Diskuse

Mazda potvrdila návrat rotačního motoru. Do elektromobilů...

3.10.2018

Motor s krouživým pístem, který Mazda vyvinula takřka k dokonalosti, se vrátí. Ale ne tak, jak jsme doufali...

 

  • 11 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 03.10.  09:11

    Uf to je zas titulek ...

    Pan redaktor dobře ví, že se spalovacím motorem to už nebude žádný elektromobil ale hybrid, přesto si neodpustí takhle zavádějící titulek :-|
    • 11 Reagovat !

      foto westeros

      westeros 03.10.  10:19

      « Re: Uf to je zas titulek ...

      Je to otazka nazvoslovi. Ja bych to nazval elektromobil s range extenderem. Je rozdil, jestli spalovaci motor muze samostatne pohanet kola, nebo jenom vyrabi elektrinu pro dobijeni akumulatoru a neni spojen s pohybovym ustrojim.
      • 11 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 03.10.  10:54

        « Re: Re: Uf to je zas titulek ...

        Není to otázka názvosloví ani konkrétního toku energie.
        Pokud je vozidlo schopné využívat více různých zdrojů energie, jedná se o hybrid. Tečka.
        • 11 Reagovat !

          foto parafin

          parafin 03.10.  11:48

          « Re: Re: Re: Uf to je zas titulek ...

          Nejedná sa o hybrid. Auto na svoj pohyb dokáže využívať iba elektrickú energiu, teda je to elektromobil. Či sa dobíja cez kábel zo zásuvky, alebo z nejakého generátora, je v tomto kontexte nepodstatné.
          • 00 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 03.10.  14:57

            « Re: Re: Re: Re: Uf to je zas titulek ...

            Jejda netušil jsem kolik lidí tápe v úplných základech. A samozřejmě je to i vinou odborných redaktorů, kteří z neznalosti nebo snad i záměrně šíří bludy, jako třeba v aktuálním článku. Podle těchle mylných teorií by stačilo u běžného spalováku nahradit převodovku soustavou generátor-elektromotor a rázem získám ryzí elektromobil... To tedy ani náhodou

            Takže tady je citace z wikipedie:
            "Hybridní pohon je označení pro kombinaci několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku. Nejčastěji se tím myslí kombinace elektrické a jiné trakce, jako je tomu u hybridního automobilu, kde se jedná o kombinaci elektromotoru a spalovacího motoru. Hybridní pohony jsou využívány především v silniční a železniční dopravě."
            [odkaz]
            [odkaz]
            • 00 Reagovat !

              foto comper

              comper 04.10.  08:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: Uf to je zas titulek ...

              Jasne ty wikimudrak, takze kazde auto s plynovou nadrzou je vlastne hybrid hej? Sa zobud >:D Hybrid znamena kombinacia pohonov, a kedze tu toci kolesami len elektromotor, nejde o hybrid.
        • 00 Reagovat !

          foto westeros

          westeros 03.10.  12:34

          « Re: Re: Re: Uf to je zas titulek ...

          Z hlediska nejake energeticke bilance je to jedno, ale z hlediska tebe jako ridice se takova auta chovaji dost odlisne, takze by se mely nazyvat jinak. Akorat by to chtelo vymyslet neco jineho nez "EV se spalovacim extenderem"
      • 00 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 03.10.  14:30

        « Re: Re: Uf to je zas titulek ...

        Možná jsem to v článku přehlédl, ale nějak tam nevidím, že wankel bude JEN dobíjet baterky a nebude se přímo podílet na pohonu. Pokud to tak je, pak mi to přijde extrémně nesmyslný. Mazda má dobrý, spolehlivý benzíny, a použije jen k nabíjení baterek zrovna wankel? To bych si nekoupil ani za nic. Ještě pochopím, že někdo si motor vyžadující každou chvíli generálku, koupí do sporťáku - kvůli točivosti atd. Ale na napájení baterek? ;-\
        Edit: Na Idnesu to potvrzují, opravdu jen generátor.
        • 00 Reagovat !

          foto westeros

          westeros 03.10.  15:15

          « Re: Re: Re: Uf to je zas titulek ...

          Zase pokud funguje jenom jako generator, elektronika se postara aby pracoval v optimalnich otackach. Treba bude mit v tomto rezimu mnohem vyssi zivotnost.
          • 00 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 03.10.  15:23

            « Re: Re: Re: Re: Uf to je zas titulek ...

            A byl hlavní problém v otáčkách? Podle mě to doteď byl hodně nespolehlivý pohon, možná ho doladili, ale já bych to nerisknul.
            • 00 Reagovat !

              foto kalousek

              kalousek 03.10.  15:49

              « Re: Re: Re: Re: Re: Uf to je zas titulek ...

              Souhlas, taky jsem přesvědčený že Wankel není nic moc. A že tvrzení autora článku že Mazda doladila Wankel až téměř k dokonalosti je na hony vzdálené realitě. Už ta obrovská plocha povrchu spalovacích komor vzhledem k objemu mu nedává moc šanci k ekonomickému provozu. A k tomu těsnění, ztrátové mazání atd ...
          • 00 Reagovat !

            foto stary-kluk

            starý_kluk 03.10.  16:28

            « Re: Re: Re: Re: Uf to je zas titulek ...

            To jsem hledal taky v tom článku, ale je to tam poněkud zamudlané. Spíš to vyznívá tak, že vedle dobíjení aku. se tady Wankel má starat i o druhý trakční pohon. A to není ono. Pak vyjdou aku velké a těžké atd.
            Ale Mazda je vždy nekonvenční, tak si zvědavě počkejme.

            A dospěje-li Mazda k sériovému hybridu (píst. spalmot jen dobíjí v optimálním režimu s relativně velkou účinnstí menší meziaku), pak se navzdory všem dnešním pokusům splní technický odhad jediné rozšititelné možnosti automobilového pohonu.

            Podíl plných elektropohonů zůstane patrně takový, jak uvádí článek - malý.
            • 00 Reagovat !

              foto kalousek

              kalousek 03.10.  18:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: Uf to je zas titulek ...

              No zatím to nevypadá že by systém spalovák - generátor - aku - elektromotor měl v praxi nějakou zázračnou účinnost. Zatím to myslím vychází o dost hůře než klasika s mechanickými převody
              • 00 Reagovat !

                foto stary-kluk

                starý_kluk 04.10.  09:10

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uf to je zas titulek ...

                To určitě ne.To už jsme spolu probírali. Je tu hlavně téměř dvojnásobné zvýšení účinnosti spalmotu, a to je zásadní. Na Tvůj "důkaz" jsem tehdy - promiň - neodpověděl - nechce se mi to tady na krátkém místě rozebírat.

                Dnes je tu zřejmě přínos v řešení s jedním el. strojem (mot/gen v jednom) mezi spal.motorem a spojkou (BMW, MB, ...). Tady si můžeme domýšlet, jak to pomáhá zvýšit účinnost spalmotu při částečném jeho zatížení a při zatížení velkém (ve spolpráci s autom. převodovkou). Ale nikde se to nedočteme. To už jsem taky jednou stručně psal.
                To je v podstatě taky sériový hybrid - u paralelního (Toyota) to je jinak.
  • 40 Reagovat !

    foto Bubaq

    Bubáq 03.10.  09:13

    KONEČNĚ!

    Konečně logický krok v konstrukci hybridů: malý, lehký motor s vysokými otáčkami, bez vibrací a bez hluku. Držím palce Mazdě, aby také měl příslušně minimální exhalace a hybridy budou o 100 kilo lehčí a méně komplikovanější.... :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Velvyslanec Stropnický v Izraeli: Pět týdnů žije na kufrech v garsonce!

Velvyslanec Stropnický v Izraeli: Pět týdnů žije na…

Politik Martin Stropnický (61) na konci října odletěl do Tel Avivu, kde působí jako velvyslanec. Ale ani po pěti…

Smutné tajemství hvězdy StarDance Dvořáka: Opustila ho maminka…

Smutné tajemství hvězdy StarDance Dvořáka: Opustila…

Když je na parketu, všem se tají dech. Jiří Dvořák (51) je nejžhavějším kandidátem na vítěze StarDance. Oporami…

 

iSport.cz

Jak na Čechy do Wembley? Nároďák věří v největší výjezd fanoušků

Jak na Čechy do Wembley? Nároďák věří v největší…

Nedávný los kvalifikace mistrovství Evropy 2020 naservíroval české fotbalové reprezentaci výjimečného soupeře.…

Ščasný na hraně, Čupr připustil změny ve Spartě. Rozhodne Příbram?

Ščasný na hraně, Čupr připustil změny ve Spartě.…

To, co se ještě před několika dny jevilo jako daná věc, dostává trhliny. Nedělní domácí výbuch s Teplicemi a…

 

Reflex.cz

Babišova výdrž je neuvěřitelná, nikdo ho teď nemůže porazit. Dělá to správně, Češi jsou levicoví, říká Herzmann

Babišova výdrž je neuvěřitelná, nikdo ho teď nemůže…

Pokud Andreji Babišovi vydrží zdraví, budou to mít všichni vyzyvatelé hodně těžké. Sociolog Jan Herzmann, který…

Proč komunisté zabili číhošťského faráře Toufara aneb Není zázrak jako zázrak

Proč komunisté zabili číhošťského faráře Toufara…

Právě dnes uplynulo 70 od Číhošťského zázraku, při kterém se v místním kostele Nanebevzetí Panny Marieběhem…