Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Mercedes-Benz Actros 1848 LS 4x2: Solo Star

51 komentářů

Alex deLarge
Dobrý den, zajímalo by mne, jaké možnosti nabízí Mercedes v oblasti elektronického sledování provozu vozidla (v dnešní době ISO a environmentálních norem klienti často vyžadují údaje např. o sledování uhlíkové stopy apod.) U testů mi takové údaje chybí a to je škoda.
Avatar - petrumr
petrumr
nikdo to nesleduje, je to jenom blábol manažérů, ISO je pohřeb kvalitní práce a ty normy jsou zralý pro chocholouška, nenut mně dělat příklady z praxe. Každý podnik má svojeho garážmistra a on si vybere, které sledování chce mět. A každý sledování se dá o*** a hlavně to ojebávají majitelé pro větší zisk a když se něco stane, tak řidiče ještě vyhodí z práce.
Alex deLarge
Věř mi, že jsou klienti, kteří to po nás chtějí. A chceš-li získat zakázku, která ti zajistí práci na dalších 2 - 5 let, začneš tyto údaje sledovat, protože jsou i předmětem smlouvy. Do jaké míry je to potřebné ponechám na úvaze každého jednotlivce. Mít ISO je dnes standard a otevírá cestu k velkému businessu, nehledě na to, že společnosti s nastavenou firemní politikou jsou obchodními partnery vnímány jako spolehlivé, silné a zdravé. Už Henry Ford věděl, že 3 z 5-ti dolarů je třeba investovat do vytváření obchodní značky. Chápu tvůj komentář, ale nesouhlasím s tebou.
EDIT: majitelé pro větší zisk nic neojebávají, pokud mají zdravý rozum a chtějí být součástí trhu. Pokud dostane řidič padáka, tak proto, že si naftu lije do svého osobního ropáka.
Avatar - petrumr
petrumr
vím, že nechceš mluvit o svojich praktikách, ale nikdo ti tady nevěří.Já jsem o kradení nafty nic nepsal a akorát se mně zdá, že nekalosti svádíte jenom na chudáky řidiče.
Alex deLarge
Je mi líto, že máš takovou zkušenost. Já se ke svým lidem chovám slušně, protože se mi to (nejen finančně) vyplácí. Krádež nafty byl nejčastější důvod pro rozvázání pracovního poměru s řidičem, na druhém místě alkohol a v jednom případě amfetamin. Zákony této země neporušuji, protože se cítím být i přes "mediální" náladu ve společnosti především slušným člověkem. A i to se vyplácí (nejen finančně).
Avatar - petrumr
petrumr
Jestli nic neporušils, tak jsi zázrak této republiky a tuším, že ti nikdo nevěří. Nemusíš se mně omlouvat za nekalosti, za ty roky mně to přijde taky přirozený, nic jsem nepsal, že řidiči porušují to co jsi vypsals, asi blbě si rozumíme.
Alex deLarge
Petře, je mi líto. Pravděpodobně si ani rozumět nemůžeme. Nabízím ti tedy shodu na tom, že se neshodneme.
Avatar - wakantanka
wakantanka
registrujem ťa tu na fóre pomerne krátko, preto zrejme nevieš čo je petrumr zač. Na neho s vecnými argumentami nemôžeš. Tomu on proste neporozumie. >😁 A hlavne jedho znalosti sú typu jedna paní povídala, resp. kluci v hospodě říkali, atd. >😁
Alex deLarge
Každý žijeme ve svém světě. A i to je dobře. Já jsem z jeho slov pochopil, že prochází těžkým obdobím a proto jej nebudu soudit.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Podebatuj s ním ešte chvíľu a nazve ťa boľševikom, komunistom a bohviečím ďalším. >😁 Jemu proste keď začnú dochádzať vecné argumenty začne urážať a podsúvať svoje polopravdy. Obávam sa však že jeho ťažké malomeštiacke obmedzené obdobie trvá už nejaký ten piatok a tak skoro neskončí. >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Ale já ti rozumím, veřejně píšeš, že jsi svatoušek, ale nikdo ten svatý kruh neviděl, nebot dopravce bez podvodů nepřežije rok.
Alex deLarge
čili ani shodu na neshodě nejsi schopen přijmout? Jistě se tedy na mě nebudeš zlobit, když na tvé komentáře nebudu nadále reagovat.
Avatar - petrumr
petrumr
Jistě nereaguj na mně, ale nepiš bludy, že jsi svatoušek, tohle nemám rád.
Avatar - wakantanka
wakantanka
To že to bez podvodu nedokážeš ty a nikto z tvojho okolia neznamená, že to je univerzálna pravda.
Avatar - petrumr
petrumr
ty si jeho sekretář, že víš co a jak? Zatloukáte a zatloukáte >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
No očividne ty vieš lepšie ako ja podnikám že? Či podľa seba súdim teba? Ale ani to neplatí, ty nepodnikáš, ty len trepeš sprostosti po diskusiách. >😁
geroc I.
A proč se na tohle vybavení ptáš tady? Není jednodušší se zeptat přímo nějakého prodejce značky?
Alex deLarge
Mám tento web rád. Proto. Myslím si, že doplnění informací u podobných testů by nebylo od věci. Informace by tak byly kompletnější. Nicméně je to můj subjektivní názor.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Obávam sa že takéto podrobnosti a tomto webe njdeš len ťažko. Predsa len sa orientuje viac na osobné autá a správy o nákladných či autobusoch sú skôr len z časti prevzaté z iného zrejme partnerského webu / redakcie v rámci mediálneho domu.
Čo sa samotnej tvojej otázky týka, Mercedes ako taký je viacmenj priekopníkom v zavádzaní rôznych "vychytávok" do praxe. Tento nový Actros bol od počiatku stavaný na plnenie normy EURO 6 po všetkých stránkach. Telematiku so vzdialeným prístupom to minimálne na požiadanie ak nie sériovo určite bude mať.
Alex deLarge
Máš pravdu. Prostě by mi přišlo fajn, kdybych našel všechny informace na jednom místě😊. Mercedes jest v našem v hledáčku... protože viz test 😄
Avatar - petrumr
petrumr
Mercedes má chybu ve smíšeným parku tu, že nemá s nějakýma autama nic shodnýho v ND.
Avatar - wakantanka
wakantanka
a prečo by mal niečo zhodné mať, ked si väčšinu vecí vyvíja vo vlastnej réžii ?
Avatar - petrumr
petrumr
měnils někdy nějakou součástku na autě tzv spotřební díl? Nakladáky jsou jiné jak osobáky a je dobrá věc, že třeba vysoušeč vzduchu pasuje od autobusa po volvo. Ve firmě se na to pamatuje, ale co na cestách. Třeba na volvo atd koupíš americký filtry MAC a na mercedesa mercedáský, kde platíš tu hvězdu a jsou třeba třikrát dražší.
Avatar - wakantanka
wakantanka
a počul si už niečo o druhovýrobe? Zvlášť filtre a podobný spotrebák robí kopa aftermarket výrobcov. Mnohokrát vieš kúpiť trebárs ten olejový filter od Mannu za cca polovicu toho čo stojí ten istý u Mercedesu s pečaťou originálneho dielu. A mohol by som pokračovať. Tá zameniteľnosť dielov stále fungovala hlavne v socialistických dobách, kedy Karosy mali motory z LIAZ-u.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Systém Telligent mali už v prvom Actrose, údaje uhlíkovej stope určite poskytoval aj systém ktorý mali v predch. generácii. Toto by som pri žiadnom v EU predávanom nákladnom aute nevidel. Každý jeden výrobca nejaký podobný systém má. Bez toho by si na západných a severských trhoch ani neškrtol.
Alex deLarge
No, moderní web o moderních technologiích v automobilovém průmyslu by mohl (to neznamená že musí) podobné informace poskytovat. To bylo gró mé otázky... každé zlepšení vítáno... 😄
Avatar - petrumr
petrumr
on asi myslel ten žalující program, ale to jde na všechny auta asi už 15 let. >😒] Pomáhá i mechanikům najít závadu, co nenajde ani diagnostika.
Avatar - petrumr
petrumr
jací klienti to chcou po dopravci telemetrii auta? Tohle by mně taky zajímalo, nejdříve jsem si myslel, že to chce zákazník, co auto koupí, ale že to chce zákazník co si objedná přepravu zboží? Na co, jako že zjistí, že souprava jela tolik, spotřebovala tolik a že chce nižší cenu za dopravu pro příště?
Alex deLarge
Společnosti, které mají vlastní environmentální program a vytvářejí si značku šetrností k životnímu prostředí. Chtějí vědět, jaký dopad na životní prostředí má jejich produkt od první fáze výroby až do fáze předání konečnému spotřebiteli. Věř mi, že těmto společnostem nejde ani tak o cenu, jako o kvalitu. Protože mám ISO, mohu být dražší... ale mnohem spolehlivější, neboť mám nastaveny různé scénáře v případě mimořádných událostí. Jsem konkurence schopný a mohu na svých cenách trvat. Mohu získat kontrakt na mnoho let, cena zůstává "stejná", ale smluvně je ošetřen pokles či navýšení cen PHM, mýtného a podobně... Je mnoho společností, které mají vlastní program na ochranu životního prostředí. Mnoho velkých společností.
Avatar - petrumr
petrumr
ale to iso má i sebemenší podnik a chci se zeptat, co to když na autě praskne třeba olejový filtr a vyteče 40 litrů oleje. Veze řidič ten sorbent , tu savou hadru? A co když ten olej bude 5km? Řidič se vybodne na iso a nějaký hnupoviny a zavolá 150. Tohle frajeření je dobrý na nějaký rauty.plesy atd, ale praxe je někde uplně jinde a tímto se všechno zdražuje. Mám ti uvést další příklady?
Alex deLarge
Ty jsi opravdu velmi zatrpklý člověk. Uvažoval jsi někdy o tom, že bys svou logiku přehodnotil a začal chodit do práce?
Postup při ekologické havárii stanovuje zákon. Řidiči jsou proškoleni v rámci ADR , jak se mají v případě úniku kapalin chovat vědí, každé vozidlo je vybaveno celou škálou předepsaných ochranných prostředků, včetně manuálu, jak postupovat... jestli chceš popsat celý proces v rámci ISO, tak to nejsem ochoten...
Avatar - petrumr
petrumr
Já jsem něco psal o ADR????? O přepravě ADR?????? Tuším, že se ti to nějak škobrtá v tych pojmech a to nejsem v tom odborník, jenom znám svoje povinosti.
Já nejsem proškolen v ADR a jsem řidič, jestli u vás je jenom přeprava ADR, tak to tedy musí, ale jestli podnik nemá přepravu ADR, tak mně laskavě napiš(může být i sekretář wakantanka) jak může řidič, kterýmu praskne filtr znát předpisy ADR.
Alex deLarge
jsi hloupý člověk, Petře. Je mi tě líto. Jako řidiče bych tě na silnici potkat nechtěl a jako zaměstnance pravděpodobně nikdy nezaměstnal.
Avatar - petrumr
petrumr
ano, ale nejsem vymyšlenéj ruskéj bolševik s vymytým mozkem a vím na rozdíl od tebe, co to ADR je i když nemám školení. Místo odpovědi jsi řekl, že jedou podle ADR, ale proč proboha, když třeba tahač solo nemá přepravu ADR, vidím, že pěkně v tom lítáš a takový podvodníky nemám rád. UNRA to bude ve vašem podniku jistit a dám si na tebe pozor, nebot taková konkurence na český silnice nesmí.
Alex deLarge
Petře, prohlásit tě za hloupého člověka nebylo ode mne slušné... uznávám. Nicméně čti od shora dolů. Odpovím ti nejprve na tvůj dotaz ohledně ADR. Moje společnost se nezabývá pouze autodopravou, ale celým komplexem služeb v oblasti logistiky. Protože se snažím permanentně o zlepšování a o udržení se na trhu, mám tým lidí, kteří se zabývají i oblastí kvality, zlepšování procesů atd... prostě se snažím být dobrým zaměstnavatelem a kvalitní společností. ADR je v mé společnosti standard. Všechna vozidla jsou vybavena příslušenstvím ADR bez ohledu na to, zda v danou chvíli převážejí nebezpečný náklad, nebo ne. Zkrátka je to standard, který si současný evropský trh žádá.
Máš těžkou depresi. Potřebuješ psychoanalytika. To myslím vážně. Nic zlého v mých slovech nehledej. Mám na olomoucku přítelkyni psycholožku, která ti může pomoct zbavit se pocitů křivdy, pocitu osobního neúspěchu. Mohu ti na ni poslat kontakt (sezení je hrazeno v rámci zdravotního pojištění). Nemyslím to zle. Potřebuješ si to zkrátka srovnat. Do podobné situace se může dostat každý a není ostuda se snažit to řešit. Právě naopak.
Vencator
Vidis, bolsevik >😁 to to moc dlouho netrvalo... Jsem rad, ze se nekdo jeste o tohle v podstate remeslo zajima ackoliv uz je jen zamestnavatel. Protoze v soucasny dobe je problem ten ze mnoho zamestnavatelu jsou tzv. "ekonomove" ktery v podstate ani tomu svymu nerozumi.
Avatar - wakantanka
wakantanka
človeku ktorý nerozumie písanému textu ťažko niečo vysvetliť a to je presne tvoj prípad.
Avatar - petrumr
petrumr
wakantaku- vysvětli, proč on o ADR, když já jsem o ADR nic neříkal. Wakantaku- vysvětli jako jeho mluvčí proč já nemám školení na ADR. Joo jsem hloupý? Nebo nemáme auta na převoz ADR. :-! Víte vůbec vy dva co to vůbec ADR je a co to obnáší?
Avatar - wakantanka
wakantanka
Prečo nemáš ADR ty netuším, ja ho nemám tiež pretože ho nepotrebujem. Jednak aktívne nejazdím a jednak som nikdy nevozil tovar podliehajúci ADR. Kto začal s ADR nemám v úmysle hľadať, ty si tu však začal s nejakým prasknutým olejovým filtrom absorbentmi a podobnými nezmyslami o ktorých vôbec reč nebola. Tak nehuč teraz s ADR lebo nevieš kudy kam.
Avatar - wakantanka
wakantanka
zase nemáš reálne argumenty alen melieš tri poza štyri >😁 Uhlíková stopa nutne neznamená to, aby zákazník vedel koľko presne moja súprava spotrebovala. To je údaj pre mňa a následne software prepočíta na základe týchto vstupov tú tzv. uhlíkovú stopu, t.j. koľko uhlíka sa uvoľnilo počas prepravy daného produktu z bou A do bodu B, samozrejme sa k tomu pripočíta aj opotrebenie pneumatík, adekvátna hodnota za oleje ktoré sa menia atď.
Alex deLarge
Máš recht.. myslím, že jsem trpělivost již prokázal...
Avatar - Kolouš
Kolouš
Mercedes má vlastní telematiku, kterou nazývá FleetBoard. Výhodou tohoto systému je právě v tom ze je fabricky. Tzn, že je vyvíjen společně s vozidlem. Napojení není tedy přes standartni FMS konektor, ale přímo na CAN vozidla. Diky tomu je možno je získat maximum dat, které se na FMS nedostanou (celk.tonaz soupravy, topograficka náročnost atd...) Primárně to má sloužit k detailním vyhodnocení provozu. Zobrazuje takové informace jako je nastavení hysterezi a vyuziti prediktivniho tempomatu, využití potenciálu motoru v různých režimech jizdy, predvidavou jízdu, práci s pedály + 600 dalších udaju... a to vše porovnává právě s obtížnosti na dané trase (kopcovitost, stupeň dopravy, hmotnost soupravy). Výsledkem je detailní analýza stylu řízení, která ovšem nezahrnuje spotřebu paliva, protože ta je přímo závislá na výše uvedených faktorech. Samozřejmostí jsou přidané funkce jako mapování, el.stazka, oboustranná komunikace ridic-dispecer. Další vhodnou službou je něco jako telediagnostika. Majitel může sledovat kompletní tech.stav vozu (provoz.kapaliny, žárovky, brzdy, tlaky pneu.)+ nájezdy do všech serv.prohlidek. třešničkou je možnost napojení na zvolený autorizovaný servis který to hlídá za majitele, s tím, že laicky řečeno "softwarove" poruchy lze řešit na dálku. V případě mechanické poruchy je možno provést diagnostiku na dálku a servisní vozidlo si na místo poruchy veze už vyskladnene potřebné dily.
Alex deLarge
Excelentní! Díky. Čekal jsem, že se to objeví spíš v článku, ale za tvůj komentář pro logistické technokraty poklona.
solaris1
Velmi dobry clanok, privital by som viac takychto!

Inac spotreba nieco nad 20 litrov je skvelá!

Ak by som kupoval takýto ťahač tak by som volil čo najmenej elektroniky bez takýchto pomocníkov, inač super!

Automaticke vyradzovanie do neutralu povazujem za zbytocnost.
Alex deLarge
jo... no moje řidiče zaujalo především to křeslo... >😁 Nechtěj ani vědět, s čím to zase ti "čuňáci" spojili...
Avatar - petrumr
petrumr
Má to homologaci pro ADR? Ty řidiče bych nechtěl potkat na silnici. A na co jim to křeslo bude? Tohle by nás zajímalo, když všichni vozí nebezpečný náklad nebo oni podvádí i s tachografem?
Alex deLarge
První dotaz ponechám bez komentáře. Otázkou na křeslo jsi mi popravdě vyrazil dech. Domníval jsem se, že jako řidič víš moc dobře, co znamená na chvíli opustit křeslo před volantem. Posadit se do jiného křesla, pořádně se opřít a natáhnout nohy před sebe... zarelaxovat si... zkrátka změnit polohu těla i myšlenek. Ne vždy se řidiči chce při povinné přestávce natáhnout na postel, protože ví, že pak bude ještě víc unavený. Podvádění s tachografem je trestné. Celý proces kolem linkové jízdy(nakládky, vykládky, povinné přestávky)musí být načasován tak, aby se přizpůsobil dojezdový čas, nikoliv aby se přizpůsobovalo dojezdovému času. Čili podvádění s magnety či jinými prostředky se tak vyloučí. Nárazovými přepravami se nezabýváme.
Avatar - petrumr
petrumr
Automatický vyřazování třeba u převodovek voith uspoří ve městě i 20% paliva, tj samosebou na dálnici se to neuplatní, ale jsou tam taky zácpy.
Avatar - wakantanka
wakantanka
no môžeš tri krát hádať ako sa dosahujú tieto snové spotreby. Bez armády elektr. asistentov si dnes pomaly neškrtneš, nehovoriac že základ je automat, manuál len na objednávku. Vyradzovanie má v určitých prípadoch opodstatnenie, skôr sa čudujem, že s tým výrobcovia neprišli už skôr.
Avatar - petrumr
petrumr
Asi deset roků to existuje, ale spotřeba s prázdným autem 22l se mně zdá moc.
Avatar - wakantanka
wakantanka
jasne, vodič tvojho kalibru s tým bude jazdiť za 15 že? zas melieš a nevieš o čom.