Markko Märtin pokořil Akropolis

Markko Märtin pokořil Akropolis

 
 
9.6. 2003 redakce AUTO.CZ

Na start letošního jubilejního 50. ročníku rally Akropolis se postavilo celkem 78 posádek. Před samotným začátkem rally měl technické potíže tovární tým Citroën.
















I.Etapa pátek 06.06 2003

8. RZ o celkové délce 145,74 km start 07:00, cíl 19:38 hod

08:18RZ 1PAVLIANI 124,45 kmvítěz RZ F. Duval73,7 km/h
09:07RZ 2STROMI 114,61 kmvítěz RZ M. Martin75.1 km/h
10:10RZ 3ELEFTHEROHORI18,67 kmvítěz RZ H. Rovanperä97,7 km/h
12:18RZ 4RENGINI 111,84 kmvítěz RZ H. Rovanperä81,7 km/h
12:46RZ 5ELATIA-ZELI 134,68 kmvítěz RZ H. Rovanperä85,4 km/h
15:37RZ 6PAVLIANI 224,45 kmvítěz RZ P. Solberg75,3 km/h
16:26RZ 7STROMI 214,61 kmvítěz RZ M Grönholm76,7 km/h
18:01RZ 8LILEA-PARNASSOS 12,43 kmRZ byla zrušena
Souboj mladíků M. Martina a F. Duvala skončil Duvalovou havárii !

Na start letošního jubilejního 50. ročníku rally Akropolis se postavilo celkem 78 posádek. Před samotným začátkem rally měl technické potíže tovární tým Citroën. Sebastien Loeb, který na rally Akropolis startoval již dvakrát odstoupil před první RZ s poruchou motoru. Potíže měl i C. McRae, který nemohl zprovoznit vůz a přijel do ČK (časové kontroly) s pětiminutovým zpožděním, za což byl "odměněn" padesátivteřinovou penalizací. Technické potíže mají i vozy týmu Hyundai. S prasklým rozvodovým řemenem odstupuje A. Schwarz, F. Loixe trápí mechanické potíže. První RZ překvapivě vyhrál F. Duval s nepatrným náskokem +1,9 před M. Martinem třetí dojel C. McRae +2,2 vteřiny a čtvrtý C. Sainz +8,6. První jezdec Peugeotu M. Grönholm byl pátý +9,7, na šestém a sedmém místě jeli jezdci Subaru, T. Mäkinen a P. Solberg, bodovanou osmičku uzavíral H. Rovanperä s Peugeotem. Pořadím ve druhé RZ zamíchala zmiňovaná penalizace C. McRaeho, který se propadl na 17. místo průběžného pořadí. M. Martin vrací F. Duvalovi porážku z první RZ a jde do vedení průběžného pořadí! Druhý jede F. Duval, na třetí místo se posouvá T. Mäkinen, čtvrtý zůstává M. Grönholm. Posun startovním polem zaznamenal G. Panizzi, který je na pátém místě, šestý jede P. Solberg a na sedmé místo se propadá C. Sainz, kterému se na RZ nedařilo. Osmé místo si drží H. Rovanperä a na devátém místě jede překvapivě M. Stohl s vozem Hyundai Accent WRC. Třetí RZ je malým zemětřesením ve startovním poli. Ze soutěže odstupuje F. Loix, který tak ukončil trápení s technickými problémy, J. Välimäki skončil mimo trať ale v soutěži pokračuje a R. Burns lehce poškodil vůz a rovněž pokračuje. RZ vyhrál H. Rovanperä a posunul se na šesté místo průběžného pořadí, když ve vedení zůstal M. Martin s náskokem 3,1 vteřiny před F. Duvalem. V přímém souboji porazil M. Grönholm T. Mäkinena (4) a posouvá se na třetí místo pátý jede P. Solberg, šestý H. Rovanperä, sedmý G. Panizzi a osmý C. Sainz. Jezdci továrního týmu Škoda se po vlažném začátku derou vpřed a na devátém místě jede D. Auriol, T. Gardemeistera trápí technické potíže a je patnáctý. Český jezdec Roman Kresta si drží třináctou pozici před čtrnáctým C. McRaem. Potíže s převodovkou pronásledují M. Grönholma, T. Gardemeister má problémy s řízením. Souboj mladíků továrního týmu Ford mezi M. Martinem a F Duvalem skončil Duvalovou havárii. Stalo se tak v pravotočivé zatáčce, když pravděpodobně F. Duval měl poruchu na komunikačním zařízení, protože místo odbočení jel rovně. Ze záběru z auta bylo zřetelně slyšet spolujezdce, který mu několikrát zopakoval zatáčku. F. Duval stačil zatáčku pouze dobrzdit. Vůz skončil v příkopu tak nešťastně že jej nebylo možné vlastní silou vyprostit a ze soutěže je nucen odstoupit. Trápící se T. Gardemeister má pro změnu potíže s turbodmychadlem. M. Martinovi se na RZ zvedá přední kapota, se kterou M. Martin absolvuje větší část RZ. Naštěstí má M.Martin, jak ukazuje palubní kamera, dostatečný výhled z vozu na trať. RZ zkoušku dojel na čtvrtém místě se ztrátou pouhých šesti vteřin na vítěze! Šestá RZ ukončuje trápení T. Gardemeistera, který odstupuje ze soutěže pro ztrátu oleje, odstupuje i M. Hirvonen, s uraženým l kolem. Pořadí po šesté RZ je následující: vede M. Martin, před skvěle jedoucím H. Rovanperou +6,6 vteřiny, třetí je M. Grönholm +18,7, na čtvrté místo se posouvá P. Solberg +26,6, pátý jede T. Mäkinen, který ztrácí +33,7 vteřiny, šestý je C. Sainz +38,3 a sedmý G. Panizzi +48,5. Největší posun startovním polem zaznamenal C. McRae, který se posunul na osmé místo průběžného pořadí se ztrátou +51,5 vteřiny na vedoucího M. Martina. D. Auriol si drží deváté místo před desátým R. Burnsem který se prozatím nemůže dostat do tempa. Roman Kresta jede dvanáctý. V sedmé RZ se posouvá C. Sainz na páté místo jinak se umístění nemění. Krásná a neuvěřitelná zpráva přichází z 8. RZ, která se jede jako superspeciálka. Ve výsledkových listinách figuruje na prvním místě ROMAN KRESTA! To je pro příznivce rally neuvěřitelná zpráva! Radost, netrvá dlouho. RZ je pro neregulérnost a potíže s diváky zrušena. Na jedné části trati byla extrémní prašnost a druhá část RZ byla pod vodou. To znevýhodňovalo jezdce kteří dostali tuto trať. Pořadí tedy zůstalo stejné jako bylo po sedmé RZ.

Průběžné pořadí po I. etapě

1. Markko MärtinFord Focus WRCPrůměrná rychlost vítěze 79,9 km/h
2. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+ 00'04,8
3. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC+ 00'15,8
4. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+00'23,9
5. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+00'37,9
6. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+00'38,2
7. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC+00'48,2
8. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+00'56,8
9. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+01'29,7
12. Roman KRESTAPEUGEOT 206 WRC+02'54,7

II.Etapa sobota 07.06 2003

8. RZ o celkové délce 148,71 km start 06:00, cíl 19:55 hod

06:56 RZ 9 MENDENITSA 117,34 kmvítěz RZ P. Solberg95,3 km/h
08:21 RZ 10 BAUXITES 123,45 kmvítěz RZ P. Solberg98,8 km/h
09:44 RZ 11 DROSOHORI 117,76 kmvítěz RZ M. Martin72,0 km/h
12:17 RZ 12 RENGINI 211,84 kmvítěz RZ H. Rovanperä83,5 km/h
12:45 RZ 13 ELATIA-ZELI 234,68 kmvítěz RZ M. Martin87,7 km/h
16:03 RZ 14 BAUXITES 223,45 kmvítěz RZ M. Martin101,5 km/h
17:26 RZ 15 DROSOHORI 217,76 kmvítěz RZ M. Martin74,0 km/h
18:18 RZ 16 LILEA-PARNASSOS 12,43 kmvítěz RZ C Sainz75.1 km/h
"Dědci" honí mladíka M. Martina

První zprávou druhé etapy bylo odstoupení M. Grönholma na přejezdu 8. RZ. Příčinou bylo poškozené palivové čerpadlo. Devátou RZ vyhrál P. Solberg se tak posouvá na třetí místo průběžného pořadí. Ve vedení je stále M. Martin, před dotírajícím H. Rovanperou +4,0, na čtvrté místo se posouvá C. Sainz, na páté se propadá T. Mäkinen. Finišující C. McRae se propracoval na šesté místo, sedmé si drží G. Panizzi, osmé R. Burns a devátý jede D. Auriol. Roman Kresta je jedenáctý. V rychlostní zkoušce s poruchou převodovky odstupuje J. Välimäki poslední zástupce týmu Hyundai. Malé drama začíná v desáté RZ, kdy má technické potíže s převodovkou H. Rovanperä a propadá se na osmé místo. V následující RZ má pro změnu potíže P. Solberg, který se propadá na páté místo. Pořadí po jedenácté RZ je následující: vede M. Martin, druhý C. Sainz +31,0, třetí T. Mäkinen +1:01,5, čtvrtý C. McRae + 1:03,1, pátý P. Solberg, 1:09,7 a šestý G. Panizzi + 1:36,7. Na sedmé místo se propracoval R. Burns, který po odstoupení M. Grönholma ožil. Na osmé místo po potížích H. Rovanpery (9) se posouvá D. Auriol a jedenáctý zůstává Roman Kresta. Ve dvanácté RZ útočí jak C. McRae, tak i R.Burns. Oba se posouvají o místo vpřed, C. McRae je třetí R. Burns šestý. Po servisu začíná útočit P. Solberg a H. Rovanperä. M. Martin překonal zdravotní indispozici a nadále vede v průběžném pořadí rally Akropolis. Ve třinácté RZ stahuje náskok na Colina P. Solberg a v následující čtrnácté RZ se dostává před C. McRaeho na třetí místo průběžného pořadí s náskokem +2,0 vteřiny. H. Rovanpera likviduje náskok D. Auriola a posouvá se na osmé místo. O dramatičnost soutěže se teď starají P. Solberg a H. Rovanperä. P. Solberg stahuje mohutně náskok druhého C.Sainze a zároveň si zvyšuje náskok před C. McRaem. H. Rovanperä poráží G. Panizziho a posouvá se sedmé místo. Pořadí se nemění, ale náskok C. Sainze se ztenčil na 4,7 vteřiny. Ve vedení je M. Martin, 2. C. Sainz, 3. P. Solberg 4. C. McRae, 5. T. Mäkinen 6. R. Burns,7. H. Rovanpera 8. G. Panizzi 9. D Auriol a posun na desáté místo průběžného pořadí zaznamenal Roman Kresta, který porazil M. Stohla.

Třetí etapa je tedy předurčena k dramatickému vyvrcholení letošního 50. ročníku rally Akropolis.

Průběžné pořadí po II. etapě

1. Markko MärtinFord Focus WRCPrůměrná rychlost vítěze 83,1 km/h
2. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+ 00'55,8
3. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+ 01'17,0
4. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+01'33,6
5. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+02'05,0
6. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+02'10,7
7. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+03'31,1
8. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC+03'34,9
9. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+ 04'12,9
10. Roman KRESTAPEUGEOT 206 WRC+07'22,2

III.Etapa neděle 08.06 2003

6. RZ o celkové délce 105,04 km start 08:00, cíl 16:20 hod

09:28 RZ 17 DIKASTRO 118,40 kmvítěz RZ P. Solberg68,4 km/h
10:06 RZ 18 NEW TARZAN 120,65 kmvítěz RZ P. Solberg80,1 km/h
11:04 RZ 19 AGIOS STEFANOS 113,47 kmvítěz RZ T. Mäkinen80,5 km/h
13:32 RZ 20 DIKASTRO 218,40 kmvítěz RZ P. Solberg82,7 km/h
14:10 RZ 21 NEW TARZAN 220,65 kmvítěz C. Sainz81,7 km/h
15:08 RZ 22 AGIOS STEFANOS 213,47 kmvítěz P. Solberg69,1 km/h
M. Martin má na dosah první vítězství v MS

Potvrzená zpráva dne nebyla příjemná. Na konci 16. RZ poškodil R. Kresta na voze Peugeot 206 WRC chladič a na přejezdu ze soutěže odstoupil z průběžné desáté pozice.

Po lehké nevolnosti ve druhé etapě nenechal M .Martin nikoho na pochybách, že tentokráte právě on pokoří Akropolis! V sedmnácté RZ získal náskok před C. Sainzem +1:02,4 a mohl tak v poklidu sledovat drama, které se odehrávalo v boji za ním. Na druhém místě jedoucí C. Sainz musel bojovat s dravě jedoucím P. Solbergem, který stáhl náskok C. Sainze na +4,7 vteřiny. Další jezdec Citroënu C. McRae jel na čtvrtém místě se ztrátou +27,6 vteřiny na P. Solberga a náskokem před pátým T. Mäkinenem +31,8 vteřiny. Mohutně finišující R. Burns (6), se chystal na atak pátého místa, jeho ztráta byla +5,7 vteřiny. V 18. RZ vítězí P. Solberg a snižuje náskok C. Sainze na 0,4 vteřiny. K poslednímu náporu se nadechl i C. McRae, ale jeho ztráta +29,3 vteřiny se jeví jako veliká. R. Burns zajel třetí nejrychlejší čas RZ a snížil náskok na T. Mäkinena na 0,4 vteřiny. Drama pokračuje. T. Mäkinen vyhrává 19.RZ a zvyšuje svůj náskok před R. Burnsem na +2,4 vteřiny, C. Sainz dojíždí druhý ale jeho náskok před P. Solbergem je pouhých 0,9 vteřiny. Za zmínku stojí i to, že mladíček J.M Latvala se propracoval do první desítky, když v přímém souboji porazil M. Stohla. Po 20. RZ je pořadí následující vede M. Martin, na druhé místo se propracoval P. Solberg a ztrácí na M. Martina +44,4 vteřiny, na třetí místo se propadl C. Sainz se ztrátou +5,6 vteřiny na Solberga. Čtvrtý C. McRae ztrácí +37,7 vteřiny na C. Sainze. Pátou příčku drží T. Mäkinen+31,3 a šestou R. Burns +7,6 vteřiny. Sedmý je H. Rovanperä +1:32,7, osmý G. Panizzi +0,13 vteřiny, na devátém místě jede D. Auriol, který dostal dvacetivteřinovou penalizaci za zdržení se v servisu.

Předposlední RZ je osudová pro konečné umístění v závěru závodu. Velké potíže s motorem má C. McRae. Ten je nucen na RZ zastavit, po téměř dvou minutách se rozjíždí a pokračuje v soutěži, když na RZ ztratil více jak 2:30 minuty a propadl se na osmé místo. Za C. McRaem startuje P. Solberg, který si stěžuje na zvířený prach z vozu C. McRaeho. To jej zpomalilo a na druhé místo se vrací C. Sainz s náskokem +9,4 vteřiny před P. Solbergem. Jezdeckou chybu na RZ předvedl T. Mäkinen před kterého se tak definitivně dostal R. Burns.

M. Martin v poslední RZ jede jako starý mazák na jistotu. Po projetí poslední RZ vypuká oprávněná radost z prvního vítězství M. Martina. Není snad nikoho, kdo by vítězství M. Martinovi nepřál! D. Auriol statečně hájil barvy továrního týmu Škoda bez svého pokrevního bratra T. Gardemeistera a přestože do hodnocení jezdců tentokráte nebodoval, připsal jeden bod do týmové pokladničky!

Velkým překvapením 50. ročníku rally Akropolis je desáté místo Jari-Matti Latvala (18), který jel se spolujezdcem Carlem Williamsonem na voze Ford Focus RS WRC.

RALLY AKROPOLIS

Konečné pořadí jezdců

1. Markko MärtinFord Focus WRC4h 53m 40,510 bodů
2. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+ 00'46,08 bodů
3. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+ 00'52,76 bodů
4. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+02'06,65 bodů
5. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+02'12,34 body
6. Harri RovanperäPeugeot 206 WRC+03'44,73 body
7. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC+03'54,32 body
8. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+04'05,01 bod
9. Didier AuriolŠkoda Octavia WRC+ 06'27,2

Konečné pořadí týmů

1. Ford10 bodů(1. místo)
2. Citroën10 bodů(2+7. místo)
3. Subaru10 bodů(3+5. místo)
4. Peugeot8 bodů(4+6. místo)
5. Škoda1 bod(8. místo)
6. Hyundai 0 bodů
Spolupracujeme s TipCars.com
Počet tuzemských obchodů akceptujících bitcoiny stoupl na tisíc Počet tuzemských obchodů akceptujících bitcoiny stoupl na tisíc

Počet tuzemských internetových obchodníků, kteří…

Ve Venezuele probíhají volby. Opozice je bojkotuje Ve Venezuele probíhají volby. Opozice je bojkotuje

Za dohledu 300 tisíc vojáků a policistů začaly v neděli…

Icahn vystoupil proti plánu na převzetí pojišťovny AmTrust. Podíl v ní má i Krúpa Icahn vystoupil proti plánu na převzetí pojišťovny AmTrust. Podíl v ní má i Krúpa

Známý americký investor Carl Icahn ve čtvrtek zveřejnil…

Řepka narazila na strop. V Česku už se jí více pěstovat nebude, říkají experti i ministr Řepka narazila na strop. V Česku už se jí více pěstovat nebude, říkají experti i ministr

Plocha osetá řepkou už nebude v dalších letech růst, ale…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

 





 
Vozili jsme cement: Co všechno musí řidič takového vozidla zvládnout?

Vozili jsme cement: Co všechno musí řidič takového vozidla zvládnout?

Dnes 11:23

Přeprava cementu v cisternách vyžaduje opravdu zkušené šoféry, základní složka betonu se po nakládce v cementárně chová jako kapalina. Co všechno musí řidič během cesty zvládat?




Blesk.cz

Puma zaútočila na cyklistu: Hlavu mu držela v tlamě! Kamarád ji odlákal, sám zemřel

Puma zaútočila na cyklistu: Hlavu mu držela v tlamě!…

Tragédií skončil v sobotu výlet dvou cyklistů do hor na západě Spojených států, kde na ně zaútočila puma…

Hrůzná nehoda na Slovensku: Ve fordu zemřela česká spolujezdkyně!

Hrůzná nehoda na Slovensku: Ve fordu zemřela česká…

Tragédie se odehrála na Slovensku. U Nového Města v regionu Kysuce se srazila čelně dvě auta. Nehodu nepřežila…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Český tým na MS v hokeji 2018 skončil ve čtvrtfinále, když šel ze třetího místa ve skupině A na tým USA, druhý…

Blake, Chelios, Alfredsson a Lehtinen vstoupili do Síně slávy IIHF

Blake, Chelios, Alfredsson a Lehtinen vstoupili do…

Bývalí obránci Rob Blake z Kanady, Chris Chelios ze Spojených států amerických a útočníci Daniel Alfredsson ze…

 

Reflex.cz

Konec konspirační teorie: Vědci analýzou Hitlerových zubů potvrdili, že diktátor zemřel v roce 1945

Konec konspirační teorie: Vědci analýzou Hitlerových…

Po celá desetiletí se po druhé světové válce objevovaly různé konspirační teorie o tom, že Adolf Hitler nezemřel…

V Zakarpatí je dodnes patrný duch Československa. Uslyšíte češtinu, znají tu Masaryka i Gočára

V Zakarpatí je dodnes patrný duch Československa.…

Prestižní škola a hlavní most v Užhorodu nesou jméno prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua…