Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Bubáq
Konečně logický krok v konstrukci hybridů: malý, lehký motor s vysokými otáčkami, bez vibrací a bez hluku. Držím palce Mazdě, aby také měl příslušně minimální exhalace a hybridy budou o 100 kilo lehčí a méně komplikovanější.... :yes:
Pokud je vozidlo schopné využívat více různých zdrojů energie, jedná se o hybrid. Tečka.
Takže tady je citace z wikipedie😒br /> "Hybridní pohon je označení pro kombinaci několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku. Nejčastěji se tím myslí kombinace elektrické a jiné trakce, jako je tomu u hybridního automobilu, kde se jedná o kombinaci elektromotoru a spalovacího motoru. Hybridní pohony jsou využívány především v silniční a železniční dopravě."
[odkaz]
[odkaz]
Edit: Na Idnesu to potvrzují, opravdu jen generátor.
Ale Mazda je vždy nekonvenční, tak si zvědavě počkejme.
A dospěje-li Mazda k sériovému hybridu (píst. spalmot jen dobíjí v optimálním režimu s relativně velkou účinnstí menší meziaku), pak se navzdory všem dnešním pokusům splní technický odhad jediné rozšititelné možnosti automobilového pohonu.
Podíl plných elektropohonů zůstane patrně takový, jak uvádí článek - malý.
Dnes je tu zřejmě přínos v řešení s jedním el. strojem (mot/gen v jednom) mezi spal.motorem a spojkou (BMW, MB, ...). Tady si můžeme domýšlet, jak to pomáhá zvýšit účinnost spalmotu při částečném jeho zatížení a při zatížení velkém (ve spolpráci s autom. převodovkou). Ale nikde se to nedočteme. To už jsem taky jednou stručně psal.
To je v podstatě taky sériový hybrid - u paralelního (Toyota) to je jinak.