci co se báli o flek ředitele, kde seděli už 30 let jako tady a měli své jisté..... přeci nepůjdou do rizika...to se tehdá nenosilo. Taky na to dojeli, ale to bylo o lidech všechno...
Číňané mají výhodu levnějších vstupů, zejména ceny práce - protože tam dělníci makají v podmínkách, které by v Evropě způsobily revoluci, kašle se na ekologii atd. Osobně ale čekám, že tohle se taky bude v dohledné době měnit... a mimo jiné to logicky povede i ke zpomalení toho růstu.
Dotovat můžeš různé věci různými způsoby. Otázka je, jestli to ekonomicky dává smysl.
Článek proběhl na autoforu... koncept bude v Moskvě a výroba snad příští rok... takže zatím dost času. Úplně špatně to nevypadá, docela bych Ladě přál nějaké vlastní auto aspoň na dohled evropskému mainstreamu.