Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Magna Steyr Mila v Ženevě 2008

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Rakouský výrobce automobilových komponentů Magna Steyr předvádí, že nemá problém ani s vývojem kompletního vozu. Koncept MILA Alpin je již třetí studií v řadě s názvem MILA.

Magna Steyr MILA Alpin

Při vývoji tohoto konceptu použili inženýři společnosti Magna Steyr modulární systém, což znamená, že není problém vůz ještě dále upravit dle potřeb zákazníků (těmi jsou však v tomto případě automobilky). Podle materiálů společnosti se vyznačuje ekologickou šetrností (a tedy nízkou spotřebou), slušnými terénními schopnostmi a výhodnou cenou v případě výroby.

Alpský off-road rakouské provenience pro čtyři pasažéry se umí vyšplhat až do 45° prudkého svahu. Odpovídající vlastnosti má zajistit nezávislé zavěšení kol, elektronický stabilizační systém ESP, uzávěrka diferenciálu a velké nájezdové úhly. Dobrý výhled řidiče umožní poněkud vyšší poloha sedadla. Vzdušnost interiéru zajišťuje panoramatická střecha.

V drtivé většině případů mají vozidla určená mimo zpevněné vozovky poněkud větší apetit než jejich silniční příbuzní. Inženýři Magna Steyr si však dali za úkol vyvinout offroad šetrný k přírodě. Také proto se počítá s možností využít k pohonu CNG, tedy stlačený zemní plyn, hybridní jednotku, nebo maloobjemový benzinový motor s turbodmychadlem. Úkolem je dostat emise CO2 pod 100 g/km, což zhruba odpovídá spotřebě 4,0 l/100 km.

Magna Steyr se při vývoji svého alpského terénního vozu snažil docílit nízkých výrobních nákladů při zachování velké variability verzí případného sériového vozu. Optimalizoval výrobní procesy a postavil vůz na modulárním konceptu. Případná produkce MILA Alpin je tak levnější a tedy i o něco reálnější.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)