Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pravdy a mýty o bezpečné vzdálenosti I: Lepiči a další prudiči

Samolepkou „Nelep se mi na p…l“ bychom si někdy nejraději oblepili celé auto. Jenže jsou i chvíle, kdy je dodržení bezpečné vzdálenosti skoro nemožné.
Zpět na článek
29. 11. 2012 20:14
29. 11. 2012 20:29
29. 11. 2012 21:39
30. 11. 2012 08:59
30. 11. 2012 22:58
29. 11. 2012 21:39
29. 11. 2012 21:41
29. 11. 2012 23:15
30. 11. 2012 08:42
14. 12. 2012 10:09
30. 11. 2012 19:43
1. 12. 2012 00:16
1. 12. 2012 08:57
29. 11. 2012 23:15
30. 11. 2012 07:32
30. 11. 2012 08:47
30. 11. 2012 11:12
30. 11. 2012 13:26
1. 12. 2012 00:18
30. 11. 2012 19:55
30. 11. 2012 14:58
30. 11. 2012 15:02
30. 11. 2012 15:10
30. 11. 2012 15:53
1. 12. 2012 08:59
30. 11. 2012 08:34
30. 11. 2012 08:53
30. 11. 2012 10:24
30. 11. 2012 15:05
30. 11. 2012 10:53
1. 12. 2012 00:20
1. 12. 2012 09:05
30. 11. 2012 22:42
29. 11. 2012 20:23
29. 11. 2012 20:27
29. 11. 2012 20:30
30. 11. 2012 10:55
30. 11. 2012 16:58
1. 12. 2012 20:43
29. 11. 2012 23:20
30. 11. 2012 07:51
30. 11. 2012 08:29
neregistrovaný "SR20"
30. 11. 2012 08:37
30. 11. 2012 09:00
30. 11. 2012 09:23
30. 11. 2012 10:48
30. 11. 2012 09:42
30. 11. 2012 12:30
1. 12. 2012 11:48
30. 11. 2012 11:25
30. 11. 2012 13:11
30. 11. 2012 19:55
30. 11. 2012 22:50
29. 11. 2012 20:14
LEPENKA
Neexistuje jediný správně definový rozestup. Existuje jen uvedené známé pravidlo dvou vteřin, které však též kulhá na všechny čtyři. Je zoufalé o co všechno se zákonodárci snaží. Počítám, že se brzy dočkáme i zákona o optimálním počtu přírazů... 8-s

Naštěstí na silnicích povětšinou vládne přirozený lidský rozum, reakce a vyhodnocování situace. Prakticky se s nějakým nalepencem setkávám jen, když náhodně jedu v sobotu směrem, kterým se koná nějaké to tunerské setkání. To vždy větřím. Jak spatřím v zrcátku povlávat blatniky vyrezlé na kostní moučku, mračítka a na zpětném pohupující se křížek, okamžite se křižuju a nechávám se předjet.

Jisté těsné jízdní spojení zažívám jen v okolí Prahy (jižní spojka) kde se pro mne z neznámých důvodů odehrávají poměrně nahuštěné jízdní souboje. Jinak rozestupy nepovažuji za problém, v tomhle to tak nějak umíme. Samozřejmě, že při intenzivním brzdění intuitivně již koukám do zpětného pravým vokem a levým současně hledám unik do pangejtu. Ale to je brnkačka.

P.S. Letos jsem u Villachu poprvé v životě musel jít fakt absolutně fest na brzdu, a to ve sto třiceti. Normálně jsem žasnul, jak to auto, resp. brzdový asistent dokonale zvládl. Pocitově mi bliklo, že je konec, že tohle ubrzdit nemůžu. No auto to ubrzdilo. Po zastavení jsem se ohlédl na ženu a na děti... říkám, právě jsme se všichni znovu narodili. Kluci ani nedutali. Voči jak ťagry. Bravo auto...
Rozbalit vlákno
33
Avatar - petrumr
29. 11. 2012 20:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 11. 2012 08:59
Re: LEPENKA
Taky jsem to zažil, jednou v Německu, v pravém pruhu kamiony nalepené nasebe, levý jel 140 - 150, takových 10 aut přede mnou jela dodávka, jejíž hodný pan řidič vždy zajel mezi kamiony a pustil před sebe jedno auto a zase vyjel do levého. Až najednou při zajíždění do pravého zavadil zadním nárazníkem o kamion, ten se utrh a odlídl před auta v levém... Brzdil bych i patou ze dveří, kdyby byl čas je otevřít... Ubrzdil jsem a čekal tu ránu zezadu. Naštestí nepřišla..
Avatar - das_autos
30. 11. 2012 22:58
Re: LEPENKA
U nás by to do tebe zezadu na 100% nějakej lepič našil a ještě tři za ním.
29. 11. 2012 20:50
Re: LEPENKA
to je sakra nepříjemný - brzda do plnejch, chce to mít rozestup a dívat se, nic jinýho doporučit nejde, možná auto typu hummer nebo alespoň 4 bodový pásy, beze srandy :yes:
Avatar - Ronault.
29. 11. 2012 21:41
Re: LEPENKA
Buď málo jezdíš, což se mi nezdá, nebo jsi optimista. Já jezdím teď 40 km tam a 40 zpátky do práce po v článku jmenované silnici I/43 a musím říci, že dodržování bezpečné vzdálenosti je obrovský problém. Moje kolegyně, s kterou se střídáme, to nezvládá skoro vůbec, tu sekýruju celou cestu, ať se na nikoho nelepí.

Sám dodržuju vzdálenost větší než 2 sekundy, navíc v případě potřeby předjíždět je to výhodou... větší vzdálenost mezi auty dá více času k většímu rozdílu rychlostí a tím rychlejšímu předjetí.

A bohužel je mezi řidiči tisíce pitomců, kteří nepochopí ani mé naznačení, že se na můj kufr lepí. Prvně většinou jemně polechtám brzdu aby se jen rozsvítila, klidně opakovaně, většinou marně... zapnu mlhovku... a často marně... jen čekám, kdy mne někdo vytočí natolik, že u Černé Hory na kruháči zastavím a někoho z těch "lepenek" z auta výtáhnu... 8-s

A ještě horší je to v tyto podzimní dny, kde je ráno dlouho tma, takže o to více nalepená světla na zadním nárazníku obtěžují...

Prostě je to jeden z nejhorších nešvarů našich silnic a právě na té I/43 to lze krásně vidět, předjíždět se tam pořádně nedá, přeplněná a plná nehod právě z nedodržení bezpečné vzdálenosti.

Tak si ještě vzpomínám na situaci před několika lety, kdy jsem v pátek odpoledne tehdy ještě s Favoritem odbočil do levého pruhu, kde bylo dost prostoru, ze zadu se přiřítil nějaký hrozně nervozní řidič a nalepil se mi na nárazník (nevjel jsem mu tam, jen jsem předjížděl 3 kamiony asi 125 km/h, tak jsem přidal až na 140 a vrátil se zpět do pravého.... Nervák za mnou si ale nevšiml, že za ním jede Policie a ihned si ho brali pěkně na bok a zřejmě zaplatil...
29. 11. 2012 23:15
Re: LEPENKA
Také si rád nechávám dostatečný odestup. Co mne ale vytáčí, je, že si to řada řidičů vykládá jako pozvánku se přede mne zařadit.
30. 11. 2012 08:42
Re: LEPENKA
Povětšinou jezdím v jiné lokalitě, než ty, a opravdu zde s tím problém nevnímám. Jak píši nahoře, mladí zobáčtí tuneři, tam ano, to je koncentrát silničních amatérů, ale jinak to v podstatě jde.
Avatar - Kuban
14. 12. 2012 10:09
Re: LEPENKA
Starý a pitomý amatér... Jaký je v tom rozdíl?
30. 11. 2012 19:43
Re: LEPENKA
Pořád je dobrý, když za sebou alespoň vidíš ty světla z lepenky. Mně se dost často stává, že světla za mnou nevidím už vůbec (okno na vratech vzadu mám opravdu veliké a "přehledné"), to se opravdu bojím svoje brzdy i jenom polechtat, aby to ten pitomec za mnou špatně nepochopil a nezašlépnul to a nedostal tak do maléru sebe nebo další auto jedoucí za ním 8-s a i když jsem povětšinou kliďas, tohle mě dokáže opravdu nastartovat.
Avatar - petr164
1. 12. 2012 00:16
Re: LEPENKA
Jo, souhlas. Zatím jsem musel brzdit fest jen jednou, když vystřelil kamion těsně přede mnou na předjíždění, naštěstí za mnou nikdo nebyl, alfice brzdí jako o život, a pak že jsou italové krámy... Zato mám jundu z lepičů, když v pravém mám rozestup od kamionu předjíždějícího jiný. Když se zařadí, prohrábnu staré dámě kotel a jen máloco se nás dokáže udržet. Pak se zařadím a ti zdeptanci pořád stojí s plynem na podlaze a s řevem se sunou kolem. Zvesela jim kynu... Le*** rád nemám a občas je vytrestám tím, že se za ně zařadím a držím se jich pár kilometrů. Polovina z nich zvadne a dostane rozum, polovina jsou nenapravitelní zupáci, kteří občas zasluhují lekci od staré dámy z Milána...
1. 12. 2012 08:57
Re: LEPENKA
Zalikať brzdovými svetlami obvykle nefunguje, ale si už starý vyjazdený šofér, tak sa nemusíš báť na zlomok sekundy pritlačiť brzdov pedál viac - to už dotyčného le*** natotata vystraší a buď si dá bacha a bude sa držať ďalej, alebo dupne na plyn a rýchlosťou mierne prevyšujúcou limit (max. o 50% >:-[] ) ti zmizne z očí. Vždy je to lepšie ako mať neustále oči na stopkách dopredu aj dozadu...
Alebo to robím ešte jedným spôsobom, totiž že dám nohu dole z plynu, spomalím na chvíľu o 10-15 km/h a uhnem trochu ku krajnici, nech ten pako radšej ide a nelezie mi na nervy...
Avatar - rohYpnol
29. 11. 2012 23:15
Re: LEPENKA
Přestaň už prosím tebe hrát autoškolu na X-boxu >:-[] 8-s

S nedodržením bezpečné vzdálenosti se setkávám neustále, vlastně dodržet ji v provozu je téměř nemožné, ve městě obvzlášť. Když si necháš 1-2 s rozestup, tak ti ve městě okamžitě do mezery někdo najede...

Na dálnici to samé - před sebou si člověk odstup relativně ohlídá až na myšky ostatních, tam už to opět nefunguje. Ale pokud jede podle předpisů, tak za sebou má vždycky spoustu sebevrahů, kterým jsou nějaké 2 s zcela egal.

Koneckonců 2s - víš ty vůbec, kolik to je? To je při 130 km/h 72 m rozestup! Tedy 16 délek Octavií!!! Nech si před sebou takovou mezeru... nevydrží ti ani půl minuty 8-s :no: :no: :no:
30. 11. 2012 07:32
Re: LEPENKA
nedělám to často, ale :yes:
30. 11. 2012 08:47
Re: LEPENKA
Já nahoře nepíši, že jezdím tak, že držím dvě sekundy, naopak. Přečti si to ještě jednou a pořádně. Na dálnici si nic nemusím hlídat (D1) tam najedu do levého pruhu hned za Prahou a slezu v Brně. Jakmile se mi v zrcátku blíží rychlejší jezdec, uhnu a po předjetí se ihned vracím. Je to sice specialita déjedna, ale jinak nejsem schopen po tom ostudném "voraništi" jezdit. Jen pár kilometrů, kde je dobrý povrch jedu v pravém pruhu.

Myšky nezažívám, jak píši shora, jen snad od zobáckých tunerů, ale to jsou povětšinou jen sobotní výlety.
30. 11. 2012 11:12
Re: LEPENKA
cims vlastne priznavas ze na D1 temer neustale porusujes predpisy :-)
30. 11. 2012 13:26
Re: LEPENKA
Výjimečně s GTI souhlasím. D1 jezdím úplně stejně na předpisy zvysoka kašlu. Až z D1 udělají normální 4 proudovku, tak tam začnu jezdit normálně. Prostě jedu tak abych mohl jet v levým. Čili podle provozu 130-200, tak abych nepřekážel a splynul s provozem. Když je ovšem velký provoz je to dost vyčerpávající udržovat si bezpečnou vzdálenost před auty vepředu a zároveň sledovat, který šus s Audinou se mi přiřítí do kufru.
Avatar - petr164
1. 12. 2012 00:18
Re: LEPENKA
Já to řeším tím, že D1 pro její stav a dopravu na ní bojkotuji. A mám klid a nižší spotřebu.
30. 11. 2012 19:55
Re: LEPENKA
Taky se k tomuto přiznávám. Jak se vylidní levý pruh, tak jsem v něm. Neustále koukám do zpětného špíglu a jak se někdo přiblíží (odhadem na 150 m?), klidím se z cesty a ještě trochu zvolním. To mi pak ani nevadí, že se řidič prořítí kilošede, alespoň můžu rychleji zpět do levého :-)
Avatar - rohYpnol
30. 11. 2012 14:58
Re: LEPENKA
aha, takže jedeš 130-200 v levým, dodržuješ 2s... Takže ať nedělám drahoty, průměrně 160 km/h. 2s, takže to máme 90 m před sebou. 90 m, to je 20 dýlek Octavií, 90m - to je jako běžecká rovinka na 400 m oválu... 2s je... utopie 8-s
30. 11. 2012 15:02
Re: LEPENKA
Připadáš mi, žes dostal jednu heverem. Potřetí už tu píšu, že dvě sekundy kulhají na všechny čtyři. Jak můžeš z tohoto sdělení vydedukovat, že dodržuji dvě vteřiny? To mi vysvětli :-)
Avatar - rohYpnol
30. 11. 2012 15:10
Re: LEPENKA
"...Jinak rozestupy nepovažuji za problém..." evidentně žiješ v mlhovině, že dodržuješ bezpečnou vzdálenost. Jenže ona bezpečná vzdálenost je, zvlášť za horších klimatických podmínek právě ty 2 s.

Jinak řečeno - buď dodržuješ bezpečnou vzdálenost, tedy ty cca 2 s, nebo bezpečnou vzdálenost nedodržuješ a 2 s nerzžíš. Jet v bezpečném odstupu a nedodržet 2s se prostě vylučuje. Chápeme už?
30. 11. 2012 15:53
Re: LEPENKA
Vylučuje se to u tebe, já nahoře svůj názor na bezpečný rozestup popsal.
1. 12. 2012 08:59
Re: LEPENKA
A jak rýchle po D1 jazdíš? V okolí limitu 130 km/h je ťažko reálne možné ísť trvale v ľavom pruhu...
Avatar - kari.laz
30. 11. 2012 08:34
Re: LEPENKA
Ty jsi buď to "Dušičkový" jezdec, co vyjede jen jednou za rok na dušičky a nebo stejný prase jako ti, co se lepí. Protože pokud by jsi jezdil pravidelně, tak je nemožné se s tím nesetkat. A pokud jezdíš pravidelně a nesetkáváš se s tím, tak prostě jezdíš přesně tak, jak je zde kritizováno, akorát ti to připadá normální. A ti co si myslí, že lepit se je normální jsou nejhorší.
Já jezdím cca 60 000 za rok a setkávám se s tím neustále. Je spíše výjimka, když se s tím člověk nesetká. A cestou po R4 do prahy je vyloučeno se s lepením nesetkat.
Možná by jsi se měl nad sebou zamyslet, protože na tvém tvrzení je něco špatně.
30. 11. 2012 08:53
Re: LEPENKA
No na dušičky jsem jel zrovna přes celou republiku (napříč a doslova) takže jsem měl silnou obavu z kloboukářů, a i přesto, že můj cíl byl na jižní Moravě, nezažil jsem ani jeden problémek, a to ani ten zde předmětný. Klobouky byly, ale jely dobře :-)

Se mnou nepolemizuj o lepičích, já o nich píši nahoře. Mladej mračítkovej zobáckej tuner, to ano, tam se křižuju a mizím ze scény, ale jinak v podstatě nezažívám ani myšky, ani le***. Jen jak píši, v prstencích kolem Prahy, tam je kolikrát poměrně husté maso, ale to je i kolem Mnichova.

Ono, poměrně dost hraje na silnici roli i to v jakém člověk jede autě, na malé a bezbranné holt si ti neurvalejší dovolují prasečinky, tak pokud republiku brázdíš v picantu, je možné že tě občas i někdo přehlédne >:D :-)
Avatar - marek.g
30. 11. 2012 10:24
Re: LEPENKA
GTI asi jezdí zásadně v noci nejspíš někde kolem 3 ráno kdy je provoz minimální a tudíž se s těmito problémy nesetkává >:-[] jinak si to neumím vysvětlit. Já se s těmito nešvary potkávám dnes a denně...
Avatar - rohYpnol
30. 11. 2012 15:05
Re: LEPENKA
GTI jezdí zřejmě žlutými dálničními expresy >:D >:-[] Osstup od řidiče autobusu má po celou dobu jízdy bezpečný - 2 s ... chůze v uličce ;-)
Avatar - Blue Sun
30. 11. 2012 10:53
Re: LEPENKA
To máš tak, GTI se nelepí, on jen využívá vzduchové bubliny za autem před sebou. >:D
Nejhorší v tomhle jsou dodávkáři, neuvědomující si setrvačnost svých "superstrojů" a pak oktávkáři (nějaký mindrák, či co? 90% prasáren jsou dělány řidiči Octavií).
Avatar - petr164
1. 12. 2012 00:20
Re: LEPENKA
TDi syndrom? Nebo jsou všechny služební a platí to šéf?
1. 12. 2012 09:05
Re: LEPENKA
Máš recht, skriňa v zrkadle, a uberám plyn a uhýbam - to sú snáď najhorší vodiči na cestách. TNT, BLS, UPS a podobné - najväčší nerváci a rýchlici.
30. 11. 2012 22:42
Re: LEPENKA
Na detskom dopravnom ihrisku su take fofry? To som netusil :-)
Avatar - petrumr
29. 11. 2012 20:23
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
29. 11. 2012 20:27
Re: ko
aby někdo neuříz hadici tobě ;-)
Avatar - petrumr
29. 11. 2012 20:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
30. 11. 2012 10:55
Re: ko
Nejhorší jsou diktátoři tvého typu s HTP pod kapotou. Sotva jedou, ale když už se jim tu rakev podaří rozhulákat na devadesátku, drží to kde mohou, bez ohledu na bezpečnost ostatních.
Avatar - petrumr
30. 11. 2012 16:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
1. 12. 2012 20:43
Re: ko
D€bile, když už, jsem modré slunce a ne modrý syn... Ale vysvětlovat to haťapkářovi je nad síly normálního pozemšťana.
Avatar - PlumJelinek
29. 11. 2012 20:25
Proč se lepit/nelepit na zadek
Proč se na zadek nelepit je asi jasné, zvyšuje se bezpečná vzdálenost a snižuje se riziko případného nedobrzdění, stejně tak řidič před námi nemusí být zbytečně nervózní.

Ale budu to brát i z druhé strany, sám se občas a záměrně lepím na zadek autům přede mnou a to z čistě prostého důvodu. Speciálně u nás totiž panuje velmi rozšířený nešvar - řidiči u nás jezdí jako v Anglii na dálnici, totiž většina jede vlevo a jen pár jedinců v pravém pruhu. A tak si panáčkové jedou vlevo, bez zájmu se zařadit do pravého pruhu (přestože jim v tom nic nebrání, nikoho momentálně nepředjíždí) a pokud takového člověka budu chtít předjet, mám zpravidla jen tři možnosti a bohužel všechny jsou proti předpisům:
1. Probliknout, protroubit
2. Předjet zprava
3. Porušit bezpečnoou vzdálenost, nalepit se mu na kufr a dám mu tím najevo, že pravděpodobně překáží

Bohužel bezdůvodná jízda v levém pruhu je VELMI častý nešvar, osobně trávím na silnici mnoho času a kdybych se měl s každým rozčilovat nebo čekat, dokud se milostpán neuráčí si uvědomit, že na silnici není sám, tak bych velice brzo zešedivěl. V takovémto případě to řeším nalepením se na zadnici, pokud to dotyčný nepochopí tak probliknutím a pokud ani toto nezabere, třeba z důvodu, že dotyčný chce na silnici někoho vychovávat, tak než se zbytečně a zdlouhavě nervovat, předjíždím zprava s rukou na klaksonu. Sečteno a podtrženo lepení se na zadnici rozhodně není bezpečné, ale bohužel bez toho často není možné předjet, jelikož vám člověk (bezdůvodně jedoucí v levém pruhu) prostě neuhne.
Rozbalit vlákno
30
Avatar - positivemind
29. 11. 2012 20:51
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Aplikuju blinkr vlevo a dostatečnou vzdálenost. Nejvtipnější jsou ale situace, kdy blinkr vlevo dá i auto přede mnou a stále v levém pruhu visí :-)
29. 11. 2012 20:56
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Vetsinou jedinym duvodem, proc nekdo jede v levem pruhu, je ten, ze v pravem byvaji vyjete koleje od nakladaku ci jinak rozbita silnice a holt na vetsich kolech to neni tak komfortni a bezpecne.
Avatar - PlumJelinek
29. 11. 2012 21:06
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Kéž by to takhle bylo... realita je ale mnohem protší - zkrátka jsou lidi líný přejíždět do levýho a pak zase zpátky jen kvůli předjetí, jde o vlastní pohodlnnost, nic jinýho. Pokud někdo skutečně jede vlevo jen kvůli špatné silnici v pravém pruhu, stále to není omluva pro neuhnutí vozidlu jedoucímu za ním.
30. 11. 2012 08:03
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Ono taktéž stačí, když se nějaká Felda snaží na D1 předjet kamion do kopce a ani se nenamáhá podívat, jestli on v tom levém pruhu náhodou někdo nejede a nedej bože rychleji = zbytečně nebezpečná situace je na světě :no:
30. 11. 2012 20:06
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
:yes: ale radši je nejdřív z dálky problikni, než se k nim přilepíš na prcku
30. 11. 2012 08:44
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Přesně tak, třeba na D1 klesání a následné stoupání kolem Naháče až k Agipu je pro mě v pravém "nesjízdné", ale i tak když se někdo blíží, tak uhnu, ale pak se do levého vracím.
29. 11. 2012 20:57
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
třeba si myslí, že jsi zapomněl ten blinkr po přejezdu do levýho pruhu vypnout, a chtějí ti to dát nějak rozumně najevo, že ho nemáš mít zaplý, protože při jízdě v levém pruhu nemáš kam dál vlevo odbočovat, takže není důvod blinkru ;-)
29. 11. 2012 20:53
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
probliknutí je přestupek? jsem byl odjakživa přesvědčen že ne... případně mě prosím poučte ;-)
taky mě štvou lidi co neuhýbaj z levýho pruhu, ale na včasné probliknutí většinou všichni v klidu reagují
osobně mě dokáže mnohem víc naštvat někdo, kdo se mi lepí na *, než někdo, kdo mě problikne, já uhnu a on si fičí bez brždění v klidu svou rychlostí dál... přiznávám, že na D1 taky pokud můžu, tak jedu v levým, i když pravý je prázdný, protože se v něm nedá jet, a někdy hold trochu s uhnutím zaspím...
29. 11. 2012 21:12
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
probliknutí i protroubení jako signalizace k zahájení předjíždění je mimo obec v souladu se vším. Tedy tak to aspoň bývalo.. ;-)
Avatar - Typhoon
29. 11. 2012 21:23
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Ano, zažil jsem to jako dítě v Bulharsku.
Avatar - PlumJelinek
29. 11. 2012 21:27
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Co si matně pamatuju z autoškoly, ikdyž už je to nějaký ten pátek zpátky, tak troubení je povoleno pouze nebezpečných (krizových situacích), stejně tak není dovoleno problikávání za účelem uvolnění pruhu, v některých státech je to dokonce vážně postihováno (tuším že např. Itálie), ale jak je to u nás přesně ve vyhlášce si nejsem jist.
30. 11. 2012 10:25
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Hele, v Itálii je každá situace krizová >:-[]
Avatar - Ronault.
30. 11. 2012 12:26
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
V Itálii se bliká a troubí neustále a pořád. Po týdnu v Itálii a absolvování několika větších měst a center (Florencie, Verona...) autem jsem ale musel uznat, že naopak jsou hodně všmaví a i když ten chaos vypadá nebezpečně, tak alespoň kontrolují i ostatní, to u nás neexistuje.
Avatar - petr164
1. 12. 2012 00:22
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
No, u hluchých bez zpětných zrcátek je to stejně k ničemu. Vždy se bojím, co udělají, když je předjíždím...
1. 12. 2012 09:07
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Hlavne je dobré pri predbiehaní ubrať plyn - teda v situácii, keď predbiehaš kolónu, idúcu o 50-60 km/h pomalšie ako ty. Ak sa vtedy jeden z nich rozhodne vysunúť do ľavého pruhu a predbiehať, máš sakra problém, jak to ubrzdiť...
Avatar - Typhoon
29. 11. 2012 21:07
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
1) Na D1 se nám rozmohl takový nešvar. V pravém pruhu někdo položil schody, po kterých jezdit je zvláště v menších autech velmi nepříjemné. Takže je lepší jezdit v levém pruhu.
2) (Nesouvisí s ad 1): Mám nepříjemnou zkušenost z D1 na prvních kilometrech z Prahy ven. Na dálnici jsou tři pruhy, ale všichni se derou do levého. Zažil jsem, kterak jeden lojza to narve do mezírky v levém pruhu, kde už je přeplníno a pak hamstne na brzdu. Nebo další příhoda z tamtéž: hustý provoz, jedu v levém pruhu, přede mnou začnou prudce brzdit auta, já to ubzdím tak akorát, ten za mnou to ubrzdil zbytečně brzy a ten za ním už ne a tak mu políbil kufr. A tak by se dalo pokračovat dál. Jezdím tam jen občas, ale "zážitky" stojí za to. Inu naši Pražané...
Avatar - PlumJelinek
29. 11. 2012 21:22
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
1) Na D1 docela chápu, že lidé jezdí v levém pruhu kvůli špatnému povrchu, ale ani to je neomlouvá držet se tam zuby nehty, pokud mají za sebou auto, které by rádo jelo rychleji.
2) Bohužel jízda na tříproudové silnici je u nás kapitola sama pro sebe, v tomto je česká mentalita ještě silně v plenkách :'-( Jakoby platilo, že pravý pruh je vyhrazen pouze pro kamiony...
Avatar - Typhoon
29. 11. 2012 21:26
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Ad1) Když už kvůli schodům vpravo jedu vlevo, jedu tzv. s davem a neustále sleduji provoz za sebou, takže uhýbám zavčasu. Nepatřím mezi moralisty, kteří učí jezdit ostatní max. 130 km/hod. ;-)
Avatar - PlumJelinek
29. 11. 2012 21:28
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
:yes:
30. 11. 2012 07:58
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
:yes:
Avatar - Papír1
30. 11. 2012 12:57
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
D1 je silnice sama pro sebe. Jel jsem v září do Pelhřimova - podívat na krematórium. :-) V sobotu kolem 10:00 jsem vyjížděl z Prahy a protože mě netlačil čas, tak sem je rozhodl jet jak pan klobouk - na spotřebu. nejmíň to žere kolem 110. Tak jsem nasadil +- 110, zařadil do pravého pruhu a to šlo v pohodě držet do Mirošovic. pak se to zúžilo na dva pruhy a já jel v pravém pruhu mezi občasnými kamióny. Pravý jel +- 110, kamióny 80- 90 a levý standardně 130. Pak začala panelka a mlátila do auta tak mocně , že upadla i kývací hlavička psa co mám na palubní desce. :-) :-) :-) to byl jasný signál, že tudy cesta nevede a ikdyž byl malý provoz, tak jsem si to mastil sám v levém pruhu 130. když někdo potřeboval předjet, tak jsem ho pustil, ale hned jsem se zařadil zpátky do levého.

Jinak je zajímavé, jak kamióny vyjíždějí ze stoupacího pruhu, aby předjeli jiný kamión, to že tam je plná čára je netrápí a klidně to pošlou s blinkrem před vás.
Avatar - Ronault.
29. 11. 2012 21:48
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Já pokud už spěchám a opravdu jedu kolem těch 130 +- (sprinter nad 150 nejsem), tak z dostatečné vzálenosti blikám a funguje to, většinou. Kolegové v práci se mi smějou, že jsem cholerik, když na ostatní blikám, ale osobně to považuji za nejrozumnější model.
30. 11. 2012 08:00
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Problém je, že ve 130km/h nespěcháš, to je pohodová cestovní rychlost >:D Spěchání říkám 150+, kolegu teď chytili za 179 km/h ;-)
30. 11. 2012 08:34
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Záleží taky, jak hustý je provoz. Třeba z Prahy (bavím se už o dálnici D5) do Berouna ve špičce budeš hodně rád, když udržíš rychlostní průměr 110-120.
A taky běží o to, v čem jedeš. Třeba dokud jsem sedlal Felicii se 40 kW, moc přes 110 jsem ji většinou nehonil. Teď, když mám káru víc než 2x silnější, tak těch 130 (při odpovídajícím provozu samozřejmě) držím bez problému a věřím, že pokud bych sedlal nějakého třeba silného Bawora, tam bych řekněme těch 160-180 viděl taky nejspíš jako příjemnou cestovní rychlost.
30. 11. 2012 13:41
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Kde ho chytli?
30. 11. 2012 17:33
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Někde kolem Brna
30. 11. 2012 13:40
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Já čoveče na nikoho ani neblikám. Když někoho dojedu tak ho nechám v klidu dodělat co zrovna na tý silnici vymýšlí a počkám až mi uhne. Sám nesnáším když mě ve 150 dojede nějakej blikající blázen, který evidentně musí vidět, že vzhledem k tomu, že předjíždím kolonu, tak mu nemám kam uhnout a on stejně dál bliká a lepí se mi na kufr. Takže to ani já nedělám. Když chci jet jak čuně tak holt je potřeba počítat s tím, že za hustýho provozu mi každej honem nebude moct uvolnit cestu jak já bych si představoval.
Avatar - Ronault.
30. 11. 2012 18:05
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Tak to samozřejmě, to je jiná situace, já mluvil o těch, co jedou v levém pruhu bez důvodu. Samozřejmě, že blikáním na řidiče, který nemá kam uhnout, ničeho nedocílím.
29. 11. 2012 23:18
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
Blikat dálkovými můžeš. V zákoně je to specificky mimo obec povoleno jako upozornění, že chceš předjíždět. ;-) Takže decentní probliknutí je v pohodě (na místě, kde se ten před tebou může zařadit, nemá smysl na někoho blikat, když nemá kam uhnout). Nicméně moje zkušenost je taková, že to stejně lidi ignorují (možná mám jen smůlu, zase tak často na lidi neblikám). Asi nejvíc mne takhle zklamal řidič sanitky. Nakonec jsem ho podjel - levý byl nacpaný, pravý volný a uprostřed trůnil tenhle trubka. Je komické, když v pravém mohu jet 130-150 a lidi oxidují uprostřed.
Avatar - Papír1
30. 11. 2012 12:34
Re: Proč se lepit/nelepit na zadek
To psalo asi mé druhé já. :-) :-) :-) Dělám to úplně stejně.
Avatar - Mates81
29. 11. 2012 20:25
Už dost strašení...
Nechápu význam těchto článků, proč? Neustále v mediích tak milované články, o tom jak jsou všichni gauneři a nebezpeční. Dva roky jsem jezdil po dálnicích v Cliu s cca 40kW a probliknutý jsem byl snad jen třikrát (dvakrát svojí blbostí), takže to zase tak horké nebude :-) článek si pak přečte někdo, kdo neměl ještě čest jet po D1, pak to bude zase vyprávět dál a z D1 se stane pekelná stezka....
Rozbalit vlákno
13
29. 11. 2012 20:58
Re: Už dost strašení...
pane, či spíše chlapče, nevím kolik toho máš odježděno, já kroutím možná dobrej čtvrtmilion - což neznamená, že se pasuju na vyžilý leháro, ale kultura ježdění na našich silnicích a dálnicích je asi jako v belgii kolem hlavního města, tristní, co se týče problikávání na d1, zkus to někdy v pátek navečer, jedno jakým směrem, můžu jet 160 vlevo a lepička/blikačka na sebe nenechá dlouho čekat, kdepak, naše silnice a provoz na nich je divokej západ, pokud jsem někde zažil poměrně pěkný ježdení, tak leda dánsko, jezděme slušně :yes:
Avatar - Mates81
29. 11. 2012 21:19
Re: Už dost strašení...
No tak alspoň vím, že je to o lidech >:-[] jelikož je to teda v tvém jízdním stylu :-) , že každý bliká...jelikož jak jsem psal, za dva roky se mi taková věc stala doopravdy jen třikrát...a nikdy jsem s kulturou našich silnic problém neměl, ano, existuje pár vyjímek, bláznů ve starých křápech, ale nad tím, vždy jen mávnu rukou....
Avatar - Typhoon
29. 11. 2012 21:29
Re: Už dost strašení...
Pozorně jsem si přečetl tvůj článek a pochopil jsem, že tě někdo v pravém pruhu asi 3x problikl. Asi nějaký kamiónista, viď?
Avatar - Mates81
29. 11. 2012 21:34
Re: Už dost strašení...
Přesně tak, jak jsem se lekl, a trhl volantem, málem jsem si rozbil plato vajec, co jsem měl vzadu na deklu a spadl mi klobouk... :-)
Avatar - Mates81
29. 11. 2012 21:37
Re: Už dost strašení...
Největší můj zážitek byl, když na mě jednou blikala v Praze tranvaj :yes:
30. 11. 2012 08:35
Re: Už dost strašení...
tak ano, pokud někdo jezdí minimálně, bude mít vždy pocit, že to na silnicích je celkem v pořádku, já jezdím vesměs podle předpisů a naše okresky jsou čirá trágédie, o nalepeným kamionu když jedu 50 po vesnici nemluvím
Avatar - Mates81
30. 11. 2012 09:18
Re: Už dost strašení...
No nemyslím jsi, že jezdím minimálně, nemám rád to házení čísel, kdy se každý dušuje, kdo kolik najezdil, ale bohužel, budu muset vše uvést na pravou míru ;-) tento rok už tak moc nejezdím jak předtím, ale během předešlích dvou let, jsem natočil 220 000km osobákem, takže věř, že zmapované dálnice a cesty u nás mám opravdu hodně, proto vždy reaguji na takové články.. ;-) :yes:

Navíc, ať se klidně lepí, mě je to vždy úplně jedno. To je boj teho řidiče, co jede za mnou. Ale je pak nádhera, když za vesnicí se kopne do koní, a v nejbližší sérii zatáček se tunerovi s lízátkem na autě, ukáže kdo je tady pánem. Pak už ve zpětném nikdo nikde >:D >:-[]
30. 11. 2012 10:12
Re: Už dost strašení...
Ročně 110 tisíc... >:D A v Cliu. To jsi započítal i plejstejšn, ne?
Avatar - marek.g
30. 11. 2012 10:33
Re: Už dost strašení...
>:-[] upřimnou soustrast... 110 tis km/rok v jakémkoliv malém autě to je na metál :-!
Avatar - Blue Sun
30. 11. 2012 10:59
Re: Už dost strašení...
To je na metál v každém osobáku, bez rozdílu. A možná i v tom kamiónu. Medaile "za přežití".
30. 11. 2012 11:44
Re: Už dost strašení...
budu vycházet tedy z toho, že jsi velmi zkušený řidič, já momentálně v čr moc nejezdím, ale když bych měl polemizovat s tím, že někomu za koncí vesnice ukážu saze vyjde mi to, že při běžném provozu za pár sekund zase někoho dojedu a pokud nechci předjíždět pořád a pořád dokola tak ten za mnou mě za chvilku zase dojede a situace se jenom opakuje, jen tak mimochodem, měl jsem období, kdy jsem taky za měsíc najel 20tis. , ale to jsem rozhodně nebyl vzorným řidičem ;-)
Avatar - marek.g
30. 11. 2012 10:30
Re: Už dost strašení...
tak v pravém pruhu (kde jsi se určitě s tím 40kw klijoušem vesměs pohyboval) tě problikne málokdo to je pravda >:-[]
Avatar - Mates81
2. 12. 2012 15:46
Re: Už dost strašení...
Pokud nevíš, co dokáže clio, tak nesuď >:-[] přál bych ti vidět pohledy TDIčkářů, které jsem problikl v levém pruhu >:-[] na rovince se to docela aj rozjelo, jak přišel kopec, tak hotovo ;-) ohledně kvality a životnosti, to už je zase jiná :'-(
Avatar - MarTin1
29. 11. 2012 21:04
Zbytečnej článek no holt SM
Uplně useless, ledatak pro důchodce co si to přečtou a svojí máře doma řeknou jo hele to je vono proč nám ti "manažeeeeeři s rychlejma autama" furt trouběj a blikaj na nás na dálnici. Je to o výchově, je to vidět denně, českej národ prostě neumí jezdit resp. jezdí jako prase (ještě možná frantíci). Řidičáky se rozdávají za pár tisíc lidem co za volantem nemaj co dělat atd.

Ano lepím se taky, ale ono to jinak nejde... jedete si 140 v levým a imrvére musíte brzdit, protože vám to tam nějakej * nacpe, když jedete rychlejc tak je to stejný. Vlak v levým pruhu a pravej bejvá volnej, jenže v případě D1 je pravej pruh o zničení kola..

Další věc je ta, že jakmile českej řidič přejede čáru na západ, tak dle mé zkušenosti jede úplně jinak... tak proč to nejde i tady??

PS: Když už, tak z centra na magistrále žádnej měřenej úsek není.... je to pouze systém pro řízení a monitorování dopravy financovanej EU, kterej nesmí být používán k měření rychlosti.... je to časově omezený, ale v podmínkách dotace je, že to x let nesmí měřit.
Rozbalit vlákno
1
30. 11. 2012 10:43
Re: Zbytečnej článek no holt SM
Hm, no to za "západní" hranicí začnou češi jezdit jinak, ale plně to vynahradí "domácí". Těch, co moc nezajímá, že v levém pruhu může jet někdo rychleji než oni a neví co je zpětné zrcátko a blinkr přibývá právě tam. Ale nešvar bezdůvodného ježdění v levém pruhu tam naštěstí není tak častý. Má dva důvody, za prvé, třeba v Německu se prostě pokutuje stejně, jako každý jiný přestupek (v ČR jsem v životě neslyšel, že by za to někdo dostal pokutu) a za druhé, v pravém jízdnám pruhu nebývají schody, žlaby a další podobná zvěrstva, obvyklá pro cesty čtvrtých a horších tříd.
29. 11. 2012 23:20
Absolutní hloupost
A co ve městě pěkně na semaforu - padne zelená, a každý než se rozjede si pěkně pomalu řekne jednadvacet, dvaadvacet.... nojo, jenže to by moc aut jaksi neprojelo že?

Tady soudruzi rádi aplikujou západní normy, jenže holt nějak zapoměli na to, že aut přibylo, a že dálnice se jaksi nepřifoukla. Ty auta by se tam ani nevešla s rozestupem 36 metrů.

A hlavně to stupidní pravidlo vychází z reakční doby a vzdálenosti od překážky, takže pokud jedu za dodávkou a nevidím, tak tý se na nárazník lepit nebudu, ale v případě že vidím přes auto před sebou, můžu úplně v pohodě začít brzdit ve stejnou dobu.

Takže co třeba upravit zatmavení zadních skel? :-)
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Mikesus
29. 11. 2012 23:48
Re: Absolutní hloupost
Souhlas. Nicméně zatmavená zadní skla mi vůbec nevadí. Vždy jedu v takové vzdálenosti, abych viděl kolem auta co jede předemnou to, co se děje před ním, nikoli skrz něj. A většinou reaguji raději o trochu dříve než ten přede mnou, abych upozornil ty za mnou a mohlo se v klidu zlehka zpomalovat.
30. 11. 2012 00:17
Re: Absolutní hloupost
Právě ten problém je,že se Češi neumějí rozjíždět na semaforech a to si rozhodně nedělaj nějaký předpisový mezery a pak projede jen několik aut.Svítí zelená trvá další dvě vteřiny než se rozjede první auto a druhé čeká až se rozjede to první ,pak si ještě v klidu zařadí...
30. 11. 2012 08:39
Re: Absolutní hloupost
Dvě vteřiny na auto bývají u nás leda tak kolem Dušiček (nebo to tak bývalo normálně v půli 90. let). Plzeňský standard ve všední den je dneska kolem jedné vteřiny (aspoň dlouhodobě mi to tak vychází.
Nicméně dalo by se to hodně zlepšit i tak.
Avatar - Katikakus
30. 11. 2012 09:53
Re: Absolutní hloupost
Jo, v Plzni je to fakt peklo. Obcas tam bohuzel musim a za stejny cas, kdy v Praze projede semaforem 8-10 aut, v Plzni to stihnou tak 3-4. Ridic v Plzni, ktery stoji na semaforu jako prvni, totiz zasadne radi za 1 az kdyz na semaforu sviti zelena, ridici za nim zasadne, az kdyz auto pred nima je v pohybu.
Minuly tyden, sjezd z Prazskeho okruhu ke kruhaci u Vestce. Sjizdeji se tam tri pruhy postupne do jednoho. Siroko daleko vsichni respektuji pravidlo zipu, pouze mistr v dodavce s 4P2 nepusti pred sebe nikoho. Nakonec se mu povedlo uplne zablokovat kruhac u Vestce najetim na nej pres cele dva pruhy. To uz vsichni kolem koukali, co ten vul dela.
Mam kamarada v Plzni, co vlastni autoskolu, tak uz jsem se ho ptal, co tam ty ridice uci, ze neumeji jezdit. Obecne, kdyz potkam auto s plzenskou znackou, vim, ze je na pruser zadelano a radeji se mu hned klidim z cesty.
30. 11. 2012 10:54
Re: Absolutní hloupost
Bohužel se proti ničemu neprovinil, protože pokud tam není značka zipu, je toto pravidlo pouze slušností, ne zákonnou povinností... A protože slušnost se v tomhle státě nevyplácí ani na silnici, nemůžeš so holt divit, že se najdou i ti, kteří prostě zip nerepspektují, když není značen... Jsou totiž i přesně opačné případy, na hony daleko vidíš, že zůžení je před tebou, spomalíš, zaředíš se do levého a v klidu bys plynule projel, jenže jede borec, kterej to raději narve na plnej kotel na konec toho levýho před zůžením (přece je všechny předjede, že jo) a tam se nacpe mezi ty ostatní, co už zpomalili, aby jeli plynul, ti musí zabrzdit... a tak zabrzdí všichni... Přitom kdyby v klidu zpomalil, tak třeba ani nikdo brzdit nemusí, všichni se porovnají. No když se pak na 100metrovým úseku úplně zbytečně 6x rozjíždíš, kvůli takovým borcům, uprímně - proč by se pak měl zipovat, potažmo když tam není značka? Možná má ten, co ty píšeš, s plzeňskou značkou zas úplně opačnou zkušenost...
30. 11. 2012 11:00
Re: Absolutní hloupost
Zařazovat se máš až před tím zúžením. Mě zase štvou lidi, co zahlídnou značku "dva pruhy do jednoho" a narvou mi to před auto.
30. 11. 2012 11:19
Re: Absolutní hloupost
omyl, podle předpisů to platí pro zip, označený značkou, není li označen, zařadit se můžeš kdykoliv, před zůžením se zařadit musíš, není kam, že jo. Lepší je plynule zpomalit, než úplně zastavit. Jinak úplně stejně ti to tam narve ten, co dojede těsně před zůžení a obvykle ti tam najede ze zastavení. Výsledek je ten, že stojí všichni, aniž by museli.
Avatar - Katikakus
30. 11. 2012 11:26
Re: Absolutní hloupost
Pravdilo zipu je zalozeno na tom, ze se VSICHNI zarazuji postupne stridave az na konci - v miste zuzeni. Zarazovani driv cely smysl pravidla zipu boura a zpusobuje zpomaleni a zbytecne prodluzuje kolonu.

Tady je to vysvetleno nazorne i pro uplne neznalky: [odkaz]
30. 11. 2012 13:03
Re: Absolutní hloupost
pravidlo zipu ve znění platné vyhlášky platí pouze tam, kde situaci upravuje příslušná značka, tam by jej měli dodržovat všichni. Tam, kde jej neupravuje, nemusí jej ten, co jede průběžným pruhem pustit, tím pádem se jeden jízdní pruh zastaví. Aby se pak následně dostal vůz ze stojícího pruhu do jedoucího pruhu, musí zákonitě zastavit ten stojící pruh. Takže stojí všichni. Možná stojí za to se přízpůsobit situaci, zpomalit a zařadit se, než předjet třeba těch 5 aut, kteří zpomalili a zařadili se...
P.S. fakt nepotřebuju vysvětlit jak funguje zip. Jen vysvětluju, kde platí. Nevím, jak je to na kruháči u Vestce, ale pokud tam není značka zipu, tak řidič, který tě nepustí z končícího do průběžného pruhu nic neporušil. Je to stejné, jako když na jižní spojce pojedou vedle sebe 3 auta třeba 60tkou. Vše je podle předpisů, ale všichni za nima budou nas*aný.
Avatar - Katikakus
30. 11. 2012 13:40
Re: Absolutní hloupost
Ja nikde nemluvim o tom, ze neco porusil, ja mluvim o tom, ze nezna pravidlo zipu, ktere, kdyz aplikovano spravne, urychluje razeni vozidel. Tudiz tento neznalek, zdrzoval zbytecne ostatni. Capiche?
30. 11. 2012 13:49
Re: Absolutní hloupost
U nás je ale správně aplikováno pouze, pokud je označeno značkou, pokud není, jedná se o průběžný pruh a vozidlo přijíždějící do zúžení musí dát přednost vozidlu jedoucím průběžným pruhem. Toť strandardní výklad pravidel.
Avatar - Katikakus
30. 11. 2012 15:12
Re: Absolutní hloupost
Takze patris taky k tem, co potrebuji mit vsechno prikazano zakonem nebo znackou, misto aby pouzivali vlastni hlavu. Bohuzel je vas takovych na silnicich hodne a proto to na nich vypada jak to vypada. Stado, ktere neumi premyslet a na vsechno potrebuje zakon nebo znacku... 8-s :no:

Pro tvou informaci prubezne stridave zarazovani vozidel na konci zuzeni (cili tzv. zip) zrychluje provoz bez ohledu na to, jestli tam nejaka znacka je nebo neni.
30. 11. 2012 15:32
Re: Absolutní hloupost
Ne já jen reaguji na to, že si tady někdo stěžoval, že ho někdo z Plzně nepustil před něj. Protože těch, co používají vlastní hlavu na silnici tak jako ty je víc (třeba že nejezdí v jiném než levém jízdním pruhu po dálnici, když jsou tam 3 pruhy, jedou prostředním, případně levým...), proto se vytvořila pravidla silničního provozu, závazná pro všechny... To, že nejsou podle tvé "vlastní hlavy" tě ale neopravňuje je porušovat či považovat ty, co je neporušují za nesvéprávné.
Vyjadřoval jsem se k tomu, kde není nutné brzdit provoz a všichni by se v pohodě srovnali, kdyby jen zpomalili do toho jednoho pruhu, protože tam není tlačenice, jen třeba 6-8 aut před ním, tak přijede takovej frajírek na konec toho zúžení a dožaduje se "zipu", následně bliká troubí a je uraženej, že se všichni ne***i, protože on je prostě chtěl předjet...
Avatar - Katikakus
30. 11. 2012 15:46
Re: Absolutní hloupost
Je videt, ze to tam neznas, to jedine omlouva ty nesmysly, co tady pises. Vyjadrujes se ke konkretni situaci, o ktere evidentne nic nevis. Odnikud zadny frajirek prijet nemuze, protoze stoji jako vsichni v kolone o trech pruzich, ktera je dlouha 300 metru a na konci se zleva zuzuje do dvou a pak do jednoho pruhu. Takovy jako ty tam pak ostatni zdrzuji a vytvareji delsi kolonu, protoze bez znacky nevedi, neumeji, nezvladaji... 8-s :no:
U toho umelce z Plzne to pak bylo krasne videt dal na kruhaci, ktery, jak jsem jiz psal, uplne zablokoval, protoze kruhac o dvou pruzich byl na nej prilis slozity - zrejme by potreboval nejakou specialni znacku, ktera tam ale nebyla... >:-[]

PS: na tom videu, vyse, u ktereho jsem myslel, ze ho pochopi opravdu kazdy, take neni znacka o zipu, ale pouze zuzeni. Klidne si ho pust vicekrat, pokud jsi ho napoprve, napodruhe ci napotreti nepochopil - v situaci, kterou popisujes, je ten "frajirek" ten, kdo se zachoval spravne tim, ze jel az na konec toho zuzeni a nesnazil se jak trubka zarazovat driv.

Diskutovat o zipu muzeme ale na faktu, ze zrychluje provoz a nedodrzuje ho jenom hlupak, nic nezmenime...

PS2: Tipnu si - ty taky jezdis s plzenskou znackou, vid? >:D
30. 11. 2012 16:36
Re: Absolutní hloupost
To video tedy o zipu moc není, protože na něm pakticky nedošlo k omezení. Při dodržení bezpečné vzdálenosti pohoda. Já tu jen prezentoval výklad pravidel. Těch zúžení je všude spousta, klasické lanový most jižní spojka -> štěrboholská radiála.
Diskuze je zbytečná. zrychlení provozu závisí na situaci. Příklad - Vinohradská u hřbitovů. 2 pruhy, zúžení přechod, zase dva pruhy, zúžení přechod. Zrychlím provoz zipem, když na těl cca 300-500m vjedu do levého jízdního pruhu a pak se budu vracet. tedy spíš, velkej černej zamindrákovanej majitel audi za přehodem šlápne plyn k podlaze, aby všem ukázal, kdo je tu pán, naplní svě DPF hromadou sraček, předjede 3 auta narve to před přechodem (přeci je tam zip), před toho dědulu, co tedy normálně jel (nekomentuji, že jeho i30 holt nedělá z nuly na sto za 6s), dědula hamstne na brzdu, neboť situaci vyhodnotí jako kritickou a má dojem, že sundat nohu z pynu nestačí... celá silnice se na chvíli, naprosto zbytečně zastaví.

Ne nejezdím s plzeňskou značkou.
30. 11. 2012 19:00
Re: Absolutní hloupost
S timto nazorem nejsi paco ,ale pako. A na silnici te nechci potkat. 8-s
Avatar - Katikakus
1. 12. 2012 22:04
Re: Absolutní hloupost
Nezbývá, než souhlasit... :yes:
1. 12. 2012 20:53
Re: Absolutní hloupost
Pražáci jsou v průměru vyježděnější než zbytek republiky, to je bez debaty. Ale do plynulosti provozu (tím myslím třeba to, jak se jezdí v Římě), to má ještě hoodně daleko i tam.
Avatar - RWD
30. 11. 2012 10:00
Re: Absolutní hloupost
Zatmavení zadních skel vidím taky jako velký problém co by stál za to zakázat. Dojíždím denně do práce a můžu tak ze zkušenosti potvrdit, že toto výrazně snižuje přehlednost o provozu předemnou.
Avatar - Stejsn
30. 11. 2012 11:22
Re: Absolutní hloupost
Jj, upravit zatmavení zadních skel a náklaďáky, dodávky a autobusy jedině průhledný a pokud průhledný udělat nejdou, tak dopředu kameru a dozadu obří LCD pro řidiče jedoucího vzadu.
Avatar - Otrava
30. 11. 2012 01:19
Problém je fakt, že je to propíráno
Správně by se nějaké dvě sekundy neměly vůbec řešit. Nevím, připadá mi, že přemýšlející řidič se zkrátka nelepí na zadek ostatním...a nepotřebuje k tomu 2s. Bohužel mám pocit, že přemýšlejících řidičů nějak málo :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
30. 11. 2012 07:28
Návod proti lepení
co nejdříve uhnout. A z druhé strany: 1. napřed musíš vyhodnotit zda má kde uhnout, 2. nesundávej nohu z plynu a snaž se zezadu přiblížit s co největší rychlostí a brzdy nechávej až na poslední okamžik 3. ten před tebou vyhodnotí, že jedeš opravdu rychle a je ochoten ti uhnout s vědomím, že se bude brzy moct vrátit do levého, 4. je to velmi ekologické, ty předjedeš bez zpomalování a následného zrychlování a předjetý taky nemusí brzdit v pravém za kamionem, protože ty už budeš dávno před ním.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Slavek-TDM
30. 11. 2012 07:51
Proc
to v Nemecku funguje a u nas ne? A policie je bezmocna? A to jako jejich nadrizeny neni ministr vnitra, ktery muze zmenu zakona predlozit? Kulovy, 20 let a nic se nezmenilo... Navic znacna cast ceskych ridicu ridi hur nez albanci (byl jsem tam nekolikrat, takze to dokazu posoudit). Staci se podivat jak kdo sedi za volatem, jak ho drzi a jak projizdi zatacky.
Jinak lepi se i mnoho mych kolegu a kdyz se ptam proc, tak nevedi. Jediny ceho dosahnou je to, ze ridice pred sebou znervozni a on pak udela chybu (coz je zrejme skodoliby duvod, proc to delaji...).
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "SR20"
30. 11. 2012 08:29
Re: Proc
Na SK dtto.
Amen.
30. 11. 2012 08:37
Re: Proc
V Německu taky funguje, že policajti fakt pomáhají a chrání. Ne že to mají jenom napsáno na káře. A třeba taky pokuty mají sice menší než my, ale důsledně je vymáhají a neexistuje se s nimi hádat. Zkrátka představují jednoznačnou autoritu, ne strašáka jako u nás.
30. 11. 2012 09:00
ZOBÁCKEJ TUNER
Jak to čtu, mám dojem, že snad kolegové jezdí natěsno v... pendolínu. Možná jsou nevyjetí a vystraší se i z tiráku na pět set metrů... Je to přesně jak píšu shora, rozestupy tu nejsou výraznějším problémem. Jen ti mladí zobáčtí tuneži, amatéři silnic, to je vořech, tam doporučuju se ihned dekovat ze silnice, nechat je aby tě předjeli a dál pokračuj svým noblesním tempem.

Kolega nahoře, který se mnou nesouhlasí mě inspiruje ještě k tomu, že svojí roli na silnici zde samozřejmě hraje to, v jakém autě jedeš. Však to znáš, jsi než to, co... Důstojná velká kára, no k té si nikdo moc nedovolí. Ovšem pokud republiku brázdíš v picantu, je jasné, že tě tu občas někdo i přehlídne, a možná že i úmyslně. Je to sice špatné, ale s tím tu hned tak nic nenaděláš. Tohle platí samozřejmě i v životě mimo volant, nedělej, že to nevíš...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jenik1
30. 11. 2012 09:23
Rakousko
Ale tohle se děje jenom u nás. Jezdím pravidelně již několik let po rakouských dálnicích a nic takového se neděje. Provoz je plynulý, nikdo nebliká, prostě pohoda. Nikdy jsem tam nezažil kolonu.
Ono to bude tím, že tam jsou vozy typu AUDI nebo BMW považovány za normální auta pro normální lidi. Tady si to kupojí ubožáci, kteří si tím léčí pocit méněcennosti.
Rozbalit vlákno
1
30. 11. 2012 10:48
Re: Rakousko
To bych ani neřekl. Ono je to spíše tím, že tato auta (ono jde především o Škodu, Audi, VW, případně některé Fordy) bývají fleetovými vozy a s těmi se obecně jezdí fakt strašně. Jak to auto není tvoje, tak s tím jezdíš jako hovado. To je takový nepsaný zákon českých silnic. :-(
30. 11. 2012 09:42
...
Když se někdo lepí (nevidím nic než jeho světla) a já nemám kam uhnout, probliknu ho mlhovkama a je klid...od brzdy se to nedá rozlišit a se staženym zadkem se jezdí špatně i tuzerům.
S lidma bezdůvodně blokujícíma levej pruh je to taky snadný, vpravo, za tři a plnej. Podle mně je to bezpečnější než se za toho chudáka lepit a blikat mu do obličeje. Třeba už mu to víc nejede nebo se bojí, v kopečcích na D1 před sjezdem na Humpolec je to celkem častý.
A pokud se hned nezařadím do levýho, dá se to klasifikovat jako souběžná jízda.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ronault.
30. 11. 2012 12:30
Re: ...
Taky to tak dělám, ale bohužel mlhovky zaberou tak na 10% lidí...
1. 12. 2012 11:48
Re: ...
Mytí skla také funguje. Když jsem měl Mondeo s ostřikem světel, tak to byla doslova lázeň le***. Taky jsem stále doléval. Hnůjdaj co mám teď je trochu spořivější.
Avatar - matii
30. 11. 2012 09:57
Lepičů je spousta například
1) Vozidlo typu Ford Transit ... moc jim to nezazlívám, bo chápu, že musí rozvézt zboží včas, jelikož se jedná o řidiče, kteří najedou ročně spousty km, připadají mi nejméně nebezpeční.

2) Stříbrná Octavia 1.generace 1.9TDi nejlepší, nejrychlejší a nejúžasnější auto světa, které každého "udělá" ... no comment ... o tom už bylo napsáno

3) Jak píše GTi tuneři z Globusu s Golfem III a mračítky, lepší uvolnit cestu.

Mám takové zkušenosti, že majitelé opravdu luxusních a nadupaných kár toto nedělají, nebo jen minimálně, neb si nepotřebují nic dokazovat a každý na první pohled ví, s kým má tu čest.
Rozbalit vlákno
2
30. 11. 2012 10:21
Re: Lepičů je spousta například
Občas se s podobnými prasárnami ze strany luxusních aut setkám...ale za volantem většinou sedí člověk s výrazně východo- nebo jihoslovanskými rysy... :-|
Avatar - Kuban
14. 12. 2012 10:51
Re: Lepičů je spousta například
tak to já si iluze nedělám... Prasata jsou všichni bez rozdílů vozidel a národností...
Avatar - RWD
30. 11. 2012 10:11
uplakánci na fóru = Zko na kufr
Doprava je zrcadlem společnosti. Lepení a blikání patří k naší nátuře a je to zde běžná "komunikace" mezi řidiči na silnicích. Uplakánci můžou jezdit autobusem a nebo někdy stačí dodržovat předpisy. Ti ostatní co jsou vyježdění ví, jak to na silnicích chodí, umí s tím žít, umí "komunikovat", "komunikaci" rozumí a ani jim to nepřijde. :-!

Já když předjíždím (130km/h) kamion (110km/h) a v tom mám na kufru auto jedoucí 150km/h, tak rozumím svojí chybě, kdy jsem předjížděl a tím jsem omezil rychleji jedoucí vozidlo - po jeho předpisovém chování mi nic není. Proto vždycky čekám až můžu předjíždět bez omezování ostatních, proč toho skoro nikdo nechápe?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
30. 11. 2012 13:26
Re: uplakánci na fóru = Zko na kufr
Protože jsi jeden z 88ti co umí řídit, dobrá polovina je tu blokařů, protože jedou těch svých 130. :yes:
Avatar - Ronault.
1. 12. 2012 01:45
Re: uplakánci na fóru = Zko na kufr
Jenomže to, co popisuješ je v podstatě jen tvá chyba, když tam vjedeš někomu, kdo jede rychleji.

Ale jsou situace, kdy začneš předjíždět ve 130 kamion, v zrcátku nikoho nevidíš, ale než ho předjedeš, tak se přiřítí střelec přilepený na nárazník, že mu máš uhnout, ale kam, to už nepoví... hlavně když je těch kamionů za sebou více.
A osobně, když začnu předjíždět prvního a jsou tam 3-4, což je normální jev a mezi nimi odstup sotva pro mé auto, tak přece pro někoho, kdo jel 170 a teď musí chudinka 130, nebudu sebe ohrožovat bržděním na 90 (máš tam chybu, kamiony mají omezovače na 90, ne 110), prostě počká, až předjedu bezpečně všechny 4 a může pokračovat ve svém překračování předpisů veselé dál. Je to jeho riziko, které sebou nese při překračování rychlosti a já si jej na svá bedra brát nebudu.

Ale ještě jednou, samozřejmě pokud rychleji jedoucí auto v zrcátku vidím, tak mu tam nevjedu, to je jiná situace, ale mezi kamiony se zařazovat proto, že někdo spěchá nebudu a pak znova zrychlovat a znova jít do rizika, že přehlídnu jiného střelce, to opravdu ne.
1. 12. 2012 22:52
Re: uplakánci na fóru = Zko na kufr
Líp bych to nenapsal :yes:
Avatar - Stejsn
30. 11. 2012 11:12
Todle je přesně ono
"Nedodržení bezpečné vzdálenosti je podle policejních statistik druhou nejčastější příčinou dopravních nehod. ". Na prvním místě je nedání přednosti v jízdě. A nás budou buzerovat, abychom s autem starším 6ti let jezdili každoročně na STK pod zástěrkou omezení nehodovosti, když technický stav je příčinou pouhých pěti procent. To znamená z tisíce nehod padesát.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Slavek-TDM
30. 11. 2012 14:12
Re: Todle je přesně ono
:yes: A o tom to cele je....
30. 11. 2012 11:25
neumime to
my cesi proste nezname pravidla silnicniho provozu, a pokud nahodou jo, tak je proste nedodrzujem a ostatni vyucujem za provozu tou nasi pravdou, to je cele :-)
Rozbalit vlákno
0
30. 11. 2012 13:11
Značení V16
Jestliže zákonodárci schválili značku a ne sankce za její porušení, zřejmě se domnívali, že to má být značka na pomoc řidičům. Já ji taky tak chápu. Jenže na pomoc řidičům se u nás .ere, to se raději nastaví kolem silnic bilboardy.
A policie? Už někde nařídila kvůli velké nehodovosti správci komunikace nakreslit tyto značky? Ne Leoš Utržil čeká, až bude moci na jejich podkladu vybírat. Zrušit osobu blízkou, na cestu namalovat pár šipek, nejlépe krátce po spojení více pruhů do jednoho, nad cestu kameru a už to můžeme rozjet.
Rozbalit vlákno
0
30. 11. 2012 19:55
Smutné
Že na vše potřebují lidé vyhlášku, předpis nebo zákon. Co zodpovědnost a ohleduplnost? Jo vím v ČR neznámé pojmy. Komu není rady tomu není pomoci :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - autista
30. 11. 2012 22:50
TROCHA Zákona
tady je to samý expert. Podívejme se co říká zákon [odkaz]

§ 12
Jízda v jízdních pruzích

§12 (1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.

§12 (3) Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním, mohou jet motorová vozidla souběžně (dále jen "souběžná jízda”); přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.

§2
r) dálnice je pozemní komunikace označená dopravní značkou "Dálnice”,

Z VÝŠE UVEDENÉHO VYPLÝVÁ, že na D1 se má jezdit vpravo, pokud předjíždím vlevo, a pokud jede spousta tupounů vlevo, protože se bojí, že by pak nepředjeli kamion, můžu je střihnout zprava, protože podle §12 (3) se to nepovažuje za předjíždění.

Ještě by mohli kuřáci nevyhazovat cigarety e) vyhazovat předměty z vozidla,
vždy se leknu jisker a uhnu :-(

Jinak na D1 se dá jet 200, ale jen někde, jinak to není bezpečné. Jsou šílenci co dají Brno za 1h, ale 1,5h je tak standard.

Rozestup i v obci je blbost viz. Jak tedy bezpečně
Odborníci se shodují, že vozidla by měla udržovat vzdálenost, kterou urazí při dané rychlosti za dvě sekundy - což je například při rychlosti 50 km/h - 28 m, 90 km/h - 50 m, 130 km/h - 72 m.

To je 7 aut při padesátce. to už nechám auto doma, to se nedá. Se nedivím, že se pokuty za to nedávají.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
1. 12. 2012 00:22
Ty kdo jsi bez viny, hoď kamenem!
Většina z nás určtě problikala a nalepila se na jiné auto:) I já..
Mě nejvíce vadí jiná situace:
Jedu za pomalým autem v levém pruhu, které předjíždí a zamnou se nalepí jiný borec, který mne začne problikávat, jenže já bych rád také předjel. Kolikrát se mi dostalo i urážlivých gest (mimo problikávání), když sem neuhnul :D. Dotyční se často snaží jakkoliv podjet ( viděl sem i přes odstavný pruh).
Po té, co se zařadí první předjíždějící auto a já předjíždím dále, akceleruji a kolikrát rychleji (když je to očividně silné auto, a ne jen zakomplexovaný tuner, či spíše řidič služebního auta, uhnu a "šoupu nohama" :D) než borec za mnou, stále bliká, svítí a ukazuje :). Když předjedu to první auto, zařadím se, vrátím se na normální rychlost (130-140km/h), tak se přiřítí "borec" krom toho že troubí mne ještě pozdraví vztyčeným prostředníčkem.... :D.
Tohle mne dokáže opravdu vytočit více, než klasický lepič :-) Těm uhnu - když je kam.. at si jedou :-)
Rozbalit vlákno
0
1. 12. 2012 03:03
:D Vy toho nariešite
Na mna keď sa niekto nalepí :-) väčšinou si z neho robím *... :-) Pri predbiehaní spomalím na 110km/h hodím tam tempomat a predbieham auto ktoré ide 105km/h a trpezlivosť mám veľkú. Nech sa rozčuluje koľko chce. :-) A ak sa na mna lepí nebrzdím len dám dole nohu z plynu :-) a sledujem ako spomaluje so mnou väčšinou do tej 80tky sa drží pak predbieha. Ďalej nikdy neriešim :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - petrumr
1. 12. 2012 08:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
1. 12. 2012 09:05
Re: :D Vy toho nariešite
Proč je zbrzdíte?!? Proč radši neuhnete? Stalo se vám, že ste někdy opravdu pospíchali?! Nemyslím, tim pospíchat, že si dokážu někoho předjet, nebo proto, že mi dělá dobře rychlá jízda, ale v jiných situacích. Beru v potaz váš případ a ne když jedete běžným tempem (130 +/-). Kromě případů, kdy se zdržíte a jedete pozdě na důležitou schůzku/pohovor/zkoušku ve škole (státnici) kdy vám pozdní příchod minimálně dost znepříjemní kus života.
V loni jsem musel otci dovézt do nemocnice kartičku pojištěnce, kterou si zapoměl, měl těsně před důležitou operací a bez ní by ho neoperovali. Jako na potvoru sem potkal podobného moralistu s Fábii kombi, který mi nechtel před sebe pustit jen proto že jsem jel v tmavém VW.. 15 km na dálnici mi nemohl uhnout a pak se ještě rozčiloval... Přijel sem jen tak tak... Vychovávat řidiče maj policajti a ne vy! :no: Tohle je stejné úmyslné omezení jako když se na vás někdo lepí...
Avatar - Blue Sun
1. 12. 2012 20:56
Re: :D Vy toho nariešite
Já to pořád říkám, že jsi totálně vykradený v palici...
Avatar - Kuban
14. 12. 2012 10:58
Re: :D Vy toho nariešite
porušuješ zákon a ještě se tím chlubíš?
1. 12. 2012 09:22
Re: :D Vy toho nariešite
Takému jak si ty je málo aj nohy zlámať. Takto sa na ceste správajú najväčšie prasatá. Horší jak všetci tí le***... :no:
1. 12. 2012 09:18
Vzít si příklad z Němců?
Nejvíce mě baví, jak spousta lidí tvrdí, že v Německu jsou slušní řidiči a přísná policie. Asi tam moc často nejezdí. Němci si totiž už dávno osvojili náš agresivní styl a vymetání levých pruhů.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Slavek-TDM
4. 12. 2012 13:22
Re: Vzít si příklad z Němců?
Zjisti si, kdo auta s nemeckyma znackama ridi, pokud se chova jako prase - v 9ti pripadech z 10ti to je cizinec a z tech 9ti je to v 8mi Polak...
Avatar - Kuban
14. 12. 2012 11:00
Re: Vzít si příklad z Němců?
chtěl si říct Turek... Ale nevadí, zajisté máte přehled :-)

To je tak když čech považuje za cestu do německa přejezd hranic, 30 km a dost....

PS: vážně by jste se tak na rok měli odstěhovat do německa a projezdit si ho.. nejlépe celé..