Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Land Rover Discovery 2014: Nová příď a jednodušší 4x4

Uplynul rok a Land Rover udržuje svůj model Discovery v kondici dalším lehkým faceliftem. Úpravy se dotkly zejména přídě, ale přibyla i další drobná vylepšení.
Zpět na článek
3. 9. 2013 14:56
3. 9. 2013 15:13
3. 9. 2013 15:37
3. 9. 2013 20:02
3. 9. 2013 16:21
3. 9. 2013 15:13
3. 9. 2013 15:48
3. 9. 2013 17:36
3. 9. 2013 17:07
4. 9. 2013 09:36
3. 9. 2013 21:28
3. 9. 2013 23:59
4. 9. 2013 02:55
4. 9. 2013 08:19
4. 9. 2013 08:27
4. 9. 2013 09:18
4. 9. 2013 10:15
4. 9. 2013 13:39
4. 9. 2013 13:57
4. 9. 2013 15:52
Avatar - Glaukos
3. 9. 2013 14:56
nic moc
Chtělo by to novou generaci, v současné nabídce Land Roveru už nevypadá moc dobře
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2013 15:04
Re: nic moc
suhlas.. a rovnako aj freelander by to chcelo uz novy.... oba landrovery uz posobia vedla range-roverov aj vedla konkurencie od inych znaciek trosku zastaralo .....

takisto som zvedavy co bude s defenderom... akosi je okolo neho stale klud....
3. 9. 2013 15:13
Re: nic moc
Vedle jaký konkurence?
3. 9. 2013 15:37
Re: nic moc
A klid bude i nadále, protože Defender příští rok zřejmě skončí kvůli bezpečnostním normám a zatím to vypadá tak, že Land Rover nemá adekvátní náhradu... a tím se chlubit asi nebude. Zatímco Jeep si šlechtí svého Wranglera u Land Roveru na tradici evidentně kašlou a vsadili vše na moderní hliníková SUV - mají v podstatě jen jednu konkurenceschopnou platformu pro modely s motorem podél, na které staví jak velké Jaguary tak Range Rovery a zřejmě později i novou řadu Discovery. Prostě úspora nákladů, proti tomu nic. Ale je třeba si uvědomit, že tyhle auta se v terénu nemohou postavit rámovým Land Cruiserům, na to nemají výdrž. Pro tradičního výrobce terénních vozidel, kterým LR bezesporu je, by se klasický koncipovaný terénní vůz určitě hodil, nejen jako výkladní skříň a dobrá reklama (to v Evropě), ale i pro prodej na trzích v Africe, Austrálii apod., kde zákazníci ještě dnes kupují auta jako je Toyota LC řady J7.
Avatar - Gasoline
3. 9. 2013 20:02
Re: nic moc
Tak Defender končí jen v Evropě (do USA už myslím nesmí delší dobu). Pro Asii a Afriku by se měl dělat dál.
Avatar - Glaukos
3. 9. 2013 16:21
Re: nic moc
naštěstí je klid u Defendera. mám velké obavy z následujících let, jak skončí, co bude dál
3. 9. 2013 15:13
Diskárna
Tohle je asi jedinej pravověrnej gazík, kterej mi vyhovuje i na normální cestování. A pořád se na něj dá koukat, dá se v něm jezdit a procestovat co chceš.
Kéž by nic neměnili ještě dalších x-let...
Rozbalit vlákno
3
3. 9. 2013 17:36
Re: Diskárna
Jo s tím se dá souhlasit, povedený Off Road ;-)
Avatar - Gasoline
3. 9. 2013 20:03
Re: Diskárna
:yes:
Zlatá hranatá krabice ...
3. 9. 2013 15:21
... NENÍ TO MÁLO ANTONE PAVLOVIČI ...
1) Uplynul rok
2) Vyměnil se nápis na kapotě
3) Z nápisu zmizela čtyřka

NENÍ TO MÁLO??!!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: ... NENÍ TO MÁLO ANTONE PAVLOVIČI ...
Nový benzinový motor, nová čtyřkolka...
3. 9. 2013 15:45
Re: ... NENÍ TO MÁLO ANTONE PAVLOVIČI ...
Máte pravdu, nová čtyřkolka (torsen bez redukce) je skutečně v řadě Discovery velká novinka, bohužel se znaménkem mínus. Podle mého názoru degradace tradice značky (já vím, že to nikoho nezajímá a o peníze jde až v první řadě, ale napsat to přesto můžu), obdobná tomu, když LR začal nabízet kvůli snížení flotilových emisí modely s pohonem pouze předních kol.
3. 9. 2013 16:11
Re: ... NENÍ TO MÁLO ANTONE PAVLOVIČI ...
Pro mě je taky verze bez redukce degradace modelové řady na úroveň ostatních SUV v segmentu.
Avatar - HEMI
3. 9. 2013 23:02
Re: ... NENÍ TO MÁLO ANTONE PAVLOVIČI ...
Oficiálny argument: The single-speed transfer box acknowledges that some customers do not need to fully exploit the Discovery's off-road capabilities.
A má sa poskytovať ako option, nie ako štandard, teda podľa tlačovej správy.
3. 9. 2013 16:29
Bychaři dští síru...
...přestože nejde o FL, ale pouze o modifikace v rámci novýho MR. Zatímco AR něco podobnýho nazvala faceliftem Giulietty, indián jen lehce cizeloval a oznamuje, že i pro příměstský drandění nabídne levnější 4x4 a ostatní se nemění.

Tak nevím, jestli jsme všichni četli ten samej článek :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Johny.Rico
3. 9. 2013 16:49
Re: Bychaři dští síru...
Webpajo, rád tě čtu, moc rád, ale... nemohl bys psát prosimtě spisovně????????????? To tvý pražský ý a ej atd. mi drásá uči zuby nehty vlasy uši >:D
4. 9. 2013 10:53
Re: Bychaři dští síru...
Žiju v MS kraji a tohle je jeden z mála způsobů, kterej mi udržuje zobák ve formě, jaký mi narostl :-) . Je zajímavý, že moravan i po desítkách let třeba v Plzni svoje překrásný nářečí neztratí, ale obráceně to nefunguje. Pár kluků co tu bydlí pár let má buďto krátkou výslevnost, nebo mluví jak moje učitelka češtiny :-)
4. 9. 2013 09:27
Re: Bychaři dští síru...
Tak nějak. Prostě drobné změny z roku na rok.

Jen jsem nepochopil, v čem je pohon všech kol jednodušší. Redukční převodovka je pro mne samostatné zařízení, které auto může a nemusí potřebovat. Když někdo řekne jednodušší pohon všech kol, myslím na diferenciály. Dozvěděl jsem se, že je mezinápravový diferenciál lehčí, ale proč, to už nikde není.
3. 9. 2013 17:07
Rozpaky...
Tak nevím, ale pokud bych si já mohl vybrat, tak bych na kapotě svého Discovery měl určitě radši hrdý napis LAND - ROVER než DISCOVERY. Vím, že jde o úplný detail, ale tuto "inovaci" rozhodně nepovažuji za změnu k lepšímu! (A nabízet dřívější dokonalejší systém pohonu všech kol už jen za příplatek taky ne). Jinak je ale Discovery pořád skvělé auto! :yes:
Rozbalit vlákno
5
3. 9. 2013 17:20
Re: Rozpaky...
Souhlas, taky mi přijde současný název značky LAND ROVER na kapotě daleko prestižnější a vhodnější, než název modelové řady DISCOVERY.
3. 9. 2013 17:20
Re: Rozpaky...
Taky mě napadlo, že kupovat si tohle auto, tak si dám tu práci a vyloupu písmenka a dosadím tam LAND ROVER, třeba je napadne mít to za příplatek nebo tak něco...

Ta 4x4 - trochu degradující, ale na druhou stranu 90% těchto aut nepozná nic jiného, než sníh a polňačku, což by dala i chytře nastavená dvoukolka. A pokud to opravdu znamená úsporu litr na 100km, tak už se vůbec nedivím, že to tam nacpali... :-)
Avatar - positivemind
3. 9. 2013 19:25
Re: Rozpaky...
A přitom i s tímhle "očesaným" pohonem projede 95% všech věcí, co 10% uživatelů zkusí :-)
Avatar - Gasoline
3. 9. 2013 20:09
Re: Rozpaky...
Jako majitel Discovery přísahám, že většině majitelů to nedá a do toho offroad terénu ho občas vezmeme vyvenčit. :-) Ono vám to nedá, když polovinu středového panelu zabírají ty offroad páčky a kolečka.
4. 9. 2013 09:36
Re: Rozpaky...
Neřekl bych, že to bude platit v globálu. Tahle auta hodně slouží pro příměstskou dopravu a nedivil bych se, kdyby interiér v příští generaci uklidili jako u RR, protože ta záplava tlačítek musí některé řidiče až děsit. :-)
Avatar - happy_driver
3. 9. 2013 21:28
....
Velmi pekne auto, privetivy klasicky dizajn. Schopny pohon 4x4 (ten vratane redukcie a samosvorov), bohuzial v naprosto tragickom aute. Obludne tazke, biedne zrychlenie, mizerna maximalka. Realna spotreba pri vyuzivani schopnosti motora tiez nie je nicim, cim by sa dalo argumentovat v jeho prospech. A co je najhorsie - tragicka nespolahlivost a mizerna kvalita. Nie kvalita materialov, ale kvalita vyroby. Mam mnoho znamych, kolegov v branzi a obch. partnerov, co podlahli peknym tvarom, pohodliu a jazdili na gen. 3 a 4. Zamerne pisem v minulom case, okrem dvoch, ktori mali stastie na dobre kusy, sa toho ostatni pomerne rychlo zbavovali. Plati to napriec celou produkciou, od Evoque cez Freelander, az po Range. Uz som to na inom mieste spomenul, z tych cerstvejsich obeti to bol moj "pan účetní" a jeho zena (Range+Evoque). Po mnohych peripetiach a servisovani na SK a v Rakusku sa oboch aut (znacne problematicky) zbavili. Odisli k BMW (X3, X6) a zatial je pokoj. Bavoraciky jazdia, panko s manzelkou neriesia kedy s ktorym autom utekat do servisu a z anglickych SUV su nadobro vylieceni.

Nie som apriori proti Disco, ak by som mal vestecku gulu a vedel by som vybrat spolahlivy kus, tak ako volnocasove auto by bol OK. Samozrejme vsak so solidnou upravou pre prakticke vyuzitie v terene. Napr. len hned tu za kopcekmi u Germanov je niekolko solidnych firiem, ktore predavaju velmi pekne a vydarene upravy, navyse vsetko riadne zapisane v TP a schvalene. Nieco take by som neodmietol. Avsak ako bezne SUV s prevahou jazdenia po ceste, pardon, to u mna nie. Ini su lahsi, rychlejsi, uspornejsi....a veru aj spolahlivejsi.
Rozbalit vlákno
8
3. 9. 2013 23:59
Re: ....
souhlasin ze kvalita neni uplne optimalni..
presto musim podotknout ze pokud mel pan disco a vymenil za x6 a je spokojeny, tak si nemel disco kupovat...
Avatar - happy_driver
4. 9. 2013 02:55
Re: ....
To je zaujimavy myslienkovy postup. Je spokojny s bavorakom, lebo predal rozsypaci Range Rover a nemusi bivakovat pred servisom kazdu chvilu. Teraz mi prezrad, ako mal vediet, ze kupuje srot? Alebo si necital, co pisem?
4. 9. 2013 08:19
Re: ....
Ty jsi to jen nepochopil. X6 má přece naprosto jiné schopnosti než Disco, je to silniční SUV na rozdíl od off-roadu, kterým je zatím stále ještě Disco. Kdo požaduje vlastnosti X6 těžko ho uspokojí off-road. Leda by vůbec neměl představu co vlastně chce.
4. 9. 2013 08:27
Re: ....
No nevím koupit si offroad s žebřinovým rámem a hmotností atakující 3tuny a pak se rozčilovat na bídné zrychlení a slabí motor je trošku směšné. To jste při koupi neměl předváděcí jízdu? Poznámka a věčném stání v servisu beru jako normální stav. Pokud Vám vyhovuje X3 a X6 je to jenom dobře.
Avatar - happy_driver
4. 9. 2013 09:18
Re: ....
Hosi, vy ste tatari, alebo iba neviete citat?
Uctovnik - nie ja, aspon elementarna schopnost pochopenia citaneho textu by nemala chybat - si kupil luxusny Range Rover (nie Disco). Kupoval si ho ako velke pohodlne auto, kde neriesil spomenute parametre (spotreba, dynamika - to pisem zase ja vo vztahu k Disco), ale predovsetkym image a pohodlie. Auto bolo tragicky nespolahlive, tak ho po case aj s manzelkinym rovnako nevydarenym Evoque predal. Kupili si bavoraky, ktore su zatial bezproblemove. Pochopili, alebo to mam zopakovat? Nikde nepisem, ze pozadoval vlastnosti X6. Zaujimave, ze jeden nedocita, nieco vytresne a dalsi s este vacsou blbostou nadviaze. Citat, citat, citat, potom reagovat. ;-)
Avatar - Gasoline
4. 9. 2013 10:15
Re: ....
Ano je to těžké, zrychlení ale ujde a maximálka je 170 s omezovačem (To nestačí?) Taky to je skoro offroad ne městské SUV. Reálná spotřeba je 9-10l nafty. Úžasné auto s neskutečným vnitřním prostorem (snad jediné, kde je 3. řada sedadel plnohodnotná), skvělým výhledem a vzduchovým podvozkem.
Dílenské zpracování soudruhu z Anglie pravda občas vyvolává vrásky, ale mám najeto 220 000 km a ještě se nestalo, že by mě auto nechalo někde na holičkách.
Z tvé reakce spíš cítím averzi vůči LR než fakta. Např nevím o tom, že by zrovna Evoque byl nějaký extraporuchový model. Taky znám pár stejně postižených a nikdo se Discovery nezbavil, spíš koupil novou.
Discovery 3/4 jako auto na volný čas? No nevím. Výhoda toho auta je právě v univerzálnosti pro každodenní použití (viz vzduchový podvozek). Na offroadování o víkendech bych zvolil něco menšího a lehčího.
Avatar - happy_driver
4. 9. 2013 13:39
Re: ....
Zacnem od konca. Teraz mam auto do lesa a na zabavu kratky 3dv. Patrol. Nic mensie nechcem, potrebujem urcity priestor (bud mam sklopene alebo vymontovane sedadla), nosnost a priechodnost. Ak to budem obmienat, tak urcite nie za nieco mensie - a za co by som to vlastne mohol vymenit? Aky je na trhu seriozny "mensi" offroad, ktory sklbi vyssie uvedene potreby? Asi ziaden. Takze buduce auto na tieto ucely bude najpravdepodobnejsie LC150 s patricnymi upravami.

Averziu voci LR, konkretne Disco nemam, naopak. To auto sa mi paci, ale mam tolko osobnych zlych skusenosti z bezprostredneho okolia, ze by som asi nemal odvahu si to kupit. Ked sa na neho pozeram ako na offroad, ma primeranu dynamiku a ekonomiku prevadzky, z pohladu SUV je to v pomere k inym znackam slabsie. Staci porovnat parametre s ML, Cayenne, X5, Touaregom. Vsade das vzduchovy podvozok a dynamicky su tie auta s porovnatelnou motorizaciou o level vyssie.
SUV takej velkosti na kazdodenne zalezitosti nepotrebujem,. bolo by mi privelke a neprakticke (na to mam GLK 4Matic). Ak by som ale zatuzil po vacsom SUV, tak automaticky volim ako fanda najskor ML. Na dlhsie cesty by mi tiez nebolo platne, vtedy presadnem do E s 4Matic-om.

Velmi dobre chapem ludi, ktori si to Disco alebo RR kupia, su atraktivne, pohodlne, ale drviva vacsina zakaznikov nema prehlad, ako to je momentalne s kvalitou. Zarazajuci je ten vysoky pocet ludi a zavad, to jednoducho u ludi, ktori jazdia napr. nemecke SUVcka je skor vynimka, ze treba navstivit servis mimo beznej pravidelnej prehliadky.

Neber to ako utok na LR/RR, je to moj subjektivny pohlad.
Avatar - Gasoline
4. 9. 2013 13:57
Re: ....
Beru to tak. Akorát v té poruchovosti se nezhodnem. Moje Discovery 3 a předtím Freelander nijak extrémně poruchové nebyly/nejsou. Když to porovnám se švagrem, který měl za dobu co já LR několik SUV, tak byly horší i lepší. Hyundai SantaFe - ta byla v servise pořád, pak Volvo XC90 - taky poruchy a to takové, že dvakrát neodjel z hor (u Disco se mi tohle nestalo nikdy), teď X5 a tam zatím nic, ale má to teprve půl roku.

Ano nepopírám, že LR/RR mají hodně špatnou pověst ohledně spolehlivosti. Navíc značkové servisy jsou kategorie sama o sobě. Ale v posledních letech na kvalitě prý hodně zapracovali a i v reálu je to podle reakcí majitelů v mém okolí mnohem lepší. To ovšem neznamená, že se nenajdou i horší kusy.

PS: Discovery patřila ve portfoliu LR vždy k těm spolehlivějším.
Avatar - HEMI
3. 9. 2013 23:01
New optional single-speed transfer box
Z tlačovej správy by sa zrejme malo vyvodiť, že nový jednoduchší pohon bez redukčnej prevodovky bude dostupný ako option, nie ako štandard...

Takisto aj celá prevodovka bude o 18kg ľahšia než možnosť s redukciou, teda nie diferenciál, ako ste uviedli...

Dostupný by mal byť aj systém Wade Sensing na báze sonaru z nového RRS a senzormi v spätných zrkadlách.

Každopádne, za nápis Discovery na kapote :no: (alebo snahu priblížiť sa Rangeu???) A presunutie nápisov na bok, veď aj teraz bola dostupná možnosť: Bez označenia motorizácie...
Rozbalit vlákno
0
4. 9. 2013 14:22
Aspoň za příplatek
Dokud bude v Land Roveru neochuzený pohon 4x4 aspoň za příplatek, tak je mi jedno, jaká šidítka budou pod touto značkou produkovat, aby splnili Bruselem nařízený emisní průměr. Když to budou lidi kupovat... (jako že budou).
Jinak výměna nápisu na kapotě za Discovery (ačkoliv ji také vnímám jako porušení tradice) je jen dalším logickým krokem při sjednocení označování všech modelů. Doposud nesly všechny modely, kromě Range Roveru, na kapotě název značky/výrobce, jen Range Rovery název modelu, což spoustu lidí mátlo ("To jako Range Rover je něco jinýho než Land Rover?"). Takže do budoucna bude mít Range Rover na kapotě dál Range Rover a ostatní modely své vlastní názvy... Komu se to nebude líbit, může si tam nalepit jiná písmenka, není to nic složitého (jen to chce šablonu).
A poslední věc: pokud někdo vrátí Range Rover a koupí s místo něj X6, tak mu blahopřeji, protože Range Rover ani nepotřebuje.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - happy_driver
4. 9. 2013 14:43
Re: Aspoň za příplatek
Tiez problem s chapanim citaneho textu? Nie je podla teba normalne, ze clovek so zdravym rozumom sa zbavi nevydareneho, notoricky poruchoveho kusu (konkretne to bol RR) a kupi si ine auto? Alebo by bola lepsia predstava budovania dovernych vztahov s prijimacimi technikmi servisov v okolitych zemiach? >:-[] Je to v globale vtipna vec, mam nejake auto, nekazi sa mi, tak su automaticky vsetky dobre. :no:
4. 9. 2013 15:05
Re: Aspoň za příplatek
Netreba byt taky citlivy. X6 je po technickej stranke urcite vyborne auto. Chcel som povedat len tolko, ze ak sa niekto namiesto Range Rovera spokoji s X6, tak nepotrebuje auto zo skutocnymi terennymi schopnostami.
Inac moj sucasny Range Rover je treti v rade a nemam s nim ziadne problemy. Az tak notoricky poruchove to asi nebude.
Avatar - happy_driver
4. 9. 2013 15:52
....
Kdeze citlivost, alergia na dyslexiu.
Neuveritelne kolkykrat sa nepodari pochopit tak jednoduchy text a kolkymi sposobmi sa da prekrutit jednoznacne podana informacia. Nevadi, skusim po lopate: Kupis si RR. Takych 12-15x sa ti dodrbe a necha ta aj na ceste. Nasere ta to. Predas ho so stratou. Skutocne terenne schopnosti su ti na dve veci, ked ta to k potencialnemu terenu ani nedovezie.Takisto sa ti dodrbava manzelkin Evoque. Chodis do servisu ako na klavir. Nasere ta to. Predas ho so stratou. Ides do salonu BMW a kupis si X6 v nadeji, ze sa ti nebude kazdu chvilu kazit. Zene kupis X3, plati rovnaky predpoklad.

P.S. 1 Tuto pereput podstupil majitel firmy, co mi robi uctovnictvo.
P.S. 2 Nemam ani RR,ani Evoque, ani X6, ani X3
P.S. 3 Znovu - ak niekto preda RR s tazkou stratou, tak nie preto, ze nepotrebuje jeho terenne schopnosti, ale preto, ze sa opakovane mnohokrat pokazil
P.S. 4 Ak sa niekomu 12-15x pokazi auto na ceste, je mozne tento konkretny kus oznacit ako notoricky nespolahlivy, ci poruchovy
P.S. 5 Z uvedeneho sa neodvodzuje, ze sa ma jednat o notoricky vadny typ napriec celou produkciou
P.S. 6 Su aj ludia, ktory mali tri, styri Fiaty za sebou (ani ten nevlastnim), tiez zastavaju nazor, ze to tak nespolahlive nebolo...
Rozbalit vlákno
0