do podzimu budou v nabídce krom Vesty i Kalina Sport a Granta Sport.
Na mobile.de je v nabídce i několik Kalin v provedení Lux s automatem a navigací a klimou a s cenou v přepočtu cca 300 000 Kč.
Lada tak v Evropě rozhodně posiluje, jen by to chtělo víc dealerů
Fakt je že Dacii taky nikdo na německým trhu velký úspěchy nevěštil a jak se tam to auto dobře prodává. Možná tenhle výtvor taky lidi ocení. Jediný bych ale u toho auta očekával a to přiznivý provozní náklady. Na rozdíl od evropských automobilek.
Tak ceny servisu a ND sou rozhodně nižší než třeba u VW, francouzů i korejců. Pokud auta nebudou reznout a bude kvalitnější montáž, tak je to jasný soupeř Dacie a základních verzí škody, peugeotu či hyundai.
A jelikož výroba Vesty a nových modelů neprobíhá v Togliatti ale v Iževsku, kde je modernější továrna, tak by to mělo býti OK.
Jakože když tu samou novou výrobní linku dám do Iževska a ne do haly do Togliatti, tak bude výroba kvalitnější?
/Leda že by to soudruhům v Iževsku víc politicky myslelo, tak to potom jo :-):-):-) /
Závod v Iževsku byl výrazně Inovován za doby ředitele Zacharova a krom výroby vozů značky Lada tam probíhá i výroba další aut západních značek.
V Togliatti došlo k obnově a nastavení nových procesů víceméně až za Anderssona a tak bych si rozhodně netroufl tvrdit že třeba výroba Nivy je stejně kvalitní jako výroba Vesty či Granty
Souper Dacie mozna (i kdyz mam velke pochyby), ale Skoda, Peugeot (at uz je jakykoli), Hyundai tam konkurovat nebude, i kdyby nabizeli zlate cihlicky v kufru. At chceme nebo nechceme, stale je to Lada a ani moderni tovarna tomu nepomuze. Preci jen koupe auta sebou nese podvedomi zakaznika o znacce. VW je bran jako moderni automobilka, ktera se chce stat svetovou jednickou, takze tezko u kohokoli bude konkurovat nejaky zigulik. Takova je proste realita a muzes ji ohybat jak chces.
Ta Evropa neni v tom jednotna. Na Zapade uz davno pochopili ze auto neni luxus ale dopravni prostredek a tak sazi na jednoduchost a nizsi cenu. Ve vychodni Evrope si s tim porad honi ego a samozrejme ze si radsi koupi Nemce s ceskym sipem na kapote. To co jsi napsal si mysli Cesi o Francouzech, Korejcich, Italech ale vida ta auta se prodavaji dal. Staci se jen podivat jake maji provozni naklady VW na km a jake treba Toyota a proc prave Toyota se pere o pozici cislo 1 ve svete.
Mimochodem, kdyz se podivas dal za Ural tak se tam VW vubec za auto nepovazuje protoze se sype hur nez dvacetilety zigulik. Japonci na druhou stranu frci a maji mnohem lepsi zustatkovou cenu. Kazdy trh ma svoje specifika. V Madarsku za pulrok se prodalo 500 Lad, v Cechach tak 3 a to jsou trhy o stejne velikosti
Protoze ty automobilky maji vybudovanou tradici, silnou technickou zakladnu a jmeno. Skodovka tim prosla pred 25 lety, Lada jen od roku 2008 a doted. Ale podivej se kam se za poslednich 15 let dostali treba Korejci, o Skode nema cenu mluvit, je to koncern a ma veskerou podporu, technologie a prodejni sit zadarmo, proste levnejsi subbrand VW.
U Dacii taky nikdo nepredpokladal ze za 10 let se zvedne vyroba na pul milionu aut.
Abys to nemel tak ruzove tak se treba zamysli kde je dnes Kamaz a kde je Tatra (take lokomotivy, vagony, letadla, autobusy, uzitkove vozy teda tradicni oblasti vyroby v nichz cela vychodni Evropa i presto ze je soucasti EU neni schopna se dostat na zadna zazracna cisla) a proc to tak je...
tady se letos prodalo 55 Lad, na to že jde výhradně o neofiko dovoz převážně z Německa a Slovenska je to slušný....
Mít tu ofiko zastoupení v plném rozsahu jako v Madarsku, prodá se tu taky 100 ks minimálně.
Krom toho se prodalo 33 UAZů, 4 Belarusy a 2 motocykly Ural.
V ojetinách se dovezlo 54 Lad, 1 UAZ, 3 GAZy, 1 nákladní ZIL, 10 Kamazů a 6 motocyklů Dněpr.
Mam pocit, ze i kdyby se tu za cely rok registroval jediny kus, udelas z toho udalost. Ty mizive pocty nestoji ani za rec a jeste odhadovat 100 kusu potrebuje vazne dobry material - kolik ho beres denne ?
Sou značky co tu prodaj ročně 50 ks, rozhodně to nejsou unikáty typu Ferrari a ty značky sou tu pořád živé. Zajímavé co....
200 ks za rok je při neofiko dovozu pěkné číslo, s Vestou a Xray by to číslo mohlo být někde kolem 400 aut, s ofiko dovozem a při troše reklamy klidně někde kolem 700-1200 aut. To bohatě stačí
Prichazi ve spatnou dobu - lide maji penize, takze si koupi drazsi auto a z meho pohledu s lepsim motorem a hlavne hezcim designem.
Dacia mela preci jen jinou startovaci pozici a netrpela svou minulosti.
Tou že se tam prodávala od 70. let a reklama na ní byla v každém druhém vydání Auto Motor und Sport?
Schválně se tam zajed podívat na to, jaké vozy uklízí velké areály firem, malá letiště atd. Sou to Nivy s radlicí vepředu >:D
Navíc Lady se z německa hojně dováží i do čr a další států kde není ofiko prodejce. Odkud myslíš že sou ty Lady co se letos u nás prodaly. Od CS Auto Lada skutečně neee >:D >:D
Myslis ty prodeje kolem 1600 kusu za rok ? To uz se mozna da brat jako exklusivni rucni vyroba, ne ?
Vsad se, ze zadny prodejni uspech se konat nebude.
Při bližším pohledu docela dost,třeba celou střechu, přední a zadní sklo, tvar dveří - skelet moc změn nedoznal, je to podobný rozdíl jako mezi Škoda 1000 a 100 - předek a zadek se změnil,naházely se na to jinak tvarované plechy ale ten základ je pořád stejný a je to na tom hranatém Žigulu vidět, ten estetický nepoměr mezi vyboulenou střechou a ostrýma hranama pontonu...
Jo ženských tam makalo hodně, to bylo všude za cccp. Chlapi byli v armádě, komsický a letecký průmysl a v bodobí po roce 1945 jich bylo i dost mrtvých díky válce.
Lada slaví 50 let a v srpnu slaví 100 let od svého vzniku nestarší automobilka v rusku - AMO ZIl. Ta byla založena ještě za cara jako Avtomobilnoje Moskovskoje Obšestvo, v roce 1931 byla závod přejmenován na ZIS, po odhalení stalinova kultu v roce 1956 pak nesl název ZIL po řediteli závodu Ivanu Alexejevičovi Lichačevovi.
Jsem rád, že i v tak pokrokově demokratickém státě jako je Rusko může svobodně pracující utratit své dobře vydělané peníze za kus moderního a poctivého auta. V té záplavě srágor ze západu, ano z toho proklínaného západu plného korupce, je Lada jedinou rozumnou volbou. Auto s nadčasovou kvalitou i designem je jistě trnem v oku mnoha evropským, ba světovým prodejcům. Říkejte si co chcete, klidně se mi i vysmívejte, ale není na světě lepšího vozu a proto si jich koupím hned 10, neb chci být komfortně motorizován až do své smrti.
K Temelínu asi toto: Moby Dick, ano, můj blízký rodinný přítel je spoluautor programu, takže nějaké šance mám :-) . O německých krabicích nevím, můj plat je cca 30euro/h čistého, ale jestli je to třetina to nevím.
Nákup licence Fiatu 124 a jeho přizpůsobení ruským podmínkám + postavení obří továny na tato auta byla jednou z mála pozitivních věcí, které sovětská vláda učinila! :-):yes:
Škoda jen, že v Togliatti mnohem déle nevydrželi italští kontroloři kvality a že také mnohem dřív Rusové nezavedli do výroby pětistupňovou převodovku. :'-(