je dnes zaklad ak chce uz aj luxusno-sportova znacka pomyslat na uspech.... kedysi nezmysel .... dnes tvrda realita... pamatam si este na take celkom rozmerovo normalne "male" maserati quattroporte ktore som ako chlapec ocumoval v casaku , razvor 2,65 metra auto o 2cm kratsie ako dnesna octavka, dizel bol uplne scifi... boze to boli casy [odkaz] :'-( cloveku sa ani verit nechce ako sa to vsetko dos.alo.
Dnes by toto stare maserati zapadlo tak do nizsej strednej triedy.... a aj tam by bolo na smiech uz.... ;-\
Neskutocne ako tie auta narastaju rozmerovo... 10 rokov dozadu a quattroporte malo o pol metra menej na dlzku.... a pomaly aj v razvore....
Mne osobne sa tento narast rozmerov nepaci... auto sa stava zbytocne velkym nepraktickym.... ved s tym starym quattroporte je na ceste urcite vacsia zabava a aj na okruhu ako s tymi dnesnymi ultraluxusnymi velkymi sportiakmi ako panamera quattroporte AM rapide.. a pod....
Nechci ti do toho kecat..., ale to čtyřidveře, co si dal do odkazu bylo nejmenší čtyřidveře v dějinách... a to jen z toho důvodu, že vycházelo z Biturba, což bylo v postatě coupe... Tak to nemohli tak moc natáhnout.
Nicméně malé auto to an svou dobu jistě nebylo... Předchozí i následující generace měly již kolem 5 metrů...
Fakt je ten, že současná generace zase něco narostla..., aby uvolnila pozici menšímu modelu... ;-)
No jo, co bys tady taky chtěl... Pro lidi, jako jsou zdejší redaktoři je prostě pro synonymem turbodieselu TDI... Tak to prostě je.
V hospode to clovek pochopi..., že...
nafťák je "té-dé-íčko" a terénní auto je prostě "jeep".... bože.... :*)
Docela by mě zajímalo, jestli třeba v Itálii u naftového porsche taky zkoušeli tragické nadpisy ve stylu Porsche JTD.... :*)
Sice rychle opravili, ale jen někde. >:D Jinak TDI quattro jsem považoval za hloupý žert. Měl jsem tendenci článek otevřít jen proto, abych se podíval, který expert to napsal.
Jo, maserati mluvilo o dýzlu v menším modelu a suv už v roce 2010, ale to co myslím, je prohlášení McNabba ještě z jara letošního roku, kde dýzl v mase vylučoval.
Což o to , Maserati má zdá se dodře našlápnuto, ale co chudák Alfa ??? Tahle značka pod vedením mistra Markujóneho skomíra ;-\ 3w.autorevue/alfa-romeo-na-kolenou-nema-… />
PS: opravdu nechápu tu cenzuru ostatních autowebů :no:
Alfa už měla zkrachovat v roce ´86 se vstyčenými a hrdými zády, se 33,75,90, GTV6, SZ, Spiderem. Byla by tu aura, a cuore sportivo stále s námi. Takhle to nechat vyhnít, je tristní. Lancia, se držela a měla padnout s thesisem. No a když jsme u toho a čteme histrorii italských automobilek, tak bych spíš poslal dop*rdele, italskou socialisticou vládu 70.-80. let. o dnešku a EU ani nemluvě. Kdybych věděl kde s tím pohnout hodil bych kamenem.
Souhlasím, Fiat měl nechat tenkrát Alfu padnout a nezachraňovat jí. Navíc by tak měl finance na to, aby Lancia mohla pokračovat v motorsportu a mohla by dál dělat skvělý auta.
Neblázni! Pak by nikdy nebyla fantastická 164! Úžasně strašidelná SZ! Nejdravější Tipo 154! Krásná 156! A ani dodnes nepochopená 159! To budou tak úžasný veterány! ;-)
To by se ovšem musel nejdřív ve Fiatu někdo zbláznit a Alfu VW prodat. Vždyť by si tím pustili VW na domácí italský píseček. Pro Fiat je výhodnější Alfu zavřít, než ji prodat VW.
Když se podíváš třeba na dlouhodobější prodeje Bravo vs Golf (na italském trhu), ta ty tuhle (jinde nespornou) logiku zrovna dvakrát nepotvrzují... :-)
Jistě, ale pokud chce Fiat být doma v kompaktech opět silný (to platí pro všechny třídy), tak jistě není nejlepší začít tím, že si na domácí trh pustí silného domácího hráče, kterým by Alfa pod VW pravděpodobně byla. To se nebavíme o tom, že by mohl VW postavit třeba nějakou miniAlfu a zatopit v Itálii F500, atd. Prostě z pohledu Fiatu mi ty dlouhodobé nevýhody prodeje Alfy přijdou mnohem větší, než jednorázová hotovost za její prodej.
Proč by to mělo být výhodnější? Z jakého pohledu? Finančně a potažmo ekonomicky těžko a vozit cizí auta na ten jejich píseček jim stejně budou Němci dále.
Golf se v Itálii prodává lépe než Giulietta.
Polo se také prodává lépe než MiTo.
A to nepočítám další koncernové značky.
Víc modelů Alfa prakticky nemá.
Ano, asi chceš napsat, něco o té domácí značce, výrobě, konkurenci. Bohužel, tohle jim vůbec nefunguje. AR v současném stavu jim už x let jen škodí = černá díra na stamiliony eur ročně.
Jistě, jenomže se dá předpokládat, že nová Giulietta vyráběná pod VW by mohla mít doma několikanásobné prodeje, než má teď Golf a nové MiTo by mohlo doma zle zatopit Puntu. ;-) Tím by měl Fiat doma pozici ještě mnohem horší.
Je to pochopitelné, byť jsem zvědavý, kdo si tohle auto koupí v chrochtáku (nebo s V6). Co mě štve je, že naposledy jsem četl před sotva pár měsíci od šéfa Maserati, že "v Maserati diesel nikdy nebude". V době, kdy už bylo auto hotové je to dost zvláštní prohlášení...
treba čítať seriózne stránky kam bohužial auto.cz už dávno nepatrí...použitie dýzlov maserati bolo potvrdené už dávno pozri hore môj link..z 18.5.2011 a tých článkov je milion...tu sa oplatí chodit len pobavit sa na niektorých diskusiach, seriozne články najdeš inde.. ;-)
Ačkoliv je mi jasný, že v dnešní zvrhlý době to může slavit podobný úspěch, jak dieselové Porsche nebo Lamborghini s klimatizací ze starý A4ky, pro mě však tahle značka morálně padla. Výkonný luxusní SUV s trojzubcem? Ok. Ale diesel do Quattroporte??!! :no::no::no::no:8-s Hlavně nechápu myšlení potencionálních kupců. Kdo má snad na Quattroporte, může si dovolit normální motor, ne?
Vycházej z toho, že white jde s trendem o kterém tady tvrdí, že trendem je (viz. jeho garáž, i když ne uplně třída QP). Ty tady tvrdiš "opak" trendu a podporuješ ho letitými mrtvolami. ;-)
Důvod? Já (na rozdíl od tebe/vás) trend moderních turbodieselů ve vozech vyšších tříd chápu a rozhodně netvrdím něco ve smyslu: KDYBYCH si takové (nové) auto kupoval já, udělal bych to úplně jinak, než drtivá většina reálných kupců...
Slyšel jsi mě tu snad někdy dřív podobně fňukat, že mi v QP chybí diesel? Potom by tvá reakce měla logiku, ale takhle je úplně mimo mísu.
Hlavně nechápu ty diskusní plačky nad dieselem v QP, diesel přece nenahrazuje ten váš charizmatický V8 benzín, tak v čem je vlastně problém, můžete si jej klidně kupovat dál a kolik z vás to udělalo/udělá už raději ponechám bez komentáře. :*);-)
P.S. Jinak já mám diesel ve vyšší střední prémii a k tomu benzínový hh (v obou případech jsem první majitel), takže já nemám problém ani s jedním z těchto dvou paliv a držím se i v tomto případě motta v mém profilu.
a realita je že lidi co na ně mají a kupují je vidí jen to za kolik to koupí, jak to auto vypadá, kolik stojí jeho provoz,kde všude ušetří a za kolik ho nakonec prodají ,paradoxně čím víc máš peněz tím víc ti o ně jde . Bohudík takovýhle čísla dieselů vládnou jen v evropě všude jinde ve světě je to naopak například v zemích které patří k největším producentům ropy kde diesel potkáš maximálně v náklaďáku by nám mohly vyprávět proč tam nikdo nemá diesel ( ten nejlepší motor pro 7er,Sko,XJ,A8) >:-[]
"například v zemích které patří k největším producentům ropy kde diesel potkáš maximálně v náklaďáku by nám mohly vyprávět proč tam nikdo nemá diesel" >:D
To nám snad nikdo z nich nemusí vyprávět/vysvětlovat (nebo tobě jo), kdyby naopak Evropa patřila k největším producentům ropy na světě, tak tady to máme logicky podobně jako oni.
Děláš si se sebe srandu, nebo si vážně tak přibržděný... 8-s >:-[]
To jsou skutečná čísla? Polívá mně studený pot. Ale aspoň je jasné, jak se člověk může odlišit od davu.
A Maserati a diesel? No klidně, ale proboha nějaký pořádný, ne italský... nemohli si vzít někde motor v licenci? Protože VM motori mám zafixovaný jako nejvíc se otřásající diesel v historii s obsahem 2,8 který se dává třeba do Wranglera...
niekde som napísal to čo tu konštatuješ..?iba som reagoval na predrečníka, že taliani nemajú pomaly žiadne konkurencieschopné dýzle...ja viem, že prvý commonrail bol Golfe, už si spokojný? :no:
A mají nějaký pořádný diesel (bráno samozřejmě o objemu použitelném v Maserati, nebo mu alespoň relativně blízko)? Vím, že VM Motori má 3.0 se 176 kW. Ale jestli je pořádný, to je otázka.
Logicky to tak vyznělo, nebo si snad myslíš, že diesel do nového QP od VM M by naopak CR neměl? ;-)
Buď v klidu, zrovna Golf jako první CR určitě neměl..., teda aspoň pokud nedělá Golfa i AR, nebo MB, spokojený? >:-[]
To, že se něčeho prodá víc, ještě neznamená, že je to normální. Normální motor pro velký sedan je atmosférický benzín o minimálně šesti válcích, ideálně však s 8mi nebo 12ti. A zadní náhon, ale to je jaksi samozřejmost, že. :-!
No právě, že jaksi samozřejmost to není. Jsou jenom dvě možnosti, buď jsou kupci v této třídě úplný jelita, což si nemyslím, nebo tvá teorie je jaksi jen teorie.
Hele, tak buď kupci této třídy na to mají, jak napsal euro89
"Kdo má snad na Quattroporte, může si dovolit normální motor, ne?"
A je jim jedno, že s QP jezdí za 25 na sto s benalem třeba za 80Kč. Nebo jezdí kolem stojanů tak dlouho až najdou benal o 2Kč levnější než diesel a doma se před spaním modlí aby byl levnější o 4Kč jak píšeš ty. Obojí dohromady mi ale nějak nejde.
Já používám auta v takové cenové relaci včetně nákladů na provoz abych nemusel čučet na internet kde mají benal nebo mazut o korunu levnější a tankuji tam kde prostě potřebuji (většinou na dálnicích takže možná trochu dráž). Jinak nemám nic ani proti benalu (používám čistě pro zábavu a ujedu ročně max. 3-4tkm) ani proti dieselu (používám na všechno ostatní a ujedu ročně 50 tkm).
Kdyby se z fanouška dieselu vyklubal šetřílek, který sype ceny u pražských pump z rukávu tak bych to celkem ještě chápal, nicméně v lux. třídě takových moc nebude. Když ovšem toto dělá fanda benalu, nota bene vekoobjemového benalu, tak tomu jaksi moc nerozumím. Jestli ono to není zase o té opici a o banánech.
Já tankuju tam kde to mam při cestě , takže 6 let na dvou pumpách.
Jinde opravdu vyjimečně. Takže čučet na net celkem nemusím a když tak jen na tyhle dvě pumpy, což mi zabere asi tak 2 minuty času.
Takže ono je to o tom, že když mam na na trase bez sebemenší zajíždy 4 pumpy, tak určitě odbočím k té nejdražší. Protože tam maj super benzín.
Většinou naprosto kvlaitní a čerstvej, nebot tam je 10 aut za hodinu a vedle 20-40 >:D >:D >:D
Taky jdeš pro pro kilo šunky od kosti(dosad si cokoliv) kterou dodávají plácnu Kostelecký uzeniny k Pepíku Vonáskovi za 250 za kilo, kde za den přijde 50 lidí - když o 10 metrů vedle jí Franta vopršálek taky od Kosteleckých prodává za 210 a má tam za den 400 lidí?
Já ne, už z principu. >:D
Děkuji taktéž. Ano. Není jízda jako jízda. Moderní nafty a hlavně ve třídě V6 a+ a 3.0 a+ už opravdu nejsou co dříve a pro jízdu (rozuměj důstojný transport) splňují vše na výbornou. Ampera ? Prius ? Tyto praktiky lze vidět u Kylie. Jestli je chceš zkoušet i ty, prosím. Žil jsem v domění, že se stále bavíme v kontextu auta pod kterým diskutujeme a třídy, popř. v rámci tvé (současné i minulé) garáže, kterou tady tak rád předhazuješ.
Za co tady bojuješ??? Nejsi petrolhead? Auto musí žrát a pak jede! To snade chápe každej. Vůbec tomu nerozumí víc než 90% majitelů novejch BMW nebo Jagu´. Tomu nejlíp rozumí diskutéři... ;-)
A úplně nejhorší je, že tomu nerozumí výrobci, kteří podobné diksuse zcela nepochopitelně ignorují, přitom tu mají špičkové "knouhau" přímo na zlatém podnose a navíc úplně zadarmo. :-O >:-[]
Proto to tak jde všechno do kopru...te´d se dozvíme, že je to jeden z problémů proč Porsche omezuje na čas výrobu :-)
Tady jsou asi evidentně jen stále na 100% vytížený zaměstnanci, neznající pojem výkyv poptávky :-)
Úpadku Evropy? :-) Tý Evropy co je na tom furt líp než většina mastodontů, který jí drží pod krkem kvůli nerostnýmu bohatství? Kylie, nech těch póz ;-)
Jeidný nerostný bohatství evropy má.....tramtadadaá - Rusko.
To kdyby zavřelo kohotoutky ropy a plynu a neposlalo sem jedinej vlak jadernýho paliva, železný rudy, niklu, manganu, mědi, zlata, cínu a mohl bych pokračovat půl dne a to samý udělali do číny, tak Evropa jde ke dnu.
Protože to by ceny naskočili takovým stylem, že krachující EU-RVHP by to zlomilo vaz rychlostí blesku.
Ani tornádu v Texasu není tak rychlý >:D
Stačí si nesedět na vedení. Evropa ho nemá, tudíž nás drží pod krkem - jsme na nich závislí. Kdyby to bylo naopak, tak to asi budeme my, kdo bude dělat to držení, ne?
Ok, tak to zopakuji (a maličko "rozvinu") - jak krásný důkaz MOTORového ÚPADKU Evropy (aneb zatímco australský, japonský, jihokorejský, americký atd. majitel vozu této kategorie poslouchá cítí "užívá si" ševelení BENZÍNové V8, ne-li "víc"), tak evropský je "nadšen" že ušetří (třeba ani ne) týdení výplatu a pár let bude jezdit s naftovým 6tiválcem (místo té BENZÍNové V8..
..já tomu říkám ÚPADEK (vy "nech těch póz" ;-)
Vzhledem k tomu, že ropa nepatří mezi obnovitelný zdroje a Evropa jimi příliš nevládne, musí se chovat citlivěji...
Zcela jednoznačně...v čem je při běžným používání velkoobjemová atmosféra lepší než moderní nafty?
Mezi obnovitelný zdroje nepatří nic z čeho se vyrábí auta.
Místo chrlení milard trsátek s pidimotůrky vyráběných jako spotřební zboží by se daly auta vyrábě tak aby vydržela 10-15 let, vyráběla by se jich polovina co ted a to by byla ekologie.
Místo vyhozených bilionů dolarů do hybridů a baterek, jejichž budoucí likvidace přinese tkaovou zátěž, že nějaký 20 let starý osmviálec je proti tomu sranda - investovat peníze do vylpšení současné techniky kde jsou ještě velké mezery kde uspočit.
Před 20ti lety zřala V8ka 15 na sto, dnes žere 10. to samý
výsledek:
1) ušetřený zplodiny při výrobě
2) ušetřený suroviny
3) ušetřená ekologická zátěz se zpracováním šrotu
Lidi by o práci nepřišli, dělalo by se víc náhradních dílů. Za menší ceny. Víc práce pro servisy.
Ale nešel by vykazovat ekonomický růst že.
Který stejně nejde vykazovat do nekonečně, prostě růst pořád dál a dál se nedá. Konzumní svět na to brzdy dojede a staganci vystřídá strmý pád dolů.
Není podstatný na co jezdí ale že může jezdit 15-20 let, tkaže není potřeba vyrobit mezitím tunu zbytečných aut. A ještě to podporovat šorotovným kde sypala fungujícím autům do motoru písek apod. geniální akce.
Co je víc ekologický? provozovat 4-6-8 válce 15 let a vyrobit polovinu nových aut nebo mít "ekologický autíčka" a chrlit jich zbytečně do oběhu 2x tolik. A vypustit do oběhu 5x tolik škodlivin spojených s jejich výrobou.
Pojd mi povědět co je šetrnější k přírodě a co ne.
Ano nepochopil, až se budou zavírat kohoutky, začne se u externích odběratelů ne na domácím trhu. Podívej se, kde jsou dnes americký osmiválce...většina nahrazená přeplňovanými V6
No to je právě ONO - zatímco 3litrové biturbo v C5 "za pár peněz" si zaslouží.. :yes:
..vpodstě stejný motor v LUXUS Klasse naopak spíš :no:
Jasno? ;-)
Parafráze tvých "myšlenek" z této diskuse. "Já, Kylie jsem určila, že hranice smysluplnosti dýzlu leží pod lux. třídou, a proto, dýzl v esklase je špatně, Evropané ho chtějí a to dokládá motorový úpadek Evropy. :-O >:D
..ale VÍTE že to "já Kylie" jste tam doplnil Vy vy vY VY, mili DINARe - to VY :-)
PS: Ale ano - MŮJ názor je, že když už vůz typu Quattroporte tak (jednoznačně) s BENZÍNovým V8 od Ferrari - než s motorem na naftu ;-)
Jestli VÁM v Bentley, Porsche, Maserati apod. více "chutná" nafta - VAŠE věc :-)
(ale NEsnažte se mne přesvědit že já jsem "ta špatná" - leda že "netáhnu s DAVem" - s tím bych SOUHLASila.. ;-)
Ale mně NEdochází slova.. :-)
..jen když narazím na něco TAKhle "jednoznačného", tak (to je TAK "moc", že už) NEmám "poitřebu" - vysvětlovat kolik je 1+1, nebo jaký je rozdíl mezi 3litrovou naftou a benzínovým vysokootáčkovým vysokovýkonným V8 4.7 - to se mi snad ani NEchce ;-)
PS: Nic proti motorů typu 30d, 35/40d, 50d, 3.0D, 3.0 TDi, 3.0 BiTDi či 350 CDi - dle mne si (všechny) palec nahoru celkem ZASLOUŽÍ ... ale (rozhodně) NE ve srovnání s V8 4.7 od Ferrari :-)
Takže úsporný motor dává smysl u běžné produkce, ale v prémiovém segmentu ne, kupci produktů do něj spadajících totiž rádi vyhazují peníze oknem, aby si dokázali, že na to mají, že?
Kupci do něj spadající si (často) "hlídají" peníze LÉPE než majitelé vozů "běžné" produkce (bych si "tipla").
Nicméně vy osobně byste si do vozu jakým (vždy bylo a snad stále je) Maserati Quattroporte dal místo V8 od Ferrari "raději" naftový V6?? Opravdu a VÁŽNĚ? :-)
NE že bych to nějak "přesněji" počítala - ale ta reálná "úspora" (spíš "lehce degradované auto horším motorem") přinese úsporu v hodnotě... (třeba) několikadenního příjmu = šetřit ANO, ale zrovna "takhle"? :-|
To je tak. Quattroporte pro mne není seriózní volbou (i když pominu motor). A nafta je volbou rozumu. Z toho jasně plyne, že o tuhle motorizaci zájem nemám. Pokud však nová generace bude fungovat na úrovni S-klasse, popřípadě A8, tak by se to mohlo změnit. Jen tak mimochodem, nebyla by mi po chuti ani změna "dodavatele" V8, o které se také trochu spekulovalo. Tohle auto z velké části dělá motor. Což je velká poklona motoru, na druhou stranu se to také dá číst tak, že zbytek auta stojí za starou bačkoru (s výjimkou designu, ten dělá skoro celý zbytek). Dát končícímu diesel, je jako ho vykleštit. U nového bude záležet, jak dobré to bude auto, jak bude komplexní.
Bude to lepší auto než dnes a dát do něj V6 naftu bude stejná "bubost" jako ho dát (třeba) do té 4té generace (místo skvělého V8 3,2 - na toto mám názor VELMI "jednoznačný" :-)
Hele ty jádro pudla, buď je benal za hubičku a není problém jezdit s V8 za 9 jak tady často od tebe vidím a pak jsou firmy plné vypatlanců co nevědí nic o provozních nákladech nebo ti něco v tvých teoriích hodně, ale opravdu hodně falíruje.
Benál je levnější než nafta a za 9 s tím benzínovým V6 jezdit jde.
Jde o to že když to neplatíš z vlastní kapsy tak proč to nehnat jak nadmutou kozu že. Se projedu za firemní 200 po dálnici v levým ne.
Druhá věc je že sposuta firem je zařízena jen na naftáky - začíná to trucky a dodávkami který sou výhradně na naftu a pokračuje obchodákem ve Fabce 1,9 který jí honí 170 po dálnici aby to všechno stihl popř. servismeny objíždějící zákazníka no a aby si to nekomplikovali tak i pan ředitel jezdí v A8 na naftu.
To že na provozu tý dehtový A8ky co lítá hlavně dálnice neuspoří skoro nic je věc další.
Když pojedu s benzínovou V6 za 9 tak kolega za mnou pojede s naftovou V6 za 6. Ovšem oba pojedeme jako s hnojem. Když pojedu svou častou trasu Praha Mnichov a zpátky a na dálnicích povalím co to jde (v reichu přes 200) tak nafta se vejde do 13 a benzín skončí někde na 22l (čím více budu muset brzdit a znovu zrychlovat tím více se nůžky rozevřou).
Firmy zařízené na naftu? To jako že mají stojan na naftu na dvoře jako v zemědělském družstvu? Co to je za nesmysl?
A8 co lítá po dálnici (třeba na trati uvedené výše) vezme ve verzi V8 diesel 15 litru, ve verzi V8 benzín 25, náklady na servis zcela shodné.
Ty nemáš na letenku? že musíš jezdit do mnichova károu.
Nebo jak echt podnikatel bys měl mít vlastní LearJet nebo něco v tom stylu.
Ne se honit 200kou pod dálnici, hehe.
25 na sto, panečku. Ale je fajn že se přiznáš.
25 na sto žere Cadillac s motorem V8 o objemu 7 litrů, SLOVY SEDM LITRU a ted perlička S KARBURATOREM!!!!!
Vidíš v tom je to gro, soudruzi podnikatelé lítaj s dieslem po dálniici za 15 (a nejen po dálnici že) a já jezdím s benzínem za 13.
Protože mě naprosto netankuje těch 200 jet.
Spíš si rád vychutnám zrychlení, zátah, výkonovou rezervu, zvuk výfuků a jekot kompresoru. Ap ři 120-140 to po dálnici neřezer víc jak 12 kdybych se rozkrájel, takže smůla.
Ale najet na dálnici a jet 200-500 km v cuku rychlostí 180-200 - to mě ale absolutně neláká, nic mi to neříká, nebaví mě to a dokonce mě to i unavuje při dlouhé jízdě.
Mě stačí ten jekot slyšet občas a vychutnávám si ho především na okreskách. Když se jdu pojet pro zábava, bez cíle že musím být v tolik hodin tam na týhle adrese.
Zejména v zimě kdy není moc kam jezdit to praktikuju často.
To neznáš vid, vyjet si, je mi jedno jestli přijedu někam v 10:30 nebo v 17:30, hezky se projet, užít si atmosféru, užít si pohodlí když je chut si zablbnout tak si zablbnout.
A pořád tam mam těch 13, když blbnu víc tak 15.
Jed se projet jen tak, s dieslem >:D
To je pro mě tak absurdní představa že si to neumím ani na vteřinu připustit.
Pro mě není silné auto o tom jet 200-300.
Vy si myslíte že to dělám kvůli šetření ale já na spotřebě nešetřím.
Dej mi Ferrari, dej mi k tomu CCS bez omezení a řekni jed.
A já s ním víc jak 150 nepojedu, mě neláká jet víc.
Porojedu si sním zatáčku, zkusím si jak z rychluje z místa, vychutnám si zvuk, jak mě zatlačí do sedaček. Ano.
Ale kdyby jezdilo 400 tak mě to vůbec nezajímá. Kvůli tomu to Ferrari nechci.
Cokoliv nad 3 válce a 50kW je pro tebe zbytečnost.
Projíždět se nechodím s těžkým sedanem kde motor stejně není slyšet bez ohledu zda je to benal nebo diesel a který je na okresce k ničemu i kdyby měl V12. Na to mi stačí starý roadster s benzinovou R6. Vlastně kecám, kdybych měl víc chechtáků tak Boxster nebo 911 na blbnutí by byla ideál a na práci bych si také zvolil lepší ideál, třeba ten Cayenne S, samozřejmě v dehtu. >:-[]
Já mam sedany právě rád. Roadster ani kabriolet bych nechtěl, to mě taky neláká.
Maximálně kupé s plechovou střechou nebo targa.
Sedan s velkým motorem, to je prostě kus historie. Dýchá z toho tradice kdy se auta dělala poctivěji, staré dobré časy a postivá škola.
Chceš výkon? Tak postav pořádnej motor, s pořádným objemem, kterej bude mít krásnej točivej moment.
Chceš víc výkonu? Dej tam kompresor. Hotovo.
jedoduché, geniální, osvědčené.
K tomu automat a zadní náhon a máš perfektní káru.
Ted jen zda to má být obyč kára na projíždky a blbnutí anebo zda má být luxusní.
Na to první sou ksvělý právě ameriky, na to druhý sou skvělí britové.
Oboje v tom maj tak dlouhou tradici jako málokdo druhej.
Na jaguaru mě bere nejvíc to že, to auto je nenápadný.
Jeee usedlej sedan, starý tvary, kára pro páprdy. Jedeš 50, jedeš 80, může si číst noviny a kochat se krajinou jako Huršínský ve Vesničce.
No a pak přijde cedule konec vesnice, táhlej kopeček se zatáčkou jako na okruhu a když zašlápneš plyn k podlaze, ten nenápadný sedan pro usedlé páprdy se vzpene jako plnokrevník, ručička otáčkoměru letí na druhou stranu, kompresor zapíská a kára vyrazí dopředu a tobě mizí všechno v zrcátkách.
A tohle já si umím krásně vychutnat. To je co na tom miluju.
A za kopečkem klidně zas pojedu 90-100.
Ale kdo tohle nezná zbyytečný vysvětlovat. Tříválec a 50 kw?
Kdybych jezdil z A do B taky by mi možná stačil
Ale v tom nejde zažít ten pocit, ten zvuk, tu atmosféru okamžiku. :-)
Je otázka kdo je blázen - ten kdo jezdí v dehtáku s nadváhou za 15 nebo ten kdo jezdí v benzínový o 200-350 kg lehčí V8 za 10-13.
Protože s benzínovou V8 pojede za 25. Za 25 ti pojedu s úplně vším, od 60 let starýho Cadilalcu přes 3tunovej ZIL a věci typy Hummer H2 či Ford Excursion.
Ale s tím by jel Ham a jemu podobní zřejmě za 60 na sto.
Tak nezbývá než něco jako dehtovej Cayenne, nejlíp čiplej a rvát to v levým (na na okresce přes dvojitou plnou) 200 za doprovodu oblaku hustýho černýho dehtu. Černý Caynne s černými foliemi a černý dým, V tom byznysmen v černým kvádru s černou duší. Jak to k sobě krásně ladí....
Hoši zkuste na dálnici nákladní ZIL nebo Ural, třeba se vám povede rekord 300 litrů na sto kilometrů a přepíšete automobilové dějiny
Střílíš mimo terč. Všechny nové diesely mají filtry pevných částic tak nezakouří a nezakouří, tady máš opravdu smůlu.
Zato vyběhané 6válcové a 8válcové ameriky čmoudí více než diesely - změřeno v USA - měřilo se o víkendech, kdy u nich na dálnicích náklaďáky nejezdí a jezdí jen benzíny.
Znáš ten čmoudík, co se line ze starých 105/120/130? tak něco podobného, akorát že 5x či 6x tolik.
A žádné DPF, které by to zachytily, tyto vozně nemají ............. :-|:-|:-|
A po slnicích jezdí jenom nové diesly z kterých nikdo ten filtřík nevyndal vid.
Ted bych prosil tu o karkulce.
Jediný ameriky který sem viděl s černým dýmem z výfuku byly RAM 3500 a Ford Econoline. A to bylo tím že v tom byl dehtovej Cummins.
Jinak sem neměl to štěstí. Benzín vypuští asi tak 5x méně karcinogenních splodin než nafták. Asi proto v nkěterých státech, kde ensledují jen priblbeé co2 ty diesly neprošly emisnínimi limity a kontrolami, že.
Nastartuj si 30 let starou Avii A21 takhle studenou po ránu a nastartuj si vedle toho benzínovej pickup s V8.
U 105-130 černý kouř - moc bohatá směs, modrý kouř - olej, bílý kouř - voda. To jsou ty tvoje čmoudíky. Zahřátý motor i těchto přístrojů, v dobrém tech. stavu, nemá sebemenší důvod jakkoliv zakouřit.
A to v žádném případě nejsem jejich fanoušek ani trochu.
Dobrej den autosvěte, jsi mnohem starší než sem já
cesta tvá ztrácí cíle, byla je dobrá ted je zlá
Jak se zdá tak se zdá, řítíme se do pekel
Pár horkejch hlav, špatnej den, chce nám brzo zkazit sen
V dálce Mustang k horám letí ale nůž má otupenej hrot
Dobrej den auto světe, už slyšít hvízdot kol
bílej kouř k nebi stoupá, motor mraky předhání.
At se ptáš jak se ptáš, věčná smůla věčnej pech,
zlatej důl, co tu byl, už nečeká, žádnej spěch
Supi nad Bruselem krouží, na střeše rozpálenej plech.
Poslední kovboj, V8 jako vypálenej cejch,
už to není legrace, brzy skončí vakace
Máš poslední náboj a všude křivej hráč
Nečekej však ovace, jedou s dieslem do práce
Poslední kovboj, vystřílenej monogram,
závist faleš klam
K tomu žízen jako trám
Dobrej den auto světe, tak nás tu teda máš
co si přát když je ráno a cestu k horám dobře znáš.
Cesty jdou kdoví kam, sláva dávno ztracená
v pouští strom, žádnej shon, jenom vesta kožená
Když se ideály ztratí tma už v dálce začíní.
Refrén:………………
Dobrej den auto světe, ted za ruku mě vem
Můžeš bejt fungl novej, spolu štěstí nenajdem.
Až nás diesel zaskočí, budem už jen stíny mít
budem hrát že sme in a o benzínu jen snít
A pak jak to v světě chodí nikdy nenajdem svůj klid
Poslední kovboj, V8 jako vypálenej cejch,
už to není legrace, brzy skončí vakace
Máš poslední náboj a všude křivej hráč
nečekej však ovace, jedou s dieslem do práce
Poslední kovboj, vystřílenej monogram,
závist faleš klam
k tomu žízen jako trám
Jak vidím, zatím žádná reakce, poezie i próza, která má někoho zaujmout, by měla mít určitou kvalitu a v případě, že příliš kvalitní není, měla by být alespoň co nejkratší. Takže včechno špatně... a kdo tohle dočte až dokonce, nemůže přece být normální! >:D
P.S. Velmi mě např. zaujal tvůj umělecký prvek, cituji: "...cesta tvá ztrácí cíle, byla je dobrá ..." :-O >:-[]
Ona to není ani poezie, ani proza ale text písničky.
Resp. cover verze písně Old Hippie od Bellamy Brothers resp. české verze Dobrej den, country music.
A pokud ti to není známo tak u cover verze je nutný zachovat aspon z části původní rytmus, část slov atd. Jinak to pak není cover verze.
A co se týče délky tak u písniček se opakuju refrén, takže si to celý číst nemusel :o))
Ale kdybys přeci jen dočetl, tak by ses dozvěděl to co tu ted píšu viz konec [odkaz]
Takže sem to jen přerouboval na auta. Když mě náhodou chytla můza.
Vystupovat s tím nehodlám neboj.
Ale myslím že to trefně vyjádřilo to co sem psal v komentářích.
A to "je" tam samozřejmě je jen jedno, pouhý překlep.
kod má lux. auto v ropě je pro mě lůzr >:D a vždycky bude :-! kopíruju : všude jinde ve světě je to naopak například v zemích které patří k největším producentům ropy kde diesel potkáš maximálně v náklaďáku by nám mohly vyprávět proč tam nikdo nemá diesel ( ten nejlepší motor pro 7er,Sko,XJ,A8) 8-s
Jenže tím opět zapadáš do evropského naftového ráje, který dle Barika rájem není a o to tady celou dobu běží. Tedy znovu. Proč nejdeš příkladem ? Polopatičtěji, proč nejezdíš velkým (klidně i v rámci třídy) benzínem ?
No protože ti "bubouni" od Citroën dali 2 turba k V6 3.0 v naftě (a ne v BENZÍNu..
..a (a to myslím VÁŽNĚ) "jiné" auto které by mi dávalo to co C5 V6 je...
..nejblíže třeba Lexus GS 450h (tenhle nový mne opravdu "dostal") - no a ten je (více jak) 2x tak drahý..
PS: A můj minulý Citroën C5 V6 byl samozřejmě BENZÍNový :-)
PPS: A v těchto "nižších" cenových relacích jsem byla ještě spokojena (je mi "sympatické") Subaru Legacy - ovšem sametový plochý B6 3.6 se NEdává do sedanu (v Evropě) JEN do OUTBACKu.. :-|
Jinak viz 14:19 - v běžné střední třídě (aktuálně v česku za 860 t. kč) je naftový V6 3.0 s dvěma turby "super" - a zhruba tak stejně NE"super" je ca tentýž motor ve vozech typu Maserati Quattroporte (s tím NE-SOUHLASíte? ;-)
Hlavní příčina úpadku Evropy tkví v tom, že pokrytectví se stalo normou, jedno jestli je řeč o ekonomice nebo stavu společnosti, v kontextu této debaty jsi ty naprosto dokonalou Evropankou. :no:
Jenže problém je ten, že i kdyby jsi chtěl takový benzínový motor koupit, tak nemůžeš protože prostě ani není v nabídce. PSA vypustilo benzínové motory V6 z nabídky v roce 2009 (u C5 i C6).Dvoulitry rok poté. To bylo dlouho před tím, než ceny benzínu vyletěly do 40 korunových výšin. Důvod ? Zákazníci údajně o benzínové motory nestojí.Dalším argumentem je tlak ze strany EU na snižování emisí a cena vývoje takových pohonných jednotek. Proto prakticky kromě dieselu ani nemáš na výběr. V současné době je "vrcholem" 1,6THP , která sice není špatná pohoná jednotka, ale spíše do RCZ než do C5 nebo nedej bože do auta typu C6....
Nehledě k tomu, že například ve Fancii jdou velkoobjemové motorové jednoty obzvláště daňově znevýhodněny.
Ve srovnání s USA je dalším argumentem také cena benzínu, který tady v Evropě stojí cca 5x více.
Takže prakticky jako zákazník ani nemáš na výběr jinou pohonnou jednotku než diesel.
PS: a jediný důvod proč si automobilky jako BMW ,Mercedes, Audi mohou dovolit tyto velkobjemové benzínové motory vyrábět (a vyvíjet) je vysoká marže kterou mají na svých automobilech.
Ano MOHLA jsem si (ještě jednou) koupit stejný (velmi příjemný - chodem i zvukem) V6 3.0 benzín, ale... ten (bohužel) "končil" a dalšího "vývoje"/evoluce se už NEdočkal (a nový naftový V6 měl větší výkon..
..a (hlavně) já motory NEvybírám podle paliva (což je skoropodobné klišé jako 0-100 km/h), ale dle toho jak který ke kterému vozu "pasuje" (do Range ROVERu klidně diesel V8, do Maserati Quattroporte pochopitelně benzín V8 od Ferrari - je to TAK "jednoduché" :-)
PS: Od PSA možná půjdou časem kupovat benzíny ve spojení s elektromotory (což asi bude v DS9) - výkonově to nahradí V6 a spotřeba a dokonce i dynamika asi budou opravdu "lepší"
Pořád stejná písnička,"naftu ano, ale do tohoto auta, do tohoto ne, kdybych já kupovala, tak jedině...".
Je to čistě tvůj postoj, tvoje volba, o.k., ale pak:
1. Nevydávej to za obecně platnou normu,
2. Netvrď, když tvůj názor trh evidentně nebere vážně, že to není to proto, že se mýlíš, nýbrž proto, že lidé jsou hlupáci.
3. Neodvíjej z bodu 2. stupidní teorie o úpadku Evropy, když jde čistě jen o to, že ty se pleteš. :-!
Jaké i kdyby jsi chtěl? Já tady čtu od naší tety věty o tom, jak jde Evropa do kopru, protože lidé preferují dýzl oproti pořádnému benzinu. A nejde do kopru proto, že by auta hůř jezdila, zatáčela, brzdila, ale proto, že se preferuje dýzl, a bože, i v lux. segmentu. Z toho logicky plyne, že motorizace je pro ní u auta podstatnou záležitostí, pořádný benzin preferuje před dýzlem, a káže tu o tom. Tak jak je možné, že sama jezdí chrochtou? Nemá-li C5 benzín, ok, pak člověk, který hlásá tetavěty, prostě nemůže mít C5. A to neustálé omýlání tříd, jakože do C5 je dýzl fajn, ale v Qporte už je NEpřípUstnÝ? Trochu divné, číst tohle od někoho, kdo například preferuje ve vyšší střední čtyřválcový dýzl před šestiválcovým, viz. x diskusí, těch protimluvů je tu nějak moc. Jinými slovy, tyhle kylie názory, to je jen aktuální diskusní póza, tfuuj nad dýzlem v maserati, hup do chrochtlu v citroenu. Komické. >:D:no:
Tak to POZOR! Já vaše teta NEJSEM! (naštěstí.. ;-)
PS: CO nemůžete pochopit na tom, že V6 3.0 bi-turbo je v "masovém" voze střední třídy docela BOMBA, zatímco ve voze typu Quattroporte (nebo Panamera) je to "žádný zázrak"??? :-)
Anebo "jinak" - že KAŽDÝ vůz má svou "optimální" motorizace (která NEmá co dělat s druhem paliva nebo "cenovou výhodností") - třeba pro Citroën C5 je to 2.2 HDi 150 kW, to je "ten pravý" (3litr je už takový "nadstandard")
Tak CO - už (konečně) CHÁPETE "o čem je řeč", o čem celou dobu mluvím(e)? ;-)
Není nad čím se zamýšlet, jsi mimo. A k tomu pokrytectví, budu-li akceptovat ten tvůj hlupácký přístup k diskusi, tedy hodnocení skrz vlastní garáž, pak stejně neplatí, co píšeš, protože jestli střední třídu, pak pro milovníka aut jedině benzín, pořádný šestiválec, stále tu jsou, stačí si vybrat. Aha, že ho citroen nemá? No, potom je pro "bojovníka za pořádné benzinové motory v Evropě" jasné, že si C5 nekoupí. Že je to všechno jinak? Že hlásám něco, co bych jakože ráda, ale žiju jinak? No, tak to je to pokrytectví, třídy aut zde nehrají roli.
P.S. Osobně nemám naprosto problém chápat preference nafty v žádné třídě, každému, co jeho jest, a to říkám jako člověk, kterému stojí v garáži benzinové nejen auto pro zábavu, ale také benzinová vyšší střední a benzinové velké SUV.
Zajímavé jak zvládnete kritizovat "hodnocení skrz vlastní garáž" a současně "hodnocení BEZ vlastní zkušenosti" (takže "špatně" je to vlastně VŽDY :-) ) a navíc vždy JEN mně :yes::yes::yes::-)
PS: Já ty preference také chápu - jen říkam že nejsou důkazem "náskoku" Evropy (jak si mnozí ještě nedávno mysleli), ale spíš ÚPADKU ;-)
PPS: Také nám v garáži stojí benzínové velké SUV - teď vedeme zrovna diskuzi (čas výměny "se blíží"/skoro nastal) zda do příštího benzín nebo naftu (Buřtík je ještě větší "bojovník" proti evropskému naftovému šílenství než já - mně třeba právě ve voze typu Range Rover DÁVÁ smysl..
Přestože na to mají prachy, je dnes prostě in mít diesela. Prakticky v jakékoliv kategorii. A možná, především ti bohatí, z jiného, než z tohoto, hlediska, auta neřeší. ;-\
Podle toho co jsem pochopil, má dnes VM Motori v režii Fiat, takže předpokládám, že i ten vývoj bude dělat Fiat. Ale stejně, ikdyž Fiat dělá výborné diesely, tak jsou to jen čtyřválce. S většími motory v osobácích zkušenosti nemá (vývoj 2,4JTD dávno ukončil). Zatímco D3 je v téhle oblasti na míle daleko od všech ostatních. Uvidíme.
No já bych řekla že NE"stíhá" možná spíš tak Mercedes.. :-)
PS: A do letošního ledna NEstíhalo ani audi.. ;-)
..a výkonově se NEstíhá srovnat s Land Rover(em) dodnes (v kolika modelech že to nové V6 bi-tdi je "k mání"? ;-)
V8 4.4 v Jaguaru ? Výkonově se nestíhá srovnat s Land Roverem ? Myslíš těch 313HP u Land Roveru a 350HP u Audi ? 245HP u Range Sport TDV6 a 240HP u letitého a tebou neustále kritizovaného 3.0TDI (opravdu náskok). A to jsem nové V6 bi-tdi pominul.
Asi byste měl trochu "aktualizovat" data.. :-)
..a zrovna 3.0 TDi NEkritizuji (naopak je to jedna z nej motorizací audi) a není zrovna ani "letitá" ;-)
..nicméně má 180 kW (ve slabší verzi 150 kW - na to dnes konkurnci stačí 2litrové 4válečky) proti 190ti kW - a i to bi-turbo měli o roky dříve (dokonce dříve než je ten (dle vás) "letitý" 3.0 TDi :-)
PS: "Vorsprung durch Technik" byl a zatím stále je spíš (fikaným) REKLAMNÍM SLOGANem - než realitou ;-)
Jo, 2.5 TDI ve Voyageru, vzpomínám když jsem byl kdysi na horách a tam dojely tuším 2 rodiny s těmito klenoty. Zvuk promrzlého auta po ránu - vesnická kovárna hadra.
moralistů o tom, který auto může nebo nemůže mít naftovej motor. Moralistů, který si to auto nikdy nekoupí ani s benzínem...zatímco ostatní? Kupují.
Ať si vezme kupec benzín nebo naftu je to jeho věc...a automobilky, který by slepě naslouchaly fandům-nekupcům zkrachují. Tak jak se to už mnohokrát stalo.
....jednoznačně... taky to nechápu... osobně si dovedu naftu v tomto krasavci představit úplně v pohodě. A dobře, že tohle udělají - pochopili, že jiná cesta by je diskfalifikovala do "unikátních" prodejů. Za sebe říkám, adept s číslem 1. Slabinu vidím u mě jen v servise...
Presne tak! A pochádzali z Japonska a mali zásadne motory VTEC! To vie predsa každý z mojich spolužiakov na učilišti! A tí, ktorí to nevidia, sú odsúdení jazdiť na úpadkových trojlitrových šesťvalcových biturbodízloch, chudáci. >:D >:-[]
Včera jsem si prolejzal mobile.de...Integrale, M3 e30, 190Evo II...ano chtěl bych...a nejsou nedosažitelný, ale člověk na to nemá ani čas a ve finále ani prostory. Nicméně touhle bohapustou benzínovou onanií se rád zabejvám :-)
No u "dražších" aut je to naftové šetření ale trochu NEsmysl - KOLIK tím reálně ušetříte za dobu než své Quattroporte pošlete dál? Nové slušně vybavené bude stát...150.000€? Reálná úspora (při trošku vyšších servisních nákladech za naftový motor) bude tak 10 t. €??
NEvím, jestli to za ten přece jen "horší" NAFTOVÝ pocit/zvuk motoru stojí...
..já to spíš vnímám jako celoevropské "zbubnutí" (do vozu kategorie Maserati Quattroporte prostě patří BENZÍNový V8 (pro mne "symbolem" asi vždy zůstane 4tá generace a motor 3.2i V8 32v, která TAK snadno "létal" NAD250tikilometrovou rychlostí :yes::-)
Rozdíl především není v uvažování lidí. Bohatí lidi mají peníze především proto, že znají jejich cenu. Když si koupí větší auto, neznamená to totiž, že začnou obecně více utrácet.
No právě. A kdo to řekl. Kylie, která tu luxus benzin klasse nejezdí. Co si myslí ti, kteří tu luxus klasse kupují už ukázal Ham. Kdyby automobilky nenabízeli odpovídající benzínové motorizace, byla by to jiná debata. Ale ta nabídka tu je.
Zrovna QP je z produktů Maserati o charizmatu nejméně. A když o "charizmatický" benzín v QP není zájem, tak navrhuješ co? Raději přestat QP nabízet a časem zavřít/prodat třeba celé Maserati, nebo požádat o dotaci z EU? 8-s
Možná z nabídky Maserati, ale obecně v automobilovém světě má charisma rozhodně obrovské......James May to řekl hezky (zrovna řídil Lambo Gallardo) :Když řídíte takovéhle auto, děláte službu světu, že se na něj může dívat....a pro me to tak funguje, kdyz vidim maserati tak se tesim na ten paradni zvuk V8, ted bude chrocht, chrocht.....a to že se tady ohanis prodeji, klidne, ale to si musi rozhodnout automobilka jestli zustane verna tradicim a bude stale prodavat benzin a verit ze se prodeje zvednou a nebo hold ten diesel......
Ano, tady se asi shodnem nejspíš, ideální by bylo, kdyby to byl nějaký povedený V8, nebo alespoň dvojitě přeplňovaný šestihrnek., ale to je zřejmě za dané situace nereálné.
Dvojitě přeplňovaný šestihrnek (abych citovala) bude ve voze typu Quattroporte jistě zcela BEZproblémový - ale ne lepší než BENZÍNový V8 od Ferrari (bude HORŠÍ - což u TAKovéhoto vozu za úsporu pár litrů paliva myslím rozhodně NEstojí
Ale oni budou stále prodávat benzín. Je to jen na lidech, aby ho kupovali, aby mu dali přednost před naftovou motorizací. Jediný rozdíl je, že teď budou mít na výběr.
No a(le) evropané "prokázali" že když mají na výběr volí (téměř vždy) "hůře" (jedno zda se rozhodují mezi povedeným 2.0 TFSi a "o ničem" 2.0 Tdi nebo ve "vyšších" sférách V8 benzín vs nějaká ta nafta - jak říkám, ÚPADEK ;-)
Horší-lepší, to je jak někde ve školce, která barva je lepší/horší - červená, nebo modrá, černá, nebo bílá... 8-s
Pro někoho nedává smysl benzín, pro někoho zase nafta..., soudit to v absolutní rovině je blbost..., takže zase viz to moje motto. ;-)
No ve školce možná asi taky - ale u motorů je to celkem JEDNOZNAČNÉ (že se dá říci "TEN je LEPŠÍ a TEN zase HORŠÍ" - tak jako zde/v tomto případě.. ;-)
S vaším mottem SOUHLASím - to s tímhle ale NEmá až tak moc souvislost. Prostě 2.0 T(F)Si je "povedenější" než 2.0 TDi (byť prodejní čísla mluví zcela OBRÁCENOU řečí..
PS: Téma že při nájezdu xy km je výhodnější nafta atp. s tím NEmají co dělat (to samozřejmě nezpochybňuji.. :-)
Jak to, že s tím zrovna nájezdy km nemají co dělat? Když někdo najede třeba +50 tis. km ročně, tak by si měl vybrat benzín jen proto, že je v rámci své třídy benzínových motorů o poznání povedenější, než diesel?
No vždyť říkám že to (že při VYSOKÝCH nájezdech je nafta výhodnějí) NE"zpochybňuji" - ale to nemá ŽÁDNOU souvislost s tím jestli je motor povedený/nepovedený - to je prostě jen "výhodnější", že ;-)
PS: Já hledám NEJ motor (myšleno nej-LEPŠÍ - pro daný vůz) který je nej"výdhonější" a který naopak vyjde provozně nejDRÁŽ - to s tím nemá co dělat.. :-)
PPS: Používáte (uznávám že "zaběhnuté") "klišé" dělící motory dle druhu paliva (víte že) já to NEdělám - prostě někde je pro vůz lepší to, někdy "ono"
Nemluvil jsem nutně o obyčejném voze. Když vezmu QP, jak jsem napsal, pro mne je to auto karoserie a motor. A když si kupuji auto pro benzínovou V8, tak asi těžko skončím u dieselové V6. To moc dobře nejde. Takže se vracím k předchozímu příspěvku, proč si to auto kupují?
Řeknu to takhle. Pokud se mám vozit vzadu, tak je mi celkem jedno, co to má pod kapotou. Jediné moje kritérium je kultivovanost. Hlavně uvnitř, ale do určité míry i zvenku. Vždy mne pobaví představa, jak před operu přijede limuzína za zvuku charakteristického pro zemědělskou techniku.
Tyhle nižší motorizace mohou mít jediný dopad pro majitele "správných" verzí - menší exkluzivitu. Což se samozřejmě může podepsat na jejich prodejích.
Budu se snažit abych neřval jako stará Blažková, ale "GT-smo" a Quattroporte maji stejny motor a nebal bych se rict ze stejny zvuk, ale to je jenom takova pripominka, bejt stara Blažková, to neni nic jednoduchyho >:D
Vzhledem k tomu, v jaké třídě QP je, tak bych spíše řekl, že k charizmatickému QP nepasuje obyčejný naftový motor, což se bohužel v případě VM může stát.
Na to se sice NE"umírá", ale 241 koní je fajn v CITROËNu C5 V6 Bi-turbo (za 860 tisíc), v Porsche Panamera (nebo třeba Maserati Quattroporte) je to/bylo by to DOST "o ničem" :-|
Není třeba, základům tvých mentálních pochodů tady všichni rozumějí, že jsou k smíchu je věc jiná. Pro jednodušší jedince je typické, cpát všude svůj pohled na věc s tím, že pokud to ostatní vidí jinak, a oni to v tomto případě evidentně vidí, jsou to hlupáci. Opravdu máme předpokládat, že zrovna skupina lidí jezdící v Evropě lux. segment jsou troubové, jakkoliv jsou to v principu lidé na nejvyšších postech soukromých firem, lidé u nichž více než v kterékoliv jiné kategorii je nutná inteligence, vzdělání a schopnost logického úsudku? Opravdu si máme myslet, při pohledu na prodeje dýzlů v lux. segmentu, že jde o úpadek, když tito lidé jezdí dýzlové sklasse? Protože to řekla Kylie? A ze sedačky dýzlového citroenu? Kdo je tu ten pověstný blázen a kdo letadlo? A co na to Jan Tleskač?
Jaká výměna? Myslím, že problém s pochopením běžnýho textu má hlavně Lady K. Je to alternativa, ne výměna. Výrobce se adaptuje požadavkům trhu moje milá ;-)
Kdo bude chtít V8 od Ferrari, ten si ho koupí, to, že nebude za 2M, ale o řádnej kus dražší je nasnadě a právě vstupenka k velkýmu Mase bude naftová...
Papírový modly nechme stranou Kylie, žijeme v ralitě všedních dní. V realitě, kdy potřebuješ sednout a jet. V realitě, kdy ti i u Audi nebo BMW vykouzlí v reprácích sound, kterej tě donutí nechávat mokrý fleky na sedačce a je ti úplně fuk jestli to jde od kapoty nebo z repráků... Sednu šlápnu a jedu...jedu...jedu...po 800km v klidu vystoupím na benzínce, dám kafe, načerpám a následně stavím v Římě...
Tvoej snová realita je přemýšlet, jestli pojedu...autem nebo vlakem...autem tam, vlakem zpátky. Ty si přece (to není narážka) musíš ještě pamatovat dobu, kdy o víkendech majitelé aut na před barákama měli pravidelně ruce od voleje, aby se mohlo další víkend jet k babičce...
Všichni chceme komfort, pokrok, nový technologie, ale sborně se opájíme starejma dobrejma časama. Strašlivě rád se svezu v něčem starším...ideálně ikonickým, baví mě to, řechtám se, ale následně vracím...dám volič na D a v klidu a tichu odjíždím.
Báchorky o QPorte s biturbem si rád poslechnu, projedu....ale nechci bejt ústřední postava.
Ha ha ho ho chi chi
PS: (jinak ale) HEZKÝ příspěvek :yes::-)
PPS: A až budete chtít slyšet sound který vás OPRAVDU "dostane" - dejte vědět, RÁDA poradím (to co popisujete je taková "základka" - hifi "pro děti" ;-)
Připadá mi, že si musíš pořád něco malovat (na make-up teď nemyslím), garantuju ti, že by jsi svoje vybájený Mase QPorte z 90-tých let rozhodně denně nepoužívala ;-)
Chybí ti reálnej pohled na věc a poraď, rád si od odbornice nechám napovědět :-)
Proč ne? Znám (ex) majitele (dnes dokonce žije v Česku! :-)
Říkal že žádné auto ho snad NEstálo "víc", ale že TO ZA TO STÁLO :yes:;-)
PS: Dnes je "v důchodu" a jezdí Volvo :-)
PPS: A jsou lidé co na denní ježdění používají i Ferrari ;-)
PPPS: Opravdu chcete poradit? Tak k NEJlepšímu co lze na téhle planetě slyšet patří - viz já dnes 00:05 :yes::yes::yes::-)
(kdyby byl zájem RÁDA dodám další... ;-)
Jsou lidé... a bla, bla. Ano jsou lidé, kteří chtějí jezdit denně V8, no, tak ji jezdí, a budou tak moct činit i v novém Qporte. Že je tu x dalších, kterým je jedno, a zvláště v lux. segmentu, kde díky odhlučnění není motor prakticky slyšet, co mají pod kapotou a koupí si dýzl, protože je to auto podstatně levnější než s V8 a má nižší spotřebu?? Co je na tom nepochopitelného? Tedy pokud nejsi pozér.
Stejně jako jsou lidé, kteří pozéry nejsou, dýzl jim pod haubnu nesmí, a jezdí střední třídu. Tyhle umím pochopit taky, rozdíl mezi nimi a tebou je v tom, že jim bych slova o "mase jedině s V8", věřil, od tebe zní směšně.
Ano - tohle je PROKÁZANÝ FAKT - jsou lidé kteří STEJNOU info od někoho "žerou" a STEJNOU od jiného (třeba holky) NE"vezmou" - ani v tom NEjste výjímčný.. ;-)
Chci auto, co mě v klidu a pohodlí odveze, že to bude ještě s dávkou stylu navíc je bonus ;-) . Zrovna u základní motorový varianty Mase QPorte bych nevyžadoval víc než od třeba 730d.
stal se v EU luxusním zbožím. Nebydlíme v matičce Rusi, nebydlíme v Emirátech, musíme vystačit s naftou. Máš tři melouny na Quatroporte ale na benzín už ne? To ti kamaráde nevěřím. Posadil bych každého ze zastánců do QP s motorem V8 od Ferrari a potom bych ho nechal projet třílitrovým turbodieselem od firmy s pověstí patlalů ze všech patlalů nejpatlalovitějších. Nedívat se na pravou stranu jídelního lístku! Dej si na co máš chuť, co ti chutná! Kupuješ sportovní limuzínu, nebo je ti jedno jaké srdce bije uvnitř? Chceš mít v hodinkách Philippe Pateka mít tourbillon, nebo ti tam stačí strojek od ťamanů?
Vcelku předpokládám, že si kupující tohoto vozidla přezkoušejí jak benzínové, tak dieselové verze.
Nevěřím, že by kupující 7-er, S-klasse apod nevyzkoušeli benzíny a diesely kupovaly jen proto, že jim to někdo "doporučil".
Jestli mají trochu rozumu, bude mezi low-endovou a "Ferrari" verzí rozdíl aspoň milión. To už potom bude lehké rozhodování pro takové jako ty...
P.S. U MB nebo BMW se takové rozhodování dá pochopit, tam jsou oboje motorizace kvalitní, tady je to celkem jednoznačné
Kdybych šel kupovat takový vozeň, byl by to náš 3. auťák v rodině a kupoval bych ho pro radost, tedy v benzínu. (Jsi spokojen?)
Pro denní ježdění moje i rodiny diesely, pro radost benzín.
Pokud musí někdo dělat kompromisy a může mít jen 1 auto, OK, diesel v BMW 7er dává smysl.
A skutečně si nemyslím, že si s V6 VM Motori nepohrají, aby to byl dobrý motor - za tu částku, kterou kupci vynaloží, vznikne peníz, ze kterého se dovývoj snadno uhradí a ještě hromada zisku zbude......
Pustil. Jsem racionální člověk a nevím proč bych měl vyhazovat peníze z okna. A pak, když pořádně sešlápneš pedál plynu v dobře odladěném dieselu 6válu nebo 8válu, dostaneš impozantně brutální zvuk, který z benzínu nikdy nedostaneš - zvuk -TEMNÉ STRÁNKY SÍLY ........... >:-[]