Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Lancia Thema se představí v Ženevě 2011

Diskuze (104)
Sedan Lancia na bází Chrysleru 300C se představí na jaře na ženevském autosalonu, společně s novou generací Ypsilon.

Lancia Thema byla sedanem a kombi vyšší střední třídy, v letech 1984-1994 součástí palety modelů Tipo 4 (společně Fiatem Croma, Saabem 9000 a Alfou Romeo 164). Lancii tento model zastihl na vrcholu sil a svět šokovala verze Thema 8.32 s motorem Ferrari V8.

Thema byla z přehledem nejúspěšnější Lancií vyšší střední třídy – za desetiletou kariéru si získala 358 tisíc zákazníků (u toho 21 tisíc jako kombi), nástupce Kappa (1994-2001) se 117 tisíci prodanými kusy nemohl konkurovat a neúspěšná Thesis se za sedm let vyrobila v pouhých 16 tisících exemplářích!

Po vzkříšení slavného označení Delta proto nepřekvapí, že Lancia plánuje na novém sedanu oživit právě jméno Thema. Umístí jej na nový model postavený na základě amerického Chrysleru 300C – v Evropě první výsledek spolupráce automobilek Chrysler a Fiat.

Nová Thema vrátí Lancii do segmentu, který loni vyklidila po ukončený výroby modelu Thesis. Lancia očekává prodeje mezi 10 až 15 tisíc kusů ročně, 80 % zákazníků by mělo zvolit nový turbodiesel VM Motori 3,0 V6 se 170 kW. V nabídce jej doplní zážehové motory z portfolia Chrysleru, zejména nový 3,6 V6 Pentastar.

Design se podle dostupných informací změní jen omezeně, Lancia dostane nové nárazníky, světla a masku chladiče. Výroba bude probíhat v továrně Brampton v kanadském Ontariu. Dodávky do Evropy budou zahájeny na konci roku 2011.

Kromě Themy se na ženevském autosalonu představí také nové generace modelu Ypsilon, který se začne prodávat v červnu 2011 s tří- a nově i pětidveřovou karoserií.

Diskuze (104)
14. 1. 2011 10:31
rebranding
Fascinuje mě že tu chybu na ktrou dojel Chryslersi GM chce teď vedení fiatu opakovat. Jako by si neuvědomovali že zákazníci nejsou blbci a takovýho rebrandovanýho kočkopsa nebudou chtít. A to jak lanciaáři protože to není prava Lancia, tak ani amerikanofilové, protože si přece nekoupěj italskou značku. Navíc při vší té bídě, byl kromě itálie v prodejích chrysler v Evropě úspěšnější než Lanica.

No ale třeba tenhle nápad stáhne ke dnu celej fiat a bude o Italů jednou provždy pokoj. ;-)
Avatar - Vencos
10. 1. 2011 16:54
Re: A neni to úplně jinak?
A HEMI Lancia? NEtradiční ale Božské! :-!
Avatar - Vencos
10. 1. 2011 16:52
Re: A neni to úplně jinak?
Cha cha a dokážete si představit "nigga" Lanciu? Mohlo by to spoustu lidí odradit od nechutnejch hloupostí >:D
[odkaz]
Avatar - Vencos
10. 1. 2011 16:49
Re: A neni to úplně jinak?
A napdlo Vás třeba taky to,že noví majitelé 300C aka Lacnie už nebudou nuceni poslouchat hloupé kydy věcí neznalých lidí, o tom,jakou to mají americkou plečku?
Avatar - Vencos
10. 1. 2011 16:46
A neni to úplně jinak?
Všichni tu brečíte nad tím,jak je Chrysler 300C špatná Lancia. No dobře, Italskou prémiovku bych si představoval kapánek jinak (a přecijen si přiznejme že fanoušci italskejch aut žijou předevšim z nostalgickejch vzpomínek dob dávno minulejch, ale což, my fanoušci amerik kapánek taky)

Četl jsem diskusi skoro celou (tak zběžně),ale nenarazil jsem na jednu zásadní myšlenku:
Tohle není Lancia. Není to snaha vzkřísit Lancii jako takovou. Nebo v podstatě i jo,ale trochu jinak.

Chrysler 300C se v evropě prodával docela solidně a je to celkem oblíbený auto, rozhodně si nemůže Fiat (čti Chrysler koupený Fiatem) dovolit nevozit do Evropy 300C, unikly by jim zisky.
Jenže nějákýho chytrolína napadlo, že se oficiální zastoupení Chrysleru zruší.
Je to sice *, maj tu ty auta docela tradici a jméno,ale italský vlastenectví asi zvítězilo nad rozumem.
Jsou to dvě mouchy jednou ránou. Na jednu stranu můžou vesele dovážet oblíbenej americkej sedan a těšit se z jeho prodejů, na stranu druhou je u srdce zahřeje že zachránili Lanciu (aspoň trochu).

Tudíž bych spíš na novou Themu koukal jako na EU-Spec 300C, než na novou Lancii.
Napadá mě pár příkladů z dob minulých. Třeba Dodge Viper, prodával se tu jako Chrysler, Dodge tady halt nebyl. NEbo Oldsmobile Alero. Malý kulatý autíčko se prodávalo v evropě pod značkou Chevrolet. A že tam ty znáčky taky byly ledabyla nalepený. Jasně, prodejní trháky to nebyly,ale jde v podstatě o totéž. Logan se v Rusku prodává jako Rendlik.
Hele a co takhle Eagle Premier aka americký Rendlik 25.

Já abych řekl pravdu,tak se mi tahle kombinace nechutně líbí. Je to asi kacířství až na půdu,ale mě se italský auta vždycky děsně líbily. Jenže srdce tluče směrem k USA(podobně jako Barichellovi) a tak i sebehezčí a dostupnější italský auto který se mi líbí je přetlučeno touhou po laciný americký popelnici. Wow,tohle by byla Boží kombinace! Víc takových!
Jak už bylo zmíněno, tohle jsou 2 mouchy jednou ranou :-) Pro mě by byly určitě,ale asi sem jedinej >:-[]