Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz Actros 1848 LS 4x2: Solo Star

Koncept rohového křesla v kabině tahače najdeme jen u Mercedes-Benzu Actros. Vyzkoušeli jsme je také v provozu.
Zpět na článek
3. 4. 2015 13:06
3. 4. 2015 10:33
co software?
Dobrý den, zajímalo by mne, jaké možnosti nabízí Mercedes v oblasti elektronického sledování provozu vozidla (v dnešní době ISO a environmentálních norem klienti často vyžadují údaje např. o sledování uhlíkové stopy apod.) U testů mi takové údaje chybí a to je škoda.
Rozbalit vlákno
42
Avatar - petrumr
3. 4. 2015 10:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 4. 2015 11:08
Re: co software?
Věř mi, že jsou klienti, kteří to po nás chtějí. A chceš-li získat zakázku, která ti zajistí práci na dalších 2 - 5 let, začneš tyto údaje sledovat, protože jsou i předmětem smlouvy. Do jaké míry je to potřebné ponechám na úvaze každého jednotlivce. Mít ISO je dnes standard a otevírá cestu k velkému businessu, nehledě na to, že společnosti s nastavenou firemní politikou jsou obchodními partnery vnímány jako spolehlivé, silné a zdravé. Už Henry Ford věděl, že 3 z 5-ti dolarů je třeba investovat do vytváření obchodní značky. Chápu tvůj komentář, ale nesouhlasím s tebou.
EDIT: majitelé pro větší zisk nic neojebávají, pokud mají zdravý rozum a chtějí být součástí trhu. Pokud dostane řidič padáka, tak proto, že si naftu lije do svého osobního ropáka.
Avatar - petrumr
3. 4. 2015 11:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 4. 2015 11:38
Re: co software?
Je mi líto, že máš takovou zkušenost. Já se ke svým lidem chovám slušně, protože se mi to (nejen finančně) vyplácí. Krádež nafty byl nejčastější důvod pro rozvázání pracovního poměru s řidičem, na druhém místě alkohol a v jednom případě amfetamin. Zákony této země neporušuji, protože se cítím být i přes "mediální" náladu ve společnosti především slušným člověkem. A i to se vyplácí (nejen finančně).
Avatar - petrumr
3. 4. 2015 11:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 4. 2015 11:52
Re: co software?
Petře, je mi líto. Pravděpodobně si ani rozumět nemůžeme. Nabízím ti tedy shodu na tom, že se neshodneme.
Avatar - wakantanka
3. 4. 2015 12:02
Re: co software?
registrujem ťa tu na fóre pomerne krátko, preto zrejme nevieš čo je petrumr zač. Na neho s vecnými argumentami nemôžeš. Tomu on proste neporozumie. >:D A hlavne jedho znalosti sú typu jedna paní povídala, resp. kluci v hospodě říkali, atd. >:D
3. 4. 2015 12:06
Re: co software?
Každý žijeme ve svém světě. A i to je dobře. Já jsem z jeho slov pochopil, že prochází těžkým obdobím a proto jej nebudu soudit.
Avatar - wakantanka
3. 4. 2015 13:15
Re: co software?
Podebatuj s ním ešte chvíľu a nazve ťa boľševikom, komunistom a bohviečím ďalším. >:D Jemu proste keď začnú dochádzať vecné argumenty začne urážať a podsúvať svoje polopravdy. Obávam sa však že jeho ťažké malomeštiacke obmedzené obdobie trvá už nejaký ten piatok a tak skoro neskončí. >:D
Avatar - petrumr
3. 4. 2015 12:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 4. 2015 12:08
Re: co software?
čili ani shodu na neshodě nejsi schopen přijmout? Jistě se tedy na mě nebudeš zlobit, když na tvé komentáře nebudu nadále reagovat.
Avatar - petrumr
3. 4. 2015 12:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - wakantanka
3. 4. 2015 13:18
Re: co software?
To že to bez podvodu nedokážeš ty a nikto z tvojho okolia neznamená, že to je univerzálna pravda.
Avatar - petrumr
3. 4. 2015 17:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - wakantanka
3. 4. 2015 20:49
Re: co software?
No očividne ty vieš lepšie ako ja podnikám že? Či podľa seba súdim teba? Ale ani to neplatí, ty nepodnikáš, ty len trepeš sprostosti po diskusiách. >:D
3. 4. 2015 11:52
Re: co software?
A proč se na tohle vybavení ptáš tady? Není jednodušší se zeptat přímo nějakého prodejce značky?
3. 4. 2015 11:54
Re: co software?
Mám tento web rád. Proto. Myslím si, že doplnění informací u podobných testů by nebylo od věci. Informace by tak byly kompletnější. Nicméně je to můj subjektivní názor.
Avatar - wakantanka
3. 4. 2015 12:07
Re: co software?
Obávam sa že takéto podrobnosti a tomto webe njdeš len ťažko. Predsa len sa orientuje viac na osobné autá a správy o nákladných či autobusoch sú skôr len z časti prevzaté z iného zrejme partnerského webu / redakcie v rámci mediálneho domu.
Čo sa samotnej tvojej otázky týka, Mercedes ako taký je viacmenj priekopníkom v zavádzaní rôznych "vychytávok" do praxe. Tento nový Actros bol od počiatku stavaný na plnenie normy EURO 6 po všetkých stránkach. Telematiku so vzdialeným prístupom to minimálne na požiadanie ak nie sériovo určite bude mať.
3. 4. 2015 12:12
Re: co software?
Máš pravdu. Prostě by mi přišlo fajn, kdybych našel všechny informace na jednom místě:). Mercedes jest v našem v hledáčku... protože viz test :-)
Avatar - petrumr
3. 4. 2015 12:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - wakantanka
3. 4. 2015 19:02
Re: co software?
a prečo by mal niečo zhodné mať, ked si väčšinu vecí vyvíja vo vlastnej réžii ?
Avatar - petrumr
3. 4. 2015 19:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - wakantanka
3. 4. 2015 20:46
Re: co software?
a počul si už niečo o druhovýrobe? Zvlášť filtre a podobný spotrebák robí kopa aftermarket výrobcov. Mnohokrát vieš kúpiť trebárs ten olejový filter od Mannu za cca polovicu toho čo stojí ten istý u Mercedesu s pečaťou originálneho dielu. A mohol by som pokračovať. Tá zameniteľnosť dielov stále fungovala hlavne v socialistických dobách, kedy Karosy mali motory z LIAZ-u.
Avatar - wakantanka
3. 4. 2015 13:13
Re: co software?
Systém Telligent mali už v prvom Actrose, údaje uhlíkovej stope určite poskytoval aj systém ktorý mali v predch. generácii. Toto by som pri žiadnom v EU predávanom nákladnom aute nevidel. Každý jeden výrobca nejaký podobný systém má. Bez toho by si na západných a severských trhoch ani neškrtol.
3. 4. 2015 13:34
Re: co software?
No, moderní web o moderních technologiích v automobilovém průmyslu by mohl (to neznamená že musí) podobné informace poskytovat. To bylo gró mé otázky... každé zlepšení vítáno... :-)
Avatar - petrumr
3. 4. 2015 12:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
3. 4. 2015 12:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 4. 2015 12:24
Re: co software?
Společnosti, které mají vlastní environmentální program a vytvářejí si značku šetrností k životnímu prostředí. Chtějí vědět, jaký dopad na životní prostředí má jejich produkt od první fáze výroby až do fáze předání konečnému spotřebiteli. Věř mi, že těmto společnostem nejde ani tak o cenu, jako o kvalitu. Protože mám ISO, mohu být dražší... ale mnohem spolehlivější, neboť mám nastaveny různé scénáře v případě mimořádných událostí. Jsem konkurence schopný a mohu na svých cenách trvat. Mohu získat kontrakt na mnoho let, cena zůstává "stejná", ale smluvně je ošetřen pokles či navýšení cen PHM, mýtného a podobně... Je mnoho společností, které mají vlastní program na ochranu životního prostředí. Mnoho velkých společností.
Avatar - petrumr
3. 4. 2015 12:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 4. 2015 13:08
Re: co software?
Ty jsi opravdu velmi zatrpklý člověk. Uvažoval jsi někdy o tom, že bys svou logiku přehodnotil a začal chodit do práce?
Postup při ekologické havárii stanovuje zákon. Řidiči jsou proškoleni v rámci ADR , jak se mají v případě úniku kapalin chovat vědí, každé vozidlo je vybaveno celou škálou předepsaných ochranných prostředků, včetně manuálu, jak postupovat... jestli chceš popsat celý proces v rámci ISO, tak to nejsem ochoten...
Avatar - petrumr
3. 4. 2015 17:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 4. 2015 18:11
Re: co software?
jsi hloupý člověk, Petře. Je mi tě líto. Jako řidiče bych tě na silnici potkat nechtěl a jako zaměstnance pravděpodobně nikdy nezaměstnal.
Avatar - petrumr
3. 4. 2015 20:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 4. 2015 20:49
Re: co software?
Petře, prohlásit tě za hloupého člověka nebylo ode mne slušné... uznávám. Nicméně čti od shora dolů. Odpovím ti nejprve na tvůj dotaz ohledně ADR. Moje společnost se nezabývá pouze autodopravou, ale celým komplexem služeb v oblasti logistiky. Protože se snažím permanentně o zlepšování a o udržení se na trhu, mám tým lidí, kteří se zabývají i oblastí kvality, zlepšování procesů atd... prostě se snažím být dobrým zaměstnavatelem a kvalitní společností. ADR je v mé společnosti standard. Všechna vozidla jsou vybavena příslušenstvím ADR bez ohledu na to, zda v danou chvíli převážejí nebezpečný náklad, nebo ne. Zkrátka je to standard, který si současný evropský trh žádá.
Máš těžkou depresi. Potřebuješ psychoanalytika. To myslím vážně. Nic zlého v mých slovech nehledej. Mám na olomoucku přítelkyni psycholožku, která ti může pomoct zbavit se pocitů křivdy, pocitu osobního neúspěchu. Mohu ti na ni poslat kontakt (sezení je hrazeno v rámci zdravotního pojištění). Nemyslím to zle. Potřebuješ si to zkrátka srovnat. Do podobné situace se může dostat každý a není ostuda se snažit to řešit. Právě naopak.
7. 4. 2015 22:03
Re: co software?
Vidis, bolsevik >:D to to moc dlouho netrvalo... Jsem rad, ze se nekdo jeste o tohle v podstate remeslo zajima ackoliv uz je jen zamestnavatel. Protoze v soucasny dobe je problem ten ze mnoho zamestnavatelu jsou tzv. "ekonomove" ktery v podstate ani tomu svymu nerozumi.
Avatar - wakantanka
3. 4. 2015 19:38
Re: co software?
človeku ktorý nerozumie písanému textu ťažko niečo vysvetliť a to je presne tvoj prípad.
Avatar - petrumr
3. 4. 2015 19:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - wakantanka
3. 4. 2015 22:01
Re: co software?
Prečo nemáš ADR ty netuším, ja ho nemám tiež pretože ho nepotrebujem. Jednak aktívne nejazdím a jednak som nikdy nevozil tovar podliehajúci ADR. Kto začal s ADR nemám v úmysle hľadať, ty si tu však začal s nejakým prasknutým olejovým filtrom absorbentmi a podobnými nezmyslami o ktorých vôbec reč nebola. Tak nehuč teraz s ADR lebo nevieš kudy kam.
Avatar - wakantanka
3. 4. 2015 13:09
Re: co software?
zase nemáš reálne argumenty alen melieš tri poza štyri >:D Uhlíková stopa nutne neznamená to, aby zákazník vedel koľko presne moja súprava spotrebovala. To je údaj pre mňa a následne software prepočíta na základe týchto vstupov tú tzv. uhlíkovú stopu, t.j. koľko uhlíka sa uvoľnilo počas prepravy daného produktu z bou A do bodu B, samozrejme sa k tomu pripočíta aj opotrebenie pneumatík, adekvátna hodnota za oleje ktoré sa menia atď.
3. 4. 2015 13:23
Re: co software?
Máš recht.. myslím, že jsem trpělivost již prokázal...
Avatar - Kolouš
3. 4. 2015 18:16
Re: co software?
Mercedes má vlastní telematiku, kterou nazývá FleetBoard. Výhodou tohoto systému je právě v tom ze je fabricky. Tzn, že je vyvíjen společně s vozidlem. Napojení není tedy přes standartni FMS konektor, ale přímo na CAN vozidla. Diky tomu je možno je získat maximum dat, které se na FMS nedostanou (celk.tonaz soupravy, topograficka náročnost atd...) Primárně to má sloužit k detailním vyhodnocení provozu. Zobrazuje takové informace jako je nastavení hysterezi a vyuziti prediktivniho tempomatu, využití potenciálu motoru v různých režimech jizdy, predvidavou jízdu, práci s pedály + 600 dalších udaju... a to vše porovnává právě s obtížnosti na dané trase (kopcovitost, stupeň dopravy, hmotnost soupravy). Výsledkem je detailní analýza stylu řízení, která ovšem nezahrnuje spotřebu paliva, protože ta je přímo závislá na výše uvedených faktorech. Samozřejmostí jsou přidané funkce jako mapování, el.stazka, oboustranná komunikace ridic-dispecer. Další vhodnou službou je něco jako telediagnostika. Majitel může sledovat kompletní tech.stav vozu (provoz.kapaliny, žárovky, brzdy, tlaky pneu.)+ nájezdy do všech serv.prohlidek. třešničkou je možnost napojení na zvolený autorizovaný servis který to hlídá za majitele, s tím, že laicky řečeno "softwarove" poruchy lze řešit na dálku. V případě mechanické poruchy je možno provést diagnostiku na dálku a servisní vozidlo si na místo poruchy veze už vyskladnene potřebné dily.
3. 4. 2015 18:25
Re: co software?
Excelentní! Díky. Čekal jsem, že se to objeví spíš v článku, ale za tvůj komentář pro logistické technokraty poklona.
3. 4. 2015 13:06
Super clanek
Velmi dobry clanok, privital by som viac takychto!

Inac spotreba nieco nad 20 litrov je skvelá!

Ak by som kupoval takýto ťahač tak by som volil čo najmenej elektroniky bez takýchto pomocníkov, inač super!

Automaticke vyradzovanie do neutralu povazujem za zbytocnost.
Rozbalit vlákno
7
3. 4. 2015 13:16
Re: Super clanek
jo... no moje řidiče zaujalo především to křeslo... >:D Nechtěj ani vědět, s čím to zase ti "čuňáci" spojili...
Avatar - petrumr
3. 4. 2015 20:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 4. 2015 22:24
Re: Super clanek
První dotaz ponechám bez komentáře. Otázkou na křeslo jsi mi popravdě vyrazil dech. Domníval jsem se, že jako řidič víš moc dobře, co znamená na chvíli opustit křeslo před volantem. Posadit se do jiného křesla, pořádně se opřít a natáhnout nohy před sebe... zarelaxovat si... zkrátka změnit polohu těla i myšlenek. Ne vždy se řidiči chce při povinné přestávce natáhnout na postel, protože ví, že pak bude ještě víc unavený. Podvádění s tachografem je trestné. Celý proces kolem linkové jízdy(nakládky, vykládky, povinné přestávky)musí být načasován tak, aby se přizpůsobil dojezdový čas, nikoliv aby se přizpůsobovalo dojezdovému času. Čili podvádění s magnety či jinými prostředky se tak vyloučí. Nárazovými přepravami se nezabýváme.
Avatar - petrumr
3. 4. 2015 17:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - wakantanka
3. 4. 2015 19:00
Re: Super clanek
no môžeš tri krát hádať ako sa dosahujú tieto snové spotreby. Bez armády elektr. asistentov si dnes pomaly neškrtneš, nehovoriac že základ je automat, manuál len na objednávku. Vyradzovanie má v určitých prípadoch opodstatnenie, skôr sa čudujem, že s tým výrobcovia neprišli už skôr.
Avatar - petrumr
3. 4. 2015 20:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - wakantanka
3. 4. 2015 20:51
Re: Super clanek
jasne, vodič tvojho kalibru s tým bude jazdiť za 15 že? zas melieš a nevieš o čom.