Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Malá naftová auta pomalu mizí ze scény. Která pořídíte nejvýhodněji?

Do tři sta tisíc moc malých hatchbacků s turbodieselem pod kapotou nenajdete. Pod tuto hranici se vejdou jen dva.
Zpět na článek
11. 2. 2018 12:59
neregistrovaný "SR20"
11. 2. 2018 15:49
11. 2. 2018 12:45
Mizi ze sceny
z pochopitelnych dovodov tak preco by sme si ich mali kupovat? Obdivujem toho kto to vobec niekedy kupil. Vypovedna hodnota clanku 0.
Rozbalit vlákno
12
11. 2. 2018 13:02
Re: Mizi ze sceny
Zrovna ta c3 je v nafte rozhodne lepsia volba nez tie dychavicne trojvalce. A este je aj lepsie utlmena. Prijemne zenske auto.
11. 2. 2018 14:58
Re: Mizi ze sceny
Tak za cenu 100k dieselu s M5 môže mať človek 110k turbobenzin s A6 a ešte ušetrí 400-650 eur v závislosti na výbave - neviem ale príde mi, že svet o veľa neprichádza >:D
11. 2. 2018 17:16
Re: Mizi ze sceny
Rozpravas o nejakom komkretnom aute? Lebo 55 kw hdi v c3 urcite nestoji co 1.2 turbo v automate. A budme k sebe uprimni: s tou oturbenou 1.2 proste za 4 l nebudes jazdit ani nahodou. Stale pisem o c3, lebo mam osobnu skusenost.
11. 2. 2018 20:37
Re: Mizi ze sceny
Tak ja som hovoril o 73kW nafte - ako ta pointa 55kW má zmysel fakt len vtedy keď človek jazdí špecifické trasy - do mesta to nie je, na diaľnicu sa takisto nehodí a rozdiel oproti benzínovemu automatu je 400 až 600 eur podľa výbavy.
A ak mi ide už o náklady tak oproti 60kW 1.2Puretech je rozdiel v papierových spotrebách 1.2l a rozdiel v cenách 2 000 eur teda pri súčastných cenách phm treba prejsť 100 000 km aby sa to dorovnalo, bez započítania servisu/poistenia, takže realita bude asi niekde okolo 120 000 km.
Avatar - mariov8
12. 2. 2018 10:14
Re: Mizi ze sceny
Takže to mám za 3-4 roky na nule a potom už šetrím... servis a poistenie už viac nestoja. Na jazdenie do práce niekde spoza velkomesta ideálne auto.
12. 2. 2018 20:42
Re: Mizi ze sceny
Za 3-4 roky zacnes riesit opravy naftoveho pohonu a mozno ta uz ani do mesta nevpustia.
Avatar - mariov8
13. 2. 2018 21:53
Re: Mizi ze sceny
Opravy čeho? Po 3-4 letech? Proč? To není 1,2TSI nebo 1,6THP.

Do většiny měst, kde chtějí vjezd motorových vozidel zakázat, nevjedeš za pár let dle jejich cílů ani benzíňákem a do některých nebudeš chtít jet ani metrem, natož pěšky...
Avatar - pumpkin
11. 2. 2018 19:13
Re: Mizi ze sceny
Nesúhlasím. Jazdil som s C3 aj C3 Aircoss s tou 1,2 PureTech, ale v oboch prípadoch s podareným automatom a je to skvelá kombinácia. Je pravda, že s manuálom to už také terno nie je.
Avatar - mariov8
12. 2. 2018 10:15
Re: Mizi ze sceny
Tam je totiž u PureTechu Turbo klasický automat s meničom a to je proti DSG alebo dokonca robotom úplná bomba. A ten turbomotor to utiahne a navyše to vyžehlí dole tupejšiu charakteristiku trojvalca.
Avatar - Barrichello
11. 2. 2018 20:48
Re: Mizi ze sceny
jedině dobře že mizí ze scény.....Aspon se bude dát líp dýchat. Moderní benzín umí jezdit ve městě za 5-6 litrů, komu se to zdá moc, at jezdí tramvají...
Avatar - mariov8
12. 2. 2018 10:17
Re: Mizi ze sceny
Až na to, že taková 1,5dCi nebo i ta 1,6HDi to umí za 4L a má emise pevných částic o několik řádu níže než jakékoliv TSI. Jenom pohled z druhé strany...
12. 2. 2018 20:42
Re: Mizi ze sceny
A jake ma emise NOx?
neregistrovaný "SR20"
11. 2. 2018 12:59
Načo
Načo je komu dobrý malý dízel pri spotrebe malých turbo benzínu. Ťažko povedať.
Poznám vynimku, sused kúpil výbehový dízlový Note. Jazdí dlhé trasy a chcel auto s priestorom a dobrou výbavou, čo posledný Note spĺňal.
Rozbalit vlákno
0
11. 2. 2018 14:32
Každej má svůj názor
ale mě zaujala jedna věc.
Audi A1 se smrdutým trojválem TDI za 520 v základu.
Tomu říkám navoňená bída.
A to bývá fostek obviňován z obdivu koncernu a není zrovna antinaftovej.
Ale tohle už je fakt trapný. >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2018 14:45
Re: Každej má svůj názor
v podstate take drahsie predosle polo .. a pritom aj od neho skaredsie a priestorovo mensie ;-) ... ale papierovo je to proste premiant takze s tym cenovo nic nenadelas ... logiku tu opat nehladaj

mna skor dorazilo to mini s dizlom za takmer 800 tacov ... a potom ze sorento za melon je drahe ... ;-) .. to este aj ten predrazeny T-roc s tvrdymi plastami v kabine je zrazu voci tomu mini hodne lacny a dava zmysel
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2018 14:51
doba dizlova
je nastastie uz na ustupe... len neviem preco ta renaultacka maxi micra ( ktora uz v predoslej generacii dizel nemala za co som ju chvalil ) ho zrazu ponuka...

PS: vykon sa udava v Kč? co tabulka to chyba klasika ;-)
Rozbalit vlákno
8
11. 2. 2018 15:27
Re: doba dizlova
proč nastastie?
Máš pocit, že diesely ti nějak ubližují.
A ano, i bez dieselgate je jasné, že malé turbobenzíny jsou více než zdatnou konkurencí pro malé TD, které ztrácejí smysl. Ale není kůň jako kůň.Kdo jel někdy po dálnici třeba s naloženým P307/8 v TD kolem 110PS a papírově stejně silným nemohoucím řvoucím žeroucím benzínem, ten mi to potvrdí. Ale dneska je to jinak.
jenom to "našťastie" mě děsí. To, že máš jiný vkus než já, akceptuji. Ale dodnes jsem tě neměl za ekohysterika. Prosím né, těch blbečků je tady dost. Korunu všemu nasazuje *, co by chtěl s elektromobilem v mraze tahat na 1000km dvoutunovej přívěs. Nevěřím, že jsi tak vypatlanej a věřím tomu, že to "našťastie" ti jen tak uklouzlo.
Myslím, že máš polo nebo co 1.2TSI. Jasná volba - jen magor koupí 1.4TDI. No ale před deseti rokama, kdybys měl volit mezi 1.9TDI a zoufalou atmo 1.4 smrt, bylo by to jinak.
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2018 15:36
Re: doba dizlova
ta tebou spominana 1,4tka atmo by aj pred 10-15 rokmi bola jasna volba ... tu sa nic nemeni .. dizel do maleho auta proste nepatri.. ani do kupatok ani kabrioletov.... aka atmo smrt? ved tie benzinove 1,4ky boli pred 10-15 rokmi krasne zive ( zober si take 1,4 100 konove polo este s tymi okruhlymi svetlami alebo fabiu I.. sli krasne ).. a vtedy si nemal v malych autach ani ziadne ekosprevodovanie .... neporovnavaj to s dneskom kde ani 1,6tka atmo v megane proste na svoj vykon moc nejede.. takze fajn ze dizle v malych autach uz su na ustupe... :yes:
11. 2. 2018 15:42
Re: doba dizlova
Ne, takže si nikdy po dálnicch s plně naloženými auty podobnými těm, která jsem popisoval nejezdil. To je jediné, co jsi v podstatě napsal.
Právě to porovnávám s dneškem. dřív diesel jel v normálních otáčkách mnohem líp. Ty tvoje krásně živé 1,4ky neudržely na dálnici do kopců ani rychlost. A nemohoucně řvaly. Dneska je to jinak. proto to porovnávám.
Ale OK, beru tvůj názor. :yes:
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2018 15:55
Re: doba dizlova
chapem co chces povedat .... ale za mna male auta nie su prioritne stavane na dialnice ani dlhe trasy... rovnako nie su stavane ani na to aby jazdili plne nalozene v dlouhych tahlych kdesi na urovni passatu ... rovnako nejde ani s defenderom alebo nivou chciet aby sli po dialnici ticho a komfortne ako passat/superb .... a tak dalej a tak dalej... takychto prirovnani je spusta... priorita malych aut je proste kusok ina a kto ju pochopi tak si iste bohate vystaci u maleho auta s nejakym tym solidnejsim benzinom ( 90-100 konikov ) ;-)
Avatar - Barrichello
11. 2. 2018 20:51
Re: doba dizlova
mohl sis koupit 1,6 atmo od konkurence a lítat plně v pohodě. Dodnes se dají koupit třeba u Lady :o))
11. 2. 2018 17:19
Re: doba dizlova
Tak zrovna 1.4 100 koni v pole sla jak rakete, ale vo fabke sla horsie nez 75 konova verzia.
Avatar - Blue Sun
11. 2. 2018 16:40
Re: doba dizlova
Když si srovnám jízdu první generace Fabie s benzinovou 1.4 a s 1.9 TDI, pak jednačtyřka je stále jasná volba. TDI byla tragédie.
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2018 16:50
Re: doba dizlova
tu a tam sa uz aj zhodneme.... sranda
11. 2. 2018 15:26
Diesel v malom aute má zmysel...
...kým budú malé autá používané ako rodinné a jediné v domácnosti. Jak si národ trochu prilepší a môže si na dlhšie trasy dovoliť väčšie autá, malé diesle zmysel strácajú. Presne tak je to aj u nás. Ešte nedávno by sa tu za diesel vo Fabii a podobne veľkých autíčkach bili mnohí. Dnes už je väčšina proti, pretože to už ľudia skrátka nepotrebujú.
Rozbalit vlákno
4
11. 2. 2018 15:28
Re: Diesel v malom aute má zmysel...
viz já o příspěvek výše. Prostě se to vyvíjí a není to jen kvůli dieselgate nebo ekologii. benzíňáky se objektivně ve srovnání zlepšily. Každej vzývá atmosféru, ale je to díky turbům.
11. 2. 2018 17:34
Re: Diesel v malom aute má zmysel...
ano je to tak
pamatuju, jak sem mel 120k atmobenzin a kamos 140k turbonaftu
rozdil naprosto propastnej ve prospech turbonafty, rozhodne ne jen rozdil tech 20 koni
dnes uz je jina doba, benzinaky za poslednich 10 let udelaly velkej pokrok
11. 2. 2018 17:22
Re: Diesel v malom aute má zmysel...
Presne ako pises. (Btw ten retard, co ti dal palec dole, by mohol napisat, co konkretne ho tak rozladilo):)
11. 2. 2018 17:37
Re: Diesel v malom aute má zmysel...
maly auto v dyzlu nema smysl ani v pripade jedineho auta v rodine, mozna az na vyjimky, kdy se maly auto pouziva na prelety po dalnici, k cemu ale vhodny vubec neni
11. 2. 2018 15:49
pre redakciu
odporucam zmenit v tabulke vykon z KČ na inu menu. napriklad EURO, dolar...
Rozbalit vlákno
0
12. 2. 2018 10:07
nafta v malom aute je prežitok
myslím, že sú 2 dovody, prečo sa ešte kupuje nafta do malých áut. Prvý je stereotyp, ktorého sa niektorí nezbavili (nízka spotreba, dlhá životnosť, lacnejšia nafta). Druhý je nevhodná motorová skladba niektorých modelov, kde základné verzie litrových trojvalcov môžu niekomu apriori vadiť a v porovnaní s vyššími verziami benzínov je cena za dízel porovnateľná. Ale inak by som sa nedivil, keby sa nafta z malých modelov vyradila. Už je to prežitok. Ja mám na svišťovi dlhodobú v zime 4,9 l a jazdím vo všetkých režimoch, už je zabehnutý. Neverím, že by som mal s naftou menej.
Rozbalit vlákno
0