Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda potvrdila pokračování vývoje Wankelu

Japonská automobilka sice ukončila produkci motorů s rotačním pístem v loňském roce, ale stále pracuje na jejich nové generaci. Ta se má v sériové produkci objevit do pěti let.
Zpět na článek
25. 2. 2013 18:19
25. 2. 2013 19:28
26. 2. 2013 10:06
26. 2. 2013 10:21
26. 2. 2013 10:35
26. 2. 2013 14:08
26. 2. 2013 14:34
26. 2. 2013 18:20
25. 2. 2013 18:23
25. 2. 2013 18:35
25. 2. 2013 18:43
25. 2. 2013 20:13
25. 2. 2013 20:23
25. 2. 2013 21:18
25. 2. 2013 22:08
25. 2. 2013 22:46
26. 2. 2013 08:45
25. 2. 2013 22:55
26. 2. 2013 08:51
25. 2. 2013 23:05
26. 2. 2013 00:14
26. 2. 2013 00:38
26. 2. 2013 07:41
26. 2. 2013 08:14
26. 2. 2013 08:21
26. 2. 2013 08:30
26. 2. 2013 09:51
26. 2. 2013 13:16
26. 2. 2013 07:54
26. 2. 2013 08:30
26. 2. 2013 10:44
25. 2. 2013 19:09
25. 2. 2013 22:13
4. 3. 2013 09:34
Avatar - KANKUNEN
25. 2. 2013 18:19
No nevím
Já bych si auto s Wankelem nekoupil a už vůbec ne jako jeté. Raději bych viděl Xedos než Wankel.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - gld
25. 2. 2013 19:28
Re: No nevím
Wankel? Prečo nie. Keby dokázali spraviť taký čo žere s ľahkou nohou menej ako 10l na sto tak ho beriem.
25. 2. 2013 20:36
Re: No nevím
ved konecne maju paradne nove benzinove motory, preco pchaju peniaze do cesty, ktora je len slepou ulickou.
26. 2. 2013 10:06
Re: No nevím
asi preto, ze zral tolko oleja ako benzinu a benzinu tolk ako vzduchu a nevydrzal snad ani 50tisic km
Avatar - gld
26. 2. 2013 10:21
Re: No nevím
Dedinské plácačky z čias NSU. Motor v RX8 vydržal pri správnom zaobchádzaní kľudne 200 000 km a generálna oprava/výmena bola výrazne lacnejšia ako pri piestovom motore.
Avatar - gld
26. 2. 2013 14:08
Re: No nevím
Rozviň svoj odborný elaborát na danú tému.

Pre začiatok by stačilo sformulovať úplnú vetu. Od toho sa už nejak odrazíme.
26. 2. 2013 14:34
Re: No nevím
Vlaste mas pravdu, pri spravnom zaobchadzani vydrzi mozno aj do 200tisic km, len skoda, ze nemam link na toho chlapika, co opravuje Wankely. Odporuca minimalizovat studeny start, a ked uz, tak nechat auto zahrievat 10minut a potom to velmi nevytacat, ze tak je sanca, ze sa dozije o 20tisic km viac, menit olej pri nejakych 3000tiskm. Na vikendove auto este dobre, ale do kazdodenej premavky to je horsie, nez aiesel s DPF. Clovek sa musi podriadovat autu. A tiez mas pravdu, ze Mazdi program vymeny motorov stlacil cenu opravy, ale na ukor ich ziskovosti, preto sa im divim, ze v tom chcu pokracovat. Az mi pride, ze nejakym zazracnym sposobom sa dostal k mikrofonu ich inzinier a uz ho management nestihol zastavit.
Avatar - gld
26. 2. 2013 18:20
Re: No nevím
Z predajného hľadiska je v súčasnosti dôležité, že Mazdy s wanklom majú vybudovanú solídnu pozíciu a fanúšikovskú základňu. Samozrejme, manažérsky sedan s wanklom by bola hlúposť na entú. Ale do športového auta, ktoré vytiahneš raz do týždňa sa rotačný motor hodí.

A tá prevádzková náročnosť nie je až tak kritická, ako si ju opísal. Časté studené štarty a krátke trasy zabijú aj moderný diesel, vyslovene neprospejú žiadnemu motoru. Za studena nevytáčať- to isté ako pri každom motore. Po zahriatí to však môžeš/mal by si poriadne povytáčať, však na to tie motory sú určené.

Olej sa v RX8-čke mal meniť každých 3000 míľ, nie km. A odporúča sa tam lacnejšia polosyntetika, takže pre človeka čo má 30 000 až 50 000 eur na víkendové auto žiadny problém.
Avatar - chup44
25. 2. 2013 18:23
Dobrá správa
Ja si myslím že Mazda si zaslúži za svoju snahu obdiv a aj zato že taký dobrý motor len tak "nepochovajú" a dávajú mu šancu :-) A verím že keď sa do toho oni pustia tak to bude stáť zato a bude to taký veľký prevrat ako keď prišli s technológiu Skyactiv :-) Len tak ďalej !
Rozbalit vlákno
3
25. 2. 2013 18:35
Re: Dobrá správa
:-) A verím že keď sa do toho oni pustia tak.................. , ale oni už se do toho přece pustili, před 50ti lety, a furt nic moc. :-)
26. 2. 2013 09:52
Re: Dobrá správa
Nevím nevím. Klasický čtyřtakt vznikl v roce 1876, první turbomotor v roce 1885,... Tak by mě zajímalo, co se těch skoro 140 let tak úžasnýho dělo.
27. 2. 2013 01:40
Re: Dobrá správa
Nedělo se úžasnýho vůbec nic. Kromě toho, že celý automobilový a motocyklový svět za tu dobu používá spalovací motor s vratným pohybem pístu odhaduji tak z 95%. V lodní dopravě bude procento využití také vysoké a i v letectví se používaly dříve téměř výhradně a i dnes poměrně často. A nebudu hovořit o různých stabilních i mobilních agregátech, zahradní technice a pod.
Avatar - Ham.
25. 2. 2013 18:35
Nevím,
zda si hoši nezahrávají s ohněm. Wankel je už na desítky let dlouhém vývoji stál majlant a přivedl je do hlubokých ztrát. V okamžiku kdy mají špičkový Sky-D a šanci se s jeho pomocí z propadů vyhrabat, tak by se měli spíše soustředit na něj a sekat auťáky aby na ně klienti nečekali a dál rozvíjet Sky-D s kterým mohou získat další prostor na trhu.
Rozbalit vlákno
25
25. 2. 2013 18:43
Re: Nevím,
Odkud je informace, že vývoj wankelu přivedl Mazdu do ztrát?
Avatar - del42sa
25. 2. 2013 20:13
Re: Nevím,
no přece od Hama >:D
25. 2. 2013 20:23
Re: Nevím,
Tak to je možná trochu silná formulace, ale že by táhl prodeje Mazdy, to se rozhodně říci nedá. ;-)
Avatar - Ham.
25. 2. 2013 21:18
Re: Nevím,
Dej si do vyhledávače třeba větu:
Mazda was fully committed to the Wankel engine just as the energy crisis of the 1970s struck. The company had all but eliminated piston engines from its products in 1974, a decision that nearly led to the company's collapse.
Avatar - Emel
25. 2. 2013 22:08
Re: Nevím,
Ale ne, to je přehnané... Mazda sice vyprodukovala i pickup s Wankelem, ale pořád to nebyla většinová motorizace. Ta věta to navíc bere hodně z US perspektivy. Dluhy Mazdy měly kořeny už v šedesátých letech, kdy naopak Wankel slavil úspěchy.
Avatar - Ham.
25. 2. 2013 22:46
Re: Nevím,
Slavil, ale postupně odpadl a přestal slavit. Ale dobře, je to přehnané a nemusíme věřit analytikům automotive. Co tedy bylo podle tebe příčinou problémů Mazdy v 70 letech?
Avatar - Emel
26. 2. 2013 08:45
Re: Nevím,
Upřímně řečeno přesně nevím a psát sem něco z Wiki apod. je zbytečné. Mám pocit, že Mazda měla finanční problémy už v 60. letech, příchod krize v US byl jen posledním hřebíčkem... naštěstí tedy ne do rakve.
25. 2. 2013 22:55
Re: Nevím,
Nevím přesně, ale mám za to, že většina produkce Mazdy v 70. letech měla Wankelové motory. To frčely RX-2, RX-3, RX-5 a další. Záhy Mazda ovládla americké závody vozů GT s RX-7 a řekl bych, že tam měla docela úspěch i po prodejní stránce a začala vytlačovat Datsun (tehdejší značka Nissanu).

Nemyslím si, že by Mazda dělala věci špatně. Vždyť je to jedna z mála nezávislých automobilek, co se drží a přichází s opravdu špičkovými vozy. Jestli na něco doplácí, tak je to 'stádnost' většiny, která však tvoří hlavní obraty velkých mainstreamových automobilek. Proto Mazda těžko někdy bude konkurovat koncernům jako VW, GM či Toyota, bude spíše záležitostí fandů, nicméně doufám, že tady bude ještě pěkně dlouho a nebude se ani v budoucnu bát experimentovat a vyvíjet, a hledat si své cesty. Ostatně dneska skoro všichni její konkurenti downsizingují, Mazda ale jede věrně dál bez těchto moderních úletů - a nemyslím, že by její nové motory jakkoliv zaostávaly - ale právě naopak :-) .
Proto jí věřím i v oblasti Wankelů >:D .
Avatar - Emel
26. 2. 2013 08:51
Re: Nevím,
Na počet modelů možná ano, ale RX byly vždy do jisté míry exkluzivní zboží. Jádrem nabídky Mazdy v 70. letech byly konvenční auta typu Mazda 1000, 1200, 1300, 1500, 616, 818.
25. 2. 2013 23:05
Re: Nevím,
Díky za nasměrování. Mrknu na to.
Avatar - del42sa
26. 2. 2013 00:14
Re: Nevím,
Ropná krize v 70 letech zasáhla všechny, ne jen vozy s wankelovým motorem Hame. Například na to doplatil Citroen SM s šestiválcovým motorem Maserati a vůbec všechny automobily s velkoobjemnými motory. Samozřejmě že tato krize byla jen pomyslným hřebíčkem do rakve wankelu v evropě a USA kvůli vysoké spotřebě paliva.
A zatím co jiné automobilky tento teprve se rozvíjející koncept opustili hned v začátku (ač mu byla původně prorokována slibná budoucnost) Mazda jediná projekt motoru s krouživými písty neopustila a dovedla jeho vývoj nejdále. Jen k doplnění dodávám, že na motorech wankel rozhodně nestálo celé portfolio Mazdy....
Avatar - Ham.
26. 2. 2013 00:38
Re: Nevím,
Ano, krize tehdy zasáhla všechny, ale je rozdíl, zda někdo ztratil jeden nebo dva modely nebo stál na pokraji zhroucení jako automobilka. U Mazdy se hodnocení z té doby shodují na tom, že silný příklon k wankelu byl pro ni téměř smrtelný, způsobil diskontinuitu ve vývoji pístových motorů a jejich opětovný rozjezd stál Mazdu mnoho času i prostředků. A to, že na motorech následně nestálo celé portfolio je možná právě ten problém, náklady na vývoj by se vrátily kdyby wankel přežil a vyráběl se velkosériově. Malé série specialitek těžko mohou zaplatit drahý vývoj. Takže buď Mazda po 50 letech vývoje má v rukávech absolutní bombu a zahltí trh wankelem, nebo to zkouší a doufá, že se jí povede průlom, ale pak jde podle mého názoru do neúměrného rizika.
26. 2. 2013 07:41
Re: Nevím,
Já tedy nevím, jaké procento svých zisků, resp. investic dávají zrovna do Wankelu, ale mluvit o neůměrném riziku mi přijde jako nesmysl. Abych to připodobnil třeba k burzovnímu investorovi. Pokud rozloží investice a dá dejme tomu 2% do hodně rizikové investice, kde ale může vydělat strašně moc, pak to přece není neuměrné riziko, když ty ostatní méně rizikové a dobře rozložené investice mu to kryjí. Neúměrné riziko je vsadit skoro všechno na jednu velmi nejistou kartu.
V roce 1974 by se o riziko jednat mohlo, ale tehdejší automobilky asi nepředpokládaly, že přijde takto silná krize. Předpokládám, že dneska má Mazda své investice dobře promyšlené, tah se Skyactiv technologií, zdá se, zatím vychází, tak proč by nemohli dále zkoušet, co se dá získat z Wankelu?
Sám si myslím, že kdyby se jeho vývoji věnovalo tolik pozornost, co věnují všechny automobilky pístovým motorům, tak mohl Wankel být úplně někde jinde. Sám si pamatuji, jak jsem při závodech Ecce Homo sledoval Mazdu RX-7, ta jela ve třídě historiků, a pokud mne paměť neklame, tak říkali, že zajela absolutní rekord pro vozy s motorem do obsahu 1300 cc, a to včetně všech formulí a speciálů, co tam kdy jely.
Avatar - Ham.
26. 2. 2013 08:14
Re: Nevím,
Pokud jsem sledoval zprávy z poslední doby, tak na vývoj Sky technologie se Mazda musela velmi silně zadlužit a potřebuje splácet úvěry. Takže na investice nemá ze svých zdrojů, ale musí je kompletně financovat na dluh. Sky by nyní svou produkcí mohlo pomoci splatiti tyto dluhy a vrátiti Mazdu do černých čísel. Potud mi to přijde OK a chápal bych např. max. podporu výroby a dalšího vývoje velmi úspěšného Sky-D. Kdyby byla Mazda zisková a ze svých zisků dávala 3% na výzkum wankelu podle tvého příkladu tak tomu rozumím. Ale společnost zatížená dluhy a vysokou akumulovanou ztrátou z posledních let v této pozici ještě není.
Ono je hezké když fandové podporují a rozplývají se nad různými zajímavými technologiemi, ale výrobci kteří to přeženou často končí na smetišti dějin (viz. třeba z poslední doby osud Saabu, který do poslední chvíle milovala hromada fandů pro jeho nekonvenční řešení, ale jeho strategie následující do značné míry tato přání se ukázala jako sebevražedná).
Avatar - del42sa
26. 2. 2013 08:21
Re: Nevím,
Financování na dluh je zcela běžná praxe napříč automobilkami, na vývoj nových technologií si všechny automobilky půjčují a je to tak odjakživa. Jestli si myslíš, že nějaká automobilka má v šuplíku odložené miliardy ze zisku na vývoj tak jsi hodně naivní....

Navíc vývoj wankelu nepředstavuje pro Mazdu žádné riziko, protože s tímto motorem bude osazen pouze jeden specifický model (možná dva), zatímco běžná nabídka Mazdy staví na klasických spalovacích motorech. Situace ze 70 let se tedy těžko zopakuje....
Avatar - Ham.
26. 2. 2013 08:30
Re: Nevím,
Ziskové automobilky dávají samozřejmě do vývoje hodně svých vlastních zdrojů, tím neříkám, že není i financování na dluh. Ovšem financování 100% z cizích zdrojů je vždy velké riziko. Nezbývá než doufat a přát Mazdě aby to měla spočítané daleko lépe než třeba PSA. :-)
Avatar - del42sa
26. 2. 2013 09:51
Re: Nevím,
Ano přejme jim vše nejlepší. Já osobně Mazdě fandím :-) Jinak někdy nezávisle na tom jak dobré jsou nebo nejsou výpočty nedojde ke kýženému efektu, protože např. nastane krize, zákaznící přestanou nové vozy kupovat a potom je jedno, jak dobře to měl kdo spočítáno, protože výsledek ovlivňují i jiné faktory, které nemůžeš vždy úplně eliminovat....

Myslím, že další krize teprve přijdou, protože zatím někteří žijí z boomu na americkém a hlavně čínském trhu. Ale i ten už neroste tak jako dřív nehledě na to, že evropským automobilkám začínají silně konkurovat místní automobilky. Existuje prognóza, která říká, že nejpozději do 10 let doženou čínské automobilky kvalitou a technologiemi ty evropské. A co bude pak ? to neví nikdo.... 8-s
Avatar - Ham.
26. 2. 2013 13:16
Re: Nevím,
Co bude pak bych optimisticky viděl tak, že Číňan zbohatne, zleniví a dostane se do stejné situace jako před pár lety Korejec a před pár desítkami let Japonec. Jejich auta budou sice na evropské úrovni, ale stejně drahá jako japonská nebo korejská potažmo evropská. No a v konkurenci automobilek ať již z Evropy, z US nebo z Asie přežijí jen ti nejlepší a pár nejslabších automobilek půjde k ledu v Evropě, US, Japonsku a stejně tak z čínského kotle se také vyvaří nějaké schopné jádro a zbytek půjde zase pěstovat rýži..
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2013 00:44
Re: Nevím,
Ale HUŠ :-|
Srdce správného autofandy musí ZAPLESAT a OCENIT přístup automobilky a ne jim "vnucovat" místní evropský přístup ;-)
(ála jeden koncern :-)
26. 2. 2013 07:54
Re: Nevím,
Ano a Mazda si zaslouží :yes: , ale určitá obezřetnost je na místě. Něco stál vývoj SKY a nyní "hlavou proti zdi" s wankelem. Každopádně držím palce a přeji mazdě, aby toto měla dobře spočítané. ;-)
Avatar - del42sa
26. 2. 2013 08:30
Re: Nevím,
i kdyby Mazda nevyvíjela žádný Sky-Aktiv, tak jen investice do nových pohonných jednotek jdou klidně až do miliard. Třeba jen vývoj malého tříválce u PSA stál na investicích přibližně miliardu dolarů. Dalších 135 milionů Euro šlo do investic s tím spojených v továrnách v Douvrinu to je jen určitá část z celého vývoje nového automobilu. Co tím chci říct ? Ano, Mazda se zadlužila, tak jako mnoho jiných, ale investice kterou vrazili do vývoje sky-aktiv se jim určitě vyplatila a budou z ní dlouho benefitovat a zřemě mají stejně tak dobře spočítáno, jestli se jim vyplatí investovat do dalšího vývoje wankelu. Jinak by totiž už dávno oznámili, že s wankelem do budoucna nepočítají.... ;-)
26. 2. 2013 10:44
Re: Nevím,
Snad ano a držím jim palce. Mazda se držením wankelu přes obtíže chová trochu iracionálně, ale právě proto jim fandím, ať to "udrží". Jedná se o velmi výraznou markantu značky. Po svezení s RX-8 po silnicích, které mám dobře najeté se mi to auto velmi zamlouvalo a to i přes strašidelné historky majitelky ohledně servisu. Je to trochu jak s Alfou. Buď na ni máš (ne finančně) a nebo ne. ;-)
25. 2. 2013 18:56
Mazda potěšila <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Držím Mazdě palce, aby se jim podařilo tento motor dostat až do sériové výroby. Na Mazdě se mi vždy líbilo, že dokázala jít tak trochu svou vlastní cestou a Wankelové motory její image jen potvrzovaly. Kdo ví, jak by na tom dnes Wankelové motory byly, kdyby od nich svou tvář neodvrátili ostatní výrobci, resp. kdyby jim vůbec věnovali patřičnou pozornost.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2013 00:39
Re: Mazda potěšila <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
I já (držím palce NEbát se být "jiný" - a to se Mazdě DAŘÍ
PS: (i) Za Wankel :yes: :-)
Avatar - Dinar
26. 2. 2013 09:55
Re: Mazda potěšila <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Opět jsi velmi hrubě mimo. Ve srovnání s ostatními japonskými značkami se mazdě v Evropě daří právě proto, že se nesnaží být jiná, jde přesně po tom, co evropský zákazník chce, proto kvalitní turbodýzly, soudobé automaty, preference kombíku (viz. představení mazdy 6), neasijský design. Takže tleskej, aktuální počínání mazdy na potlesk je, ale měla bys chápat, čemu tleskáš. ;-)
26. 2. 2013 10:13
Re: Mazda potěšila <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Že v Evropě prodává kombi a v USA ne, přece neznameníá, že si neumí jít svou vlastní cestou. Stačí ji trochu sledovat a rozhodně se Mazda dlouhodobě v mnohém odlišuje od průměru, ale to neznamená, že bude vyrábět třeba šestikolky... Pominu-li třeba značky vyloženě sportovních vozů, jako Lambo, Ferrari či Porsche, tak bych rád viděl výrobce, které je dlouhodobě tolik neotřelý, originální a sám sebou, jako právě Mazda. Příklad + důvody proč?
Avatar - Dinar
26. 2. 2013 12:45
Re: Mazda potěšila <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Příklady, důvody? S tímhle nickem, netřeba. >:D
26. 2. 2013 19:15
Re: Mazda potěšila <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
K tomu by asi stálo za to dodat, že alespoň podle mého názoru se sympatie k nějaké značce utvářejí na základě toho, že se mi z nějakých konkrétních důvodů líbí jejich auta, nikoliv obráceně. Příspěvkům tohoto typu tedy moc nerozumím.
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2013 11:59
Re: Mazda potěšila <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Já mluvila o TECHNICE (mrkněte o čem je článek pod kterým diskutujeme ;-) ), nicméně ANO, máte PRAVDU - "hrubě mimo" (pro některé) bývám - já VÍM :-)
Avatar - Dinar
26. 2. 2013 12:57
Re: Mazda potěšila <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Jistě, jeden dvoulitrový a jeden dvouapůllitrový čtyřválec v benzinu, jeden turbodýzl... velmi neortodoxní a výjimečné. >:D A nebo tě tak rozhodila zmínka o pokračujícím vývoji wankelu? Spousta automobilek pracuje na různých typech pohonů, klidně by tu mohl být článek denně na podobné téma. Wankel je při současném a zjevně i budoucím trendu hry na ekologii už jen historií, mazda s ním nemá šanci se v rámci zregulovaného světa prosadit. Ale v případě tvého potlesku je to jedno, nejde o mazdu, jde o to, vyvolat dojem, že tu je někdo, kdo jde proti proudu, kdo je jiný a bla, bla, hlavně aby se mohlo ve druhé větě napsat, ne jako to ten zlý Koncern. Někdy nevím jestli se ti smát nebo tě litovat, ale na lítost už si moc stará. ;-)
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2013 14:07
Re: Mazda potěšila <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Aha >:-[]
Tak P-O-P-O-Ř-A-D-Ě ;-)
1) Takže ještě jednou - MRKněte o čem je článek pod kterým diskutujete - o VELMI NEortodoxním a VÝJÍMEČNÉM motoru Wankel :-)
2) Nuž (jak je vidět) pro někoho TECHNIKA začíná a končí objemem motoru? ;-)
Neb JÁ za docela "výjímečné" považuji i motory pro Mazdu 6 :-)
3) Ano, zmínka že Mazda o Wankel dál pečuje a bude další generace MNE (ne "rozhodila" ale POTĚŠILA :yes: ;-)
4) Spousta automobilek sice pracuje na různých alternativách pohonu (ale na článek na každý den to FAKT NEní) ale NEvím o nikom kdo desítky let dělá nějakou zcela JINOU ORIGINÁLní konstrukci, vy ano? ;-)
5) zregulovaný je svět tady v okolí, na tomto MALÉM čím dál tím méně významném kontinentu, ten pro globálního výrobce NENí až tak "rozhodující"
6) no a ty "pokusy o psyschologii" - to snad raději ani komentovat NEbudu :-)
7) zlý (fakt ŠPATNÝ člověk) v jednom velkém evropském koncernu pracuje - což jste ale na mysli asi NEměl ;-)
8) že hodně lidí "šílí" z celkem tuctové techniky stejného koncernu - to mi příjde celkem "smutné", ale podobné je to i v hudbě (naštěstí je možnost poslouchat i koupit si JINÉ výrobky/produkty - třeba Wankel od Mazdy :-)
Avatar - Dinar
26. 2. 2013 14:53
Re: Mazda potěšila <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Prý popořadě... a šup, guláš. >:D
Jestli někdo dělá desítky let jinou ( nevím proč originální, když ji mazda nevymyslela) konstrukci, která je v každém ohledu horší než ta obeně užívaná, to má být jako na potlesk? Do auta lze zamontovat třeba reaktivní motor, a k čemu by to bylo?
Jiné automobilky wankel také používaly, ale poté, co udělaly zjevný závěr, že jde o slepou uličku, od této koncepce upustily. Že se wankela mazda (údajně) drží i po 40 letech nedobrých zkušeností, je hezká ukázka zartputilosti, ale na úrovni zlatokopa prosívajícího písek z dávno prosetého potoka.

A co se zlého člověka týká, vzpoměl jsem si na tvou zášť a chorobnou nenávist se spoustou blábolivých "argumentů", když jsem četl vyjádření Dietera Zetscheho na konto F. Piecha v tom smyslu, že on je Mercedesem mezi automobilovými manažery. ;-) Ale nejspíš to bude tak, že ani ten Zetsche neví co mluví, páč se zapoměl zeptat jedné rakouské tety.
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2013 16:16
Re: Mazda potěšila <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Nojo, technika začíná a končí OBJEMem motoru a rozdělení do bodů 1) až 8) je "guláš" :yes: :-)
Já jsem BLONDýna, co vy?
Wankel (na téhle planetě v roce 2013) prostě JE ORIGINÁLní a VÝJÍMEČNÁ konstrukc e - která konkrétní firma ho vyrábí s tím myslím NEmá co dělat..
Vaše (okamžité) HORŠÍ mluví samo za sebe - nemělo by to tady být (alespoň trochu) o auto FANOUŠCÍCH? ;-)
Mimochodem v ČEM proč, jak "je horší"?
A co se týče "pana zlého", NEjde mi až tak co kdo kde řekl, ale o ČINY - a tam se ani všichni ostatní šéfové automobilek DOHROMADY FERDINANDovi NE"vyrovnají" (naštěstí :-)
Avatar - Dinar
26. 2. 2013 16:56
Re: Mazda potěšila <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
V čem je Wankel horší? Při srovnání s klasickým motorem podobného max. výkonu má výrazně nižší kroutící moment (tvá oblíbená pružnost), má vyšší spotřebu benzinu a výrazně oleje a je méně spolehlivý. Z hlediska fajnšmekrovské nadstavby, např zvukový projev vysavače, těžko někoho nadchne. Jinými slovy není důvod preferovat Wankel, ale to bys musela vědět, o čem mluvíš, myslím tím tvůj obvyklý problém nulové praktické zkušenosti v probírané věci, a tedy obvyklé salonní "jineistické" plky. Ale máš šanci, klidně se rozepiš v čem je Wankel tak úžasný a v čem převyšuje klasickou koncepci... Těším se. ;-)

A co se Piecha týká, jistě, Zetsche o jeho "činech" nic netuší, je to bloud, to naše teta Plkavka ta ví a zná. >:D
Avatar - Hammunasakra
27. 2. 2013 02:01
Re: Mazda potěšila <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
FAKT ten druhý odstavec? :no: 8-s
FAKT (zase) kraviny jako "T-E-T-A P-L-K-A-V-K-A"? :no: ;-\
FAKT NEbavíte (o autech motorech atd. RÁDA - tohle FAKT NErada
Avatar - Dinar
27. 2. 2013 06:25
Re: Mazda potěšila <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Aha, takže zase nic... Nějak mně to ani nepřekvapuje. :-!
Avatar - Hammunasakra
27. 2. 2013 15:55
Re: Mazda potěšila <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Tak si VYBERte - buď NEbudete stále dokola (fakt hloupě) "TETAovat" apod. a já vám RÁDA vysvětlím proč by fanoušek do aut MĚL být rád za Wankel apod...
..no a nebo budete BURAN a ... holky se s vámi bavit nebudou (TAKhle je to "jednoduché" ;-)
27. 2. 2013 16:36
Re: Mazda potěšila <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Tuctova technika?Myslite hned 2 dvojspojka po 959 seriove vyrabena?Prime vstrikovani s preplnovanim i dvojitym?Samocinne parkovani,start stop system uz u III Golfa v 93 roce atd?Co ma Citroen?
Avatar - Hammunasakra
27. 2. 2013 17:14
Re: Mazda potěšila <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Ano. Ano (krásná ukázka jak z PRŮMĚRNÉ věci, které navíc do běžných aut NENÍ příliš vhodná (!) - může dav "šílet"). Ano (i když to je "hezké"- to je VÝJÍMKA, to se asi DÁ brát jako KONSTRUKČNÍ PLUS). Ano. Ano (to má snad už doslova "každý", ne?).
Stále (jen) po "povrchu", soustředíte se na NEpříliš důležité DROBNOST (nic proti nim - vím že přesně TÍMHLE automobilky "loví" zákazníky - a nejen automobilky, je to asi jako když si kvůli PĚKNÉMU klipu, koupíte celé CD ;-)). Já mluvila o PODSTATĚ o ZÁKLADu - o KONSTRUKCI aut :-)
PS: Proč se ptáte zrovna na CItroën? ;-)
PPS: Tak CO to "(jasně) lepší auto" než Citroën C5 3.0 V6 bi-turbo - JAKÉ že je to "lepší auto" (za ca 800 t. kč? a když s tím máte TAKOVÝ pVWoblém, tak holt řekněte DRAŽŠí :-)
25. 2. 2013 19:09
Parada!
:yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
25. 2. 2013 19:52
Podobně i VW
pokračuje ve vývoji motorů TDI PD nové generace :-!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - WinDiesel
25. 2. 2013 20:43
Re: Podobně i VW
Smůla, hochu, nepokračuje ...... ale sni si dál svůj sen o motorech TDI-PD s kompresí 50:1 ..... ;-)
25. 2. 2013 20:56
Re: Podobně i VW
Ani pro náklaďáky?
Avatar - Ada je zase tady
25. 2. 2013 21:32
Re: Podobně i VW
50:1 urcite ne :-) Nicmene zcela oddelene systemy vstrikovani do kazdeho valce plus vyssi kompresni a vstrikovaci tlaky (a mozna variabilne nastavitelne tlaky) - to je budoucnost dieselu. :yes:
26. 2. 2013 18:21
Re: Podobně i VW
neviem, či sranduješ, či čo...
mazda urobila sky-d s nizkym kompresným pomerom 14:1 a docielila vynikajúcu efektivitu, čistotu spaľovania a výkon. to čo si popísal ty, zrejme nebude správna cesta.
Avatar - elNiino88
27. 2. 2013 01:44
Re: Podobně i VW
no jistě, proč něco dělat jednoduše, když to jde udělat složitě (v tomto případě se složitě nerovná lépe) a myslím že zrovna u VW chtějí na PD rychle zapomenout... :no: :no: :no: :no:
Avatar - del42sa
26. 2. 2013 10:31
Re: Podobně i VW
Ado ty seš blázen >:D
Avatar - 3_diamanty
25. 2. 2013 20:26
v dnesnych tazkych casoch
sa este zaoberat popri tom vsetkom aj wankelom za to si zasluzi mazda palec hore :yes:

este nedavno som cital clanok ze mazda z wankelmi konci..... takze o to vacsiu mam radost ked citam ze mazda potvrdila pokracovanie vyvoja wankela :yes:
Rozbalit vlákno
0
25. 2. 2013 22:13
Mazda
Vie asi co robi...dokazala to aj Sky-activom benzin bez turba...preco by to nedokazala aj s wankelom...navyse ide robit auto zase na zabavu...
Rozbalit vlákno
0
4. 3. 2013 09:34
wankel
ja nikdy nerozumiem tomu preco sa tu hadate ci je wankel dobry alebo nie... Som velky fanusik mazdy a teda: dolezite je si uvedomit ze wankel nieje motor ktory ma velku vydrz... Wankel je pre vyblaznenie.. Nizka hmotnost a velky vykon, to je wankel.. S objemu 1,3 dostat 200 hp to je wankel. Ziadne dlhe vzdialenosti ziadne rodinne auto. Ale o tom ze to ma zvuk ako vysavac s tym nesuhlasim. A o tom ze je neporovnatelny s "normalnymi" piestovymi motormi sa nebudeme bavit.. Staci sa pozriet s akym naskokom vyhrala mazda na le mans s stvorrotorovym wankelom..
Rozbalit vlákno
0