Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Lancia Thema se představí v Ženevě 2011

Sedan Lancia na bází Chrysleru 300C se představí na jaře na ženevském autosalonu, společně s novou generací Ypsilon.
Zpět na článek
14. 12. 2010 11:26
14. 12. 2010 11:44
14. 12. 2010 11:49
14. 12. 2010 12:58
14. 12. 2010 13:15
14. 12. 2010 13:18
14. 12. 2010 11:47
14. 12. 2010 13:13
17. 12. 2010 12:05
14. 12. 2010 12:27
14. 12. 2010 12:45
14. 12. 2010 12:51
14. 12. 2010 13:49
14. 12. 2010 14:54
14. 12. 2010 13:04
14. 12. 2010 13:27
14. 12. 2010 13:34
14. 12. 2010 14:15
14. 12. 2010 15:46
14. 12. 2010 15:50
14. 12. 2010 13:17
14. 12. 2010 14:08
14. 12. 2010 14:45
14. 12. 2010 19:51
14. 12. 2010 15:09
14. 1. 2011 10:31
Avatar - gld
14. 12. 2010 11:26
Masaker
Tak tu bude za chvíľu riadny diskusný bordel >:D

Osobne, mne nebude vadiť maskulínny profil karosérie a nejaká tá hrana...taká bola aj pôvodná thema, prečo nie aj teraz. Zvlášť keď hrany letia. Stačí len citlivo zapracovať masku, svetlá nárazníky aby sa to nebilo zo zvyškom a vyzeralo to dostatočne ako lancia. No a nezabudnúť na interiér, lebo bude zle-nedobre.

Inak, výborná správa na ráno, nový turbodiesel od VM motori. Dúfam, že ich hovadiny v štýle "samostatná hlava valca na každý valec" prešli ;-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - dicky
14. 12. 2010 11:44
Re: Masaker
no todle si lancia mohla odpustit stale to bude chrysler a nejake pretvarovani a roubovani je nesmysl..
lidem bude kupujici pro smich co si to koupil za bastarda od chrysleru......
Avatar - euro89
14. 12. 2010 11:49
Re: Masaker
Fiat si to mohl odpustit...!
14. 12. 2010 12:58
Re: Masaker
Nová Lancia Them vypadá z profilu jako okopírovaný Chrysler 300C. Konstruktéři v Lancii teda projevili obrovskou dávku invence.
Avatar - DRBNUTY
14. 12. 2010 13:15
Re: Masaker
Ono to bude asi tym, ze to Chrysler naozaj je. >:D
14. 12. 2010 13:18
Re: Masaker
Čítal si aspoň perex k článku? >:D :yes:
Avatar - euro89
14. 12. 2010 11:47
Re: Masaker
Bohužel :-| Už teď se nemůžu dočkat "chytrejch" komentářů Barrichella :-!
Avatar - kari.laz
14. 12. 2010 13:13
Re: Masaker
A Wolfa jako zástupce koncernu z Italské strany.
Avatar - Barrichello
17. 12. 2010 12:05
Re: Masaker
Já mam jedinej komentář - říkal sem vám to.
Já mam velmi dobré zprávy ze zdrojů přímo od amerického chrysleru, takže tuhle "novinku" už vím asi tak 4 měsíce :-) :-)
Akorát mi tu chlapci nevěřili, že to bude mít jen jinej předek a zadek, jinak 300C jak vyšitá, jo halt krize, nejsou prachy na samostatný modely a Lancia může být vůbec ráda, že díky chrysleru přežije.

Have a nice day - kdo bude chtít originál a ušetřit, je tu smao šedý dovoz z usa/can za podstatně jiný peníze, než bude stát toto.
Avatar - euro89
14. 12. 2010 11:44
čeho jsem se bál, se stane skutečností :-(((
Až do poslední chvilky jsem doufal, že nástupce Thesisu bude až na základě příští generace 300C. Opravdu nevím, co si Fiat slibuje od několik let starý americký krabice s logem legendárního italskýho výrobce. Tohle Lancii rozhodně zpět ke slávě nepomůže :'-( A ještě ten název... Normální vykrádání historie! :-( Thema byla pro mě nejen nejhezčí velkou Lancii, ale nejhezčim auto vyšší střední třídy vůbec. Za Themou se i dnes kdykoliv otočim. Navíc pod kapotou Them byly úžasný sportovní motory 2.0 Turbo v různých verzích. Tohle bude mít jen americkýho astmatika a ropu :no: Musim říct, že mě timhle Fiat hodně zklamal a vůbec několik posledních let mě svym přístupem k Lancii dost štve. Mám rád sice všechny italský značky, ale jako skalní lancista si řikám, že by bylo možná přece jen lepší prodat Alfu skopčákům a získané finance investovat do navrácení nejúžasnější automobilky na světě zpátky na výsluní automobilového průmyslu! Forza Lancia!!!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - PlumJelinek
14. 12. 2010 12:14
Re: čeho jsem se bál, se stane skutečností :-(((
...a je to tady, R.I.P. Lancia, viva Chrysler.... přesně tohohle, co píšou v článku, jsem se bál u nástupce Thesisu.... a je to tu.... bych blil
Avatar - euro89
14. 12. 2010 12:17
Re: čeho jsem se bál, se stane skutečností :-(((
Chudák signore Vincenzo se obrací v hrobě :-( :-( :-( :-( :-( :-(
14. 12. 2010 19:38
Re: čeho jsem se bál, se stane skutečností :-(((
Raz za čas ti musím dať zapravdu, Lancia už dlho nie je, čo bývala, a zdá sa, že ani nebude. Pán Lancia mal o nej iste iné predstavy a sny o jej budúcnosti.
14. 12. 2010 12:19
Re: čeho jsem se bál, se stane skutečností :-(((
o víkendu jedna Thema jela přede mnou :yes: Souhlasím, že to je asi nejhezčí velká Lanča v historii. Střídmá elegance, výborná technika.

A taky jsem čekal, že nová velká Lanča bude až na příští generaci 300ky. Barrichelo nedávno psal, že teda na současné, ale nechtěl jsem tomu věřit.

Lehce upravit vizáž, typicky US vizáž 300ky pro Evropu je podle mě nesmysl. Vzít podvozek a vnitřnosti 300ky a udělat vlastní kastli, nebyl bych určitě proti. Ale takhle jsem vážně hodně skeptický...
14. 12. 2010 12:50
Re: čeho jsem se bál, se stane skutečností :-(((
Thema je krásné auto, ale nejhezčí velká Lancia všech dob? To asi ne... I kdybychom zůstali u sedanů:
[odkaz]
A kdybychom "do soutěže" připustili i kupé:
[odkaz]
nebo
[odkaz]
Avatar - gld
14. 12. 2010 14:01
Re: čeho jsem se bál, se stane skutečností :-(((
vec názoru..odhliadnuc od toho, že tie autá majú auru veteránov mi krajšia príde len tá gamma coupé
14. 12. 2010 14:53
Re: čeho jsem se bál, se stane skutečností :-(((
není to špatný, ale já zůstanu u té Themy ;-)
Avatar - Barrichello
17. 12. 2010 12:07
Re: čeho jsem se bál, se stane skutečností :-(((
Njn, když se nevěří člověku, který tady jako jediný z vás má důvěryhodný informace :o))
To máte pak těžký no.
14. 12. 2010 11:57
Takže udělám shrnovačku
Takže retuše jen kosmetické 8-s
Třílitrový naftový motor od VM Motori 8-s
No nic.. Nemám co dál shrnovat. Snad jen. Fiat rezignoval na vývoj vlastního třílitrového naftového motoru, Fiat rezignoval na svůj vlastní velký vůz (nebo aspoň na část své invence, pokud nějaká ještě zbyla). Výroba v Kanadě taky asi nezabezpečí odpovídající kvalitu (alespoň připomínající prémiovost). K tomu cena s dovozem a máme tady ležák na sklad, po kterým krom italských úřadů (kdo ví jestli) pes neštěkne.

BUDU jen RÁD, pokud se mýlím.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - del42sa
14. 12. 2010 12:06
Re: Takže udělám shrnovačku
díky Marchionne ! seš chlap na svém místě >:D :no: :no:

teď zbývá už jen přilepit trojuhelník mezi světla Fiatu Croma a máme tu novou Gulii :-!
14. 12. 2010 12:16
Re: Takže udělám shrnovačku
No jo..
Ono to možná na kalkulačce vypadá dobře (když jsu náklady 0,0)... Na druhou stranu, i těch 15 000 kousků, se kterými počítají napovídá, že to je opravdu víceméně jen do počtu pro fleet. Ono zase nalijme si čistého vína... Pokud tam bude vylepšený interiér, tak jako auto (byť mírně bezpohlaní, což teba koncernová auta jsou všechny) to asi špatné nebude. A ty tři roky by to ve výrobě, než bude úplně nový model, mohlo vydržet. Je to cca 45 000 kusů celkem solidního auta. Ale hold to enní ta špička, kterou by sme od Lancie asi všichni očekávali. Nějak mi to nepřijde lepší než Thesis... To už by možná vyšlo líp přepracovat Thesis a udělat hlavně kombíka. Ale to už j jen taková fanouškovská představa a přání...

Jinak ten VM motori si stojí jak teď momentálně? Používá to ještě někdo? To, že dříve byly mírně nepovedené, ještě nemusí znamenat, že to bude werk na vždy... I když 170 kW z 3,0 není žádný zázrak.

p.S. Běžná zákazník asi nebude řešit, že to je jen upravený Chrysler, pokud to bude slušné auto (to by se pak všichni majitelé Seatů, škdovek, kií, Volkswagenu museli zbláznit, dkyby se tím měli zabývat. Vzpomeňte si na Routan a další...
14. 12. 2010 12:24
Re: Takže udělám shrnovačku
a proč tam nedají 2,4jtd?
14. 12. 2010 12:29
Re: Takže udělám shrnovačku
Neplní Euro 5. A evidentně teď nemají čas a ani prostředky se v něm dál šťourat. na pořadu dne jsou asi jiné věci.
14. 12. 2010 12:27
Re: Takže udělám shrnovačku
já ti nevím. Thesisu prodali za 7-8let tolik, co teď plánují za rok nové Themy. Po tom, co jejich prodejní síť v Evropě živoří. Kdy prakticky nemají na co navázat. Proti novému Bavoráku, relativně novému MB a novince Audi. Do toho se do EU tlačí Infinity a Lexus. Je zde i relativně nový Saab a stále slušné Volvo. Prostě udat tohohle podivného rebrandovaného modelu 15tis ročně mi příjde jako skutečný "challenge"
14. 12. 2010 12:32
Re: Takže udělám shrnovačku
No co, když to cenově postaví proti Fluence/Cruze, tak by mohli prodat i o pár kusu víc. :-)
14. 12. 2010 12:35
Re: Takže udělám shrnovačku
V podstatě s tebou souhlasím :yes: až na to,že těch 170kW z 3,0 je úplně v pohodě,audi davá z 3,0 171kW,BMW 5 dává z 3,0 160kW po faceliftu 173kW,až teď uplně nová 5 má 180kW,takže výkon mě osobně přijde jako běžný standart-pár kW sem-tam není až tak rozhodující ;-)
Avatar - DRBNUTY
14. 12. 2010 13:22
Re: Takže udělám shrnovačku
Seaty,Skodovky,Volkswageny maju kazdy vlastnu karoseriu na rozdiel od tej Lancie. :-(
14. 12. 2010 13:26
Re: Takže udělám shrnovačku
Fakt? A co třeba Exeo a Alhambra...?
14. 12. 2010 13:35
Re: Takže udělám shrnovačku
A nový Lupo.. atd... Přání je otcem myšlénky...
Avatar - PlumJelinek
14. 12. 2010 13:46
Re: Takže udělám shrnovačku
a částečně Superb I. generace....
14. 12. 2010 14:16
Re: Takže udělám shrnovačku
Tak kdybychom sáhli do nedávné historie, bude těch příkladů ještě víc, třeba Polo Classic / Seat Cordoba (sedan i kombi) nebo Lupo / Seat Arosa.
A z dávných časů třeba Polo 1 .generace a Audi 50.
Avatar - del42sa
14. 12. 2010 13:52
Re: Takže udělám shrnovačku
Marchionne: "No co, trochu upravíme nárazníky, přelepíme logo na masce a volantu, lidem namluvíme, že jsme "optimalizovali" podvozek a přihodíme nějaký ten motor od VM a bude to ..."

Co mi to jen připomína... ?? Aha tohle:

"No co, obílíme štít, dáme ňáký kytky do voken a bude to.....a to by bylo, aby se u nás dveře s těma italama netrhly..
A spát budem kde ? spát budeme dole u řeky ...Se koukněte na VWachoutovic, jak se zmohli... Vydrželi to jiní , tak proč by sme to nevydrželi my. Ukaž, kde to máme podepsat...?" >:D >:D (slunce seno erotika)
Avatar - Barrichello
17. 12. 2010 12:11
Re: Takže udělám shrnovačku
VM Motori používá chrysler a Jeep - všechny motorty 2,8 CRD jsou VM Motori; ty 3,0 V6 nahradí Mercedesácké 3,0 V6 CRD.
Takže jediné motory od MB budou 2,2 CRD pro Jeepy Compass a Patriot a možná pro Dodge Journey, jestli zůstane v nabídce pro EU.

Jo když Fiat žádný V6 ropák nemá a oni ho potřebují hned, ne až za 5 let.
Kde nic není, musí se koupit jinde a MB se samozřejmě vykvajzne na to dodat jim moderní diesel, to samý BMW či VW.
Takže zbylo VM Motori.
Avatar - KANKUNEN
14. 12. 2010 12:25
Re: Takže udělám shrnovačku
Dokonale shrnuto :yes:
Tak se mi zdá, že Marchione se stane hrobníkem. Pošpinil už 159ku a to i tady se všichni shodli, že problém je úplně jinde než v modelu 159.
14. 12. 2010 12:39
Re: Takže udělám shrnovačku
Bohužel s tou 159 to podle mě posr... Ale co už. Třeba ví co dělá. Občas to tak už teď v poslední době nevypadá. Nicméně Chrysleru se daří tak jako za posledních 10 let nikdy, tak třeba opravdu ví co dělat. Porovnávat tohle auto s A6, 5, éčkem ani nejde. Už z principu bude cena jinde. Tohle je skutečně konkurent por Latitude, C6, Legend (snad i Accord) a podobné auta. Potažmo i proti tomu Lexusu si myslím, že má tohle auto (odmyslíš-li okolnosti) co nabídnout. Ale není to ta špička, co bysme asi od Lancie čekali. Ale jezdit to bude asi slušně a velké to bdue taky. Těch 15 000 kousků je jistě optimistické číslo, ale asi ne nereálné. Důležité je aby to nebylo v nabídce příliš dlouho (a to platí i o 300ce) Popravdě předpokládám, že nástupce je už min. v horečné přípravě.
Avatar - Barrichello
17. 12. 2010 12:16
Re: Takže udělám shrnovačku
Bohužel tě musím zklamat - s nástupcem modelů Charger/300C se nepočítá minimálně do roku 2015, ale spíš to bude později.
Opět mam potrvzené informace z důvěryhodných zdrojů, můžete mi nevěřit jako s tím že nová Lancie bude 300C s mírnýma úpravama, ale stejně jako v tomhle případě budu mít zase pravdu.
Dřív než zima 2015 nástupce 100% nebude.
Avatar - positivemind
14. 12. 2010 21:23
Re: Takže udělám shrnovačku
Trenclovou shrnovačku? >:D
14. 12. 2010 12:01
No tak jediný smysl
vziku téhle Lancie je ten, že to Fiat nebude nic stát. Jen si říkám, proč do toho aspoň nedají ten 2,4JTD, který by tomu autu s přehledem stačil.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - euro89
14. 12. 2010 12:15
Re: No tak jediný smysl
Když chce Fiat "zadarmo" velkej "italskej" sedanz Chrysleru, tak ať na něj lepí svoje logo. Lancia si tohle prostě nezaslouží :-(
Avatar - Righ
14. 12. 2010 12:27
Mnoho povyku pro nic
Nehapu, proc mistni diskutery uvedeni rebrandovanyho Chrysleru pod znackou Lancia tak irituje. Soucasna situace je takova, ze Lancia je vyhradne regionalni italskou automobilkou, ktera ma v nabidce v zasade jenom jeden jakztakz konkurenceschopnej model, a to Deltu. Nebyt spojeni Fiatu s Chryslerem, zmohla by se Lancia pouze na novou generaci Ypsilonu na zaklade nejakyho koncernovyho modelu (hadam Punta?), a tim by zcela jiste rozvoj modelovy nabidky skoncil. Predstava, ze by ted koncern Fiat sam prisel se zcela novou a puvodni platformou pro vozy vyssi stredni tridy je uplne fantasmagoricka. V Turine by se museli docista zblaznit, aby po "uspesich" poslednich velkych Alf a Lancii investovali ohromny prostredky nutny pro vyvoj neceho podobnyho. Navic jednou z motivaci k ziskani Chrysleru bylo prave to, ze Fiat bude moci s minimalnimi naklady ziskat technicky skupiny nutny pro konstrukci velkych vozu.

Secteno podtrzeno, prichod "Lancie 300" je pro Fiat jedinym moznym vychodiskem, ktery mu navic podle me nemuze nijak uskodit. Za par drobnych investovanych do jinych narazniku, upraveny masky a pozmeneny grafiky svetel bude mit slusny auto, ktery navic bude disponovat (jestli se spekulace vyplni) dobrym benzinovym a hlavne naftovym sestivalcem. Z hlediska designovyho odkazu starych Lancii nevidim problem ani v hranatosti americky predlohy, kterou navic posledni facelift podstatne vice nasmeroval do evropskych vod. Nepochybne pak bude tezit z radikalni zmeny v interieru tristovky, ktera probiha napric celym koncernem Chrysler (krasne je to videt na celym portfoliu Dodge).
Rozbalit vlákno
2
14. 12. 2010 12:41
Re: Mnoho povyku pro nic
Ona je otázka, jestli je rozumné za každou cenu uvádět trh velký sedan, když jak Lancia tak Fiat mají totálně ro***ané a nesourodé portfolio v nižších třídách. Podle mě by se měl Fiat soustředit víc na tuhle oblast.
Avatar - Righ
14. 12. 2010 15:01
Re: Mnoho povyku pro nic
O skutecnosti, ze na preznaceny Americe Fiat Lancii na nohy nepostavi, se rozhodne nemusime prit, neb s tim ja stoprocentne souhlasim. Je jasny, ze pro uspech Lancie je klicovy obsadit segment mini, malych vozu, nizsi stredni a stredni tridy, ve vsech pripadech svebytnym a konkurenceschopnym modelem. Pak zapracovat na marketingu, prodejni a servisni siti atd. atd. Mne jde proste o to, ze tahle "Lancia" automobilce muze jenom pomoct - takrka nic ji nestoji, image ve srovnani se soucasnosti urcite zvysi a nejake to euro treba i vydela. Aspon Fiat nemusi vytezovat svoje vyvojovy oddeleni, ktery uz ma urcite napilno, aby nam pristi puvodni modely Lancie doslova vyrazily dech. >:-[]
14. 12. 2010 12:27
VM Motori
Ad VM Motori.
Nevím, kde ty parametry naši žurnalisté vzali.., ale já zalistoval a našel sem tohle:

A 630 DOHC
3000 cc - 6 Cil. - 24 Valvole
Motore A 630 DOHC
Cilindrata 2987 cc
Cilindri 6 a V di 60 gradi
Valvole 24
Iniezione Common rail piezo 2000 bar
Potenza max 184 kW/4000 rpm
Coppia 550 Nm/2000 rpm
Peso 220 kg
Emissioni EURO 5

To nevypadá vůbec špatně. Tak uvidíme. Dnes VM Motori dodává ze známých snad jen tomu Chrysleru. Něco málo ještě pro Chevrolet.

No asi se ten motor objeví i v JGC pro Evropu a možná v dalších modelech, než bude mít Fiat motor vlastní.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Righ
14. 12. 2010 12:45
Re: VM Motori
A proc by mel mit Fiat vlastni velkej sestivalcovej dyzl? Vzhledem k ocekavatelnejm objemum prodeje velkych Lancii i (snad) budoucich Alf by imho nemuselo byt vubec spatnym resenim motory od nekoho nakupovat. Samozrejme neznam naklady ani na vyvoj spickovyho naftovyho sestivalce ani na nakup jednoho takovyho motoru od VM Motori, ale silne pochybuju, ze by se vyvoj podobnyho motoru zaplatil pri radove jedotkach tisicu prodanych aut rocne (srov. kolik naftovych sestivalcu proda MB, BMW nebo Audi).

Samozrejme se nabizi logicka klicka, proc by mel podobnej agregat vyvijet VM Motori, kdyz ho beztak nebude dodavat nikomu jinymu nez Fiatu, kdyby na nem i pri ocekavanych odberech Fiatu nemel mit zisk. Ale treba si ve VM Motori naivne mysli, ze ten agregat proda i jinym znackam, nebo ze od nich bude Fiat casem brat 100 tisic motoru rocne. Bud jak bud, jestli se pletou, bude to jejich problem a nikoliv Fiatu, kterej muze po eventualnim neuspechu VM Motori nakupovat agregaty treba od Renaultu.

Doufejme predevsim v to, ze se u "novy" Lancie vubec diskutovany dyzl objevi, idealne pak v parametrech, ktery jsi sem hodil ty.
14. 12. 2010 12:51
Re: VM Motori
"nakupovat agregaty treba od Renaultu."

Nedělej to horší než je... On pokud ten dýsel uživí Renault proč ne Fiat... ten byl v takovým ztraceným kruhu. Neměl auta, protože neměl motory, neměl motory, protože neměl auta. Pro FPT myslím není problém vyvinout jakýkoliv motor a poté ho i vyrábět... takže pokud to bude kam dávat, je jistě jen otázkou času, kdy přijdou se svým adekvátním motorem.

parametry toho VMka nevypadají vůbec špatně. know how evidentně mají... Tak se uvidí. já jen uvažuji... Nic víc nic míň. ;-)
Avatar - Krispos
14. 12. 2010 13:49
Re: VM Motori
Když to pro Fiat není problém, tak proč ten účetní už léta slibuje nové modely, nové motory a dlaší věci, které se nikdy neuskutečnily? Abychom se nedočkali dne, kdy si budou Alfisti sami přát, aby je VW koupil...
Avatar - Righ
14. 12. 2010 14:54
Re: VM Motori
Co je spatnyho na dyzlu od Renaultu? Novy motor V9X davany do Infiniti a Latitude ma velmi slusny parametry (treba u Infiniti M30d 175kW a 550Nm). Dalsi moznosti kam sahnout po kvalitnim dyzlu mimo Nemecko je treba Jag, ktery, tusim ze ve spolupraci s PSA, vyvinul parametrove spickovy dyzly montovany do XF i XJ. Celkove si zkratka myslim, ze ve Fiatu si dobre spocitali, proc nevyvijet vlastni motor, i kdyz - jak sam pises - kapacity by na to mit meli.
Avatar - Barrichello
17. 12. 2010 12:23
Re: VM Motori
VM Motori vlastní americký gigant GM spolu s firmou Penske (každý má 50%).
Takže ač italská firma, valstní jí amíci :-) :-)
firma dodávala či dodává motry Daewoo/Chevroletu, Kia, hyundai, a v dobách minulých Alfě romeo, UAZu či GAZu...
14. 12. 2010 12:34
Z tohodle článku bude mít GTI radost.
Latitůda se třese.
Rozbalit vlákno
4
14. 12. 2010 12:44
Re: Z tohodle článku bude mít GTI radost.
Tak to nepochybně. Přiznávám se, že z podobných pokusů u koncernu VW (Fox, Routan, Exeo a další) sem měl legraci taky... Takže ať si to užije. Rozjařený z této zprávy taky nejsem, na druhou stranu auto to bude slušný (žádný korejský kekrhel), k tomu velké.. A furt lepší mít aspoň nějakou možnost než žádnou. Je to znouze ctnost, ale snad ji lidi po určitou přechodnou dobu přijmou. Osobně nemám problém s Lancií na bázi Grand Voyageru, tohle už překusuju daleko hůř. Ale def. soudy si nechám až na reálnou zkušenost a přímé srovnání. Ale není to Samsung SM 5. ;-)
14. 12. 2010 14:59
Re: Z tohodle článku bude mít GTI radost.
ono zas ale tomu Samsungu těžko něco (krom dizajnu) vytknout ;-)
Avatar - euro89
14. 12. 2010 12:58
Re: Z tohodle článku bude mít GTI radost.
GTImu to bude šumák, pro něj je stejně střep všechno, co neni od VW. Ale jeho americký bratránek Barrichello se už raduje, jak se bude moct fanouškům italských aut posmívat :-!
Avatar - Barrichello
17. 12. 2010 12:28
Re: Z tohodle článku bude mít GTI radost.
Kdo se směje naposled, směje se nejlíp. Znáš to.

Lidi pro který byly ameriky šrot, ačkoliv s nimi neměli jedinou reálnou zkušenost a vše se zkládalo na kecech JPP, polopravdách, demagogoii, výmyslech a zkušenostech lidí, co měli 15 let olítanej střep za 40 tisíc, kterej stál novej 1,6 mega a neměl odpovídající péči, náhradní díly a ldi co to opravovali tomu vůbec nerozuměli.

Tak tyto lidi to ted budou mít pod svojí zančkou s nálepkou italského luxusu, a tohle je jen první model, aby ste měli větší radost, přijdou další minmiálně 3-4 + další 3-4 budou mít navít americké V6...

Jako první model Gulia ve své vrcholné verzi bude mít motor 3,3 V6 Pentastar (v současnosti ve fázi vývoje).
Tak se můžete těšit.
Mam to opět potvrzené z důvěryhodných zdrojů
14. 12. 2010 13:04
interiér
Vypadá to jako Lancia?
www.autorevue.cz/getfile.aspx?…
Rozbalit vlákno
6
14. 12. 2010 13:27
Re: interiér
Nevím jestli to vypadá jako Lancia, ale vypadá to (pokud to lze z jedné fotky říct) SKVĚLE! :yes:
14. 12. 2010 13:34
Re: interiér
Jojo, taky sem spíše mile překvapen. Tohle už je jiná liga, než to co z Ameriky putovalo sem k nám dosud. Tohle už mě neuráží... To už by si někdo z místních možná i lízl... tohle si nezadá s těmi fotkami co tady posledně na blogu postoval GTI (ať už jde o BMW a nebo Superba v topce).
Avatar - del42sa
14. 12. 2010 14:15
Re: interiér
tady máte interíér nové Lancie přesně jak bude vypadat :

[odkaz]
Avatar - PlumJelinek
14. 12. 2010 15:41
Re: interiér
Hele já vím nevím, ale interiér Thesisu, kterej se začal vyrábět před 9 (!!!) lety mi přijde i tak hezčí a modernější, nebo minimálně v tomhle nevidím žádnej pokrok. Předchozí interiér 300C byl otřesnej, to bezesporu, ale ani tohle ve svý třídě kdovíjak nezazáří, většina konkurence je o poznání dál...
14. 12. 2010 15:46
Re: interiér
No jo, ale vnitřek Thesisu byl na svou dobu naprosto výjimečný, z mého pohledu o pěkný kus překonával i tehdejší Mercedes nebo BMW (materiály, zpracováním , designem...). Na to se těžko navazuje.
14. 12. 2010 15:50
Re: interiér
nevím jestli překonával, ale byl pohledný, to souhlasím :yes:
14. 12. 2010 13:10
Prečo všetci plačú?
Áno chápem, že pár zaritých fanúšikov Lancie je asi nešťastných, ale realita je taká, že Lancia už nie je tá automobilka ako kedysi. Tak napríklad Delta nie je vôbec Lancia, ale v podstate len prerobené Bravo. To isté bude toto a tak to s Lanciou už bude stále. Jediný model, ktorý snáď ešte bude niekedy poriadne vyvíjaný Lanciou môže byť Ypsilon, ale na čo, keď to môžu postaviť z Punta? Tak to už jednoducho bude. Lancia nie je ako nejaká iná väčšia značka aby mohla vyvíjať vlastné platformy (ako napr. VW, PSA, GM). Vždy to bude len značka pod vlastníctvom väčšej, takže vždy bude hrať len druhé husle a preberať už niekde raz použitú techniku, maximálne môže prísť s nejakými menšími inováciami.

Ale konieckoncov čo je na tom Ch 300C až tak strašne zlé? Spýtajte sa v USA či je to zlé auto. Tak ako v Európe vnímame BMW alebo Mercedes, tak je v USA vnímaný Chrysler alebo Cadillac. Odvezie, dovezie, bezpečný a pohodlný bude... ;-)
Rozbalit vlákno
14
Avatar - iudex
14. 12. 2010 13:21
Re: Prečo všetci plačú?
Zlé je to, ak to spraví napr. Seat na báze staršieho modelu sesterského Audi, i keď ide vlastne o "povýšenie" Seatu technikou prémie. O to horšie je to, ak to spraví takmerprémiová automobilka s technikou mimokoncernovej mainstreamovej automobilky z USA.
Inak vnímanie Chrysleru v USA nie je na úrovni BMW, to sa šeredne mýliš. Je to bežný mainstream ako u nás VW alebo Opel. Mercedesy či BMW stoja o 50 až 100% viac, ako porovnateľné Chryslery. M-B či BMW je v USA ešte väčšia prestíž a exkluzivita, ako u nás.
14. 12. 2010 13:24
Re: Prečo všetci plačú?
No tak ja poznám osobne pár američanov ktorých názor je odlišný. O BMW ani nerozmýšlajú, u nich je najlepšie auto na svete Chrysler alebo Cadillac a nič iné. A keď si na vidieku, tak nejaký PickUp od Fordu.
14. 12. 2010 13:48
Re: Prečo všetci plačú?
V Americe si drží cenu a prestiž Cadillac Escalade mezi off roady, Toyota Tundra mezi pick upy a Lexus s Cadillacem mezi osobáky. Při rychlostních limitech a stavbě silnic, tam nikoho nezajímá, že má třeba BMW proti Mustangu (i Transit sedí lépe) 100x lepší jízdní vlatnosti. Pokud budete jezdit jako šnecy, tak vám půjde spíše o to, aby auto vypadalo dobře a hlavně mělo V8, jinak na vás lidi budou koukat jako na socku.
Avatar - dicky
14. 12. 2010 18:02
Re: Prečo všetci plačú?
tak musim malinko opravit,tundra urcite ne mezi pick upy ted je nej lux- full size dodge ram new mezi vetsimi ford f -250,auto to je lexus toyota sequoia a samozrejme esclade mercedes gl to je souhrn nej suv v osobacich uz neni cadillac nej hodne upadnul a vyvoj ustrnul jedou lexus,mercedes S a nove bmw 7 tez super uspech..
chrysler je jako skoda superb to je presna uroven a tak nejak vnimani ho na stejne urovni chevroletu a pod nim uz je jen korej........
Avatar - Barrichello
17. 12. 2010 12:37
Re: Prečo všetci plačú?
Sam74: bohužel, jaksi nejprodávanější pikap je Ford řady F (v kanadě nepřetržitě asi 45 let), druhý chevrolet Silverado, třetí RAM a čtvrtý GMC Sierrra....pak někde v dáli, zaváté prachem jsou Toytoa Tundra a Nissan Tina, kterým se o prodejnosti jakou maj tyhle 4 typy jen a jen zdá......

Escalade se prodává poslední léta už mizerně, mnohem líp jde na odbyt menší SUV SRX a malé Chevrolety + nový Jeep GrandCheroke, který se mmt ani nestíhá vyrábět.
14. 12. 2010 13:32
Re: Prečo všetci plačú?
Iudexi trochu se mýlíš.
Prémie je v Americe mercedes a trochu BMW. Tyhle značky si drží trochu mírně vyšší cenu.
Audi, Volvo, saab, Chrysler, Cadillac si enmají co vyčítat.
Avatar - iudex
14. 12. 2010 14:03
Re: Prečo všetci plačú?
Netvrdím, že je to globálna pravda, každopádne ľudia, s ktorými som hovoril, vnímajú tieto autá odlišne. BMW a Mercedesy sú tam veľmi drahé, i tento cenový rozdiel ovplyvňuje vnímanie európskej prémie.
A tiež si nemyslím, že Chrysler a Cadillac sú vnímané rovnako. Caddy má väčšií image (viď Escalade), ako bežnejší a lacnejší Chrysler.
Avatar - Righ
14. 12. 2010 14:37
Re: Prečo všetci plačú?
Pripouju se k nazoru Iudexe, ze Chrysler a BMW/MB rozhodne nemaji v Americe stejne jmeno. Chrysler je ve statech skutecne zrovna takovy mainstream, jako treba Opel v Evrope. Naopak premii tvori na prvnim miste MB a BMW. Pak je tu sorta znacek s o neco slabsim jmenem, ktery je nicmene s klidem mozno oznacit za premiove, a temi jsou japonsky trio (Lex, Infinity, Acura), domaci Caddy a evropsky trio Audi, Volvo a Saab (v jeho pripade je to ale spise teorie, neb Saab v US de facto zdechnul). Zaroven si musim trochu prihrat polivcicku u svyho oblibenyho Audi, neb jeho image i prodeje jsou v US jednoznacne na vzestupu, kdyz jeste pred 20 lety bylo oboji predevsim diky problemum Audi 5000 (v Evrope Audi 100) na bodu mrazu.
14. 12. 2010 15:03
Re: Prečo všetci plačú?
jediné skutečné US prémiové značky jsou Lincoln a Cadillac, Chrysler je možná US "supermainstream" >:-[]
Avatar - Righ
14. 12. 2010 15:44
Re: Prečo všetci plačú?
No jo, jeste Lincoln, ale ten se posledni dobou taky dost potacel. Navigator na Escalade nema a Town Car je pod drnem, takze z full-size segmentu nam zbyva MKS/MKT. Obe auta podle me uplne o nicem, jak se jim na trhu dari nicmene netusim.
14. 12. 2010 15:48
Re: Prečo všetci plačú?
já to myslel spíš komplexně na značky, ale máš pravdu, sám moc nemám přehled o současné situaci Lincolnu, Cadillac alespoň občas nějaké správičky člověk objeví. Já jsem spíš fanda starší produkce ze 70/80tých let, takže Continentaly a TownCary :yes:
14. 12. 2010 16:20
Re: Prečo všetci plačú?
Ja teda neviem ako sa v USA pohybujú ceny Chryslerov v porovnaní s konkurenciou, ale ak sa pozerám na ceny u nás, tak by som Chrysler vôbec za bežnú a lacnejšiu značku nepovažoval. On napríklad ten 300C začína na 39 900 €. Tiež nemôžem porovnávať príjmy v USA a u nás. Ale ak si to prirovnával s VW alebo Oplom, tak tie ceny Chrysleru sú "mierne" vyššie... ;-)
Avatar - Righ
14. 12. 2010 16:41
Re: Prečo všetci plačú?
Musis porovnavat srovnatelny modely, nikoliv tedy napriklad nejlevnejsi Chrysler versus nejlevnejsi VW/Opel. Postavme tedy napriklad Sebring/200 proti Insignii nebo Voyager proti Sharanu. Ono to srovnavani bude mit kratky trvani, protoze krome Sebringu/200 a Voyageru ma Chrysler uz jenom tu tristovku, proti ktery nema VW ani Opel co postavit (nepocitam-li koncernovy Audi A6). Stejne chuda je pak nabidka Chrysleru i v US. Tam mimochodem jeste pred 5 lety prodaval model Neon (prodavany i v Evrope), coz je dle americkyho skatulkovani kompakt. No a i ten Town and Country alias Voyager je ve Statech ryze masovy auto.

Slysel jsem nicmene neco o tom, ze Chrysler by chtel svoje jmeno lepit jenom na luxusnejsi cast svy produkce, zatimco mainstream bude mit v nabidce Dodge. Pohled na soucasnou nabidku obou znacek vsak nic takovyho nenaznacuje, snad s vyjimkou malyho Caliberu u Dodge.

EDIT: Ted koukam, ze v Evrope to srovnavani Chrysleru s mistni konkurenci mame jeste o neco tezsi, neb prinejmensim z nabidky ceskyho importera vypadl vcelku logicky Sebring. Zbyva tedy 300C, proti ktery nema evropsky mainstream nic krome obsolentnich modelu PSA a novyho Latitude, a pak Voyager, ktery stoji +/- stejne jako srovnatelne motorizovany a vybaveny Sharan.
Avatar - Barrichello
17. 12. 2010 12:33
Re: Prečo všetci plačú?
Akorát že těch Chryslerů a Dodge se tam prodá 8x víc jak MB + BMW dohromady a 300C v testech směle porážela konkurenci jako Nissan, toyota Avalon, Buick Lucerne atd...

O kanadě vůbec nemluvím, tam je pozice chrysleru ještě silnější, hlavně proto že tam je právě výrobní závod na 300C/Charger a Challenger.
Avatar - iudex
14. 12. 2010 13:17
PENTASTAR
Rebrandovanie Chrysleru na Lanciu ponechám bokom. K správnosti takéhoto postupu, keď takmerprémiová automobilka bez hanby siahne po americkom krížniku a nalepí tam svoj znak, je škoda slov.
Každopádne ten motor Pentastar taká ostuda nie je. Moderný 3,6 V6 s variabilným časovaním má slušné parametre, podľa naladenia od 213 kW do 227 kW, moment od 353 do 363 Nm. To sú plne konkurencieschopné parametre, či už pri porovnaní s mainstreamom (VW 3,6 VR6 od 191 do 221 kW) či prémiou (M-B 3,5 V6 CGI - 215 kW, 365 Nm). Z vlastných regálov by taký motor nemali a vyvíjať ho pre pár desaťtisícov Thesisov je nonsens.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - gld
14. 12. 2010 14:08
Re: PENTASTAR
Takmerprémiová automobilka potácajúca sa na pokraji bankrotu. Fanúšik nefanúšik, nalejme si čistého vína a spýtajme sa, kto NAOZAJ čakal niečo iné ako rebranding chrysleru.

Zvlášť pri pohľade na predajnosť predchodcu novej themy.

A len tak medzi rečou, chrysler 300C nie je žiadny prúser, dovolím si tvrdiť že zo súčasnej americkej produkcie jeden z najlepších v segmente..takže nechápem tie náreky.
Avatar - Righ
14. 12. 2010 14:45
Re: PENTASTAR
Souhlas, Lancie muze pouze ziskat.
14. 12. 2010 19:51
Re: PENTASTAR
Uspokojí, ale nenadchne.
Avatar - Righ
14. 12. 2010 15:09
Re: PENTASTAR
Covece, ja ti nevim, jestli muzem o Lancii jeste mluvit jako o temer premiovy znacce. Precejenom totalni vyklizeni vsech vyssich trid, jakoz i fakticky stazeni ze vsech trhu mimo Italii, jeji renome nenavratne posramotily. Nejsem si jistej, jestli zrovna Lancia nekdy mela takovou povest, aby se po podobnym martyriu mohla povazovat za stale skoro-premiovou automobilku. Vzdyt Lancii uz dneska vetsina laicky verejnosti temer ani nezna, takovej Jaguar nebo Alfa Romeo se muzou potacet na dne x let a porad budou ikonami. Pro me z toho plyne, ze se dneska nemusi Lancia nijak stydet, ze lepi svoje logo na Chrysler.

Jinak s motorem souhlas, Pentastar vypada vazne dobre (resp. konkurenceschopne, coz staci). Evropa je ale Evropa a pro uspech "Lancie 300" bude klicovy, s jakym dyzlem prijde vzpominany VM Motori.
Avatar - Barrichello
17. 12. 2010 12:41
Re: PENTASTAR
Navíc motor byl vyvíjen tka, že je počítáno s použitím přímého vstřiku a turba. Však taky bude pohánět i modely Alfa Romeo + Masseratti.
Fiat žádné své benzínové V6 motory už vyvjíjet nebude.
Avatar - zezul
14. 12. 2010 14:37
Čeho se bojíte,že bude lepší než čistokrevný ital......
Nevím,proč máte všichni strach z Amerik.Kdo je měl možnost vyzkoušet mi dá za pravdu,že nejsou o nic horší než lowlendy jako je VW a jiné sr.... z evropy.Zkuste si někdy srovnat zpracování a úroveň dnešních aut a nenajdete na amerikách nic co by bylo horší než evropa.Problém mají smraďoši s dieslama,kteří si myslí,že jediný motor na světě je 1.9 TDI .Měl jsem Alfy,oply,fiaty,olympiádu závad od Audi taky,BMW byl velký omyl na týden a plný veřejných předsudků jsem si koupil prvního CHryslera.Teď už vím,že nic jiného nechci,nemá to chyby a stojí pár korun.
Věřím,že na tom Lancia jenom vydělá,má to ale podmínku,musí vzít klasiku se zadním náhonem,jinak ji nikdo nemůže brát vážně.
Rozbalit vlákno
0
14. 12. 2010 17:46
podívejme se na to střízlivě.....
shrneme to:
1) Lancia se prodává už výhradně jen v Itálii (ca 90% prodejů)
2) koncern nemá platformu ani motory do vyšší střední
3) minulý pokus (Thesis) byl totálním debaklem (obchodně, auto jako takové nehodnotím)
4) vyšší střední představuje v Itálii trh o objemu ca 50tis. kusů ročně (z čehož pouze ca 40% představují klasické auta vyšší střední a zbytek jsou SUV (!!!)

Za této konfigurace je zcela absurdní chtít po Fiatu, aby se pouštěl do nějaké předem prohrané bitvy ve formě vývoje vlastního modelu. To fakt nemůže nikdo myslet vážně.

Co se prodejních cílů 15.000ks ročně týče tak to je naprostá utopie. Představme si, že by z toho bylo 7.500ks prodaných v Itálii (čili že by se Lancii podařilo zbavit stigmatu značky prodávané jen doma). I v tom případě by Lancia musela být NEJPRODÁVANĚJŠÍM autem v tomto segmentu. A na to prostě nemá....

Takže buďme rádi, že se vůbec koncern pouští do oživování Lancie a že fandové si budou moci velkou Lancii koupit. S motory Pentastar to bude jistě příjemné svezení. Chtít za dané situace něco víc je mimo realitu.....
Rozbalit vlákno
9
Avatar - euro89
14. 12. 2010 18:11
Re: podívejme se na to střízlivě.....
Ty se na to díváš z pohledu, jako by bylo cílem zachovat stávající situaci značky. Samozřejmě, že jen pro Itálii by to smysl nemělo. Jenže neni to tak dávno, co Lancia měla ve světě výborný jméno, který ještě podtrhovala výbornou reklamou v podobně vítězství v rally. Pak Fiat koupil Alfu a na Lancii začal prostě sr*t!! :-! Zakázal jí účast v rally a přinutil jí překopat výrobní program jen proto, aby nekonkurovala Alfě Romeo pro kterou vyhradil sportovní image. Lancia tim přišla o hodně zákazníků...:-( Já bych byl pro prodej Alfy koncernu VW a urychlený nápravě chyb, který za posledních 20 let udělali. Nevim, kdo tenkrát ve Fiatu měl ten debilní nápad koupit Alfu Romeo a mít tak pod jendou střechou dva konkurenty, ale byla to zhovadilost!!! Je to stejný, jako by byl v jednom koncernu Mercedes-Benz a BMW. Čas vrátit nejde, ale dokud má VW o Alfu zájem, tak bych jí prodal a za utržený peníze by se daly napravit chyby. FORZA LANCIA!!!!!
Avatar - del42sa
14. 12. 2010 18:28
Re: podívejme se na to střízlivě.....
:yes: :yes: :yes:
Avatar - shamal
14. 12. 2010 18:29
Re: podívejme se na to střízlivě.....
>:D >:D >:D Jak může být někdo tak naivní! Situace na konci 80. let byla taková, že kdyby Fiat Alfu nekoupil, koupil by jí Ford a toho tenkrát srdečně nazajímalo nějaké Cuore Sportivo, ale fabriky, ve kterých by vyráběl Escort a Fiestu a výrobce malých aut ve vlastní zemi potřeboval Fiat tenkrát méně než nemocnou Alfu. A co myslíte by udělal VW s Alfou? Měli bychom tu další verzi Golf/Octavia/Leonu na koncernové platformě s koncernovými motory. Někdo by jásal, ale o tomhle přece Alfa není. A krom toho prodat by se dala asi jen značka a práva na ní, většina Alf se vyrábí ve stejných fabrikách co Fiaty. Takže VW by musel stavět nové továrny, kupovat zpátky ty staré... Proč by to dělal? Dobrá z furianství a touze po Světovládě s Überwagenem, ale VW má navzdory tomu čím nás krmí jejich PR oddělení svých starostí dost.
Avatar - euro89
14. 12. 2010 19:25
Re: podívejme se na to střízlivě.....
No tak by jí koupil Ford, no... Mě hrozně udivují lidé, co jsou fanoušky všech italských značek a nejraději by je viděli v jednom koncernu, neznaje jejich historii a to, že si ty značky dřív konkurovaly. Nevim o žádnym fanouškovi německých vozů, že bych chtěl mít třeba VW, Opel a Ford v jednom koncernu, nebo fanda japan cars Toyotu, Hondu a třeba Nissan pod jednou střechou. Ale u italských aut, resp. jejich "fandů" je to docela běžná praxe. Jasně, i já mám rád spoustu Alf Romeo (hlavně ty z období, kdy Alfa používala transaxle). Ale Lancia a Alfa Romeo jsou konkurenti, ne kolegové! Když Fiat vlastnil Lancii, měl dělat všechno proto, aby z ní udělal to, co VW z Audi (stačí vzpomenout, kde byla Audi ještě v 70. letech, Lanciim nesahaly Audiny ani po kotníky). A kdyby ve Fiatu mysleli hlavou, tak by finančních problémů Alfy v 80. letech využili a měli by aspoň o jednoho konkurenta míň. Někdy opravdu nechápu, co v tom Fiatu dělá za lidi, ale rozhodně nemaj za cíl být skutečně konkurence schopný. A kdyby to Lancii pomohl (tim, že by měl Fiat pro ni víc financí), tak bych se klidně smířil s Alfou TDI na podvozku koktávky. Já totiž jako jeden z mála pořád vnímám Alfu Romeo jako konkurenci Lancie, a ne jako nějakou koncernovou sestřičku. :-!
14. 12. 2010 19:44
Re: podívejme se na to střízlivě.....
Když už to bereme z historického pohledu (což je určitě správné), měli bychom to říct všechno. Alfa před koupí Fiatem byla ve vlastnictví a pod kontrolou italského státu. Fiat sice patřil rodině Agneli, ale ti si nemohli dovolit a ani nechtěli udělat nic proti italské vládě. Takže koupě Alfy rozhodně nebyla jen nějakým rozmarem nebo zcela nezávislým a "čistě business" rozhodnutím managementu Fiatu, významnou roli v tom hrála i politika.

A ve srovnání Alfy a Lancie byla sportovní tradice Alfy přece jen podstatně silnější (předválečné Grand Prix + poválečná Formule 1, silniční závody typu Mille Miglia a Targa Florio, okruhové závody cestovních vozů...). Lancia měla za sebou úspěchy v rallye, ale s Alfou se v tomto ohledu měřit nemohla. A naopak tradicí Lancie byly velké luxusní vozy - podívej se třeba na Flaminii, Alfa takhle velké auto v té době vůbec nedělala.
Avatar - euro89
14. 12. 2010 20:22
Re: podívejme se na to střízlivě.....
No, to možná ano, ale... V 80. už dávno Alfa Romeo ve Formuli nefigurovala (byla v ní tušim jen první 4 roky a získala 2 tituly). Alfy Romeo byly vždy sportovní a Lancie takový sportovně-luxusní. Ale i Lancie jezdili silniční závody (třeba Aurelia) a měli úspěchy. A v 80. letech byla Lancia na vrcholu slávy a nebyl jediný důvod opuštět výborně rozjetou kariéru rally ve prospěch značky, která už delší dobu žádný pořádný úspěch v motorsportu neudělala. Ve Formuli měl už tou dobou Fiat stejně Ferrari a v silničních závodech Alfy stejně nestačili třeba na BMW. Takže se měli věnovat dál rally, v níž neměla Lancia konkurenci! Já se nechci dožít dne, kdy se Lancia odebere do automobilový historie podobně, jako např. Rover :-( Stejně tak si těžko dovedu představit, že si jednoho dne koupim novou "Lancii", která se bude od Chrysleru odlišovat asi stejně, jako Alhambra od Sharana. :no:
14. 12. 2010 20:55
Re: podívejme se na to střízlivě.....
Tak v ME cestovních vozů (MS cesťáků tehdy nebylo) měla Alfa tituly z let 1982 - 1985 nepřetržitě. A předtím v 70 .a potom v 90. letech by se těch úspěchů našlo taky dost (třeba Alfa 155 v DTM).

Nevidím problém v koexistenci Alfy a Lancie v jednom koncernu pod Fiatem, naopak mi ta skladba značek připadá vyvážená. Jde o to, že Fiat měl v 90. letech dost a dost práce sám se sebou a na investice do "dcer" nezbývaly peníze. Je to smutné, ale mohlo být taky mnohem hůř.
14. 12. 2010 21:27
Re: podívejme se na to střízlivě.....
vzpomínat na 20 let staré úspěchy je naprosto patetické..... To už dnes nikoho nezajímá.... úspěchy z doby, kdy svět neznal mobil a PC jsou historií, ničím jiným.... Jinak Lancia i Alfa dostaly od Fiatu šanci - mohly mít svoje modely, které nebyly jen přeznačkovanými Fiaty (Lybra, Thesis, 156/147/166) a obě tyto značky svoji šanci promrhaly a staly se jen závažím na nohách Fiatu.

Není se čemu divit, že koncern je už dál nehodlá dotovat a hledá nějakou jinou cestu, aby mohly přežít....
A je jasné, že přednost má Alfa, kterou aspoň pár lidí mimo Itálii zná (narozdíl od Lancie, která prostě za hranicema IT působí jak ufo)

Jinak se ale obávám, že diskuse s člověkem, který tady někde píše že "Lancia je nejlepší značka aut na světě" nemá smysl.... :*)
Avatar - Barrichello
17. 12. 2010 12:52
Re: podívejme se na to střízlivě.....
Dobrý jemné? Jo v 70. a 80. letech ale, dnes na spúoustě trhů vůbec lidi Lanciu neznaj, tak značka je někde méně známá než chrysler.
Kor ve vyšší střední - Thesis se 80% lidí nelíbí, Kappa byla designově zastaralá škatule, design byl in tak v roce 1980 atd.....

Lancia má ve vyšší střední renome = 0 - přiznejte si to.
Ač fanoušci, tak to chce trochu rozumu.

Já taky přiznám, že Chrysler nemá žádný nebo nevalný renomé v autech menších jak střední třída, Caliber s Neonem, ač se jich zat tak málo neprodalo nebyli úplně ono.
Avatar - shamal
14. 12. 2010 18:23
Slzy co Svět nevidí...
Jsem velkým příznivcem italských aut - z vlastní zkušenosti, mám rád americká auta - opět mám zkušenosti. Ale pláč nad tím, že Lancia není svébytná a že jí zabije auto od Chryslera nechápu. Lancia a její původní modely neexistují už nějakých 35 let - původní Delta, na kterou se leckdo odvolává, bylo jen převlečené Ritmo. Beta byla poskládaná z fiaťáckých dílů. Beta Montecarlo vlastně byla kompletní Fiat. Poslední Lancia byla když se to vezme kolem a kolem Gamma. Stratos nepočítám - bylo ho vyrobeno pár a na koleně. Takže nebýt Fiatu Lancia by neexistovala už tři desítky let. Nijak neomlouvám modelovou politiku Fiatu, který spoustě zajímavých aut a nejen Lancií prostě nedokázal postavit následovníka. A jak to vypadá teď? Fiat nutně potřebuje auto pro úředníky, státní organizace, služební auto politiků, takhle k němu přijde poměrně lacino. A jestli se to chytí, tak se lze jen těšit na nástupce.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - euro89
14. 12. 2010 19:10
Re: Slzy co Svět nevidí...
Pleteš se. První Delta měla si podlahu z Ritma, ale podvozek byl tak modifikovanej, že s Ritmem toho moc společnýho neměl. Je to asi jako by jsi tvrdil, že nová Giulietta je na podvozku Brava. Ano, základ tam je, ale fakt je ten základ. Mám Lancii Deltu HF Integrale 16V a můžu tě ujistit, že převlečený Ritno to fakt neni >:D Lancia patří Fiatu od roku 1966 a rozhodně se nedá říct, že by tim převzetím skončili "pravý" Lancie. Jediný, co skončilo, byly nákladní Lancie, který přešli pod nově vzniklou značku Iveco. Protože pořád ještě Lancia dělala svoje auta pouze s využitím techniky Fiatu. Rozhodně nejde říct, že by třeba Delta I byla přelepený Ritno, Thema přelepená Croma (Saab), nebo Dedra přelepená Tempra. Ale to, co udělali s novou Deltou je k pláči a co chtěj udělat s novou Themou je prostě neomluvitelný!!!
14. 12. 2010 19:49
Re: Slzy co Svět nevidí...
Na nové Deltě nic tak hrozného nevidím. Když se v tom autě svezeš, tak zjistíš, že rozdíly oproti Bravu jsou až nečekaně velké. To auto se opravdu řídí velmi odlišně, ten luxusní charakter a důraz na komfort je tam patrný, hodně dělá prodloužený rozvor.

Ostatně, Delta 1.generace rozhodně nevznikala jako nějaký ultimativní sporťák, verze pro rally (Turbo 4WD, HF a Integrale) přišly až po pár letech, v podstatě aby udělaly běžné Deltě reklamu (což fungovalo). Však se pak taky běžné verze Delty s předním náhonem ladily mírně do sportovního (třeba atmosférická 1.6 předokolka se jmenovala GT i.e.), což ze začátku produkce vůbec nebylo.
Avatar - euro89
14. 12. 2010 20:34
Re: Slzy co Svět nevidí...
Novou Deltou jsem jel už několikrát. Vyzkoušel jsem si jí s motorem 1.4 T-Jet (150CV) i 1.6 M-Jet a s T-Jetem jsem najel asi 500km, když jsem si jí na den půjčil. Proti Bravu to je možná trochu lepší, ale proti nový Giuliettě je to rozhodně horší. Kdybych si teď měl kupovat nový auto, tak bych si sice koupil novou Deltu, ale jen z lásky ke značce. Objektivně totiž musim uznat, že je Giulietta lepší. Má podstatně lepší podvozek a originální interiér, zatim co u Delty je vidět palubní deska převzatá z Brava. Giulietta má taky mnohem lepší sportovní sedačky. Třeba Delta II měla dřív taky standartně sedačky udělaný spíš na pohodlý, ale za příplatek mohl mít člověk sportovní Recara, který byly úžasný! U nový Delty si můžeš vybrat jen potah, ale tvar sedaček je pořád stejnej. Je tam vidět, že jí udělali dost narychlo, ale Giuliettu hodně dlouho odkládali, jen aby udělali kvalitní a skutečně dobrý auto. Další věc, co mi vadí je, že u Delty je 1.8T (jedinej motor, kterej by u mě připadal v úvahu) jen s automatem, v Giuliettě je v manuálu a ještě má o 35 koní víc. I slepej musí vidět, jakou značku Marchionne preferuje ;-\
14. 12. 2010 21:01
Re: Slzy co Svět nevidí...
Tak o tom že Giulietta je v mnoha věcech lepší asi není sporu. Taky je novější a na její vývoj bylo víc času a asi i peněz. Lancia prostě potřebovala větší auto rychle, aby si udržela majitele Lybry a snad alespoň část majitelů Thesisu. Alfa si ještě pár let docela slušně vystačila se 147.

A přiznejme si - u sportovního auta je ten multilink vzadu potřebnější než u luxusního. Sportovní sedadla a motor by u Delty vůbec nedávaly smysl, to bys musel překopat i nastavení podvozku, řízení, všechno. Kombinace 1.8 T s manuálem by se mi ale taky líbila, té je škoda.

A ano, se zachraňováním je teď evidentně na řadě Alfa, Lancia přijde až pak. Rebrandované Chryslery jsou v podstatě takový dočasný záchranný člun, který ale IMHO může docela slušně fungovat.
Avatar - petr164
29. 12. 2010 23:42
Re: Slzy co Svět nevidí...
Souhlas. Mimochodem, v Chrysleru nebyli jen bossové a obchodníci Fiatu, ale i technici a vsadím fusekle i s botama, že vědí, co od Chryslera hodlají použít a k čemu a že to ostuda nebude. Alfa má přednost, protože má o řád vyšší zázemí v Alfistech než Lancia ve svých fandech. Sorry, ale kdy kdo kde v Evropě naposled uspořádal nějakou Lancia Tour, Treffe nebo něco podobného?
Avatar - petr164
29. 12. 2010 23:37
Je tank dobrý základ?
Chrysler 300 je zatraceně velké a zatraceně těžké auto. U Themy to můžou nechat, ale u Giulie by museli sundat 3 metráky, aby měla věc smysl. Ostatně soudím na zkrácení a odlehčení podvozku a zcela novou karoserii pro Giulii. Thema? Sám jsem zvědav, s jakým rozpočtem se na věc ve Fiatu chystají. Kanadská produkce je kvalitativně lepší než US, toho bych se nebál stejně jako VM motorů. Šestivály Pentastar se dají vyšlechtit přeplňováním, hlavou, svody i vnitřnostmi (písty, klika) - prostě pokud to vezmou do ruky italští motoráři, může to ukázat velký potenciál. Připomínám, že dobrý potenciál znamená méně investic k zajištění cílových parametrů...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Vencos
10. 1. 2011 16:46
A neni to úplně jinak?
Všichni tu brečíte nad tím,jak je Chrysler 300C špatná Lancia. No dobře, Italskou prémiovku bych si představoval kapánek jinak (a přecijen si přiznejme že fanoušci italskejch aut žijou předevšim z nostalgickejch vzpomínek dob dávno minulejch, ale což, my fanoušci amerik kapánek taky)

Četl jsem diskusi skoro celou (tak zběžně),ale nenarazil jsem na jednu zásadní myšlenku:
Tohle není Lancia. Není to snaha vzkřísit Lancii jako takovou. Nebo v podstatě i jo,ale trochu jinak.

Chrysler 300C se v evropě prodával docela solidně a je to celkem oblíbený auto, rozhodně si nemůže Fiat (čti Chrysler koupený Fiatem) dovolit nevozit do Evropy 300C, unikly by jim zisky.
Jenže nějákýho chytrolína napadlo, že se oficiální zastoupení Chrysleru zruší.
Je to sice *, maj tu ty auta docela tradici a jméno,ale italský vlastenectví asi zvítězilo nad rozumem.
Jsou to dvě mouchy jednou ránou. Na jednu stranu můžou vesele dovážet oblíbenej americkej sedan a těšit se z jeho prodejů, na stranu druhou je u srdce zahřeje že zachránili Lanciu (aspoň trochu).

Tudíž bych spíš na novou Themu koukal jako na EU-Spec 300C, než na novou Lancii.
Napadá mě pár příkladů z dob minulých. Třeba Dodge Viper, prodával se tu jako Chrysler, Dodge tady halt nebyl. NEbo Oldsmobile Alero. Malý kulatý autíčko se prodávalo v evropě pod značkou Chevrolet. A že tam ty znáčky taky byly ledabyla nalepený. Jasně, prodejní trháky to nebyly,ale jde v podstatě o totéž. Logan se v Rusku prodává jako Rendlik.
Hele a co takhle Eagle Premier aka americký Rendlik 25.

Já abych řekl pravdu,tak se mi tahle kombinace nechutně líbí. Je to asi kacířství až na půdu,ale mě se italský auta vždycky děsně líbily. Jenže srdce tluče směrem k USA(podobně jako Barichellovi) a tak i sebehezčí a dostupnější italský auto který se mi líbí je přetlučeno touhou po laciný americký popelnici. Wow,tohle by byla Boží kombinace! Víc takových!
Jak už bylo zmíněno, tohle jsou 2 mouchy jednou ranou :-) Pro mě by byly určitě,ale asi sem jedinej >:-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Vencos
10. 1. 2011 16:49
Re: A neni to úplně jinak?
A napdlo Vás třeba taky to,že noví majitelé 300C aka Lacnie už nebudou nuceni poslouchat hloupé kydy věcí neznalých lidí, o tom,jakou to mají americkou plečku?
Avatar - Vencos
10. 1. 2011 16:52
Re: A neni to úplně jinak?
Cha cha a dokážete si představit "nigga" Lanciu? Mohlo by to spoustu lidí odradit od nechutnejch hloupostí >:D
[odkaz]
Avatar - Vencos
10. 1. 2011 16:54
Re: A neni to úplně jinak?
A HEMI Lancia? NEtradiční ale Božské! :-!
14. 1. 2011 10:31
rebranding
Fascinuje mě že tu chybu na ktrou dojel Chryslersi GM chce teď vedení fiatu opakovat. Jako by si neuvědomovali že zákazníci nejsou blbci a takovýho rebrandovanýho kočkopsa nebudou chtít. A to jak lanciaáři protože to není prava Lancia, tak ani amerikanofilové, protože si přece nekoupěj italskou značku. Navíc při vší té bídě, byl kromě itálie v prodejích chrysler v Evropě úspěšnější než Lanica.

No ale třeba tenhle nápad stáhne ke dnu celej fiat a bude o Italů jednou provždy pokoj. ;-)
Rozbalit vlákno
0