Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Largus VIP: První Logan žije v přepychu

Aleš Dragoun
Diskuze (32)

Dacia Logan první generace již v západní Evropě patří minulosti, v Rusku je tomu ale jinak. Largus VIP však není určen pro normální smrtelníky. Alespoň prozatím.

Dacia Logan MCV první generace byla obrovským autem za více než rozumný peníz a také u nás našla řadu zákazníků. Ruský AvtoVAZ ji v Togliatti vyrábí jako Largus, pochopitelně pod tradiční značkou Lada. Dokonce i v užitkové verzi. Kapitálové propojení s Renaultem je navíc dostatečně známé, Logan vznikl přece v jeho režii. Vzhledem k tomu, že ruský výrobce hodlá na domácím trhu navýšit svůj podíl až na 20 %, musí se snažit. Na zcela novou Vestu si počkáme asi až do moskevské přehlídky nových aut, už nyní nám ale odhaluje dalšího člena řady Largus.

Oplastovaný Cross se stále zvažuje, ale nyní přichází VIP. Ano, tohle auto popírá původní podstatu levného obrovského kombi s křídlovými dveřmi, které bylo schopné převézt celou rodinu i se zvířecími miláčky a ještě dost zavazadel. Proč vlastně vzniklo? Nový šéf AvtoVAZu Bo Andersson si zavtipkoval, že Largus VIP je jeho novým služebákem, má pod kapotou turbomotor, interiér ve stylu bentleyů a kovově bílou barvu jako audi! Zprávu zveřejnil ruský server Autonews.

Ale on nebyl tak docela od pravdy daleko, tedy až na ten Bentley, pochopitelně. Britskému aristokratovi se Lada vyrovnat nemůže a ani nechce. Kombi je však skutečně bílé, má černá litá kola, střechu,vnitřní sloupky karoserie, rámečky předních mlhovek a „závodní“ mřížku chladiče. Lišta s emblémem plachetnice, která ji překrývá, se blyští chromem, stříbrný lak najdeme na části střešních nosičů. Musíme uznat, že rumunsko-francouzsko-ruský jezevčík řádně prokoukl a vlastně mu to takhle docela sluší. Interiér verze VIP je, pravda, pořád plný známých levných šedých plastů ozdobených ve střední části palubní desky poněkud pouťově vypadajícím hnědým dekorem. Ten dosti nevěrohodně imituje dřevo. Svůj původ nezapře, ale na plasty Logan, pardon, Largus opravdu nejezdí. Volant je mimochodem v kůži.

Navíc dostal pod kapotu skutečně silnější motor, šestnáctistovku naladěnou na 99 kW. Ovšem bez turba. Za vývojem totiž stojí závodní oddělení Lada Sport, kterému se konečně začalo pořádně dařit i v MS cestovních vozů s Grantami TC1. Má na kontě první pódium, které získal exmistr světa Robert Huff ve druhém argentinském závodě.

A teď to vlastně nejdůležitější: Largusy VIP dostane celé vedení společnosti AvtoVAZ. Bo Andersson tak rozhodl. Už na začátku srpna společnost totiž oficiálně (a naprosto vážně) uvedla, že v rámci nové podnikové politiky všichni vysocí manažeři a vedoucí přesednou do aut s tou správnou značkou. Vedení výrobce přitom až dosud používalo šestici obřích koncernových SUV Infiniti QX56... Trochu změna. Možná se usmíváte, ale proč ne, loajalitu k zaměstnavateli je přece třeba pěstovat, ne? A nic většího než Largus samotná Lada prostě v současném programu bohužel nemá...

VIP pochopitelně bude spolu se všemi již představenými, případně dosud neodtajněnými novinkami k vidění na autosalonu v Moskvě. Ten začíná již 27. srpna. Zda jej „plachetnice“ ovšem nabídne i zákazníkům, to zatím v tuto chvíli nevíme.

Aleš Dragoun
Diskuze (32)
Avatar - Barrichello
21. 8. 2014 20:38
Re: Komické
Ekonomicky nedává smysl věcí a ekologicky už vůbec ne. Třeba vozit hroznový víno z Maroka trička z číny, že. A to je jen piece of cake.
20. 8. 2014 12:02
Re: Komické
S čím máš problém? Že pochválim, ak niekto píše k téme? Prasacie myšlienky tu má niekto iný, nie my...
20. 8. 2014 11:58
Re: Komické
Kde vidíš luxusný dostavník? Ja vidím lepšie vybavené auto, síce konštrukčne staršie, ale dokonale vyhovujúce menej kvalitným cestám a obyvateľstvu s nižšou nákupnou silou. Veď je to super správa, že to chcú predávať, prečo by si sa nemohol nechať trochu hýčkať aj v jednoduchom nezmare za neveľké peniaze?
Absurdný by bol interiér v koži za 3000,-€ alebo šesťvalec. Toto je naopak vcelku logická a dobrá ponuka.
Ad. Citan - evidentne nechápeš význam slova absurdita.
Avatar - Emel
20. 8. 2014 10:51
Re: Vesta nikde
Fajn :-) . Bude kombík?
Avatar - Emel
20. 8. 2014 10:19
Re: Komické
Číňané mají výhodu levnějších vstupů, zejména ceny práce - protože tam dělníci makají v podmínkách, které by v Evropě způsobily revoluci, kašle se na ekologii atd. Osobně ale čekám, že tohle se taky bude v dohledné době měnit... a mimo jiné to logicky povede i ke zpomalení toho růstu.

Dotovat můžeš různé věci různými způsoby. Otázka je, jestli to ekonomicky dává smysl.