No takhle... za půl hodiny jsi možná vyměnil těsnění, když už jsi měl vyndaný motor z auta, všechno připravené, motor rozebraný, očištěný atd. Ani tak si tím nejsem úplně jistý, ono napasovat všechny ty lištičky a pružinky je docela piplačka.
Navíc... tohle je řešení pro někoho, kdo kupuje staré FC za 1000€, ne pro kupce nového auta.
Ano, hybrid by zřejmě Wankelův provoz zlepšil. Musel by to být nejlépe sériový hybrid, kdy by se Wankel vůbec neúčastnil trakce a běžel by si v ideálních otáčkách a zatížením (kdy má nejlepší možnou tepelnou účinnost), na něž by byl vyladěn a hnal jen generátor do mezi-aku. Ale zřejmě i tak by se nedosáhlo uspokojivých parametrů se spotřebou oleje, spalování, mechanických ztrát, .... Inu, výhoda absence vratných sil přinesla jiné těžkosti - viz zde jinde.
Wankel pochovala nekompatibilita s beznym uzivatelom. Vyzadoval citlive zaobchadzanie a vela starostlivosti, napriek tomu bola spolahlivost motora horsia ako zo skody 120. Okej na vikendove auto, ale ako daily car neakceptovatelne.
urobiť to ako u Ferrari? ... Mazda vyčlení časť automobilky, ktorá bude robiť nastupcu RX8 (RENESIS?)ako samostatná "malá" automobilka... a dostane výnimku na emisie :-!
Člověk by řekl, že Wankel je slepá ulička. Když se ho tenkrát všichni v Evropě a Americe vzdali, tak ho Japonci svou pílí a houževnatostí dotáhli do do Le Mans a užitečného konce. Ale co dál s těsněním lišt a průběhem spalování. Nepomohlo víření a vrstvení směsi, tlaky v lištách (tření, mazání?), .... vše se projevilo jako negativum někde jinde a navíc emisní předpisy byly rychlejší.
Motor Wankel je obecně velký příklad toho, jak geniální nápad (s krouživým pístem) sebou přinese těžkosti, které výhody nápadu mažou a jejichž vyřešení je nakonec geniálnější, než nápad sám - a mnohdy vyřešit nejdou.
A teď nemyslím 1,9 TDI :-P Nejvíc se mi líbí zvuk atmo třírotoru, čtyřrotor turbo taky není špatný, jak na volnoběh by málokdo řekl, že se tam ukrývá třeba 1000 koní >:D
Mazda jede, klasický pístový motor bych bral aktuální Skyactive-G, tahá odspoda, výkon přes 165k je v trojce OK a spolehlivost + spotřeba je snová. :yes:
Je to v pytli >:D Ja ted koupil super LEXUS a zase budu jeste muset i novy wankel 2020, to abych uz z te prace ani domu spat nechodil >:D:-):-) tesim se moc na novy koncept.