Keby výrobca automobilov nevznikol v roku 1960, vznikol by už v roku 1931.Táto zdanlivo nelogická veta vystihuje začiatky automobilky, ktorú dnes poznáme ako Mazdu.
Jak mam rozumet vete: "Špičková verzia Mazdy3, doteraz poháňaná 2,3-litrovým motorom bude v druhej generácií osadená novým 2,5-litrovým motorom známym už z väčšej Mazdy6." Je tim myslena spickova verze MPS? Ktera je momentalne osazena motorem 2.3 DISI? Nebo je myslena standardni benzinova 2.3 (zde ale je zase rozpor v tom, ze ta se do Mazdy3 nedavala). A navic pochybuji, ze Mazda by ve vrcholnych modelech MPS nahradila spickovy DISI motor "obycejnou" 2.5 (ktera podle ohlasu buhvijak uzasnou akci v nove Mazde6 bohuzel nepredvadi) Diky za osvetleni :).a diky za pekny clanek :yes:
ja sem to pochopil tak, ze stavajici 2.3 DISI (motor upraveny z klasicke 2.3ky) bude nahrazen motorem 2.5 DISI (ktery zname z M6 - tam je ale bez turba, zatim...). je to logicky. je jasny, ze v MPS verzi nebude slabsi motor ;)
jinak diky marko za skvely clanek. ja sem fanda mazdy a to s tim japonskem a historii sem vubec nevedel :-) je to zajimavy. Dalsi vec je ford. Vzdy sem byl odpurce fordu a taky sem vzdy slavil, kdyz mazda pouzila svoje, misto fordovych komponentu. Ted zacinam mit ale strach aby tak skvele rozjetou automobilku nejak nepokazili - alespon v tom nasem evropskem obrazu. Muzou si rict "v evrope se to libit nebude ale u nas v japonsku to bude pecka..." a udelaji nejaky paskvil jako se to dari s par modelama napriklad subaru...
inu budu verit, ze budou pokracovat v tom skvelem trendu spolehlivosti a hbitosti (snizovani vahy, zoom zoom design,...) jako ted nasadili :-)
Taky bych to chápal jako zvětšení objemu (a výkonu) MPS verzí oturbením současné 2,5i z nové Mazdy 6. Nahrazení 2.3DISI atmosférickou 2,5 by byl hodně špatný vtip od Mazdy. Jinak fandím CX-7 a jejím novým motorům, na ty se těším! :yes:
Priznam sa uplne nerozumiem tomu co si napisal. Je to pripomienka, alebo otazka? ;-)
U CX-ka sa uz dlhsie hovori o dieselovom agregate a podla mojich informacii by to malo byt prave z vyvoja koncernov PSA a Ford.
no ja zase cetl ze mazda vyviji uz nejakou dobu svuj 2.2d (ted to bylo tusim jako newska na auto.cz) a bude jej nabizet ve 3 vykonostnich variantach pro mazdu 6 a to sem v tom clanku vubec nenasel. Ten samy motor (s nejvyssim vykonem) se tutove objevi i v CX-7 takze nejaka spoluprace s PSA se mi zda prinejmensim zvlastni...
Marko: Diesel 2,2 MZRCD je Mazda a bude nabízen od M3 přes M5 a M6 až k CX7. Tato motorizace měla být zmíněna - píšeš žádné významější změny u M6 - 3 motorizace v dieselu místo jediné - to mi připadá vcelku jako velká změna.
Jinak díky za info o kupcích 20% Mazdy, to je zajímavé.
Jinak pozor, Mazda se v Japonsku počítá spíše mezi spřátelené značky klanu Toyoty-Denso (na rozdíl od Nissanu a Hondy).
Ano, ja som ten diesel "nezachytil". Preto tam nie je.
Toto je uskalie pisania clankov, ktore by mali pojednavat aj o novinkach v motorizaciach. Sledovat u vsetkych svetovych znaciek aj taketo zmeny je extremne narocne. 8-s Preto sa sem-tam objavi takyto kix.
Este raz sa ospravedlnujem za chybu aj neuplnost v texte.
Aha,
to nedává dost smysl co jsem napsal asi po mně někdo něco chtěl a ztratil jsem nit ...,
ty diesely to už je jasné,
co mi není jasné je CX7 - k čemu vlastně je, do terénu to není a zabere to 2 parkovací místa,
Mazda 6 - respekt, chodím se na ni občas kouknout a obdivovat, co je zvláštní daleko hezčí mi přijde Mazda 2 než 3 a poslední co se týká Mazdy - soused má Mazdu 3 benzín a nedá na ní dopustit,
jenom ty český ceny to je hrůza, vivat EU
CX7 je viac crossover nez SUV. Sleduje ten trend, ktory v 90. rokoch zacalo BMW s kategoriou Sport Activity Vehicle (X5). Dnes uz vacsina aut, ktore sa tvaria ako "SUV" naozajstny teren nezvlada...
CX-7 je velke auto co ma vynikajici jizdni vlastnosti a navozuje "pocit bezpeci"... pokud ti nedava smysl, nedavaji ti smysl ani ostatni auta teto kategorie viz. X3, X5, kuga, santa fe,... jejich mnozstvi jasne dokazuje ze jsou popularni...
Ale prd ;-) obe 2.2 ktere Mazda ma jsou take puvodem PSA-Ford, Mazda akorad u noveho MZRCD dala jine vstrikovani Denso, je fakt ze pro nekoho to je samostatny vyvoj ;-) Pro mne to jen stejny blok s jinymi vtriky >:D
Ale zaklad je porad vyvoj PSA-FORD. A nechapu proc by FORD dal v Mazde kopletne new vyvoj 2,2 kdyz u ho davno ma. To je nakladove volovina na na entou.
Ford jeste porad Mazdu ridi!!! Na to nezapomen.
Kdyby to byl stejný blok, tak snad použíjí stejné vrtání i zdvih, nemyslíš? PSA používá rozvod řemenem, tu je použit řetěz. Ano stará 2.2 TDCi čistě jenom od Fordu měla rozvod řetězem, ale ten motor se používá v současnosti jenom do dodávek a má jiné vrtání i zdvih.
A pokud by současná nafta co se montuje do Mazdy 6 byla PSA-Ford, tak bych asi v techničáku měl napsané, že je to PSA-Ford, ale je to Mazda ty RF, který vychází ze starého Comprexu.
Tak mi prosím tě, dej nějaký fakt podložený důkaz, že to je PSA-Ford?! Nedáš protože žádný důkaz není a podle fotek to ani PSA-Ford není!!!
nie,kto nechce chapat nepochopi :-) Je jasne, ze mazda 2.2 a PSA/FORD 2.2 toho moc spolocneho nemaju, ale Deadlift ma svoju pravdu :-) Ford najlepsia automobilka na svete :-)
nevieš náhodou, či to nebol nejaký predobraz RX-? alebo tak? Alebo to bol len koncept čisto pretekárskeho auta, ktorý nebude mať žiadne vyústenie alebo vykryštalizovanie sa do sériovej podoby?(Inak sa mi zdá, že tam dali tú Rotary 1,6 prvýkrát). :-)
Mazda Furai ostane bohuzial len conceptom. O tom, ze by sa mala pouzivat v zavodoch sa nikdy nic konkretne nehovorilo (okrem van den Ackerovych "snov"). Seriove auto z toho nebude 100% pretoze koncepcia auta, aj jeho podvozok od ***ge su urcene vylucne pre okruhove pouzitie. Je to prilis extremna podoba pre "seriove" auto...
Ciastocnym predobrazom buducej RX ma byt starsi concept Taiki: Myslim, ze to bol prave tento concept v ktorom sa prvykrat objavil v prototypovej podobe novy Renesis 16X.
skoda. Ta studia furai vyzera celkom dobre. Trochu mi pripomina stare NSX od Hondy (az na ten rozsklabeny mazdi usmev). Keby ju trosku "ucesali", mohol z toho byt pekny sportiak...
Este viac by som ale uvital, keby sa Mazda vratila do segmentu vyssej strednej triedy. Skoda, ze po xedos9 Mazda tuto oblast vlastne opustila (preco vlastne? Na zasah Fordu?). Xedos-y vtedy sice neboli velmi popularne, ale to platilo toho casu aj pre 626. Keby xedos boli vyvijali dalej, mohol sa ten model presadit (podobne ako 6-ka). Mazda6 je dnes uz v porovnani s ostatnymi modelmi v strednej triede (Mondeo, Insignia) vlastne male auto, a nic vacsieho Mazda nema...
No, z vyssej strednej triedy sa muselo stiahnut aj vela europskych znaciek. Tato trieda je uz akymsi vstupom do luxusu, a tak pre mainstreamove znacky bolo nemozne tuto poziciu si drzat. A aj tie, ktore sa tam zubami-nechtami drzia (Peugeot, Citroen, Renault) su bud neuspesne, alebo skusaju ine koncepcie (s ktorymi su tiez neuspesne). To je co sa tyka europskeho trhu.
Co sa tka Japonska (pripadne USA) tam je to ine. To ze chyba nieco nad Mazdou6 / Atenza je zcasti pozostatok po restrukturalizacii firmy (pred erou zoom-zoom), kedy sa portfolio Mazdy zostihlilo len na auta, ktore su najziskovejsie. Tuto strategiu Mazda razi dodnes. Ako mainstreamova znacka so sportovym DNA si strazi aby neponukla nieco, co by s touto "poziciou" bolo v rozpore. Prave preto sa portfolio modelov rozsiruje len velmi pomaly a premyslene. Az bude pokryte vsetko co je pre mazdu typicke a ziskove, mozno sa vrati aj k vacsiemu sedanu. Dost ale pochybujem, ze by ho dovazali do EU.
No ked im uz tolko islo o image, mali teda spravit daku "samostatnu" premiovu znacku a v nej vyvijat auta vyssej strednej triedy. Toyote sa toto celkom pekne podarilo, myslim ze aj Mazda by to zvladla. Ono totiz Mazda6 je pre americky trh velmi male auto, cosi ako u nas golf...
Ja viem. /// Mazda este v 90. rokoch stala krok pred vytvorenim premiovej znacky Amati. Potom ale prisla kriza a nechali to tak. A u Forda to nemalo vyznam, pretoze v ramvi FoMoCo bolo luxusnych znaciek dost (Lincoln, Jaguar, ale aj Volvo).
marko, dakujem za clanok, mazda je aj moja srdcovka. otec ma predchadzajucu verziu M6 (2.0 D) a mne to auto ucarovalo. keby som nemusel ist do kompromisov, asi by som jazdil teraz M3 (kraasne auto).
Re: Ford tak pripravuje odpredaj 20 % akcií a v blízkej budú
Hele kdyby byl kupec už je Volvo dávno prodané, naposledy s o něj zajímalo BMW dokonce byly nějácí lide v Gothenburgu, ale obě strany to popřely (BMW i Ford). :-| tak uvidíme.
Re: Ford tak pripravuje odpredaj 20 % akcií a v blízkej budú
Važení Ford už začal jednat o 20% v Mazdě resp. myslím že už je i prodal oficialně to oznámi 18.11.2008
viz níže ;-)
This morning, we announced that we are selling a portion of our stake in Mazda Motor Corporation, reducing our ownership stake in Mazda from 33.4 percent to just over 13 percent. The full new release is attached below.
This agreement allows Ford to raise capital that will help fund our product-led transformation, continue a successful strategic relationship with Mazda that has spanned nearly 30 years and sharpen our focus on the Ford brand worldwide.
Most importantly, we remain absolutely focused on our plan to create an exciting and viable Ford that delivers profitable growth over the long term.
One Team. One Plan. One Goal. One Ford.
Alan
# # #
FORD sells a portion of its stake in Mazda; Two companies will continue strategic relationship
Ford Motor Company said it will sell a portion of its ownership stake in Mazda Motor Corp., and the two companies will continue their successful strategic relationship. The ratio of Ford’s ownership of Mazda stock has been reduced from 33.4 percent to just over 13 percent.
The action is in line with Ford’s plan to strengthen its balance sheet and ensure it has the resources to fund its product-led transformation plan focusing on the Ford brand worldwide.
Under the new agreement, Ford and Mazda will continue their ongoing joint ventures, as well as the sharing of platforms and powertrains. Ford and Mazda’s nearly 30-year relationship has been and continues to be an effective way to utilize the resources of both organizations and maximize joint synergies.
The divestiture of Ford’s shares in Mazda will be accomplished both through the sale of shares to Mazda and the sale of shares to a group of Mazda’s strategic business partners.
DEARBORN, Mich., Nov. 18, 2008 – Ford Motor Company today announced it has entered into an agreement to sell a portion of its stake in Mazda Motor Corp. and that the two companies will continue their successful strategic relationship that spans nearly 30 years.
In line with Ford’s plan to strengthen its balance sheet and ensure it has the resources to implement its product-led transformation plan focusing on the Ford brand worldwide, the company said it is reducing its stake in Mazda from 33.4 percent to just over 13 percent.
Under the agreement, the divestiture of Ford’s shares in Mazda will be accomplished both through the sale of shares to Mazda and the sale of shares to a group of Mazda’s strategic business partners. The sales of the Mazda shares will net Ford approximately $540 million.
“This agreement allows Ford to raise capital that will help fund our product-led transformation, and at the same time, allows Ford and Mazda to continue our successful strategic relationship in the best interest of both companies,” said Ford President and CEO Alan Mulally. “Ford will continue to focus on the Ford brand worldwide and deliver the products our customers really want and value.”
Ford and Mazda will continue their ongoing joint ventures, as well as the sharing of platforms and powertrains. Ford will remain Mazda’s largest shareholder and will maintain a seat on Mazda’s Board of Directors.
“The sale of Mazda shares by our partner, Ford, will not result in any change in Mazda’s strategic direction and we will continue to accelerate our product-led brand improvement and cost innovation initiatives,” said Mazda Chairman, President and CEO Hisakazu Imaki. “We will continue our strategic relationship through our ongoing joint ventures with Ford, as well as the sharing of platforms and powertrains.”
Ford nechce predat svoj podiel ZIADNEJ inej automobilke. Ma na to vazny dovod - potrebuje motory a podvozky (drviva vacsina stvorvalcov Duratec su od roku 2002 len premenovane motory Mazda MZR) a ucast inej japonskej automobilky by Fordu vyrazne skomplikovalo zivot.
Ako najpravdepodobnejsia sa javi moznost, ze vacsinu odkupi sama Mazda, zvysok ini investori.
Dalej, Wankel. Az do konca minuleho storocia vyrabala ruska Lada male serie (par tisic kusov rocne) svojich modelov s rotacnym motorom vlastnej konstrukcie, samozrejme, na zaklade licencie od NSU. Rotacne Lady sutazili v narodnom sampionate a Wankel Lada sa montoval aj do pretekarskych monopostov. Islo o dvoj- a trojrotorove verzie.
Chris, kde v clanku si cital, ze do MAZDY ma vstupit ina (nota bene japonska) automobilka?!
To, ze cast podielu, v pripade ze sa Ford rozhodne naozaj nieco predavat, sa ocitne v rukach Mazdy tam je uvedene. ;-)
Wankel - tento clanok nie je o historii wankeloveho motora, ale smerovani znacky Mazda. Preto sa v nom o Ladach nic nehovori. To, ze Lada marginalne flirtovala (na domacom trhu) s wankelom je sice fakt, ale dnes tomu uz tak nie je. Takze dodnes v tom pokracuje uz iba Mazda. (Ak teda neberieme v uvahu niektore nezavisle vyvojarske studia).
Xedos: to je nepresne. Mazda okolo roku 1991 stala pred vytvorenim brandu Amati, ktorym chcela konkurovat Lexusu & spol. Z roznych pricin k tomu potom neprislo. Zvolila radsej cestu vytvorenia luxusnych vyrobnych radov, ktore mali nazvy Xedos / Efini / Eunos. Ani jeden z tychto nazvov ale nebol samostanou znackou a nikdy ani nebol zamyslany ako samostatna znacka...
zaujimave, ze mazda6 ma uplne ine zavesenie prednych kolies a spustu veci... takze opat zdielana tak maxinalne platforma, co je fakt siroky pojem. Nemyslim, ze by sa mazda neobysla.
No a diesel motori... Ford by sa skor nezaobisiel bez spoluprace z Fiatu, Madzy, PSA a podobne... to by nemal motory snad ziadne. WinDiesel zjavne dokazal, ze nova 2.2 od mazdy ma pramalo spolocne s 2.2 od PSA a miesto toho, aby si to pochopil, tu stale prudis... 8-s