Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Quattroporte dostane turbodiesel i pohon všech kol

David Bureš David Bureš 14. 11. 2012
12
302
Zobrazit náhledy (12)
Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati Maserati
Dieselový motor a verze 4x4 mají pomoci se zvýšením prodejů nového Quattroporte.

Maserati již světu ukázalo tvary nové generace modelu Quattroporte, bližší informace o tomto sedanu si zatím nechává pro sebe. Na veřejnost však pronikly některé detaily o voze z jeho prezentace pro dealery.

Informace z premiéry auta pro prodejce zveřejnil jako první server AutoEdizione, zaměřující se na italské automobilky.

Snímek motorového prostoru z oficiální sady fotografií naznačil, že k dispozici bude i vidlicový osmiválec. Ten se stane vrcholnou verzí, nabídne výkon 390 kW (530 k). Jedná se o významný nárůst, vždyť nynější vrcholné Quattroporte Sport GT S se chlubí „jen“ 331 kW.

Základní benzinová varianta bude mít pod kapotou vidlicový šestiválec o výkonu 302 kW.

Především na evropské zájemce bude cílit dieselové Quattroporte. To má používat posílenou verzi třílitrového vidlicového šestiválce od firmy VM Motori, který je dostupný například pro Jeep Grand Cherokee. Zatím není jasné, jakého výkonu má turbodiesel v Quattroporte dosahovat, k dispozici však bude od příštího září.

Související články

Zákazníky bude lákat také pohon všech kol. Dřívější zprávy z Maserati tvrdí, že se bude jednat o techniku odvozenou z Ferrari FF. Přední a zadní kola tedy nedostanou přímé mechanické spojení – pohon zadní nápravy obstará jako dosud systém transaxle s převodovkou u zadního diferenciálu, přední kola budou poháněna přímo od motoru přes dvojici vícelamelových spojek.

Podrobnosti k verzi 4x4 zatím nejsou známy. Quattroporte s pohonem všech kol každopádně bude prodáváno s přídomkem Integrale.

Automobil dlouhý 526 centimetrů si ponechal typicky tvarovanou masku chladiče, o to výstřednější jsou však světlomety. Koncové svítilny jsou na rozdíl od předchůdce horizontálně vedené.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Strašný křeče...
Hammunasakra
| 16. 11. 2012
No vždyť říkám že to (že při VYSOKÝCH nájezdech je nafta výhodnějí) NE"zpochybňuji" - ale to nemá ŽÁDNOU souvislost s tím jestli je motor povedený/nepovedený - to je prostě jen "výhodnější", že ;-)
PS: Já hledám NEJ motor (myšleno nej-LEPŠÍ - pro daný vůz) který je nej"výdhonější" a který naopak vyjde provozně nejDRÁŽ - to s tím nemá co dělat.. :-)
PPS: Používáte (uznávám že "zaběhnuté") "klišé" dělící motory dle druhu paliva (víte že) já to NEdělám - prostě někde je pro vůz lepší to, někdy "ono"
Avatar - white label
Strašný křeče...
white label
| 16. 11. 2012
Jak to, že s tím zrovna nájezdy km nemají co dělat? Když někdo najede třeba +50 tis. km ročně, tak by si měl vybrat benzín jen proto, že je v rámci své třídy benzínových motorů o poznání povedenější, než diesel?
Strašný křeče...
_MT_
| 15. 11. 2012
Nemluvil jsem nutně o obyčejném voze. Když vezmu QP, jak jsem napsal, pro mne je to auto karoserie a motor. A když si kupuji auto pro benzínovou V8, tak asi těžko skončím u dieselové V6. To moc dobře nejde. Takže se vracím k předchozímu příspěvku, proč si to auto kupují?

Řeknu to takhle. Pokud se mám vozit vzadu, tak je mi celkem jedno, co to má pod kapotou. Jediné moje kritérium je kultivovanost. Hlavně uvnitř, ale do určité míry i zvenku. Vždy mne pobaví představa, jak před operu přijede limuzína za zvuku charakteristického pro zemědělskou techniku.

Tyhle nižší motorizace mohou mít jediný dopad pro majitele "správných" verzí - menší exkluzivitu. Což se samozřejmě může podepsat na jejich prodejích.
Avatar - Hammunasakra
Strašný křeče...
Hammunasakra
| 15. 11. 2012
No ve školce možná asi taky - ale u motorů je to celkem JEDNOZNAČNÉ (že se dá říci "TEN je LEPŠÍ a TEN zase HORŠÍ" - tak jako zde/v tomto případě.. ;-)
S vaším mottem SOUHLASím - to s tímhle ale NEmá až tak moc souvislost. Prostě 2.0 T(F)Si je "povedenější" než 2.0 TDi (byť prodejní čísla mluví zcela OBRÁCENOU řečí..
PS: Téma že při nájezdu xy km je výhodnější nafta atp. s tím NEmají co dělat (to samozřejmě nezpochybňuji.. :-)
Avatar - white label
Strašný křeče...
white label
| 15. 11. 2012
Horší-lepší, to je jak někde ve školce, která barva je lepší/horší - červená, nebo modrá, černá, nebo bílá... 8-s
Pro někoho nedává smysl benzín, pro někoho zase nafta..., soudit to v absolutní rovině je blbost..., takže zase viz to moje motto. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku