Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda potvrdila návrat rotačního motoru. Do elektromobilů...

Motor s krouživým pístem, který Mazda vyvinula takřka k dokonalosti, se vrátí. Ale ne tak, jak jsme doufali...
Zpět na článek
3. 10. 2018 09:13
3. 10. 2018 09:11
Uf to je zas titulek ...
Pan redaktor dobře ví, že se spalovacím motorem to už nebude žádný elektromobil ale hybrid, přesto si neodpustí takhle zavádějící titulek :-|
Rozbalit vlákno
14
3. 10. 2018 10:19
Re: Uf to je zas titulek ...
Je to otazka nazvoslovi. Ja bych to nazval elektromobil s range extenderem. Je rozdil, jestli spalovaci motor muze samostatne pohanet kola, nebo jenom vyrabi elektrinu pro dobijeni akumulatoru a neni spojen s pohybovym ustrojim.
3. 10. 2018 10:54
Re: Uf to je zas titulek ...
Není to otázka názvosloví ani konkrétního toku energie.
Pokud je vozidlo schopné využívat více různých zdrojů energie, jedná se o hybrid. Tečka.
3. 10. 2018 11:48
Re: Uf to je zas titulek ...
Nejedná sa o hybrid. Auto na svoj pohyb dokáže využívať iba elektrickú energiu, teda je to elektromobil. Či sa dobíja cez kábel zo zásuvky, alebo z nejakého generátora, je v tomto kontexte nepodstatné.
3. 10. 2018 14:57
Re: Uf to je zas titulek ...
Jejda netušil jsem kolik lidí tápe v úplných základech. A samozřejmě je to i vinou odborných redaktorů, kteří z neznalosti nebo snad i záměrně šíří bludy, jako třeba v aktuálním článku. Podle těchle mylných teorií by stačilo u běžného spalováku nahradit převodovku soustavou generátor-elektromotor a rázem získám ryzí elektromobil... To tedy ani náhodou

Takže tady je citace z wikipedie:
"Hybridní pohon je označení pro kombinaci několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku. Nejčastěji se tím myslí kombinace elektrické a jiné trakce, jako je tomu u hybridního automobilu, kde se jedná o kombinaci elektromotoru a spalovacího motoru. Hybridní pohony jsou využívány především v silniční a železniční dopravě."
[odkaz]
[odkaz]
4. 10. 2018 08:48
Re: Uf to je zas titulek ...
Jasne ty wikimudrak, takze kazde auto s plynovou nadrzou je vlastne hybrid hej? Sa zobud >:D Hybrid znamena kombinacia pohonov, a kedze tu toci kolesami len elektromotor, nejde o hybrid.
3. 10. 2018 12:34
Re: Uf to je zas titulek ...
Z hlediska nejake energeticke bilance je to jedno, ale z hlediska tebe jako ridice se takova auta chovaji dost odlisne, takze by se mely nazyvat jinak. Akorat by to chtelo vymyslet neco jineho nez "EV se spalovacim extenderem"
Avatar - _Karel_
3. 10. 2018 14:30
Re: Uf to je zas titulek ...
Možná jsem to v článku přehlédl, ale nějak tam nevidím, že wankel bude JEN dobíjet baterky a nebude se přímo podílet na pohonu. Pokud to tak je, pak mi to přijde extrémně nesmyslný. Mazda má dobrý, spolehlivý benzíny, a použije jen k nabíjení baterek zrovna wankel? To bych si nekoupil ani za nic. Ještě pochopím, že někdo si motor vyžadující každou chvíli generálku, koupí do sporťáku - kvůli točivosti atd. Ale na napájení baterek? ;-\
Edit: Na Idnesu to potvrzují, opravdu jen generátor.
3. 10. 2018 15:15
Re: Uf to je zas titulek ...
Zase pokud funguje jenom jako generator, elektronika se postara aby pracoval v optimalnich otackach. Treba bude mit v tomto rezimu mnohem vyssi zivotnost.
Avatar - _Karel_
3. 10. 2018 15:23
Re: Uf to je zas titulek ...
A byl hlavní problém v otáčkách? Podle mě to doteď byl hodně nespolehlivý pohon, možná ho doladili, ale já bych to nerisknul.
3. 10. 2018 15:49
Re: Uf to je zas titulek ...
Souhlas, taky jsem přesvědčený že Wankel není nic moc. A že tvrzení autora článku že Mazda doladila Wankel až téměř k dokonalosti je na hony vzdálené realitě. Už ta obrovská plocha povrchu spalovacích komor vzhledem k objemu mu nedává moc šanci k ekonomickému provozu. A k tomu těsnění, ztrátové mazání atd ...
3. 10. 2018 16:24
Re: Uf to je zas titulek ...
Tak tak.
3. 10. 2018 16:28
Re: Uf to je zas titulek ...
To jsem hledal taky v tom článku, ale je to tam poněkud zamudlané. Spíš to vyznívá tak, že vedle dobíjení aku. se tady Wankel má starat i o druhý trakční pohon. A to není ono. Pak vyjdou aku velké a těžké atd.
Ale Mazda je vždy nekonvenční, tak si zvědavě počkejme.

A dospěje-li Mazda k sériovému hybridu (píst. spalmot jen dobíjí v optimálním režimu s relativně velkou účinnstí menší meziaku), pak se navzdory všem dnešním pokusům splní technický odhad jediné rozšititelné možnosti automobilového pohonu.

Podíl plných elektropohonů zůstane patrně takový, jak uvádí článek - malý.
3. 10. 2018 18:12
Re: Uf to je zas titulek ...
No zatím to nevypadá že by systém spalovák - generátor - aku - elektromotor měl v praxi nějakou zázračnou účinnost. Zatím to myslím vychází o dost hůře než klasika s mechanickými převody
4. 10. 2018 09:10
Re: Uf to je zas titulek ...
To určitě ne.To už jsme spolu probírali. Je tu hlavně téměř dvojnásobné zvýšení účinnosti spalmotu, a to je zásadní. Na Tvůj "důkaz" jsem tehdy - promiň - neodpověděl - nechce se mi to tady na krátkém místě rozebírat.

Dnes je tu zřejmě přínos v řešení s jedním el. strojem (mot/gen v jednom) mezi spal.motorem a spojkou (BMW, MB, ...). Tady si můžeme domýšlet, jak to pomáhá zvýšit účinnost spalmotu při částečném jeho zatížení a při zatížení velkém (ve spolpráci s autom. převodovkou). Ale nikde se to nedočteme. To už jsem taky jednou stručně psal.
To je v podstatě taky sériový hybrid - u paralelního (Toyota) to je jinak.
Avatar - Bubáq
3. 10. 2018 09:13
KONEČNĚ!
Konečně logický krok v konstrukci hybridů: malý, lehký motor s vysokými otáčkami, bez vibrací a bez hluku. Držím palce Mazdě, aby také měl příslušně minimální exhalace a hybridy budou o 100 kilo lehčí a méně komplikovanější.... :yes:
Rozbalit vlákno
0