Je to v pytli >:D Ja ted koupil super LEXUS a zase budu jeste muset i novy wankel 2020, to abych uz z te prace ani domu spat nechodil >:D:-):-) tesim se moc na novy koncept.
urobiť to ako u Ferrari? ... Mazda vyčlení časť automobilky, ktorá bude robiť nastupcu RX8 (RENESIS?)ako samostatná "malá" automobilka... a dostane výnimku na emisie :-!
Ano, hybrid by zřejmě Wankelův provoz zlepšil. Musel by to být nejlépe sériový hybrid, kdy by se Wankel vůbec neúčastnil trakce a běžel by si v ideálních otáčkách a zatížením (kdy má nejlepší možnou tepelnou účinnost), na něž by byl vyladěn a hnal jen generátor do mezi-aku. Ale zřejmě i tak by se nedosáhlo uspokojivých parametrů se spotřebou oleje, spalování, mechanických ztrát, .... Inu, výhoda absence vratných sil přinesla jiné těžkosti - viz zde jinde.
A teď nemyslím 1,9 TDI :-P Nejvíc se mi líbí zvuk atmo třírotoru, čtyřrotor turbo taky není špatný, jak na volnoběh by málokdo řekl, že se tam ukrývá třeba 1000 koní >:D
Mazda jede, klasický pístový motor bych bral aktuální Skyactive-G, tahá odspoda, výkon přes 165k je v trojce OK a spolehlivost + spotřeba je snová. :yes:
Člověk by řekl, že Wankel je slepá ulička. Když se ho tenkrát všichni v Evropě a Americe vzdali, tak ho Japonci svou pílí a houževnatostí dotáhli do do Le Mans a užitečného konce. Ale co dál s těsněním lišt a průběhem spalování. Nepomohlo víření a vrstvení směsi, tlaky v lištách (tření, mazání?), .... vše se projevilo jako negativum někde jinde a navíc emisní předpisy byly rychlejší.
Motor Wankel je obecně velký příklad toho, jak geniální nápad (s krouživým pístem) sebou přinese těžkosti, které výhody nápadu mažou a jejichž vyřešení je nakonec geniálnější, než nápad sám - a mnohdy vyřešit nejdou.
Wankel pochovala nekompatibilita s beznym uzivatelom. Vyzadoval citlive zaobchadzanie a vela starostlivosti, napriek tomu bola spolahlivost motora horsia ako zo skody 120. Okej na vikendove auto, ale ako daily car neakceptovatelne.
No takhle... za půl hodiny jsi možná vyměnil těsnění, když už jsi měl vyndaný motor z auta, všechno připravené, motor rozebraný, očištěný atd. Ani tak si tím nejsem úplně jistý, ono napasovat všechny ty lištičky a pružinky je docela piplačka.
Navíc... tohle je řešení pro někoho, kdo kupuje staré FC za 1000€, ne pro kupce nového auta.