Tak za cenu 100k dieselu s M5 môže mať človek 110k turbobenzin s A6 a ešte ušetrí 400-650 eur v závislosti na výbave - neviem ale príde mi, že svet o veľa neprichádza >:D
Rozpravas o nejakom komkretnom aute? Lebo 55 kw hdi v c3 urcite nestoji co 1.2 turbo v automate. A budme k sebe uprimni: s tou oturbenou 1.2 proste za 4 l nebudes jazdit ani nahodou. Stale pisem o c3, lebo mam osobnu skusenost.
Tak ja som hovoril o 73kW nafte - ako ta pointa 55kW má zmysel fakt len vtedy keď človek jazdí špecifické trasy - do mesta to nie je, na diaľnicu sa takisto nehodí a rozdiel oproti benzínovemu automatu je 400 až 600 eur podľa výbavy.
A ak mi ide už o náklady tak oproti 60kW 1.2Puretech je rozdiel v papierových spotrebách 1.2l a rozdiel v cenách 2 000 eur teda pri súčastných cenách phm treba prejsť 100 000 km aby sa to dorovnalo, bez započítania servisu/poistenia, takže realita bude asi niekde okolo 120 000 km.
Opravy čeho? Po 3-4 letech? Proč? To není 1,2TSI nebo 1,6THP.
Do většiny měst, kde chtějí vjezd motorových vozidel zakázat, nevjedeš za pár let dle jejich cílů ani benzíňákem a do některých nebudeš chtít jet ani metrem, natož pěšky...
Nesúhlasím. Jazdil som s C3 aj C3 Aircoss s tou 1,2 PureTech, ale v oboch prípadoch s podareným automatom a je to skvelá kombinácia. Je pravda, že s manuálom to už také terno nie je.
Tam je totiž u PureTechu Turbo klasický automat s meničom a to je proti DSG alebo dokonca robotom úplná bomba. A ten turbomotor to utiahne a navyše to vyžehlí dole tupejšiu charakteristiku trojvalca.
jedině dobře že mizí ze scény.....Aspon se bude dát líp dýchat. Moderní benzín umí jezdit ve městě za 5-6 litrů, komu se to zdá moc, at jezdí tramvají...
Až na to, že taková 1,5dCi nebo i ta 1,6HDi to umí za 4L a má emise pevných částic o několik řádu níže než jakékoliv TSI. Jenom pohled z druhé strany...
Načo je komu dobrý malý dízel pri spotrebe malých turbo benzínu. Ťažko povedať.
Poznám vynimku, sused kúpil výbehový dízlový Note. Jazdí dlhé trasy a chcel auto s priestorom a dobrou výbavou, čo posledný Note spĺňal.
ale mě zaujala jedna věc.
Audi A1 se smrdutým trojválem TDI za 520 v základu.
Tomu říkám navoňená bída.
A to bývá fostek obviňován z obdivu koncernu a není zrovna antinaftovej.
Ale tohle už je fakt trapný. >:D
v podstate take drahsie predosle polo .. a pritom aj od neho skaredsie a priestorovo mensie ;-) ... ale papierovo je to proste premiant takze s tym cenovo nic nenadelas ... logiku tu opat nehladaj
mna skor dorazilo to mini s dizlom za takmer 800 tacov ... a potom ze sorento za melon je drahe ... ;-) .. to este aj ten predrazeny T-roc s tvrdymi plastami v kabine je zrazu voci tomu mini hodne lacny a dava zmysel
je nastastie uz na ustupe... len neviem preco ta renaultacka maxi micra ( ktora uz v predoslej generacii dizel nemala za co som ju chvalil ) ho zrazu ponuka...
PS: vykon sa udava v Kč? co tabulka to chyba klasika ;-)
proč nastastie?
Máš pocit, že diesely ti nějak ubližují.
A ano, i bez dieselgate je jasné, že malé turbobenzíny jsou více než zdatnou konkurencí pro malé TD, které ztrácejí smysl. Ale není kůň jako kůň.Kdo jel někdy po dálnici třeba s naloženým P307/8 v TD kolem 110PS a papírově stejně silným nemohoucím řvoucím žeroucím benzínem, ten mi to potvrdí. Ale dneska je to jinak.
jenom to "našťastie" mě děsí. To, že máš jiný vkus než já, akceptuji. Ale dodnes jsem tě neměl za ekohysterika. Prosím né, těch blbečků je tady dost. Korunu všemu nasazuje *, co by chtěl s elektromobilem v mraze tahat na 1000km dvoutunovej přívěs. Nevěřím, že jsi tak vypatlanej a věřím tomu, že to "našťastie" ti jen tak uklouzlo.
Myslím, že máš polo nebo co 1.2TSI. Jasná volba - jen magor koupí 1.4TDI. No ale před deseti rokama, kdybys měl volit mezi 1.9TDI a zoufalou atmo 1.4 smrt, bylo by to jinak.
ta tebou spominana 1,4tka atmo by aj pred 10-15 rokmi bola jasna volba ... tu sa nic nemeni .. dizel do maleho auta proste nepatri.. ani do kupatok ani kabrioletov.... aka atmo smrt? ved tie benzinove 1,4ky boli pred 10-15 rokmi krasne zive ( zober si take 1,4 100 konove polo este s tymi okruhlymi svetlami alebo fabiu I.. sli krasne ).. a vtedy si nemal v malych autach ani ziadne ekosprevodovanie .... neporovnavaj to s dneskom kde ani 1,6tka atmo v megane proste na svoj vykon moc nejede.. takze fajn ze dizle v malych autach uz su na ustupe... :yes:
Ne, takže si nikdy po dálnicch s plně naloženými auty podobnými těm, která jsem popisoval nejezdil. To je jediné, co jsi v podstatě napsal.
Právě to porovnávám s dneškem. dřív diesel jel v normálních otáčkách mnohem líp. Ty tvoje krásně živé 1,4ky neudržely na dálnici do kopců ani rychlost. A nemohoucně řvaly. Dneska je to jinak. proto to porovnávám.
Ale OK, beru tvůj názor. :yes:
chapem co chces povedat .... ale za mna male auta nie su prioritne stavane na dialnice ani dlhe trasy... rovnako nie su stavane ani na to aby jazdili plne nalozene v dlouhych tahlych kdesi na urovni passatu ... rovnako nejde ani s defenderom alebo nivou chciet aby sli po dialnici ticho a komfortne ako passat/superb .... a tak dalej a tak dalej... takychto prirovnani je spusta... priorita malych aut je proste kusok ina a kto ju pochopi tak si iste bohate vystaci u maleho auta s nejakym tym solidnejsim benzinom ( 90-100 konikov ) ;-)
...kým budú malé autá používané ako rodinné a jediné v domácnosti. Jak si národ trochu prilepší a môže si na dlhšie trasy dovoliť väčšie autá, malé diesle zmysel strácajú. Presne tak je to aj u nás. Ešte nedávno by sa tu za diesel vo Fabii a podobne veľkých autíčkach bili mnohí. Dnes už je väčšina proti, pretože to už ľudia skrátka nepotrebujú.
viz já o příspěvek výše. Prostě se to vyvíjí a není to jen kvůli dieselgate nebo ekologii. benzíňáky se objektivně ve srovnání zlepšily. Každej vzývá atmosféru, ale je to díky turbům.
ano je to tak
pamatuju, jak sem mel 120k atmobenzin a kamos 140k turbonaftu
rozdil naprosto propastnej ve prospech turbonafty, rozhodne ne jen rozdil tech 20 koni
dnes uz je jina doba, benzinaky za poslednich 10 let udelaly velkej pokrok
maly auto v dyzlu nema smysl ani v pripade jedineho auta v rodine, mozna az na vyjimky, kdy se maly auto pouziva na prelety po dalnici, k cemu ale vhodny vubec neni
myslím, že sú 2 dovody, prečo sa ešte kupuje nafta do malých áut. Prvý je stereotyp, ktorého sa niektorí nezbavili (nízka spotreba, dlhá životnosť, lacnejšia nafta). Druhý je nevhodná motorová skladba niektorých modelov, kde základné verzie litrových trojvalcov môžu niekomu apriori vadiť a v porovnaní s vyššími verziami benzínov je cena za dízel porovnateľná. Ale inak by som sa nedivil, keby sa nafta z malých modelov vyradila. Už je to prežitok. Ja mám na svišťovi dlhodobú v zime 4,9 l a jazdím vo všetkých režimoch, už je zabehnutý. Neverím, že by som mal s naftou menej.