Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lexus LC 500h poprvé na vlastní oči: Hybridní kupé má čtyřstupňový automat!

Konkurent BMW 6 vsadil na moderní techniku v podobě nové platformy a speciálního hybridního systému. Už se nemůžeme dočkat, až si ho vyzkoušíme na vlastní kůži.
Zpět na článek
20. 2. 2016 15:55
20. 2. 2016 15:58
20. 2. 2016 16:00
20. 2. 2016 16:58
20. 2. 2016 16:10
20. 2. 2016 16:52
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
20. 2. 2016 19:25
20. 2. 2016 20:04
21. 2. 2016 07:48
20. 2. 2016 21:56
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 2. 2016 10:17
20. 2. 2016 22:02
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 2. 2016 17:18
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
Avatar - Well-being
20. 2. 2016 15:55
Až jednou
Lexus odstraní ten ohavný gril, budou to docela fešná auta ... ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Warrual
20. 2. 2016 15:58
Re: Až jednou
Nemyslím že pomůže jen odstranění masky chladiče...
20. 2. 2016 16:00
Jistě!
Zadání znělo jasně - co den, to článek o Lexusu...jako kdybych to včera nepsal...

btw auto nevypadá vůbec špatně...
...sakra, teď se mi zkroutily nohy v pěst >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - netcar.xx
20. 2. 2016 16:58
Re: Jistě!
Taky je o cem psat. To u Mercedesu by bylo stacilo napsat clanek k esku a potom vzdycky jenom link na danej clanek s upozornenim ze tentokrat si ho maji ctenari predstavit mensi, priste zase neco mezi a hlavne ze budou mit po pripadne koupi tech uchrochtanejch klenotu na kolech v servisech spoustu znamych mechaniku.
EDIT: A jak to je lopato s tim UBER? >:D
20. 2. 2016 17:00
Re: Zmlkni hnido!
Nejsi hoden vyjadřovat se k dílu, jež bylo vyhotoveno teutonským géniem a ukováno v požehnaném srdci Bádenska-Württemberska - v bájných dílnách samotného Stuttgartu!

Tvé jalové kdákání je pro majestátní ikonu trojcípé hvězdy tím, čím je mocnému titánovi ohlodávání jeho chodidla bezvýznamným moučným červem. Přes mohutné burácení impozantních motorů tebou zmiňovaných S-Klasse stejně nedojde tvé zoufalé kvičení sluchu. Proto zadrž svou marnou řeč, zpytuj své svědomí a odejdi v pokoře.
MERCEDES ÜBER ALLES!!!
20. 2. 2016 17:50
Re: Zmlkni hnido!
A přechytřelý netcar.xx, bdící nad německou interpunkcí (sám ignorujíc českou) odtáhl z diskuse jak zpráskaný pes. Nemaje slohové schopnosti ani argumenty, šel prudit někam jinam... >:D >:D >:D >:D
20. 2. 2016 16:10
Automat
Ten čtyřstupňový :no: To bylo v dobách jedničkové fabie tj v roce 2002...

Desetistupňový automat. :yes: Snad bude dobře fungovat a plynule řadit.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2016 16:32
Re: Automat
Však desetistupňovej bude mít LC taky = k atmo V8 5.0 :yes: :-)

Tady ten jen 4 stupeň má evidentně důvod = sou tam přece 2 převodovky! Vzhledem k tomu desetistupni u druhý motorizace to šetření nebude ;-)
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
20. 2. 2016 16:52
Re: Automat
Nuz, kde zacat... Klasicke full-hybridy od Toyoty/Lexusu vyuzivaju eCVT, co je, z praktickeho hladiska, jednostupnovy automat - je to logicke, vzhladom na prirodzenu charakteristiku elektromotorov. Vnimanou nevyhodou je, ze rychlost spalovacieho motora nie je vzdy priamo umerna rychlosti auta - preto to "zavyjanie" pri akceleracii.

Pri sportovom hybridnom aute je logicke umoznit spalovaciemu motoru viac rezimov - stupnov, ale vzhladom na to, ze ide o hybrid, tych stupnov nepotrebujes vela.

A mimochodom, pocet stupnov nie je priamo umerny ani kvalite, ani vykonu auta.

Zober si prevodovku v Nissane GT-R. V podstate ide o zastaranu prevodovku, ale GT-R to stale s prehladom natrie autam s vacsim vykonom, vicerymi stupnami a 2x cenovkou.
20. 2. 2016 19:25
Re: Automat
Passat GTE a Golf GTE je taky hybrid a má 6.st.DSG.Takže mě ten 4.st.automat přijde jako degradace auta v dnešní době.
Avatar - Ham.
20. 2. 2016 20:04
Re: Automat
Proč by to byla degradace? Sice jsem výklad v textu moc nepobral, ten je zmatený, ale i z něj je jasné, že auto má 2x4 tedy 8 převodů, což je na silný motor spíše víc než je potřeba.
21. 2. 2016 07:48
Re: Automat
Možná jsem to přehlíd ale 2x4 převodů jsem v článku nenašel. Podle článku má e-cvt simulaci šesti kvaltů a k tomu automat se 4 mechanickými kvalty takže mi to vychází na celkem 24 kvaltů, částečně virtuálních a částečně skutečných.

Samozřejmě je otázka jestli se to takhle opravdu využívá a jestli vůbec jsou všechny údaje pravdivé
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
20. 2. 2016 21:56
Re: Automat
Nie je hybrid ako hybrid.

Prius (a jeho derivaty) maju uplne inu filozofiu konstrukcie hybridneho ustrojenstva, preto sa im hovori FULL hybrid - spalovaci motor a elektromotor tvoria jeden celok, eCVT, ako pisem vyssie, je v podstate jednostuponova prevodovka, hoci v pravom slova zmysle o prevodovku nejde.

Elektromotor totiz prevodovku nepotrebuje, kym spalovaci motor ano.

Takze konstrukcne riesenia VAG a TMC sa de facto lisia mierou preferencie podiel toho-ktoreho motora na celkovom prenose vykonu na kolesa. Inymi slovami, ide o mieru integraci - je elektromotor pridavok alebo integralna sucast pohonnej jednotky?

Netrvrdim, ze jeden je lepsi ako druhy, ide skratka o dve riesenia toho isteho problemu. Toyota si vystaci s jednym, resp. 4 stupnami, VAG pouziva klasicku off-the-shelf DSG.

Ak ma pamat neklame, Honda (jeden z priekopnikov hybridov) pouziva zase iny pristup, a Infiniti ide tiez vlastnou cestou.

Situacia na trhu je asi taka, ze Honda so svojimi hybridmi vyhorela a Toyota dlhodobo dominuje.

Hodnotit konstrukciu systemu podla poctu stupnov jedneho z komponentov je rovnako hlupe ako hodnoti telefon podla poctu jadier CPU.
21. 2. 2016 10:17
Re: Automat
LC 500h má "nekonečno" × 4 rychlostních stupňů - první je eCVT (1.motorgenerátor + Power Split Device + 2.motorgenerátor) následovaný sériově (tedy krát 4) 4 stupňovým automatem - jako kdybyste u Yarisu/Aurisu/Priusu/CT200h/IS250h dali za výstup z "převodovky " ještě 4 kvalty automatu. GS450h/LS600h mají podobné řešení dvoustupňové, kde za prvním spliterem (motor + elmotory) jakoby následuje ještě druhý dvoustupňový planetový převod (fakticky je přes něj připojený druhý elmotor). Viz [odkaz]
Funkce PSD předchozího Priusu je zde [odkaz]
20. 2. 2016 16:26
Přehazovačka
Popis funkce systému je skutečně velmi jasný a přehledný. Teď už vím že kombinace dvou elektrických motorgenerátorů, spalovacího motoru a planetového automatu se čtyřmi spojkami je v podstatě to stejné jako přehazovačka na kole.
Rozbalit vlákno
9
20. 2. 2016 16:35
Re: Přehazovačka
Taky mě to rozbilo. jak ten mudrc vylezl a řekl že je to jednoduchý. Jen výčet komponent je na odstavec.
Kdybys jel na kole a najednou zpanikařil v kopci, co za talíř a kolečko tam dát, uklidni se, vzpomeň si na tento jednoduchý systém. Je to totéž....
Avatar - netcar.xx
20. 2. 2016 16:49
Re: Přehazovačka
To u KdF Wagen stejne dlouhou dobu resili jak podvest X milionu ovci ktere ty jejich plecky kupujou
20. 2. 2016 16:52
Re: Přehazovačka
X milionu přesvědčených ovcí - plnej strožok prachů! Říká se tomu marketing! >:D
20. 2. 2016 17:42
Re: Přehazovačka
Dnes před Breclaví se jeden stroj pocházející z vlčí doupěte natahoval na odtahovku. Říkám si proč je tam tolik orgánů? A ona to byla ta jejich stíhačka.
Vím jsem škodolibý
:-)
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
20. 2. 2016 22:02
Re: Přehazovačka
Lenze ono je to naozaj jednoduche.

Chce to malickost - vediet, ako skutocne funguje full hybrid, ktory je napr. v Priuse.
21. 2. 2016 07:19
Re: Přehazovačka
Jak funguje e-cvt vím a úplně jednoduché mi to teda nepřijde. Jednoduchý je možná tak rámcový popis činnosti, ale skutečná funkce o které mluvíš bude myslím docela komplikovaná.

Nikdy bych si ale netroufnul přirovnat tenhle vypiplaný systém k přehazovačce na kole. Podle mě tím dotyčný evropský šéf hluboce uráží mnohaleté úsilí a výsledky práce techniků z Toyoty.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
21. 2. 2016 17:18
Re: Přehazovačka
Ak neratame cisto elektricke auta, tak najjednoduchsi system prenosu vykonu pohonnej jednotky na cestu je to, co pouziva Prius a derivaty. Je to jednoduchsie ako klasicky automat, jednoduchsie ako manual, jednoduchsie ako DSG.
21. 2. 2016 18:54
Re: Přehazovačka
Záleží jak to bereš, e-cvt je jednoduché z hlediska mechanické konstrukce, ale vyžaduje složité elektronické řízení a jeho funkce je taky složitá.
Mechanická převodovka má funkci nesrovnatelně jednodušší
22. 2. 2016 10:47
Re: Přehazovačka
Mechanicka prevodovka len presuva rozhodovaciu logiku na cloveka - vodica. Ze to nie je az tak efektivne dokazuje, takmer kazdy absolvent autoskoly a velke mnozstvo vodiciek (vodicov) aj po rokoch pokusov >:-[]

Na druhej strane, ak sa prida ten spravny vodic, tak mu vo vyhodnocovani vstupov nemoze (zatial) konkurovat ziadna riadiaca jednotka. :-!
Avatar - Dylan McKay
20. 2. 2016 17:20
Doba hojnosti
Taky vám přijde, že se poslední dobou objevuje čím dál více dokonalých a krásných aut? Je to super!
Rozbalit vlákno
12
20. 2. 2016 17:24
Re: Doba hojnosti
no čéče, je z čeho vybírat. Je švihák-námořník jedno a totéž jako námořník? Obrázek je stejný...
Avatar - Dylan McKay
20. 2. 2016 17:39
Re: Doba hojnosti
Pepek námořník ;-)
20. 2. 2016 17:43
Re: Doba hojnosti
Tak ahoj. >:D
20. 2. 2016 17:45
Re: Doba hojnosti
Lex je super. Jen je divné, že za celý rok tu nebylo tolik článku o Lexu jako posledních 14 dnů.
Že by nový sponzor? Tento mi ale nevadí. Toho předchozího moc rád nemám. >:-[]
20. 2. 2016 17:48
Re: Doba hojnosti
Včera i dnes jsemto napsal a nasál jsem palců dolů jak za nároďák. A to dokonce, i když jsem napsal, že auto nevypadá zle...tak bacha, jsou jak vosáci na bombónu, mrkni vejš.
Avatar - Dylan McKay
20. 2. 2016 17:48
Re: Doba hojnosti
Od Frankfurtu vnímám Lexus úplně jinak. Už to nejsou tak těžkopádný bezpohlavní auta. Jsou to samurajové ;-)
20. 2. 2016 18:42
Re: Doba hojnosti
Dostal jsi katanou na zadek?
20. 2. 2016 19:04
Re: Doba hojnosti
Bejku >:D >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
20. 2. 2016 20:27
Re: Doba hojnosti
Pro ty, co se na té době dokáží podíliet, to je jistě dobrá zpráva.
Avatar - euro89
21. 2. 2016 09:47
Re: Doba hojnosti
Tenhle názor rozhodně nesdílím. Pro mě byla doba hojnosti v automobilovém průmyslu v 80. letech.
20. 2. 2016 17:43
Dizajn je uzasny
To nie je hybrid, ani vodik. To je plazma! Poklona pre Lexus. :yes:
Rozbalit vlákno
0