Land Rover Discovery 2014: Nová příď a jednodušší 4x4
Land Rover Discovery čtvrté generace slaví v těchto dnech své čtvrté narozeniny a přestože klasický, byť velmi decentní, facelift přišel vloni v rámci modelového roku 2013, další modernizace se objevuje i letos, byť je změn oproti předešlé úpravě méně.
U faceliftů bývá někdy problém změny vůbec zaznamenat, v případě Discovery ovšem nemůžete model 2014 nepoznat. Vyměnila totiž na kapotě nápis Land Rover za Discovery. A aby se neřeklo, přidala navrch novou optiku předních světlometů s denními LED, stříbrný lem masky chladiče, stejně jako upravený přední nárazník. Disco dostává také dva nové designy kol a v nabídce i nadále zůstává Black Design Pack s černými dvacítkami.
Co se zádi týče, tam zmizela z nápisu Discovery čtyřka a označení motorizace se přesunulo z pátých dveří za přední blatníky. Další změna se týká 188kW třílitrového biturbodieselu SDV6 s točivým momentem 600 N.m při 2000 otáčkách, zkombinovaným s osmistupňovým automatem ZF. U něho došlo ke snížení kombinované spotřeby na rovných 8 litrů a to díky standardnímu osazení auta systémem Stop-Start a jednoduššímu pohonu 4x4 bez redukční převodovky. Diferenciál Torsen má rozdělení točivého momentu mezi nápravy 42:58 a je o 18 kg lehčí. Dosud používaný systém zůstává v nabídce i nadále jako alternativa pro náročnější řidiče.
Land Rover Discovery 2014 - technická data | |||
Motor | TDV6 | SDV6 | SCV6 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 155/4000 | 188/4000 | 250/6500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 520/2000 | 600/2000 | 450/3500-5500 |
Max. rychlost [km/h] | - | 180 | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | 9,3 | 8,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | 8,0 | 11,5 |
Hmotnost [kg] | - | 2570 | 2565 |
Zájemcům o benzinové motory Land Rover nabídne novinku v podobě agregátu SCV6. Komrpesorem přeplňovaný třílitr je nástupcem atmosférického 5,0 l V8 a má výkon 250 kW. Točivý moment vrcholí hodnotou 450 N.m a v kolonce kombinovaná spotřeba vykazuje 11,5 l/100 km. Také tento agregát dostane osmistupňový automat, zatímco pětilitr (276 kW a 510 N.m) si musel až dosud vystačit se šesti rychlostmi. Na vybraných trzích bude i nadále k dispozici podladěná verze turbodieselu s označením TDV6 (155 kW a 520 N.m).
Poslední modifikace proběhly v kabině, i Discovery lze pořídit se 17reproduktorovým audiem Meridian a řidič má k dispozici pro tento model nové elektronické pomocníky, mezi kterými nechybí kamerový parkovací (a křižovatkový) asistent a monitor slepého úhlu zrcátek.