Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Budúcnosť Subaru

Nijaký z historických faktov nemá tak významný dopad na súčasnosť a budúcnosť Subaru, ako prerod marketingového zamerania značky na prelome 80. a 90. rokov.
Zpět na článek
12. 1. 2007 09:28
neregistrovaný "MartinNL"
12. 1. 2007 09:40
neregistrovaný "jjk"
12. 1. 2007 10:05
neregistrovaný "pecka"
12. 1. 2007 11:29
neregistrovaný "Alessio"
12. 1. 2007 11:39
neregistrovaný "Alessio"
12. 1. 2007 11:48
neregistrovaný "Alessio"
12. 1. 2007 17:47
anonym
12. 1. 2007 11:03
neregistrovaný "ZZ"
12. 1. 2007 11:23
neregistrovaný "mates"
12. 1. 2007 11:31
neregistrovaný "Alessio"
12. 1. 2007 11:32
neregistrovaný "gfgd"
12. 1. 2007 11:35
neregistrovaný "Kubas"
12. 1. 2007 12:50
neregistrovaný "Coulin"
12. 1. 2007 12:55
12. 1. 2007 14:08
neregistrovaný "King"
12. 1. 2007 15:06
neregistrovaný "raddik"
12. 1. 2007 17:16
anonym
12. 1. 2007 18:35
12. 1. 2007 20:27
anonym
12. 1. 2007 22:04
12. 1. 2007 22:21
anonym
12. 1. 2007 22:52
12. 1. 2007 23:08
anonym
13. 1. 2007 17:55
neregistrovaný "Broněk"
13. 1. 2007 18:42
anonym
13. 1. 2007 20:30
neregistrovaný "Broněk"
13. 1. 2007 20:32
anonym
14. 1. 2007 10:28
neregistrovaný "Broněk"
14. 1. 2007 10:43
anonym
14. 1. 2007 16:49
neregistrovaný "Scooby"
14. 1. 2007 17:00
neregistrovaný "Scooby"
14. 1. 2007 23:01
neregistrovaný "Broněk"
14. 1. 2007 20:57
neregistrovaný "tato"
14. 1. 2007 23:04
neregistrovaný "Broněk"
14. 1. 2007 23:23
anonym
15. 1. 2007 14:17
neregistrovaný "Broněk"
15. 1. 2007 15:27
anonym
12. 1. 2007 22:35
neregistrovaný "Honysek"
12. 1. 2007 13:14
neregistrovaný "zmulin"
12. 1. 2007 16:11
neregistrovaný "jjk"
12. 1. 2007 20:38
anonym
12. 1. 2007 22:14
anonym
12. 1. 2007 22:23
neregistrovaný "fan"
12. 1. 2007 22:25
anonym
13. 1. 2007 18:01
neregistrovaný "Broněk"
13. 1. 2007 18:47
anonym
13. 1. 2007 20:40
neregistrovaný "Broněk"
13. 1. 2007 20:44
anonym
14. 1. 2007 10:21
neregistrovaný "Broněk"
14. 1. 2007 10:50
anonym
14. 1. 2007 16:21
neregistrovaný "Broněk"
14. 1. 2007 19:22
anonym
12. 1. 2007 22:23
anonym
12. 1. 2007 22:38
anonym
12. 1. 2007 23:10
anonym
12. 1. 2007 23:48
neregistrovaný "sss"
13. 1. 2007 00:36
neregistrovaný "for ester"
13. 1. 2007 15:18
neregistrovaný "jjk"
14. 1. 2007 10:42
neregistrovaný "tombosco"
14. 1. 2007 10:58
anonym
14. 1. 2007 12:17
neregistrovaný "tombosco"
14. 1. 2007 13:55
anonym
14. 1. 2007 16:57
neregistrovaný "Scooby"
12. 1. 2007 16:54
12. 1. 2007 17:30
12. 1. 2007 17:38
anonym
12. 1. 2007 18:05
12. 1. 2007 18:06
12. 1. 2007 22:31
neregistrovaný "BLS"
13. 1. 2007 15:25
neregistrovaný "wumpy"
13. 1. 2007 16:06
anonym
13. 1. 2007 16:21
anonym
13. 1. 2007 18:26
anonym
13. 1. 2007 18:27
anonym
13. 1. 2007 22:08
neregistrovaný "Scooby"
15. 1. 2007 14:58
neregistrovaný "Broněk"
neregistrovaný "MartinNL"
12. 1. 2007 09:28
kvalita ako vzdy
dobre a komplexne spracovane ... ako vzdy -> Marko trade mark :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jjk"
12. 1. 2007 09:40
Klobuk dolu
Cením si vysokú úroveň naštudovania a spracovania informácií :yes:

ps: lightmotív sa píše leitmotív ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "pecka"
12. 1. 2007 10:05
pochvala
taky musim pochvalit :yes: prehledne, kompletni informace... skvele Marko!
Rozbalit vlákno
0
12. 1. 2007 10:36
SUBARITÁLNÍ PERMANENT
Precizní ponor do historie, precizní popis aktuálního stavu, precizní poodhalení budoucnosti. Je radost tenhle článek číst... P.S. Opět velké BRAVO MARKO :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Alessio"
12. 1. 2007 11:29
Re: SUBARITÁLNÍ PERMANENT
GTI..."subprémie" >:-[] ;-) :yes:
12. 1. 2007 11:38
Re: SUBARITÁLNÍ PERMANENT
:-) :yes: Subpremiární premiant...
neregistrovaný "Alessio"
12. 1. 2007 11:39
Re: SUBARITÁLNÍ PERMANENT
a tys mi nevěřil... :'-( ;-)
12. 1. 2007 11:45
Re: SUBARITÁLNÍ PERMANENT
Já ti věřil.. ;-)
neregistrovaný "Alessio"
12. 1. 2007 11:48
Re: SUBARITÁLNÍ PERMANENT
nevypadalo to tak :-) . každopádně...nemohu si nepujčit tvůj pokřik BRAVO SUBARU :-)
12. 1. 2007 14:56
Re: SUBARITÁLNÍ PERMANENT
Klid, klid. Na tak silný pokřik to zase není ;-)
anonym
12. 1. 2007 17:47
Re: SUBARITÁLNÍ PERMANENT
neumím tak křičet jako ty >:D
neregistrovaný "ZZ"
12. 1. 2007 11:03
Alessio má narozeniny?
;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mates"
12. 1. 2007 11:23
Nebudu se opakovat
:yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Alessio"
12. 1. 2007 11:31
Díky
Díky,marko...Tak redakce mě napínala celý týden, no fuj, to se nedělá! Až si tohle budeš číst (marko je teď off), uvědom si, že kromě informační hodnoty rozdáváš lidem radost :yes: :yes: :yes: . Díky ti za to a těším se na další články (i když žádný z japonska už pro mě nebude tak zajímavý jako Subaru) :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "gfgd"
12. 1. 2007 11:32
fdef
polibte si * >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Kubas"
12. 1. 2007 11:35
Dobré!
Moc pěkné, jako vždy, díky... Bude někdy něco podobného o koncernu FIAT? (hlavně o Alfě ;-) Jen bych měl jednu drobnou lingvistickou poznámku - nepíše "lightmotiv", ale "leitmotiv" (je to z Němčiny - leit znamená "vůdčí")
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Coulin"
12. 1. 2007 12:50
Díky...
Marko ,fakt dobrý článek,myslím si že by si to dali i ve fabrice na nástěnku... >:D >:-[] Myslím jako v Subaru :-! :yes: Jen tak dál...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - King
12. 1. 2007 12:55
Pár poznámek
Přiznávám, že jsem dosud mnoho Markových analýz nečetl, ale tohle je opravdu pěkné. Stejně tak je obdivuhodné, co se značce ve velmi krátké době Subaru podařilo. Ono to trochu souvisí s tím, že šlo o malého výrobce, jehož přeorientování bylo asi přece jen jednodušší než třeba případná změna orientace Mitsubishi nebo Nissanu, kteří svého času měly velké trable. Navíc si silná průmyslová korporace mohla dovolit takovéhoto výrobce jako třešničku na svém dortu. Jen bych upozornil na jistý marketingový paradox - zatímco úspěchy v rallye v žádné silniční verze nevedly, první Impreza GT se objevila v době, kdy už dostávaly v rallye Sůba pěkně na zadek od Mitsubishi. >:D Alessia bude taky určitě zajímat, že se v Japonsku velmi dobře prodávalo (možná ještě prodává) Subaru, které se ve zbytku světa jmenuje Honda Accord. >:D Každopádně progres Subaru byl svého času skvělý a značka z něj patrně bude žít ještě pěkných pár let. Tedy abych byl přesný, spíš dožívat. Ne, nebojte se nemám teď na mysli můj postoj k nadopovaným turbomotorům. ;-) Ale po období, kdy Subaru v Evropě nabízelo výhradně vymazlené modely Impreza a Legacy začíná střídat období, kdy začínají mít hlavní slovo účetní (jako všude). A tak se nabídka plevelí. Justy byl otřes vždycky, ale Subaru se dokázalo řadu let tvářit tak, že ho vlastně ani v nabídce nemá a občas ho potkáte někde v alpských oblastech. Forester nebyl dobré auto ani při svém příchodu na trh a stárnutí je na něm vidět tím víc, potrhlé verze XT to nezachrání. Pak se tu objeví nepochopitelné auto pro Amíky Tribeca, která je ve své kategorii též těžký průměr, na spadnutí je Sirion a jestli bude Impreza vypadat jako ta hnusná studie v úvodu článku, tak potěš koště. Takže moje vize blízké budoucnosti Subaru je rozmělnění pracně budovaného image do mainstramu se dvěma dobrými modely. Stejnou chybu udělala před lety Honda a teprve nyní jí dochází, jak velkou a jak těžko se bude dostávat zpátky tam, kde byla do poloviny devadesátých let. U ní je ale situace obtížnější v tom, že jde o značku s obrovským portfoliem modelů a že je třeba ladit do sportovna každý někomu došlo dost pozdě, stejně tak jako se ukázalo, že snažit se jít cestou oslovení mainstreamových zákazníků jako Toyota nebylo zrovna to pravé. Takže se Subaristy soucítím, ženou se do toho taky. To jsou prostě ty japonské sinusoidy (mazda by mohla vyprávět...). :-(
Rozbalit vlákno
25
12. 1. 2007 13:31
Re: Pár poznámek
Chce-li Subaru na současném vysoce konkurenčním trhu uspět, musí zaujmout, co nejširší klientelu a toho dosáhne bohužel jen mainstreamovými modely. Úzce specializované, sportovní modely typu Impreza STI, žádnou značku dnes už neuživí. To pochopili všichni výrobci, včetně takové sportovní značky jako je Honda, která byla také donucena trhem stáhnout z nabídky neziskové modely, případně již neuvést jejich nástupce (ITR, ATR, NSX, S2000-pravděpodobně).
neregistrovaný "King"
12. 1. 2007 14:08
Re: Pár poznámek
No, vždyť to říkám. Je to trend, smutný trend a nevyhne se tomu asi nikdo. :'-(
neregistrovaný "raddik"
12. 1. 2007 15:06
Re: bude alfa?
skvělý článek,bude v budoucnu něco o Alfe Romeo prosim?
anonym
12. 1. 2007 17:16
Re: bude alfa?
"Alessia bude taky určitě zajímat, že se v Japonsku velmi dobře prodávalo (možná ještě prodává) Subaru, které se ve zbytku světa jmenuje Honda Accord. >:D" nevím, proč je tam ten úsměv...subaru prodává a to je dobře :-). Jinak tvoje názory na kvalitu aut rozhodně nezdílím, je vidět, že subaru nemáš rád.
Avatar - King
12. 1. 2007 18:35
Re: bude alfa?
Tak to pozor. Subaru rád mám zejména proto, že velmi úspěšně zatápí nabubřelým německým značkám a když je možnost se změnit v magora za volantem WRX, případně STI, nenechám si to ujít. Ale co je mi z duše protivné, je dělání z jakéhokoli výrobce nadznačku, lhostejno jestli je to VW, Subaru, BMW nebo Mercedes. A vyslovení jména Subaru bohužel pro masu lidí znamená klapky na oči a lehce dementní slintající výraz. A to i přesto, že i špičkové modely Subaru (o těch obyčejných nemluvě) mají kromě nesporných kladů někdy až překvapivé achilovky. Co bych vážně nerad, je nálepka antisubaristy, ale na tuhle značku jsem schopen nahlížet nestranně a tak dokážu přesně definovat její nedostatky, které třeba ty nejsi schopen vidět, buď proto, že nemáš takový přehled o automobilovém trhu, nebo je vidět nechceš. Ba co víc, nenecháš se ani poučit... ;-)
anonym
12. 1. 2007 20:27
Re: bude alfa?
no jo, STI nezatáčí...tak já myslím, že pro dnešek jsem tou pravdou nasycen a zaplněn až po okraj a další krutou pravdu budu schopen přijmout až tak za dva, tři roky >:D . Kingu...chápu, že Honda je prostě nejlepší, ale...už toho radši nech...měl jsem tě za diskutéra s nadhledem. :-|
Avatar - King
12. 1. 2007 22:04
Re: bude alfa?
Co to proboha meleš? Myslím že je evidentní, že diskutovat odmítáš ty. Víš co je tvůj problém a problém Subaru na auto.cz Že cokoli se o Subaru objeví je doprovázeno vzájemným svorným poplácáváním diskutujících (tvořených z 90 % těmi, co toho o subaru hodně přečetli, těmi, které někdo svezl a těmi, kteří se s ním projeli od semaforu k semaforu a zpátky a do smrti budou vzpomínat, jak to ve srovnání s felicií ukrutně jede) po zádech okořeněným občasným jemným popíchnutím doprovázeným mrkajícím smajlíkem. :-| Pro tebe je třeba STI to nejlepší, protože jsi nejel s ničím lepším. Pokud v tomto stavu chceš setrvat, budiž. Je zvláštní, že jsem NIKDY od tebe nečetl na adresu jakéhokoli Subaru jedinou výtku. A v tom je asi rozdíl mezi námi dvěma. V diskuzích o Hondě dokážu vyzdvihnout její klady a do strhání klávesnice se za ně bít, ale také přiznat nedostatky toho kterého auta. To ty zjevně neumíš. Eh, tedy... vlastně... ono na Sůbech vlastně není co kritizovat, že? :*) Takže prosím zrovna TY mě nepředhazuj, že "je Honda prostě nejlepší". I kdyby ses rozkrájel, nenajdeš na auto.cz ode mne jedinou takovou hlášku, přestože přiznávám, že považuji minulý Civic Type-R i s jeho neduhy za nejlepší hot-hatch své doby s potenciálem dobře obstát i v současnosti... Je to však názor podpořený zkušenostmi s jeho konkurenty. Ke každé Hondě mám svá pro i proti a ani s jedním se netajím... Pro tebe je STI prostě nejlepší a bez kazů a moje výhrady k němu jsou zcestné. Tak tos mě fakt dostal, diskutére na úrovni. 8-s Takže dál se budeme bavit, až si přečtu k STI taky nějaké výhrady, ano? :no:
anonym
12. 1. 2007 22:21
Re: bude alfa?
nechtěj mě rozesmát....těch 90% jsi ale hodně přestřelil, ale budiž, mysli si, že fandové subaru jsou tupci, které někdo povozil. STI je opravdu nejrychlejší auto řekněme (0-100), které jsem měl tu čest kočírovat, čekám na tvůj seznam. Nikde jsem neřekl, že jsem nejel v lepším autě (třeba v A8 v plné palbě), ale to jsem NEŘÍDIL! Chceš znát nedostatky? ptej se na model, rád ti to povím. U STI jsem pociťoval pouze turbolák, jinak bylo vše tak, jak jsem si představoval, ale nejsem testovací jezdec a nejel jsem na limitu. Možná brzdy by snesly větší účinek, bo když mi tam z vedlejší vjel bus, tak byl problém (ale nebyly špatné, jen by mohly klidně být výkonnější). Ale ptej se a piš svůj seznam...já se rád budu bavit, ale musí to mít smysl.
Avatar - King
12. 1. 2007 22:52
Re: bude alfa?
Myslíš, že se všichni majitelé STIček scházejí v diskuzi a acz? >:D No dobře, tak 75 % . :-) . Jsem rád, že jsi vychladnul. :-) Ale stále si myslím, že si moc nerozumíme. Celou dobu se tu bavíme to tom že je (hypoteticky) STI nejlepší auto, s jakým jsi jel. Pak napíšeš, že jsi jel v lepším autě a vypadne z tebe A8 v plné palbě. Pro tebe je A8 v plný palbě lepší než STI? Uf. A STI je auto s nejlepším 0-100, s kterým jsi jel. Čekáš na můj seznam. Čeho přesně? Aut, která mají lepší 0-100 a která jsem řídil? Nebo aut která jsou lepší než STI? :-| Nebudeme tu srovnávat agilní sporťák s dvoutunovou bestií, že ne? Pokud chceš vědět, jaká auta jsem řídil, otevři autokatalog, vyškrtej Ferrari, Porsche, Maserati, Astona a podobné exoty a máš de facto můj seznam. :-) OK, pokud se dostanu zítra k mailu, napíšu ti, co mi na STI vadí, když slíbíš, že to uneseš. Forestera řešit nebudeme, to bys nezvládl stoprocentně, na druhou stranu ti můžu říct, že má Legacy daleko méně much než STI.
anonym
12. 1. 2007 23:08
Re: bude alfa?
počkej, tak to jsi nepochopil ty mě...měl jsem pocit, že se mi vysmíváš (???) že jsem nejel v lepším autě než STI (v tomto smyslu - dražším, protože srovnání STI a A8 je jako srovnat maratonce s jarmilou kratochvílovou). napiš to sem a nešetři mě. začni foresterem. PS: a ty si myslíš, že já jsem hodně auty nejezdil?
neregistrovaný "Broněk"
13. 1. 2007 17:55
Re: bude alfa?
Tak to mě můžeš tu nálepku antisubaristy klidně dát. Ono je sice všechno co píšeš velice pěkné, svézt se v tom a říct si "Ano, takové auto si jednou koupím". Ale pokud se ti stane to co mému kolegovi, kterému jsem kdysi Subaru doporučil a pátráš po souvislostech ,tak ani jinak nemůžu. Můj názor na Subaru a celou FHI je následující: Firma používající (možná jen kdysi...) dle mého názoru nevhodný materiál na součásti zavěšení kol která se sprostě vysmívá zákazníkovi a odmítá jakoukoliv rozumnou komunikaci (platí pro FHI Japonsko, Emil Frey ČR a také italského importéra). Banda od kterých bych si auto v životě nekoupil a může třeba i lítat a být vyrobené třeba ze zlata.
anonym
13. 1. 2007 18:42
Re: bude alfa?
buď konkétní, prosím...jinak to je "jedna paní povídala". PS: tak jako každý výrobce nepochybuji, že subaru mohlo udělat nějaké přehmaty, ale to nic nemění na tom že dnešní auta jsou spolehlivá,pěkná a dobře jezdí (podle mě, samozřejmě)
neregistrovaný "Broněk"
13. 1. 2007 20:30
Re: bude alfa?
To není jedna paní povídala, to jsem zažil. Ano, nejsou špatné značky, jsou jen špatné kusy. Rozhoduje ale jak se k tomu výrobce postaví a v tomto má u mě Subaru takové mínus jako nikdo jiný. Naskenuju ti rozbor části zavěšení zadního kola a hodím to na net, dnes to ale nebude. Nikdy jsem nevěřil, že někdo může z něčeho takového vyrobit auto a ještě se tvářit že je všechno v pořádku a dělat ze zákazníka blbce.
anonym
13. 1. 2007 20:32
Re: bude alfa?
co je to za ročník, resp. model? nemusíš to skenovat.
neregistrovaný "Broněk"
14. 1. 2007 10:28
Re: bude alfa?
Je to podezřele podobné následujícímu defektu: 2002 Subaru Outback VDC NHTSA Recall ID Number: 03V153000, Component: SUSPENSION:REAR
Potential Units Affected: 170000, Summary: CERTAIN REAR SUSPENSION SUBFRAME COMPONENTS WERE PRODUCED WITH POOR PAINT QUALITY WHICH, AFTER CONTINUED EXPOSURE TO CORROSIVE ROAD SALTS FOR A PERIOD OF SEVERAL YEARS, COULD RESULT IN RUST-OUT OF THE COMPONENT AND POSSIBLE BREAKAGE OF THE SUBFRAME.
Consequence: IF SUCH BREAKAGE OCCURS WHILE THE VEHICLE IS BEING OPERATED, CONTROL OF THE VEHICLE COULD BE AFFECTED, INCREASING THE RISK OF A CRASH.
anonym
14. 1. 2007 10:43
Re: bude alfa?
čili špatně provedený antikorozní nátěr. Dle mých info se to opravdu před více jak třemi lety u určitých sérií stávalo, bohužel, ale auta byla bezplatně při servisních prohlídkách opravována a doošetřována.
neregistrovaný "Scooby"
14. 1. 2007 16:49
Re: bude alfa?
Nechápu co řešíš. Nevím co je na tom co píšeš pravdy, co je to za "odborný" posudek, k jaké vadě se vztahuje, ale i kdyby se to nějakému kusu od subaru stalo, znamená to že se to nestane někomu jinému s jiným vozem jiného výrobce? Na základě toho se rozhoduješ? Tak to aby sis už nikdy nekoupil žádné jiné auto, protože i u jiných značek / kusů se ti něco může také stát. Za cca 9 let mých zkušeností a mých kolegů a členů rodiny (celkem 10 ks vozů subaru) se vyskytl 1 problém, který byl ke spokojenosti zákazníka vyřešen reklamací. To je taky realita. Skoda že máš nějakou špatnou zkušenost, ale předpokládám že jsi mizivé procento zákazníků subaru.
neregistrovaný "Scooby"
14. 1. 2007 17:00
Re: bude alfa?
Jo ještě jse si dočetl tvé články níže kde píšeš víc . . .
neregistrovaný "Broněk"
14. 1. 2007 23:01
Re: bude alfa?
A podle čeho jiného, než podle přístupu firmy k zákazníkovi se dnes chceš rozhodovat?
neregistrovaný "tato"
14. 1. 2007 20:57
Re: bude alfa?
Tak s tím italským importérem jsi trochu přestřelil, ne? Italská větev nemá s E.F. nic společného. E.F. má v evropě svou vlastní.
neregistrovaný "Broněk"
14. 1. 2007 23:04
Re: bude alfa?
čti dál a pozorně. Nic takového jsem nikdy netvrdil. Jejich přístup byl ale úplně stejný takže si myslím že vše má svoje počátky v FHI která se tak zřejmě chová ke svým distributorům a ti to pak jen přenáší dál na zákazníka..
anonym
14. 1. 2007 23:23
Re: bude alfa?
tomu nevěřím, určitě to není "strategie firmy"
neregistrovaný "Broněk"
15. 1. 2007 14:17
Re: bude alfa?
A jak si to mám jako jinak vysvětlit?
anonym
15. 1. 2007 15:27
Re: bude alfa?
tak, že jsi měl smůlu na tupé a nedůstojné lidi
neregistrovaný "Honysek"
12. 1. 2007 22:35
Re: bude alfa?
Velice zajímavý příspěvek. Prosím rozepiš se, jak je to s tou Hondou Accord? Pro mě je to absolutní novinka...
neregistrovaný "zmulin"
12. 1. 2007 13:14
Móóóc pěkný
Leitmotiv,neboli motiv příznačný či hlavní myšlenka.Významově velmi podobné s idée fixe,neboli fixní idea,či utkvělá myšlenka.
Používá se jako označení určitého motivu v hudební skladbě (např. symfonie),který se neustále objevuje,ať už v původním tvaru,či v různých variacích.
Mimochodem v němčině se tušim píše leitmotive a nezapomeňte,že spousta německých slov pochází z latiny,nebo francouzštiny.
Marko:Vážně chválim.Moc pěkná práce :yes: :yes:
King:Neřekl bych,že například Forester je špatně prodávanej šuplik.Dřív než automobilka,by ses měl zamyslet spíš sám nad sebou ty ;-) :no:
Rozbalit vlákno
31
Avatar - King
12. 1. 2007 13:28
Re: Móóóc pěkný
Někdo psal špatně prodávaný Forester? Já se zmiňoval o jeho kvalitách, které mi zůstávají poněkud utajeny. Pokud se prodává dobře, je to tím, že se veze na vlně jménem Subaru, s tím, jaký je to má pramálo společného.
neregistrovaný "jjk"
12. 1. 2007 16:11
Re: Móóóc pěkný
Mozem sa spytat ako dlho si jazdil s foresterom? O jeho kvalitách asi tolko, ze je to jedno z najmenej kazivých áut podľa nemeckých statistik. Kazdy majitel ti presne povie preco forestera - a tú vlnu, mozes mi ju prosim ta vysvetlit?
Avatar - King
12. 1. 2007 18:43
Re: Móóóc pěkný
Jak dlouho? Povětšinou týden, někdy kratší dobu. Nehovořím o kvalitách co se spolehlivosti týče, tak je u Japonců obecně vysoká. Hovořím o kvalitách, které by mě přesvědčily, abych si to auto koupil. Vlna? "Je to Subaru s 4x4, tak to prostě MUSÍ být super."
anonym
12. 1. 2007 20:38
Re: Móóóc pěkný
přečti si testy aut...já fakt nevím, zase hledáš něco, kde nic není...Forester není žádný superman, ale poctivé auto, které dostává vždy v testech pochvalu a vysoké hodnocení. Asi zase víš něco víc než ostatní,že... :-|
Avatar - King
12. 1. 2007 22:10
Re: Móóóc pěkný
Mám si přečíst testy aut? Sorry, preferuji osobní zkušenost... Že bys na tom byl jinak? Tak do mě - čím tě tohle poctivě auto dostalo a v čem vidíš jeho hlavní klady, které by tě dokázaly přesvědčit k jeho pořízení. Vážně mě to zajímá. A pokud jde o to, jestli vím něco víc než ostatní. Dá se to tak říct, díky geniální anonymitě netu si mohu dovolit napsat svůj názor na auto bez toho, aby na mě ten, kdo mi auto půjčil, na mě dělal bububu, to vám tedy, milý Kingu, už příště nic nepůjčíme, když píšete takové ošklivě věci...
anonym
12. 1. 2007 22:14
Re: Móóóc pěkný
přesně...osobní zkušenost. Já jí mám, takže můžeme hodnotit: co se ti nelíbilo?
neregistrovaný "fan"
12. 1. 2007 22:23
Re: Móóóc pěkný
Ja s XT najel jen par set km, ale dojem zanechal prijemny, na ty nase rozbity cesty, vcelku nezmar, nenapadny vuz, slusna dynamika, komfort vyhovujici. Jako druhy auto do rodiny se libil.Tak se jen chci zeptat, ma-li nejakyho utajenyho "buga".
anonym
12. 1. 2007 22:25
Re: Móóóc pěkný
mám info, že u jedné řady starší tří let byl nedostatečně ošetřen zadní differák a reznul
neregistrovaný "Broněk"
13. 1. 2007 18:01
Re: Móóóc pěkný
problémové byly Outbacky někdy z přelomu 2001 a 2002. Lámalo se jim zavěšení zadních kol (a na můj vkus docela hodně rezly což s tím zřejmě mělo hodně společného). Viděl jsem Forestera někdy z té doby ležet v servisu s podobnou závadou a nejsem si jist jestli to náhodou nebyl stejný problém.
anonym
13. 1. 2007 18:47
Re: Móóóc pěkný
nahoře jsi nekonkrétní, tady už ano...inu, může se to stát - blbá várka a nic nedokážeš :-| . každopádně si myslím, že tohle se týká všech výrobců, auto je strašně složitý stroj a udělat ho dokonale nejde (a statistiky TUV i jiných (TG Sourvey atd...) ukazují, že subaru nejsou žádný poruchový šmejdy. Špatný kus? Jistě,může se stát a je mi to i za tvého kamaráda líto ;-\
neregistrovaný "Broněk"
13. 1. 2007 20:40
Re: Móóóc pěkný
Ty statistiky už beru s rezervou. Pokud ti upadne zadní kolo, vyletíš ze silnice a otočíš auto, tak nikde neprokážeš že to kolo uletělo už na cestě (i když bych chtěl vědět jak jinak při tom mohlo dojít k prodření kastle pneumatikou v místě nad kolem až na železo). I když to policie uzavře jako pravděpodobnou technickou závadu a soudní znalec ji na základě rozboru prasklého dílu potvrdí, tak pořád nemáš u soudu vyhráno. A u Subaru to nelze řešit jinak než soudně. A postižené auto se do té statistiky nedostane. Každý kdo ten vrak viděl, nechápal. Kdo si to vyslechl celé, Subaru nekoupí. Nemám čas to rozepisovat do detailů, pár Subaru už jsme lidem rozmluvili a pokračujeme v tom dál, to nám stačí.
anonym
13. 1. 2007 20:44
Re: Móóóc pěkný
a myslíš, že jiným kolo neuletělo? že jiné automobilky nemají šotky ve výrobě? jsi prostě extrém, máš velmi špatnou zkušenost (hlavně s jednáním importéra)...ale nevěř tomu, že jinde by to k soudu nedali ;-\
neregistrovaný "Broněk"
14. 1. 2007 10:21
Re: Móóóc pěkný
Ale jo, uletělo spousta kol, viděl jsem i zánovní BMW X3, ale jednání u Subaru bylo takový extrém, že pochybuju o tom že jinde by to mohlo být horší. To snad ani nejde. Například napíše-li ti někdo slovy svého právníka že závada byla posouzena několika znalci a přitom auto ani neviděli (bylo složeno u nás ve firmě) tak to asi moc normální nebude. Zástupce italského importéra když jsem se ho ptal jestli se s něčím takovým setkali tak v momentě když zjistil na co se konkrétně ptám tak normálně sprostě utekl. Takto se přece k zákazníkům nechová a jejich auta můžou mít pověst jakou chcou. Spoléhají pouze na stádo které žije z jakési jejich pověsti a nepřipouští si jediný omyl.
anonym
14. 1. 2007 10:50
Re: Móóóc pěkný
to máš pravdu, to je sprosté. Ten italský dovozce - to bylo na slovensku? K nám tuším subaru.cz i carpenter dováží z DE. Opravdu, tohle mě i za tvého kolegu mrzí, takhle by se nikdo neměl chovat... nebudu to omlouvat, lidský šlendrián nesnáším. Sám jsem se s ničím takovým ještě u S nesetkal, ani nikdo z mých známých, díkybohu. U jiných automobilek (třeba renault) ale dělají problémy i z měnších a mnohem méně závažných poruch, svět je o byznyse, bohužel... :-|
neregistrovaný "Broněk"
14. 1. 2007 16:21
Re: Móóóc pěkný
Ten italský dovozce, to bylo na veletrhu v Bologni. Japonci už tam třetí den (první den pro veřejnost) nebyli. Vzhledem k tomu, že je to zastoupení od Freye nezávislé tak jsem si myslel že se tam něco zajímavého dozvím, ale byl jsem velice překvapen a veškeré minulé doměnky (kdy jsem si pořád nechával malou rezervičku na možnost omylu) to jen potvrdilo. Mrzí mě to o to víc, že jsem byl do Subaru nadšenec (poprvé jsem v Legacy jel v USA v r. 1997 a těšil se že něco takového jednou budu mít sám). Každá firma si ale svou pověst dělá sama a toto u S. zkrátka těžce nezvládli. A ten Renault je tím známý, ten bych si v životě nekoupil také z nějakého takového principu.
anonym
14. 1. 2007 19:22
Re: Móóóc pěkný
bohužel,lidé jsou lidé a parchanti jsou všude. Já mám zatím se zástupci Subaru výborné zkušenosti
14. 1. 2007 23:23
Re: Móóóc pěkný
Myslíš si, že kdyby se ti tohle stalo s jinou značkou vozu, že by si výrobce nasypal popel na hlavu, žačal se ti omlouvat a nabídl ti grátis nové auto? Nebuď naivní! Tvojí ztížností by se výrobce začal zabývat až v okamžiku, kdyby se mu sešlo na stole několik podobných případů. Na základě tvého podnětu a VINu tvého vozu, výrobce max. zjistil složení materíálu z kterého bylo ono zavěšení kola vyrobeno (tudíž auto nepotřebuje ani vidět) a vzhledem k tomu, že nezjistil žádnou výrobní vadu, tak se nehodlá tvým případem dál zabývat. A věř tomu, že kdyby výrobce zjistil, že se jedná o opravdu vadnou sérii z níž plyne reálné nebezpečí, tak by okamžitě udělal svolávačku.
14. 1. 2007 23:34
Re: Móóóc pěkný
Pokud se na to cítíš, tak máš možnost Subaru zažalovat. Ale ujišťuju tě, že ti vždycky dokážou, že chyba byla na tvé straně.
anonym
12. 1. 2007 22:23
Re: Móóóc pěkný
btw...a test nepíše člověk s osobní zkušeností?
Avatar - King
12. 1. 2007 22:35
Re: Móóóc pěkný
Ovšemže, nicméně pod jistým tlakem... Nikdy sis toho nevšiml? U většiny časopisů platí základní pravidlo - BMW se nekritizuje, pouze chválí, Mercedes jakbysmet. Audi? Ovšem. Subaru, ano. Volkswagen? Jasná páka. Pak jsou i časopisy, kde se nekritizuje ani Škodovka. Atakdále. Proč? To si asi domyslíš. ;-)
anonym
12. 1. 2007 22:38
Re: Móóóc pěkný
ale jo. ok, třeba takový canadiandriver beru jako dobrý plátek, TG taky nikomu neleze do * (tam mimochodem STI bez aktivního diffu docela pomluvili)...auto.cz je u nás jedním z top (ale asi taky nemohou některé věci říct na plno...ale někdy stačí jen naznačit (a někdo "nesmí ani naznačovat"). Jasně, známe voje lidi. Ale nenapadlo tě ta chvíli, že oni chválí...protože (vím, kacířská a zcestná myšlenka)...jsou to dobrá auta? ;-)
Avatar - King
12. 1. 2007 22:59
Re: Móóóc pěkný
Jasně že to jsou dobrá auta, ale nedostatky mají všechna a co mě dokáže rozčílit nejvíc je, že testmani v euforii z kvalit vynesou celé auto do oblak místo toho, aby svůj skvělý pocit vyvážili i přesným definováním nedostatků. Tomu říkám vyrovnaný test. A těch je sakra málo. Nechci tě zklamat, ale TG je z větší části no... píííp nesoucí se na křídlech popularity stejnojmenného TV pořadu. Nejlepší na něm jsou ty autorské fejetony, ne testy.
anonym
12. 1. 2007 23:10
Re: Móóóc pěkný
myslím tv pořad, papírový nekupuju, trénuju si angličtinu ;-) PS: jistěže mají nedostatky!!!! Mám ti o některých povědět? :-)
neregistrovaný "sss"
12. 1. 2007 23:48
Re: Móóóc pěkný
King, mohol by ste uviest tie nedostatky, ktore vidite na Forestrovy? Myslim tie, ktore vas presvedcili o tom, ze "Forester nebyl dobré auto ani při svém příchodu na trh a stárnutí je na něm vidět tím víc".
neregistrovaný "for ester"
13. 1. 2007 00:36
Re: Móóóc pěkný
ja by som tiez poprosil nejake tie bugy na toho forestera, kedze sa prave rozhodujem medzi nim a rav4. Dakujem.
neregistrovaný "jjk"
13. 1. 2007 15:18
Re: Móóóc pěkný
U nas doma sme na foresterovi najazdili takmer 80 tis., rv 2001. Za cely cas raz zblbla elektronika - nieco s lambda sondou, vyriesene softverovo. Inak sa mi este nepacilo vertikalne nastavenie volantu a chybajuci synchron na spatocku, co bolo asi koli redukcii. Inak tomu autu nemam co vytknut.
neregistrovaný "tombosco"
14. 1. 2007 10:42
Re: Móóóc pěkný
před 4 roky jsem si vybíral nové auto. Požadavek byl 4x4, kombi, přijatelná cena a protože rád jezdím tak dobré jízdní vlastnosti. Do té doby jsem o značce Subaru moc nevěděl. Vyzkoušel jsem všechny 4x4 na trhu (kromě Audi, BMW, Mercedes, Lexus). U Emil Frey jsem zkoušel RAV4 a vedle měli postaveného nového Forestera. Normální auto, až do té doby než se s ním svezete. A už byl doma v garáži. Nyní jsem měl možnost vybrat si služební auto. Požadavek byl auto na delší cesty, diesel, kombi, cena do mil. Začal jsem u BMW 530d, MB E a skončil u Audi A6 3.0D Quattro (jeté, dovoz SRN). Bylo rozhodnuto, A6 je úžasný auto. Shodou náhod jsem se stavil u Subaru a tam se nechtěně projel v novém Outbacku. Nezlobte se na mě ale to auto se vyrovná něm. značkám úplně s přehledem a když člověk zváží rozumovou stránku věci, Subaru se nekradou, cenu servisu, nemusím být tak nápadný, nebylo co řešit. Mám ho objednaného na únor a už se moc těším. Nechci říkat, že Subaru jsou auta bez chyb ale osobně mám jen ty nejlepší zkušenosti.
anonym
14. 1. 2007 10:58
Re: Móóóc pěkný
:yes: PS: jak se nechtěně projíždí v Outbackovi? To ti prodejce nasadil dvojitýho nelsona, omráčil tě uderem hlavy o kapotu a pak tě s roubíkem v puse strčil do kufru? >:D >:D >:D
neregistrovaný "tombosco"
14. 1. 2007 12:17
Re: Móóóc pěkný
jak jsem psal výše, o Subaru jsem vůbec nepřemýšlet (podmínka šéfa byl diesel) takže projížďka byla skutečně tak trochu nechtěná. Ale znáš to, když se můžeš projet, tak proč ne.
anonym
14. 1. 2007 13:55
Re: Móóóc pěkný
jistě,rozumím ;-)
neregistrovaný "Scooby"
14. 1. 2007 16:57
Re: Móóóc pěkný
Oceňuji, zvláště pokud si vybereš mezi Subaru a německou prémiovkou ;-) :yes:
Avatar - Ricardo
12. 1. 2007 16:54
Subo bubo
Tak toto je už hluboká analýza. Marko, kždým dílem jsi lepší a lepší :yes: BRAVO :yes: :yes: :yes: A Subaru si symbolické bravou určitě taky zaslouží. PS: menší britské značky nebudou? Uvědomuju si že by ti to muselo dát opravdu hodně práce... ale třeba někdy, jednou, stručně?
Rozbalit vlákno
0
12. 1. 2007 17:30
Vzpomínka
Zdravím Tě, Marko. Jako vždy velká informační hodnota :yes: .V souvislosti s tmto článkem jsem si vzpomněl na typ Subaru SVX, jakési futuristické kupé z počátku 90tých let. Bylo jej možno jeden čas koupit i u nás. A tuto vzpomínku konfrontuju s SUV Tribeca nebo dalším připravovaným kompaktním MPV... Jsem zklamaný ze současného trendu různých kočkopsů slučujících několik segmentů a co hůř i charakterů dohromady. Čím víc toho vím, tím méně tomu rozumím...
Rozbalit vlákno
3
anonym
12. 1. 2007 17:38
Re: Vzpomínka
no jo...je ale důležité uvědomit si, že tyto produkty generují zisk a ten se pak může vrazit do vývoje nových STI,911T apod... :-| :-) :yes:
12. 1. 2007 18:05
Re: Vzpomínka
pochopitelně. Výroba aut je byznys jako cokoliv jiného
12. 1. 2007 18:06
Re: Vzpomínka
ups... :-) trošku to zahaprovalo...
neregistrovaný "BLS"
12. 1. 2007 22:31
Parada!
Marko, o Mazde prosim tiez!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "wumpy"
13. 1. 2007 15:25
subaru je super kára
Chvilku jsem u SUBARU pracoval a nikde jsem nepotkal tolik spokojených zákazníků s těmito vozy. Cenu náhradních dílů které sou fakt dost drahé bych neřešil. Sou to fakt spolehlivé auta, které fakt jezdí a jezdía to je to co o d auta očekávám.
Rozbalit vlákno
1
anonym
13. 1. 2007 16:06
Re: subaru je super kára
:yes: jsou to dobrá auta :yes:
anonym
13. 1. 2007 16:21
SUBARU skáče
aneb....když je to subaru, tak to umí létat :-)
[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
anonym
13. 1. 2007 18:26
Re: SUBARU skáče
>:D >:D >:D to som sa pobavil dik
anonym
13. 1. 2007 18:27
Re: SUBARU skáče
>:D >:D >:D to som sa pobavil dik.
marko inac super aspon som si trosku rozsiril poznatky.diki
neregistrovaný "Scooby"
13. 1. 2007 22:08
Re: SUBARU skáče
heheee :yes: ;-)
neregistrovaný "Broněk"
15. 1. 2007 14:58
Pro Flavia
Ve stromu už se ten příspěvek nedá číst tak to hážu sem: A to, že se takto potencionálně chovají všichni je podle Tebe důvod k rezignaci? To snad ani nemůžeš myslet vážně a jestli jsou všichni jako ty tak se těm firmám nakonec ani nedivím. A s tím "rozborem výrobce na dálku" si snad také děláš srandu, ne? Neříká ti nic vada materiálu, chyba ve výrobě a tak? Nebo, když nejsou všechna auta defektní tak u kusu se chyba nestane? Pokud mě někdo hodí na papír formulaci "po důkladném posouzení uplatňované závady a opakovaném vyjádření znalců" a auto ani neviděl, tak je to úplně normální lhář. To, že za ním stojí firma která na každý telefonát či fax odpoví "distributor ve Vaší zemi má naši plnou důvěru a právo posoudit reklamaci" je sice pěkné, ale sluší se například odpovědět na zcela konkrétní dotaz (proč v USA svolávačka byla a u nás ne, jak se může prodřít kastle nad kolem když kolo upadlo až po vyletění auta z cesty - nezlob se na mě, ale to je pro každého normálně uvažujícího člověka důkaz, že si to sedlo ještě za jízdy. V tom rozbahněném poli, kde auto zůstalo ležet na boku by se nic takového nemohlo stát, nehledě na to, že kolo žádnou ranu z boku nedostalo). A jestli chceš znát ten rozbor materiálu tak cituji alespoň závěr: "Analyzovaná součást byla vyrobena z litiny s kuličkovým grafitem (dále LKG, dříve tvárná litina) s převážně feritickou matricí. Podíl perlitu je menší než 10%. Útvary grafitu jsou značně heterogenní co do velikosti a tvaru. Vedle sebe se vyskytují relativně hrubé částice kulovitého tvaru spolu s téměř o řád menšími, nepravidelnými útvary. Dále se vyskytují i shluky grafitu, které vytvářejí až souvislé síťoví. Analyzovaná součást byla odlita z nekvalitní LKG, lze očekávat zejména její nižší hodnoty houževnatosti, charakteristik plasticity a únavových vlastností, a to ve srovnání se standardním stavem. Detailnější hodnocení není možné bez znalosti příslušných technických dodacích podmínek." Jestli se v tom někdo opravdu vyznáte tak mě tady napište, zda je takovýto materiál vhodný na výrobu zadního závěsu kola, navíc u auta, u kterého se předpokládá tvrdší zacházení.
Rozbalit vlákno
0