Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda 2: představujeme karosářskou variantu sedan

Líbí se vám nová Mazda 2 (Demio) sedan? Bohužel, zřejmě ji nebudete moci pořídit nikde jinde než v Číně.
Zpět na článek
19. 11. 2007 10:54
19. 11. 2007 11:36
19. 11. 2007 13:49
19. 11. 2007 12:11
19. 11. 2007 12:29
19. 11. 2007 12:49
19. 11. 2007 13:34
19. 11. 2007 14:04
20. 11. 2007 06:08
20. 11. 2007 10:55
20. 11. 2007 12:16
20. 11. 2007 12:46
19. 11. 2007 13:13
19. 11. 2007 13:30
19. 11. 2007 13:46
20. 11. 2007 09:02
neregistrovaný "JpV"
19. 11. 2007 10:55
neregistrovaný "simson33"
19. 11. 2007 17:07
19. 11. 2007 11:49
neregistrovaný "Paulis"
19. 11. 2007 12:10
neregistrovaný "maZDAR"
19. 11. 2007 12:17
neregistrovaný "Poolo"
19. 11. 2007 16:39
neregistrovaný "Donaldd"
19. 11. 2007 13:05
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
19. 11. 2007 13:17
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
20. 11. 2007 21:29
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
19. 11. 2007 12:53
anonym
19. 11. 2007 16:44
neregistrovaný "Ray."
19. 11. 2007 11:24
neregistrovaný "Anonymouses"
19. 11. 2007 14:44
neregistrovaný "Ray."
19. 11. 2007 14:53
neregistrovaný "A2"
19. 11. 2007 18:02
19. 11. 2007 21:16
neregistrovaný "mozgog@post.c"
20. 11. 2007 10:17
neregistrovaný "pandan"
19. 11. 2007 10:54
Mazdička
Vzhľadom na atraktívny a výrazný predok by som čakal viac výrazu aj vzadu, ten kufor je tam taká veľká "bambula"... Zišlo by sa pridať nejaký ten prelis alebo tabuľku EČ z nárazníka dvihnúť vyššie. Inak to možno hodnotiť len kladne, Thalia pomaly ale iste dožíva a takéto "dielka" ako je Mazda 2 jej koniec iba urýchľujú.
Veko kufra - mali by sa pozrieť tvorcovia Passatu, ako sa má riešiť otváranie na poriadnom aute. Premyslená kinematika a plynové vzpery, nie tie ich smiešne zahnuté "fajky" na veku Passata.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - KANKUNEN
19. 11. 2007 11:36
Re: Mazdička
Kdo udělá v této třídě liftback.
19. 11. 2007 13:49
Re: Mazdička
Tak to vyzerá že asi nikto, pevnostné nároky sú vysoké, náročné riešenie by malé auto asi dosť predražilo...
Avatar - Dinar
19. 11. 2007 12:11
Re: Mazdička
Klaudie, všimni si fotek, ani jeden čistý pohled z boku, raději, chtělo by se dodat. Tohle se prostě nepovedlo, ono se to ani povést nemohlo, karoserie Mazdy 2 je tvarována jako vwlmi dynamický HB, kde je dynamiky tvarů dosaženo hlavně linkou zespoda nahoru zakončenou světly na pátých dveřích. Na tuhle linku prostě nejde kufr naroubovat tak, aby tam nebylo cítit ukrutné násilí. Navíc, potřeba objemu přikazuje batoh, který už vůbec nekoresponduje s proporcemi auta. Mazda 2 sedan je z designového hlediska, bohužel, jen další, byť modernější, Thalií.

A co se týká těch vzpěr, jednoduché oblouky, které ale zajíždějí do krytých pouzder, tj. nijak neomezují prostor kufru, jsou dnes naprosto běžnou záležitostí, a nejen ve střední ale i ve vyšší střední, jsou levnější a spolehlivější, je to návrat k jednoduchosti, ve které, jak známo, je síla. ;-)
19. 11. 2007 12:29
Re: Mazdička
V tom si dovolím Ti oponovať. Čistejšie by to spraviť išlo, ako som písal vyššie, rozdeliť veľké plochy vhodným prelisom by s vizážou urobilo veľa. Trochu škoda je, že (ako píšeš) bez objemu to dnes proste nejde - zníženie celej zadnej časti by autu veľmi prospelo. Ale vzhľadom na účel myslím, že dizajnéri zvládli toto auto pomerne dobre. Čo sa o niektorých iných novinkách povedať nedá. Každopádne treba sa na to pozrieť ešte naživo, fotky niekedy klamú.

Čo sa týka tých vzpier, tak konkrétne na Passate nie že neobmedzujú priestor kufru, ale zasahujú do kufra pomerne značne. Ak ho chceš naložiť plný, alebo potrebuješ odviezť hoci kartónú škatuľu, ktorá tam tak-tak vlezie, tak nemáš šancu veko zavrieť (to mám skúsené). Čo sa Ti, napríklad u tejto Mazdy nestane. Navyše to u auta ako je Passat vyzerá až smiešne lacno. Povedal by som, vzhľadom na triedu, kde už sa ponúkajú všelijaké a nie najlacnejšie technické finesy, až primitívne. Snaha šetriť na takomto prvku nejakých pár stovák vzbudzuje úsmev. Podobne ako na novej Fabii u lacnejších výbav šetrenie na dvierkach odkladacích priestorov pred spolujazdom.
Ako do strednej triedy nepatria napríklad celoplastové výplne dverí, pevný volant alebo 14" kolesá, tak sem nepatria ani podobné jednoduché riešenia. Tie môže mať Dacia, alebo má ich napríklad Hyundai Accent. Ale nie Passat. Dobrý príklad má aj v rámci koncernu. Stačí sa pozrieť na veko kufra na Seate Cordoba.
Avatar - Dinar
19. 11. 2007 12:49
Re: Mazdička
Ano, jistě, snížení zádě by pomohlo, jenže to je nerealizovatelné, když ti na celém autě hlavní linka stoupá zepředu nahoru. O tom píšu, tohle nezměníš, musel bys to auto min. od B sloupku předělat. No, a plus ten nezbytný objem kufru znamená, že tenhle recept, šoupnout kufr ke kastli auta primárně tvořeného jako HB, nefunguje, a M2 to jen potvrzuje.

A pokud jde o ty vzpěry, opravdu se obávám, že ti nerozumím. Tady máš fotku passatu ze zdejší galerie, [odkaz] řekni mi, jak tě ty vzpěry omezují, když chceš naložit škatulu, řekl bych, že mluvíme každý o jiném autě. A Passat předchozí generace měl plynové vzpěry, tak možná mluvíš o Passatu dvě generace zpět, potom souhlas, jenže tehdy to bylo běžné řešení.
19. 11. 2007 13:34
Re: Mazdička
Tak teraz si ma s tým Passatom trochu zaskočil, takže som zbehol dolu na dvor pozrieť sa opäť na vlastné oči. A predstav si, že ten to tak nemá, ako je na fotke, čo si priložil, a ako je to vlastne na všetkých fotkách ku ktorým som sa teraz vedel dostať.
Takže vyriešené to majú, klobúk dolu, a zároveň omluva smerom k VW. Ale teraz mi to samému vŕta v hlave, takže sa asi cetou domov stavím v stánku VW a spýtam sa...
Avatar - Dinar
19. 11. 2007 14:04
Re: Mazdička
A jak to má? Zkus to vyfotit, třeba vám prodali nějaký prototyp. :-) ;-)
20. 11. 2007 06:08
Re: Mazdička
Keď sa podarí, tak vyfotím (ak mi to náš pán riaditeľ dovolí :-) ).
20. 11. 2007 10:55
Re: Mazdička
No tak teraz už budem vážne za blba...
To naše auto bolo zozadu búrané, pôvodné konzoly boli nárazom zdevastované, kapota sa síce vymenila, ale zavesenie už bolo príliš náročné robiť odznova, takže položili novú kapotu, demontovali zadné sedačky, nad kufor popod zadné okno vovarili dve jednoduché priečky a na ne chytili nové "fajky", ktoré držia veko. Celé je to zakryté sololitom na ktorom je nalepený rovnaký "koberec" ako v celom kufri, má len výrezy na spomínané "fajky".
Človeče, normálne sa červenám, takto sa nechať ošuliť...
Týmto sa všetkým Volkswagenom Passat B7 ospravdlňujem, naozaj to všetky majú vyriešené na úrovni, a ja som *...
Avatar - Dinar
20. 11. 2007 12:16
Re: Mazdička
No, to čumím, doslova. Za blba nejsi ty, ale jouda, který si takto nechal "spravit" auto. To je až k neuvěření, ten váš ředitel musí být celkem zoufalec. :-O
20. 11. 2007 12:46
Re: Mazdička
No vidíš, z vedúceho údržby, následne nákupcu, a potom vedúceho nákupu je riaditeľ....postup jak hrom.
Avatar - Blue Sun
19. 11. 2007 13:13
Re: Mazdička
Klaudie, ty se to nenaučíš, že tady se VW nesmí nijak hanit?? >:D
Avatar - Dinar
19. 11. 2007 13:30
Re: Mazdička
Á, Štěpán, a zase ten povrchní pohled na věc. Klaudius kritizuje řešení, které je ukázkou funkčnosti a jednoduchosti, a v provedení Passatu, tím, že vzpěry jdou úplně mimo vnitřní obrys kufru, navíc dotažené do detailu. Že si ke kritice vybral Passat a ne třeba Lexuse IS nebo BMW 5, které to mají řešeno podobně, to nemá smysl komentovat, bambáskům tvého typu stačí k rádobyironickým poznámkám jakákoliv negativní zmínka o VW. Sune, když nevíš, raději šoupej nohama.
19. 11. 2007 13:46
Re: Mazdička
Díky, ale vyzerá to, že v tomto prípade som asi mimo Passat to má na všetkých fotkách tak ako si mi ukázal. Nechápem potom to horšie riešenie na Passate nášho riaditeľa. Len s tým jedným som párkrát jazdil a je to B7 takže to vyzerá, že nejak tak robím blba zo seba...
neregistrovaný "JpV"
20. 11. 2007 09:02
Re: Mazdička
Řekl bych že to lze hodnotit víc než kladně. Tak nějak jsme si tu zvykli kritizovat vše co je menší nž pět metrů a má to kufr (Thalia si to nepochybně zaslouží), ale toto je hezká ukázka jak rozlousknout designerský oříšek. Pokud ten kufr ale bude větší než u HB, jinak to trochu postrádá smysl. Vypadá to spíš jako logická reakce na potřeby čínského trhu, kde prostě každé auto musí být sedan.
neregistrovaný "simson33"
19. 11. 2007 10:55
povedené
Když se z malého auta začne dělat sedan tak to většinou dopadne dost špatně (Thalia), ale tohle se mi docela líbí, řekl bych dokonce, že je hezčí než sedan od Mazdy 3.
Rozbalit vlákno
1
19. 11. 2007 17:07
Re: povedené
Presne.I kdyz ani tam trojka sedan neni spatna,tohle se mi zda jako takove male(zmensene)Mondeo,nebo-li nova 6.Doufam,ze kdyz uz to se sedanem nevyslo,vyjde to s kombikem :yes: (hatchback :no: :yes: nevim no) ;-)
19. 11. 2007 11:07
OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
Tak to si přečti. Test auta od výrobce nejlepších sporťáků na světě. Test napsaný velmi působivými slovy. Přesto ovšem (výjimečně) zato silně musím zaprotestovat proti hodnocení designu.

Jak známo, design, jeho hodnocení, není žádnou subjektivní kategorií, to jen amatéři vkusu považují hodnotící soud v podobě gladiátorského - líbí/nelíbí - za dostatečně vypovídající o designu toho kterého auta. Autor testu samozřejmě tyto povrchní soudy míjí z velké dálky, přesto registruji formulace zásadně nepřijatelné.

Jak, studený design? Studené mohou být nohy v posteli, studený může být i čumák, ovšem Cayman? Design Caymana je všechno, jenom ne studenost. Já bych asi volil slova jako - rodový design s posunem až k jisté živočišné stopě predátorů džungle. Tak trochu si autora testu omlouvám, jestli ta studenost neplynula z toho sychravého počasí... ;-)

A pak... jak - absence naléhavé přitažlivosti italských vozů? Italské vozy (myslím ty kvalitní - jo to není protimluv, doufám) jsou především ve svém výrazu dramatické, vyvolávající napětí, jisté tenze. Jsou sebestředné, někdy až manýrovitě provokující, ovšem postrádají často současně něhu, hojivost a právě... jistou míru přirozené přitažlivosti. Musí provokovat, to je jejich základní vlastnost.

Ovšem jinak, jinak jsem si počet´.

Tak BRAVO CAYMAN, BRAVO TEST :yes:
Rozbalit vlákno
20
19. 11. 2007 11:29
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
proc to pises sem???
Avatar - KANKUNEN
19. 11. 2007 11:33
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
RODOVÝ DESIGN - přesněji to nejde vyjádřit.
Avatar - Blue Sun
19. 11. 2007 11:35
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
Rodově studený?
19. 11. 2007 16:38
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
Děkuju :yes:
neregistrovaný "Paulis"
19. 11. 2007 11:49
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
Komu to cpes? :no: Tady je Mazda 2 Sedan, noumiku >:D
neregistrovaný "maZDAR"
19. 11. 2007 12:10
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
Si sa pomylil mily GTI? Toto je diskusia o niecom uplne inom, tak ak sa potrebujes silou mocou vyjardit, tak si to postni u seba v blogu.
.
Takze spat k topicu - Bravo Mazda2! BRAVO MAZDA!!!
.
Mazdar :-!
neregistrovaný "Poolo"
19. 11. 2007 12:17
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
Porsche je obyč mainstream proti Ferrari, nesrovnatelnej v ničem. Design je subjektivní, ví to i děcka ve školce, tak ze sebe nedělej většího hlupáka než seš.A Cayman ten je neošklivější z ošklivých, oproti italským sporťákům vypadá jak hračka s nesrovnatelnou image a charismem
neregistrovaný "Donaldd"
19. 11. 2007 16:39
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
Já bych ten rozdíl s Ferrari neviděl tak dramaticky. Samozřejmě, vnímání značky, počty vyrobených kusů atd.... Ale původní myšlenka zůstává. Obojí jsou historické automobilové pojmy. A Porsche má jasně nejširší výrobní řadu sportovních automobilů (světově).
Avatar - Dinar
19. 11. 2007 12:33
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
Jo, jo a jo. Ta poznámka A. Jungmana o studeném designu, v jinak velmi čtivé recenzi, bych připsal spíš na vrub studenému počasí, příp. šedé barvě auta. Protože design tohoto poršího prcka je designem skutečného atleta, který k dosažení vlastní působivosti nepotřebuje nosit na krku zlatý řetízek.

A co je opravdu podstatné, Cayman je srdcovka, srdcovka pro každého skutečného řidiče, které umí udělat auto pro pozéry třeba i z tak výborného stroje jakým je Z4 M. O italské konkurenci v tomto segmentu ani nemá smysl se zmiňovat. ;-)
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
19. 11. 2007 13:05
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
Kritika padá na mou hlavu neprávem, redakční systém mi kromě testu Pandy přiřkl i test kolegy Mihálika. To on se vozil v Caymanovi S a následně psal test. Každopádně vám sem Mira pošlu :-)
Avatar - Dinar
19. 11. 2007 13:12
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
Sem s ním, tohle nám musí vysvětlit. :-) ;-)
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
19. 11. 2007 13:17
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
Teď je ve Zlíně na poradě, čeká ho cesta domů, pak si dá šlofíka a večer ho tu máte jako na koni. připravte si pochodně.. :-) ;-)
19. 11. 2007 16:34
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
Jak pochodně, mám pancéřovku nabitou tříštivejma :-) ;-)
20. 11. 2007 10:48
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
Nič v zlom, pán Jungmann, ale nezamýšľali ste sa v redakcii nad tým (nie vy osobne, nechcem Vám nič prišiť :-) ), aby bolo možné diskutovať aj pod testami áut? Potom by som veci okolo Porsche nemusel (paradoxne) hľadať v debate k článku o Mazde2...
Ďakujem.
neregistrovaný "Aleš J (Auto.cz)"
20. 11. 2007 21:29
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
Dobrý den, zamýšleli, ale negativa převážila. Každopádně tuto připomínku znovu přednesu na redakční radě.
anonym
19. 11. 2007 12:53
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
GTI, jest ti chuti?
19. 11. 2007 12:53
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
To redakce: uz po mnohokrate vznika problem s diskusi jenom proto, ze jste ji nepovolili u testu. Vypomocna OT pod jinymi tematy opravdu nejsou zadna slast, jak sami vidite treba ze zdejsich nechapavych reakci. Takze znovu prosim tentokrat ja: povolte diskuse u testu, dekuji.

To GTI: Kvituju, že po hodně dlouhé době, že už ani nepamatuju, kdy naposled, někdo má odvahu připomenout, že design není subjektivní trhání kopretiny mám/nemám rád, ale práce stavící na objektivním systému a na mnoha stech (tisících) letech vývoje. :yes: Automobilové odvětví se dopracovalo velmi blízko krejčovině a vizážistice, takže trpí všemi nectnostmi krátkodobých manipulací s názory spotřebitelů, ovšem základní kánony platí pořád a bez ohledu na to. Na zdejší OT není místo o tom mluvit, třeba bude příležitost někdy jindy.
19. 11. 2007 16:36
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
:yes: :yes:
neregistrovaný "Ray."
19. 11. 2007 16:44
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
Najlepsi? >:D A co Lotus? A co Ferrari? Ale hlavne co ten Lotus?
A design nieje subjektivny? A aky? Objektivny? Teda nehnevaj sa autam sa rozmuies ale tomuto nerozumiem.
Avatar - Falco
20. 11. 2007 00:16
Re: OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
Jj... Porsche je jenom jedno. :-)
neregistrovaný "Anonymouses"
19. 11. 2007 11:24
OT: TEST - PORSCHE CAYMAN S
Ach jo, kdybys už sem přestal psát, to by byla paráda, to by bylo BRAVO !!! :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ray."
19. 11. 2007 14:44
CHYBA
Tak ako sa Thalia proporcne moc nepodarila ale predavala sa tak ako sa Fabia Sedan vydarila ale bola uz prilis konzervativna tak to ma styl ma to elan je to dynamicke je to Zoom-Zoom. :-) :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "A2"
19. 11. 2007 14:53
Profil
Ten boční pohled zřejmě chybí oprávněně, naroubovat na dvojku záď sedanového typu musí být oříšek, její divoce klínovitý profil moc nadějí na esteticky příznivý výsledek nedává. Naopak Mazda3 sedan je hezčí a dynamičtější než její sourozenec ve formě hathbacku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - skejpa
19. 11. 2007 18:02
variace
ac mam mazdu nejradsi tak tenhle sedan mi stylem pripomina velice osklivou thaliu od renaultu a tenhle prilepenej zadek pusobi uplne stejne osklive jako kdyz na clio dali batoh. proste se to nehodi. je to urcite nadmiru prakticky a bude to i levny a porad bych si to poridil radsi nez thaliu (to je jistota) ale pokud bych si za ty penize mohl neco koupit tak jiste ne sedan mazda 2...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mozgog@post.c"
19. 11. 2007 21:16
povedené autíčko
...jo, sedany umí jen Američani a Japonci
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "pandan"
20. 11. 2007 10:17
sedan?
Mi už to připomíná spíše sportcombi s malými zadními dveřmi bez okna a se střešním prosklením vzadu. Horní hrana kufru je ve výšce řidičových očí. Tam toho vidí dozadu asi jako v kamionu.
Rozbalit vlákno
0